abonnement Unibet Coolblue
pi_490689
Moor,

Ik denk dat je stelling juist is. Wat we wel zien is dat er door de productie bij BB1 nog af en toe voorzichtig met de cijfers werd gedaan, onder invloed van de diverse polls.

Nu weten ze hoe ver ze kunnen gaan, zonder dat het de nodige ophef in de bladen geeft.

pi_490697
Persoonlijk verwacht, gehoopt en hier gestemd dat Kim'mie' zou vertrekken wat dus is gebeurd, nu alleen nog die galbak van een Georgie en dan nog Hieke, ik zie het echt niet hoor!!! (wat andere mensen in Hieke zien dus!)
pi_490708
Het merendeels uit vrouwen bestaande bellerskorps heeft dus gekozen voor de mooiere jongen Georgie en uit afgunst de te mooie meid Kim er uit gestemd. Het oog van de huisvrouwtjes in Nederland wil ook wel wat.

Georgie die dus mag blijven.
De menselijke domheid is onverdraaglijk.
We zijn hier op FOK echt roependen in de woestijn.

Leukste nieuws van de avond dat Robin mag blijven!!

pi_490727
quote:
Op 24 november 2000 00:31 schreef Xenia het volgende:
Écht niet!
Écht wel!
pi_490753
quote:
Op 24 november 2000 00:46 schreef trevanian het volgende:
Het merendeels uit vrouwen bestaande bellerskorps heeft dus gekozen voor de mooiere jongen Georgie en uit afgunst de te mooie meid Kim er uit gestemd. Het oog van de huisvrouwtjes in Nederland wil ook wel wat.
<knipje>
Zijn er dan écht zoveel domme vrouwen in ons land??? De meest vrouwonvriendelijke bullebak in dat huis, erin laten zitten om zijn lekkere(niet mee eens) lijf??? Ik hoop dat dat niet waar is!! Ik gok er toch meer op dat VOO de boel heeft zitten manipuleren.
Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_490766
ik zei toch dat je niet moest bellen...
zonde van je tijd en geld!
waarschijnlijk blijven er trouwens weer alleen mannen over in het BigBoringhuis.
hoe zou dat eigenlijk komen? stemmen er dan toch meer vrouwen dan mannen? of is de man gewoon veel 'beter' dan de vrouw

who knows

Denk aan de duim :)
pi_490773
Bekend is dat de grootste groep kijker naar BB bestaat uit vrouwen tussen de 15 en 30 jaar.

Verklaard het een en ander, zou ik zo zeggen.

pi_490788
ja hoor, tuurlijk..mannen zijn beter!!!

Maar wat volgens mij wel een beetje waar is, is dat mannen beter in een groep functioneren. Vrouwen krijgen al snel neiging tot roddelen en bevestiging zoeken.
Mannen gaan gewoon voor de eindstreep, ook al haat iedereen ze. Vrouwen willen dan toch weer winnen en ook nog door iedereen aardig gevonden worden...tjaa en dát gaat niet.Denk ik...

Maak je niet druk! Morgen is vandaag al weer gisteren....
pi_490797
quote:
Op 24 november 2000 01:02 schreef tanjalies het volgende:
Bekend is dat de grootste groep kijker naar BB bestaat uit vrouwen tussen de 15 en 30 jaar.

Verklaard het een en ander, zou ik zo zeggen.


En wat kregen we een prachtige selectie van die 'doelgroep' te zien in dat itempje van de kijk-marathon in het BB-Fanhuis, vond je niet, Tanjalies ?

Precies het soort 'meiden' dat zelfs zo'n kijk-marathon nog 'een uitdaging' vond, omdat hun leventje verder zoveel leegte bevat....

pi_490815
hey dat vind ik wel een goeie fashionably_late vrouwen zijn waarschijnlijk meer gevoelsmensen. mannen denken dan: lekker belangrijk (quote Robi(j)n)
of gaan een chagrijnig gezicht trekken (fewrdi)
of gaan een dag in bed liggen (sjors)
of zijn gewoon te dom om andere mensen te irriteren (koozzz)
Denk aan de duim :)
pi_490818

Hertelling!
Ik denk dat er bij een groot aantal onduidelijkheid was over welke toets in te drukken, gebruikelijk is dat de bewoners op alfabet staan, het was echter:
1 Georgie, 2 Robin, 3 Kim. Dit heeft vooral in de gewesten met een gemiddeld lage opleiding vd bevolking, zoals bijvoorbeeld in Epe, geleid tot een stemming ten onrechte op Kim.
De stemmen moeten naar mijn mening handmatig opnieuw geteld worden, juist nu het zo'n close finish was.
Ook zijn er een heleboel stemmen door de computer ongeldig verklaard als er zowel de 1 als de 3 werden ingedrukt.

