abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176316413
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:22 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

combinatie heb ik vernomen
Met wat?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176316421
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Met wat?
veel alcohol en jointje

verschrikkelijk uiteraard wat er gebeurt is... bah
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_176316465
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:24 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

veel alcohol en jointje

verschrikkelijk uiteraard wat er gebeurt is... bah
Oké, bedankt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176316587
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 09:22 schreef StaceySinger het volgende:
toch loopt hij hier nog fris rond

[ afbeelding ]
Blijft bizar, dat deze jongeman een x aantal uur later verdronken is.

Was hij op dit moment zijn telefoon al kwijt?
pi_176316848
Ook al ben je dronken of stoned dan beland je echt niet zomaar in een gracht tenzij je rare stunts aan het uithalen bent
I will do what i must !!
pi_176316880
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Blijft bizar, dat deze jongeman een x aantal uur later verdronken is.

Dat sowieso.
Maar wat je bij jongemannen zoet is dat het langer duurt voordat alcohol in het bloed wordt opgenomen.
Dus hij kan best op dat moment al vele glazen gehad hebben en nergens last van, maar even later alsnog te maken krijgt met de gevolgen van de drank inname...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176316892
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:05 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ook al ben je dronken of stoned dan beland je echt niet zomaar in een gracht tenzij je rare stunts aan het uithalen bent
Plus wat deed hij zo ver verwijderd van het uitgaanscentrum.

Overigens heb ik wel meegemaakt dat een dronken kerel zo de gracht inloopt. Maar dat was in het centrum en het water kwam niet verder dan zijn knieën.
Die was er dus zo weer uit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176317516
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:05 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ook al ben je dronken of stoned dan beland je echt niet zomaar in een gracht tenzij je rare stunts aan het uithalen bent
Misschien moest hij plassen, deed dit in de gracht, gleed uit, en viel in het water waarbij hij zijn hoofd gestoten heeft en buiten bewustzijn raakte.

Vaak als men gedronken heeft, en ineens van de warmte in de kou komt, dus buiten, kan alcohol ineens flink aanslaan.
Jammer dat er geen vrienden waren die met hem meegingen, dan was dit vast niet gebeurd.
pi_176317546
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:05 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ook al ben je dronken of stoned dan beland je echt niet zomaar in een gracht tenzij je rare stunts aan het uithalen bent
je lult uit je nek. In Amsterdam wordt vrij regelmatig iemand uit water gehaald omdat hij onder invloed in de gracht aan piesen was.
pi_176317733
Ik las laatst nog een artikel waarin werd uitgelegd waarom dronken lui de neiging hebben om te vallen als ze in een gracht stonden te plassen. Maar dat vind ik natuurlijk nooit meer terug.
Tap tap tap
pi_176317738
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 08:00 schreef CherryLips het volgende:
Ik las laatst nog een artikel waarin werd uitgelegd waarom dronken lui de neiging hebben om te vallen als ze in een gracht stonden te plassen. Maar dat vind ik natuurlijk nooit meer terug.
nou google geeft het al eerste resultaat
https://www.volkskrant.nl(...)-de-gracht~a1879417/

En nog een
https://nos.nl/op3/artike(...)arlijk-kan-zijn.html
pi_176317743
Ja wilde hem net posten :D al was dat niet het artikel dat ik had gelezen, dat was van vorige week ofzo.
Tap tap tap
  zaterdag 6 januari 2018 @ 09:15:12 #113
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176318039
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

in Leeuwarden? En heb je daar een bron van als een artikel in een krant? Niet omdat ik je niet geloof maar meer van Huh?

Ik ken het drogeren bij jonge vrouwen maar bij mannen, die in groepsverband gaan stappen? Ik heb er nog nooit wat over gelezen.
Vorige week was het precies 2 jaar geleden dat wij onze zoon een aantal uren kwijt zijn geweest. Ongewenste drogering met Ghb in de kroeg, er was geen andere verklaring, zeker niet na ziekenhuisbezoek, veel eigen speurwerk en het doorlezen van stapels onderzoeken. Een belangrijke aanwijzing was de afstand die hij klaarblijkelijk gelopen had: dat doe je echt niet als je heel erg dronken bent. Zijn ervaring stond niet op zichzelf en het gebeurt nog steeds. Het verhaal van Remon lijkt hier ook op en ik snap er dan ook NIETS van dat er pas na 3 weken voor t eerst over deze mogelijkheid wordt gepubliceerd en actief op wordt gezocht.

Blijf alsjeblieft alert en #pasopelkaar.

Ik hoop al 3 weken intens met de familie Bruinsma mee dat Remon gevonden wordt. Denk dat dat voor veel Leeuwarders geldt. Lieve mensen, houd moed!

