abonnement Unibet Coolblue
pi_175984104
Hallo allemaal.

Een opdracht gever boekt mij als artiest voor een cruiseschip.
Omdat mijn optreden goed beviel heeft de opdrachtgever vrijwel meteen weer geboekt voor hetzelfde maar dan voor het jaar daarop.

De boeking staat dus al 11 maanden schriftelijk vast.

Bij aankomst om mijn opdracht uit te voeren ontkent opdrachtgever de boeking te hebben geplaatst.
Ik heb de opdrachtgever gewezen op het betreffende mailverkeer en hij erkende toen zijn fout. Hij was vergeten de boeking te annuleren.

Nu stelt hij voor om 33% van het totale gagebedrag te voldoen ter compensatie.

Ik heb opdrachtgever er ook op gewezen dat ik diverse boekingsaanvragen heb afgewezen.

Ik ben van mening dat opdrachtgever het volledige bedrag verschuldigd is.

Wat is in zo.n situatie gebruikelijk en juridisch haalbaar?
pi_175984142
Wat staat er in het contract en in jouw voorwaarden?
pi_175984253
quote:
14s.gif Op maandag 25 december 2017 00:15 schreef Prof_Hoax het volgende:
Wat staat er in het contract en in jouw voorwaarden?
Waarschijnlijk niks hierover, anders kwam TS niet met deze vraag he.
pindazakje
pi_175984802
Probeer een compromis te sluiten. Bijvoorbeeld de 33% en boekingen voor komende 2 jaar. Gebruikelijk lijkt mij 100%. Was diegene wel tekenbevoegd?
pi_175984940
100%. Hopelijk goed vast gelegd. Tip: bij zo'n lange boekingen 3 mnd vantevoren nog eens mailen
pi_175985176
Alle afspraken staan zwart op wit. Over annulering zijn geen afspraken gemaakt. Het punt is dat er geen annulering heeft plaatsgevonden. Pas op het moment dat ik mee aanmeld om aan het werk te gaan komt de aap uit de mouw.
De opdrachtgever heeft per mail bevestigd dat hij is vergeten om te annuleren.

Heb al een keer eerder een akkefietje gehad met deze opdrachtgever. Betaling dient zoals schriftelijk vastgelegd contant na het werk te worden voldaan. Heeft 40 mails en 2 weken gekost om betaald te worden.

Overigens heb ik een week van tevoren tel kontakt gezocht er werd niet opgenomen en ik ben ook niet teruggebeld.

Met deze gasten ga ik niet meer in zee.
pi_175985200
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 00:56 schreef Bucketlist het volgende:
Probeer een compromis te sluiten. Bijvoorbeeld de 33% en boekingen voor komende 2 jaar. Gebruikelijk lijkt mij 100%. Was diegene wel tekenbevoegd?
Ja volledig en had ook toestemming van zijn meerdere om te boeken.
pi_175985211
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 00:56 schreef Bucketlist het volgende:
Probeer een compromis te sluiten. Bijvoorbeeld de 33% en boekingen voor komende 2 jaar. Gebruikelijk lijkt mij 100%. Was diegene wel tekenbevoegd?
wat mij betreft is de relatie zodanig verstoord dat verdere samenwerking niet aan de orde is.
pi_175985257
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 01:08 schreef stropdaz het volgende:
100%. Hopelijk goed vast gelegd. Tip: bij zo'n lange boekingen 3 mnd vantevoren nog eens mailen
Het gaat hier om een groot bedrijf die vele tientallen mensen in dienst heeft op verschillende schepen. De manager (van dit 5 sterren hotelschip) die mij geboekt heeft is verantwoordelijk voor bezetting van de schepen met het juiste personeel. Die zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en mij op tijd moeten annuleren, dat is zijn taak daar word hij goed voor betaald.

Ik denk dat zijn leiding hier nog niets van weet. Als zij hier lucht van krijgen dan vliegt hij misschien wel er uit. Ik weet dat ze zeer hoge eisen stellen aan de performance van hun staff,

Ik vermoed dat hij mij wil afschepen met een klein bedrag die hij uit zijn eigen zak moet betalen.
pi_175985344
quote:
Met deze gasten ga ik niet meer in zee.
_O-

Maar goed, als je zelf geen voorwaarden hebt gesteld waarmee de opdrachtgever akkoord moet gaan om jou in te huren, dan wordt het lastig. Er zijn volgens mij (?) geen nationale regels wat betreft dit soort zaken, i.t.t. bijvoorbeeld de 2 weken bedenktijd van webwinkels of het plotseling annuleren van een huisaankoop na het tekenen van een contract.

Als jij kan aantonen dat jij klussen daadwerkelijk hebt afgewezen omdat je dacht dat je bezet zou zijn, dan heb je mss een kans bij de rechter. Je hebt als professional immers schade geleden (3 maanden loon is niet niks). Ik zou het eerst proberen bij de baas van die manager; wellicht dat die dit graag wilt oplossen om negatieve publiciteit of rechtszaken te voorkomen. Zeggen dat je er met de manager niet uitkomt en dat je escalaties graag wilt voorkomen.

Aan de andere kant... 33% van deze klus is dus 1 maand loon. 1 maand de tijd om voor de 2 opvolgende maanden weer klussen bij elkaar te rapen. Ik weet niet wat je precies doet en hoe moeilijk het is om nieuwe klussen te krijgen, maar wellicht dat een rechter vindt dat dat tijd genoeg is en dat je alleen recht hebt op die 33%..

[ Bericht 35% gewijzigd door MrAero op 25-12-2017 02:22:18 ]
pi_175985418
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 02:11 schreef MrAero het volgende:

[..]

_O-

Maar goed, als je zelf geen voorwaarden hebt gesteld waarmee de opdrachtgever akkoord moet gaan om jou in te huren, dan wordt het lastig. Er zijn volgens mij (?) geen nationale regels wat betreft dit soort zaken, i.t.t. bijvoorbeeld de 2 weken bedenktijd van webwinkels of het plotseling annuleren van een huisaankoop na het tekenen van een contract.

Als jij kan aantonen dat jij klussen daadwerkelijk hebt afgewezen omdat je dacht dat je bezet zou zijn, dan heb je mss een kans bij de rechter. Je hebt als professional immers schade geleden (3 maanden loon is niet niks). Ik zou het eerst proberen bij de baas van die manager; wellicht dat die dit graag wilt oplossen om negatieve publiciteit of rechtszaken te voorkomen. Zeggen dat je er met de manager niet uitkomt en dat je escalaties graag wilt voorkomen.
Kan het niet zijn dat de algemene regels van "het aangaan van een overeenkomst" van kracht zijn?

2 weken bedenktijd zoals bedoeld voor webwinkels?? Ik heb geen webwinkel en 11 maanden is niet hetzelfde als 2 weken.

Als ik niet zou kunnen aantonen dat ik aanvragen afgewezen heb.... betekend dat dan dat de opdrachtgever niet aan zijn verplichtingen hoef te voldoen?

Ik kan het niet helemaal volgen. Kun je daar meer over uitweiden?
pi_175985434
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 02:11 schreef MrAero het volgende:

[..]

_O-

Je hebt als professional immers schade geleden (3 maanden loon is niet niks). Ik zou het eerst proberen bij de baas van die manager; wellicht dat die dit graag wilt oplossen om negatieve publiciteit of rechtszaken te voorkomen. Zeggen dat je er met de manager niet uitkomt en dat je escalaties graag wilt voorkomen.