Kortom hertelling + een handmatige beoordeling van de stemmen die per ongeluk op 2 personen hebben gestemd, desnoods laten we dit voor de rechter komen!

[Dit bericht is gewijzigd door Simba op 24-11-2000 01:13]

't gaat om hoe je ermee omgaat
  vrijdag 24 november 2000 @ 01:16:13 #37
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_490836
Kim eruit is toch logisch? Het leek erop dat Geogie meer verliefd op Kim was als andersom. Dus als Kim eruit gaat, hoe zal hij dan reageren in het huis? Zal hij jankend na twee dagen het huis uitrennen? We weten het niet, maar als Kim erin was gebleven was dat effect waarschijnlijk veel minder geweest. En een van beide moest er voor het dramaeffect natuurlijk sowieso uit

Bovenstaande theorie is natuurlijk bedoeld voor alle samenzweringaanhangende fokkers onder ons

Hatsjoe!
pi_490854
quote:
Op 24 november 2000 00:30 schreef Moor het volgende:
Zeer simpel, Gert. En al dagen onderwerp van discussies hier. Daarom kon het ook voorspeld worden - zie diverse posts, oa. van ondergetekende.
Hm, ik verbaas me toch wel degelijk. Ik was verwonderd over de voorspelling die t.a.v. Kim werd gedaan, en verdomd, hij is dus uitgekomen. Maar snàppen doe ik het niet. De romance en ruzies tussen Kim en Georgie waren toch prachtige TV voor Veronica. Of was de prijs om dat te behouden te groot, nl. Robin eruit? Verwachten ze van Robin meer?
Kimmie moet toch bij hordes jongens het hoofd op hol brengen zou je zeggen. Onschuldig en toch vozen. En een pracht koppie.
quote:
Vanuit de produktie gezien, heeft G. voldoende 'hormonen-reservoir' om nog sappige scenes met de vrouwen te genereren. Kimmie niet, die had duidelijk 'de boel op slot',
Met de wijze waarop ze met haar ziel onder haar arm begon te lopen leek het me juist de tijd dat dat slot nog wel eens zou kunnen gaan sneuvelen. Niet op het gebied van sex, maar wel van emotie. En iemand 'een doorbraak' zien maken, zie bij Robin, dat zou de makers toch zeer hebben moeten aanstaan
quote:
en dat was maar goed ook voor haarzelf....
Inderdaad!
quote:
Eenvoudig hè ?
Nee, allerminst. Behalve als je houdt van snelle conclusies en twijfels zo snel mogelijk wil 'weg-concluderen'
quote:
Interessant is natuurlijk nu de vraag: hóe krijgt VOO het voor elkaar om zo'n 'uitslag' te 'produceren' ?.....
Waar kan ik een serie polls vinden, want die zijn nu buitengewoon interessant.
The trick is to keep breathing
pi_491084
quote:
Op 24 november 2000 01:22 schreef Arjuno het volgende:

quote:

Eenvoudig hè ?

Nee, allerminst. Behalve als je houdt van snelle conclusies en twijfels zo snel mogelijk wil 'weg-concluderen'

Waar kan ik een serie polls vinden, want die zijn nu buitengewoon interessant.


Mijn punt is juist, Arjuno, dat de VOO-regie houdt van - of gedwongen is tot - snelle conclusies. Zij moeten nl. elke dag kijkvoer maken, en hun regie-beslissingen (incl. het zoveel betwistte 'eruitwerken van Kim') zijn m.i. dan ook het gevolg van afwegingen, en zéér 'ad hoc' beslissingen.
Geen lange termijn-politiek, dat staat zo'n soap niet toe, maar een razendsnel 24-uurs-inspelen op ontwikkelingen en maximaliseren van de kans op sensatie.

De echte 'ruzies' (in sensatie-opzicht) tussen K. en G. waren al dagenlang door Kim bijgelegd en afgezwakt. G.'s hormonen woedden echter nog volop door, en hebben dus nieuwe configuratie nodig, om weer op te leven tot kijkvoer.

