abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176727412
quote:
17s.gif Op woensdag 24 januari 2018 21:56 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Goede keuze, MathildeGodin zal je niet teleurstellen.

https://www.instagram.com/mathilde.petitjean/

[ afbeelding ]
Dat wordt een prima vervolg van Togo - BraziliŽ in het langlaufen, zoals ze dat in Noord-Amerika vaak uitvechten. Mathilde heeft een uitstekende kans om dat duel te winnen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176727444
Nog een dik uur te gaan en Kenia heeft het startbewijs nog altijd niet bevestigd. Dit dreigt een drama te worden voor Sabrina Simader (Nederlandse connectie ook, ben even kwijt hoe precies) als ze op zo'n manier de Spelen mis zou lopen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176727635
Waarom sta ik eigenlijk niet in de OP?
pi_176727762
quote:
9s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:58 schreef zorro28 het volgende:
Waarom sta ik eigenlijk niet in de OP?
Afgekeurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176727959
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 09:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als je graag IsraŽl hebt mag het wel hoor, klein zat op de Winterspelen. Kies maar dus :)
Als Felagund Israel verkiest boven Colombia, wil ik graag Bermuda inruilen voor Colombia. Ik dacht toen ik Bermuda koos, dat Colombia al bezet was.
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_176728111
Even wachten wat Felagund kiest dan :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176728239
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als Felagund Israel verkiest boven Colombia, wil ik graag Bermuda inruilen voor Colombia. Ik dacht toen ik Bermuda koos, dat Colombia al bezet was.
Dat is goed wat mij betreft. ^O^ Ik kan toch niet kiezen en met Israel heb ik een mooi groot team.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_176728679
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:22 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat is goed wat mij betreft. ^O^ Ik kan toch niet kiezen en met Israel heb ik een mooi groot team.
*O*
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_176728746
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Afgekeurd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup _O_
pi_176729319
quote:
15s.gif Op woensdag 24 januari 2018 22:46 schreef heywoodu het volgende:
Nog een dik uur te gaan en Kenia heeft het startbewijs nog altijd niet bevestigd. Dit dreigt een drama te worden voor Sabrina Simader (Nederlandse connectie ook, ben even kwijt hoe precies) als ze op zo'n manier de Spelen mis zou lopen.
Hoe is het hiermee afgelopen? Ik zou het erg jammer vinden mocht Sabrina de OS moeten missen.
pi_176729484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 00:10 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Hoe is het hiermee afgelopen? Ik zou het erg jammer vinden mocht Sabrina de OS moeten missen.
Via via gehoord dat ze van haar NOC heeft gehoord dat ze wel naar de Spelen gaat, de vraag is of ze de boel op tijd geregeld hebben.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176736821
Kenia is groen = bevestigd *O* *O*

YbiGCqf.png
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176778954
Peru stuurt niemand. De nationale skifederatie keurde de twee geplaatste alpineskiŽrs goed, maar het NOC had er geen zin in, want te duur. Klein detail is dat het volledige transport en alles betaald wordt door het IOC/het organisatiecomitť en Peru eigenlijk alleen een chef de mission had hoeven betalen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  maandag 29 januari 2018 @ 21:59:33 #164
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176828509
Griekenland-update:

330px-Flag_of_Greece.svg.png

Wikipedia heeft de namen opgeduikeld van het Duo Hellenique dat de Griekse eer gaat verdedigen in Korea.

Allereerst is daar Σοφία Ράλλη (Sophia Ralli, voor de niet-Gymnasiasten onder ons). Deze 29-jarige is de regerend Grieks kampioen slalom, en doet al voor de derde keer mee aan de Wintespelen. In Vancouver kwam ze tot een verdienstelijke 47e plaats op de slalom, duidelijk haar beste onderdeel. In Sochi kwam ze nog dichter bij het podium en werd ze 38e. Ook op de reuzenslalom deed ze beide keren mee.
98094.html

Zij wordt vergezeld door de eergisteren 23 geworden Ίοάννις Αντόνιου (Johannes Antoniou), die zijn Olympische debuut gaat maken. Ook hij gaat van een berg af skiŽn.

