abonnement Unibet Coolblue
pi_175962212
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_175962269
Omdat anders niemand mijn te lange post leest ter herhaling:

Ik vries soms ook na 2/3 dagen pas in, als ik me dan realiseer dat ik voorlopig niks nodig heb. Ze leven nog steeds en drinken het net zo graag. Wel uit achter in de koelkast dan.

Wat een rotkraamtijd pannenkoek! Hopelijk maakt de nieuwe alles goed. Wel goed dat jullie het aangegeven hebben ter voorkoming van herhaling. Op basis van je verhaal zie ik echt zo'n bejaarde met rollator en gehoorapparaat voor me :')

GvE, ik had na m'n eerste bevalling een knip en scheur, kon 2 weken amper zitten en lopen, maar nog een week later vrijwel geen last meer van. Gevoelig en dat het soms trekt is het nog wel een tijdje gebleven, werd tijdens de zwangerschap erna ook wat erger, maar sindsdien geen last meer van gehad. De wond van m'n keizersnede is overigens wel nog steeds gevoelig, gebruik nog steeds zoveel mogelijk heel hoog of heel laag ondergoed.

Wij hebben genoten van ons kindloze avondje. De escaperoom zijn we niet uitgekomen, maar we zijn er ook niet in gekomen; de stroom was uitgevallen. Over twee weken de herkansing. Wel voor het eerst in jaren weer carpaccio gegeten en gezellig een spelletje gedaan. Daarna thuis gekolfd en de hele nacht aaneengesloten kunnen slapen. In theorie dan, in de praktijk ben ik wel een paar keer wakker geweest en ben ik er om 9 uur maar uitgegaan om weer te kolven. Maar alleen al het in alle rust opstaan en ontbijten was al wat waard. En we hebben eindelijk de planken op kunnen hangen die al maanden klaar lagen en nogmaals ontdekt dat wij niet gemaakt zijn om te klussen :')

Helaas hebben de meiden ook bij opa en oma niet doorgeslapen (dat had de kans op een snelle volgende logeerpartij vergroot), ze hebben een estafette gehouden en de kat was aan de haal gegaan met het melkschepje, die hebben ze om 3 uur snachts moeten zoeken (hij heeft gelukkig wel vaste plaatsen voor zijn 'buit'). Maar ze waren helemaal vrolijk en enthousiast toen we ze op kwamen halen, inclusief gegiechel.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_175962360
Even opgezocht!

quote:
Afgekoelde moedermelk moet bij voorkeur binnen 48 uur in de diepvries. Indien de melk later wordt ingevroren, kan het zijn dat deze minder lang houdbaar is.
Bron: LLL
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175962480
Ik had ‘m wel gelezen op de vorige pagina, FF :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175965078
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 23:53 schreef Sylver_ het volgende:
Even opgezocht!

[..]

Bron: LLL
Heel fijn! Ik wilde gister al zeggen dat ik ergens gelezen had dat het ook wel wat langer dan binnen 24u kon, maar dan minder lang houdbaar. Maar kon zo snel niet terug vinden waar/hoe dat precies zat en had meteen twijfels of ik t niet verzonnen had. :')

Ff, ik las even dat je ouders bij het ophalen enthousiast waren, inclusief gegiechel. :D Tijd om weer te gaan slapen dus, haha.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 24 december 2017 @ 04:24:57 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175965090
Jammer dat ze elders niet opeens magisch doorsliepen, FF. Maar je kindloze tijd klinkt wel goed besteed.

Ik zit in de keuken. Met een slapende baby op schoot. Die heeft een uur gehuild, drinken lukte niet. Ik heb wat dingen uitgeprobeerd, en gegeten want ik krijg altijd honger als ik lang wakker ben ‘s nachts. Dus mijn eten is op, mijn drinken ook, Jacob zag niks in de melk los in z’n mond (had een restje niet ingevroren), en viel dus opeens toch in slaap. Nu duimen dat we terug kunnen verhuizen naar bed.
Volgende ziekteperiode komt geen verslag van hoor :P - we zijn duidelijk nog een beetje aan het wennen wat werkt hier.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 24 december 2017 @ 04:37:28 #7
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_175965099
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 23:53 schreef Sylver_ het volgende:
Even opgezocht!

[..]

Bron: LLL
Gelukkig!
Had ik zelf ook kunnen opzoeken natuurlijk :@

Lemijn, succes met terugverhuizen ;)

FF, heerlijk een nachtje bijtanken en dat van dat samen klussen is erg herkenbaar :')
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_175965237
Dat een mens zo gelukkig kan zijn met 5,5 uur onafgebroken slapen zeg :') Voor ons doen een echte topnacht, ons meisje had ook niet zo'n last van krampjes gisteravond, echt fijn O+ Haar krentenbaard verdwijnt ook waar je bij staat, dus we zitten weer even in een goede flow :)

FF, klinkt goed dat logeerpartijtje, kan me voorstellen dat het met een tweeling soms best pittig is 's nachts :o
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175965356
Wat een nacht, tussen negen en drie nauwelijks geslapen. Bij de laatste voeding kreeg V. Nog maar vijf minuten per borst omdat hij te vol raakte, daarna kon hij pas vredig slapen. En wij ook dus. Nou zijn we een uurtje verder en moppert hij wel weer wat.

Zijn er hier ook mensen die de eerste tijd slecht zelf voor de baby konden zorgen door fysieke staat? Mijn man heb ik nodig voor aankleden 's nachts, kruik, spulletjes en baby pakken. Hij gaat dan steeds tussendoor liggen en is dan binnen een minuut niet meer aanspreekbaar waardoor ik bezig blijf met wakker maken. Heb nou gevraagd of hij een actieve houding kan houden tot we zover zijn en ik overweeg dat hij eerder mag afhaken, dan moet ik gewoon meer rust nemen overdag. Het scheelt ook nachtelijke discussies over wat goed is voor de baby. Maar als er meer tips zijn dan hoor ik het graag!

En is het normaal dat ik mijn ribben nou al kan tellen? Ik twijfel tussen of mijn vorm kwijt is of dat ik zo hard afval.

Even wat leuks: kerstsokjes! En dat je er zoveel krijgt dat je elke paar uur wel schone aan kunt trekken. De meesten zullen niet eens op tijd gewassen zijn om te gebruiken voor kerst. ;-)

Vandaag mijn ouders op bezoek. Ik kijk er wat tegenop, ze waren onze eerste bezoekers en hadden weinig interesse in mijn bevalling of baby. Vertellen over mijn moeders zorgen, hoe hun dag was, daar kon ik mijn verhaal tussendoor proppen. Vandaag wil ik lekker tegen ze grommen, wat als een soort tweede instinct is geworden. Gelukkig krijgen we ook lief bezoek en de kraamzorg gaat me helpen om mijn ouders weg te werken.

Inmiddels is kleine V. weer gevoed en tevreden. We leren steeds beter hoe het moet. En we hebben hem al een week in leven gehouden!

Lekker zo'n nacht Rena en dat je huisarts zo snel wist wat er mis was. Gelukkig iets relatief onschuldigs als krentenbaard maar vervelend genoeg!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175965617
Welkom Pannenkoek! Wat een rottige dagen zeg met je 1e kraam :X Ik wens je een de overige dagen een goede toe.
Ik herken het fysiek beperkt zijn van na m’n 1e bevalling. Heel fijn dat je man zo’n actieve rol kan nemen! Probeer inderdaad zo veel mogelijk te rusten overdag als het ‘s nachts niet lukt. De ‘cliché’ antwoorden hier, van ‘het wordt echt beter’ deden me heel goed. Want echt, het wordt beter en meestal niet pas over maanden maar al over weken :*
Succes met je bezoek, ik wordt verdrietig over wat je schrijft over je ouders pijnlijk herkenbaar helaas

Arme Jacob en jij, beterschap Lemijn! Goed dat je de 1e keer werken hebt overleefd!

Wat fijn zo’n avond/nacht FF! Ik ben zo verbaasd dat je meiden alweer 6 maanden zijn O+ De tijd vliegt ook voorbij zeg!

DaD, wat super dat je klaar bent met fysio! Snap dat je dat 8 weken geleden niet had kunnen dromen :)

En verder heb ik alles wel gelezen maar veel vergeten :P
Mijn dame sliep deze week opeens 2x door tot 6:30! Ik hoop dat ze er een gewoonte van gaat maken 8-)
pi_175965765
ff, klinkt toch als een geslaagd kindloos avondje/nacht voor jullie. Hopelijk durven opa en oma het ook nog eens aan!

lemijn hopelijk is het terugverhuizen gelukt en voelt Jacob zich vandaag wat beter.

herkenbaar rena, blij zijn met 5,5 uur slaap voor het eerst na geboorte. Ik vond dat echt een mijlpaal.

pannenkoekenmix jeetje wat een kraamtijd heb je al achter de rug, pff...Hier geen ervaring met fysiek niet voor de kleine kunnen zorgen, vriend stond in de kraamweek wel mee op om evt ergens mee te helpen.
Na de kraamweek heeft N hier ook hele nachten doorgehaald en zaten vriend en ik beurtelings beneden op de bank met haar...met 6 weken ging er gelukkig een knop om en zat ze in het goede dag/nachtritme.
Op een goede dag voor jullie! Dat de kraamhulp je ouders maar weer snel de deur uitwerkt!
pi_175965914
Onze kapitein is momenteel overdag echt een draak, huilen, hangen en weinig slapen. Beter heeft ie toffe nieuwe features na dit alles :D ik zag in de grote gele bijbel dat dit vijf weken kan duren, dus ik bereid me vast voor. Gisteren viel hij overdag alleen in slaap in de draagzak dus n halve middag met een zwetende kapitein op mm buik gezeten 8)7. Aan de andere kant issie snachts echt awesome _O_ van half tien tot zeven geslapen en toen nog n stuk van zeven tot negen :o. T komt goed moeders met moeilijk slapende kindjes :Y echt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175965918
Wat lekker Fazz!

Ik hoop dat je vandaag erg weinig plannen hebt Lemijn! Dat is het enige wat hier dan redelijk werkt, gewoon meeveren.

Pannenkoek, ik heb beide keren de kraamperiode vrijwel niets kunnen/mogen doen. Gelukkig was mijn kraam beide keren wel een pittige en mocht ik ook niet voor niets niet direct na de bevalling naar huis, dus die boodschap is bij mijn man goed overgekomen toen. Bij peuter heeft hij de eerste week (samen met de kraam) alle zorg gedaan, en bij de tweeling ook grotendeels (ik voelde me fysiek toen al snel veel beter), en heeft hij een maand vrijwel alle zorg voor peuter gedaan. Maak op een rustig moment overdag even afspraken met je man dat je niet voor niets zes weken kraamtijd hebt. Jij hebt de baby 9 maanden gedragen en daarna nog een pittige bevalling gehad, nu is het vooral even zijn taak zodat jij snel weer herstelt. En die eerste weken zijn echt heel pittig, maar dat blijft echt niet zo. Na 6 weken gaat het steeds makkelijker worden. Wat hier hielp was overdag met de baby meeslapen zodat je toch aan je rust toe komt. Zeker als je nog een kraamhulp hebt gewoon doen! En zorg dat man ook mee doet want die heeft ook zijn slaap nodig en dan kan hij s nachts ook wat meer hebben!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_175966034
Pannenkoek, je bent net een week geleden bevallen, je mag je lichaam best wat meer credits geven hoor. Helemaal niet vreemd dat je fysiek nog niet de oude bent. Geef het rust, het komt goed! En sowieso, zorg er nu goed voor, dan ben je des te eerder weer de (min of meer) oude.
Ik hoop dat je vandaag een lekker kort bezoekje hebt :+

Fazz, lekkere nacht hoor :)

Rena, fijn dat het weer beter gaat met je meisje!

Lemijn c_/ sterkte vandaag :*

LDG, op naar nieuwe features *O*

Mijn baby en ik kunnen samen zoveel lol hebben. Hij ligt dan helemaal te schateren O+ O+ Zijn jullie ook zo walgelijk verliefd of je kind(eren)? O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 24 december 2017 @ 10:08:01 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175966189
Waterdruppel, hier komen heel veel tips, pik eruit wat bij je past:
- stel bezoek dat energie kost (steeds weer) een week uit. ik vroeg ze bijvoorbeeld om over 2 weken zelf weer te bellen
- 1 bezoekje per dag, en ook dagen niks
- neem de tijd om aan je man uit te leggen wat jij nodig hebt. en spreek af om de discussie met daglicht te doen
- neem meer rust overdag. doe zelf minder. laat anderen meer doen.
- bedenk dat je baby voeden en leren kennen nu het belangrijkste zijn! al het andere kan ook later
- ga 's middag 2 uur slapen terwijl je baby bij je man ligt. doen zij huid op huid? vinden ze vast fijn.
- als deze kraamhulp wel fijn is, kan ze misschien wat langer blijven?
- geloof iedereen hier die zegt dat het echt beter wordt.

Ik vond de kraamweek heerlijk maar was wel elke avond aan het huilen van moeheid. En dat terwijl ik voornamelijk in bed lag, of op de bank. En de nachten heel behoorlijk gingen, en de borstvoeding prima. Maar het is zo intensief allemaal.

Hopelijk hoef je niets rondom kerst! Succes weer vandaag :Y
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 24 december 2017 @ 10:10:32 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175966217
c_/ Ik ga zo zeker even koffie zetten. Jacob ging prima met de transfer, ik was tegen die tijd natuurlijk klaarwakker. Hij slaapt nu weer. Goede zaak. Slaap is het beste medicijn volgens mij en overdag lukt het niet goed met het gehoest. Paracetamol is ook een goed medicijn, trouwens. Juist bij pijn/ongemak.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_175966219
Pannenkoek, vriendlief deed hier ook veel in de kraamweek. V uit bed halen en terugbrengen na de voeding, alle luiers en eten en drinken op bed brengen als de kraam weg was. Ik heb 3 dagen echt in bed gelegen, zodra ik op stond was ik duizelig en snel buiten adem. Na de kraamweek ging ik weer wat meer naar beneden en smiddags de rust zoveel mogelijk pakken. Het komt echt goed!

Beterschap voor jullie Lemijn, hier begint de keelpijn ook weer :'( hoop dag V deze keer wordt overgeslagen.

Fijne nachten LDG *O*
Op naar nieuwe features!

Ik trof V net half op zijn buik aan :o, hij hoeft alleen nog zijn zware bulles een beetje op te tillen en hij is daar. En wat kan hij zich een dikke maken omdat het hem niet lukt haha.
pi_175966495
Lemijn geeft veel goede tips. ^O^ .

Fysiek beperkt zijn en niet voor je baby kunnen zorgen herken ik nogal. :+. Wij hebben twee weken lang geen kraamvisite gehad (behalve de eerste dag onze ouders, toen alles nog ok was). Mijn oplossing om toch voor mijn baby te kunnen zorgen: haar 22 uur per dag op mij houden. Tevens mijn oplossing om mijn sanity te behouden. :').
Bespreek vooral rustig met je man wat je van hem verwacht, op een moment dat de baby niet huilt bij voorkeur. :+. En is elke keer verschonen en een nieuwe kruik echt nodig 's nachts? Maak het zo gemakkelijk mogelijk voor jullie allebei.

Poeh, er zit toch nog wel wat onverwerkt zeer, merk ik, als ik aan de afgelopen periode denk.
Ik ben in ieder geval ook heel dankbaar dat mijn man me nog leuk en aantrekkelijk vindt na al die keren dat hij volgeplaste celstofmatjes onder me vandaan heeft moeten halen. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 24 december 2017 @ 11:46:45 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_175967814
Haha, ja, afgezien van die 2 uur die ik 's middags alleen sliep was de baby inderdaad continu maximaal een meter van me af. Hij rustig, ik rustig. Sterkte weer! En ik las ook in het bv-topic dat je gewoon heel slecht bent begeleid daarin. Wat zonde zeg. Ik duim voor je dat het snel op de rit komt.

Baby Zonder Stem en ik gaan met kerstreces. Tot over een paar dagen :W ~:) :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 24 december 2017 @ 11:47:06 #20
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175967822
Ondanks fysieke beperkingen alles zelf moeten doen sinds de geboorte.. Behalve wat de kraamzorg van me overnam.. Wat was ik blij met het mensje dat me naar bed stuurde en geen nee wilde horen O+

Heb ook bijna alle kraamvisite alleen ontvangen.. Achteraf gezien had ik m'n ex eerder op straat moeten gooien :{
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175968623
Pannenkoekenmix, ik had dat ook hoor na de bevalling, je lichaam heeft een beste opdonder gehad en heeft gewoon tijd nodig te herstellen. Ik ben nu 3 weken na dato pas weer in orde en moet het nog steeds af en toe rustig doen door de keizersnee.

LeSage, herkenbaar hoor, ik kan ons meisje wel opvreten soms O+

Lemijn, beterschap voor de kleine vent :*

Ik ben zo benieuwd of mijn kleine meid me dit ooit kwalijk gaat nemen :P Ik kon het niet laten, vond het zo zoet _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175968943
Pannenkoekenmix jeetje wat heftig allemaal! :X Ik sluit me aan bij de rest: pak zoveel mogelijk rust en richt je op wat écht belangrijk is! :*
Hint: dat zijn jullie zelf en verder niks of niemand ;)

Ik had na de eerste bevalling fysiek al niet heel veel te klagen (buiten het excessieve bloed verlies misschien), en dit keer was het helemaal goed te doen gelukkig :)
Was maar goed ook, aangezien man en ik elkaar vanaf de derde nacht al af moesten lossen wie er dan met een krijsend kind rond ging lopen :X

Rena wat heerlijk! O+
Hier morgen ook de kerstoutfits maar eens uit de kast trekken! ~:)

Hier qua voedingen een supernacht (00.15 en toen pas weer 7.30u :o ), alleen jammer dat meneer tussendoor amper sliep :{ behalve toen ik om 4.30u een fles voor z'n neus hield uiteraard, toen was-ie opeens vertrokken }:|
Hij heeft de halve nacht liggen slikken terwijl z'n bedje al flink schuin staat... Doet me denken aan reflux-achtige klachten, maar heb eigenlijk geen idee wanneer je daar echt iets mee 'moet' :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 24 december 2017 @ 12:39:51 #23
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_175969041
Oef, pannenkoek, wat een heftige week heb je al achter de rug! Er zijn al veel goede tips gegeven, hopelijk vinden jullie snel een modus die voor jullie goed werkt :*

O+ Maar Rena, dat is toch ook zoet O+ het is tenslotte maar 1x haar eerste kerst dus dan is bijna niets over the top O-)
  zondag 24 december 2017 @ 13:04:42 #24
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175969485
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:22 schreef rena het volgende:
Pannenkoekenmix, ik had dat ook hoor na de bevalling, je lichaam heeft een beste opdonder gehad en heeft gewoon tijd nodig te herstellen. Ik ben nu 3 weken na dato pas weer in orde en moet het nog steeds af en toe rustig doen door de keizersnee.

LeSage, herkenbaar hoor, ik kan ons meisje wel opvreten soms O+

Lemijn, beterschap voor de kleine vent :*

Ik ben zo benieuwd of mijn kleine meid me dit ooit kwalijk gaat nemen :P Ik kon het niet laten, vond het zo zoet _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zo fout dat het tof is O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175971300
Rena O+ dat wordt je vast vergeven
pi_175971807
Dit is de enige leeftijd waarop je helemaal mag beslissen wat ze aan hebben toch O-)? Ik vind t schetig 😀. Hier ook n kersttrui met boompjes en hohoho erop _O- en n dag een vlinderstrikje denk ik :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175974662
Twist: Ik heb er ‘pas’ wat aan gedaan toen V leek te stikken in het maagzuur, had wel al alle middelen geprobeerd zoals omhoog leggen en laten boeren tussendoor. Toen begonnen met johannesbroodpitmeel op aanraden van de cb. Ging op zich goed, maar nog niet denderend. Dus toen pas naar de ha gegaan en medicatie gekregen. Maar hier bleek het een combinatie van reflux en koemelkallergie, en sinds we daar achter zijn is het een heel ander kereltje.
Als je je er niet lekker bij voelt gewoon de ha bellen.
pi_175975785
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:35 schreef twist02 het volgende:
Pannenkoekenmix jeetje wat heftig allemaal! :X Ik sluit me aan bij de rest: pak zoveel mogelijk rust en richt je op wat écht belangrijk is! :*
Hint: dat zijn jullie zelf en verder niks of niemand ;)

Ik had na de eerste bevalling fysiek al niet heel veel te klagen (buiten het excessieve bloed verlies misschien), en dit keer was het helemaal goed te doen gelukkig :)
Was maar goed ook, aangezien man en ik elkaar vanaf de derde nacht al af moesten lossen wie er dan met een krijsend kind rond ging lopen :X

Rena wat heerlijk! O+
Hier morgen ook de kerstoutfits maar eens uit de kast trekken! ~:)

Hier qua voedingen een supernacht (00.15 en toen pas weer 7.30u :o ), alleen jammer dat meneer tussendoor amper sliep :{ behalve toen ik om 4.30u een fles voor z'n neus hield uiteraard, toen was-ie opeens vertrokken }:|
Hij heeft de halve nacht liggen slikken terwijl z'n bedje al flink schuin staat... Doet me denken aan reflux-achtige klachten, maar heb eigenlijk geen idee wanneer je daar echt iets mee 'moet' :?
Als je denkt dat je baby er last van heeft, ‘moet’ je er wat mee.
pi_175977064
Mja, 'last' in de zin dat het vervelend is als je eten omhoog komt, wel. En hij moet af en toe ook wel echt flink slikken (en een beetje hoesten).
Kma hebben we ook al vanaf het begin in ons hoofd, aangezien z'n zus en 3 neefjes (van beide kanten) dat ook hadden/hebben.
Maar tegelijkertijd heeft-ie ook "gewoon" last van krampjes en gaat het met vlagen best goed en dan weer even minder. En dat alles maakt het behoorlijk lastig om in te schatten wat er "gewoon bij hoort" en wat reden is om aan de bel te trekken :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175980979
Vandaag was zoveel beter! Bedje wat omhoog kreeg ik ook als advies tegen het slikken. Dat en om wat voor te kolven zodat hij betere kwaliteit melk zou nemen.