Verder meende ik al sinds vorige week donderdag aanwijzingen te zien, dat de regie Kim's positie aan 't diskwalificeren was: ik kan ze alleen niet allemaal opnoemen hier. Sindsdien heb ik gepost: exit Kim!

Voor degenen die pure feiten en bewijzen willen, helaas geen tevredenheid.

Het gaat om een beetje routine (sinds BB1) in het bekijken van 'hoe het programma gemaakt wordt' : voice over tendens, stukjes op de officiële site, beeld-regie, en dat bij elkaar laat mij op een gegeven moment zien dat de regie Georgie 'aan 't beschermen was'. Op knullige wijze weliswaar, en verstoken van enige moraal in vrouw-vriendelijke zin, maar niettemin.
Robin daarentegen werd met zeer frisse en spraakmakende scenes getoond.

En aangezien er maar 3 kandidaten waren: ----> exit Kim.

Tevens is dat laatste het minst schadelijk naar de (vrouwelijke) doelgroep toe. Het eruitzetten van een mannelijke bewoner zal veel zorgvuldiger moeten worden onderbouwd (aperte missers bv. zoals bij Martins 'homofobie', Ed's weerspannigheid, Darius' ruziezoeken).

Ik hoop dat ik te volgen ben ?

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 24-11-2000 10:46]

pi_491094
Ik zie in deze uitkomst wederom geen aanwijzing tot gesjoemel met stemmen. Iemand poneert dat Kim de laatste tijd wat minder (qua wijze, niet frequentie) in beeld kwam. Sja, VOO 'manipuleert' de beelden. Dat was al bekend en heeft VOO ook met bijvoorbeeld Robin gedaan, en ... hoe heet ze toch...ohja, Miranda. Het is echter nog altijd geen aanwijzing van fraude met belstemmen (die overigens voornamelijk bestaan uit niet-aan-internetpolls-deelnemend-nederland!).

Sterker nog, ik begrijp niet waarom de mensen in deze thread zich zo verbazen over het vertrek van Kim. Uit de polls op het Internet bleek al dat ze er niet met een karige 10% oid vanaf zou komen. In diverse polls stond Georgie aan kop, en hingen Robin en Kim eronder aan op min of meer gelijke hoogte. DAT verbaasde mij toen. Ik kan me nog herinneren dat Esmeralda heel populair was in de Bus en ik het vrij verrassend vond dat ze er ineens uitgestemd was. Dat zou toen duiden op een actie voor een andere busganger. Waarom zouden de 'vrienden' van Georgie zoiets niet massaal op touw hebben gezet, die het toch al niet zo met Kim op hadden?

Bovendien verbaast het mij ten zeerste dat mensen hier zo verschrikkelijk verontwaardigd reageren. Een meisje met een leuk koppie is op haar nietszeggend zijn afgerekend. Boehoe. Bekijk de herhalingen als je het koppie mist.

Wat mij daarentegen wèl tegen de borst heeft gestoten, is de houding van Georgie, de houding waarom ik hem zo graag eruit zou zien. Ik citeer 'jullie' Nico: "Vergelijkbare reactie bij Georgie. Heeft echter als mens het vermogen om zich te herstellen, oerinstincten te onderdrukken,. Oerinstinct was namelijk JA DAMMIT IK BLIJF ER IN JAAAAAAAAAAAAAA, DAAAAAAAAg KIMMIEPIMMIE, TOEDELOE, GROETEN AAN JE OUDERS, WIE NIET NEUKEN WIL MOET MAAR VOELEN IK BLIJF ER INNNNNN!!!!. Ik zag geen gebroken man die zich realiseerde dat hij alleen achter bleef zonder zijn muze. Grootste smile ooit en geheime vuistje vuistjes met Ferdi die altijd kiest voor de minst emotionele vluchtweg. Je zal eens met iemand meevoelen."