169217.html
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176901343
Even een update vanuit Taiwan/Chinees Taipei:
Het land zal 4 atleten en 3 coaches afvaardigen. Aangevuld met andere mensen bestaat het team uit 13 man.
5a73e43e5baad.jpg

Rodelen:
Lien Te-an (23 jaar)
Hij is ook degene die de vlag zal dragen: Bron
Overigens ook wel leuk om te bekijken: Facebook

Schaatsen:
Huang Yu-ting (30 jaar) - 500m V (PR: 38,18), 1000m V (PR: 1.13,92), 1500m V (PR: 1.54,83)
Facebook
Sung Ching-yang (25 jaar) - 500m M (PR: 34,64)
Facebook
Tai Wei-lin (19 jaar) - 1500m M (PR: 1.46,92)
(Facebook niet gevonden. Sowieso is er weinig over hem te vinden)

Overigens kom ik allerlei verschillende spelwijzes van hun namen tegen, maar ik hou het maar bij bovenstaande.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jeka op 02-02-2018 12:13:01 ]
pi_176948735
Heb een en ander uitgezocht voor Monaco, heb nu pas tijd gehad ;(

Monaco levert 4 sporters voor de OS:
- Alexandra Coletti, alpine skiing;
- Olivier Jenot, alpine skiing;
- Boris Vain, bobslee;
- Rudy Rinaldi, bobslee.

De heren bobsleeŽrs zijn een 1 team, dus de deelnemers komen uit in 3 disciplines.

Gezien de resultaten in het verleden, zal het voor Monaco geen beste spelen worden. Ik hoop natuurlijk dat ik het verkeerd heb :D
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_176948840
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:20 schreef ErwinDikkie het volgende:
Heb een en ander uitgezocht voor Monaco, heb nu pas tijd gehad ;(

Monaco levert 4 sporters voor de OS:
- Alexandra Coletti, alpine skiing;
- Olivier Jenot, alpine skiing;
- Boris Vain, bobslee;
- Rudy Rinaldi, bobslee.

De heren bobsleeŽrs zijn een 1 team, dus de deelnemers komen uit in 3 disciplines.

Gezien de resultaten in het verleden, zal het voor Monaco geen beste spelen worden. Ik hoop natuurlijk dat ik het verkeerd heb :D
Het is vooral balen dat Rinaldi en co in de viermansbob bijna alle World Cups hebben laten schieten en zich zo niet hebben geplaatst. Rinaldi is namelijk een bijzonder goed piloot en hij maakte veel indruk toen hij er wťl bij was ;(
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_176948869
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 15:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is vooral balen dat Rinaldi en co in de viermansbob bijna alle World Cups hebben laten schieten en zich zo niet hebben geplaatst. Rinaldi is namelijk een bijzonder goed piloot en hij maakte veel indruk toen hij er wťl bij was ;(
Ach, het is niet anders. Ik laat me graag positief verrassen.
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_177007749
Michel Macedo is gevallen tijdens een afdalingstraining en moet in elk geval de afdaling en super-G (veruit zijn beste onderdelen) laten schieten -O-

Verdomme
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_177014217
Stukje over Jaqueline Mour„o, die vooral om het schrijven van geschiedenis lijkt te geven, en niet zozeer om het realiseren van dromen en dergelijken.
https://www.pyeongchang20(...)-type=nws-n4065-.htm

Ze hecht overigens wel veel waarde aan het 'ik haal podiumplaatsen in FIS-races'-gebeuren, en dat dan als enige Braziliaanse. Dat heeft er vooral mee te maken dat zij alleen in relatief minder sterke wedstrijden in Noord-Amerika uitkomt, terwijl de rest zich door veel sterkere races in Europa moet worstelen.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_177018316
Het is bijna zover! Morgen gaan de eerste officiŽle evenementen van start in Zuid-Korea dus ik vond het daarom tijd om mijn geweldige team voor te stellen. Het team dat de naam Liechtenstein draagt. Gek genoeg komen ook alle leden van dat team uit Liechtenstein, al zal dat geen toeval zijn.

Het land vaardigt drie deelnemers af naar Pyeongchang, twee mannen en ťťn vrouw, maar wat voor een vrouw! Tina Weirather is gewoon een grote kanshebber voor een olympische medaille! Er zijn mensen die daarom vinden dat dit land niet geadopteerd mag worden, maar de TS dacht daar anders over.

En gelukkig maar! Anders zouden jullie deze foto's zijn misgelopen;
11-ANRISS-Weirather.jpg
06.jpg
21568607_173631909851559_2602163475958464512_n.jpg

Broekjes weer aan? Mooi!