Het lukt nou ook om zonder tepelhoed aan te leggen en ook als hij niet in perfecte houding ligt.

Hij heeft nou totaal anderhalf uur gevoed tot hij beide kanten zelf los heeft gelaten. Ook geen speen nodig vandaag om hem in slaap te laten vallen.

Ben wel steeds in de buurt geweest van Flensje en mijn vader kreeg er van langs toen hij het toch weer over onbenullige dingen wou hebben.

Manlief vraagt nou al het bezoek om handen te wassen bij binnenkomst. Mijn vader werd teruggestuurd voor zeep. En nog eens nadat hij met zakdoek stond. Bizar dat hij dat soort dingen niet snapt, en ik overweeg om hem de rest van zijn leven eerst handen te laten wassen. ;-)

Morgen ga ik verder aan mijn monsterpost waar ik vanmorgen aan begonnen was. Soms kan ik net zo goed een boek gaan schrijven lijkt het. :-p
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175982951
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175985549
:W
Afgelopen woensdag 20-12 is onze Z.elda geboren. O+
Ze is kerngezond en ze drinkt heel goed. Ik maak bijzonder veel melk aan dus helaas wel even last van stuwing.
Tot zover is ze een tevreden, rustige baby.
Alleen in bad gaan of gewassen worden vindt ze niks.
Haar grote broer is erg lief voor haar en heel betrokken. O+
Kraamzorg verloopt goed en ik voel mij mentaal en fysiek ook prima. :)
pi_175985610
Welkom Venco! Leuk zo met grote broer. Ondanks het gedoe hier ben ik nou al enthousiast over een tweede, vandaag de dag ook zonder toevoeging dat ik misschien wel een andere papa moet zoeken daarvoor.

Soort van vergelijkbaar met tweede kindjes, vind ik, onze katten die lief zijn met Flens. Ze mauwen zachter en stappen precies niet op hem maar komen bij zijn voeten liggen. En soms kijken ze gefascineerd wat er nou ligt. Vroeger kwam er een altijd bij me liggen na seks, alsof hij het wou bevorderen, dus wie weet!

Nanuke wat is dat schrikken geweest. Gelukkig in orde maar ik kan me voorstellen dat het vreselijk voelt. Hopelijk pak je toch nog wat slaap.

Fles slaapt lekker door, hij meldde zich wel vaak maar wil waarschijnlijk graag inhalen. Manlief bleef wakker en hielp, zo zonder gepruts vond hij het goed te doen. Ook veel te lang gebabbeld terwijl we best hadden kunnen slapen. En hij pakte de speen weg terwijl ik zelf diep doorsliep!

Heb ook de hele site voor veilig baby houden doorgelezen. Kraamhulp besloot binnen een uur dat de wagen een betere slaapplek was terwijl ik natuurlijk wel wist dat dit niet veilig was. En onze Aerosleep was volgens haar niet veilig maar dat is ook onzin.
Nou wou ik dus alles lezen over baby veiligheid en de spulletjes die we gebruiken. Nu de voeding goed loopt geeft ook dat me zoveel meer gevoel van controle terug. En ik kan er nog wat vragen over stellen bij de kraamzorg.

Heb weer gezonde kraamtranen en voel me weer helemaal gelukkig. Fysiek ben ik ook eindelijk aan het bijtrekken. Wel stomme dromen waarin ik flauwval van de duizeligheid.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 25 december 2017 @ 09:51:52 #34
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175987445
Fijne eerste kerst met jullie kleine elfjes! :* ~:) >:O
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175987589
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 09:51 schreef Good.vs.Evil het volgende:
Fijne eerste kerst met jullie kleine elfjes! :* ~:) >:O
Fijne kerstdagen iedereen! *O*

Vanmorgen een handwas gedaan zodat Flens nog net op tijd een rendier kan zijn. Wel eentje die héél los in zijn velletje zit. :D
En ik moet nog bedenken wat ik ga doen met die kilo's kerstsokjes. Ik overweeg al een beetje om ze volgend jaar allemaal in de boom te hangen. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175987635
Merry baby's first Christmas! ~:).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_175987646
quote:
3s.gif Op maandag 25 december 2017 09:59 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

En ik moet nog bedenken wat ik ga doen met die kilo's kerstsokjes. Ik overweeg al een beetje om ze volgend jaar allemaal in de boom te hangen. :@
Doen!! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175987698
Fijne kerst allemaal!

Pannenkoekenmix, dat klinkt positief allemaal. Viel het bezoek van je moeder nog mee gister?

Venco, welkom met kleine Z.elda. Fijn dat alles zo goed gaat.

Nanuke, wat een schrik. Is vannacht alles goed gegaan?

Hier weinig nieuws. Gewoon een klein tevreden mannetje dat als een bikkel met zijn krampjes omgaat door keiharde volwassen mannenruften te laten. Hij eet goed, slaapt goed, poept goed. Happy baby.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175987875
Vannacht ging prima. Dirk houdt er ECHT NIET van als je hem wakker maakt tijdens zijn slaapjes hebben we ontdekt. Alleen maar goed, het was vrij snel duidelijk dat hij nergens last van had. Ik heb hem dan steeds even laten drinken om te kalmeren en dan ging hij wel vlot weer slapen. O+

Ben nu zelf zo gaar als een soepkip, maar maakt allemaal niet uit zo lang het met Dirk maar goed gaat. Voor de rest is er koffie. c_/
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175988615
Fijne dagen iedereen :* geniet ervan met mensen die je graag om je heen hebt O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 25 december 2017 @ 11:21:44 #41
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_175989337
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 10:48 schreef littledrummergirl het volgende:
Fijne dagen iedereen :* geniet ervan met mensen die je graag om je heen hebt O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

Kunnen we ze niet vast uithuwelijken? #dtv :@
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_175990083
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 11:21 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

O+

Kunnen we ze niet vast uithuwelijken? #dtv :@
die maken vast mooie kerstkindjes samen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 25 december 2017 @ 12:04:25 #43
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_175990213
Merry Christmas! ~:)

Wij staan met pech langs de weg op een uur rijden van familie -O-
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_175990229
ik kan me voorstellen dat je daar gaar van wordt Nanuke, maar fijn dat alles goed lijkt met Dirk!

pannenkoekenmix fijn dat je je weer een stuk beter voelt! Hoelang is de kraamzorg er nog?

Venco, welkom met je dochter!

jullie ook allemaal een fijne eerste kerst met onze baby's!

oh nee sylver! Hopelijk worden jullie snel geholpen en kunnen jullie door!

Ik merk dat ik ben begonnen met het verwerken van de bevalling ed. In dat kader even een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175992275
Fijne kerst allemaal!

Sylver: dat is helemaal niet tof met twee kleinere kinders, bah!! Hopelijk zitten jullie inmiddels bij familie aan de koffie!

Vencodark: welkom, toffe naam!!

Nolita:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 25-12-2017 16:08:57 ]
pi_175992493
@nolita
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door littledrummergirl op 25-12-2017 14:03:37 (Hechtspoiler 😂) ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175992811
Nolita;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_175992822
Oh dingen over hechten moeten kennelijk in spoilers _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175993104
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 14:02 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh dingen over hechten moeten kennelijk in spoilers _O-
Nee hoor :D

Zonder een miljoen spoilers leest een topic toch een stuk fijner
  maandag 25 december 2017 @ 14:20:10 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_175993180
Nou ja we zijn allemaal ofwel flink gehecht of er is een baby door onze vagijn naar buiten gekomen, of beide :Y) geen spoilers nodig hoor :9
disclaimer
pi_175993642
Dat is dan weer het enige voordeel van mijn keizersnee :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175993659
Die hechtingen hebben de vagijn gewoon een beetje gespoild. :{w
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 25 december 2017 @ 14:55:06 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_175993889
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 14:42 schreef rena het volgende:
Dat is dan weer het enige voordeel van mijn keizersnee :P
ben je niet gehecht? :'(
disclaimer
pi_175994354
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 14:43 schreef Krisvc het volgende:
Die hechtingen hebben de vagijn gewoon een beetje gespoild. :{w
wat ze ook beweren, het wordt nooit meer hetzelfde :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_175994908
Hier is het alsof je een frikandel door de gang gooit :'(
Het is indd nooit meer hetzelfde.
pi_175995037
Ik heb vrijdag nog heerlijk een collega bang zitten maken met hechtingen :9
Samen met 2 andere collega’s die al wel moeder zijn.
Verhalen over horrorbevallingen, uitgescheurde dozen en slap vel enzo :D
Ze heeft wel een kinderwens, maar voorlopig nog niet, en ik denk dat dat nu ook wel even blijft zo _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175995277
Ik heb eigenlijk weinig last. In het begin was de plaats van de hechtingen wat gevoelig, maar daar heb ik geen last meer van.

Wij brengen onze kerst trouwens door met beurtelings een ziek mannetje op de borst. Timo heeft sinds gisteren koorts, is kortademig en sinds vandaag drinkt ie ook slecht. Zo even naar de huisartsenpost dus. Hij is echt enorm zielig.
pi_175995539
spoiler was vanwege het onderwerp met kerst ofzo :P

Bedankt voor de reacties iig. Vriend vindt het niet erg natuurlijk :') , ik geef het nog een aantal keer denk ik. De 2de x was al 1000x beter dan de eerste; de keren erna ook iets beter, dus wie weet.

arme Timo, ziek tijdens zijn eerste kerst. Hopelijk snel weer beter!
pi_175995655
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 14:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ben je niet gehecht? :'(
Ja, dat dan weer wel, maar die hechting betrekken we als het goed is niet bij onze activiteiten :P Hoop ik.

Gogo, beterschap voor Timo, wat sneu nu ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175996214
Nooit meer hetzelfde? Manlief was al wat teleurgesteld door de korte oefenperiode met baby maken. Ik hou mijn mond dus maar tegen hem.

Hij heeft er ondertussen al wel weer zin in. Niet zo gek ook, elke zoveel uur zit hij mijn borsten in vorm te knijpen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175996443
Hier is 't wel weer hetzelfde geworden. In ieder geval voor mij. Man hoor ik ook niet klagen. Hoe het na nummer 2 is ga ik nog achter komen. Hopelijk dan, want ik begrijp nog niet helemaal hoe ik seks logistiek zou moeten bolwerken.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175996615
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 18:05 schreef Krisvc het volgende:
Hier is 't wel weer hetzelfde geworden. In ieder geval voor mij. Man hoor ik ook niet klagen. Hoe het na nummer 2 is ga ik nog achter komen. Hopelijk dan, want ik begrijp nog niet helemaal hoe ik seks logistiek zou moeten bolwerken.
Dit ja _O-

Fijne kerst allemaal! ~:)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175996628
Hier is de frequentie ernstig omlaag gegaan. Maar zolang wij nog onderbroken nachten hebben, vind ik dat eigenlijk ook niet gek.

Timo heeft keel- en oorontsteking. Niet veel aan te doen behalve veel laten drinken (wat ie niet wil) en paracetamol geven. Arm kind. :(
pi_175996905
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 17:39 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hij heeft er ondertussen al wel weer zin in. Niet zo gek ook, elke zoveel uur zit hij mijn borsten in vorm te knijpen.
Vooropgesteld dat ik 0,0 ervaring heb met bv, maar dit klinkt anders niet bijzonder opwindend zo :D _O-

Och wat sneu Gogo ;( veel beterschap voor je kleine man! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175997088
Zo, toch even verder met mijn monsterpost waar ik gisteren aan begon, stond nog te wachten in Word.

Good.vs.Evil volgens mij als je na drie weken nog last hebt van je hechting maag je er al naar laten kijken.

Littledrummergirl ik hoorde ook steeds dat je niet kunt overvoeden maar het is me toch gelukt. Hij kan heel lang drinken en raakt dan overvol. Van zijn voeding van rond negen uur hipst hij nu nog. De grapjes dat hij er dronken uitziet tussen de borsten door, aan de bar hangt (over de schouder want rechtop omdat hij te vol zat) en daarna even laveloos op straat kon liggen (huid op huid), waren nog best een tijdje grappig maar uiteindelijk niet meer.

Bedankt voor je berichtje Fazzoletti, jammer dat jij ook al zulke ouders hebt. Ik snap dat het beter wordt, dat merk ik ook al wel. Maar soms dan valt het toch plots weer echt tegen.
Mijn moeder was goed te doen gisteren, die had wat meer interesse. Mijn vader vroeg zelfs naar hoe het met manlief zijn werk is. Maar twee keer een opmerking over “mooie lucht”, gelul tegen manlief over werkzaamheden aan de overkant en bij mij probeerde hij wat oninteressants te vertellen over werk. Daar heb ik letterlijk gezegd dat ik geen interesse had, waarop een “ja maar” volgde. Daarna nog eens herhaald wat ik al zei en hij was weer stil. Eigen vragen over de baby heeft hij eigenlijk niet.
Maar mijn moeder die mag misschien nog weleens komen zodat ik wat kan rusten.

Lemijn bedankt, dat zijn fijne adviezen. Ik ga er wat van proberen op te volgen.

Het lastigste vind ik soms mijn man. Vanmorgen samen gevoed, kruik zat erin, Flens werd verschoond en weer gevoed. Toen hij toch door jammerde zei manlief zoiets als dat hij weer ging slapen want hij kon toch niet meer helpen. Dan besluit ik dus maar op te staan maar de reden voor het gejammer was toch een tweede plasluier. Ik ben niet meer terug naar bed gegaan want gefrustreerd maar meneer blijft wel lekker slapen. Heb het net besproken, hij zegt dan nou toch wel op te gaan staan als Flens niet slaapt.

Overdag dut hij ook gemakkelijk terwijl ik met moeite een ruim half uur slaap tot ik weer wakker lig. Zeg ik daar wat van dan ontkent hij dat hij makkelijk dut, “alleen als hij heel moe is.”
Dan zijn er nog klachten dat hij zelf zo afvalt, hij is op zijn slanke lichaam bijna een kilo kwijt. Als ik mijn vitaminen slik dan moet hij even benadrukken dat hij die van hem ook niet moet vergeten. Hij zorgt lief voor me hoor maar soms wil ik even niet horen hoe zwaar hij het heeft. Dan heb ik er vooral nog een baby bij voor wie ik moet zorgen. -O-

quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 18:47 schreef twist02 het volgende:

[..]

Vooropgesteld dat ik 0,0 ervaring heb met bv, maar dit klinkt anders niet bijzonder opwindend zo :D _O-
Niet he. Maar hij vond het kolven bijvoorbeeld fascinerend, om te zien hoeveel eruit kwam spuiten. Of tijdens het kolven het helpen eruit kneden van de harde plekken. Het helpen aanhappen is veel minder leuk natuurlijk maar het groeien en zacht worden van de borsten vindt hij wel weer leuk. :D

Maar nou eerst op naar bed! :s) :z :O Naast tevreden slapende baby. En manlief zorgt ervoor dat de boodschappen besteld worden. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 25 december 2017 @ 21:30:53 #66
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_175999692
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 18:05 schreef Krisvc het volgende:
Hier is 't wel weer hetzelfde geworden. In ieder geval voor mij. Man hoor ik ook niet klagen. Hoe het na nummer 2 is ga ik nog achter komen. Hopelijk dan, want ik begrijp nog niet helemaal hoe ik seks logistiek zou moeten bolwerken.
Wat zij zegt ^^ :')
Al komt ons exemplaar uit het laboratorium, dus is heel dat seks niet eens nodig :+

Fijne eerste kerst met jullie baby's! ~:) Wij hebben bij de gourmet kunnen opscheppen hoe goed O. al aan de Rapley zit: "Eet ze nou paprika??" O+
  maandag 25 december 2017 @ 23:46:21 #67
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176002606
@pannekoekenmix ik heb er niet echt last van, maar het is gevoelig en trekt een beetje wanneer ik op het toilet zit/tussen 2 kussens op de bank zit..
Van de week toch even opnieuw een afspraak maken in het ziekenhuis, want ze hebben bij mijn uitstrijkje onrustige cellen aangetroffen, maar heb die afspraak toen afgezegd omdat oma heel slecht lag.. kunnen ze daar vast ook gelijk een blik op werpen :)

G. is verschrikkelijk verwend door de kerstman.. ik heb een nieuwe woning nodig met extra kamer om al haar nieuwe speelgoed/boeken/meuk neer te zetten :+

Jullie een fijne kerst gehad?

@ldg: de mooiste :7
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176003275
Ik weet de logistiek omtrent twee kinderen en seks ook nog niet.
Bij mij voelt de seks wel gewoon ok nu. Het duurde bij mij alleen even dat ik aan het idee gewend was dat mijn lichaam niet alleen functioneel is, maar ook iets om van te genieten.
Wat ik wel echt niet meer fijn vind zijn tampons. Op het begin gaat het goed, maar na een tijdje gaat mijn litteken trekken...

Nu heb ik de kerst bij mijn schoonfamilie overleeft :)! Morgen rust!
pi_176006313
Hier is het na twee bevallingen weer zoals het was. Maar ik had geen hechtingen. Het lijkt me inderdaad wel dat als je chronisch last van iets hebt, je aan de bel moet trekken. Bekkenbodemspieren trainen kan bijvoorbeeld ook een oplossing zijn.

Pannenkoekenmix, het klinkt niet erg relaxed allemaal. Heb je op je ouders en je man na wel wat vriendinnen waar je even lekker je verhaal bij kwijt kunt? En die gedoetjes samen zijn denk ik voor veel mensen wel herkenbaar. Je moet echt als stel weer even je weg vinden in de taakverdeling en je verhouding naar elkaar. Wel goed om het meteen uit te spreken.

Ik herken het ook wel een beetje, wat je schrijft over je ouders. Mijn ouders zijn al in de 80 en voor hen is al het baby-gedoe heel ver weg. Ze kunnen daar ook niet meer goed over 'meepraten' en vervolgens gaat het wel over alle lichamelijke ongemakken die zij hebben of de buurvrouw die in het ziekenhuis ligt. Dat is bij mijn vader ook nog meer dan bij mijn moeder. Achja, het maakt mij niet zoveel uit, zo is het nu eenmaal. Ze zijn wel heel lief voor mijn kinderen. O+ .

Fijne tweede kerstdag allemaal!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176009111
Fijne tweede kerstdag allemaal! ~:)

Hij vond de doperwten niet heel erg lekker, maar vond het wel leuk het overal te smeren :')
https://i.imgur.com/iVDgHjX.jpg

Edit: foto blijft dood :{ dus dan maar de klik versie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Flav op 26-12-2017 16:12:33 ]
  dinsdag 26 december 2017 @ 12:18:53 #71
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176010501
Haha Flav, het zit zelfs op zijn knieën O+
pi_176011670
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 11:16 schreef Flav het volgende:
Fijne tweede kerstdag allemaal! ~:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: foto blijft dood :{
:{ Flens kreeg een soort van regencape voor dit soort momenten later. Ik dacht dat ik die nooit zou gaan gebruiken maar als ik dit zo zie dan ga ik mezelf uiteindelijk ook in poncho kleden. :D

Franny ik loop niet over van de vriendinnen ofzo. Bij kraambezoek kan ik meestal even lekker mijn hart luchten maar veel mensen zijn wat afwachtend om langs te komen, die willen ons die eerste weken rust gunnen. En deze periode is voor iedereen natuurlijk toch al druk zat.
Mijn zus en zusje kan ik bellen wanneer het nodig is maar ik vind het ook wel lekker om mijn beklag op internet te doen. Dat mag onbeperkt met lange lappen tekst, met familie ligt dat toch anders. :D Zou ik het even niet meer zien zitten dan zijn er genoeg mensen die ik kan vragen om hulp, zelfs 's nachts. Als ik me bedenk dat ik rustig moet zijn om te voeden, dan kalmeer ik altijd zo weer. O+

Met mijn man kom ik er ook wel weer uit. Vannacht was eigenlijk een heel goede nacht, ik heb voor het eerst sinds de bevalling geslapen terwijl Flens bij mijn man was. :s)

Ik bedacht me dat iemand hier had gevraagd om white noise, geen idee meer wie. Bij ons werkt Roomba geweldig maar die trek ik zelf slecht. Op dagen dat mijn parkieten veel alleen zijn zet ik dit aan, dit geluid ergert mij ook niet. Of neem je eigen kwetterende beestjes in huis,
is nog gezellig ook. :+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176012749
Oja. Dinsdag. Dirk in zijn (te grote) kerstoutfit;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit; dan maar ergens anders uploaden. Stomme imgur. :(

[ Bericht 12% gewijzigd door Nanuke op 27-12-2017 00:36:34 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:53:19 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_176012990
De kerst van noud:
- je eerste ei
- je eerste lego village disaster
- je eerste keer op de fiets O+
- kruipen, kruipen, kruipen!



[ Bericht 46% gewijzigd door SQ op 26-12-2017 16:35:17 ]
disclaimer
  dinsdag 26 december 2017 @ 13:57:40 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176013137
De kersteditie van BFD!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
klikversie want imgur heeft een ziekte lijkt het
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176013774
Wacht, dit gaat mis. :')
pi_176013839


Zo dan? L.'s nieuwe favoriete houding. O+

Inclusief zooi, want aan hey opruimen voor de foto graag die volgende week komt. Wat een spullen kan je toch verzamelen. :X

[ Bericht 20% gewijzigd door Selvaria op 27-12-2017 09:51:55 ]
pi_176017143
Geen idee waar imgur last van heeft, ik zie zelfs niets met de linkjes. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176017475
https://i.imgur.com/aUSNGht.jpg

Toch ook even eigenwijs imgurl proberen _O-

[ Bericht 38% gewijzigd door littledrummergirl op 26-12-2017 20:36:07 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176017479
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 16:24 schreef Nanuke het volgende:
Geen idee waar imgur last van heeft, ik zie zelfs niets met de linkjes. ;(
dit ja. :(
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176017710
Ook maar even proberen dan, #eigenwijs.