___________________________________

Dit werd op FB gepost.
Naam van de moeder : Yvonne Bleize
pi_176318197
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:15 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]


Wat n ...

Haar zoon was gedrogeerd dmv ghb en dat baseert ze op? Niks.

En over Leeuwarden, die jongen heeft geen grote afstanden gelopen.

En over je vrienden 'alleen' laten. Ze gingen uit in de doelesteeg, waar alleen kleine zweet kroegjes naast elkaar zitten en de pubers van de eene naar de andere kroeg hoppen en terug. Je bent daar uit in de steeg niet in 1 kroeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 06-01-2018 09:37:53 ]
pi_176318451
GHB doet rare dingen met een mens.
Daarom weten de vrienden ook van niks...behalve dat ze het naar alle waarschijnlijkheid met z'n allen gebruikt hebben..

Dit heeft niks met het roken van een joint te maken! De tiefus. zeg. ga weg.
´
  zaterdag 6 januari 2018 @ 10:21:18 #116
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176318772
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 09:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wat n ...

Haar zoon was gedrogeerd dmv ghb en dat baseert ze op? Niks.

En over Leeuwarden, die jongen heeft geen grote afstanden gelopen.

En over je vrienden 'alleen' laten. Ze gingen uit in de doelesteeg, waar alleen kleine zweet kroegjes naast elkaar zitten en de pubers van de eene naar de andere kroeg hoppen en terug. Je bent daar uit in de steeg niet in 1 kroeg.
Wat zou jij zeggen dat het is dan ?
pi_176318828
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:21 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Wat zou jij zeggen dat het is dan ?
Een puber wie zijn grenzen verkend/niet-kent die zelf teveel alcohol of ghb heeft genuttigd.

Helaas een 1 op 100 geval, waar het de andere 99 keer goed afloopt is het nu verkeerd afgelopen.

Maar ik geloof niet in kwade opzet omdat de doelesteeg een pubersteeg in Leeuwarden is. Leeuwarden is het einde van de wereld (hier gaan geen 'vreemden' op stap want die komen hier gewoonweg niet) en in de doelesteeg komen alleen scholieren, iedereen boven de 25 valt verschrikkelijk uit de toon. Vergelijk die steeg met een schoolfeest.

Het drogeren van een 19 jarige jongen door een leeftijdsgenoot gaat er bij niet in, er wijst ook niks naar dat dit gebeurd is.


Kijk dat hij naar de groeneweg is gelopen is 'apart' maar we hebben het over 100/200 meter hemelsbreed van waar hij op stap was. Dat hij in dat water is beland is ook wat 'apart' want hij is gevonden in de prinsentuin waar geen hoge kade is en waar je kan staan bij de oever (hier zwemt men ook in de zomer). De gracht in het centrum komt qua stroming niet bij waar hij is gevonden. Dan is hij waarschijnlijk toch in de prinsentuin in het water beland, of ergens tussen de prinsentuin en de harmonie.

Ik had begrepen dat de honden tot aan de kade bij harmonie een spoor hadden gevolgd. Hier is een zitrondje/aanleg hoekje in de kade. En ik denk dat hier bij deze kade in het water is gevallen. Maar wat er precies is gebeurd zullen we nooit weten en dronken mensen doen nu eenmaal apart.

Ik ben blij voor de familie dat hij nu terecht is en ik hoop dat senatiezoekers en paragnosten de familie nu met rust laten.

[ Bericht 14% gewijzigd door WodanIsGroot op 06-01-2018 10:59:48 ]
pi_176318893
Algemeen bekend is dat Zatlappen op het platteland regelmatig de sloot in fietsen/duiken/vallen
  zaterdag 6 januari 2018 @ 10:43:55 #119
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176319047
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Een puber wie zijn grenzen verkend/niet-kent die zelf teveel alcohol of ghb heeft genuttigd.

Helaas een 1 op 100 geval, waar het de andere 99 keer goed afloopt is het nu verkeerd afgelopen.

Maar ik geloof niet in kwade opzet omdat de doelesteeg een pubersteeg in Leeuwarden is. Leeuwarden is het einde van de wereld (hier gaan geen 'vreemden' op stap want die komen hier gewoonweg niet) en in de doelesteeg komen alleen scholieren, iedereen boven de 25 valt verschrikkelijk uit de toon. Vergelijk die steeg met een schoolfeest.

Het drogeren van een 19 jarige jongen door een leeftijdsgenoot gaat er bij niet in, er wijst ook niks naar dat dit gebeurd is.
Ben ik niet met je eens...in de doelesteeg is alles verkrijgbaar...denk dat jij niet echt goed op de hoogte bent hoe het er daar aan toe gaat.. ook dat jonge spul heeft alles, kan aan alles komen en maakt alles.

