abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 25 december 2017 @ 10:46:30 #26
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175988568
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 09:40 schreef Renesite het volgende:
Maak eens snel algemene voorwaarden op. Nu je toch vrij bent
Dit inderdaad. Leer van deze fout en stel algemene voorwaarden op, waarin je duidelijk stelt wat de annuleringskosten zijn. Simpel voorbeeld:

Cancellen tussen:
12 tot 3 maanden voor dienstverlening: 50% van totale kosten
3 tot 1 maand voor dienstverlening: 75% van totale kosten
1 tot 0 maanden voor dienstverlening: 100% van totale kosten

Versimpeld voorbeeld, bespreek dit met een expert.

Verder moet je je afvragen hoe je deze zaak af wilt handelen. WIl je in de toekomst nog zaken doen met dit cruiseship? Je zegt van niet, maar besef wel dat hij zonder enige discussie 33% van de kosten wilt betalen als tegemoetkoming. Terwijl er geen bindende voorwaarden zijn getekend. Dit vind ik best netjes vanuit zijn kant.

Als je er een rechtzaak van maakt, zal je hoogstwaarschijnlijk 100% van de kosten kunnen verhalen. Je hebt een goede case. Echter verlies je daarmee toekomstige business. Kan dit een mooie inkomstenpost voor je zijn? Dan kan je de 33% accepteren, met als kanttekening dat je volgend jaar een X aantal boekingen bij hem krijgt. Zwart op wit natuurlijk. Leer van je fouten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 25 december 2017 @ 11:00:23 #27
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_175988892
Als het een groot bedrijf is met gigs in de toekomst zou ik misschien overwegen om deze zaak te laten vallen om een nieuwe gig in de toekomst. Je raakt anders wel een potentile grote klant kwijt. En zie het dan als leergeld om je voorwaarden beter te maken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_175990361
Had je in je vorige boeking wel een annuleringsclausule opgenomen? Dan verwijs je daar gewoon naar. Ze hebben je immers op basis daarvan opnieuw geboekt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
pi_175991548
registreer om deze reclame te verbergen
Algemene voorwaarden zijn handig, maar gelden naast de hoofdbedingingen. Als jij gewoon je hoofdafspraken helder geformuleerd vastgelegd hebt dan is er sprake van een toerekenbare tekortkoming. Een redelijke opzegtermijn is niet 1 minuut voor 12. Je hebt gewoon recht op 100% loon.
pi_175991975
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 10:46 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Leer van deze fout en stel algemene voorwaarden op, waarin je duidelijk stelt wat de annuleringskosten zijn. Simpel voorbeeld:

Cancellen tussen:
12 tot 3 maanden voor dienstverlening: 50% van totale kosten
3 tot 1 maand voor dienstverlening: 75% van totale kosten
1 tot 0 maanden voor dienstverlening: 100% van totale kosten

Versimpeld voorbeeld, bespreek dit met een expert.

Verder moet je je afvragen hoe je deze zaak af wilt handelen. WIl je in de toekomst nog zaken doen met dit cruiseship? Je zegt van niet, maar besef wel dat hij zonder enige discussie 33% van de kosten wilt betalen als tegemoetkoming. Terwijl er geen bindende voorwaarden zijn getekend. Dit vind ik best netjes vanuit zijn kant.

Als je er een rechtzaak van maakt, zal je hoogstwaarschijnlijk 100% van de kosten kunnen verhalen. Je hebt een goede case. Echter verlies je daarmee toekomstige business. Kan dit een mooie inkomstenpost voor je zijn? Dan kan je de 33% accepteren, met als kanttekening dat je volgend jaar een X aantal boekingen bij hem krijgt. Zwart op wit natuurlijk. Leer van je fouten.
Algemene voorwaarden zijn handig maar gaan niet over het "kernbeding", hoogstens over bijzaken.

Overeenkomst is overeenkomst en die is kraakhelder.
pi_175992291
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Algemene voorwaarden zijn handig maar gaan niet over het "kernbeding", hoogstens over bijzaken.

Overeenkomst is overeenkomst en die is kraakhelder.
:')
pi_175995643
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Overeenkomst is overeenkomst en die is kraakhelder.
Blijkbaar niet, want nu is niet duidelijk waar TS recht op heeft. 100%? 90%? 20%? Niet zo helder, nee.
pi_175995680
Tja de meningen lopen uiteen.

De afspraken staan op papier en die zijn idd kraakhelder.