Aan de andere kant... 33% van deze klus is dus 1 maand loon. 1 maand de tijd om voor de 2 opvolgende maanden weer klussen bij elkaar te rapen. Ik weet niet wat je precies doet en hoe moeilijk het is om nieuwe klussen te krijgen, maar wellicht dat een rechter vindt dat dat tijd genoeg is en dat je alleen recht hebt op die 33%..
Het gaat niet om 3 maanden. Het gaat om 5 dagen tijdens de kerstdagen. Dat is voor artiesten de drukste tijd van het jaar. Boekingen worden lang van tevoren gedaan anders zitten ze zonder.
pi_175985615
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 02:25 schreef carramba het volgende:

[..]

Kan het niet zijn dat de algemene regels van "het aangaan van een overeenkomst" van kracht zijn?
Zou kunnen. Er is sprake van een aanbod en een aanvaarding, dus de overeenkomst is rechtsgeldig. Is ook aan te tonen met emailverkeer.

quote:
2 weken bedenktijd zoals bedoeld voor webwinkels?? Ik heb geen webwinkel en 11 maanden is niet hetzelfde als 2 weken.
Ik bedoelde het als voorbeeldsituatie waarvoor algemene regels gelden. Ik denk niet dat die er zijn in jouw situatie. Meestal hebben ZZPers dit soort zaken verwerkt in hun algemene voorwaarden. Bijvoorbeeld:

Vroeger dan 2 weken voor aanvang annuleren = kosteloos.
Tussen 2 en 1 week voor aanvang annuleren = 50% van het afgesproken bedrag.
Binnen 1 week annuleren = 100% van het afgesproken bedrag.

Daar gaat een opdrachtgever mee akkoord (of niet) en dan heb je in dit soort situaties concrete afspraken waarop je kan terugvallen. Die heb jij nu niet, dus moet je gaan uitzoeken wat nou een redelijk compromis is om dit op te lossen. En dat is puur subjectief. Voor de werkgever is 33% redelijk, maar voor jou niet, jij wilt 100%. Wie heeft gelijk? Daarvoor moet je langs de rechter als je er onderling niet uitkomt. Voortaan dus gewoon wat algemene voorwaarden opstellen, dat kan je een hoop gedoe schelen.

Even googelen en ik kom dit tegen. Daar staat eigenlijk precies hetzelfde.
quote:
Een professionele opdrachtgever mag de overeenkomst met een opdrachtnemer elk moment opzeggen. Een opzegtermijn wordt in de wet niet genoemd. Het maakt niet uit of het een overeenkomst voor bepaalde of onbepaalde tijd is. Een opdrachtgever kan altijd per direct van het contract af. Een opdrachtnemer die dat wil voorkomen zal dus in de overeenkomst moeten opnemen dat tussentijdse beëindiging niet toegestaan is.

Professionele opdrachtgevers moeten rekening houden met de redelijkheid en billijkheid. Het kan voor opdrachtnemers onredelijk zijn als de overeenkomst plotseling beëindigd wordt. Van belang is dan de reden van de opzegging, of de opdrachtnemer een waarschuwing heeft gehad, of er een herstelmogelijkheid is geweest en of er een (afgesproken) opzegtermijn is geweest. Als dat niet zo is, zal de opdrachtgever al snel een schadevergoeding moeten betalen.

Redelijkheid en billijkheid zijn subjectieve begrippen. Iedereen geeft daar een andere invulling aan. Het is beter om het oordeel van een rechter niet af te wachten maar zelf een opzegtermijn op te nemen in de overeenkomst van opdracht.
Je hebt zelf geen opzegtermijn opgenomen in de overeenkomst, dus zal je langs de rechter moeten. Waarschijnlijk heb je wel recht op een schadevergoeding, want op de dag zelf zeggen dat je niet nodig bent slaat natuurlijk nergens op en daar is absoluut geen sprake van 'redelijkheid of billijkheid'. Maar nogmaals, ik zou het eerst proberen via de leidinggevende van die manager. Via de rechter is zo'n gedoe..

[ Bericht 2% gewijzigd door MrAero op 25-12-2017 04:29:52 ]
  maandag 25 december 2017 @ 04:49:48 #14
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_175985640
Ik zie het probleem niet. Je stuurt gewoon een rekening. Van 100% dus.

Betaalt hij niet? Prima, draag je het over aan een incassobureau.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_175985642
gewoon betalen voor die cruise en alsnog optreden is het beste
pi_175985661
quote:
6s.gif Op maandag 25 december 2017 04:50 schreef Salvad0R het volgende:
gewoon betalen voor die cruise en alsnog optreden is het beste
Ja dat vind ik ook maar als ze niet willen betalen heb ik dan een poot om op te staan dat is de vraag.

En optreden voor dit stelletje schurken ga ik niet meer doen. Ik ben een goede muzikant en kan genoeg ander werk krijgen. Ik heb dit in al de jaren dat ik als artiest werk nog nooit zo meegemaakt.

Muzikanten worden vaak als voetenveeg gebruikt door horeca ondernemers.

Kom maar gratis spelen dan krijg je naamsbekendheid...... of als het druk word betaal ik anders niet.
pi_175985663
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 04:16 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zou kunnen. Er is sprake van een aanbod en een aanvaarding, dus de overeenkomst is rechtsgeldig. Is ook aan te tonen met emailverkeer.

[..]

Ik bedoelde het als voorbeeldsituatie waarvoor algemene regels gelden. Ik denk niet dat die er zijn in jouw situatie. Meestal hebben ZZPers dit soort zaken verwerkt in hun algemene voorwaarden. Bijvoorbeeld:

Vroeger dan 2 weken voor aanvang annuleren = kosteloos.
Tussen 2 en 1 week voor aanvang annuleren = 50% van het afgesproken bedrag.
Binnen 1 week annuleren = 100% van het afgesproken bedrag.

Daar gaat een opdrachtgever mee akkoord (of niet) en dan heb je in dit soort situaties concrete afspraken waarop je kan terugvallen. Die heb jij nu niet, dus moet je gaan uitzoeken wat nou een redelijk compromis is om dit op te lossen. En dat is puur subjectief. Voor de werkgever is 33% redelijk, maar voor jou niet, jij wilt 100%. Wie heeft gelijk? Daarvoor moet je langs de rechter als je er onderling niet uitkomt. Voortaan dus gewoon wat algemene voorwaarden opstellen, dat kan je een hoop gedoe schelen.

Even googelen en ik kom dit tegen. Daar staat eigenlijk precies hetzelfde.

[..]

Je hebt zelf geen opzegtermijn opgenomen in de overeenkomst, dus zal je langs de rechter moeten. Waarschijnlijk heb je wel recht op een schadevergoeding, want op de dag zelf zeggen dat je niet nodig bent slaat natuurlijk nergens op en daar is absoluut geen sprake van 'redelijkheid of billijkheid'. Maar nogmaals, ik zou het eerst proberen via de leidinggevende van die manager. Via de rechter is zo'n gedoe..
Naar de rechter stappen is idd een heel gedoe waar ik niet op zit te wachten.