Dat verhaal over die jongen die een heel stuk van de film kwijt is is absoluut gedrogeerd... En het zou heel goed kunnen dat Remon dat ook is.
pi_176319177
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:43 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens...in de doelesteeg is alles verkrijgbaar...denk dat jij niet echt goed op de hoogte bent hoe het er daar aan toe gaat.. ook dat jonge spul heeft alles, kan aan alles komen en maakt alles.

Dat verhaal over die jongen die een heel stuk van de film kwijt is is absoluut gedrogeerd... En het zou heel goed kunnen dat Remon dat ook is.
Ik weet het allemaal heel goed. Ik heb jaren in horeca gewerkt in Leeuwarden. 'Alle' boeren gebruiken ghb. Maar ik geloof niet dat hij door een kwaadwillende derde is gedrogeerd.
  zaterdag 6 januari 2018 @ 10:53:56 #121
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176319220
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:51 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik weet het allemaal heel goed. Ik heb jaren in horeca gewerkt in Leeuwarden. 'Alle' boeren gebruiken ghb. Maar ik geloof niet dat hij door een kwaadwillende derde is gedrogeerd.
Dat je het niet wil geloven is wat anders dan zeggen dat de doelesteeg geen buitenstaanders kent want dat is wel degelijk het geval, en dat de doelesteeg alleen maar scholieren bevat want dat is dan weer niet het geval.

In je eerdere reactie verklaar je de doelesteeg als een heilige steeg waarin niks gebeurd...
pi_176319248
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:53 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Dat je het niet wil geloven is wat anders dan zeggen dat de doelesteeg geen buitenstaanders kent want dat is wel degelijk het geval, en dat de doelesteeg alleen maar scholieren bevat want dat is dan weer niet het geval.

In je eerdere reactie verklaar je de doelesteeg als een heilige steeg waarin niks gebeurd...
En gebeurd er ooit wat in de doelesteeg?

En kom jij ooit niet scholieren tegen in de doelesteeg?

Even lekker rustig een pilsje pakken in de doelesteeg? Doet iemand dat? (Henny en zn doelebar niet meegerekend)
  zaterdag 6 januari 2018 @ 10:59:48 #123
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176319306
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:55 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

En gebeurd er ooit wat in de doelesteeg?

En kom jij ooit niet scholieren tegen in de doelesteeg?
http://omroepleo.nl/werks(...)htpartij-doelesteeg/

24 en 27...misschien dat het nog scholieren zijn ?
Maar ach we wijken nu weer af..

Laten we hopen dat de waarheid voor de familie op tafel komt.
pi_176319344
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:59 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

http://omroepleo.nl/werks(...)htpartij-doelesteeg/

24 en 27...misschien dat het nog scholieren zijn ?
Maar ach we wijken nu weer af..

Laten we hopen dat de waarheid voor de familie op tafel komt.
Laten we ook hopen dat derden niet allemaal zolderkamertheorieen verzinnen vanuit senatiezucht.

Er is een scholier op donderdagnacht in het water beland. Verschrikkelijk sneu, en gelukkig is hij gevonden en kan de familie nu in alle rust zich tot rouwen wenden.
pi_176320220
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:43 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens...in de doelesteeg is alles verkrijgbaar...denk dat jij niet echt goed op de hoogte bent hoe het er daar aan toe gaat.. ook dat jonge spul heeft alles, kan aan alles komen en maakt alles.

Dat verhaal over die jongen die een heel stuk van de film kwijt is is absoluut gedrogeerd... En het zou heel goed kunnen dat Remon dat ook is.
Hoe weet die jongen dat dan?

Ah, ik lees het al. Niets meer dan een vermoeden dus.
pi_176320373
Ik ben wel benieuwd uit welke 'stapels onderzoeken' dan blijkt dat het afleggen van lange afstanden goed te verklaren is door GHB gebruikt. Tot ik dat lees durf ik wel te stellen dat iemand die voor het eerst in zijn leven een (grote) hoeveelheid alcohol met GHB combineert vrijwel geen afstand meer aflegt.
pi_176320420
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:05 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ook al ben je dronken of stoned dan beland je echt niet zomaar in een gracht tenzij je rare stunts aan het uithalen bent
Kan makkelijk hoor.. even pissen in de gracht..bloeddruk die plotseling daalt..duizelig..en plons
pi_176324249
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:05 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ook al ben je dronken of stoned dan beland je echt niet zomaar in een gracht tenzij je rare stunts aan het uithalen bent
Oh jawel, meegemaakt dat iemand met drank op zo de gracht in loopt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 januari 2018 @ 16:26:54 #129
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_176324796
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:05 schreef BoonDockSaint het volgende:
Ook al ben je dronken of stoned dan beland je echt niet zomaar in een gracht tenzij je rare stunts aan het uithalen bent
Ow, zeker wel hoor. Hahahahaha.
pi_176457377
http://www.lc.nl/frieslan(...)uinsma-22815440.html

In het bloed van Remon Bruinsma is alcohol aangetroffen. Dat blijkt uit de voorlopige uitslag van het toxicologisch onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI).

