abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175964481
quote:
De FBI heeft een ex-marinier opgepakt
die mogelijk op Eerste Kerstdag namens
IS een aanslag wilde plegen op de
drukke Pier 39 in San Francisco.Bij een
huiszoeking zijn wapens,een testament
en een afscheidsbrief gevonden.

Uit rechtbankdocumenten die de FBI
heeft ingediend blijkt dat de 26-jarige
Everitt Jameson zijn plannen aan een
undercoveragent vertelde van wie hij
dacht dat die in contact stond met IS.
Hij probeerde onder meer spullen van de
agent te kopen om een pijpbom te maken.

De man wilde met een explosie mensen
naar een bepaalde plek drijven waar hij
makkelijk slachtoffers kon maken.
Teletekst pagina 125 op het moment van schrijven.

Laat ik eerlijk zijn, ik heb alleen dit bericht gelezen en verder geen onderzoek gedaan naar soortgelijken of uberhaupt het hele verhaal in deze kwestie.

Mijn eerste reactie toen ik dit las was: 'Onzin!'. Stel: je wilt een aanslag plegen omdat je geradicaliseerd bent, of simpelweg omdat je een hekel hebt aan een stad, cultuur, groep mensen, voetbalclub, whatever. Je wilt mensen doden om je doel te bereiken. Wat daar aan vooraf gaat is niet relevant. In deze casus kies je voor het gebruik van geweld om je punt te maken.
Dan wil je een bom maken om slachtoffers te maken. Je tactiek zou kunnen zijn: Ik laat een laffe bom afgaan, daar komen hulpdiensten, mensen, cameraploegen en andere mensen op af, en dan een kwartier als zij bezig zijn, gaat de grote bom af. Dat is een tactiek (en nee, ik ben met geenzins hierboven mee eens!!)
Maar we horen steeds vaker berichten zoals bovenstaand teletekstbericht.

Ik vraag mij af: Stel dat je dit soort zieke shit wilt doen, dan ga je toch je informatie op het internet zoeken? Een plek waar je - in principe - een handleiding hebt om een atoombom te maken? En als je enigszins een beetje nadenkt weet je dat als je lukraak googled op "Hoe maak ik een bom"? of "Hoe maak ik de meeste ongelovigen dood?" dat je de interesse oproept van organisaties die zich met de veiligheid bezig houden.
Waarom worden zulke gasten opgepakt omdat ze met iemand praten? Als je echt als doel hebt om in naam van een "insert God" mensen dood te maken, dan is het enige doel dat je hebt --> Slagen!
Dan ben je toch voorzichtig? Dan let je op, neem je voorzorgsmaatregelen, blijf je weg bij haatzaaiers en plekken waar je met zulke ideeen in de gaten kan worden gehouden?

Laat ik nog even voor de volgende discussie duidelijk zijn: Ik wil niet zozeer een link leggen tussen IQ en de bereidheid om jezelf of een bom op te laten blazen in de naam van "insert God" maar meer het feit dat als je er voor kiest om zoiets te doen dat je voorzichtigheid aanhoudt, om niet gepakt te worden. Als bovenstaand allemaal je doel is, dan wil je simpelweg niet gepakt worden.
Alle nieuwsberichten van gepakte bijna-terroristen zijn allemaal onvoorzichtige mensen die hun mond voorbij praten. Zijn ze werkelijk zo dom, of worden we voorgelogen met zulke persberichten?

Ligt het aan de nieuwsberichten die ons willen laten geloven dat we zoveel terroristen-in-spe oppakken? Of zijn zulke mensen gewoon dom en gaan ze niet op proxies in internetcafe's op plekken zitten zonder gepakt te kunnen worden?
Oprecht benieuwd naar jullie mening.
pi_175964510
grotendeels staged, uitgelokt,

de agenda is angst zaaien, zodat schaapjes straks de overheid smeekt om hun te laten microchippen en wapens af te nemen vanwege terror gevaar.
pi_175964560
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 01:47 schreef Mytho het volgende:
grotendeels staged, uitgelokt,