Er heeft geen annulering plaatsgevonden en ook al had ik voorwaarden gehad dan waren die niet van toepassing geweest. Afzeggen op het moment dat ik me meld is in mijn ogen altijd te laat.

Voor de duidelijkheid... Ik ga nooit meer in zee met deze mensen..... dus in het kader van een toekomstige relatie toch maar in schikken is geen optie.

In ieder geval heeft de manager toegegeven dat hij vergeten was om af te zeggen en dat heb ik ook op schrift.

Mijn gevoel zegt me dat ik voor 100% moet gaan.... maar gevoel kan bedriegen.......
pi_175995712
Uiteraard 100%. Jij hebt je aan de afspraak gehouden door je tijdig te melden.
Een + voor: Sunny financials, More Dutch Design, Laurion, Silverline, Alogic, Puzzle parking, OAMKB, Indreams, Jobsuits, FinancialAccess, MaBrown's, SnacktoTake, Park Plaza, il Mulino, Bruinewold montage, ABG, Lohuis, De rotonde, Monkey town
pi_175995909
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 09:58 schreef malleable het volgende:

[..]

Iemand heeft een fout gemaakt, die kun je zo hard mogelijk afstraffen of je kunt proberen iets toe te geven en een langdurige relatie op te bouwen.

Ik begrijp als je het principieel bekijkt maar ik vraag me af of iemand daar beter van wordt.
Ik denk dat in de toekomst die manager niet meer zo gouw zal vergeten om een artiest te annuleren en zo worden ook artiesten daar weer beter van.

Kijk als je in een restaurant een biefstuk besteld en je besluit om die niet op te eten dan zal je er toch voor moeten betalen.
pi_175995933
Maar hoe ging dat dan? Jij stond met je instrumenten en je bepakking bij het cruiseschip en toen bleek het een 'oeps foutje, niet meer nodig, doei' te zijn ofzo?
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
  maandag 25 december 2017 @ 17:14:41 #37
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_175996005
Ik zou proberen uit te zoeken wat een passagier moer betalen indien deze zonder annulering niet opdaagt (no-show) of annuleert minder dan 24 uur voor aanvang. Zeer ws 100%. Zal je in een rechtzaak niet echt helpen, maar kan een prima gespreksonderwerp zijn in de gesprekken die daar aan vooraf gaan.
pi_175996068
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 17:07 schreef Molo het volgende:
Maar hoe ging dat dan? Jij stond met je instrumenten en je bepakking bij het cruiseschip en toen bleek het een 'oeps foutje, niet meer nodig, doei' te zijn ofzo?
Yep zo was het...... ik ging aan boord met mijn gear..... en de manager stond plots voor me met grote ogen....."ehhh wat kom jij dan doen??".....

???? ahumm..... waar ik elf maanden geleden voor geboekt ben..... k heb jou niet geboekt was zijn respons.

Op dat moment wilde ik absoluut geen stennis trappen. Ik vroeg de man of hij dat samen met mij op hun computer wilde bekijken maar daar had hij geen zin in. Vind je het goed dat ik daar dan later op terugkom? Ja ok dat is goed. Dus thuisgekomen hem verwezen naar betreffende email verkeer......

Hier is zijn reply uit de mail.:" Goedemorgen C.........,

Je hebt helemaal gelijk, wat stom dat ik dat vergeten ben af te melden. Zo zie je maar dat iedereen foutjes kan maken. En dit was een stomme fout van mij.

Vindt het heel vervelend voor je en 1000x excuses hiervoor, en ja ik kan er nu vrij weinig meer aan doen.

En ik kan hier een lang verhaal van maken, maar gewoon stom stom stom van me"


Tussen 16.00 en 19.00 inscheping van de gasten...... en ik was er om 15.00 uur.... half uurtje opbouwen en ik ben klaar voor de strijd.......
pi_175996105
Je hebt nog terug gemaild daarna toch?

Ik zou gewoon mailen dat je het spijtig vindt dat het zo mis is gelopen van hun kant maar dat je helaas genoodzaakt bent om de kosten in rekening te brengen.
Iets anders is gewoon geen mogelijkheid toch?

Gaat om een best bedrag aan inkomen lijkt mij, dus moeite waard om hard in te staan. Zeker als je daarna toch niet meer met ze verder wilt
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
pi_175996157
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 17:22 schreef carramba het volgende:
Yep zo was het...... ik ging aan boord met mijn gear..... en de manager stond plots voor me met grote ogen....."ehhh wat kom jij dan doen??".....