Op deze link heb ik dit gevonden.

http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/boek7/titel7/afdeling1

Artikel 411 1. Indien de overeenkomst eindigt voordat de opdracht is volbracht of de tijd waarvoor zij is verleend, is verstreken, en de verschuldigdheid van loon afhankelijk is van de volbrenging of van het verstrijken van die tijd, heeft de opdrachtnemer recht op een naar redelijkheid vast te stellen deel van het loon. Bij de bepaling hiervan wordt onder meer rekening gehouden met de reeds door de opdrachtnemer verrichte werkzaamheden, het voordeel dat de opdrachtgever daarvan heeft, en de grond waarop de overeenkomst is geëindigd. 2. In het in lid 1 bedoelde geval heeft de opdrachtnemer slechts recht op het volle loon, indien het einde van de overeenkomst aan de opdrachtgever is toe te rekenen en de betaling van het volle loon, gelet op alle omstandigheden van het geval, redelijk is. Op het bedrag van het loon worden de besparingen die voor de opdrachtnemer uit de voortijdige beëindiging voortvloeien, in mindering gebracht.
  maandag 25 december 2017 @ 07:32:16 #18
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_175985764
Het gaat om vijf dagen, geen kapitaal dus ik zou 50% en de belofte op nieuwe boekingen vragen.
pi_175985841
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 07:32 schreef malleable het volgende:
Het gaat om vijf dagen, geen kapitaal dus ik zou 50% en de belofte op nieuwe boekingen vragen.
Een belofte van iemand die schriftelijk vastgelegde afspraken aan zijn laars lapt? Wat denk je zelf??
  Moderator maandag 25 december 2017 @ 08:26:40 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_175985988
Alle mogelijke opties zijn inmiddels wel genoemd. Daar je zelf geen voorwaarden hebt gesteld is alles mogelijk waar jullie het beiden over eens zijn. Bij onenigheid rest niets anders dan acceptatie of een gang naar de rechtbank.

Heb je überhaupt nog een keer gesproken met de opdrachtgever? Ik zou die 33% pakken, wellicht nog een gooi naar 50% doen, en lekker van de dagen thuis genieten.
pi_175987099
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 08:26 schreef jitzzzze het volgende:
Alle mogelijke opties zijn inmiddels wel genoemd. Daar je zelf geen voorwaarden hebt gesteld is alles mogelijk waar jullie het beiden over eens zijn. Bij onenigheid rest niets anders dan acceptatie of een gang naar de rechtbank.

Heb je überhaupt nog een keer gesproken met de opdrachtgever? Ik zou die 33% pakken, wellicht nog een gooi naar 50% doen, en lekker van de dagen thuis genieten.
Voorwaarden zijn dan ook niet van toepassing.

Er is/was een overeenkomst en die was duidelijk.

Hij zal gewoon de volle 100% moeten betalen, anders rechter.
  Moderator maandag 25 december 2017 @ 09:40:17 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_175987199
Maak eens snel algemene voorwaarden op. Nu je toch vrij bent
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 25 december 2017 @ 09:58:23 #23
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_175987579
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 08:00 schreef carramba het volgende:

[..]

Een belofte van iemand die schriftelijk vastgelegde afspraken aan zijn laars lapt? Wat denk je zelf??
Iemand heeft een fout gemaakt, die kun je zo hard mogelijk afstraffen of je kunt proberen iets toe te geven en een langdurige relatie op te bouwen.

Ik begrijp als je het principieel bekijkt maar ik vraag me af of iemand daar beter van wordt.
pi_175987680
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 04:49 schreef Hallmark het volgende:
Ik zie het probleem niet. Je stuurt gewoon een rekening. Van 100% dus.

Betaalt hij niet? Prima, draag je het over aan een incassobureau.
Dit. Er is een overeenkomst en die is niet geannuleerd. Dit staat allemaal gedocumenteerd in mailverkeer. Gewoon facturen met betaaltermijn van 14 dagen, 2 weken herinnering versturen met wederom 2 weken termijn en daarna een incasso procedure starten.
pi_175988263
Voor de 100 procent gaan. Wanneer ik mijn cruise een dag van te voren, zonder geldige reden annuleer, ben ik ook mijn centjes kwijt.
  maandag 25 december 2017 @ 10:46:30 #26
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_175988568
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 09:40 schreef Renesite het volgende:
Maak eens snel algemene voorwaarden op. Nu je toch vrij bent
Dit inderdaad. Leer van deze fout en stel algemene voorwaarden op, waarin je duidelijk stelt wat de annuleringskosten zijn. Simpel voorbeeld:

Cancellen tussen:
12 tot 3 maanden voor dienstverlening: 50% van totale kosten
3 tot 1 maand voor dienstverlening: 75% van totale kosten
1 tot 0 maanden voor dienstverlening: 100% van totale kosten

Versimpeld voorbeeld, bespreek dit met een expert.

Verder moet je je afvragen hoe je deze zaak af wilt handelen. WIl je in de toekomst nog zaken doen met dit cruiseship? Je zegt van niet, maar besef wel dat hij zonder enige discussie 33% van de kosten wilt betalen als tegemoetkoming. Terwijl er geen bindende voorwaarden zijn getekend. Dit vind ik best netjes vanuit zijn kant.

Als je er een rechtzaak van maakt, zal je hoogstwaarschijnlijk 100% van de kosten kunnen verhalen. Je hebt een goede case. Echter verlies je daarmee toekomstige business. Kan dit een mooie inkomstenpost voor je zijn? Dan kan je de 33% accepteren, met als kanttekening dat je volgend jaar een X aantal boekingen bij hem krijgt. Zwart op wit natuurlijk. Leer van je fouten.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  maandag 25 december 2017 @ 11:00:23 #27
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_175988892
Als het een groot bedrijf is met gigs in de toekomst zou ik misschien overwegen om deze zaak te laten vallen om een nieuwe gig in de toekomst. Je raakt anders wel een potentiële grote klant kwijt. En zie het dan als leergeld om je voorwaarden beter te maken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 december 2017 @ 12:11:39 #28
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175990361
Had je in je vorige boeking wel een annuleringsclausule opgenomen? Dan verwijs je daar gewoon naar. Ze hebben je immers op basis daarvan opnieuw geboekt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175991548
Algemene voorwaarden zijn handig, maar gelden naast de hoofdbedingingen. Als jij gewoon je hoofdafspraken helder geformuleerd vastgelegd hebt dan is er sprake van een toerekenbare tekortkoming. Een redelijke opzegtermijn is niet 1 minuut voor 12. Je hebt gewoon recht op 100% loon.
pi_175991975
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 10:46 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Leer van deze fout en stel algemene voorwaarden op, waarin je duidelijk stelt wat de annuleringskosten zijn. Simpel voorbeeld:

Cancellen tussen:
12 tot 3 maanden voor dienstverlening: 50% van totale kosten
3 tot 1 maand voor dienstverlening: 75% van totale kosten
1 tot 0 maanden voor dienstverlening: 100% van totale kosten

Versimpeld voorbeeld, bespreek dit met een expert.

Verder moet je je afvragen hoe je deze zaak af wilt handelen. WIl je in de toekomst nog zaken doen met dit cruiseship? Je zegt van niet, maar besef wel dat hij zonder enige discussie 33% van de kosten wilt betalen als tegemoetkoming. Terwijl er geen bindende voorwaarden zijn getekend. Dit vind ik best netjes vanuit zijn kant.

Als je er een rechtzaak van maakt, zal je hoogstwaarschijnlijk 100% van de kosten kunnen verhalen. Je hebt een goede case. Echter verlies je daarmee toekomstige business. Kan dit een mooie inkomstenpost voor je zijn? Dan kan je de 33% accepteren, met als kanttekening dat je volgend jaar een X aantal boekingen bij hem krijgt. Zwart op wit natuurlijk. Leer van je fouten.
Algemene voorwaarden zijn handig maar gaan niet over het "kernbeding", hoogstens over bijzaken.