Y is dus ook aan het kruipen/tijgeren. Snelle Jelle. Wel fijn, want het scheelt een hoop frustratie. En peuter maakte voor het eerst mee dat hij richting haar zorgvuldig opgestelde poppenhoekje af ging.
Verder zouden wij naar schoonouders vandaag, maar dat ging niet door want ze hebben beide erg de griep en mijn schoonvader heeft zelfs longontsteking ontwikkeld. Het is in beide families ziekenboeg: mijn zwager ligt sinds een week in het ziekenhuis, mijn andere zwager heeft ook longontsteking, mijn ene zus had ook zwaar de griep. :o . Vooralsnog ontspringen wij de dans met alleen een wat kuchende baby.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176017963
Al die niet werkende imgur linkjes :{w

Wat een snelle is Y, Franny! Nu al on the move :) beterschap voor alle zieken in je familie :o

Noud op de fiets O+ Heerlijk de vrijheid die je dan weer hebt!

O heeft gisteren heel braaf bij allemaal mensen op schoot gezeten die ze nog nooit eerder had gezien :) We zijn nu onderweg naar huis, het program zit er weer op. Nu lekker cocoonen met z’n vieren O+
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:09:04 #83
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176018198
M. houdt niet van feestjes en drukte, zijn we achter :+ Hij heeft 2 avonden gemopperd. Vandaag wel lekkere dag thuis en hij is meteen veel beter genieten.
En ik ga nu de fok!wet tarten :x : hij heeft ook de afgelopen 2 nachten min. 7 uur achter elkaar geslapen!

Jammer dat jullie linkjes het niet doen -O-
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 26 december 2017 @ 17:25:58 #84
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176018503
Oeh! Babyfotodinsdag op 2e kerstdag! *O*

Wat tof die foto's! O+
maar wat stom van imgur :(
Beterschap voor alle zieken, Franny :o

Ella is van het nazeggen tegenwoordig en nu heeft mijn schoonmoeder Ella haar naam geleerd. Nu is ze de hele tijd aan het klappen (ook een nieuwe feature) terwijl ze 'El-la, el-la' zegt :D
Toch wel een goede keus geweest dat we uiteindelijk toch niet voor D'shontay zijn gegaan :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176019649
Kerstnoud! O+

BFD met foute kersttrui. O+

pi_176020113
Lief, foto's! O+

Goeie keuze voor de naam Sylver. :D

LadyS ik duim voor meer nachten met slaap. :)

Kerst zonder verplichte bezoekjes is wel gek. Manlief kookte gisteren een simpel kerstdiner maar had kort daarvoor de chocolade kerstmannetjes onbeheerd bij me achtergelaten. Ik kan me de laatste keer niet herinneren dat ik me misselijk at aan iets. :o

Mijn favoriete uitzicht vanuit bed, wel een paar dagen oude foto maar toch. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 26 december 2017 @ 19:23:30 #87
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176020567


Kerstelf gisteren. O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  dinsdag 26 december 2017 @ 19:25:56 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176020628
Oooh,dat te grote mutsje van Flens O+
En wij hebben vandaag ook een dag zonder verplichtingen en ik vind het heerlijk. Ik heb sowieso weinig met kerst en al dat gedoe :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 26 december 2017 @ 19:27:17 #89
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176020648
GvE, wat een mooi kado heb heb je daar onder de boom! O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 26 december 2017 @ 19:30:34 #90
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176020699
Ik zie bijna geen foto’s want imgur lijkt ook kerstvakantie te hebben, maar:

SQ: wat een kleine dondersteen O+
Cygne: geweldige kersttrui O+
PKM: wat een lief tevreden frummeltje zo O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  dinsdag 26 december 2017 @ 19:32:35 #91
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176020734
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 19:27 schreef LadyS het volgende:
GvE, wat een mooi kado heb heb je daar onder de boom! O+
Ja, stond alleen geen naam op, dus ik heb het gewoon geclaimd :9
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176021662
SQ, wat een gezellige foto’s! Een hoop eerste keren voor Noud met kerst :)

Cygne, boevengezicht O+

Pannenkoek, wat een kleintje nog O+

GvsE, wat een berg cadeaus :7

Ik heb geen foto vandaag, er staat overal familie op ;)
Wij zijn op de terugweg van 2 dagen weg en hebben zo genoten met z’n allen! Echt familietijd, ongedwongen, zoals ik kerst het allerliefst zie O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 26 december 2017 @ 21:10:31 #93
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176022424
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 20:33 schreef LeSage het volgende:
SQ, wat een gezellige foto’s! Een hoop eerste keren voor Noud met kerst :)

Cygne, boevengezicht O+

Pannenkoek, wat een kleintje nog O+

GvsE, wat een berg cadeaus :7

Ik heb geen foto vandaag, er staat overal familie op ;)
Wij zijn op de terugweg van 2 dagen weg en hebben zo genoten met z’n allen! Echt familietijd, ongedwongen, zoals ik kerst het allerliefst zie O+
Achter de boom stond ook nog een hoop. En het meeste voor G. M’n zus moet maar snel kinderen krijgen, dan verwend ze de mijne niet zo extreem _O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176023089
Ah jammer, er missen nog best veel plaatjes! Heerlijke foute trui Cygne! Wat een sjieke boom GvsE, en bwoh, wat een cadeaus! Baby was er blij mee zo te zien. Noud op de fiets, fijn is dat hè? Pmix, lekker genieten van het uitzicht O+. Stille nacht voor LadyS ^O^

Hier mijn bfd bijdrage... Tetter is nog één linkerhandbeweging verwijderd van kruips. :o Vooralsnog hanteert ie de spring-rechterhandvoor-spring-faceplant-techniek. Werkt ook. (En moet nu ook in bed geoefend worden, dus ook buikslapen lukt nu bijna niet meer. ;( :O . )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176023230
Ik ga :W naar jullie met mijn laatste uurtjes een baby.
De emoties schieten de hele dag alle kanten op.
Met een niet goed verwerkte bevalling blijkt nu achteraf, een gek gevoel van nu nooit meer een baby ookal is dat echt aan alle kanten goed hoor.

Mijn kleine kadootje O+ morgen 1 jaar oud. Ik verwachtte een jongetje :') en kreeg zomaar een meisje.
Een pittig ding met rood haar die nu al meer op me lijkt dan vrees ik goed voor me is :D

Een laatste fotootje van vanavond, een beetje overbelicht, maar zo ontzettend Pollewopje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dames wees lief voor jezelf, geniet van alle clichés, en maak af en toe tijd voor jezelf om ook te genieten van andere dingen O+ :*
En tot bij de dreumesjes!
  dinsdag 26 december 2017 @ 21:47:35 #96
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176023259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:39 schreef Sara82 het volgende:
Ah jammer, er missen nog best veel plaatjes! Heerlijke foute trui Cygne! Wat een sjieke boom GvsE, en bwoh, wat een cadeaus! Baby was er blij mee zo te zien. Noud op de fiets, fijn is dat hè? Pmix, lekker genieten van het uitzicht O+. Stille nacht voor LadyS ^O^

Hier mijn bfd bijdrage... Tetter is nog één linkerhandbeweging verwijderd van kruips. :o Vooralsnog hanteert ie de spring-rechterhandvoor-spring-faceplant-techniek. Werkt ook. (En moet nu ook in bed geoefend worden, dus ook buikslapen lukt nu bijna niet meer. ;( :O . )

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De boom van mijn ouders.. ik ben door een terrorkat hier niet verder gekomen dan lampjes en de piek :')

Dat koppie erbij, lekker eigenwijs O+

G. weigert te gaan slapen vandaag, ze wil veel te graag gezellig doen, mij aan m’n haar trekken en brabbelen en lachen :{
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176026435
Gefeliciteerd alvast BE!

Ik ga morgen dit topic nog even teruglezen, fotodinsdag als imgur niet werkt is een beetje jammer, ik zag iig wel een toffe kersttrui (mijn peuter had een zelfde soort gisteren), een mooi knalgroen fietspak, een heel klein flensje met een veel te grote muts en een boom met een mooi cadeau er onder.

Gogo, hoe is het met timo? Nog wel een beetje leuke kerstdagen gehad?

Wij hebben een fijne kerst gehad met meiden die super lief zijn geweest en redelijk goed rekening hebben gehouden met ons eten. Vandaag gingen we met z'n tweeen gourmetten en toen peuter op bed ging gingen zij ook netjes slapen, en toen het laatste stukje vlees gebakken werd werden ze weer wakker. Perfecte timing dus! En het XL speelkleed dat ze hebben gekregen is een succes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176027986
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2017 19:23 schreef Good.vs.Evil het volgende:
[ afbeelding ]

Kerstelf gisteren. O+
Kersttrui boks!

Kevin heeft net z'n borrel op...

We hebben een perfecte kerst gehad!
Kevin heeft zich zelfs bij de mis vanmorgen niet laten horen.

Morgen ga ik bijlezen!
pi_176029714
Van harte Blue en Pollewop! O+ Wat een leukerd is het toch. Wij komen jullie snel achterna. O+
  woensdag 27 december 2017 @ 07:26:47 #100
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176029773
BE, gefeliciteerd!

En met een beetje moeite alle foto's kunnen zien O+

O is vandaag 6 maanden :o Waar is de tijd gebleven?
pi_176029926
De foto's doen het weer! *O* . O+ .

Blue, gefeliciteerd met je pollewop! Wat gaat zo'n jaar snel! :* . En gek he, om jezelf in je dochter terug te zien. Mijn moeder zei het deze kerst nog, dat I haar zo doet denken aan hoe ik als klein meisje was. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 27 december 2017 @ 09:21:21 #102
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176030629
Nou, de Fok!wet heeft zijn werk weer gedaan: hij werd wakker vannacht :') Nu is het wel zo dat hij altijd maar even wakker is: 10 minuten aan de borst en weer verder slapen, dus ik heb sowieso niet te klagen wat dat betreft...

BE, gefeliciteerd!

En de rest ben ik alweer vergeten #vergiet #gatenkaas :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 27 december 2017 @ 09:23:53 #103
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176030668
Oh ja, ik ben in shock van al die grote babies die voor mijn gevoel net geboren zijn en uit Z&G vertrokken zijn :o Zoals die van Franny en FF bijvoorbeeld O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176030714
Blue, van harte gefeliciteerd! O+.

Alle kerstkindjes op de foto's, zo leuk! O+.

We hebben eerste kerstdag bij mijn broer en schoonzus gevierd (+onze ouders en zus met aanhang - 15 mensen in totaal). A heeft gelachen, gedronken, een lange dut gedaan in het campingbedje, en lekker in de draagzak geslapen tijdens een wandeling. Ging perfect dus. :+.
Gisteren waren we heerlijk met zijn viertjes thuis.
We hebben wel een iets lastiger nacht achter de rug, ik heb het idee dat ik te veel melk heb waardoor ze zich steeds verslikt, moet spugen en krampjes krijgt. Ze kwam vannacht ook eigenlijk voor het eerst twee keer, en hoewel dat nog steeds best wel netjes is, merk ik toch wel dat de angst voor net zulke slechte nachten als bij de peuter er wel goed in zit. Hij sliep de eerste maanden ook prima, tot het gedonder begon (en dat duurde vervolgens ruim een jaar). :{ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176030973
Begrijpelijk die angst D&D, zeker als je het al eens meegemaakt hebt.
Hopelijk was het eenmalig en moet je gewoon de Fokwet niet meer tarten.

Meneer baby kwam drie keer een uur tot anderhalf uur drinken, heel netjes. Gisteravond was hij misschien wel aan het clusteren maar dst viel me alles mee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176034890
Wat een leuke foto's! Hier helaas geen vrolijke BFD-bijdrage, sinds gisteravond ligt Timo in het ziekenhuis omdat hij steeds zieker werd en heel slecht dronk. Ik ben nu even thuis om te slapen en te douchen, man is nu daar. Zo zielig. :(
pi_176034986
Oh Gogo, wat rot. Veel beterschap gewenst voor je kleine! :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176035727
Gogo, wat heftig! Sterkte, ik hoop dat Timo snel weer opknapt. :*

En nu ga ik eerst de foto's terugkijken. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 27 december 2017 @ 12:39:07 #109
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176035819
Oh nee, sterkte Gogo!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176036577
Blue gefeliciteerd! :* Succes vandaag, lijkt me ook wel gek zo'n eerste verjaardag.

Sterkte Gogo! :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176036664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:07 schreef Gogo83 het volgende:
Wat een leuke foto's! Hier helaas geen vrolijke BFD-bijdrage, sinds gisteravond ligt Timo in het ziekenhuis omdat hij steeds zieker werd en heel slecht dronk. Ik ben nu even thuis om te slapen en te douchen, man is nu daar. Zo zielig. :(
Oh nee Gogo, wat sneu. Sterkte! Ik hoop dat hij snel opknapt en dat er goed voor hem gezorgd wordt.
pi_176038183
Gogo :o beterschap voor de kleine man! Hopelijk voor oud en nieuw weer lekker thuis :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176038276
Gogo wat schrikken! :o Hoe gaat het nu met hem, weet je al meer?
Beterschap! :*

Toffe kerstfoto's allemaal! O+ ~:)

Hier een heerlijk rustige kerst gehad zonder poespas, dat halen we volgend jaar wel in O+
Al met al toch nog druk zat geweest met zieke peuter en mini-baby, dus kwam wel even mooi uit dat we niets gepland hadden...

En ik kreeg vanmorgen gewoon de eerste gerichte geluidjes van onze Pitbull! :o O+
Tegen ieder ander zou ik zeggen dat dat dus echt nog niet kan met 3,5 week, maar hij lag me heel geconcentreerd aan te kijken en maakte tot 3x toe hetzelfde geluidje, precies nadat ik dat ook deed :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176039419
Gefeliciteerd Blue *O* Pollewop alweer 1 jaar!! O+
pi_176040033
Oh bah Gogo. Sterkte!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176042418
Gogo, sterkte voor de kleine man, wat schrikken zeg :{

Blue, gefeliciteerd!

Twist, wat leuk is dat, echt al een beetje communiceren O+ Ons dametje begint wel al steeds meer om zich heen te kijken en doen, en je best intens aankijken, maar geluidjes nog niet specifiek. Wat gaat de tijd snel he, alweer 3,5 week..

Ik ben vandaag voor het eerst alleen met ons meisje en het gaat prima, ons ritme is verschonen, eten en veel slapen vandaag, denk door de toch wel drukke kerstdagen :@ Vannacht heeft ze per ongeluk van 1 tot 7.50 geslapen, ik schrok gewoon toen ik wakker werd :@ Iets te lang er tussen voor mijn kleine meisje, hoewel ik me wel lekker fris voelde :+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176043997
Beterschap voor Timo Gogo. Hopelijk gaat het snel beter :*

Blue nog gefeliciteerd met je dametje!

Wel lekker Rena, slaap! Veel slapen na drukke dagen gebeurt hier ook nog steeds.

Ons manneke deed het hartstikke goed tijdens de drukke feestdagen. Waar hij een maand geleden nog regelmatig overstuur raakte als we ergens langer dan 1,5 uur op visite waren, bleef hij nu gewoon vrolijk. Hooguit iets mopperig wegens moe. Vooruitgang dus en we kunnen weer wat vaker op stap :) Hoewel ik wel blij ben dat hij het aangeeft als hij er klaar mee is.
pi_176047318
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 09:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blue, van harte gefeliciteerd! O+.

Alle kerstkindjes op de foto's, zo leuk! O+.

We hebben eerste kerstdag bij mijn broer en schoonzus gevierd (+onze ouders en zus met aanhang - 15 mensen in totaal). A heeft gelachen, gedronken, een lange dut gedaan in het campingbedje, en lekker in de draagzak geslapen tijdens een wandeling. Ging perfect dus. :+.
Gisteren waren we heerlijk met zijn viertjes thuis.
We hebben wel een iets lastiger nacht achter de rug, ik heb het idee dat ik te veel melk heb waardoor ze zich steeds verslikt, moet spugen en krampjes krijgt. Ze kwam vannacht ook eigenlijk voor het eerst twee keer, en hoewel dat nog steeds best wel netjes is, merk ik toch wel dat de angst voor net zulke slechte nachten als bij de peuter er wel goed in zit. Hij sliep de eerste maanden ook prima, tot het gedonder begon (en dat duurde vervolgens ruim een jaar). :{ .
Die angst heb ik ook. Dreumes slaapt nu pas weer een beetje fatsoenlijk, met nog steeds af en toe een laaaaange avond en meteen tussen ons in slapen. Ik ben zo bang dat M. dadelijk precies hetzelfde gaat doen..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176047343
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 12:07 schreef Gogo83 het volgende:
Wat een leuke foto's! Hier helaas geen vrolijke BFD-bijdrage, sinds gisteravond ligt Timo in het ziekenhuis omdat hij steeds zieker werd en heel slecht dronk. Ik ben nu even thuis om te slapen en te douchen, man is nu daar. Zo zielig. :(
Oh Gogo, wat zielig voor Timo ;( heel veel beterschap :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176047458
Blue, gefeliciteerd!

Twist O+ Ik vind dat dat best kan. M. kan al vanaf 2 maanden schaterlachen, dat deed S. ook niet zo snel.

Rena, waarom zou dat te lang zijn? Moet ze ergens speciaal snel voor drinken? Anders zou ik zeggen: lekker van genieten. Bij honger melden ze zichzelf wel :)

Ik ben alweer 2 dagen vrij vanaf nu en vriend heeft vakantie. Heerlijk thuis met mijn mannen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176048437
Mag ik meeschrijven?
Ik lees al af en toe mee met dit topic en vind de herkenning erg fijn.

Jullie ervaringen, onzekerheden en ontwikkelingen van de kindjes zijn mooi om te lezen.

Zal me even kort voorstellen :-)
Ik ben TolstoiFan en sinds 25 weken moeder van een heerlijk vrolijk ventje, S.
De zwangerschap is helemaal goed verlopen, totdat ik op het einde zwangerschapsvergiftiging kreeg en moest worden ingeleid.

De afgelopen 6 maanden waren een rollercoaster aan emoties en nu nog steeds wel af en toe (vooral deze tijd van het jaar, heb wat afgehuild de laatste dagen). De borstvoeding is een grote bron van onzekerheid geweest, maar loopt nu goed.
Sinds deze week zijn we begonnen met oefenhapjes.
Oja, en sinds anderhalve week kan S. rollen van zijn rug naar de buik. Terug kan ie ook al, maar doet ie nog niet zo vaak O+

Gogo, van harte beterschap voor Timo. Hopelijk voelt hij zich snel weer wat beter en komt hij weer lekker thuis bij jullie!

Blue, gefeliciteerd met je dreumes! Wat gaat de tijd toch snel....

[ Bericht 10% gewijzigd door TolstoiFan op 27-12-2017 19:48:07 ]
pi_176049375
Beterschap voor T Gogo, wat een schrik zo in het ziekenhuis! Zijn jullie weer thuis of moeten jullie nog een nachtje blijven? :*
pi_176049872
S. ging altijd redelijk goed slapen, kon wakker weggelegd worden en sliep dan meestal binnen 5-10 minuten. Maar sinds een week lukt dat niet meer goed, slaapt hij alleen maar als hij in slaap gewiegd wordt, met hem gelopen wordt of aan de borst.
's Nachts komt ie opeens ook weer 2 keer voor een voeding. Daarvoor was het 1 keer per nacht en heel af en toe een nachtje doorslapen (met vreselijke stuwing en lekkende borsten tot gevolg ;) ).

Ook is het altijd al lastig geweest om hem een beetje tijdig in bed te krijgen 's avonds. Graag zou ik S. tussen in 19-20 uur in bed willen hebben, maar de enkele keren dat dat lukt, slaapt hij vaak maar 1 slaapcyclus van 45-50 minuten en daarna is het weer keten.
Pas rond 22-22:30 wil hij echt voor de nacht gaan slapen voor een paar uurtjes achter elkaar.
Nog tips om dit te verschuiven of wordt dit vanzelf beter en moeten wij dit gewoon accepteren en meebuigen?
pi_176050165
Och Gogo, wat schrikken zeg... Hoop dat hij heel snel weer opknapt.

Hoi TolstoiFan, welkom! Leuk, onze jongens zijn even oud!

Gefeliciteerd BlueEyes!

Twist, dat is echt al vet snel, wat tof!

Nou Rena, zou er lekker van genieten, da's een goeie ruk!

Fijn dat hij het langer volhoudt Kazy, dat geeft wel wat meer vrijheid zo.
  woensdag 27 december 2017 @ 19:51:51 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176050762
Oh Gogo, wat akelig! Ik hoop dat inmiddels duidelijk is wat hem mankeert en dat er rust is en je kan blijven slapen (als je dat wil). Beterschap voor je baby’tje!

Tolstoifan, welkom. Volgens mij kan je slaap niet dwingen en moet je gewoon geduldig wachten tot het ritme verschuift.

Verder heb ik het niet onthouden. Ik heb wel alle toffe foto’s gezien! En enorm van de kerstdagen genoten. Geen haast, veel familie, heerlijk. Jacob deed het super en is sowieso echt enorm lief en makkelijk de laatste tijd. Hij kan lang zelf spelen op buik en rug, vindt alle uitjes prima, drinkt weer goed (halleluja) en sliep nooit door dus dat dat nog steeds niet gebeurt geeft niet. En hij wil altijd knuffelen. En lachen. Hij mag altijd 5 maanden blijven O+ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176050872
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:17 schreef LeSage het volgende:

Rena, waarom zou dat te lang zijn? Moet ze ergens speciaal snel voor drinken? Anders zou ik zeggen: lekker van genieten. Bij honger melden ze zichzelf wel :)
Mag er al zo lang tussen zitten zat ik meer mee, omdat er zo gehamerd word op die 3 of 4 uur? Ik dacht dat laatste ook wel, maar met al die adviezen is het soms wel eens verwarrend.