de agenda is angst zaaien, zodat schaapjes straks de overheid smeekt om hun te laten microchippen en wapens af te nemen vanwege terror gevaar.
Hier kan ik prima in mee gaan inderdaad. Ik denk dat het ook wel gebeurd dat er mensen opgepakt worden om ons een vals gevoel van veiligheid te geven. Maar nog steeds zijn er zat mensen die daadwerkelijk 'ons' wat aan willen doen. Ligt het aan hun IQ dat ze gepakt worden, of slagen in hun doel, of is de AIVD en zijn andere organisaties daadwerkelijk zo goed in het opsporen van -potentionele- lieden van slecht allooi, dat ze juist overdreven iedereen in de gaten houden en voor de schijnveiligheid zelf nepnieuws naar buiten brengen om zo te laten zien dat hun bestaansrecht gerechtvaardigd is?. x
pi_175964670
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 01:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hier kan ik prima in mee gaan inderdaad. Ik denk dat het ook wel gebeurd dat er mensen opgepakt worden om ons een vals gevoel van veiligheid te geven. Maar nog steeds zijn er zat mensen die daadwerkelijk 'ons' wat aan willen doen. Ligt het aan hun IQ dat ze gepakt worden, of slagen in hun doel, of is de AIVD en zijn andere organisaties daadwerkelijk zo goed in het opsporen van -potentionele- lieden van slecht allooi, dat ze juist overdreven iedereen in de gaten houden en voor de schijnveiligheid zelf nepnieuws naar buiten brengen om zo te laten zien dat hun bestaansrecht gerechtvaardigd is?. x
ik zou me niet veilig voelen als er dagelijks in mijn straat mensen worden opgepakt.
zal dan afvragen in wat voor wijk woon ik
8-)
  zondag 24 december 2017 @ 03:36:15 #5
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175965014
Het lijkt me dat je je lastig in kan beelden hoe het is om in zo'n state of mind te zijn, tot je er in bent. Daarbij is iedereen anders.

Als jij het je voorstelt, denk je 'ik ga met niemand praten, alles om te slagen'. Prima. Als ik het me voorstel denk ik dat je, zelfs als je een gekke terrorist bent, er moeite mee hebt zoveel mensen op te blazen. Ex-marinier, dus ooit hield hij ook van zijn land. Niet alle terroristen zijn ook psychopaten. Dan kan ik me voorstellen dat je af en toe je geloof in het feit dat je het juiste doet moet versterken, juist om te slagen en om het door te zetten.

Daarbij is het natuurlijk ook niet zo dat alle terroristen kluizenaars zijn. Zelfs een Breivik, die toch betiteld mag worden als een Lone Wolf, had een uitlaatklep nodig. Hij kan dat in een manifest stoppen en had aan zichzelf genoeg om zich van het juiste te overtuigen, maar als je extroverter bent, kan ik me goed voorstellen dat je gelijkgestemden nodig hebt om dat te bereiken.

Mij persoonlijk lijkt het dus helemaal niet zo heel gek
Laffe huichelaar
pi_175966703
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 01:47 schreef Mytho het volgende:
grotendeels staged, uitgelokt,

de agenda is angst zaaien, zodat schaapjes straks de overheid smeekt om hun te laten microchippen en wapens af te nemen vanwege terror gevaar.
Dat is weer zo'n makkelijke kreet waarbij je voorbijgaat aan hoeveel echte aanslagen er al geweest zijn. Denk bijvoorbeeld aan Nice, Barcelona, Parijs en Londen. En dan mensen schapen noemen?
Gelukkig worden er aanslagen voorkomen door de AIVD en andere inlichtingendiensten, ik vermoed meer dan wij te horen krijgen.
pi_175966720
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 02:10 schreef Mytho het volgende:

[..]

ik zou me niet veilig voelen als er dagelijks in mijn straat mensen worden opgepakt.
zal dan afvragen in wat voor wijk woon ik
8-)
Wat een onzin. Alsof er dagelijks mensen in je straat opgepakt worden.
  zondag 24 december 2017 @ 15:03:15 #8
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_175972015
Ik denk eerder dat er veel meer onderschept wordt door veiligheidsdiensten dan dat kenbaar wordt gemaakt.
pi_175972443
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:03 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik denk eerder dat er veel meer onderschept wordt door veiligheidsdiensten dan dat kenbaar wordt gemaakt.
Dat denk ik ook. Ze hangen niet alles aan de grote klok.
pi_175972910
Islam Inbreeding IQ and Aggression

https://ericallenbell.com(...)g-iq-and-aggression/

Toch wel interessant.

70% of Pakistanis are inbred.
67% of Saudi Arabians are inbred.
64% of those living in Jordan and Kuwait are inbred.
63% of Sudanese are inbred.
60% of Iraqis are inbred.
54% of Muslims in the United Arab Emirates and Qatar are inbred.
25-30% of those in Turkey are inbred.