Overeenkomst is overeenkomst en die is kraakhelder.
pi_175992291
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Algemene voorwaarden zijn handig maar gaan niet over het "kernbeding", hoogstens over bijzaken.

Overeenkomst is overeenkomst en die is kraakhelder.
:')
pi_175995643
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 13:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Overeenkomst is overeenkomst en die is kraakhelder.
Blijkbaar niet, want nu is niet duidelijk waar TS recht op heeft. 100%? 90%? 20%? Niet zo helder, nee.
pi_175995680
Tja de meningen lopen uiteen.

De afspraken staan op papier en die zijn idd kraakhelder.

Er heeft geen annulering plaatsgevonden en ook al had ik voorwaarden gehad dan waren die niet van toepassing geweest. Afzeggen op het moment dat ik me meld is in mijn ogen altijd te laat.

Voor de duidelijkheid... Ik ga nooit meer in zee met deze mensen..... dus in het kader van een toekomstige relatie toch maar in schikken is geen optie.

In ieder geval heeft de manager toegegeven dat hij vergeten was om af te zeggen en dat heb ik ook op schrift.

Mijn gevoel zegt me dat ik voor 100% moet gaan.... maar gevoel kan bedriegen.......
pi_175995712
Uiteraard 100%. Jij hebt je aan de afspraak gehouden door je tijdig te melden.
pi_175995909
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 09:58 schreef malleable het volgende:

[..]

Iemand heeft een fout gemaakt, die kun je zo hard mogelijk afstraffen of je kunt proberen iets toe te geven en een langdurige relatie op te bouwen.

Ik begrijp als je het principieel bekijkt maar ik vraag me af of iemand daar beter van wordt.
Ik denk dat in de toekomst die manager niet meer zo gouw zal vergeten om een artiest te annuleren en zo worden ook artiesten daar weer beter van.

Kijk als je in een restaurant een biefstuk besteld en je besluit om die niet op te eten dan zal je er toch voor moeten betalen.
  maandag 25 december 2017 @ 17:07:59 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175995933
Maar hoe ging dat dan? Jij stond met je instrumenten en je bepakking bij het cruiseschip en toen bleek het een 'oeps foutje, niet meer nodig, doei' te zijn ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 25 december 2017 @ 17:14:41 #37
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_175996005
Ik zou proberen uit te zoeken wat een passagier moer betalen indien deze zonder annulering niet opdaagt (no-show) of annuleert minder dan 24 uur voor aanvang. Zeer ws 100%. Zal je in een rechtzaak niet echt helpen, maar kan een prima gespreksonderwerp zijn in de gesprekken die daar aan vooraf gaan.
pi_175996068
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 17:07 schreef Molo het volgende:
Maar hoe ging dat dan? Jij stond met je instrumenten en je bepakking bij het cruiseschip en toen bleek het een 'oeps foutje, niet meer nodig, doei' te zijn ofzo?
Yep zo was het...... ik ging aan boord met mijn gear..... en de manager stond plots voor me met grote ogen....."ehhh wat kom jij dan doen??".....

???? ahumm..... waar ik elf maanden geleden voor geboekt ben..... ïk heb jou niet geboekt was zijn respons.

Op dat moment wilde ik absoluut geen stennis trappen. Ik vroeg de man of hij dat samen met mij op hun computer wilde bekijken maar daar had hij geen zin in. Vind je het goed dat ik daar dan later op terugkom? Ja ok dat is goed. Dus thuisgekomen hem verwezen naar betreffende email verkeer......

Hier is zijn reply uit de mail.:" Goedemorgen C.........,

Je hebt helemaal gelijk, wat stom dat ik dat vergeten ben af te melden. Zo zie je maar dat iedereen foutjes kan maken. En dit was een stomme fout van mij.

Vindt het heel vervelend voor je en 1000x excuses hiervoor, en ja ik kan er nu vrij weinig meer aan doen.

En ik kan hier een lang verhaal van maken, maar gewoon stom stom stom van me"


Tussen 16.00 en 19.00 inscheping van de gasten...... en ik was er om 15.00 uur.... half uurtje opbouwen en ik ben klaar voor de strijd.......
  maandag 25 december 2017 @ 17:26:52 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175996105
Je hebt nog terug gemaild daarna toch?

Ik zou gewoon mailen dat je het spijtig vindt dat het zo mis is gelopen van hun kant maar dat je helaas genoodzaakt bent om de kosten in rekening te brengen.
Iets anders is gewoon geen mogelijkheid toch?

Gaat om een best bedrag aan inkomen lijkt mij, dus moeite waard om hard in te staan. Zeker als je daarna toch niet meer met ze verder wilt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175996157
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 17:22 schreef carramba het volgende:
Yep zo was het...... ik ging aan boord met mijn gear..... en de manager stond plots voor me met grote ogen....."ehhh wat kom jij dan doen??".....

???? ahumm..... waar ik elf maanden geleden voor geboekt ben..... ïk heb jou niet geboekt was zijn respons.

Op dat moment wilde ik absoluut geen stennis trappen. Ik vroeg de man of hij dat samen met mij op hun computer wilde bekijken maar daar had hij geen zin in. Vind je het goed dat ik daar dan later op terugkom? Ja ok dat is goed. Dus thuisgekomen hem verwezen naar betreffende email verkeer......

Hier is zijn reply uit de mail.:" Goedemorgen C.........,

Je hebt helemaal gelijk, wat stom dat ik dat vergeten ben af te melden. Zo zie je maar dat iedereen foutjes kan maken. En dit was een stomme fout van mij.

Vindt het heel vervelend voor je en 1000x excuses hiervoor, en ja ik kan er nu vrij weinig meer aan doen.

En ik kan hier een lang verhaal van maken, maar gewoon stom stom stom van me"


Tussen 16.00 en 19.00 inscheping van de gasten...... en ik was er om 15.00 uur.... half uurtje opbouwen en ik ben klaar voor de strijd.......
Hij geeft dus aan dat er een koopovereenkomst was, en die is geldig.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_175996211
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 17:26 schreef Molo het volgende:
Je hebt nog terug gemaild daarna toch?

Ik zou gewoon mailen dat je het spijtig vindt dat het zo mis is gelopen van hun kant maar dat je helaas genoodzaakt bent om de kosten in rekening te brengen.
Iets anders is gewoon geen mogelijkheid toch?

Gaat om een best bedrag aan inkomen lijkt mij, dus moeite waard om hard in te staan. Zeker als je daarna toch niet meer met ze verder wilt
k heb meteen terug gemaild met de vraag of ze zelf eerst een voorstel willen doen voor compensatie. En daarna kwam een voorstel voor 33%.

Ik heb geantwoord dat ik me eerst door een ter zake kundige zou laten adviseren en er dan op terug wilde komen.

Zoals ik al eerder gemeld heb denk ik dat zijn meerderen hier niets van af weten en dat hij de schade uit zijn eigen zak moet betalen. Ik denk ook dat dat voor hem het beste is want kan in grote problemen komen als er een rechtszaak van komt. Als ik naar een advocaat stap dan zal het bedrijf aangesproken worden en dan komt alles aan het licht bij de leiding van het bedrijf.

