abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 december 2017 @ 10:02:41 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175987654
Uit vorig deel:

quote:
Noord-Korea: "Nieuwe sancties VN zijn een oorlogsdaad"

Het regime in Pyongyang heeft vandaag de nieuwe sancties van de Verenigde Naties afgedaan als een "oorlogsdaad". De Veiligheidsraad van de VN keurde die vrijdag unaniem goed, nadat Noord-Korea vorige maand een intercontinentale raket had getest die in staat is om het Amerikaanse vasteland te bereiken.



"We verwerpen geheel de laatste sancties van de Verenigde Naties als een gewelddadige aanval op de soevereiniteit van onze republiek en als een oorlogsdaad die de vrede en stabiliteit op het Koreaanse schiereiland en in de regio vernietigt", zo citeert het staatspersagentschap KCNA vandaag de Noord-Koreaanse minister van Buitenlandse Zaken.

"Als de Verenigde Staten veilig willen leven, moeten ze hun vijandig beleid ten opzichte van Noord-Korea laten varen", luidt het voorts. De VS moeten "leren om te co-existeren" met een nucleair bewapend Noord-Korea en moeten "ontwaken uit het waandenkbeeld dat ons land zijn kernwapens zal opgeven". "We zullen onze nucleaire zelfverdedigingswapens verder consolideren."

Sancties
De Veiligheidsraad besliste vrijdag unaniem om te sancties tegen het regime in Pyonyang op te schroeven wegens zijn herhaaldelijke nucleaire en ballistische tests. Het gaat om de vierde reeks sancties die de vijftien leden van de raad dit jaar oplegden. Sinds 2006 gaat het al om de tiende ronde van sancties.



Handelsembargo
De nieuwe maatregelen beperken nog strenger de import van olie in Noord-Korea. De in september vastgelegde limiet van 2 miljoen vaten geraffineerde aardolieproducten per jaar, wordt vanaf 1 januari nog verder beteugeld tot 500.000.

Daarnaast wordt het verbod op Noord-Koreaanse exportproducten verder uitgebreid tot voedings- en landbouwproducten, machines, elektrische apparatuur, aarde en gesteente, hout en schepen. Het is voortaan ook verboden dat landen nog industriële machinerie, transportvoertuigen en ijzer, staal of andere metalen uitvoeren naar Noord-Korea.

Reisverboden
Naast een handelsembargo voorziet de nieuwe resolutie ook maatregelen tegen individuen. Nog eens zestien personen werden bij op de lijst gezet van mensen die reisverboden krijgen opgelegd en van wie het vermogen wordt bevroren. Alle Noord-Koreanen die in het buitenland werken en een deel van hun inkomsten naar huis sturen, moeten bovendien binnen het jaar terugkeren naar hun thuisland.



https://m.hln.be/nieuws/b(...)orlogsdaad~a610f80a/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_176030409
http://www.news.com.au/wo(...)8caca3b42adfae865622

Goh... Wat vreemd... Dit gaat al jaren zo.. En maar blijven denken dat Noord Korea alles zelf ontwikkeld en voor elkaar krijgt. China roept wat voor de bühne dat voor het oog goed klinkt maar ondertussen...
pi_176030473
China :r
pi_176047631
Ik kan het anders nog steeds niet geloven dat noord korea op eigen kracht zo een voortgang heeft geboekt met nucleaire technieken
pi_176131491
Zowel Rusland als China leveren olie?

https://www.nu.nl/buitenl(...)orea-gesmokkeld.html

[ Bericht 12% gewijzigd door Infection op 29-12-2017 23:16:21 ]
pi_176133061
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:08 schreef Infection het volgende:
Zowel Rusland als China leveren olie?

https://www.nu.nl/buitenl(...)orea-gesmokkeld.html
Erg zorgelijk en laat maar weer zien dat Noord-Korea enorm veel connecties heeft op de zwarte markt. Of bij de Russische en Chinese autoriteiten ook bekend was is dan weer niet bekend.
pi_176133109
Gaan vast lekker los over een maandje tijdens de OSpelen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_176135060
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:39 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Erg zorgelijk en laat maar weer zien dat Noord-Korea enorm veel connecties heeft op de zwarte markt. Of bij de Russische en Chinese autoriteiten ook bekend was is dan weer niet bekend.
Of het is een soort samenzwering van Rusland, China en Noord-Korea tegen het westen. Noord-Korea als excuus voor het produceren van nieuwe kernwapens.
pi_176141122
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Of het is een soort samenzwering van Rusland, China en Noord-Korea tegen het westen. Noord-Korea als excuus voor het produceren van nieuwe kernwapens.
Tsja, dat kan altijd natuurlijk, maar klinkt meer als een oude koude oorlog film.
pi_176141680
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:40 schreef RipCity het volgende:
Gaan vast lekker los over een maandje tijdens de OSpelen.
Denk het niet. Zijn veel belangrijke mensen van over de hele wereld dan in Zuid-Korea. Als hij dan iets flikt krijgt hij zeker de hele wereld tegen zich.
pi_176142058
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:40 schreef RipCity het volgende:
Gaan vast lekker los over een maandje tijdens de OSpelen.
pi_176217531
quote:
Kim Jong-un: Lanceerknop kernwapens staat op mijn bureau