En dan pak je de gevolgen er bij van incest generatie op generatie. Geweldneigingen/agressief, verminderde cognitieve functies (valt al na geboorte op te merken)/lager IQ, zwakte voor fundamentalisme, etc. Het verklaard mi een hoop. Voornamelijk die vele mislukte ('opwellingt') aanslagen vd laatste tijd.

[Ter verduidelijking: dit betreft geen racisme: het is ook geen waardeoordeel over de (een) hele groep. Inbreeding is een reëel (religieus) probleem met verregaande gevolgen, die mi veel te weinig aangekaart worden.]

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 24-12-2017 21:45:48 ]
pi_175974970
Natuurlijk is het IQ van de gemiddelde religie gekkie niet heel erg hoog, dat mag hopelijk na jaren oorlog voeren in de zandbak toch wel duidelijk geworden zijn.

Het echte probleem is dat deze events in het weste maar al te graag wordt gebruikt om nog meer privacy af te pakken onder het mom van: "het zijn gevaarlijke tijden, dit is echt het beste voor uw veiligheid".

Helaas is het IQ van een persoon uit het westen blijkbaar ook niet hoog genoeg om dit te doorzien.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175977129
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 01:43 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Teletekst pagina 125 op het moment van schrijven.

Laat ik eerlijk zijn, ik heb alleen dit bericht gelezen en verder geen onderzoek gedaan naar soortgelijken of uberhaupt het hele verhaal in deze kwestie.

Mijn eerste reactie toen ik dit las was: 'Onzin!'. Stel: je wilt een aanslag plegen omdat je geradicaliseerd bent, of simpelweg omdat je een hekel hebt aan een stad, cultuur, groep mensen, voetbalclub, whatever. Je wilt mensen doden om je doel te bereiken. Wat daar aan vooraf gaat is niet relevant. In deze casus kies je voor het gebruik van geweld om je punt te maken.
Dan wil je een bom maken om slachtoffers te maken. Je tactiek zou kunnen zijn: Ik laat een laffe bom afgaan, daar komen hulpdiensten, mensen, cameraploegen en andere mensen op af, en dan een kwartier als zij bezig zijn, gaat de grote bom af. Dat is een tactiek (en nee, ik ben met geenzins hierboven mee eens!!)
Maar we horen steeds vaker berichten zoals bovenstaand teletekstbericht.

Ik vraag mij af: Stel dat je dit soort zieke shit wilt doen, dan ga je toch je informatie op het internet zoeken? Een plek waar je - in principe - een handleiding hebt om een atoombom te maken? En als je enigszins een beetje nadenkt weet je dat als je lukraak googled op "Hoe maak ik een bom"? of "Hoe maak ik de meeste ongelovigen dood?" dat je de interesse oproept van organisaties die zich met de veiligheid bezig houden.
Waarom worden zulke gasten opgepakt omdat ze met iemand praten? Als je echt als doel hebt om in naam van een "insert God" mensen dood te maken, dan is het enige doel dat je hebt --> Slagen!
Dan ben je toch voorzichtig? Dan let je op, neem je voorzorgsmaatregelen, blijf je weg bij haatzaaiers en plekken waar je met zulke ideeen in de gaten kan worden gehouden?

Laat ik nog even voor de volgende discussie duidelijk zijn: Ik wil niet zozeer een link leggen tussen IQ en de bereidheid om jezelf of een bom op te laten blazen in de naam van "insert God" maar meer het feit dat als je er voor kiest om zoiets te doen dat je voorzichtigheid aanhoudt, om niet gepakt te worden. Als bovenstaand allemaal je doel is, dan wil je simpelweg niet gepakt worden.
Alle nieuwsberichten van gepakte bijna-terroristen zijn allemaal onvoorzichtige mensen die hun mond voorbij praten. Zijn ze werkelijk zo dom, of worden we voorgelogen met zulke persberichten?

