abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:18:54 #51
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_176455379
registreer om deze reclame te verbergen
Vandaag brief nr 2 :')
Het is de vorige keer niet gelukt, of ik even met ze wil bellen voor een oplossing |:(
Ze zijn langsgeweest, hebben alles gezien en foto,s gemaakt
En nu moet ik ze gaan bellen 8)7
Gelijk maar een klacht gemaild dat het idioten zijn
Zo lekker rustig, dan geen slimme meter _O_
  Moderator zondag 14 januari 2018 @ 10:58:01 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176494467
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vandaag brief nr 2 :')
Het is de vorige keer niet gelukt, of ik even met ze wil bellen voor een oplossing |:(
Ze zijn langsgeweest, hebben alles gezien en foto,s gemaakt
En nu moet ik ze gaan bellen 8)7
Gelijk maar een klacht gemaild dat het idioten zijn
Zo lekker rustig, dan geen slimme meter _O_
Toch prachtig hoe zulke bedrijven gigantisch langs elkaar heen kunnen werken; hoe groter de organisatie hoe vaker dit soort dingen vookomen.

Inmiddels al gebeld ? O-)
  zondag 21 januari 2018 @ 14:30:28 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_176653359
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 10:58 schreef Vonkenboer het volgende:
Inmiddels al gebeld ? O-)
:N Ze kunnen die meter op een plek duwen waar de zon nooit schijnt :6
Stelletje debielen :(
  Moderator zondag 21 januari 2018 @ 18:41:37 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176658958
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
6s.gif Op zondag 21 januari 2018 14:30 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:N Ze kunnen die meter op een plek duwen waar de zon nooit schijnt :6
Stelletje debielen :(
Hehe, ze moeten er zelf maar op terug komen; het is uiteindelijk ook hun verantwoordelijkheid !
pi_176792406
Ik heb zo'n meter ook geweigerd. Opdonderen met die meuk. :)
  Moderator zondag 28 januari 2018 @ 13:29:43 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_176795465
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 11:13 schreef Vermon het volgende:
Ik heb zo'n meter ook geweigerd. Opdonderen met die meuk. :)
Kunnen ze zoiets van uit hun positie niet gewoon opdringen ?
  zondag 28 januari 2018 @ 13:34:14 #57
34027 devlinmr
Policor galore
pi_176795573
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Niks en anders stop ik ermee ;)
:{w betalen :N
Gratis bestaat niet. Welke gegevens verzamelt die app en aan wie verkopen ze dat?
Ik ben een policor landverradende humanistische gutmensch en er nog trots op ook
pi_176795726
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 11:13 schreef Vermon het volgende:
Ik heb zo'n meter ook geweigerd. Opdonderen met die meuk. :)
Ik ook.

En toen kreeg ik toon gratis van mn energieaanbieder, kwam de monteur, die zou een slimme meter gaan aanvragen anders werkte toon niet. dan maar geen toon :+
  zondag 28 januari 2018 @ 13:41:04 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176795743
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kunnen ze zoiets van uit hun positie niet gewoon opdringen ?
Zolang je meter niet afgekeurd is niet.
Als hij wel afgekeurd is wordt het een ander verhaal, maar dan heb je nog steeds het recht een niet-slimme meter te laten plaatsen, en dat is dus iets anders dan een slimme meter waarvan de communicatie uitgezet is.
Wullie bin KOEL ę Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176825516
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:29 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Kunnen ze zoiets van uit hun positie niet gewoon opdringen ?
Tot nu toe nog niet. :7
pi_176825555
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik ook.

En toen kreeg ik toon gratis van mn energieaanbieder, kwam de monteur, die zou een slimme meter gaan aanvragen anders werkte toon niet. dan maar geen toon :+
Haha inderdaad. Het is ook allemaal zooo lastig hŔ? 1x per jaar een aantal cijfers aflezen en 5 seconden per dag de thermostaat bedienen :')
  maandag 29 januari 2018 @ 20:17:26 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176825563
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 19:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
Of dat nou slim is ........

Even bedenken voor wie ie slim precies is... noem de voordelen eens op..
pi_176950828
quote:
1s.gif Op zondag 28 januari 2018 13:41 schreef Leandra het volgende: [..]

Zolang je meter niet afgekeurd is niet.
Als hij wel afgekeurd is wordt het een ander verhaal, maar dan heb je nog steeds het recht een niet-slimme meter te laten plaatsen, en dat is dus iets anders dan een slimme meter waarvan de communicatie uitgezet is.
Dat is wel goed nieuws. Maar ik heb wel een verwijsadres nodig om het de volgende keer te kunnen weigeren. Waar is de informatie daarover te vinden?

Hier ging het trouwens wat nonchalanter. Er werd in een rondschrijven meegedeeld wanneer ze hier in de omgeving aan het werk waren en als je thuis was als ze aanbelden, dan kon je hem ge´nstalleerd krijgen.
pi_176950880
quote:
14s.gif Op maandag 29 januari 2018 20:17 schreef Zolderkamer het volgende: [..]