De Verenigde Staten kunnen nooit meer een oorlog beginnen tegen Noord-Korea, nu dat land de mogelijkheid heeft om het gehele vasteland van de VS te bereiken met nucleaire wapens. De heeft de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un vandaag in zijn nieuwjaarstoespraak op de Noord-Koreaanse televisie gezegd.

,,De gehele Verenigde Staten liggen binnen bereik van onze nucleaire wapens en de knop staat klaar op mijn bureau. Dat is geen dreiging, maar een feit", zei Kim Jong-un. ,,We zullen de wapens alleen inzetten als onze veiligheid in het geding is."

Hoewel de Noord-Koreaanse leider benadrukte dat het van belang is om de spanningen in de regio terug te dringen, kondigde hij aan dat het land zich het huidige jaar zal richten op de productie van kernkoppen en ballistische raketten ,,voor inzetbaarheid".

Olympische Spelen
Kim vindt dat zowel Noord- als Zuid-Korea zijn best moet doen om een vreedzame omgeving te scheppen op het Koreaanse schiereiland. Hij overweegt om een delegatie naar de Olympische Spelen in februari in Pyeongchang in Zuid-Korea te sturen.

,,De deelname van Noord-Korea aan de Winterspelen zal een goede mogelijkheid zijn om de eenheid van onze mensen te laten zien en we hopen dat de Spelen een succes worden", zei hij. ,,Diplomaten van beide landen moeten snel over die mogelijkheid praten''.

De Zuid-Koreaanse president Moon Jae-in had al gezegd dat de deelname van Noord-Korea zal bijdragen aan de veiligheid van de Spelen van Pyeongchang. Hij had vorige maand voorgesteld dat de regeringen in Seoul en Washington grootscheepse militaire oefeningen uitstellen tot na de Spelen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ijn-bureau~ace8bd67/
  maandag 1 januari 2018 @ 19:14:53 #16
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_176220272
Remco Breuker zal spoedig weer ergens aanschuiven en doen alsof de wereld vergaat
RED ONS HENNIEGOD
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 3 januari 2018 @ 08:30:09 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_176252363
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_176252393
quote:
10s.gif Op woensdag 3 januari 2018 08:30 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Kleuters.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_176252496
Ik wil hier ook een positiever bericht plaatsen; dit staat op Nu.nl.

Noord-Korea heropent telefoonverbinding met Zuid-Korea
pi_176252562
quote:
10s.gif Op woensdag 3 januari 2018 08:30 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
TrumpGOD _O_
pi_176252592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 08:53 schreef Idisrom het volgende:
Ik wil hier ook een positiever bericht plaatsen; dit staat op Nu.nl.

Noord-Korea heropent telefoonverbinding met Zuid-Korea
Wat is daar positief aan? Een week later sluiten ze hem weer. Dit is gewoon tijd rekken.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 januari 2018 @ 09:15:02 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176252654
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:07 schreef theNull het volgende:

[..]

Wat is daar positief aan? Een week later sluiten ze hem weer. Dit is gewoon tijd rekken.
Ik betwijfel het. Kim doet dit om een wig te drijven tussen ZK en de VS. Dat lukt hem natuurlijk prima: Het noorden gaat geen atoombom op het zuiden gooien als hun eigen sporters daar zijn en Moon heeft een goed argument om Trump even terug te fluiten.

Trump staat nu voor lul met zijn gebral over grote knopjes.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176252893
Trump tegen Kim: "Mijn kernwapenknop is groter dan die van jou"

Hij is echt een kind.
pi_176252946
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:42 schreef polderturk het volgende:
Trump tegen Kim: "Mijn kernwapenknop is groter dan die van jou"

Hij is echt een kind.
De VS heeft nu eenmaal een veel groter en effectiever kernwapenarsenaal.