Ligt het aan de nieuwsberichten die ons willen laten geloven dat we zoveel terroristen-in-spe oppakken? Of zijn zulke mensen gewoon dom en gaan ze niet op proxies in internetcafe's op plekken zitten zonder gepakt te kunnen worden?
Oprecht benieuwd naar jullie mening.
FBI maakt veel gebruik van uitlokking, waarbij mensen met radicale denkwijzen die niet per se een aanslag willen gaan plegen toch op dat idee worden gebracht, daarna gefaciliteerd en vervolgens vlak voor de daad opgepakt en berecht.
Dit is een van de vele kwalijke kanten aan de Patriot Act in de VS.
En inderdaad, mensen die voor dergelijke uitlokking vallen zijn niet de meest intelligente. Daarnaast kun je je afvragen of ze zonder de uitlokking door de FBI ooit zelf tot de terreurdaad waren gekomen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 11 januari 2018 @ 13:55:31 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176432019
Deze gevallen kan je grotendeels herleiden naar mensen zoals die gozer die gevolgt werd in de documentaire (T)ERROR (2015) - IMDb .

Best een schokkend geheel. Daar worden informanten gelieerd en betaald door de FBI gepushed om niet geradicaliseerde mensen te radicaliseren en daarna werden ze opgepakt en veroordeeld terwijl ze dus hoogstwaarschijnlijk nooit waren geradicaliseerd zonder die informant. Politics. Laag hangend fruit is er niet echt dus maken ze hun eigen laaghangende fruit wat dan weer goed is voor de statistieken en budget en dat men er een mensenleven mee vernietigd is bijzaak.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_176438521
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 15:42 schreef LelijKnap het volgende:
Islam Inbreeding IQ and Aggression

https://ericallenbell.com(...)g-iq-and-aggression/

Toch wel interessant.

70% of Pakistanis are inbred.
67% of Saudi Arabians are inbred.
64% of those living in Jordan and Kuwait are inbred.
63% of Sudanese are inbred.
60% of Iraqis are inbred.
54% of Muslims in the United Arab Emirates and Qatar are inbred.
25-30% of those in Turkey are inbred.

En dan pak je de gevolgen er bij van incest generatie op generatie. Geweldneigingen/agressief, verminderde cognitieve functies (valt al na geboorte op te merken)/lager IQ, zwakte voor fundamentalisme, etc. Het verklaard mi een hoop. Voornamelijk die vele mislukte ('opwellingt') aanslagen vd laatste tijd.

[Ter verduidelijking: dit betreft geen racisme: het is ook geen waardeoordeel over de (een) hele groep. Inbreeding is een reëel (religieus) probleem met verregaande gevolgen, die mi veel te weinig aangekaart worden.]
Ik heb er serieus over na zitten denken om hier een topic over te starten. Ik vind dit een zorgwekkende ontwikkeling. Neef-nicht huwelijken zijn wel bijna overal legaal (ook hier) maar het risico op complicaties en aandoeningen is aanzienlijk hoger. En als je dan op de kaart kijkt waar het het meest voorkomt zijn dat toch voornamelijk islamitische landen. Indonesië is daarin wel de grote uitzondering. Ik vraag me af of dit een bespreekbaar onderwerp zou kunnen zijn. Ik hoop het wel. Zou eigenlijk wel moeten.

Percentage tweedegraads of dichter neef-nicht huwelijken

https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
pi_176438551
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:57 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:

[..]

Ik heb er serieus over na zitten denken om hier een topic over te starten. Ik vind dit een zorgwekkende ontwikkeling. Neef-nicht huwelijken zijn wel bijna overal legaal (ook hier) maar het risico op complicaties en aandoeningen is aanzienlijk hoger. En als je dan op de kaart kijkt waar het het meest voorkomt zijn dat toch voornamelijk islamitische landen. Indonesië is daarin wel de grote uitzondering. Ik vraag me af of dit een bespreekbaar onderwerp zou kunnen zijn. Ik hoop het wel. Zou eigenlijk wel moeten.

Percentage tweedegraads of dichter neef-nicht huwelijken
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Cousin_marriage
Vraag is echter wat het BNW gehalte is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176438585
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:58 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vraag is echter wat het BNW gehalte is.
Misschien meer iets voor F&L. :s) c_/
pi_176439612
We hebben geluk dat de gemiddelde moslim een stuk minder intelligent is dan bijvoorbeeld Breivik.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 11:36:47 #18
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_176449893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:45 schreef Grems het volgende:
We hebben geluk dat de gemiddelde moslim een stuk minder intelligent is dan bijvoorbeeld Breivik.
Want alleen moslims zijn terroristen?
Beetje rare stelling dit.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 12:37:51 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176451059
quote:
14s.gif Op zondag 24 december 2017 01:58 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hier kan ik prima in mee gaan inderdaad. Ik denk dat het ook wel gebeurd dat er mensen opgepakt worden om ons een vals gevoel van veiligheid te geven. Maar nog steeds zijn er zat mensen die daadwerkelijk 'ons' wat aan willen doen. Ligt het aan hun IQ dat ze gepakt worden, of slagen in hun doel, of is de AIVD en zijn andere organisaties daadwerkelijk zo goed in het opsporen van -potentionele- lieden van slecht allooi, dat ze juist overdreven iedereen in de gaten houden en voor de schijnveiligheid zelf nepnieuws naar buiten brengen om zo te laten zien dat hun bestaansrecht gerechtvaardigd is?. x
Nou in het nieuws bericht kwam naar oren dat hij op zoek was naar materiaal om een bom te maken en daardoor tegen de lamp liep.
Wil niet gelijk zeggen dat hij achterlijk is.