Het bedrijf heeft een image hoog te houden en ze zullen het deze manager zeer kwalijk nemen en misschien wel verregaande maatregelen nemen. Ze zijn zeer streng op de performance van hun staf.
pi_175996261
Je bent weggestuurd toen je wilde inschepen om je gig te gaan doen dus.

Dat betekent dat de volledige gage voor je optreden moet worden betaald, dus ik zou voor de 100% gaan. Je had een contract, je bent dat nagekomen. De tegenpartij is vergeten te annuleren, dus heb je recht op het volledige bedrag imho.
pi_175996379
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 17:45 schreef VanAvesaat het volgende:
Je bent weggestuurd toen je wilde inschepen om je gig te gaan doen dus.

Dat betekent dat de volledige gage voor je optreden moet worden betaald, dus ik zou voor de 100% gaan. Je had een contract, je bent dat nagekomen. De tegenpartij is vergeten te annuleren, dus heb je recht op het volledige bedrag imho.
De vraag is kan ik dat juridisch hard maken......
  maandag 25 december 2017 @ 18:03:20 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175996427
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 17:39 schreef carramba het volgende:

[..]

k heb meteen terug gemaild met de vraag of ze zelf eerst een voorstel willen doen voor compensatie. En daarna kwam een voorstel voor 33%.

Ik heb geantwoord dat ik me eerst door een ter zake kundige zou laten adviseren en er dan op terug wilde komen.

Zoals ik al eerder gemeld heb denk ik dat zijn meerderen hier niets van af weten en dat hij de schade uit zijn eigen zak moet betalen. Ik denk ook dat dat voor hem het beste is want kan in grote problemen komen als er een rechtszaak van komt. Als ik naar een advocaat stap dan zal het bedrijf aangesproken worden en dan komt alles aan het licht bij de leiding van het bedrijf.

Het bedrijf heeft een image hoog te houden en ze zullen het deze manager zeer kwalijk nemen en misschien wel verregaande maatregelen nemen. Ze zijn zeer streng op de performance van hun staf.
Ok, waarom heb je in godsnaam hen een voorstel voor compensatie laten doen dan? Dat is gewoon dom geweest. Want ja, dan is dit idd een mogelijk antwoord.

Dat wat je er allemaal bij bedenkt en invult is niet relevant. Al moet die man zelf nu drie kerstdagen staan optreden met zijn luchtgitaar en heeft hij vanavond niets te eten, het doet er allemaal niet toe.

Je hoort gewoon betaald te worden, wat je zelf nu met die mailwisseling lastig hebt gemaakt door het voorstel voor compensatie door hen te laten doen.
Dat wordt sowieso een nare afloop met ontevredenheid aan zowel hun als jouw kant dus nu zo te zien
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175996543
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Ok, waarom heb je in godsnaam hen een voorstel voor compensatie laten doen dan? Dat is gewoon dom geweest. Want ja, dan is dit idd een mogelijk antwoord.

Dat wat je er allemaal bij bedenkt en invult is niet relevant. Al moet die man zelf nu drie kerstdagen staan optreden met zijn luchtgitaar en heeft hij vanavond niets te eten, het doet er allemaal niet toe.

Je hoort gewoon betaald te worden, wat je zelf nu met die mailwisseling lastig hebt gemaakt door het voorstel voor compensatie door hen te laten doen.
Dat wordt sowieso een nare afloop met ontevredenheid aan zowel hun als jouw kant dus nu zo te zien
Een en ander is idd niet relevant maar heb het vermeld om de situatie zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Ben ik nu gebonden om het voorstel te accepteren ??
  maandag 25 december 2017 @ 18:19:20 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175996566
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 18:17 schreef carramba het volgende:

[..]

Een en ander is idd niet relevant maar heb het vermeld om de situatie zo goed mogelijk in beeld te brengen.

Ben ik nu gebonden om het voorstel te accepteren ??
Nee dat niet, omdat je het een onredelijk voorstel vindt.

Maar je hebt het jezelf nu wel lastig gemaakt omdat je nu moet gaan onderhandelen over wat je vergoeding wordt.
Dat wordt dus dan nooit 100% meer.
Waar zou je zelf tevreden mee kunnen zijn qua vergoeding?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175996595
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee dat niet, omdat je het een onredelijk voorstel vindt.

Maar je hebt het jezelf nu wel lastig gemaakt omdat je nu moet gaan onderhandelen over wat je vergoeding wordt.
Dat wordt dus dan nooit 100% meer.
Waar zou je zelf tevreden mee kunnen zijn qua vergoeding?
Heb op de valreep voor 2 kerstdag nog een gig aangenomen dus met 80% zou ik kunnen leven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 december 2017 @ 19:28:04 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_175997501
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:03 schreef Molo het volgende:
Je hoort gewoon betaald te worden, wat je zelf nu met die mailwisseling lastig hebt gemaakt door het voorstel voor compensatie door hen te laten doen.
Compensatie kan natuurlijk ook gewoon 100% zijn. En dat lijkt me in dit geval een nette oplossing. Je loopt tenslotte andere inkomsten mis omdat je door deze boeking andere boekingen hebt afgezegd.

Dat je intussen al iets anders hebt gevonden gaat hun niets aan - dat is alleen maar prettig voor jezelf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_175997949
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 18:22 schreef carramba het volgende:

[..]

Heb op de valreep voor 2 kerstdag nog een gig aangenomen dus met 80% zou ik kunnen leven.
gewoon 100% claimen en niet minder, dat jij 2e kerstdag nog een gig hebt is gewoon mooi meegenomen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_175998483
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 19:28 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Compensatie kan natuurlijk ook gewoon 100% zijn. En dat lijkt me in dit geval een nette oplossing. Je loopt tenslotte andere inkomsten mis omdat je door deze boeking andere boekingen hebt afgezegd.

Dat je intussen al iets anders hebt gevonden gaat hun niets aan - dat is alleen maar prettig voor jezelf.
Sterker nog het waren losstaande gigs van elkaar tegen dubbel tarief ivm kerst. Omdat het 5 dagen aan een stuk is voor dezelfde opdrachtgever maak je een totaalprijs af en kan je een lager bedrag per dag afspreken.... soort kwantumkorting.

In werkelijkheid is de schade dus veel hoger dan het afgesproken bedrag. Maar om ook dat te kunnen verhalen zal ik dat wel moeten kunnen aantonen. Van een datum (25 dec. 2017) heb ik een schriftelijke aanvraag voor 220% van mijn normale gage. Die heb ik idd moeten afwijzen.... afspraak is tenslotte afspraak.

Maar ik denk dat het erg lastig wordt om de opdracht gever daarvoor te laten opdraaien en wat mij betreft hoeft dat ook niet.
pi_175998949
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee dat niet, omdat je het een onredelijk voorstel vindt.

Maar je hebt het jezelf nu wel lastig gemaakt omdat je nu moet gaan onderhandelen over wat je vergoeding wordt.
Dat wordt dus dan nooit 100% meer.
Waar zou je zelf tevreden mee kunnen zijn qua vergoeding?
Waarom niet?

Niets in zijn reactie bindt TS om dat voorstel te accepteren.

Hij kan dan ook nog makkelijk iets zeggen als 'na zorgvuldige afweging ben ik genoodzaakt om .... 100%' oid. Dat maakt dat hele 'doe maar een voorstel' ding inderdaad overbodig, maar betekent geenszins dat TS toezeggingen maakt.