Maar de sancties beginnen wortel te schieten nu steeds meer Noord-Koreaanse soldaten voor eigen leven vluchten naar Zuid-Korea en de Noord Koreaanse leider nu ineens toenadering begint te zoeken met Zuid Korea.

Noord Korea heeft weinig aan zijn beperkte arsenaal want bij inzet is Noord Korea binnen luttele minuten veranderd in een zwart geblakerde radioactieve parkeerplaats. Dat weet dat regime drommels goed.

Doorgaan met sancties zal op de langere termijn de beste resultaten bieden.
  Overall beste user 2022 woensdag 3 januari 2018 @ 10:10:11 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176253211
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:49 schreef Elzies het volgende:

[..]

De VS heeft nu eenmaal een veel groter en effectiever kernwapenarsenaal.

Maar de sancties beginnen wortel te schieten nu steeds meer Noord-Koreaanse soldaten voor eigen leven vluchten naar Zuid-Korea en de Noord Koreaanse leider nu ineens toenadering begint te zoeken met Zuid Korea.

Noord Korea heeft weinig aan zijn beperkte arsenaal want bij inzet is Noord Korea binnen luttele minuten veranderd in een zwart geblakerde radioactieve parkeerplaats. Dat weet dat regime drommels goed.

Doorgaan met sancties zal op de langere termijn de beste resultaten bieden.
Met als grote nadeel een flinke radioactieve wolk die waait richting China en/of Zuid-Korea en in mindere mate richting Japan en Rusland.

Ik weet niet of men het daar waardeert.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_176274791
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

Met als grote nadeel een flinke radioactieve wolk die waait richting China en/of Zuid-Korea en in mindere mate richting Japan en Rusland.

Ik weet niet of men het daar waardeert.
Nee, maar een nucleaire aanval aan de zijde van Noord Korea zal onmiddellijk beantwoord worden met de nucleaire vernietiging van dit schiereiland.

Datzelfde regime weet dit drommels goed dus blijft het bij dreigen met aanvallen en oorlogsretoriek. Daar past maar één antwoord op en dat is het isoleren van dat regime met de hardst mogelijke sancties. Landen of bedrijven die zich daar niet aan houden keihard afstraffen.

Het zal een kwestie van een lange adem worden, maar ik denk dat deze Kim de laatst zittende van deze Kim dynastie is.
  donderdag 4 januari 2018 @ 09:57:45 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176275356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:28 schreef Elzies het volgende:
de nucleaire vernietiging van dit schiereiland.
nou ja, dat schiereiland is niet alleen noord korea hoor...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_176275409
quote:
3s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:57 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, dat schiereiland is niet alleen noord korea hoor...
Zekers, een nucleaire interventie zou destructief zijn voor de regio.

Maar ik zie het niet gebeuren.
  donderdag 4 januari 2018 @ 10:00:57 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176275430
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 09:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zekers, een nucleaire interventie zou destructief zijn voor de regio.

Maar ik zie het niet gebeuren.
nee ik ook niet, nu maar hopen dat die kleine vingertjes niet die enorme button kunnen indrukken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_176294563
RT_com twitterde op vrijdag 05-01-2018 om 02:48:43 BREAKING: North Korea accepts offer of talks on Jan. 9 – Seoul https://t.co/lnsE893PRH https://t.co/pcDqS0NVXs reageer retweet
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Infection op 05-01-2018 03:11:50 ]
  vrijdag 5 januari 2018 @ 05:43:42 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176294845
Goede zaak in ieder geval.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176304843
quote:
Las het net ja. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Ik denk dat het wel eens spannend kan gaan worden rond de winter olympics.

Ook al wordt er 'gepraat', NK zal zijn wapens niet op gaan geven. En dus blijft het risico.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 12:12:51 #34
8781 crew  Frutsel
pi_176385001
quote:
Achtergrond: 'Tactisch Noord-Korea speelt zuiden en VS tegen elkaar uit'

Noord- en Zuid-Korea zitten voor het eerst sinds ruim twee jaar met elkaar om de tafel. De gesprekken vinden plaats in Panmunjom, in de gedemilitariseerde zone. Volgens Korea-expert Remco Breuker van de Universiteit Leiden zijn deze gesprekken echter een winst voor het noorden en kan het zuiden "alleen maar verliezen".
Breuker stelt in de podcast van NU.nl dat we moeten afwachten in hoeverre de gesprekken invloed hebben op de alliantie van het zuiden met de Verenigde Staten.