Tina komt tijdens de Spelen uit op drie onderdelen bij het alpineskiŽn; de afdaling, Super G en de combinatie. Ze is dus een echte snelheidsduivel! Dit seizoen eindigde ze zes keer op het podium tijdens de World Cups en in totaal behaalde ze al 37 podiumplaatsen.

tina-weirather-from-liechtenstein-on-podium-celebrating-her-second-picture-id506780308

Vorig jaar behaalde ze op het WK in St Moritz een zilveren medaille op de Super G, wat als te meer bewijs is dat Tina kans heeft op eremetaal in Zuid-Korea. Go Tina!!

images?q=tbn:ANd9GcSp2alQUejrGnmAzCMUOUsZAX6oh7QE-UFYytCctJxW41mK93lx

Verder doen ook Marco Pfiffner (skiŽn, slalom en reuzenslalom) en Martin VŲegeli (langlaufen, 15km) mee.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_177035578
Team Togo! *O* *O*
320px-Flag_of_Togo.svg.png

Togo doet dit jaar voor de tweede keer mee met de Winterspelen, met een afvaardiging van... nog maar 1 sporter. -O-

Alessia Dipol, een Italiaanse die voor Togo uitkomt omdat haar vader daar een sportkledingfabriek heeft zou, net als in 2014, meedoen aan de ski-slalom. Het kan helaas niet doorgaan, omdat er iets niet op tijd in orde is gekomen met haar Togolese paspoort. Volgens iemand op Facebook die er blijkbaar meer van weet was er een zich al langer voortslepend administratief probleem. De benodigde documenten voor de deelname van Mathilde Petitjean zijn ook maar net op tijd aangekomen. Gaat lekker daar bij het Olympisch Comitť van Togo. :')
UrUZovQ.jpg
Team Togo zoals het eruit had moesten zien

Goed, Togo's hoop is dus gevestigd op Mathilde Amivi Petitjean (23) - Matti voor vrienden. Ze is geboren in Togo, maar opgegroeid in La Roche-sur-Foron in de Franse Alpen, waar ze op haar zevende begon met langlaufen. In 2013 werd ze door de Togolese skifederatie benaderd om voor Togo uit te komen en naar de Olympische Spelen te gaan. Daar is ze toen op de 10km klassieke stijl als 68e van 75 geŽindigd. Ze hoopte meer jongeren uit Afrika te inspireren tot het beoefenen van wintersporten. Tot haar grote ergernis werd ze door sommige media gehouden voor een Afrikaan die nog nooit eerder sneeuw had gezien en ze raakte zo overweldigd door alle aandacht dat het haar een burn out opleverde waarvan ze een jaar moest herstellen. Tegenwoordig woont Mathilde in de buurt van Quebec, waar ze in haar voorbereidingen is gesteund door de Canadese Skifederatie. Ze voelt zich nog steeds erg verbonden met Togo, maar heeft het helaas te druk om haar grootouders en andere familieleden daar op te zoeken.

Mathilde zal meedoen aan de sprint (13 feb) en de 10km freestyle (15 feb).
Ze plaatst leuke foto's op Instagram en op Facebook kun je haar ook volgen.
800px-Mathilde-Amivi_Petitjean_02.JPGynOqjcq.jpg *O*
What have you got in that paper bag? Is it a dose of Vitamin C? Ain't got no time for Western medicine I am Damo Suzuki
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:40:41 #173
46976 sasquatsch
a.k.a. Yeti, Bigfoot, etc.
pi_177041678
#TeamPakistan
9bhXHnC.png
Ik zal mijn team aan jullie voorstellen. Dit jaar is het de beurt aan Pakistan, nadat ik twee jaar geleden Nepal heb gesteund tijdens de Zomerspelen. Dit jaar ging mijn voorkeur ook weer uit naar Nepal, maar helaas wist Manikala Rai zich niet te plaatsen op de cross country. Dus heb ik gekozen voor een ander land uit het Himalaya-gebergte.

Nu zullen jullie wel denken, waarom nou het Himalaya-gebergte? Nou, dat antwoord is simpel. Afgezien van het feit dat ik eigenaar van het Fok! F1 Manager team "Himalaya Racing Team" ben, komt mijn alter ego, de yeti, daar vandaan. En de voorkeur voor Nepal komt omdat daar de Mount Everest ligt. Maar, zoals gezegd, wist Nepal zich niet te kwalificeren en dus ben ik voor deze Olympische Spelen uitgeweken naar ander land wat ook voor een deel in de Himalaya ligt. De bekendste berg in Pakistan is de Nanga Parbat, de negende hoogste berg van de wereld met een hoogte van 8.126 meter.