Even bedenken voor wie ie slim precies is... noem de voordelen eens op..
Je schijnt erop te kunnen zien hoeveel je gebruikt en dan ga je vanzelf minder gebruiken o.i.d. Wie z'n oude meter afgeplakt heeft of op een onbereikbare plek, kan dat allemaal niet.
  zondag 4 februari 2018 @ 16:45:36 #65
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176951051
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:39 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Je schijnt erop te kunnen zien hoeveel je gebruikt en dan ga je vanzelf minder gebruiken o.i.d. Wie z'n oude meter afgeplakt heeft of op een onbereikbare plek, kan dat allemaal niet.
Daar zijn al jaren gewoon tellertjes voor te koop.. dat is niets nieuws..
  zondag 4 februari 2018 @ 16:51:30 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176951207
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:37 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Dat is wel goed nieuws. Maar ik heb wel een verwijsadres nodig om het de volgende keer te kunnen weigeren. Waar is de informatie daarover te vinden?

Hier ging het trouwens wat nonchalanter. Er werd in een rondschrijven meegedeeld wanneer ze hier in de omgeving aan het werk waren en als je thuis was als ze aanbelden, dan kon je hem ge´nstalleerd krijgen.
quote:
Weigeren
U mag de slimme meter weigeren. Uw netbeheerder installeert dan een digitale meter zonder communicatiemodule. De meter is dan niet uit te lezen. Werkt uw meter nog goed? Dan kan deze tot het einde van de levensduur blijven hangen. U moet zelf uw verbruiksgegevens doorgeven. Als u de slimme meter heeft geweigerd en uw oude meter gaat stuk, dan ontvangt u een andere meter. Dit is geen slimme meter, maar een digitale meter die niet op afstand uitleesbaar is.
Bron
Wullie bin KOEL ę Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176951385
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:51 schreef Leandra het volgende: [..]
[..]

Bron
Bedankt. Fijn dat je dat gevonden heb, ik heb er niet eerder over gehoord.

Nu zit ik nog met die weigering. Is passief weigeren door niet thuis te zijn/open te doen ook weigeren waarmee je automatisch doorgaat naar een meter zonder communicatiemodule? En hoe kan je met eigen ogen zien of die module er wel of niet op zit?
  zondag 4 februari 2018 @ 17:03:45 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176951511
Nog een veel betere bron:
quote:
Weigeren van de slimme meter

Wilt u geen slimme meter? Dan kunt u bij uw netbeheerder de slimme meter weigeren. U behoudt uw huidige energiemeter. Dan kunt u geen gebruik maken van nieuwe diensten en toepassingen om energie te besparen. Ook moet u zelf uw meterstanden doorgeven.

Is uw oude meter echt aan vervanging toe, dan ontvangt u een andere meter. Dit is geen slimme meter, maar een digitale meter die niet op afstand uit te lezen is.

Heeft u een slimme meter geweigerd en wilt u later toch een meter aanvragen? Dan mag de netbeheerder kosten voor de slimme meter in rekening brengen.
Wullie bin KOEL ę Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 februari 2018 @ 17:05:18 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176951548
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 16:58 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Bedankt. Fijn dat je dat gevonden heb, ik heb er niet eerder over gehoord.

Nu zit ik nog met die weigering. Is passief weigeren door niet thuis te zijn/open te doen ook weigeren waarmee je automatisch doorgaat naar een meter zonder communicatiemodule? En hoe kan je met eigen ogen zien of die module er wel of niet op zit?
Als ze je een brief sturen dat ze dan en dan langskomen moet je wel afbellen, dan is niet thuis zijn niet voldoende.
Maar ervaring leert dat dat geen probleem is, behalve dat de "klantenservice" van de netbeheerder je dan toch probeert om te praten omdat een slimme meter echt zoveel beter zou zijn :')
Wullie bin KOEL ę Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176951570
Hier stonden laatst twee man aan de deur, van Eneco ofzo om mijn “slimme meter” te controleren.

Leuk geprobeerd jongens, die heb ik niet. :+
Keep the ones that heard you when you never said a word.
pi_176952174
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 17:05 schreef Leandra het volgende: [..]

Als ze je een brief sturen dat ze dan en dan langskomen moet je wel afbellen, dan is niet thuis zijn niet voldoende.
Maar ervaring leert dat dat geen probleem is, behalve dat de "klantenservice" van de netbeheerder je dan toch probeert om te praten omdat een slimme meter echt zoveel beter zou zijn :')
Door dit topic besefte ik, dat ze het zo handig aangepakt hebben. De meesten zullen toch al niet thuis zijn wegens werk en dan hoef je er geen moeite voor te doen. Maar dat is dus geen echte weigering. Omgekeerd was hun brief ook vaag en er is niet gewezen op de mogelijkheid/noodzaak tot weigeren.

Het is me een raadsel wat er voor de klant beter zou moeten zijn aan die slimme meter. Er zijn al zˇveel grote energiebesparingsacties geweest en je krijgt voortdurend tips over lamp uit, koelkast dicht, etc. We weten allemaal dat verbruik energie/geld kost. Op de oude meter en op de termijnrekening kan je zien hoeveel je verbruikt qua energie en geld. Daar is die koekeloermeter niet voor nodig. Energiezuinig leven doe je door goed gedrag, ongeacht wat de meters laten zien.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')