abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:45:22 #1
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_175933128
ik zit me nou al zolang suf te zoeken: ik ben een redelijke leek in Lightroom. Ik heb mooie presets geinstalleerd. Die kan ik toepassen op de gehele foto en erna dmv brushes bepaalde gebieden aanpassen. Maar hoe kan ik de preset instelling nou overnemen in mijn brushgebied? Ofwel, ik wil de preset alleen toepassen op het gemaskeerde gebied...
Alvast bedankt voor de hulp!
pi_175951009
Dat kan niet.
pi_178410142
Toch een schopje omdat ik ook een vraag heb over Lightroom en user presets in dit geval.. Ik heb een panasonic GX80. Weet iemand of er een user preset te downloaden is waarin de instellingen net zo zijn zoals je op je camera display ziet? (beetje vaag omschreven, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel..)
Nu zien foto's op mijn camera heel anders van kleur e.d. dan als ik ze in lightroom zet. Hoe dit komt snap ik wel, maar ik zou dus graag en preset willen waarin het hetzelfde oogt als wat mijn camera ervan maakt. Dan kan ik van daaruit verder.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 9 april 2018 @ 17:27:45 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178410278
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 17:20 schreef Kirb het volgende:
Toch een schopje omdat ik ook een vraag heb over Lightroom en user presets in dit geval.. Ik heb een panasonic GX80. Weet iemand of er een user preset te downloaden is waarin de instellingen net zo zijn zoals je op je camera display ziet? (beetje vaag omschreven, maar hopelijk snappen jullie wat ik bedoel..)
Nu zien foto's op mijn camera heel anders van kleur e.d. dan als ik ze in lightroom zet. Hoe dit komt snap ik wel, maar ik zou dus graag en preset willen waarin het hetzelfde oogt als wat mijn camera ervan maakt. Dan kan ik van daaruit verder.
Kijk even in dat lijstje
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178411921
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2018 17:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Kijk even in dat lijstje
[ afbeelding ]
Ah ja gevonden, volgens mij als ik daar "camera standard" aanhoud komt 't al meer in de buurt. Hopelijk lost dat 't op dan, bedankt!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')