Ook kan het communistische land hiermee laten zien dat Noord-Korea helemaal geen rare Staat is, maar juist een land waar mee te praten valt. "En als er geen militaire confrontatie komt, is het heel belangrijk dat Noord-Korea echt goed tevoorschijn komt." Vervolgens kan het beeld geschetst worden dat "de problemen echt bij Trump zitten en niet bij Noord-Korea".

“Noord-Korea heeft alleen maar dingen te verliezen”

Bij de neus genomen
Tegelijk is er alleen maar verlies te halen voor het zuiden, stelt Breuker. "Ik vind het eigenlijk ook ontzettend onverstandig dat Zuid-Korea dit doet. Die hebben alleen maar dingen te verliezen. Ze hebben het tactisch voordeel te verliezen. Die laten zich eigenlijk bij de neus nemen door Noord-Korea, daar komt het wel op neer."

Dinsdag werd duidelijk dat Noord-Korea zal meedoen aan de Spelen. Breuker denkt dat Zuid-Korea daar een bedrag voor heeft betaald. Iets wat nooit bekendgemaakt zal worden. "En hulp aan Noord-Korea van het zuiden, omkoping met andere woorden. Die tegen de sancties zal ingaan. Verder denk ik niet dat er veel gepraat zal worden behalve over een niet-aanvalsafspraak tijdens de Spelen."

Dat de beide landen nu met elkaar spreken heeft volgens Breuker niets te maken met de verbindende factor waar de Spelen voor staan. "Voor Noord-Korea is het belangrijk voor de binnenlandse propaganda, om te laten zien dat het land meespeelt: letterlijk en figuurlijk."

Volgens Breuker was het ook te verwachten dat Noord-Korea mee zou doen aan de gesprekken. Het land zou de plannen al tijden hebben liggen. "Het was al heel lang bekend dat Pyeongchang de Winterspelen zou krijgen. Dit was een van de scenario’s en die spelen ze uit: verdeel en heers. We praten nu met Seoel en niet met Washington, dat is nu de houding van Pyongyang."

Door die tactiek was het ook niet nodig geweest voor Zuid-Korea en de VS om de gezamenlijke militaire oefeningen tijdelijk te staken. "Noord-Korea had überhaupt meegedaan aan het gesprek. (…) Het is een beetje het geval van 'hard to get'."

"Noord-Korea had echt wel aan die tafel gezeten, alleen Zuid-Korea werd er zo onzeker van dat ze alles uit de kast halen voor het noorden om te komen. Terwijl van het begin af aan eigenlijk al gedane zaak was. Het is een ontzettend onverstandige manier van onderhandelen van Zuid-Korea."

Veiligheid
De Spelen starten 9 februari. De vraag is dan of toeschouwers bang moeten zijn voor een conflict. "Noord-Korea heeft er niet veel bij te winnen door Pyeongchang te bombarderen. Maar dat gezegd hebbende, of er nu wel of geen Noord-Koreaanse atleten meedoen zal niets uitmaken. Maar nogmaals, ze hebben er heel weinig bij te winnen om de hele wereld tegen zich te hebben. Dus ik neem aan dat het veilig is", stelt Breuker.

Noord-KoreaZie ook: Noord- en Zuid-Korea herstellen militaire hotline
"Het is ook niet zozeer een kwestie van veiligheid, het gaat meer om een kwestie van wat wenselijk is." Daarvoor haalt Breuker een voorbeeld van jaren geleden naar voren: "Laat je een Staat toe met een verschrikkelijk mensenrechtenbeleid als Noord-Korea? Ik denk dat het antwoord daar heel duidelijk 'nee' op moet zijn. We hebben Zuid-Afrika altijd buiten gehouden tijdens de apartheid."

Amerikaanse druk
De VS volgt de gesprekken ondertussen ook en zou druk uitoefenen op het zuiden, laat Breuker weten. Die druk is vooral afkomstig van de Amerikaanse ambassadeur in Zuid-Korea. "Om ervoor te zorgen dat de president van het zuiden niet de kroonjuwelen weggeeft. Of dat gaat lukken is een tweede."
pi_176387637
ReutersWorld twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 14:19:54 JUST IN: North Korea's weapons are only aimed at the U.S., not South Korea, Russia or China - North Korea official https://t.co/EH9coXF85S reageer retweet
ReutersWorld twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 14:20:58 MORE: North Korea's nuclear programme is not an issue between North and South Korea - North Korea official reageer retweet
ReutersWorld twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 14:23:29 MORE: Discussion of nuclear issue would negatively impact inter-Korean ties - North Korea official reageer retweet
pi_176395823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:12 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hmm, Breuker lijkt van mening dat:
- Z Korea niet zonder de VS met NK zou moeten onderhandelen
- deelname aan de spelen belangrijk is voor NK's binnenlandse propaganda
- hulp aan NK neerkomt op ongewenste ondermijning van de sancties
- uitstel van de militaire oefeningen met de VS onnodig was