Hij vraagt niets meer dan 'wat vindt u zelf redelijk?'. Die man blijkbaar 33%. TS, na het inwinnen van advies en eigen overweging, alleen 100%.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 25 december 2017 @ 20:58:09 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175999026
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 20:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom niet?

Niets in zijn reactie bindt TS om dat voorstel te accepteren.

Hij kan dan ook nog makkelijk iets zeggen als 'na zorgvuldige afweging ben ik genoodzaakt om .... 100%' oid. Dat maakt dat hele 'doe maar een voorstel' ding inderdaad overbodig, maar betekent geenszins dat TS toezeggingen maakt.
Klopt hoor, maar 'doe een voorstel' klinkt voor mij alsof hij de opdrachtgever wel wat wil matsen. Anders zou ik een andere zin in mail verwachten. Maar strikt gezien is 100% nog steeds mogelijk ja.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175999124
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 20:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Klopt hoor, maar 'doe een voorstel' klinkt voor mij alsof hij de opdrachtgever wel wat wil matsen. Anders zou ik een andere zin in mail verwachten. Maar strikt gezien is 100% nog steeds mogelijk ja.
Ja, wellicht inderdaad onhandig geformuleerd want het insinueert dat je open staat voor een onderhandeling, terwijl je dat dus eigenlijk helemaal niet doet.

Aan de andere kant kan je het ook wel uitleggen als een zeer terughoudende / omslachtige manier om de ander in staat te stellen om in ieder geval zijn deel van de overeenkomst volledig na te komen. Als dan blijkt dat die man vindt dat TS voor 2/3e voor een overduidelijke fout van de opdrachtgever op mag draaien. Tsja, dan maar wat duidelijkere taal. Blijkbaar had hij het fatsoen niet om gewoon zelf al met 100% aan te komen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_176023366
Heb de opdrachtgever bericht dat ik niet akkoord ga met 33% maar voor betaling van het gehele overeengekomen bedrag.

Respons.

Beste C.......,

Dank je wel voor je reactie.

Vergissen is een menselijk iets gelukkig, ik wil je vriendelijk vragen of we het af kunnen maken met XXX,-

Dit bedrag wordt dan netjes 2 Januari per bank aan je overgemaakt.

Belangrijk is wel dat de factuur is voorzien van het juiste KvK nummer en geen BTW op de factuur berekend wordt.

Hoor graag je reactie.

Fijne dag


Bijna verdubbeld......
pi_176023449
Wil je onderste uit de kan? Dan ga je navolging eisen bij de rechter.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176025502
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:51 schreef carramba het volgende:
Bijna verdubbeld......
Dus tegen de 60%? Lijkt me niet geheel onrealistisch om dan je verlies over dat andere deel te nemen, spaart je een hoop energie en kosten middels een gang naar de rechter uit.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_176027135
Dan ga je op 75% zitten ex btw. Jij moet de btw ook gewoon betalen toch? Het gaat op factuur.
pi_176027265
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:13 schreef shazaam het volgende:

[..]

Dus tegen de 60%? Lijkt me niet geheel onrealistisch om dan je verlies over dat andere deel te nemen, spaart je een hoop energie en kosten middels een gang naar de rechter uit.
Als je wint heb je er geen kosten aan, en dit lijkt me best te winnen. Maar het kost idd wat moeite. TS moet zich dan afvragen of dat het waard is.
pi_176028015
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 00:20 schreef MrAero het volgende:

[..]

Als je wint heb je er geen kosten aan, en dit lijkt me best te winnen. Maar het kost idd wat moeite. TS moet zich dan afvragen of dat het waard is.
Klopt, en als je een rechtsbijstand hebt hoef je het ook niet voor te schieten, anders natuurlijk wel, maar dan ben je wél maanden verder.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_176032927
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 00:20 schreef MrAero het volgende:

[..]

Als je wint heb je er geen kosten aan, en dit lijkt me best te winnen. Maar het kost idd wat moeite. TS moet zich dan afvragen of dat het waard is.
Het is zeker de moeite waard. Al is het maar om een punt te maken.
pi_176033205
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:03 schreef carramba het volgende:

[..]

Het is zeker de moeite waard. Al is het maar om een punt te maken.
Klinkt niet erg zakelijk op deze manier.
.
pi_176033660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 23:13 schreef shazaam het volgende:

[..]

Dus tegen de 60%? Lijkt me niet geheel onrealistisch om dan je verlies over dat andere deel te nemen, spaart je een hoop energie en kosten middels een gang naar de rechter uit.
Dat is precies waar ze op uit zijn, mij laten betalen voor hun fout en hopen dat ze voldoende overwicht kunnen bewerkstelligen als groot bedrijf tegenover een klein zzpertje. Mooi niet ik ga niet betalen voor hun misser.
pi_176033696
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Klinkt niet erg zakelijk op deze manier.
Ja emotie speelt ook een rol..... :)
pi_176035490
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 11:26 schreef carramba het volgende:

[..]

Dat is precies waar ze op uit zijn, mij laten betalen voor hun fout en hopen dat ze voldoende overwicht kunnen bewerkstelligen als groot bedrijf tegenover een klein zzpertje. Mooi niet ik ga niet betalen voor hun misser.
^O^

Zou zelf ook die houding hebben overigens ;)
Heb zelf een jaren slepend conflict gehad over een energie rekening die te hoog was, gewonnen en precies mijn zin gekregen, het heeft me echter wel flink wat energie gekost (geen geld daar ik de zaak zelf voerde en ze mij moesten dagen omdat ik weigerde te betalen voordat de factuur gecorrigeerd was).
En hoewel ik tevreden ben met de uitkomst ben ik dat niet met de hoeveelheid tijd energie en spanning die het mij gekost heeft.
Zou het overnieuw wel weer zo doen trouwens, misschien dat ik het zou uitbesteden aan een advocaat maar zeker niet teveel betalen, of te weinig betaald krijgen.

Kan me echter ook goed voorstellen dat niet iedereen diezelfde strijdvaardigheid heeft ;)
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_176580279
Update.

Na heel wat heen en weer gemail wil de opdrachtgever niet over de brug komen.

Tegenargumenten om niet te betalen.

1) Je hebt je niet gemeld bij de boot voor vertrek. (ik kan bewijzen van wel)

2) De manager die jou geboekt heeft is niet tekenbevoegd. (apart want die heeft mij al 2 keer eerder geboekt en toen is zijn bevoegdheid niet betwist)

Wij gaan niet betalen..... was het laatste woord.

Bij de rechtbank heb ik een procedure aangevraagd voor "Europese geringe vordering". Dit is te vinden op e-justice.europa.eu.

Een procedure voor grensoverschrijdende vorderingen die zonder noodzaak van advocaten direct door de rechter beoordeeld wordt.
Dit is een regeling waar alle (met een uitzondering) Europese lidstaten zich aan moeten houden.
Het is goedkoper en sneller dan andere procedé.

Nu 2 weken af wachten en hopen dat het werkt.
pi_176580775
Dat hij niet tekenbevoegd zou zijn heb jij niets mee te maken. Bedankt voor de update!
Play hard, go pro.
pi_176585006
Netjes! Ben benieuwd naar het vervolg :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_176586264
1 ding is in iedergeval zeker.... Deze klant ben je kwijt.

Jammer dat het zo moet lopen.
pi_176588901
Dit moet ik volgen, dit is namelijk eindelijk eens een topic waarbij de TS voorziet in updates!