Lekker dat je al weer vrij bent *O*

Welkom Tolstoifan!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176051396
Inmiddels is duidelijk dat de grote boosdoener een flinke dubbele oorontsteking is. Dat ie daar last van had wisten we al vanaf eerste kerstdag, maar het is er niet beter op geworden, dus ze zijn vanmiddag met antibiotica begonnen. Hopelijk slaapt dat snel aaen gaat ie dan ook snel weer drinken. Want hij is behoorlijk afgevallen ook. Afgelopen nacht heb ik hier geslapen, vannacht blijft man bij hem, hopelijk kan ik even wat uren goede slaap pakken. Want ben kapot! Maar goed, het belangrijkste is dat Timo weer snel opknapt.
pi_176051426
Raar idee: negen maanden geleden lag ik een verdieping lager te bevallen..
pi_176051761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 19:51 schreef Lemijn het volgende:
Jacob deed het super en is sowieso echt enorm lief en makkelijk de laatste tijd. Hij kan lang zelf spelen op buik en rug, vindt alle uitjes prima, drinkt weer goed (halleluja) en sliep nooit door dus dat dat nog steeds niet gebeurt geeft niet. En hij wil altijd knuffelen. En lachen. Hij mag altijd 5 maanden blijven O+ .
Wat heerlijk te lezen hoe verliefd je kan zijn op je kind, ik heb precies hetzelfde O+ O+ O+ O+ O+

Lemijn, jij geeft ook borstvoeding toch? En Jacob heeft al tandjes, komt dat slechtere drinken daardoor? Heb je pijn bij het voeden door die tandjes?

Af en toe denk ik dat S. ook tandjes aan het krijgen is en ik kijk daar wel een beetje tegenop bij het voeden. De eerste maanden waren bij mij het voeden erg pijnlijk (slecht aanhappen, onzekerheid en maanden flinke kloven) en heb ik vaak huilend geroepen dat ik ging stoppen (meestal 's nachts :'( ) en ben dan ook weer bang voor weer veel pijn en kloven als de tandjes eenmaal doorkomen.
S. heeft nu soms al de neiging te schrapen, daar moet ik beter opletten, want met tandjes.... :X :X
pi_176051939
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:09 schreef Gogo83 het volgende:
Inmiddels is duidelijk dat de grote boosdoener een flinke dubbele oorontsteking is. Dat ie daar last van had wisten we al vanaf eerste kerstdag, maar het is er niet beter op geworden, dus ze zijn vanmiddag met antibiotica begonnen. Hopelijk slaapt dat snel aaen gaat ie dan ook snel weer drinken. Want hij is behoorlijk afgevallen ook. Afgelopen nacht heb ik hier geslapen, vannacht blijft man bij hem, hopelijk kan ik even wat uren goede slaap pakken. Want ben kapot! Maar goed, het belangrijkste is dat Timo weer snel opknapt.
Ach, wat zielig. Oorontstekingen kunnen flink pijnlijk zijn heb ik begrepen. Hopelijk slaat de antibiotica snel aan. Hoop dat je goed kunt slapen vannacht zodat je morgen weer wat bij krachten bent voor Timo!
Beterschap!!
  woensdag 27 december 2017 @ 20:36:08 #131
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176052433
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 27 december 2017 20:18 schreef TolstoiFan het volgende:

Lemijn, jij geeft ook borstvoeding toch? En Jacob heeft al tandjes, komt dat slechtere drinken daardoor? Heb je pijn bij het voeden door die tandjes?

Af en toe denk ik dat S. ook tandjes aan het krijgen is en ik kijk daar wel een beetje tegenop bij het voeden. De eerste maanden waren bij mij het voeden erg pijnlijk (slecht aanhappen, onzekerheid en maanden flinke kloven) en heb ik vaak huilend geroepen dat ik ging stoppen (meestal 's nachts :'( ) en ben dan ook weer bang voor weer veel pijn en kloven als de tandjes eenmaal doorkomen.
S. heeft nu soms al de neiging te schrapen, daar moet ik beter opletten, want met tandjes.... :X :X
Eerst kwamen de tanden door, daarna kwam slecht drinken overdag. Dat was naar mijn idee omdat hij 4 maanden was en alles interessant vond. Hij hing regelmatig ondersteboven de wereld te bekijken terwijl ik weer met een blote borst zat. En dan lekker ‘s nachts compenseren :') .

Maar ik heb mazzel hoor. Nooit kloven of zo gehad. Amper pijn. Goede groei. Dat maakt het heel relaxed allemaal. Oh ja hij heeft wel gebeten en dat was niet zo fijn. Maar dat is wel helemaal over al een paar weken. Tenzij ik een tepel in zijn mond stop terwijl heel duidelijk is dat hij niet wil. Dan gaat hij uit automatisme zuigen maar wilde niet en bijt dan. Dat vind ik dan mijn eigen schuld. Verder heb ik in de begintijd (toen hij zelf nog moest wennen aan de tanden en wel vaker beet) steeds goed opgelet of hij nog slikte en vlot afgekoppeld als hij eigenlijk klaar was. Verveling/geen melk/geen honger leidde ook tot bijten. Nu niet meer gelukkig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 december 2017 @ 20:37:47 #132
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176052497
Gogo fijn dat er een plan van aanpak is! Drinkt hij inmiddels wel weer zelf? Slaap lekker bij vannacht.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 27 december 2017 @ 21:08:05 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_176053647
Ach gogo toch, wat sneu! Ik hoop dat Timo snel opknapt, wat vreselijk naar ook voor jullie. Beterschap :*
disclaimer
  woensdag 27 december 2017 @ 21:10:28 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_176053795
Lemijn O+ en je gelooft het haast niet, maar ze worden nóg leuker :D

Tolstoi, welkom! Voeden met tanden gaat prima doorgaans. Ik heb wel wát last gehad van kloofjes bij dit kind maar niks buitensporigs. Het scheelt dat ze niet meer zo vaak en lang aan de borst hangen als newborns ;)

Blue, van harte gefeliciteerd met je mooie moppie O+
disclaimer
  woensdag 27 december 2017 @ 21:11:53 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176053858
Ah, ik wist dat ik iets belangrijks vergat! Gefeliciteerd met je mooie rooie, BlueEyes!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176054005
Onze avonden zijn echt bal momenteel. Overdag wisselt het maar gaat het over het algemeen gewoon wel prima. Maar s avonds is slapen stom, is niks goed en inmiddels weet ik niet meer hoe we het doorbreken. Hem vroeg wegleggen of als hij al wat meer moe is, bij ons houden, in de box of in bed, nergens is het goed. Dit gaat door tot de laatste voeding (met momenten vrolijk zijn tussendoor, dat wel gelukkig) en dan zijn de nachten wel weer prima. Ik snap er echt geen reet van. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 27 december 2017 @ 21:23:38 #137
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176054333
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:09 schreef Gogo83 het volgende:
Inmiddels is duidelijk dat de grote boosdoener een flinke dubbele oorontsteking is. Dat ie daar last van had wisten we al vanaf eerste kerstdag, maar het is er niet beter op geworden, dus ze zijn vanmiddag met antibiotica begonnen. Hopelijk slaapt dat snel aaen gaat ie dan ook snel weer drinken. Want hij is behoorlijk afgevallen ook. Afgelopen nacht heb ik hier geslapen, vannacht blijft man bij hem, hopelijk kan ik even wat uren goede slaap pakken. Want ben kapot! Maar goed, het belangrijkste is dat Timo weer snel opknapt.
Arme Timo.. Oorontstekingen zijn echt ruk. Hoop dat de antibiotica snel aanslaat en hij zich snel weer helemaal fijn voelt :*
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176058099
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:15 schreef Nanuke het volgende:
Onze avonden zijn echt bal momenteel. Overdag wisselt het maar gaat het over het algemeen gewoon wel prima. Maar s avonds is slapen stom, is niks goed en inmiddels weet ik niet meer hoe we het doorbreken. Hem vroeg wegleggen of als hij al wat meer moe is, bij ons houden, in de box of in bed, nergens is het goed. Dit gaat door tot de laatste voeding (met momenten vrolijk zijn tussendoor, dat wel gelukkig) en dan zijn de nachten wel weer prima. Ik snap er echt geen reet van. :')
Dit klinkt een beetje als onze avonden :'( Overduidelijk is de kleine moe, maar slapen :{w :{w
Gelukkig wel vrolijk, maar wel moeilijk als je dat moeie koppie ziet.
Onze S. ligt net, huilen aan de borst en verzetten tegen de slaap. En dan van het ene huilmoment op het andere moment ineens in slaap vallen...

Ik snap er ook geen reet van :')

Nanuke, hopelijk slaapt jullie Dirk ook snel.
pi_176058461
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 20:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Eerst kwamen de tanden door, daarna kwam slecht drinken overdag. Dat was naar mijn idee omdat hij 4 maanden was en alles interessant vond. Hij hing regelmatig ondersteboven de wereld te bekijken terwijl ik weer met een blote borst zat. En dan lekker ‘s nachts compenseren :') .

Maar ik heb mazzel hoor. Nooit kloven of zo gehad. Amper pijn. Goede groei. Dat maakt het heel relaxed allemaal. Oh ja hij heeft wel gebeten en dat was niet zo fijn. Maar dat is wel helemaal over al een paar weken. Tenzij ik een tepel in zijn mond stop terwijl heel duidelijk is dat hij niet wil. Dan gaat hij uit automatisme zuigen maar wilde niet en bijt dan. Dat vind ik dan mijn eigen schuld. Verder heb ik in de begintijd (toen hij zelf nog moest wennen aan de tanden en wel vaker beet) steeds goed opgelet of hij nog slikte en vlot afgekoppeld als hij eigenlijk klaar was. Verveling/geen melk/geen honger leidde ook tot bijten. Nu niet meer gelukkig.
Dat is herkenbaar, ondersteboven de wereld willen bekijken. Of met de tepel in zijn mond (want waarom zou je ook het vacuüm verbreken...) rond gaan kijken :N
S. had zelfs een keer met zijn grijpgrage handjes mijn tepel te pakken en kneep er flink in met wat scherpe nageltjes. Ik riep hard `au`, waar ie nogal van schrok. Ik huilen van de pijn en S van de schrik, dat ik pijn had :')

Fijn dat bij jou de borstvoeding redelijk probleemloos verloopt, ook met tanden!
Dat geeft hoop dat het wel kan zonder grote problemen.
pi_176058615
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
Tolstoi, welkom! Voeden met tanden gaat prima doorgaans. Ik heb wel wát last gehad van kloofjes bij dit kind maar niks buitensporigs. Het scheelt dat ze niet meer zo vaak en lang aan de borst hangen als newborns ;)
Ik had een kloof zo groot en redelijk diep, dat ik bang was dat het niet meer goed ging komen en er zelfs mee naar de huisarts ben geweest. Hopelijk komt die niet terug met tandjes.

Hoe gaat het nu met je nachten? Noud slaapt nu toch al een tijdje op zijn eigen kamertje?
pi_176058731
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 22:52 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Dit klinkt een beetje als onze avonden :'( Overduidelijk is de kleine moe, maar slapen :{w :{w
Gelukkig wel vrolijk, maar wel moeilijk als je dat moeie koppie ziet.
Nou, die vrolijkheid gaat er hier op een gegeven moment wel af. Dan kan hij alleen nog maar heel hard huilen. Dat maakt het ook zo frustrerend. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Nanuke op 27-12-2017 23:44:16 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 27 december 2017 @ 23:22:43 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_176059317
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 23:04 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ik had een kloof zo groot en redelijk diep, dat ik bang was dat het niet meer goed ging komen en er zelfs mee naar de huisarts ben geweest. Hopelijk komt die niet terug met tandjes.

Hoe gaat het nu met je nachten? Noud slaapt nu toch al een tijdje op zijn eigen kamertje?
een soort tepelravijn? ;( naar lijkt me dat. Kan me voorstellen dat je wat huiverig bent dan!

Nachten... tsja. Het ging een week heel goed met maar 1 nachtvoeding en slapen op eigen kamer. En toen werd ie ziek. De rest laat zich raden :')
Ooit gaat het over ;) tot die tijd is er espresso.
disclaimer
  woensdag 27 december 2017 @ 23:30:47 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_176059608
Ah, gelukkig begint ie nu weer te jenken :')
disclaimer
pi_176062433
Ach, beter nu dan wanneer je al slaapt denk ik dan altijd maar SQ.

Welkom tolstojfan!

Nanuke, zoals bij alle vervelende momenten tegen jezelf blijven herhalen dat het een fase is die ook echt weer voorbij gaat. Wij hebben m ook gehad, ik werd gek als ik dan alleen thuis was. Concrete tips heb ik helaas niet, behalve extra genieten van de prima nachten. Liever s avonds dan s nachts...

En hier is de bedtijd ook nog veel te laat, dat werd bij peuter rond deze tijd wel vanzelf steeds vroeger dus we wachten rustig af. Wel was Lala bij het eten zo moe dat ze gewoon tussen twee happen in slaap is gevallen :') en daarna wakker schrikken en verder eten. Daarna is ze ook probleemloos in de wagen gaan slapen, maar wel maar voor een uurtje uiteraard.

En het wordt idd alleen maar leuker Lemijn! Ik kan nu ook echt genieten van mijn lachebekjes die rustig zelf spelen. Het echte huilen is ook zoveel minder tegenwoordig, gewoon naast ze op de grond zitten vinden ze al leuk.

En m'n man had vandaag een wie is wie test en hij had het fout :D zelfs met 50% kans op goed gokken... op schoot is het overigens wel meteen duidelijk, Em hobbelt steeds naar voren en is onze ja knikker, terwijl Lala juist veel nee schudt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 28 december 2017 @ 02:34:34 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_176063282
Nja ff, ik zou het beamen, ware het niet dat hij óók nog een paar keer wakker wordt als ik al slaap ( :W :') ;( )
Leuk dat ze zó veel op elkaar lijken ook :D het lijkt me echt zo bizar!
disclaimer
pi_176063909
Pfff sq sterkte :*
Hier wilde mevrouw vannacht om de 2 uur drinken, dat is toch meh als je gewend bent aan om de 3 uur :O

Gogo wat heftig! En dat op z'n verjaardag ;(
Beterschap en gefeliciteerd ;( :* O+
Vanmiddag op de laptop een iets uitgebreidere reactie :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 28 december 2017 @ 07:46:29 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_176064191
9 maanden tombo... geen 12 _O-
disclaimer
pi_176064267
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 07:46 schreef Stormqueen het volgende:
9 maanden tombo... geen 12 _O-
oooh :')
Slaapgebrek een goed excuus? :@ :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 28 december 2017 @ 08:00:19 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_176064318
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 07:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oooh :')
Slaapgebrek een goed excuus? :@ :+
ja :*
Al vind ik het ergens wel geruststellend dat ik niet alleen ben tijdens nachtelijke baby escapades :') :@ *boks*
disclaimer
pi_176064328
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 08:00 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja :*
Al vind ik het ergens wel geruststellend dat ik niet alleen ben tijdens nachtelijke baby escapades :') :@ *boks*
*;
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176064388
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 07:55 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oooh :')
Slaapgebrek een goed excuus? :@ :+
Altijd! *O*


Mini-overwinningen hier de laatste week: L. accepteert mij 's nachts weer en slaapt na een voeding zonder (al te veel) morren verder. Vannacht werd ze 23.30/02.00/04.00/06.30 wakker, maar om 2 kreeg ze een fopflesje en om 4 kon ik haar weer in slaap aaien. *O* Ik wil zo dolgraag van die nachtvoedingen af nu we over zijn op de fles, dus ik hoop dat dat nu gaat lukken. Wakker 's nachts is niet erg (boventanden in zicht!), maar het zou toch fijn zijn als die voedingen er nog voor haar verjaardag af zouden kunnen.

Verder is het nu verlatingsangst to the max en wil ze het liefst de hele dag aan mij hangen of op mij klimmen, dus dingen als dweilen/opruimen enz doe ik tegenwoordig met een baby over mijn rug hangend. Mijn peuter vroeg me gisteren waarom mijn rug nat was, zat er weer een dikke kwijlplek van L. #momlife. O+ :') Daarbij zegt ze nu ook mama ( O+ O+ ), al was de lol daar snel af toen ze de hele dag al mama-jammerend achter me aankroop. :')

Nu ben ik een dag alleen thuis, dus eindelijk weer eens tijd voor een post hier.

Bijzonder toch, tweelingen. Ik vind minibaby's sowieso moeilijk, maar dan in tweevoud lijkt het me helemaal pittig. Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat je blij bent dat ze wat groter zijn (worden) en het dan gewoon leuk is om er bij te zitten. O+

Beterschap Gogo, zo sneu. ;( Hoe gaat het nu?

Welkom Tolstoi!
pi_176064814
Hmm, vanmorgen ging ik iets te vroeg zo’n heerlijke gele, lava, borstvoedingsluier verschonen. Lag ze net met die luier open op het verschoonkussen, schoot ze nog even een portie eruit. :')
Ik wist net op tijd opzij te springen en het vloog op de vloer. En dat om 6:30.
Goedemorgen. 8-)
pi_176065944
Wat een nachten :X Hier was het 1930-2300-0330-0815, vanochtend zat er wel een keutel in haar luier dus wellicht dat ze daarom 2x wakker werd :@ Ze kakt eigenlijk nooit 's nachts dus de gedachte is vooral huilen=honger :+
Maar positief bekeken; afgelopen week heeft ze 3x doorgeslapen tot 0630!

Ik blijf het toch zo bizar vinden dat jou 5 maander al tanden heeft Lemijn! Hier met bijna 9 mnd nog niets te bekennen.

Beterschap Gogo, dubbele oorontsteking klinkt heel sneu. Hopelijk slaat de antibiotica goed & snel aan!!

Venco :D een hele goede morgen!
  donderdag 28 december 2017 @ 10:43:55 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176066533
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Ze kakt eigenlijk nooit 's nachts dus de gedachte is vooral huilen=honger :+

Ik blijf het toch zo bizar vinden dat jou 5 maander al tanden heeft Lemijn! Hier met bijna 9 mnd nog niets te bekennen.
Ze waren er al met 3 maanden :o

Ik vind dat ze, zolang ze nog niet praten, ons niet kunnen verwijten dat we het niet allemaal snappen. Zo miste ik vanmorgen dat hij had gespuugd van het hoesten. Hij lag nog steeds lekker te hoesten en spelen in de box, maar wel met een plasje naast zich :Y)

[ Bericht 4% gewijzigd door Lemijn op 28-12-2017 10:49:24 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176066622
Gogo, heel veel beterschap gewenst. :*

SQ, pff, wat zwaar. Werkt de espresso nog? Of ben je inmiddels aan grover geschut toe?

Sel, wat fijn dat je weer wat meer mag met L. De zwaankleefaan functie is wat minder. En mamma zeggen. Ik vind het zo'n eretitel.

Venco, goedemorgen. :9

Tandjes. Ik negeer nog even dat die ook weer gaan komen.

Ik heb helemaal niks te klagen qua nachten als ik dat zo lees. Hier was het vannacht 22:00-2:30-5:30-8:00. Vind ik voor een propje van 3 weken keurig.

J. sliep vannacht voor het eerst in de co-sleeper ipv met z'n neus tegen me aan. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176066677
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 23:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Nou, die vrolijkheid gaat er hier op een gegeven moment wel af. Dan kan hij alleen nog maar heel hard huilen. Dat maakt het ook zo frustrerend. ;)
hier net zo, hele dag en ook s avonds laat geen problemen met in slaap vallen, maar ergens tussen zeven en tien.. Gillen, schreeuwen, fles is lava, overstrekken nog meer gillen. En niet in slaap kunnen vallen maar wel overduidelijk moe :? Schiet mij maar lek haha we doen elk moment precies hetzelfde, dus we wachten maar gewoon tot het weer over gaat. Maar gezellig is zeker anders :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176066807
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 08:53 schreef vencodark het volgende:
Hmm, vanmorgen ging ik iets te vroeg zo’n heerlijke gele, lava, borstvoedingsluier verschonen. Lag ze net met die luier open op het verschoonkussen, schoot ze nog even een portie eruit. :')
Ik wist net op tijd opzij te springen en het vloog op de vloer. En dat om 6:30.
Goedemorgen. 8-)
op dat tijdstip sta ik altijd kokhalzend boven de commode :@ "poep van je eigen kind is niet vies" my ass :{w :r :%
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176067409
Fazz: ook hier pas sinds een week of twee het eerste puntje boven het tandvlees uit.

Hoogstwaarschijnlijk mogen we vanmiddag naar huis. Timo drinkt weer en is ook weer iets actiever. Hij moet alleen nog even gaan plassen,dat heeft ie sinds tweede kerstdag niet gedaan.
pi_176068061
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hier net zo, hele dag en ook s avonds laat geen problemen met in slaap vallen, maar ergens tussen zeven en tien.. Gillen, schreeuwen, fles is lava, overstrekken nog meer gillen. En niet in slaap kunnen vallen maar wel overduidelijk moe :? Schiet mij maar lek haha we doen elk moment precies hetzelfde, dus we wachten maar gewoon tot het weer over gaat. Maar gezellig is zeker anders :')
Exact dit ja. Overstrekken, niet drinken en huilen/schreeuwen. En dan is hij ook zo moeilijk te troosten. Wat overdag goed is, is dan ook niet meer goed. En dan is het overdag ook wel eens moeilijk, maar nooit zó. Het is naar om te zeggen, maar ik ben blij met de herkenning. :@ Tuurlijk is het heel fijn dat hij snachts makkelijk slaapt. Maar elke avond naar bed gaan met het idee dat hij iets heeft wat hij niet kan vertellen (En bijkomende partnerfrustraties) is echt naar. ;( Laat je me weten als je de truc gevonden heb? Dan doe ik dat ook.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176068431
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 11:53 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Exact dit ja. Overstrekken, niet drinken en huilen/schreeuwen. En dan is hij ook zo moeilijk te troosten. Wat overdag goed is, is dan ook niet meer goed. En dan is het overdag ook wel eens moeilijk, maar nooit zó. Het is naar om te zeggen, maar ik ben blij met de herkenning. :@ Tuurlijk is het heel fijn dat hij snachts makkelijk slaapt. Maar elke avond naar bed gaan met het idee dat hij iets heeft wat hij niet kan vertellen (En bijkomende partnerfrustraties) is echt naar. ;( Laat je me weten als je de truc gevonden heb? Dan doe ik dat ook.
tuurlijk is het niet naar om te zeggen dat je blij bent dat je het herkent :D daarom vertel ik het toch! Fijn om even te weten dat je niet de enige bent.

Ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen over dat er iets zou zijn (want iets hebben wat alleen drie uur per dag last geeft lijkt me niet logisch). We gaan er vanuit dat het vanzelf wel weer n keer over gaat. Volgende week ga ik weer aan het werk en gaat zijn ritme ook wat verschuiven want dan moeten we eerder op. Wie weet zorgt dat ook dat hij eerder gaat slapen :+ maar ik wil het niet jinxen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176070173
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 10:55 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

op dat tijdstip sta ik altijd kokhalzend boven de commode :@ "poep van je eigen kind is niet vies" my ass :{w :r :%
:D
Laatst had S. een mega poepluier, dat mijn man en ik samen gingen verschonen. S. vindt het namelijk ook erg leuk om zijn beentjes te trappelen en met zo'n stuwmeer aan poep zou dat geen goed idee zijn :)
Wat een lucht kwam er van die poepluier, veel meer dan normaal. Man moest bijna kokhalzen en ik moest gewoon echt kokhalzen. S. helemaal ontdaan van onze reacties, moest hij huilen.... dat was natuurlijk ook helemaal zielig.

Gogo, fijn dat het weer wat beter gaat met Timo. Hopelijk plast hij snel, zodat jullie fijn naar huis kunnen!

Stormqueen, balen van die nachten.

Vannacht was het hier 22:00 - 01:45 - 06:15. Iets beter dan de vorige nachten, maar na de 1e nachtvoeding, wilde hij niet slapen, dus heb ik hem nog maar een keer aangelegd, Daarna was ie wel echt goed in slaap gevallen.

Volgende week moet ik weer werken, ik hoop dat hij dan snel terug gaat naar 1 nachtvoeding, anders wordt het wel zwaar.
Man kwam met het briljante idee, om dan maar de laatste avondvoeding een flesvoeding te maken zodat ie dan door ging slapen :( Dacht het dus niet, dat ik af en toe daarover klaag, wil nog niet zeggen dat ik de fles wil gaan geven :(

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 28-12-2017 13:26:31 ]
pi_176070477
S. is volgende week 6 maanden oud.
Het is zeker niet normaal/gezond als man en ik al die tijd nog niets samen hebben gedaan :@ ?

Op één of andere manier kan ik het nog niet opbrengen om 's avonds (of overdag) weg te gaan zonder S. Alleen al als ik eraan denk, moet ik bijna huilen :'(
Weer aan het werk gaan vond ik al een hele stap, dat gaat nu wel.
Op vrije dagen overdag even in mijn eentje een uurtje of 2 weg gaat ook nog wel (bij voorkeur wel als S. slaapt....)

Wij hebben ook nog niet echt een oplossing voor een oppas aangezien onze families niet in de buurt wonen en ik tot op heden niemand echt vertrouw om voor S. te zorgen.
We maken wel uitstapjes met z'n drieën, maar man en ik zijn nog niet samen iets gaan doen....
Man wil wel, maar ik houd het af.....

Nooit gedacht dat ik opeens zo'n moederkloek zou worden :@ :@ :@
Heb het er emotioneel echt heel erg moeilijk mee om dingen zonder S. te doen. Vraag mezelf wel eens af of ik daarin wel normaal ben en niet met iemand daarover moet gaan praten. Alleen al de gedachte laat me huilen :'(

Of kunnen het nog de hormonen zijn....?
  donderdag 28 december 2017 @ 13:43:47 #163
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176071082
Hoi Tolstoi :W Herkenbaar hoor, over de uitstapjes. O is net 6 maanden en de enige keer dat we 's avonds weg zijn geweest, was naar een bruiloft waar ik getuige was.
Hier ook geen familie dichtbij en de opa's en oma's komen elk al eens in de twee weken oppassen als wij werken, dus ik voel me bezwaard om te vragen dat vaker te doen. En de hele nacht uit logeren ben ik al helemaal nog niet aan toe :{w

Ik vind ook de stap naar haar eigen kamer groter dan verwacht. Dus voorlopig ligt ze nog naast me. Waarschijnlijk tot ze uit de cosleeper is gegroeid O-)
pi_176071753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 13:43 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hoi Tolstoi :W Herkenbaar hoor, over de uitstapjes. O is net 6 maanden en de enige keer dat we 's avonds weg zijn geweest, was naar een bruiloft waar ik getuige was.
Hier ook geen familie dichtbij en de opa's en oma's komen elk al eens in de twee weken oppassen als wij werken, dus ik voel me bezwaard om te vragen dat vaker te doen. En de hele nacht uit logeren ben ik al helemaal nog niet aan toe :{w

Ik vind ook de stap naar haar eigen kamer groter dan verwacht. Dus voorlopig ligt ze nog naast me. Waarschijnlijk tot ze uit de cosleeper is gegroeid O-)
Wat herkenbaar... voor de bevalling hadden we zoiets van de baby 2 weken bij ons op de kamer. Na 6 maanden ligt ie er nog... Ik wil hem daar houden zolang ie 's nachts nog voor een voeding komt, van man mag hij langzaam naar zijn eigen kamer. Aangezien ik 's nachts de voedingen doe (want ja BV...), vind ik dat ik daarin het laatste woord heb :s) Dus voorlopig ligt S. daar nog wel even.

Alleen al de gedachte dat ie naar zijn eigen kamertje moet op een gegeven moment....
Ik weet niet wat het is, maar dat loslaten en bijv. ook de toekomstige afbouw van de BV (wat natuurlijk heel normaal en ook gezonde ontwikkeling is), doet me helemaal in tranen uitbarsten......

De hele kerstvakantie ben ik al momenten aan het huilen. Niet alleen van verdriet over alle loslaatmomentjes (hoe klein ook) ofzo, maar ook dat het me opeens zo overvalt hoeveel ik van dat kleine lieve grappige vrolijke kereltje houd.... dat ik daar gewoon van in tranen uitbarst, snap er niks van.

Was altijd al wat emotioneel, maar nu is het echt dweilen met de kraan open lijkt het wel.
Gaat dat ook minder worden??

Stroopwafelmeisje, vindt jouw man dat dan niet erg? Of krijg je geen opmerkingen van anderen daarover?

Anderen vinden namelijk dat het hoog tijd wordt dat man en ik 's avonds eens samen op pad gaan (uit eten of film), voor mijn verjaardag heb ik ook allerlei bonnen gekregen om me zover te krijgen (bioscoopbonnen, dinerbonnen, hotelbon). Na mijn verjaardag heb ik daar ook al over zitten huilen. Waarom wil iedereen me de deur uit hebben, terwijl ik daar voor mijn gevoel nog niet klaar voor ben.....

Vind het praktisch ook lastig, want hoe doe je dat dan met de voedingen? Neem je kolf mee (die ik liever niet gebruik als het echt niet noodzakelijk is, tijdens werkdagen prima, maar nog vaker... Zo leuk is die kolf nou ook weer niet }:| ) Wat als S. alleen maar gaat huilen bij de oppas, als we überhaupt al een oppas kunnen vinden.....
pi_176072265
Beterschap met timo gogo :*

V is nu 4 maanden en ligt nog steeds tussen ons in, maar we willen hem toch in zijn gaan bedje leggen die op onze kamer staat. Nooit gedacht dat ik dat moeilijk zou vinden maar pffff :').

Poepluiers zijn hier donkergroen en ruiken naar riool dankzij de pepti >:) doe mij dan maar die gele haha!

V maakt nu sinds een paar dagen hoge geluidjes en lacht met geluid, maar nog geen geschater. Maar hij staat wel wakker op de pasfoto! Elke keer als we wilde gaan sliep hij en was niet wakker te krijgen.
pi_176072305
Misschien weet iemand dit, wij hebben n tweedehands mutsy evo waar we de kapitein in rondduwen (8>, echter is de boomlange knul nu uit de wieg gegroeid :o en moet ie over naar het zitje. Maar we komen er net dus achter dat de bumper bar mist bij onze wagen. Dat is zeg maar die soort van beugel die voorlangs voor je kindje langs gaat. Ik zag dat ze online wel verkrijgbaar zijn maar ik vraag me vooral af, wat is het en waar dient het voor :') :D en vooral, heb ik het nodig?

Het is zeg maar die linkse leren stang.

In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176073295
Wij hebben ook een evo en volgens mij dient het als stang om speeltjes aan vast te maken. Er zit een 5 puntsgordel in die hem in het stoeltje houdt, ik heb de stang er nu ook nog niet opzitten want hij ‘ligt’ er in.
Bak hebben we hier al snel weggedaan want dat was een krijsfestijn, nu wisselen we af met het zitje en de maxicosi ^O^
  donderdag 28 december 2017 @ 15:02:51 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_176073553
Het is geen noodzaak, maar wel makkelijk om het zitje mee uit het frame te trekken.
Bij ons is ie kapot dus we doen het nu zonder, werkt uiteindelijk óók prima ;)
disclaimer
  donderdag 28 december 2017 @ 15:11:26 #169
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_176073890
Wij gebruiken 'm ook alleen om 'm in en uit het frame te tillen. Zit zelfs eerder in de weg dan dat het nuttig is.

Tolstoi: man vindt het prima. Die doet af en toe zijn borrels met vrienden of collega's. Verder kan hij nu veel gamen, dus heeft weinig te klagen :6 Hij wil wel graag naar de nieuwe Star Wars, dus dat gaan we van het weekend doen. Overdag, dat wel :P
Als ik zelf weg ben, is het een beetje afhankelijk van hoe lang. Een paar uur neem ik de kolf niet mee. 's nachts zit er ook 8 uur tussen de voedingen, dus wat dat betreft kan ik wel zonder. Heb je al geoefend met de fles?
pi_176073981
Oja die stang.. die is er bij ons ook afgebroken. We hebben hem niet gemist. (Hoewel wij de iGo hebben geloof ik.)

Vooralsnog krijgt J. niet eens de kans om er in te zitten, want zodra peuter de kinderwagen ziet, dan gaat ze er snel zelf in zitten :')

Welkom nog Tolstoi! Edit: oh en er zijn genoeg stellen die gewoon van hun gezinnetje genieten en weinig behoefte hebben aan een date met hun man/vriend. Wij zijn nu pas (na kind 2) weer wat regelmatiger op stap aan het gaan samen. Scheelt ook dat ik mezelf veel energieker voel, dan na de geboorte van mij oudste. (Toen kon ik alleen maar aan slapen denken..)

Lemijn wat een mooi stukje schreef je trouwens weer O+

Goed, ik ga mijn boze baby weer even terugrollen. Op zijn buik is huilen want ‘ik ben moehoe en kan niet terug’ en op zijn rug is huilen, want ‘ik wil op mijn buik liggen’! Zucht :')
pi_176078465
Prima ^O^ ga ik niet op zoek naar zo'n stang, dank ladies :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 28 december 2017 @ 17:56:38 #172
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176079952
Ik denk niet dat het gek is dat je emotioneler bent, Tolstoi. En ook niet dat je geen behoefte hebt aan uitstapjes. Bij mezelf heb ik wel gemerkt dat ik die behoefte pas opmerkte, toen ik het gewoon eens had gedaan. Want ik zit zeer diep en warm in de babybubbel, maar als ik eruit ben is dat eigenlijk ook prima. Of dat nou werk is of iets leuks. Dan denk ik soms wel aan Jacob en hoe fijn het is dat hij er is en dat ik 'm later weer zie, maar tegelijk kan ik gewoon genieten. Dus misschien gewoon eens proberen? En als het je niet bevalt, dan weet je dat ook weer. Maar ik heb hier al vaak genoeg gelezen dat de één er veel sneller mee is dan de ander, en dat sommige mensen gewoon voortaan vrijwel alles met kind doen. Daarom vind ik de mening van anderen echt heel onbelangrijk. Er is niks dat moet hierin. Als je man er veel behoefte aan heeft, zou ik dat wel een reden vinden om op z'n minst daar open voor te staan. Je moet ook voor elkaar zorgen toch.

Oh ja over oppassen: ik drop baby wel eens bij vrienden (met en zonder eigen kinderen) voor een dagdeel. Maar ik heb het geluk dat meerdere mensen hebben aangegeven dat ik dat mocht doen, in aanloop naar mijn alleenstaand ouderschap. Dus ik ben rustig aan het kijken waar dat bevalt en waar niet. Logeren zonder mij moet ik trouwens nog niet aan denken. Dus dat gebeurt ook nog niet en daar maak ik erg weinig woorden aan vuil.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 28 december 2017 @ 18:01:21 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176080068
Flav wat grappig dat de jouwe al niet meer in de bak van de kinderwagen ligt! Dat is voor mijn grote draaibaby juist een moment om heel rustig te gaan liggen slapen.

Ik zat net met Jacob en vrienden in de auto na een uitje. Hij was hartstikke moe maar in slaap vallen lukte niet door al het gepraat en die ogen die hem steeds maar aankeken. Uiteindelijk werd hij echt overstuur en toen heb ik mijn truc ingezet: zijn eigen liedjes zingen (met een hoog 'jij bent de tofste vd wereld'-gehalte). Voelde beetje raar maar werkte echt supersnel: in 10 sec stil en binnen een minuut in slaap. Ze waren onder teveel de indruk om commentaar te leveren op de teksten :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176085296
Ja de bak was echt reden tot heel hard huilen, totdat je hem oppakte. Denk dat het komt omdat hij super nieuwsgierig is. Soms huilt hij heel hard en dan pak ik hem op, slaakt hij een diepe zucht en kijkt in het rond :') Wat fijn dat je gezang heeft geholpen! V wordt ook altijd heel rustig als ik neurie of zing O+

Ik roep vast de fokwet over me af maar V al ligt sinds kwart over 8 in bed en lag binnen 2 min in diepe coma. Hij bleef maar zeurderig dus besloten hem al in bed te leggen. Had zelfs nog wat melk gemaakt zoals altijd maar daar werd ook amper van gedronken :o
Normaal breng ik hem tussen 9 en half 10, eens kijken hoe lang hij nu blijft slapen.
pi_176087058
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 12:10 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

tuurlijk is het niet naar om te zeggen dat je blij bent dat je het herkent :D daarom vertel ik het toch! Fijn om even te weten dat je niet de enige bent.

Ik maak me eigenlijk totaal geen zorgen over dat er iets zou zijn (want iets hebben wat alleen drie uur per dag last geeft lijkt me niet logisch). We gaan er vanuit dat het vanzelf wel weer n keer over gaat. Volgende week ga ik weer aan het werk en gaat zijn ritme ook wat verschuiven want dan moeten we eerder op. Wie weet zorgt dat ook dat hij eerder gaat slapen :+ maar ik wil het niet jinxen :D
Niet in die zin dat hij ergens last van heeft. Ik bedoel meer dat hem iets dwarszit/dat er een reden is voor hem om te huilen, die ik niet weg kan nemen. Ik weet niet of het zo wel duidelijker is. Nouja, ik denk dus niet dat hij iets heeft (dat zou idd raar zijn voor die paar uur per dag) of dat er iets mis is. Maar dat ik hem niet kan helpen met wat hij voelt, dat vind ik echt heel naar.
Ik hoop dat een ander ritme werkt, want ik moet in januari ook weer aan het werk. Eens zien of dat helpt dan. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176087401
En voordat ik alleen maar de stomme dingen deel over mijn liefste baby; hij pakt gericht dingen vast(bij voorkeur mijn truien en mans baard/borsthaar :D ) en doet alles in zijn mond momenteel. Hij lacht hardop, maakt allemaal geluidjes, blaast bellen, wil alles zien en wordt zo enorm blij van mensen. En mensen ook van hem. O+
En zijn opa heeft zijn haar bijgewerkt dus nu heeft hij geen rare pieken en plukken meer en is zijn hoofdje heul zacht en moet ik er steeds kusjes op drukken. Dit is wat hij van het haren doen vond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176087634
Welkom tolstoi! Ik herken de nieuwe gevoelens wel hoor. Ik vind het dan niet erg om de deur uit te zijn, ik geniet wel van even een avondje of een paar uurtjes overdag wat anders doen. Man en ik hebben laatst een avondje samen gedaan. Best fijn en gezellig. Maar het is wel het allerleukst om met z'n drieën te zijn. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176087748
Uitstapjes, ik sprak laatst een stel die op die avond voor het eerst in elf jaar zonder kinderen van huis gingen. Ik vond het wel lief. :)

Ik overweeg ook om Flens morgen even bij mijn man achter te laten voor een rondje naar de brievenbus.

Hier al een uur een rustig snurkende baby op schoot. Bijna zonde om naar bed te brengen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176087775
Blij ei, Nanuke O+

Dat huilen en niets is goed is hier ook ja. Duurt gelukkig niet zo lang (bij elkaar een half uur tot een uur ofzo) en de oorzaak is ook bekend. Meneer wil zodra hij de nacht in gaat op zijn zij liggen. Dat ligt alleen niet comfortabel genoeg naar zijn zin -> huilen. Elke andere houding is ook niet goed. Uiteindelijk na een tijd valt hij toch in slaap op zijn zij en draait al slapend op zijn rug.
We houden de bijnaam 'gefrustreerde pannenkoek' nog maar even :P
pi_176091960
Tolstoi, ik heb eigenlijk ook niet zoveel behoefte om zonder Wolfje op pad te gaan. Hij is nu 9 maanden. Als het dan nodig is past mijn schoonmoeder of eventueel schoonzus op. Die wonen in de buurt.
pi_176092471
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:11 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Als ik zelf weg ben, is het een beetje afhankelijk van hoe lang. Een paar uur neem ik de kolf niet mee. 's nachts zit er ook 8 uur tussen de voedingen, dus wat dat betreft kan ik wel zonder. Heb je al geoefend met de fles?
Flesjes krijgt hij al 3 maanden sinds ik weer aan het werk ben. Dat gaat redelijk, al vindt S. het fijner om bij mij te drinken O+
Heb nu vakantie, dus de kolf en de flesjes zijn even opgeborgen en vanaf volgende week mogen die weer uit de kast gehaald worden.
  donderdag 28 december 2017 @ 23:29:39 #182
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176093675
Welkom Tolstoi! Ik vind het ook niet gek hoe je je voelt hoor. En de mening van anderen moet je lekker naast je neer leggen. Sowieso goed om te leren nu je een kind hebt, want de hele wereld gaat een mening hebben ;)
Mocht je man wel erg de behoefte hebben dat jullie er samen op uit gaan dan is er vast wel een compromis te verzinnen.
Gaat S. naar de crèche? Wat wij bijvoorbeeld met enige regelmaat doen (ook geen familie in de buurt), is een dag vrij nemen allebei en dan samen ergens uitgebreid gaan lunchen terwijl baby haar gewone dag op de crèche heeft. Of 's middags naar de bios, lekker rustig ook ;)

Nanuke wat een vrolijke foto! O+

Goed om te lezen dat het beter met Timo gaat, Gogo. Dat moet wel even schrikken geweest zijn.
Hopelijk is hij snel weer de oude :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176095289
Wat een lachebek Nanuke! Alleen lastig om z'n haar te zien zo :D

Zijn jullie alweer thuis Gogo?

Fijn Lemijn, dat zoiets met toeschouwers ook werkt! Ik voel me altijd trots/een goede moeder als peuter daadwerkelijk een keer naar me luistert dus ben altijd blij als er op zulke momenten ook eens een toeschouwer is, niet alleen op de momenten dat ik achter hem aan moet rennen. Mijn trots is momenteel dat ze tegenwoordig vaak gewoon gaan slapen als ik ze in de kinderwagen leg! Alleen is daar dan weer nooit iemand bij :(

Pannenkoek, misschien ook voor je man goed dat hij even alleen met flens is. Er even helemaal alleen voor staan is toch anders en zorgde hier voor wat meer begrip. Een kort ommetje is dan een prima begin voor jullie beide!

Wij hebben wel beide de behoefte om er soms samen op uit te gaan. Toen peuter net 1 was zijn we een week samen naar New York geweest en we zouden zoiets graag weer doen (over een paar maanden dan ivm grotendeels borstvoeding nu nog) maar opvang voor drie kinderen is een lastiger verhaal, dat kan ik voorlopig niemand aan doen. Plus dat we voor die week al twee oppassen nodig hadden waarvan de ene nu ook zelf een kind heeft, en de andere sowieso nog 11 andere kleinkinderen... Het probleem is hier dus vooral een oppas, en zolang ze nog niet normale tijd naar bed gaan vallen nichtjes en neefjes ed als oppas voor s avonds ook nog af, dat is nog teveel gedoe voor ze. Wij doen het dus nu net als Sylver: vrij nemen als ze naar de opvang gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176095542
Wij ondernemen eigenlijk alleen los van elkaar iets zonder kinderen. Mijn donderdagavond is (buiten vakanties om dan) heilig! Gewoon om even uit de poepluiers en Nijntje te zijn, zeg maar :')
Maar maandelijks samen met vriend iets doen hadden we ons voorgenomen tijdens de zwangerschap van S. en dat is toch zeker 1 keer gelukt _O-
Soms wel zin in, maar ik vind het ook altijd gedoe uiteindelijk en ik ben bang dat mijn kinders wakker blijven, gaan krijsen, dat soort dingen.
Maar als je er geen behoefte aan hebt, waarom zou je het dan doen? Voor de buitenwereld zou ik het niet doen hoor.