Tenslotte wil ik nog vermelden dat ik voornamelijk puberend, op kimmie geilend en zich afrukkend _mannelijk_ Nederland achter die hekken zag staan. Maar misschien heb ik niet zo'n oog voor tv als anderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 24-11-2000 10:49]

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_491106
De afgelopen dagen las ik na de walgelijke pogingen om BB te presenteren als een Buchvariant met veel niet functioneel bloote en "gedwongen sex".: Als ik Kims vader was dan ging ik haar dwars door de schutting nu halen."
Na de uitzending liet mij die gedachte niet los en herbeleefde ik de uitzending van vanavond alsof Kims vader VOO voor het blok heeft gezet, en dat hij zijn 20 jarige dochter komt halen. VOO maakt hier welliswaar nog een profijtelijke vertoning van. Maar het zou toch heel goed kunnen of niet ?? (ik zou het als vader wel gedaan hebben !!!!!!!!
Ik denk derhalve ik ben
pi_491121
Tja Kim eruit....

Ik zal haar erg ..... ehhh ....

Ach ... laat ook maar....

LEKKER BELANGRIJK!!!

*Smike heeft de hoop al opgegeven en vindt het leuk om hier over BB te lezen maar kijkt allang niet meer....

O+. Ripley. O+.
  Moderator vrijdag 24 november 2000 @ 11:22:52 #43
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_491131
Je bent (nog ) te volgen hoor, Moor. Maar de verbazing blijft, over het vertrek van Kim. Het is nu kiezen tussen de theorie (want dat blijft het), dat:
1 - VOO vond dat Kims' rol uitgespeeld was, en gefraudeerd heeft met de uitslag om haar het huis uit te krijgen.
2 - dat BB vooral een vrouwenprogramma is, er veel meisjes/vrouwen onder de bellers zijn, die liever willen dat 'hunks' als Georgie, Robin (en Bart) op TV te zien zijn dan 'concurrente' Kim.

Duidelijk dus. Optie 2.

quote:
Het eruitzetten van een mannelijke bewoner zal veel zorgvuldiger moeten worden onderbouwd (aperte missers bv. zoals bij Martins 'homofobie', Ed's weerspannigheid, Darius' ruziezoeken).
Je zou toch zeggen dat Georgie de vrouwelijk doelgroep niet meer kon schofferen dan mogelijk. Ik zou zo 1,2,3 niet iets nog botters kunnen verzinnen dan wat meneer allemaal uitkraamde. Heel wat heftiger dan Martins ge-tante-Bet over de teen van Bart.

Maar als je die meisjes zag in het ' BB-fanhuis' , dan kan ik me ineens voorstellen dat dit Georgie al lang en breed vergeven is. Zeg maar: op het moment dat hij weer zo leuk lachte.

Fijn voor diegenen die bevestiging zien in hun vermoedens. Ik niet. Is VOO zo dom om te knoeien met de uitslag, of bereiken ze al voldoende effect met suggesties/insinuaties in de programma's? Het blijft (voor mij) nog steeds een raadsel.
En kennen we hier, in dit kleine internet-dorpje, eigenlijk de samenstelling wel van het BB-kijkerspubliek, of moeten we de representativiteit van onze meningen toch maar eens herzien?

Weet iemand trouwens of er wel eens degelijk onderzoek verricht is naar de samenstelling van het BB-kijkpubliek (leeftijd, opleiding, geografie, wel of geen internet)? Ongetwijfeld is dat onderzoek gedaan door de BB-productie, maar is het ook ergens openbaar?

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_491160
De mensen in het BB-fanhuis zijn volgens mij die types die bellen. Hartstikke verliefd op Georgie, en hebben waarschijnlijk allemaal al een poster van hem boven hun bed. Kunnen allemaal niet wachten om Georgie live in dat feestcafe te zien.

Verder heeft iedereen uit de feestcafe volgens mij honderden keren gebeld om Kim eruit te stemmen. Kan ze ook niet meer aan onze Georgie komen, en is commercieel waarschijnlijk aantrekkelijker. Dus de geld wordt wel weer terug verdiend.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_491169
Dit was de beste uitzending van BB2, eindelijk zijn we verlost van Kim. Mama, haal de barbies maar uit de kast, want Kim komt er weer aan!
Ed is ok.
pi_491172
quote:
Op 24 november 2000 01:02 schreef tanjalies het volgende:
Bekend is dat de grootste groep kijker naar BB bestaat uit vrouwen tussen de 15 en 30 jaar.

Verklaard het een en ander, zou ik zo zeggen.