Hulde TS _O_ en succes!
(Y)
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:16:09 #70
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176589845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 01:05 schreef carramba het volgende:
Update.

Na heel wat heen en weer gemail wil de opdrachtgever niet over de brug komen.

Tegenargumenten om niet te betalen.

1) Je hebt je niet gemeld bij de boot voor vertrek. (ik kan bewijzen van wel)

2) De manager die jou geboekt heeft is niet tekenbevoegd. (apart want die heeft mij al 2 keer eerder geboekt en toen is zijn bevoegdheid niet betwist)

Wij gaan niet betalen..... was het laatste woord.

Bij de rechtbank heb ik een procedure aangevraagd voor "Europese geringe vordering". Dit is te vinden op e-justice.europa.eu.

Een procedure voor grensoverschrijdende vorderingen die zonder noodzaak van advocaten direct door de rechter beoordeeld wordt.
Dit is een regeling waar alle (met een uitzondering) Europese lidstaten zich aan moeten houden.
Het is goedkoper en sneller dan andere procedé.

Nu 2 weken af wachten en hopen dat het werkt.
Wat een stijlloze bende zeg.

Ik zou een mooi stukje juridische proza optuigen, waarin je onderbouwt dat er sprake is van een geldige overeenkomst en dat je betaling vordert. Zodra je die betaling niet binnen X termijn hebt ontvangen zul je genoodzaakt zijn juridische stappen te nemen.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  donderdag 18 januari 2018 @ 15:34:04 #71
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176590170
Ah een update.. ben benieuwd... Succes!
pi_176603383
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 15:16 schreef Bugno het volgende:

[..]

Wat een stijlloze bende zeg.

Ik zou een mooi stukje juridische proza optuigen, waarin je onderbouwt dat er sprake is van een geldige overeenkomst en dat je betaling vordert. Zodra je die betaling niet binnen X termijn hebt ontvangen zul je genoodzaakt zijn juridische stappen te nemen.
Onderbouwing is al gebeurd middels overlegging van schriftelijk bewijs van overeenkomst.
Dat ze toegegeven hebben vergeten zijn te annuleren heb ik ook op schrift.

Ze hebben iemand bij hun accounting die denkt een slimme jongen te zijn.

De Europese procedure voor geringe vorderingen is niet de enige mogelijkheid. Er is ook een mogelijkheid voor een Europees betalingsbevel.

Beide kunnen zonder advocaat bij de bevoegde rechtbank in Nederland ingediend worden.

Het is niet noodzakelijk om naar de rechtbank in het land van de tegenpartij te reizen of te procederen. Plaats van uitvoering van de desbetreffende verbintenis en de plaats waar het schadebrengende feit zich heeft voorgedaan zijn van belang en dat is Nederland.

De procedure wordt binnen 2 weken verwerkt en de tegenpartij op de hoogte gesteld.
Dan hebben ze 30 dagen om te betalen of verweer te voeren. Waarna ook weer binnen 2 weken vonnis gewezen wordt.

Dan (als je gelijk krijgt) gaat het naar een deurwaarder in het land van verweerder om te innen.
  vrijdag 19 januari 2018 @ 07:26:46 #73
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_176603968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 06:17 schreef carramba het volgende:

[..]

Onderbouwing is al gebeurd middels overlegging van schriftelijk bewijs van overeenkomst.
Dat ze toegegeven hebben vergeten zijn te annuleren heb ik ook op schrift.

Ze hebben iemand bij hun accounting die denkt een slimme jongen te zijn.

De Europese procedure voor geringe vorderingen is niet de enige mogelijkheid. Er is ook een mogelijkheid voor een Europees betalingsbevel.

Beide kunnen zonder advocaat bij de bevoegde rechtbank in Nederland ingediend worden.

Het is niet noodzakelijk om naar de rechtbank in het land van de tegenpartij te reizen of te procederen. Plaats van uitvoering van de desbetreffende verbintenis en de plaats waar het schadebrengende feit zich heeft voorgedaan zijn van belang en dat is Nederland.

De procedure wordt binnen 2 weken verwerkt en de tegenpartij op de hoogte gesteld.
Dan hebben ze 30 dagen om te betalen of verweer te voeren. Waarna ook weer binnen 2 weken vonnis gewezen wordt.

Dan (als je gelijk krijgt) gaat het naar een deurwaarder in het land van verweerder om te innen.
Klinkt goed! Ik zou met niks minder dan 100% + rente akkoord gaan. Heb zelf een keer in zo'n situatie gezeten, maar dan ging het om een onrechtmatig ontbonden dienstverband. Wilden ze ook niet betalen en daarna "uit coulance" iets van 50% betalen.

Voor laten komen en uiteindelijk 100 + rente gekregen. Twee maanden verder waren ze failliet _O-
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_176605228
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 01:34 schreef carramba het volgende:
Alle afspraken staan zwart op wit. Over annulering zijn geen afspraken gemaakt. Het punt is dat er geen annulering heeft plaatsgevonden. Pas op het moment dat ik mee aanmeld om aan het werk te gaan komt de aap uit de mouw.
De opdrachtgever heeft per mail bevestigd dat hij is vergeten om te annuleren.

Heb al een keer eerder een akkefietje gehad met deze opdrachtgever. Betaling dient zoals schriftelijk vastgelegd contant na het werk te worden voldaan. Heeft 40 mails en 2 weken gekost om betaald te worden.

Overigens heb ik een week van tevoren tel kontakt gezocht er werd niet opgenomen en ik ben ook niet teruggebeld.

Met deze gasten ga ik niet meer in op zee.
pi_176605359
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 01:05 schreef carramba het volgende:
Update.

Na heel wat heen en weer gemail wil de opdrachtgever niet over de brug komen.

Tegenargumenten om niet te betalen.

1) Je hebt je niet gemeld bij de boot voor vertrek. (ik kan bewijzen van wel)

2) De manager die jou geboekt heeft is niet tekenbevoegd. (apart want die heeft mij al 2 keer eerder geboekt en toen is zijn bevoegdheid niet betwist)

Wij gaan niet betalen..... was het laatste woord.

Bij de rechtbank heb ik een procedure aangevraagd voor "Europese geringe vordering". Dit is te vinden op e-justice.europa.eu.

Een procedure voor grensoverschrijdende vorderingen die zonder noodzaak van advocaten direct door de rechter beoordeeld wordt.
Dit is een regeling waar alle (met een uitzondering) Europese lidstaten zich aan moeten houden.
Het is goedkoper en sneller dan andere procedé.

Nu 2 weken af wachten en hopen dat het werkt.
Ze willen helemaal niets meer betalen? _O-

En grappig dat ze dat van die tekenbevoegdheid aanvoeren als argument :'). 'Ja wij hebben onze zaken niet op orde, dus daarom proberen we jou een poot uit te draaien.'
pi_176691358
Tekenbevoegdheid kan een argument zijn als er binnen een redelijke termijn door de tekenbevoegde actie ondernomen wordt. Daar kan je niet na ruim elf maanden en 2 eerdere boekingen en ook nog eens 20 email berichten later mee aankomen.

De schade vergoeding die ik eis (100%) is eigenlijk nog heel redelijk. Wat ik tot nog toe buiten beschouwing laat is het feit dat mijn gage gebaseerd is op kost en inwoning tijdens verblijf aan boord. Dat wil zeggen dat de kosten van een slaapplek en verteer erbij geteld zouden worden als ik bijvoorbeeld ergens in het buitenland een meerdaags verblijf noodzakelijk is bij een dergelijke opdracht.