Breuker vijf jaar geleden:
Druk van buitenaf en diplomatiek isolement versterkt het NK regime.
We moeten direct met Noord-Korea communiceren, niet via de VS.
[We moeten] druk uitoefenen op de VS om de militaire oefeningen met Zuid-Korea uit te stellen.
Sancties werken averechts.
We moeten investeren in plaats van sanctioneren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rea-12627567-a118840
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176435486
BNONews twitterde op donderdag 11-01-2018 om 16:22:59 Satellite photos show "significant" activity at North Korea's nuclear test site; more than 100 workers seen in one area - 38 North reageer retweet
Gaan we nog effe een testje doen om de deelname aan de OS te vieren?
pi_176436341
Dit is alleen maar een grote overwinning voor Noord-Korea.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 20:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hmm, Breuker lijkt van mening dat:
- Z Korea niet zonder de VS met NK zou moeten onderhandelen
- deelname aan de spelen belangrijk is voor NK's binnenlandse propaganda
- hulp aan NK neerkomt op ongewenste ondermijning van de sancties
- uitstel van de militaire oefeningen met de VS onnodig was

Breuker vijf jaar geleden:
Druk van buitenaf en diplomatiek isolement versterkt het NK regime.
We moeten direct met Noord-Korea communiceren, niet via de VS.
[We moeten] druk uitoefenen op de VS om de militaire oefeningen met Zuid-Korea uit te stellen.
Sancties werken averechts.
We moeten investeren in plaats van sanctioneren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rea-12627567-a118840
Die man doet ook maar zijn best de hele situatie te begrijpen. Als iemand een oplossing had, dan waren Noord- en Zuid allang geen vijanden meer.

Er is veel verander in 5 jaar. Nieuwe leider enz.
pi_176436495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 16:48 schreef Frutsel het volgende:
BNONews twitterde op donderdag 11-01-2018 om 16:22:59 Satellite photos show "significant" activity at North Korea's nuclear test site; more than 100 workers seen in one area - 38 North reageer retweet
Gaan we nog effe een testje doen om de deelname aan de OS te vieren?
Lijkt al langer bezig
quote:
Throughout December 2017, mining carts and personnel were consistently present around the West Portal and there was significant expansion of the spoil pile.
http://www.38north.org/2018/01/punggye011118/

dat ze een tunnel graven hoeft niet noodzakelijk te wijzen op een aanstaande nieuwe test, het is handig om een testsite beschikbaar te hebben.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176436572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 17:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt al langer bezig

[..]

http://www.38north.org/2018/01/punggye011118/

dat ze een tunnel graven hoeft niet noodzakelijk te wijzen op een aanstaande nieuwe test, het is handig om een testsite beschikbaar te hebben.
Ze hadden nog gezegd dat ze als test een atoombom in de lucht wilden laten exploderen.
pi_176566251
quote:
Noord- en Zuid-Korea onder één vlag bij openingsceremonie Spelen

Noord- en Zuid-Korea zullen onder één vlag optreden bij de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Pyeongchang. Dat zijn de beide Korea's vandaag overeengekomen. Ook zal er een gezamenlijk ijshockeyteam voor vrouwen worden geformeerd.

Dat werd vandaag door het ministerie van eenwording in Seoul gemeld, aldus persbureau Reuters. Noord- en Zuid-Korea zijn sinds vorige week in gesprek in de gedemilitariseerde zone tussen de beide landen, onder meer over de rol van Noord-Korea bij de Spelen die in februari beginnen.

Toen werd al overeengekomen dat Noord-Koreaanse sporters 'gewoon' welkom zijn in Pyeongchang. Vooralsnog zijn twee kunstschaatsers formeel de enigen die zich namens Noord-Korea hebben geplaatst voor de Spelen, Ryom Tae-Ok en Kim Ju-sik. Vandaag maakten de Korea's bekend dat het land van dictator Kim Jong-Un een delegatie van 550 mensen over de zuidergrens stuurt, met onder anderen 230 cheerleaders, 140 artiesten en dertig taekwondoërs die een demonstratie zullen uitvoeren.