In De grote steden zijn er lok fietsen, om er voor te zorgen dat men makkelijker fietsendieven opgepakt kunnen worden.

Soortgelijks kan dus ook met Terrorisme, Je zet een site op je doet als je materiaal verkoopt voor explosieven of wapens, en als iemand veel interesse toont kan je m van de straat plukken.

quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 02:10 schreef Mytho het volgende:

[..]

ik zou me niet veilig voelen als er dagelijks in mijn straat mensen worden opgepakt.
zal dan afvragen in wat voor wijk woon ik
8-)
Toen ik in de stad woonde merkte ik geregeld op dat drugs dealers van de straat werden geplukt.

Wat is het probleem?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_176453068
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 17:05 schreef ITrade het volgende:
Natuurlijk is het IQ van de gemiddelde religie gekkie niet heel erg hoog, dat mag hopelijk na jaren oorlog voeren in de zandbak toch wel duidelijk geworden zijn.

Het echte probleem is dat deze events in het weste maar al te graag wordt gebruikt om nog meer privacy af te pakken onder het mom van: "het zijn gevaarlijke tijden, dit is echt het beste voor uw veiligheid".

Helaas is het IQ van een persoon uit het westen blijkbaar ook niet hoog genoeg om dit te doorzien.
Hoewel ik zelf keihard tegen overheden die privacy minimaliseren ben moeten we er natuurlijk ook vanuit gaan dat er een hoop mensen zijn die daar simpelweg anders over denken. Iemand met een andere mening over het geheel is niet automatisch dom of heeft een laag IQ.

Sowieso wantrouw ik het IQ van mensen die zoveel waarde hechten aan IQ.
Conscience do cost.
pi_176453717
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:40 schreef ems. het volgende:
Sowieso wantrouw ik het IQ van mensen die zoveel waarde hechten aan IQ.
Toch zegt zo'n plaatje wel wat:


Mensen die roepen dat ze het wel best vinden qua privacy beperkingen "omdat ze toch niets te verbergen hebben" vind ik niet bepaald intelligent.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176453840
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:08 schreef ITrade het volgende:

[..]

Toch zegt zo'n plaatje wel wat:
[ afbeelding ]

Mensen die roepen dat ze het wel best vinden qua privacy beperkingen "omdat ze toch niets te verbergen hebben" vind ik niet bepaald intelligent.
Chinezen het intelligentste?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_176454270
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:08 schreef ITrade het volgende:

[..]

Mensen die roepen dat ze het wel best vinden qua privacy beperkingen "omdat ze toch niets te verbergen hebben" vind ik niet bepaald intelligent.
Dat vinden ze ongetwijfeld ook van jou en daar zitten net zo goed mensen tussen met een "hoog IQ"

Maar nogmaals. IQ is zo nietszeggend.
Conscience do cost.
pi_176454325
Je kan jezelf in IQ tests trainen en je kan er zelfs goed in worden wat het hele idee van de IQ test onderuit haalt. Maar ja, bij gebrek aan beter..
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:08:21 #25
451005 Grems
Clown World
pi_176455094
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Want alleen moslims zijn terroristen?
Beetje rare stelling dit.
Voornamelijk. Gelukkig zijn het geen etnische Japanners of Noren, anders hadden we echt een serieus probleem.
pi_176455510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:32 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Je kan jezelf in IQ tests trainen en je kan er zelfs goed in worden wat het hele idee van de IQ test onderuit haalt. Maar ja, bij gebrek aan beter..
Je kan dit trainen inderdaad maar het is niet zo dat je van 100 naar 120 kan gaan.

Zelfs voor een aantal punten zal je bijzonder hard moeten oefenen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')