Ook dit zal ik aan de rechter voorleggen. Kijken wat ze daarvan vinden.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 13:15:26 #77
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_176692743
Wel interessant, die EU procedure. Maakt je als kleine ondernemer wat minder kwetsbaar t.o.v. pokkebedrijven die denken dat ze je kunnen intimideren voor een paar rotcenten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_176734666
"Belangrijk is wel dat de factuur is voorzien van het juiste KvK nummer en geen BTW op de factuur berekend wordt."

Hoezo geen btw?
pi_176739654
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2018 11:36 schreef roberthoman het volgende:
"Belangrijk is wel dat de factuur is voorzien van het juiste KvK nummer en geen BTW op de factuur berekend wordt."

Hoezo geen btw?
Ik vermoed vanwege het verleggen ervan: https://www.belastingdien(...)n_met_het_buitenland
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:23:20 #80
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_177003046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 11:53 schreef carramba het volgende:
Tekenbevoegdheid kan een argument zijn als er binnen een redelijke termijn door de tekenbevoegde actie ondernomen wordt. Daar kan je niet na ruim elf maanden en 2 eerdere boekingen en ook nog eens 20 email berichten later mee aankomen.

De schade vergoeding die ik eis (100%) is eigenlijk nog heel redelijk. Wat ik tot nog toe buiten beschouwing laat is het feit dat mijn gage gebaseerd is op kost en inwoning tijdens verblijf aan boord. Dat wil zeggen dat de kosten van een slaapplek en verteer erbij geteld zouden worden als ik bijvoorbeeld ergens in het buitenland een meerdaags verblijf noodzakelijk is bij een dergelijke opdracht.

Ook dit zal ik aan de rechter voorleggen. Kijken wat ze daarvan vinden.
Heb je nog een update?
pi_177233342
Nog geen echte update behalve dat de rechtbank de tegenpartij heeft aangeschreven. Ze worden nu in de gelegenheid gesteld verweer te voeren.
Zodra er iets nieuws aan de orde is post ik het.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:16:25 #82
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177238821
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:35 schreef carramba het volgende:
Nog geen echte update behalve dat de rechtbank de tegenpartij heeft aangeschreven. Ze worden nu in de gelegenheid gesteld verweer te voeren.
Zodra er iets nieuws aan de orde is post ik het.
^O^ Succes.. Het is nu even afwachten op de molens idd.. Maar ze draaien..
pi_177248843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:35 schreef carramba het volgende:
Nog geen echte update behalve dat de rechtbank de tegenpartij heeft aangeschreven. Ze worden nu in de gelegenheid gesteld verweer te voeren.
Zodra er iets nieuws aan de orde is post ik het.
Ben benieuwd!
Alius aliud dicit
pi_177663502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 15:35 schreef carramba het volgende:
Nog geen echte update behalve dat de rechtbank de tegenpartij heeft aangeschreven. Ze worden nu in de gelegenheid gesteld verweer te voeren.
Zodra er iets nieuws aan de orde is post ik het.
al iets vernomen?
pi_179148403
Update:

uitspraak van de rechter:

Ze moeten het volledige bedrag betalen.

Er is geen verweer gevoerd.

De uitspraak heb ik per brief ontvangen van de rechtbank en wat nu de volgende fase is weet ik nog niet. Mijn inschatting is dat er een deurwaarder aan te pas zal moeten komen. Tevens gaat er nog een rekening naar toe voor de gemaakte kosten tot nu toe.

Mocht er iets gebeuren dan komt er weer een update,,,,,,
  maandag 14 mei 2018 @ 09:46:01 #86
51385 baskick
Juist ja!
pi_179148492
Nice, gefeliciteerd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 14 mei 2018 @ 09:47:56 #87
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179148525
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:40 schreef carramba het volgende:
De uitspraak heb ik per brief ontvangen van de rechtbank en wat nu de volgende fase is weet ik nog niet.
Zeer interessant. Wat waren je kosten tot nu toe, voor deze procedure?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179148606
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:40 schreef carramba het volgende:
Update:

uitspraak van de rechter:

Ze moeten het volledige bedrag betalen.,
Helemaal terecht! Stijlloze gang van zaken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 mei 2018 @ 09:56:40 #89
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179148670
Topic heb ik op de achtergrond gevolgd, mooie uitslag voor jou en in mijn optiek volledig terecht.

Gefeliciteerd!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 mei 2018 @ 10:05:29 #90
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_179148784
Goed nieuws ^O^

Geen verweer gevoerd... omdat ze dat niet hadden wellicht? :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Official ESF Kreviewer maandag 14 mei 2018 @ 10:07:52 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179148814
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:40 schreef carramba het volgende:
Update:

uitspraak van de rechter:

Ze moeten het volledige bedrag betalen.

Er is geen verweer gevoerd.

De uitspraak heb ik per brief ontvangen van de rechtbank en wat nu de volgende fase is weet ik nog niet. Mijn inschatting is dat er een deurwaarder aan te pas zal moeten komen. Tevens gaat er nog een rekening naar toe voor de gemaakte kosten tot nu toe.

Mocht er iets gebeuren dan komt er weer een update,,,,,,
Nice! Altijd fijn als je in je recht staat.
pi_179148925
Hulde aan TS. Voor zijn acties en voor zijn updates. _O_
pi_179148964
Kosten die ik tot nog toe gemaakt heb... zo,n 350,- euro. Gaat volgens dezelfde procedure.
Rekening sturen, termijn gunnen, aanmanen, geen betaling????? Gang naar de rechter, europese geringe vordering indienen.... etc.
pi_179148982
Voordat je je geld hebt kan het dus even duren, misschien kan je in de tussentijd teren op het feit dat je je gelijk hebt gehaald :P
-nee-
  maandag 14 mei 2018 @ 10:41:15 #95
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_179149236
Hulde, zulke taffesbedrijven mogen van mij kapot gaan.
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 10:57:40 #96
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179149517
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 10:20 schreef carramba het volgende:
Kosten die ik tot nog toe gemaakt heb... zo,n 350,- euro. Gaat volgens dezelfde procedure.
Rekening sturen, termijn gunnen, aanmanen, geen betaling????? Gang naar de rechter, europese geringe vordering indienen.... etc.
Ga eens naar een gerechtsdeurwaarder voor informatie. Met een uitspraak in je hand kunnen zij je vast en zeker helpen (en de kosten zijn vaak ook voor de tegenpartij).
pi_179150154
Ik heb een iets aan de hand gehad waarbij een bedrijf werd veroordeeld tot het betalen van een leuke som aan mij. Toen heeft mijn advocaat een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld die er voor zorgde dat ik mijn geld kreeg. De kosten die de gerechtsdeurwaarder maakt moesten toen ook door de verliezende partij worden betaald
Het is wat.......
pi_179150604
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 01:34 schreef carramba het volgende:
Met deze gasten ga ik niet meer in zee.
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 01:48 schreef carramba het volgende:
Ik vermoed dat hij mij wil afschepen
_O_

Mooi topic!
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  maandag 14 mei 2018 @ 13:52:02 #99
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_179153361
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 10:20 schreef carramba het volgende:
Kosten die ik tot nog toe gemaakt heb... zo,n 350,- euro.
Echt top dat je het topic update ^O^
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_179154189
Mooi, nu hopen dat je het geld snel ontvangt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')