[..]
Vooralsnog zijn er geen sporen van verdovende middelen gevonden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 17 januari 2018 @ 13:55:13 #131
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_176565315
De familie van Remon Bruinsma heeft advocaat Liesbeth Poortman in de arm genomen om alternatief onderzoek te doen naar de dood van de Westereender.

De politie gaat uit van het scenario dat Bruinsma na het stappen in Leeuwarden zelf in het water is gevallen en verdronken. De voorlopige resultaten van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) sluiten hier bij aan. Maar de familie van Bruinsma weigert zich zonder meer neer te leggen bij de conclusies van de autoriteiten.

,,Er leven nog veel vragen bij de familie over wat er die avond met Remon is gebeurd. Hetzelfde geldt voor wat de politie precies gedaan heeft”, zegt de in Groningen gevestigde letselschade-advocaat Liesbeth Poortman.

Wat de familie betreft concludeert de politie te makkelijk dat er sprake is van een noodlottig ongeval

Ze heeft bij politie en Openbaar Ministerie (OM) het proces-verbaal opgevraagd om inzage te krijgen in het onderzoek van de politie. Dan gaat het onder meer om wat uit de verhoren is gekomen met de studenten met wie Remon die avond op stap is geweest. En ook wat de politie exact heeft gedaan met de beelden van bewakingscamera’s in het centrum die Remon hebben gefilmd. Wat de familie betreft concludeert de politie te makkelijk dat er sprake is van een noodlottig ongeval.

Een tweede spoor dat de familie volgt voor meer info over de dood van Remon is het inschakelen van de bekende forensisch patholoog Frank van de Goot. Zodra het aanvullend toxicologisch rapport van het NFI klaar is - de verwachting is eind deze week - dan wil Van de Goot onderzoek doen op het lichaam van Remon. Dit gebeurt in Burgum, waar het stoffelijk overschot ligt.

Het NFI maakte eerder via de politie bekend dat er geen aanwijzingen voor een misdrijf zijn gevonden op het lichaam. In zijn bloed zijn vooralsnog geen sporen van drugs gevonden. Wel van alcohol.

'Tussen de 1,6 en 1,8 promille. Als ik dat in mijn bloed heb, dan lig ik in de hoek'

Volgens Van de Goot had Remon flink veel alcohol in zijn bloed. ,,Tussen de 1,6 en 1,8 promille. Als ik dat in mijn bloed heb, dan lig ik in de hoek.’’ Het wil volgens de forensisch patholoog overigens helemaal niet zeggen dat Remon dit promillage ook in zijn bloed had toen hij te water raakte. Post-mortaal (na het overlijden) ontstaat er volgens hem altijd alcohol in een lichaam, door gisting. ,,In extreme gevallen tot 1,5 promille, zo weten we uit de literatuur.’’

Waar het om gaat is hoeveel drinkbaar alcohol Remon in zijn lichaam had: het gehalte ethanol. Van de Goot hoopt hier in overleg met het NFI alsnog achter te komen. Anders maakt hij mogelijk zelf nog een monster. Hij doet wekelijks second opinions op lichamen. ,,Voor nabestaanden kan het heel goed zijn dat er nog een keer iemand naar kijkt.’’

Gedrogeerd?
Het scenario dat Bruinsma gedrogeerd is, ligt wat de familie betreft nog steeds op tafel. Het is de hoop dat Van de Goot hier antwoord op kan geven. Hij verwacht in elk geval te kunnen zeggen of het lichaam daadwerkelijk ruim een maand in het water heeft gelegen. Poortman: ,,Of bijvoorbeeld slechts een week. Dat is een vraag die de familie heeft.”

De constatering van de politie dat er geen sprake is geweest van een misdrijf wordt ondersteund door het OM, aldus woordvoerder Melanie Kompier. ,,Bij vermissingen kijken we altijd mee met de politie”, zegt Kompier. ,,Als de vermissingsofficier in tegenstelling tot de politie verdenkingen heeft van een misdrijf, kan het OM extra middelen inzetten. Maar in het geval van Bruinsma is daar geen sprake van.”

http://www.lc.nl/frieslan(...)uinsma-22826475.html
pi_176565414
Gaan ze ook dat haaronderzoek bij die vriend niet meer uitvoeren?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')