???? ahumm..... waar ik elf maanden geleden voor geboekt ben..... k heb jou niet geboekt was zijn respons.

Op dat moment wilde ik absoluut geen stennis trappen. Ik vroeg de man of hij dat samen met mij op hun computer wilde bekijken maar daar had hij geen zin in. Vind je het goed dat ik daar dan later op terugkom? Ja ok dat is goed. Dus thuisgekomen hem verwezen naar betreffende email verkeer......

Hier is zijn reply uit de mail.:" Goedemorgen C.........,

Je hebt helemaal gelijk, wat stom dat ik dat vergeten ben af te melden. Zo zie je maar dat iedereen foutjes kan maken. En dit was een stomme fout van mij.

Vindt het heel vervelend voor je en 1000x excuses hiervoor, en ja ik kan er nu vrij weinig meer aan doen.

En ik kan hier een lang verhaal van maken, maar gewoon stom stom stom van me"


Tussen 16.00 en 19.00 inscheping van de gasten...... en ik was er om 15.00 uur.... half uurtje opbouwen en ik ben klaar voor de strijd.......
Hij geeft dus aan dat er een koopovereenkomst was, en die is geldig.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175996211
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 17:26 schreef Molo het volgende:
Je hebt nog terug gemaild daarna toch?

Ik zou gewoon mailen dat je het spijtig vindt dat het zo mis is gelopen van hun kant maar dat je helaas genoodzaakt bent om de kosten in rekening te brengen.
Iets anders is gewoon geen mogelijkheid toch?

Gaat om een best bedrag aan inkomen lijkt mij, dus moeite waard om hard in te staan. Zeker als je daarna toch niet meer met ze verder wilt
k heb meteen terug gemaild met de vraag of ze zelf eerst een voorstel willen doen voor compensatie. En daarna kwam een voorstel voor 33%.

Ik heb geantwoord dat ik me eerst door een ter zake kundige zou laten adviseren en er dan op terug wilde komen.

Zoals ik al eerder gemeld heb denk ik dat zijn meerderen hier niets van af weten en dat hij de schade uit zijn eigen zak moet betalen. Ik denk ook dat dat voor hem het beste is want kan in grote problemen komen als er een rechtszaak van komt. Als ik naar een advocaat stap dan zal het bedrijf aangesproken worden en dan komt alles aan het licht bij de leiding van het bedrijf.

Het bedrijf heeft een image hoog te houden en ze zullen het deze manager zeer kwalijk nemen en misschien wel verregaande maatregelen nemen. Ze zijn zeer streng op de performance van hun staf.
pi_175996261
Je bent weggestuurd toen je wilde inschepen om je gig te gaan doen dus.

Dat betekent dat de volledige gage voor je optreden moet worden betaald, dus ik zou voor de 100% gaan. Je had een contract, je bent dat nagekomen. De tegenpartij is vergeten te annuleren, dus heb je recht op het volledige bedrag imho.
pi_175996379
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 17:45 schreef VanAvesaat het volgende:
Je bent weggestuurd toen je wilde inschepen om je gig te gaan doen dus.

Dat betekent dat de volledige gage voor je optreden moet worden betaald, dus ik zou voor de 100% gaan. Je had een contract, je bent dat nagekomen. De tegenpartij is vergeten te annuleren, dus heb je recht op het volledige bedrag imho.
De vraag is kan ik dat juridisch hard maken......
pi_175996427
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 17:39 schreef carramba het volgende:

[..]

k heb meteen terug gemaild met de vraag of ze zelf eerst een voorstel willen doen voor compensatie. En daarna kwam een voorstel voor 33%.

Ik heb geantwoord dat ik me eerst door een ter zake kundige zou laten adviseren en er dan op terug wilde komen.

Zoals ik al eerder gemeld heb denk ik dat zijn meerderen hier niets van af weten en dat hij de schade uit zijn eigen zak moet betalen. Ik denk ook dat dat voor hem het beste is want kan in grote problemen komen als er een rechtszaak van komt. Als ik naar een advocaat stap dan zal het bedrijf aangesproken worden en dan komt alles aan het licht bij de leiding van het bedrijf.

Het bedrijf heeft een image hoog te houden en ze zullen het deze manager zeer kwalijk nemen en misschien wel verregaande maatregelen nemen. Ze zijn zeer streng op de performance van hun staf.
Ok, waarom heb je in godsnaam hen een voorstel voor compensatie laten doen dan? Dat is gewoon dom geweest. Want ja, dan is dit idd een mogelijk antwoord.