Nanuke, dat viel wel in de smaak, de kapper :D

M. huilt de laatste dagen weer veel. Er zit regelmatig poep dwars.
En van de 3 maanden en 1 dag dat hij nu op deze wereld is, is hij toch zeker 3 maanden verkouden geweest }:| ene keer wat erger dan de andere keer, en het zit hem nu in de weg geloof ik ;(
Aan de andere kant, als hij niet huilt, dan lacht hij, altijd O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176100886
Hier ook een verkouden baby, zo sneu dat gesnotter ;(

Gisteren bij de ha geweest (eigenlijk voor zieke peuter) en hem ook maar meteen even na laten kijken, maar gelukkig lijkt de griep hem bespaard te blijven!
Wel meteen de reflux ter sprake gebracht en medicijnen gekregen. Hopelijk brengt dat wat verlichting, want je hoort het gewoon steeds omhoog komen ;( gevolgd door een hoop geslik

Met het risico op Fok-wet enzo: wel een hele goede nacht gehad gelukkig O+
Die ook errug welkom was na 2 nachten met 2u slaap :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176101620
Heerlijk zo'n goede nacht!

Wij hebben ook weer thuis geslapen. Helaas niet lekker, maar dat lag niet aan Tim, die sliep prima. Ik stond eerst alleen stijf van de adrenaline en toen ik daar geen last meer van had, hield een hoestende en proestende man me wakker. Timo knapt redelijk goed op gelukkig. De komende dagen doen we lekker rustig aan, we moeten alledrie een beetje bijkomen.

Over dingen zonder kind doen: man en ik hebben die behoefte wel. Vorige maand waren we een nachtje samen in Maastricht, we zouden eigenlijk gisteren naar de sauna, dat soort dingen vinden we echt wel fijn. Komt denk ik eens in de maand/twee maanden voor dat we iets met zijn tweeën doen.
pi_176101920
Fijn dat Timo opknapt Gogo!

Twist, ik hoop dat de medicijnen snel gaan werken. Fijn van de goede nacht. :*

Wij gaan wel zo nu en dan samen wat doen. Maar dat is dan uit eten of naar de film. Stappen doe ik niet en man gaat zo nu en dan alleen.

Wij hadden ook een goede nacht, er was maar 1 nachtvoeding om half 3. Dat ie om half 6 ook kwam maar ik toen al beneden zat met peuter vergeten we voor het gemak maar even. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176102924
Wij doen wel veel samen, altijd al gedaan dus doen we dat nu met V ook nog. De opa’s en oma’s passen maar al te graag op en V vindt dat ook prima.
Zijn al verschillende keren gaan uiteten, met en ook zonder V. Zelf ben ik ook al een weekend alleen weggeweest met het werk ;)
pi_176103754
Pannenkoekenmix, ik vraag me altijd af bij zo'n stel of je dan niet langzaam uit elkaar groeit. Wat blijft er dan over als de kinderen groot zijn en uit huis?

LeSage, ik snap het wel dat je bang bent dat de kinderen zich anders gedragen/krijsen/niet slapen, maar ik vraag me dan af hoe erg dat is?

Fijn dat Timo opknapt, gogo. O+

Dank voor alle leuke reacties op het blije manneke. Op de avonden na is hij dus ook gewoon lekker blij en tevreden. Ik heb helaas geen voor/na foto dus jullie moeten me maar geloven op mijn woord dat het er beter uitziet. :D

Wij sluiten ons aan bij de verkouden brigade. Ik begon een paar dagen geleden alweer, nu heeft Dirkje het ook weer. Hij lijkt er niet zo van onder de indruk gelukkig. Blijhoofdje. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176104746
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 29 december 2017 11:24 schreef Nanuke het volgende

LeSage, ik snap het wel dat je bang bent dat de kinderen zich anders gedragen/krijsen/niet slapen, maar ik vraag me dan af hoe erg dat is

Haha, Kevin was een paar weken geleden voor het eerst logeren bij opa en oma. Die hadden bezoek en gingen zelf pas om 2 uur naar bed. Kevin werd om 3 uur wakker en na twee uur krijsen sliep ie om 5 uur weer. Om 7 uur begon zijn dag.
Toen voelde ik me toch wel best wel schuldig...

Komende nacht krijgt ie een herkansing. Vannacht was zoals beschreven hierboven, dus misschien slaapt ie dan vannacht beter. Ik hoop het voor ze.

Fijn gogo, beterschap nog.

En je hebt een heerlijk blij ei nanuke. Hoe oud is dirk nu? Hier werden de avonden pas rond maand 4 / 5 rustiger. En nu nog zitten er avonden bij die vol gekrijsd worden.
  vrijdag 29 december 2017 @ 12:17:51 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_176105462
Ja sorry maar als je dan tot 2 uur beneden gaat zitten met bezoek is het wel een beetje eigen schuld dikke bult natuurlijk _O-
disclaimer
pi_176105610
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 11:55 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Haha, Kevin was een paar weken geleden voor het eerst logeren bij opa en oma. Die hadden bezoek en gingen zelf pas om 2 uur naar bed. Kevin werd om 3 uur wakker en na twee uur krijsen sliep ie om 5 uur weer. Om 7 uur begon zijn dag.
Toen voelde ik me toch wel best wel schuldig...
Ach ja, die mensen kunnen de komende 268.000 dagen nog uitslapen als ze dat willen, ik zou me niet zo schuldig voelen over 1 nacht naar de oppas toe. Naar mijn kind daarentegen heb ik dat wel, als L. de hele vond krijst bij de oppas vind ik dat vooral voor haar zo sneu. Ze is vreselijk eenkennig nu, en heeft veel last van tandjes, dus ik maak me een beetje zorgen over vanavond. :')
pi_176106209
Haii daar ben ik weer :W
Wat een drukte die kerstdagen. 2e kerstdag was echt drama alleen maar krijsen en krijsen :{

Welkom Toisoi! Manlief en ik gaan zo'n 1x per week naar de film. Schoonouders passen dan op. Man neemt heel af en toe E. mee op stap. Soms wel fijn dan kan ik eens een aflevering kijken zonder steeds op pauze te drukken :') Verder heb ik eigenlijk niet echt de behoefte om met mensen af te spreken 1x in de zoveel tijd is prima. Iedere week vindt ik soms al veel :@

Nanuke: Leuke foto!! Lief lachje O+
GoGo: Fijn dat het beter met Timo gaat! Hopelijk is hij snel weer de oude :*
LeSage: vervelend die verkoudheid ;(
Twist: Vervelend die verkoudheid maar fijn dat je een goede nacht had!
Adrian: tja dat is het risico van logeren. ;)
Selv: Hopelijk valt het vanavond mee!

E. zit momenteel onder de babyacne... ook rond zijn oogjes.. Tips?
pi_176106514
Onze nacht was ook beter dan verwacht. S. kwam rond 2 uur voor een voeding en daarna werd ik rond 8 uur 's ochtends wakker van een vreselijk pijnlijk gestuwde borst :X :X
Wat kan dat pijn doen zeg.
S. sliep nog, maar we hebben hem maar wakker gemaakt vanwege de stuwing en de melk liep al uit zichzelf uit de borst, dus tijd om te drinken :D
Daarna heeft ie nog 45 minuten geslapen :z

Fijn te horen dat ook anderen nog wel moeite hebben om zonder kind iets te ondernemen. En me minder van anderen aantrekken is inderdaad een goed punt, maar altijd in mijn leven al een struikelblok geweest :{
S. gaat niet naar de crèche, hij is thuis bij mijn man, die door omstandigheden momenteel niet kan werken.

Gogo, fijn dat het met Timo beter gaat. Lekker nog wat rustige dagen voor hem en dan voelt ie zich hopelijk weer als vanouds.
Kan me helemaal voorstellen dat je van de adrenaline niet kon slapen. Voor jou komende nacht ook een goede nacht!

Lekker blij kind heb je Nanuke O+
pi_176115733
Hier geeft onze viermaander de afgelopen week steeds veel meer melk terug dan voorheen. Vroeger was het een paar keer per dag n mondje, nu echt twee/drie keer per uur. Geen grote fonteinen, maar wel gewoon vaker. Iemand een idee waar dat mee te maken kan hebben :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 29 december 2017 @ 17:03:42 #196
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176116772
Hoesten? Spelen in andere houding? Veel poep in z’n buik? Minder nodig?

Random vraag: hebben jullie baby’s ook zulke fantastisch zachte handen? Met loeischerpe nageltjes? Het voelt altijd als Russisch roulette als ik hem met mijn gezicht laat spelen :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176117863
Hier zijn de drama's nog niet voorbij. Heb ik net de lactatiekundige gebeld om advies met voeden en denk dat ik daar wel wat aan heb. Wordt weer uitproberen. Langer doorvoeden, actiever houden tijdens de voeding, eventueel nog een toetje. En borstcompressie als hij in slaap dreigt te vallen. Dat begon net ergens op te lijken dus qua advies.

Komt schoonvader op bezoek. Laatste keer zat hij met ongewassen handen aan Viktor en sindsdien zijn we alle bezoek gaan vragen om handen te wassen. Nu dus ook aan hem en hij voelt zich niet welkom. Zijn eis is dat hij zijn handen niet wast en toch aan Viktor mag zitten want goed voor zijn weerstand.

Alle uitleg over herpes wil hij niets van weten en hij wil pas terugkomen als Flens zijn weerstand wel goed is. Onbegrijpelijk, en manlief vraagt zich ondertussen ook af of hij contact wil houden. Hij heeft straks een uurtje familieverjaardag dus kunnen ze ook hun lol op.

Maar goed, stel me voor de keuze tussen gevaarlijke ziekte of geen contact met opa, dan is de keuze snel gemaakt. Zeiksnor.

Ik vraag me ondertussen wel af of ik een 24 uurs therapeut zou kunnen krijgen ofzo. Heb even met mijn zusje gebeld, dat was fijn. Maar voor mijn man is het natuurlijk ook ontzettend klote en die geeft nog geen kik.

[ Bericht 0% gewijzigd door PKM op 29-12-2017 19:29:22 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176118198
Hier ook lekker zachte handjes Lemijn maar inderdaad echt dolkjes aan het eind. Heel fijn wanneer hij de borst zoekt en dan met die klauwtjes over de tepel gaat.

Vandaag naar ons postkastje geweest, dat was prima te doen. :) En lekker heel even buiten zijn. Nou heb ik tenminste een idee dat het zal lukken als we op nieuwjaarsdag de deur uit zouden willen, ik was bang het einde van de galerij nauwelijks te kunnen halen.
Het consultatiebureau komt pas dinsdag langs, officiële goedkeuring om naar buiten te gaan is er dan nog niet. Zijn geboortegewicht zou hij gisteren of vandaag al gehaald moeten hebben dus denk ik dat het wel kan. :)

Nanuke het lijkt mij ook niks maar bij hun paste het. Ik ga Flens borstvoeding geven tot hij achttien is dus moet ook nog nadenken hoe we onze uitjes zonder hem gaan plannen. O-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176118219
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:03 schreef Lemijn het volgende:
Hoesten? Spelen in andere houding? Veel poep in z’n buik? Minder nodig?

Random vraag: hebben jullie baby’s ook zulke fantastisch zachte handen? Met loeischerpe nageltjes? Het voelt altijd als Russisch roulette als ik hem met mijn gezicht laat spelen :o.
Hij eet wel wat minder dan voorheen, hij laat al twee weken structureel 20ml over :? T grootste deel gaat er gewoon in dus dat baart me geen zorgen. Zou dat wel moeten? Hij heeft wel steeds meer dattie koste wat kost rechtop wil zitten/staan :?

En die nagels ja :X ik was zoooo blij toen ik ze eenmaal mocht knippen :') en snel groeien dat ze doen!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176119579
Die nageltjes ja. En dan zichzelf helemaal openkrabben ‘s nachts ;(

Snot all over hier ook. Bij mama en baby. }:|

Ik weet ook wel dat de oppas niets geeft om huilen, maar het is gewoon dat ik dat in zijn algeheel voor niemand fijn vind. Sowieso hoort een verdrietige baby eigenlijk bij zijn mama/papa O+

Waarvoor heb je een therapeut nodig, pannenkoek? Want als het niet goed met je gaat moet je op tijd aan de bel trekken.
Goedkeuring om naar buiten te gaan geeft het consultatiebureau eigenlijk niet hè ;) het is jouw kindje en als je denkt dat je naar buiten kunt, dan ga je naar buiten :P bij ons werd bij de eerste afspraak thuis ook niet gewogen trouwens.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176120147
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 18:35 schreef LeSage het volgende:
Die nageltjes ja. En dan zichzelf helemaal openkrabben ‘s nachts ;(

Snot all over hier ook. Bij mama en baby. }:|

Ik weet ook wel dat de oppas niets geeft om huilen, maar het is gewoon dat ik dat in zijn algeheel voor niemand fijn vind. Sowieso hoort een verdrietige baby eigenlijk bij zijn mama/papa O+

Waarvoor heb je een therapeut nodig, pannenkoek? Want als het niet goed met je gaat moet je op tijd aan de bel trekken.
Goedkeuring om naar buiten te gaan geeft het consultatiebureau eigenlijk niet hè ;) het is jouw kindje en als je denkt dat je naar buiten kunt, dan ga je naar buiten :P bij ons werd bij de eerste afspraak thuis ook niet gewogen trouwens.
Dan gaan we binnenkort lekker naar buiten!

De therapeut is niet zo serieus hoor. Maar die ellende nou weer met de schoonfamilie, ben het soms zo zat dat huilen. De ene keer vraag ik me af of ik teveel huil en dan of ik stuk ben omdat het huilen na zo'n korte tijd al stopt.

Ik hou mezelf wel in de gaten omdat ik een geschiedenis heb met depressie en waar nodig zoek ik hulp. Dat ben ik echt nirt gewend maag het gaat me goed af.
Gelukkig niets dan liefde voor Flens, manlief is meestal weer prima en soms lukt het ook dat beetje van mezelf te houden. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176120995
PKM: Huilen lucht meestal op :* :*

Tjaa.. die nagels.. Die groeien echt snel niet normaal.
pi_176121527
Ik zit even terug te lezen en snap ineens waarom het niet zo duidelijk is waarom ik een 24-uurs therapeut zou willen. :@

Schoonvader dreigde dus niet alleen met vertrekken als hij niet met zijn ongewassen poten aan Flens mocht zitten. Hij wou ook weten tot wanneer hij dan handen zou moeten wassen want al die tijd wil hij niet komen. Toen ik een gokje deed naar dat het minimaal drie maanden zou duren, wil hij die drie maanden niet meer langskomen. En na die tijd is hij waarschijnlijk écht niet meer welkom. 8)7
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:31:06 #204
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176123856
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik zit even terug te lezen en snap ineens waarom het niet zo duidelijk is waarom ik een 24-uurs therapeut zou willen. :@

Schoonvader dreigde dus niet alleen met vertrekken als hij niet met zijn ongewassen poten aan Flens mocht zitten. Hij wou ook weten tot wanneer hij dan handen zou moeten wassen want al die tijd wil hij niet komen. Toen ik een gokje deed naar dat het minimaal drie maanden zou duren, wil hij die drie maanden niet meer langskomen. En na die tijd is hij waarschijnlijk écht niet meer welkom. 8)7
Die zou wmb nu gewoon al weg kunnen blijven.. wat een egoïstisch persoon is dat zeg. Hij heeft niks te eisen, het is jullie kind. Hij heeft gewoon jullie regels te accepteren. Eikel. :{
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176124068
Maar heeft je schoonvader ook een koortslip of recent herpes gehad? Zo niet dan zou ik het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven vinden. Heeft hij wel zichtbare herpes dan zou hij mijn kind ook met gewassen handen niet aan mogen raken en liever überhaupt niet op bezoek. Het is jouw kind en dus jouw regels, maar je komt bij mij wel een beetje als een overbezorgde moeder over en uiteindelijk heb je daar vooral jezelf mee.

Maar goed, hier gebruikte ook enkel de kraam handzeep, degene die ik voor de geboorte van peuter gekocht had. Ik heb wel vooraf het stof eraf gepoetst! En die geur zal ik waarschijnlijk voor eeuwig verbinden aan mini-baby's en verzorgd worden.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:47:28 #206
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176124609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:36 schreef FlyingFish het volgende:
Maar heeft je schoonvader ook een koortslip of recent herpes gehad? Zo niet dan zou ik het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven vinden. Heeft hij wel zichtbare herpes dan zou hij mijn kind ook met gewassen handen niet aan mogen raken en liever überhaupt niet op bezoek. Het is jouw kind en dus jouw regels, maar je komt bij mij wel een beetje als een overbezorgde moeder over en uiteindelijk heb je daar vooral jezelf mee.

Maar goed, hier gebruikte ook enkel de kraam handzeep, degene die ik voor de geboorte van peuter gekocht had. Ik heb wel vooraf het stof eraf gepoetst! En die geur zal ik waarschijnlijk voor eeuwig verbinden aan mini-baby's en verzorgd worden.
Overdreven voorzichtig of niet, de keuze is aan hun toch.. kleine moeite om even je handen te wassen..
Neem aan dat je sowieso wel eens vaker je handen wast.

En dan eisen stellen onder ‘dreiging’ dat je anders niet meer langskomt.. dat gaat echt te ver.

Ik kan m’n nichtje ook niet verbieden haar dochtertje lelijke strikken op haar hoofd te zetten..
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176124793
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:36 schreef FlyingFish het volgende:
Maar heeft je schoonvader ook een koortslip of recent herpes gehad? Zo niet dan zou ik het eerlijk gezegd ook een beetje overdreven vinden. Heeft hij wel zichtbare herpes dan zou hij mijn kind ook met gewassen handen niet aan mogen raken en liever überhaupt niet op bezoek. Het is jouw kind en dus jouw regels, maar je komt bij mij wel een beetje als een overbezorgde moeder over en uiteindelijk heb je daar vooral jezelf mee.

Maar goed, hier gebruikte ook enkel de kraam handzeep, degene die ik voor de geboorte van peuter gekocht had. Ik heb wel vooraf het stof eraf gepoetst! En die geur zal ik waarschijnlijk voor eeuwig verbinden aan mini-baby's en verzorgd worden.
Nee hoor, geen koortslip. Wij hebben het advies wel van alle kanten gekregen om bezoek handen te laten wassen. Tijdens cursus, (de goede) kraamzorg, enz. We zijn verder echt niet vies van dingen, als de speen eens op de grond valt dan gewoon weer terug en ons huis is echt niet brandschoon met katten en vogels. Voor verkoudheid/griep zijn we bijvoorbeeld ook niet bang.

Wij wonen in een appartementencomplex met tachtig anderen, alleen al dat liftpaneel is ranzig, in een naar pis stinkende lift. :{ Als ik thuiskom dan was ik al jaren mijn handen want waarom zou je jezelf extra blootstellen aan verkoudheden. Maar dan nog, al zou ik Flens hele dagen in jurkjes willen steken, lekker onze keuze. }:|
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176125902
+1 op die nageltjes :X

Pkm: ik zou me vooral niet mee laten slepen in het drama dat je schoonvader er van probeert te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard (zeker als je zo recent bent bevallen), maar jullie kind, jullie regels inderdaad.
Dus gewoon voet bij stuk houden en niet meegaan in vragen over hoe lang dat moet of dreigementen dat-ie dan niet meer komt. Niet om je bang te maken, maar ik schat zo in dat je vaker zulk commentaar zult krijgen en het is echt de energie niet waard om daar telkens in mee te gaan :N
Persoonlijk zou ik dan de speen-die-op-grond-valt wel minimaal even afspoelen, maar: jullie kind/huis/speen, jullie regels ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_176125911
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:51 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Nee hoor, geen koortslip. Wij hebben het advies wel van alle kanten gekregen om bezoek handen te laten wassen. Tijdens cursus, (de goede) kraamzorg, enz. We zijn verder echt niet vies van dingen, als de speen eens op de grond valt dan gewoon weer terug en ons huis is echt niet brandschoon met katten en vogels. Voor verkoudheid/griep zijn we bijvoorbeeld ook niet bang.

Wij wonen in een appartementencomplex met tachtig anderen, alleen al dat liftpaneel is ranzig, in een naar pis stinkende lift. :{ Als ik thuiskom dan was ik al jaren mijn handen want waarom zou je jezelf extra blootstellen aan verkoudheden. Maar dan nog, al zou ik Flens hele dagen in jurkjes willen steken, lekker onze keuze. }:|
Omdat je alleen herpes noemde dacht ik dat het je alleen daarom te doen was, ik begrijp je onderbouwing nu beter.

Maar goed, je schoonvader moet ook geen problemen maken over iets dat geen moeite is. Bij mijn peuter heeft niemand hem de 1e week vast mogen houden (muv onszelf en de kraam, vanwege vacuümpomp werd dat aangeraden door het ziekenhuis) en niemand die daar ook maar commentaar op had, afgezien van 'jammer'.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176126177
Hier is het beleid omtrent handenwassen: na wcgebruik, na hoesten/niezen/neus snuiten en als je gerookt hebt. Voor de rest mag eigenlijk iedereen altijd aan ons kind zitten, en wij hebben nog wel een baby met een immuunstoornis. De speen van de grond gaat wel eerst onder de hete kraan, dat dan weer wel.

Maar goed, jouw kind en jouw wensen. :) En die moet een ander respecteren. De manier waarop je schoonvader daarmee omgaat is dus ook echt niet okee. Ik hoop dat het nog bijdraait, het is zo zonde dat dit soort dingen gebeuren. :*

[ Bericht 28% gewijzigd door Nanuke op 29-12-2017 21:33:31 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:29:26 #211
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176126590
Tja al dat commentaar. Brede rug kweken, alles af laten glijden. Ik doe dat soms heel bewust: stevig staan, rechtop, schouders naar achter. Jacob tegen me aan. Diep in en uit ademen. En dan bedenken dat wij de basis zijn. Dat ik kalm en duidelijk moet zijn, voor hem, tegen hem, tegen anderen.
Dan kunnen we er weer tegen.