3XqLgkA.jpg
Er hebben zich slechts twee Pakistaanse atleten voor de Spelen geplaatst. De 22-jarige Muhammad Karim (FIS Bio) doet voor de tweede keer mee op de reuzenslalom voor mannen. Vier jaar geleden in Sochi was hij de tweede Pakistaanse atleet ooit op de Winterspelen. Daar werd hij knap 71ste van de 109 deelnemers. Dit jaar hoopt hij op een resultaat bij de beste 50. Hij komt op 18 februari in actie.

X8YiarO.jpg
Muhammad Karim in Sochi

De andere atleet is de 26-jarige Syed Human (FIS Bio), die voor het eerst meedoet op de cross country 15 km freestyle voor mannen op 16 februari. Hij is de neef van Muhammad Karim. Na een aantal top 20 resultaten in de afgelopen maanden wordt er in Pakistan veel van hem verwacht.

MkbawxO.jpg
Syed Human

Beide atleten zullen op de Spelen worden vergezeld een zestal officials van het Pakistaans Olympisch Commitee.

uC0Qwo4.jpg
#TeamPakistan in Korea
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that." - Joe Saward
pi_177042408
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:54 schreef Nepthys het volgende:
Team Togo! *O* *O*
[ afbeelding ]

Togo doet dit jaar voor de tweede keer mee met de Winterspelen, met een afvaardiging van... nog maar 1 sporter. -O-

Alessia Dipol, een Italiaanse die voor Togo uitkomt omdat haar vader daar een sportkledingfabriek heeft zou, net als in 2014, meedoen aan de ski-slalom. Het kan helaas niet doorgaan, omdat er iets niet op tijd in orde is gekomen met haar Togolese paspoort. Volgens iemand op Facebook die er blijkbaar meer van weet was er een zich al langer voortslepend administratief probleem. De benodigde documenten voor de deelname van Mathilde Petitjean zijn ook maar net op tijd aangekomen. Gaat lekker daar bij het Olympisch Comitť van Togo. :')
[ afbeelding ]
Team Togo zoals het eruit had moesten zien

Goed, Togo's hoop is dus gevestigd op Mathilde Amivi Petitjean (23) - Matti voor vrienden. Ze is geboren in Togo, maar opgegroeid in La Roche-sur-Foron in de Franse Alpen, waar ze op haar zevende begon met langlaufen. In 2013 werd ze door de Togolese skifederatie benaderd om voor Togo uit te komen en naar de Olympische Spelen te gaan. Daar is ze toen op de 10km klassieke stijl als 68e van 75 geŽindigd. Ze hoopte meer jongeren uit Afrika te inspireren tot het beoefenen van wintersporten. Tot haar grote ergernis werd ze door sommige media gehouden voor een Afrikaan die nog nooit eerder sneeuw had gezien en ze raakte zo overweldigd door alle aandacht dat het haar een burn out opleverde waarvan ze een jaar moest herstellen. Tegenwoordig woont Mathilde in de buurt van Quebec, waar ze in haar voorbereidingen is gesteund door de Canadese Skifederatie. Ze voelt zich nog steeds erg verbonden met Togo, maar heeft het helaas te druk om haar grootouders en andere familieleden daar op te zoeken.

Mathilde zal meedoen aan de sprint (13 feb) en de 10km freestyle (15 feb).
Ze plaatst leuke foto's op Instagram en op Facebook kun je haar ook volgen.
[ afbeelding ][ afbeelding ] *O*

Ze kreeg destijds in Sochi, logischerwijs, veel aandacht na de openingsceremonie. Prachtige verschijning.

Hier ook een mooi filmpje, ook jammer genoeg af te rekenen gehad met racisme.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:53:16 #175
78680 Nielsch
zie signature
pi_177054722
shit i'm late to the party

is er nog een exotisch weesland beschikbaar?

Edit: doe mij maar het altijd zonnige Bermuda!

bmlarge.gif

Dit overzees gebiedsdeel onder soevereiniteit van het Verenigd Koninkrijk in de Atlantische Oceaan, gelegen langs de oostkust van de Verenigde Staten in Noord-Amerika zal met 1 sporter uitkomen op de Spelen, niemand minder dan veteraan Tucker Murphy!

Tucker - een geboren Amerikaan - doet voor de 3de keer mee aan de Winterspelen. Tijdens zijn debuut in 2010 (Vancouver) eindigde hij bij het cross-country skieŽn op een niet onverdienstelijke 88ste plaats.

Tucker+Murphy+Winter+Olympic+Games+Opening+4KFgpH4OPeSl.jpg

Hij is tevens een ervaren vlaggendrager!

[ Bericht 22% gewijzigd door Nielsch op 09-02-2018 13:03:14 ]
zie ondertitel
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')