Dat wat je er allemaal bij bedenkt en invult is niet relevant. Al moet die man zelf nu drie kerstdagen staan optreden met zijn luchtgitaar en heeft hij vanavond niets te eten, het doet er allemaal niet toe.

Je hoort gewoon betaald te worden, wat je zelf nu met die mailwisseling lastig hebt gemaakt door het voorstel voor compensatie door hen te laten doen.
Dat wordt sowieso een nare afloop met ontevredenheid aan zowel hun als jouw kant dus nu zo te zien
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
pi_175996543
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok, waarom heb je in godsnaam hen een voorstel voor compensatie laten doen dan? Dat is gewoon dom geweest. Want ja, dan is dit idd een mogelijk antwoord.

Dat wat je er allemaal bij bedenkt en invult is niet relevant. Al moet die man zelf nu drie kerstdagen staan optreden met zijn luchtgitaar en heeft hij vanavond niets te eten, het doet er allemaal niet toe.

Je hoort gewoon betaald te worden, wat je zelf nu met die mailwisseling lastig hebt gemaakt door het voorstel voor compensatie door hen te laten doen.
Dat wordt sowieso een nare afloop met ontevredenheid aan zowel hun als jouw kant dus nu zo te zien
Een en ander is idd niet relevant maar heb het vermeld om de situatie zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Ben ik nu gebonden om het voorstel te accepteren ??
pi_175996566
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 18:17 schreef carramba het volgende:

[..]

Een en ander is idd niet relevant maar heb het vermeld om de situatie zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Ben ik nu gebonden om het voorstel te accepteren ??
Nee dat niet, omdat je het een onredelijk voorstel vindt.

Maar je hebt het jezelf nu wel lastig gemaakt omdat je nu moet gaan onderhandelen over wat je vergoeding wordt.
Dat wordt dus dan nooit 100% meer.
Waar zou je zelf tevreden mee kunnen zijn qua vergoeding?
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
pi_175996595
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee dat niet, omdat je het een onredelijk voorstel vindt.

Maar je hebt het jezelf nu wel lastig gemaakt omdat je nu moet gaan onderhandelen over wat je vergoeding wordt.
Dat wordt dus dan nooit 100% meer.
Waar zou je zelf tevreden mee kunnen zijn qua vergoeding?
Heb op de valreep voor 2 kerstdag nog een gig aangenomen dus met 80% zou ik kunnen leven.
pi_175997501
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:03 schreef Molo het volgende:
Je hoort gewoon betaald te worden, wat je zelf nu met die mailwisseling lastig hebt gemaakt door het voorstel voor compensatie door hen te laten doen.
Compensatie kan natuurlijk ook gewoon 100% zijn. En dat lijkt me in dit geval een nette oplossing. Je loopt tenslotte andere inkomsten mis omdat je door deze boeking andere boekingen hebt afgezegd.

Dat je intussen al iets anders hebt gevonden gaat hun niets aan - dat is alleen maar prettig voor jezelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
http://bijenzonderzorgen.nl/ beslist geen BIJ-zaak!
pi_175997949
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 18:22 schreef carramba het volgende:

[..]

Heb op de valreep voor 2 kerstdag nog een gig aangenomen dus met 80% zou ik kunnen leven.
gewoon 100% claimen en niet minder, dat jij 2e kerstdag nog een gig hebt is gewoon mooi meegenomen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_175998483
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 19:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Compensatie kan natuurlijk ook gewoon 100% zijn. En dat lijkt me in dit geval een nette oplossing. Je loopt tenslotte andere inkomsten mis omdat je door deze boeking andere boekingen hebt afgezegd.

Dat je intussen al iets anders hebt gevonden gaat hun niets aan - dat is alleen maar prettig voor jezelf.
Sterker nog het waren losstaande gigs van elkaar tegen dubbel tarief ivm kerst. Omdat het 5 dagen aan een stuk is voor dezelfde opdrachtgever maak je een totaalprijs af en kan je een lager bedrag per dag afspreken.... soort kwantumkorting.

In werkelijkheid is de schade dus veel hoger dan het afgesproken bedrag. Maar om ook dat te kunnen verhalen zal ik dat wel moeten kunnen aantonen. Van een datum (25 dec. 2017) heb ik een schriftelijke aanvraag voor 220% van mijn normale gage. Die heb ik idd moeten afwijzen.... afspraak is tenslotte afspraak.

Maar ik denk dat het erg lastig wordt om de opdracht gever daarvoor te laten opdraaien en wat mij betreft hoeft dat ook niet.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')