En uit de categorie lichter nieuws: ik vind dat nagels knippen amper helpt tegen het scherpe gevaar van de babyvingers. Maar die zachtheid! Die is toch fantastisch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176126733
Ik vijl zijn nagels en heb er dan eigenlijk geen last meer van. Hoe zacht zijn handjes zijn heb ik dan nog niet zo kunnen ontdekken, Dirk pakt nu alles gelijk stevig vast. Dus ik weet vooral hoeveel kracht er in zit. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176126749
Wij wouden ook eigenlijk niet dat mensen de baby vast zouden houden maar vonden het uiteindelijk wel oké. Vooral omdat het Flens tot zover niet uitmaakt. Maar dan wel onder voorbehoud van handen wassen.

Schoonmoeder wou dat ook al weigeren maar zou dan Flens niet op schoot krijgen. Zij heeft hem strijdklaar deze kant op gestuurd.

Het is allemaal "Wij zijn opa en oma geworden" en ze vergeten dat wij de ouders zijn geworden. Ook echt geen steun voor mijn man, begeleiding of bemoedigende woorden.

En Twist je hebt gelijk, die speen moet ook schoner. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_176126777
Idd jullie huis dus jullie regels. Ik snap niet dat hij er zo moeilijk overdoet... ik bedoel je mag je kleinkind vasthouden dan ist toch n kleine moeite?

Hier het handen wassen voor aanraking tot de 1e prik aangehouden.
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:33:19 #215
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176126794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:29 schreef Lemijn het volgende:
Tja al dat commentaar. Brede rug kweken, alles af laten glijden. Ik doe dat soms heel bewust: stevig staan, rechtop, schouders naar achter. Jacob tegen me aan. Diep in en uit ademen. En dan bedenken dat wij de basis zijn. Dat ik kalm en duidelijk moet zijn, voor hem, tegen hem, tegen anderen.
Dan kunnen we er weer tegen.

En uit de categorie lichter nieuws: ik vind dat nagels knippen amper helpt tegen het scherpe gevaar van de babyvingers. Maar die zachtheid! Die is toch fantastisch.
Het lijkt alsof ze er haast alleen scherper van worden. En het kleine heksje krabt graag aan alles, muren, vloer, speelgoed, autogordels.. “aanscherpen die nagels zodat ik mama weer open kan krabbelen..” -O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176127797
Hier gaat het gevallen speentje eerst in mijn mond en daarna weer naar V :@
pi_176128782
Ik let echt helemaal nergens op wat dat betreft :@
Alleen wanneer zusje en mijn vader koortslip hebben.
Fiep stop ik ook vrij makkelijk weer terug. Misschien zijn we daardoor wel allemaal verkouden :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176129634
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:11 schreef LeSage het volgende:
Ik let echt helemaal nergens op wat dat betreft :@
Alleen wanneer zusje en mijn vader koortslip hebben.
Fiep stop ik ook vrij makkelijk weer terug. Misschien zijn we daardoor wel allemaal verkouden :')
Ik ben ook zo.

Ik snap wel dat je wat voorzichtiger bent als je in een flat woont waarbij de openbare ruimtes niet fris zijn. Die liften, brr.
  vrijdag 29 december 2017 @ 22:43:06 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_176130286
Tsja, over hygiëne ga ik maar niks zeggen met peuter, incontinente katten en dergelijke :') mijn peuter gebruikt al een jaar dezelfde spenen die nooit worden gesteriliseerd. Kind heeft een dijk van een weerstand 8-)

Memoru, de acné gaat vanzelf over. Moet je niks mee willen doen, want het is hormonaal ;)

Lemijn, tegenwoordig plakken ze meestal :') maar als ie net in bad geweest zijn de handjes inderdaad fluweelzacht. Net als de voetjes O+
De gedachte dat het over 18 jaar stinkende harige eeltige mannenpoten zijn maakt me soms wel verdrietig :')
disclaimer
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:11:17 #220
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176131645
o|O
Ik bedacht dat vanavond ook...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176132091
quote:
3s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:47 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hier ook lekker zachte handjes Lemijn maar inderdaad echt dolkjes aan het eind. Heel fijn wanneer hij de borst zoekt en dan met die klauwtjes over de tepel gaat.

......

Ik ga Flens borstvoeding geven tot hij achttien is dus moet ook nog nadenken hoe we onze uitjes zonder hem gaan plannen. O-)
_O- _O- Dat roep ik ook al enige tijd, aan de borst tot hij 18 is. Dan hoef ik voorlopig ook niet af te bouwen. En daarna trouwen met mama O+

Die nageltjes inderdaad.... Hoe werken jullie die bij? Met een schaartje of knippertje durf ik niet. Vijlen doe ik, maar dat is wel bewerkelijk en zorgt regelmatig voor die megascherpe randjes aan het uiteinde.
Net als je denkt dat je alles netjes bijgewerkt hebt, wordt ie wakker met een flinke haal in zijn gezicht of pakt ie je tepel met die dolkjes inderdaad :X Blijk je toch wat gemist te hebben.....

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 29-12-2017 23:38:57 ]
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:22:55 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_176132171
Ik heb geprobeerd de nageltjes van mijn baby te veilen, maar niemand bood. Dus knip ik ze altijd met een schaartje. De eerste weken niet, maar daarna gaat dat prima!
disclaimer
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:24:28 #223
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176132245
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:21 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

_O- _O- Dat roep ik ook al enige tijd, aan de borst tot hij 18 is. Dan hoef ik voorlopig ook nie taf te bouwen. En daarna trouwen met mama O+

Die nageltjes inderdaad.... Hoe werken jullie die bij? Met een schaartje of knippertje durf ik niet. Veilen doe ik, maar dat is wel bewerkelijk en zorgt regelmatig voor die megascherpe randjes aan het uiteinde.
Net als je denkt dat je alles netjes bijgewerkt hebt, wordt ie wakker met een flinke haal in zijn gezicht of pakt ie je tepel met die dolkjes inderdaad :X Blijk je toch wat gemist te hebben.....
Eerste 2 maanden netjes vijlen als ze lag te slapen in m’n armen, daarna overgestapt op een nagelknippertje, en tegenwoordig doet mijn vader het _O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:24:32 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176132250
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:43 schreef Stormqueen het volgende:
Lemijn, tegenwoordig plakken ze meestal :') maar als ie net in bad geweest zijn de handjes inderdaad fluweelzacht. Net als de voetjes O+
De gedachte dat het over 18 jaar stinkende harige eeltige mannenpoten zijn maakt me soms wel verdrietig :')
:D

Mijn man is ook altijd Ella's handjes aan het aaien als ze in bad is geweest O+

Ik kan er nog steeds niet over uit hoe zacht haar hoofdje/haartjes waren als newborn :o Ken je dat kussentje dat in het doosje zit als je een ring koopt? Echt superzacht. Zo voelde haar hoofdje ook. Volgens mij heb ik er destijds een deukje in geaaid :@
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:25:46 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_176132311
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:24 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

:D

Mijn man is ook altijd Ella's handjes aan het aaien als ze in bad is geweest O+

Ik kan er nog steeds niet over uit hoe zacht haar hoofdje/haartjes waren als newborn :o Ken je dat kussentje dat in het doosje zit als je een ring koopt? Echt superzacht. Zo voelde haar hoofdje ook. Volgens mij heb ik er destijds een deukje in geaaid :@
nee, da's de fontanel, dat hoort!
disclaimer
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:27:51 #226
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176132412
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb geprobeerd de nageltjes van mijn baby te veilen, maar niemand bood. Dus knip ik ze altijd met een schaartje. De eerste weken niet, maar daarna gaat dat prima!
:+
we missen een gniffel smiley

De oudste heb ik netjes 3 maanden lang d'r nageltjes geveild. Wat een crime.
Jongste idd gewoon geknipt met een nagelknippertje na een paar weken.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:29:07 #227
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176132484
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, da's de fontanel, dat hoort!
Oh! Gelukkig! :o
Al die tijd in de stress gezeten 😰
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176132827
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb geprobeerd de nageltjes van mijn baby te veilen, maar niemand bood. Dus knip ik ze altijd met een schaartje. De eerste weken niet, maar daarna gaat dat prima!
:6 _O-
Het zal de vermoeidheid zijn, maar heb het inmiddels aangepast ;)
Toen ik op "invoeren" klikte, dacht ik nog, iets klopt er niet.....
pi_176132955
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:27 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

:+
we missen een gniffel smiley

De oudste heb ik netjes 3 maanden lang d'r nageltjes geveild. Wat een crime.
Jongste idd gewoon geknipt met een nagelknippertje na een paar weken.
Wat leverde jou dat op? :7
Mij vrij weinig helaas, anders had ik daar de luiers mee kunnen bekostigen :7 ;)
pi_176133129
Voor de mensen die de nageltjes knippen, hoe doen jullie dat dan?
De mijne houdt zijn handjes geen moment stil. Of doen jullie dat als ze slapen?
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:42:01 #231
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176133153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:37 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Wat leverde jou dat op? :7
Mij vrij weinig helaas, anders had ik daar de luiers mee kunnen bekostigen :7
Kon alleen maar mensen vinden die wilde ruilen.. Voor kalknagels :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 29-12-2017 23:52:47 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:43:13 #232
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176133206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor de mensen die de nageltjes knippen, hoe doen jullie dat dan?
De mijne houdt zijn handjes geen moment stil. Of doen jullie dat als ze slapen?
Afleiden met kleuter of televisie :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176135030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 23:41 schreef TolstoiFan het volgende:
Voor de mensen die de nageltjes knippen, hoe doen jullie dat dan?
De mijne houdt zijn handjes geen moment stil. Of doen jullie dat als ze slapen?
Gewoon speen in de mond (dan zitten ze stiller) en goed beethouden. En als ze te beweeglijk zijn het een uur later opnieuw proberen Ik doe het minimaal om de week dus ze zijn er ondertussen wel aan gewend. Nageltjes vijlen vind ik juist weer niks. Nageltjes veilen overigens ook.

Qua spenen had ik toevallig vanmorgen nieuwe in gebruik genomen. Ik moest m'n Etos babyzegels opmaken want die stoppen per 1 januari, dus gratis nieuwe! Plus dat de oude gelig werden :x En hier worden spenen ook gebruikt om weerstand op te bouwen. Ze worden regelmatig uitgewisseld (meestal door onze onoplettendheid en hun verspuugkunsten, maar van de week plukte Em die van Lala uit haar mond en stopte hem in haar eigen mond). Op de grond binnenshuis is afvegen. Alleen als peuter er een in z'n mond gestopt heeft spoel ik ze af, er zit teveel snot in die regio bij hem)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176138273
Oh brrrr, dat knippen van de nagels vind ik zo eng. :X Dirk trekt z'n handen ook weg in zijn slaap. Met vijlen kan dat geen kwaad, maar met knippen voorzie ik bloed tot op het plafond.

Echt. Heb ik gewoon een kind die gewoon slaapt 's nachts, die netjes af en toe voor een voeding komt, maar zeker niet elk uur, of zelfs elke 3... Kom ik zelf niet in slaap. Al sinds half 2 wakker, en inmiddels heb ik maar de was opgevouwen, thee gedronken, de wc gepoetst, gelezen en al gedoucht, tussen pogingen in slaap te komen door. Voordeel is wel: in dit tempo is straks mijn huishouden wel weer een keer bij. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 30 december 2017 @ 08:32:21 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_176138676
Je moet het handje ook stevig vasthouden. Verder: tijdens het voeden (werkt alleen met borstvoeding natuurlijk) of de tv aan 8-)
disclaimer
pi_176138982
Heb 1x een poging tot vijlen gedaan en dat werd een krijstfestijn. Sindsdien altijd geknipt en die teennagels, daar doe ik niks mee :') dat zijn gewoon kleine machete haha.
pi_176139213
Ik zou ook de fiep eerst willen afsoppen als dreumes hem in zijn mond heeft gehad, maar die is me vrijwel altijd te snel af met hem zelf in M.’s mond te proppen _O-
Sowieso heeft M. altijd meer snot dan S.

Nageltjes is hier gewoon met z’n 2. Eentje houdt vast, ander knipt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176139214
Onze baby is nu 10 dagen oud en nu de kraamzorg inmiddels klaar is, komen er toch weer van die vragen en twijfels ofzo. :')

Waar lagen jullie baby’s de eerste weken te slapen?
We hebben beneden een box staan waar ze in kan slapen en ‘s nachts ligt ze voorlopig in haar kinderwagenbak op onze kamer.
De eerste dagen namen we die bak ook mee naar beneden.
Nu bedacht man dat ze ook gewoon los in de box kan slapen.
Ik twijfel een beetje of dat nu handig is ivm prikkels en een stukje veiligheid.
Mijn man is vandaag weer aan het werk dus als ik nu wil douchen, wil ik de baby niet beneden in die box laten slapen.
Ze ligt nu met bak in de box.

En nog wat: ik geef bv en heb weleens de neiging om te lang bezig te zijn met haar voedingsronde.
Dan treuzel ik of twijfel te lang of ze nu genoeg heeft en kan gaan slapen.
Ik wil niet in zo’n vicieuze cirkel komen waarin het lijkt alsof ik alleen nog maar aan het (schijn)voeden ben.
Dat is een valkuil waar ik bij mijn zoontje ook in viel. Dan wist ik mijn geen raad als hij huilde of jammerde en begon ik hem weer aan te leggen.
Vaak zonder dat hij echt dronk.

Iemand tips? :)
pi_176139284
Venco, M. slaapt nog steeds overal waar het ons uitkomt. In de box, in zijn wiegje, in de kinderwagenbak, op schoot, op de bank. Ik vind het voor nu nog wel handig. Bedje boven komt wel als er een ritme in zijn slaapjes gaat ontstaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176139939
J. slaapt waar het uitkomt. Vooral op man of mij. Daarnaast beneden in de box. Of wanneer we zijn wezen wandelen en hij in slaap is gevallen in de wagenbak. Hij ligt ook wel eens op de bank terwijl wij erbij zitten. Boven slaapt hij tussen ons in of in de cosleeper.
Ik laat hem ook gerust in de box liggen als ik even iets moet doen. Prikkels krijgt ie toch wel met z'n terrorzus.

Qua borstvoeding heeft meneer hier onbeperkt toegang. Soms duurt dat 5 minuten, soms 1,5 uur. Als hij een vieze luier heeft of krampjes heeft hapt hij niet aan. Maar als het jou rust geeft om niet te lang te voeden dan is dat toch ook prima? Blije mamma is blije baby
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176140288
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 09:25 schreef vencodark het volgende:
Onze baby is nu 10 dagen oud en nu de kraamzorg inmiddels klaar is, komen er toch weer van die vragen en twijfels ofzo. :')

Waar lagen jullie baby’s de eerste weken te slapen?
We hebben beneden een box staan waar ze in kan slapen en ‘s nachts ligt ze voorlopig in haar kinderwagenbak op onze kamer.
De eerste dagen namen we die bak ook mee naar beneden.
Nu bedacht man dat ze ook gewoon los in de box kan slapen.
Ik twijfel een beetje of dat nu handig is ivm prikkels en een stukje veiligheid.
Mijn man is vandaag weer aan het werk dus als ik nu wil douchen, wil ik de baby niet beneden in die box laten slapen.
Ze ligt nu met bak in de box.

En nog wat: ik geef bv en heb weleens de neiging om te lang bezig te zijn met haar voedingsronde.
Dan treuzel ik of twijfel te lang of ze nu genoeg heeft en kan gaan slapen.
Ik wil niet in zo’n vicieuze cirkel komen waarin het lijkt alsof ik alleen nog maar aan het (schijn)voeden ben.
Dat is een valkuil waar ik bij mijn zoontje ook in viel. Dan wist ik mijn geen raad als hij huilde of jammerde en begon ik hem weer aan te leggen.
Vaak zonder dat hij echt dronk.

Iemand tips? :)
De eerste weken sliep Y regelmatig in de box, in een lekker wikkeldekentje, en dan inderdaad altijd met iemand in de buurt. Kan prima, want hij sliep toen door alles heen. dus die prikkels had hij niet. Is een co-sleeper niet een idee voor in de slaapkamer? Onze badkamer is naast onze slaapkamer, dus als ik ging douchen dan lag hij daarin. Of op ons bed, want zolang ze nog niet kunnen rollen is dat ook prima natuurljk, als je dekens en kussens goed uit de buurt houdt.

Wat betreft bv: als ze zo klein zijn, kun je eigenlijk nog niet teveel voeden of schijnvoeden, volgens mij. Want ze moeten dan ook je productie goed op gang brengen en afstemmen naar hun behoefte. Wat ik bij Y wel deed/doe: als hij in slaap valt en alleen nog een zuigbeweging maakt maar niet meer drinkt, dan koppel ik los. Bij hem gaat dat prima, vaak laat hij zelf al los, maar bij I bijvoorbeeld ging dat een stuk moeilijker. Zij wilde heel graag aan de borst slapen. Het verschilt dus ook wel per kind hoe dit gaat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176141172
Ik koppelde ook los zodra ze niet meer dronken, en nu hebben ze na drie keer zelf loslaten ook pech (tenzij veel afleiding, dan probeer ik het op een rustigere plek/moment). Ook omdat er dan vaak al een andere met honger lag te jengelen. Ik heb daardoor turbo drinkers (5 tot max 10 minuten, papfles van 130 ml duurt 1 minuut als we geen pauzes inbouwen) die wel nog steeds elke 3 uur komen. Maar doordat ze zo kort drinken vind ik dat prima, alleen s nachts is dat wat vervelender.

Slapen was hier in de box de eerste maanden (met ze mee slapen was hier überhaupt geen optie) en nu vrijwel altijd kinderwagen omdat ze daar sneller en beter in slapen, ieder in een eigen bak. Ik vrees een beetje voor wanneer ze daar uit groeien...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_176141800
Dirk is ook een snelle drinker, maar heeft af en toe de momenten datie wel lang wil blijven aan de borst. Dan drinkt hij niet effectief meer, maar wel nog sabbelen en af en toe een slokje. Dat vind ik wel prima, maar ik kan me voorstellen dat als je baby dat vaak doet, het wel vervelend is.

In t begin probeerde ik ook heel snel als hij huilde of hij geen honger had. Maar als hij dan niet dronk, koppelde ik los. Dat is misschien iets om aan te denken tegen de tijd dat je in je cirkeltje valt? Verder lijkt t me een kwestie van zorgen dat baby effectief blijft drinken, dan evt andere borst aanleggen, zo niet, afkoppelen en wegleggen. Maar dit alles ben ik pas gaan toepassen na een maand of zo. Daarvoor was het echt een beetje alleen maar aan de borst en dan slapen op schoot. :)

En slapen doet Dirk nog waar het uitkomt. In de cosleeper als ik boven bezig wil, de wipper, de bank, op mij, in draagdoek, in de box. Alles kan. We proberen nu s avonds af en toe op zijn bedje/in de cosleeper. Met wisselend succes. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_176142004
Ik bedoelde met schijnvoeden dus dat sabbelen zonder te drinken. ;) Verder krijgt ze zeker drinken op verzoek, gemiddeld elke 2,5 á 3 uur.
Het gaat mij er meer om dat ik dus niet teveel blijf hangen in het cirkeltje van wel/niet drinken en wel/niet slapen.
Dat ik op den duur haar dus wel echt weg leg en hopen dat ze gewoon slaapt ipv twijfel. :)
pi_176142120
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:43 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, over hygiëne ga ik maar niks zeggen met peuter, incontinente katten en dergelijke :') mijn peuter gebruikt al een jaar dezelfde spenen die nooit worden gesteriliseerd. Kind heeft een dijk van een weerstand 8-)

Memoru, de acné gaat vanzelf over. Moet je niks mee willen doen, want het is hormonaal ;)

Lemijn, tegenwoordig plakken ze meestal :') maar als ie net in bad geweest zijn de handjes inderdaad fluweelzacht. Net als de voetjes O+
De gedachte dat het over 18 jaar stinkende harige eeltige mannenpoten zijn maakt me soms wel verdrietig :')
dat filosoferen over die voetjes heb ik ook gedaan "nog geen eelt, nog nergens geweest, nooit worden ze meer zo zacht als nu" ect ect :') weekdier modus
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176142323
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 08:32 schreef Stormqueen het volgende:
Je moet het handje ook stevig vasthouden. Verder: tijdens het voeden (werkt alleen met borstvoeding natuurlijk) of de tv aan 8-)
Het is gelijk duidelijk dat je geoefende borstvoeding-gever bent. Ik alleen maar 'hoe dan? Ik heb maar 2 handen! En dan wel soms 1 hand over, maar dan kom ik nog tekort'. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 30 december 2017 @ 11:50:44 #247
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176142600
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:27 schreef vencodark het volgende:
Ik bedoelde met schijnvoeden dus dat sabbelen zonder te drinken. ;) Verder krijgt ze zeker drinken op verzoek, gemiddeld elke 2,5 á 3 uur.
Het gaat mij er meer om dat ik dus niet teveel blijf hangen in het cirkeltje van wel/niet drinken en wel/niet slapen.
Dat ik op den duur haar dus wel echt weg leg en hopen dat ze gewoon slaapt ipv twijfel. :)
Dat klinkt nog ver weg. Nu zijn sommige dagen gewoon nog één grote voedingsronde. Je moet elkaar nog leren kennen, en samen het voeden uitvogelen. Ik kan me wel voorstellen dat je denkt 'zus en zo moet niet zo als bij kind 1' maar dit is een ander kind.