De openingsceremonie van de Olympische Spelen is op 9 februari.

https://www.ad.nl/olympis(...)nie-spelen~ab7ea787/
Leuk voor de show, maar over een paar maanden test Noord-Korea weer een raket en is het weer back to usual.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:30 #42
213457 engine
pi_176566439
Het zal ook weinig kwaad kunnen maar geloof ook niet dat het nou echt een vooruitgang is.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_176566722
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 14:43 schreef eNGine10 het volgende:
Het zal ook weinig kwaad kunnen maar geloof ook niet dat het nou echt een vooruitgang is.
Het is een handreiking naar Noord-Korea. Het nieuws brengt alsof dit een enorme grote stap is. Er veranderd niks.
pi_176613760
inside_nk twitterde op vrijdag 19-01-2018 om 15:26:53 BREAKING North Korea cancels its plan to send advance team for performances in South Korea. reageer retweet
pi_176692916
RT_com twitterde op dinsdag 23-01-2018 om 13:24:43 BREAKING: #NorthKorea possesses ‘powerful & reliable’ deterrent to counter any nuclear threat – Pyongyang https://t.co/mZXFIvPJuT https://t.co/urbKHud1it reageer retweet
pi_176728421
NUnl twitterde op woensdag 24-01-2018 om 23:23:50 Noord-Korea roept op tot doorbraak in eenwording: https://t.co/IdjzMKf5tl reageer retweet
Daily_Express twitterde op woensdag 24-01-2018 om 23:22:47 BREAKING: North Korea calls for 'REUNIFICATION' with South Korea - 'SMASH all challenges' https://t.co/nl4PN4J5ek https://t.co/0ZWTJs4XVQ reageer retweet
pi_176728523
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:27 schreef Houtenbeen het volgende:
NUnl twitterde op woensdag 24-01-2018 om 23:23:50 Noord-Korea roept op tot doorbraak in eenwording: https://t.co/IdjzMKf5tl reageer retweet
Daily_Express twitterde op woensdag 24-01-2018 om 23:22:47 BREAKING: North Korea calls for 'REUNIFICATION' with South Korea - 'SMASH all challenges' https://t.co/nl4PN4J5ek https://t.co/0ZWTJs4XVQ reageer retweet
Mja, beetje loze woorden natuurlijk. Kim heeft wel hereniging voor ogen, maar dan wel in de vorm van de communistische republiek Korea onder bezielende leiding van hemzelf.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_176728774
Kim ziet eindelijk in dat er geen opties meer over zijn. Zijn huidige beleid op deze manier voort zetten werkt niet.

Hij ziet dat Trump het meent en moet dus wel een andere richting op gaan. Het was of zijn kernwapens opgeven of hoogstwaarschijnlijk in de toekomst platgebombardeerd worden, dus heeft hij voor deze tussenweg gekozen. Hij denkt dat unificatie met Zuid-Korea de gemoederen wel zal doen bedaren, aangezien Zuid-Korea de tussenpersoon tussen NK en Amerika is. De kans is alleen heel erg klein dat zijn plannetje zal slagen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Infection op 24-01-2018 23:54:37 ]
  donderdag 25 januari 2018 @ 00:32:36 #49
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176729648
quote:
10s.gif Op woensdag 24 januari 2018 23:42 schreef Infection het volgende:
Kim ziet eindelijk in dat er geen opties meer over zijn. Zijn huidige beleid op deze manier voort zetten werkt niet.

Hij ziet dat Trump het meent en moet dus wel een andere richting op gaan. Het was of zijn kernwapens opgeven of hoogstwaarschijnlijk in de toekomst platgebombardeerd worden, dus heeft hij voor deze tussenweg gekozen. Hij denkt dat unificatie met Zuid-Korea de gemoederen wel zal doen bedaren, aangezien Zuid-Korea de tussenpersoon tussen NK en Amerika is. De kans is alleen heel erg klein dat zijn plannetje zal slagen.

Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Weet niet zeker of het door Trump komt. Er gaan nog steeds geruchten dat er iets gruwelijk mis is gegaan bij de laatste test. Tunnels ingestort, mensen dood. Wellicht is hun halve wetenschappelijke team omgekomen en kunnen ze weinig meer doen. Hoe dan ook een goede ontwikkeling.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176729713
Tijd voor een beetje Actie!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')