Maar zou geen van die dames dan ook hier in het forum zitten? Maw, het zijn toch niet alleen mannen hier? Wel veel, maar niet alleen maar, toch?
pi_491182
Nou val ik blijkbaar in de doelgroep (ik ben 27 en van het vrouwelijk geslacht), maar weet niet of ik representatief ben voor BB-stemgerechtigd Nederland. Ik bel bijvoorbeeld al niet.
Maar ik vind Georgie dus een vrouwonvriendelijke, met testosteron volgepropte overjarige puber en zou hem dus het liefste linea recta naar zijn kroeg zien wederkeren.
De polls op Internet wezen ook die kant uit en dus verheugde ik mij op een vertrek van bovengenoemde heer. Helaas, het mocht niet zo zijn en Kim moest vertrekken. Het kan zijn dat Veronica de boel manipuleert (dat doen ze in IEDER geval met beelden, maar ik heb het nu over het stemmen), maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet zo. Misschien ben ik naïef om te blijven geloven dat er zoiets als gerechtigheid en eerlijkheid bestaat bij een organisatie als Veronica, maar toch.
Ik denk dat
1) De personen die op Internet in de polls stemmen andere mensen zijn dan diegene die werkelijk aan BB geld verspillen (ik vraag maar eens: Wie heeft er daadwerkelijk gestemd? En dan: op wie?)

2) Dat er op televisie een positiever beeld is uitgezonden van Georgie en zijn vrouwonvriendlijke opmerkingen hier wat zijn verdoezeld (maar ik heb niet alle afleveringen gezien)wat op het Internet nauwelijks mogelijk is.

3) Uit 1 en 2 volgt (zo ongeveer) dat de mensen die gestemd hebben vooral televisie kijken en dus op basis van beperkte informatie hebben gestemd.

En een voorzichtige, doch arrogante en IQuotioneel discrimerende nummer 4:

4) Ik denk dat het gemiddelde intelligentieniveau van de Internetters iets hoger is dan dat van de televisiekijkers en -stemmers en aangezien de stemmers ook nog vooral vrouwen zijn, leidt dat tot kwijlende vrouwen die niets meer horen van wat Georgie uitkraamt en gaan voor zijn schattige koppie.
Hij doet me overigens ontzettend denken aan een kindman die ik ooit gekend hebt en waar ik liever NIET aan herinnerd wil worden. Eruit dus met die gast.

[Dit bericht is gewijzigd door MiepMiep op 24-11-2000 12:42]

Ik ga morgen gewoon de kippen voeren
pi_491220
Ik (ook DE doelgroep) had ook Georgie eruit willen zien gaan.
En dan had Kimmie met Robin lekker moeten aanpappen ,koekje van eigen deeg.
Die kwal met zijn lekker optiefen nu hij haar zag gaan had die l*l nog een grijns op zijn gezicht.
she-devil
pi_491256
Ik lees niets over het feit dat Kim een risico factor zou worden zodra Georgie Porgie het huis uit zou gaan.
Want (zelfs haar moeder beaamde dit) dan zat het er heel dik in dat Kim er zelf binnen niet al te lange tijd uit zou stappen.
Had VOO weer een nieuw iemand er in moeten stoppen.
Dan zou de volgende nominatie dus totaal niet spannend geweest zijn.
Volgens mij is dit een v.d grootste reden dat VOO besloten heeft om Kim er uit te zetten.
  Moderator vrijdag 24 november 2000 @ 14:11:25 #50
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_491291
quote:
Op 24 november 2000 13:57 schreef itsme het volgende:
Had VOO weer een nieuw iemand er in moeten stoppen.
Dan zou de volgende nominatie dus totaal niet spannend geweest zijn. Volgens mij is dit een v.d grootste reden dat VOO besloten heeft om Kim er uit te zetten.
Niet mee eens. Ik denk dat een fris nieuw persoon met een paar rare eigenschappen die de boel nog even op stelten kan zetten, zeer goed is voor de kijkcijfers. Zie Ed: hoewel hij er inderdaad keihard uitgestemd werd, steeg het aantal vaste kijkers wél. En fors: van 720.000 naar 910.000.

Ook de daadwerkelijke exit werd heel goed bekeken, hoewel het -gezien de vorige ervaring met ' newbies'- nauwelijks spannend was en het vrijwel zeker was dat hij eruit moest. De mensen die 2 gulden hadden betaald om Ed weg te stemmen, wilden ook zijn bloed zien natuurlijk. (Helaas voor hen pakte dat anders uit )

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 24-11-2000 14:13]

Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')