Verder deed ik hetzelfde als hierboven al beschreven is: als hij niet meer actief dronk liet hij vaak vanzelf los en anders koppelde ik op een gegeven moment af bij sabbelen. Als hem dat niet beviel, mocht hij verder. Slapen regelde hij helemaal zelf: viel om de haverklap in slaap, en werd ook heel vaak weer wakker. Hij deed nog niet een vast aantal slaapjes of op vaste momenten. En sliep dus inderdaad overal.

Succes met zoeken! Hoe houdt je oudste zich?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176142720
Dag 10 heb ik J. overigens de hele dag aan de borst gehad. Regeldag. Effectief drinken of niet, hij wilde gewoon een tiet in z'n snoet.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_176142987
V slaapt ook overal en nergens. Overdag in de box of in de maxi cosi als we weg zijn en snachts tussen ons in in een babynestje. Ik leg hem gerust in de box als ik ga douchen of iets anders doe. Er zit overdag weinig ritme in maar dat vind ik niet erg, komt wel. :)
pi_176142999
Mijn baby deed net een stap of 5 los wtf :o en verder zit ie 23 uur per dag aan de borst, dus ik heb even weinig input verder :')
  zaterdag 30 december 2017 @ 12:06:59 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_176143018
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:06 schreef WupWup het volgende:
Mijn baby deed net een stap of 5 los wtf :o en verder zit ie 23 uur per dag aan de borst, dus ik heb even weinig input verder :')
:o echt bizar dat jong :D
disclaimer
  zaterdag 30 december 2017 @ 12:08:36 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_176143052
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:40 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Het is gelijk duidelijk dat je geoefende borstvoeding-gever bent. Ik alleen maar 'hoe dan? Ik heb maar 2 handen! En dan wel soms 1 hand over, maar dan kom ik nog tekort'. :')
ik deed dat met een dik (voedings)kussen op schoot. Baby daarop, aanleggen, en als het goed is heb je dan 2 armen vrij.
disclaimer
  zaterdag 30 december 2017 @ 12:34:43 #253
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_176143860
Ik laat hem voor nagels knippen ook wel met zijn rug tegen me aanzitten. Dan met 1 hand dat handje vast en met andere de nagelknipper hanteren. Voeten negeer ik. En ik heb heel lang gewoon afgebeten tijdens het voeden. Maar die nagels werden steeds dikker, vond het niet meer zo lekker :Y) .

Da's best veel, wup. Zowel de 23 uur als de 5 stappen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176146771
Vinden mn tepels ook.
Hij heeft nog een paar keer geoefend. Kiepert nog wel snel om, meer dan die 5 stappen is het nog niet en die redt ie maar zelden. Wat een malloot.
pi_176157961
Wow, lopen al wup! _O_ Whehehehe ik ben al zo trots dat m'n baby kan zitten :D (maar man man wat lijkt ze dan groot ineens ;( )

Nagels knippen hier ook op schoot met rug tegen m'n buik, kleuter of een filmpje als afleiding en ook wel stevig in de houdgreep. En ik zing een liedje in haar oor :') :+

Qua voeden had/heeft ze hier onbeperkt toegang tot de borst, en in het begin sliep ze eigenlijk alleen op/bij een van ons of in de wagen. Maar dat gaat ook ooit over, inmiddels slaapt ze zo 2-3 uur achter elkaar in bed
:o :o :o
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176161114
Ik breek weer even in, onze pech op medisch gebied is nog niet voorbij :') Ik ben vannacht met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis ivm heftige buik en rugklachten; galstenen. Dus vanmiddag is mijn galblaas operatief verwijderd en ik mag weer een nachtje ziekenhuis doen, zonder baby helaas en ik mag 24 uur geen BV geven, ze heeft nu even wat KV gehad tot mijn man de gekolfde voeding thuis kan ontdooien.

Ik ben er nu wel echt klaar mee al die medische ellende }:| Ik wil gewoon lekker gaan genieten van mijn baby zonder dat een van ons twee zich beroerd voelen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176163929
Ach nee, Rena! Beterschap gewenst, die pijn van galstenen schijnt heel erg heftig te zijn.
Waarom mag de baby niet bij je zijn in het ziekenhuis?

Ik wens je voor het nieuwe jaar in ieder geval veel knuffel en genietmomenten met de baby
pi_176163998
Oh rena, wat ontzettend naar. ;(. Sterkte!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 30 december 2017 @ 21:38:26 #259
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176165706
Oh rena wat rot :{ Heel veel beterschap :*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176167281
Oh bah rena wat naar! Sterkte :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:06:01 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_176167340
Beterschap rena, echt ongelooflijk kut dit ;(
disclaimer
pi_176167907
Hoi :W Ik kom me hier maar eens melden. 2 weken geleden is onze kleine man geboren. Na een pittig weekje ziekenhuis vanwege een infectie zijn we nu 5 dagen thuis. We hebben echt een prachtig mannetje gemaakt O+, dus naast uitvinden hoe onze baby werkt en slaaptekort genieten we ook vooral enorm van hem O+

Ik zal later even goed bij lezen en bij tijd mee gaan posten :)
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:22:06 #263
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176168288
Welkom elliebel!
Fijn om te lezen dat het goed gaat :)
Hij heeft nog best een tijdje in het ziekenhuis gelegen zo te lezen. Heftig lijkt me dat.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176168923
Beterschap rena. :*

Welkom ellie!
pi_176168945
Hoi Ellie! :W Fijn dat het beter gaat!

Rena ;( ik gun jullie ook echt rust en tijd om te genieten!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 30 december 2017 @ 22:49:33 #266
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_176169685
Welkom ellie :W

Rena, galstenen zijn echt verschrikkelijk. Ik heb ze anderhalf jaar geleden ook gehad, galblaas is toen ook verwijderd. Ik duim voor een snel herstel :*

Baby heeft hier ook onbeperkt toegang tot de borst. En hij slaapt ook waar het uitkomt. Ik probeer wel 1 slaapje overdag in zijn bed te doen. Een soort oefenen ofzo. Wel probeer ik nu inderdaad op te letten dat hij wel echt drinkt en niet sabbelend ligt te slapen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_176170718
Beterschap Rena!! En welkom Ellie!
pi_176173322
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier geeft onze viermaander de afgelopen week steeds veel meer melk terug dan voorheen. Vroeger was het een paar keer per dag n mondje, nu echt twee/drie keer per uur. Geen grote fonteinen, maar wel gewoon vaker. Iemand een idee waar dat mee te maken kan hebben :?
ik ben erachter, er komt een tand }:| luieruitslag verhoging, ontroostbaar. Na een zetpil ineens veel tevredener. Morgen maar even van dat tandjesspul bij de drogist scoren.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 31 december 2017 @ 00:06:59 #269
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176173855
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 23:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ik ben erachter, er komt een tand }:| luieruitslag verhoging, ontroostbaar. Na een zetpil ineens veel tevredener. Morgen maar even van dat tandjesspul bij de drogist scoren.
Ik twijfel hier.. tandspul wel al klaar liggen.,
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176174167

Ons ventje O+
  zondag 31 december 2017 @ 00:14:59 #271
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_176174321
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 00:12 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]
Ons ventje O+
Wat een knapperd O+
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_176174340
Wat is dat met al die mini babies en tanden :o
Hopelijk is ie snel door LDG!

Beterschap Rena! Wat een pech zo :*

Ellie, welkom! Klinkt als een heftige start voor jullie, fijn dat er al ruimte is om te genieten!

Wup, wat een haast :D

Ik keek net foto’s terug van F, die stond met 7,5 maand al aan de tafelpoot. Zusje O kruipt met 9 maanden alleen nog achteruit :P Blijft grappig om te zien ook op filmpjes, de gedachte ook dat zij over 3 jaar ook zo’n stuiterende peuter is :)
pi_176174500
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 00:14 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Wat een knapperd O+
Ik geef het niet direct toe maar ik ben stapelverliefd.
Hij heet Jules.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mekamotut op 31-12-2017 00:32:36 ]
pi_176181286
ik merk dat ik er vaak niet aan toe kom om te posten, zo druk met ons gezinnetje aan het genieten als ik niet aan het werk ben O+ .
Tijdens de voedingen lees ik wel meestal alles weer bij.

rena, veel beterschap. Hopelijk zijn jullie snel weer samen en is het nu klaar met het ziek zijn!

Welkom ellie, fijn dat jullie nu samen thuis zijn!

nageltjes knippen doe ik als ze op het verschoonkussen ligt. Ik hou de vingertjes 1 voor 1 vast en knip met een heel klein schaartje met een gebogen punt, gaat prima!

slapen doet ze overdag beneden in de box of in de wagenbak tijdens het wandelen, ze heeft nog totaal geen ritme en doet overdag meestal alleen aan korte slaapjes van 3 kwartier. De nachten (als ze dan eindelijk slaapt) doet ze in haar eigen bedje dat sinds ze 8,5 week is op haar eigen kamertje staat.

kwa voedingen komt ze op dit moment structureel 5-6 keer per 24 uur. Volgens mij moet ik daar maar (even?) ultiem van genieten als ik hier lees dat sommige baby's veel vaker of zelfs continu willen drinken aan de borst!
pi_176181482
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 00:12 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]
Ons ventje O+
Wat een mooierd O+
pi_176181743
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:05 schreef TolstoiFan het volgende:
Ach nee, Rena! Beterschap gewenst, die pijn van galstenen schijnt heel erg heftig te zijn.
Waarom mag de baby niet bij je zijn in het ziekenhuis?

Ik wens je voor het nieuwe jaar in ieder geval veel knuffel en genietmomenten met de baby
Ze hadden gekeken of ik opgenomen kon worden op de kraamafdeling, dan had ze wel mogen blijven maar die was helaas vol. Enige voordeel is wel dat ik vannacht wel heb kunnen rusten daardoor, buik doet nog gemeen zeer :{ Als het goed is mag ik vandaag naar huis

Bedankt voor de lieve berichtjes, hoop dat 2018 beter begint dan 2017 eindigt 🙈 :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176181772
Wup, wow, stappen. 5 stapjes is ook meer dan genoeg toch.

Rena, pechvogel! Ik hoop dat je snel opknapt. :*

Jules, wat een mooie vent bent je. O+

Ldg, een tandje, maar die van jou is nog maar piep toch? :o

Ik vind dat achteruit kruipen zo aandoenlijk Fazz. Gaat vast weer over voor ze 16 is.

J. sliep vannacht 22:00-3:30-5:30. Ik voel me zowat herboren door de tuk tussen 10 en 3. >:)

En wat een tegenstrijdige emoties met zo'n kleintje. Ik kan niet wachten tot hij iets meer gaat doen en iets groter wordt en tegelijkertijd wil ik geen afscheid nemen van dit hele kleine baby gebeuren. Wat puur hormonaal is, want ik heb niks met die piepkuikens. :P

O en ik vind het stom dat het jaar waarin m'n laatste broedsel is geboren nu al voorbij is. :N _O-
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 31 december 2017 @ 08:23:16 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_176181778
Hopelijk snel naar huis, rena :*

Fazz, mauw sliep met 10 maanden door. Met dit in mijn achterhoofd ga ik geen vergelijkingen meer maken :')
disclaimer
pi_176181943
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 00:12 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]
Ons ventje O+
mooi kindje idd :Y

Maar waaaaaaaaaaaarom nou wéér een nieuwe username? 8)7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 31 december 2017 @ 08:53:48 #280
149959 SQ
snelle trees
pi_176181982
Gefeliciteerd met je zoon, Dennis! Wat is ie vroeg!
Hoeft hij niet in de couveuse?
disclaimer
  zondag 31 december 2017 @ 08:56:04 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_176182001
Oh, en tandjesspul is geen must he, dat wil ik nog even zeggen :+ ons gezin heeft tot dusver 26 tanden overleefd zonder "spul" ;)
disclaimer
pi_176182073
Rena: Aww wat vervelend!! Heel veel beterschap! Hoe is het nu met je? Nog pijn?
Ellie: Welkom! Fijn dat jullie nu eindelijk kunnen genieten O+
LDG: Een tand :o Wat snel!
Meka: Wat een mooierd O+ O+ Een wat een mooie naam! Hoe komt t dat ie n sonde heeft :o
Fazz: Grappig dat de ene sneller is dan de andere. Dat achteruit kruipen klinkt grappig :D

SQ: Voor de tandjes zijn dus bijtringen ook voldoende?
  zondag 31 december 2017 @ 09:17:46 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_176182161
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 09:08 schreef Memoru het volgende:
Rena: Aww wat vervelend!! Heel veel beterschap! Hoe is het nu met je? Nog pijn?
Ellie: Welkom! Fijn dat jullie nu eindelijk kunnen genieten O+
LDG: Een tand :o Wat snel!
Meka: Wat een mooierd O+ O+ Een wat een mooie naam! Hoe komt t dat ie n sonde heeft :o
Fazz: Grappig dat de ene sneller is dan de andere. Dat achteruit kruipen klinkt grappig :D

SQ: Voor de tandjes zijn dus bijtringen ook voldoende?
nou ja, het verschilt per kind, de een heeft er meer last van dan de ander natuurlijk, maar ik heb nooit het idee gehad dat dat wrange spul veel verschil maakt.
Tandjes krijgen kan soms veel pijn doen, en bij veel pijn is een paracetamol veel effectiever ;)
disclaimer
  zondag 31 december 2017 @ 09:21:09 #284
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_176182181
Welkom met Jules! Mooi jochie O+
Gaat het goed met moeder en kind?

Tandenspul is idd geen must, maar wel fijn als het helpt.
Hier hielp het iig niet bij de eerste 2 tanden. Bij de oudste hadden we alleen Dentinox, dat werkte niet. Nu ook chamodent (oid) geprobeerd, maar hielp bij Ella ook niet.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_176182191
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:13 schreef rena het volgende:
Ik breek weer even in, onze pech op medisch gebied is nog niet voorbij :') Ik ben vannacht met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis ivm heftige buik en rugklachten; galstenen. Dus vanmiddag is mijn galblaas operatief verwijderd en ik mag weer een nachtje ziekenhuis doen, zonder baby helaas en ik mag 24 uur geen BV geven, ze heeft nu even wat KV gehad tot mijn man de gekolfde voeding thuis kan ontdooien.

Ik ben er nu wel echt klaar mee al die medische ellende }:| Ik wil gewoon lekker gaan genieten van mijn baby zonder dat een van ons twee zich beroerd voelen.
Ik heb dat ook gehad, toen S 8 dagen was. Echt, bevallen is er niks bij. Had je ook diarree en overgeven? Mijn galblaas kon blijven zitten. Vond ik toen t fijnst maar nu ben ik bij elke steek in mn buik weer bang voor die galstenenhorror.
Beterschap! Vraag om een kolf in het zh zodat je je productie op peil houdt.
pi_176182380
Ik heb nierstenen gehad, bevallen deed me minder pijn :{

Nog nooit iets van tandjesspul gebruikt, eventueel paracetamol bij erge pijn (en bijkomende slapeloosheid).

Kris, je hormonale overdenkingen zijn heel herkenbaar. Ik wil zo graag dat M. net zo’n toffe features krijgt als S., maar ook dat hij zo lekker klein en knuffelbaar blijft als hij nu is.
S. lag net in bed een filmpje te kijken en ondertussen nonchalant M. te aaien O+ Ook hij waardeert de zachte haartjes dus :+

Gefeliciteerd Dennis. Had niet eens door dat jij het was :P mooi mannetje!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 31 december 2017 @ 10:15:15 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_176182822
Zeg, ik weet dat ik het niet moet doen, maar ik heb net Noud even gewogen op onze eigen weegschaal, twee keer.
Hij is in vier maanden niks aangekomen. Maar dan ook gewoon niks. Hij eet goed, ontwikkelt zich prima, ziet er niet ondervoed uit ofzo...
Ik zal het cb volgende week eens bellen, maar dit zit me toch niet helemaal lekker ;(
disclaimer
pi_176182946
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:15 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg, ik weet dat ik het niet moet doen, maar ik heb net Noud even gewogen op onze eigen weegschaal, twee keer.
Hij is in vier maanden niks aangekomen. Maar dan ook gewoon niks. Hij eet goed, ontwikkelt zich prima, ziet er niet ondervoed uit ofzo...
Ik zal het cb volgende week eens bellen, maar dit zit me toch niet helemaal lekker ;(
Meer aan het bewegen geslagen?
Sowieso even langs gaan bij een weeguurtje, zou ik doen!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_176183410
Ik zou idd eerst eens bij CB wegen en kijken wat t dan scheelt. Hier was ze in ruim 3 maanden maar 450 gram aangekomen, dat was ook weinig, maar ze maakten erbij t CB geen punt van omdat ze er goed uitziet, veel beweegt en ook nog even ziek was geweest.

Maar als je je zorgen maakt is even langsgaan het handigst :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 31 december 2017 @ 10:48:16 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_176183435
Ja hij beweegt nu de hele dag en is inderdaad ziek geweest.
Ik maak me over hem an sich geen zorgen. Het ziet er op de curve alleen zo sneu uit :')


disclaimer
pi_176183504
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
Gefeliciteerd met je zoon, Dennis! Wat is ie vroeg!
Hoeft hij niet in de couveuse?
Dankjewel.
Hij ligt in de couveuse.
pi_176183530
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
Ja hij beweegt nu de hele dag en is inderdaad ziek geweest.
Ik maak me over hem an sich geen zorgen. Het ziet er op de curve alleen zo sneu uit :')
hier zei ze zoiets raars erbij;
' ja doordat er gezonder gegeten wordt zakt de curve van t gemiddelde gewicht dus nu is ze wel gezskt maar zit ze alsnog/nog steeds boven de middellijn dus prima' 8)7
Ze was van +2 naar +0,5 ofzo gezakt maar doordat de curve meezakte maakte t niet uit. Eh ja nou doei mevrouw _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 31 december 2017 @ 10:54:11 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_176183565
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:52 schreef tombolafan het volgende:

[..]

hier zei ze zoiets raars erbij;
' ja doordat er gezonder gegeten wordt zakt de curve van t gemiddelde gewicht dus nu is ze wel gezskt maar zit ze alsnog/nog steeds boven de middellijn dus prima' 8)7
Ze was van +2 naar +0,5 ofzo gezakt maar doordat de curve meezakte maakte t niet uit. Eh ja nou doei mevrouw _O-
da's inderdaad ook een interessante denkwijze. Dus als de mensen om me heen maar genoeg blijven eten kom ik straks vanzelf van mijn overgewicht af :D
disclaimer
pi_176183587
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's inderdaad ook een interessante denkwijze. Dus als de mensen om me heen maar genoeg blijven eten kom ik straks vanzelf van mijn overgewicht af :D
ja zoiets! En dan is dan arts he :o
Maakt t wel makkelijker om m'n eigen plan te trekken 8-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_176183704
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 10:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's inderdaad ook een interessante denkwijze. Dus als de mensen om me heen maar genoeg blijven eten kom ik straks vanzelf van mijn overgewicht af :D
Dat klopt dan weer wel, want de TNO-curve is een weergave van de gemiddelde groei en niet van de ideale, dus als het gemiddelde stijgt en jij individueel niet, dan kom je gunstig uit :Y) Maar op het consultatiebureau is het natuurlijk gewoon quatsch, want voor de groei van 1 kind gebruik je een statische curve en ben je niet bezig met een evolutietheorie.
  zondag 31 december 2017 @ 11:02:08 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_176183733
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

Dat klopt dan weer wel, want de TNO-curve is een weergave van de gemiddelde groei en niet van de ideale, dus als het gemiddelde stijgt en jij individueel niet, dan kom je gunstig uit :Y) Maar op het consultatiebureau is het natuurlijk gewoon quatsch, want voor de groei van 1 kind gebruik je een statische curve en ben je niet bezig met een evolutietheorie.
nee, ik ben nog steeds te zwaar als het gemiddelde gewicht stijgt hoor :P
disclaimer
pi_176183944
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 09:23 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik heb dat ook gehad, toen S 8 dagen was. Echt, bevallen is er niks bij. Had je ook diarree en overgeven? Mijn galblaas kon blijven zitten. Vond ik toen t fijnst maar nu ben ik bij elke steek in mn buik weer bang voor die galstenenhorror.
Beterschap! Vraag om een kolf in het zh zodat je je productie op peil houdt.
Diarree niet; wel overgeven; maar dat zag er nog allemaal normaal uit. Chirurg zei wel dat toen ze de galblaas er uit hadden dat er te zien was dat hij al begon te ontsteken, dus ik ben blij dat hij er uit is :X

Heb inderdaad de afgelopen uren gekolft telkens, moest wel allemaal weggegooid worden ;( Omdat alle medicatie van de operatie etc er nog in kan zitten. Mag vanavond na 6 uur weer BV geven aan ons liefje.

Waar ik wel van baal is dat ik bijna door de 6 weken niet bukken/tillen etc van de keizersnee heen was en dat ik nu weer van voor af aan begin. Heel fijn met een verhuizing in het vooruitzicht over een week of 4/5 :')

Mag zo wel naar huis gelukkig, heb nog best pijn maar mag paracetamol en krijg voor een paar dagen nog dyclofenac. Einde post, ik zal het verboden woord niet gebruiken :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176184019
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 00:12 schreef Mekamotut het volgende:
[ afbeelding ]
Ons ventje O+
Wat een schatje O+ Waarom heeft hij een sonde?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_176184186
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 11:13 schreef rena het volgende:

[..]

Wat een schatje O+ Waarom heeft hij een sonde?
Te vroeg geboren, zelf drinken kost hem teveel energie, die kan hij beter gebruiken om te groeien, vandaar de sonde.
pi_176184313
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 08:21 schreef Krisvc het volgende:

Ldg, een tandje, maar die van jou is nog maar piep toch? :o
Ja :{w ik verdenk hem ervan twee maanden te lang in mn baarmoeder te hebben gebivakeerd 8)7 hij is gigantisch en alle ontwikkeldingen heeft ie heel vroeg.

Hij moet nog vier maanden worden :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_176185746
Dicht!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')