abonnement Unibet Coolblue
pi_175915956
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 07:50 schreef Scrummie het volgende:
Ten Hag _O-. Weer een trainer die een half jaar tot een jaar nodig heeft om zijn visie door te voeren. Gelukkig krijg je bij Ajax de tijd :).
Heel eerlijk, als Keizer was gebleven had je dit seizoen ook af kunnen schrijven, ik had er weinig geloof in dat hij die achterstand op PSV nog in had gelopen, daarvoor was hij zelf te wispelturig en toch ook vaak te naïef. Tuurlijk liep het de laatste weken beter dan daarvoor en is het lullig dat zo'n wanhoopsschot via het hoofd van Veltman erin vliegt woensdag, da's dikke pech. Maar het is wel een soort van structureel probleem dat hij niet echt een visie heeft...

Ten Hag kan nu mooi een half jaar de boel neerzetten en volgend jaar hopelijk oogsten, en heel misschien pak je die titel nog
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_175916019
Dit weekend had Keizer keihard gewonnen en PSV gelijk gespeeld en dan had hij het seizoen afgemaakt denk ik. Alleen Bergkamp eruit omdat Marc het zat was. Paniekvoetbal. :P

Ben wel erg blij dat Dennis en Hennie weg zijn, hoewel ik het ook lastig vind te accepteren dat Bergkamp zijn status schade heeft opgelopen. Hij was toch een soort halfgod voor mij. :@

Ik had gewoon liever het seizoen afgemaakt met Keizer, dit wordt sowieso een tussenjaar zo
-nee-
pi_175916030
Lekker belangrijk of de rest van het land ons iets gunt of niet :')
pi_175916031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:15 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Heel eerlijk, als Keizer was gebleven had je dit seizoen ook af kunnen schrijven, ik had er weinig geloof in dat hij die achterstand op PSV nog in had gelopen, daarvoor was hij zelf te wispelturig en toch ook vaak te naïef. Tuurlijk liep het de laatste weken beter dan daarvoor en is het lullig dat zo'n wanhoopsschot via het hoofd van Veltman erin vliegt woensdag, da's dikke pech. Maar het is wel een soort van structureel probleem dat hij niet echt een visie heeft...

Ten Hag kan nu mooi een half jaar de boel neerzetten en volgend jaar hopelijk oogsten, en heel misschien pak je die titel nog
100% eens. We speelden echt wel iets beter en uit bij AZ winnen was knap en dan is het ook lekker dat PSV doordeweeks punten laat liggen. Maar over de gehele lijn genomen denk ik dat het gat eerder weer groter zou zijn geworden na de winterstop, dan kleiner. Hier had al veel eerder een eind aan moeten komen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:20:51 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175916056
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:14 schreef Fargo het volgende:

[..]

Je kunt ook middelmatige talenten hebben uit de eigen jeugd (zoals PSV in mijn ogen), maar als het je dan geen prijzen oplevert, dan sta je letterlijk met lege handen. En wat is dan het sportieve vooruitzicht, als het resultaat onverhoopt wegblijft?
het is natuurlijk ook een verdienmodel, zeker nu de CL euro's voor Nederlandse clubs moeilijk haalbaar gaan worden, in die zin heeft Ajax gewoon een grote voorsprong, maar op het belangrijkste gebied nog niet en dat is resultaten (prijzen) met je 1e elftal.
pi_175916098
Keizer >>>>> ten Hag

ik snap echt niet waarom je keizer wegstuurt en ten hag gaat halen....

ik vraag me af of ten hag een verbetering zou zijn

Ik denk dat keizer ook weggestuurd is omdat van der sar en overmars zo snel mogelijk eigenlijk af wilde van bergkamp en spijkerman.....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:23:18 #82
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:14 schreef Fargo het volgende:

[..]

Je kunt ook middelmatige talenten hebben uit de eigen jeugd (zoals PSV in mijn ogen), maar als het je dan geen prijzen oplevert, dan sta je letterlijk met lege handen. En wat is dan het sportieve vooruitzicht, als het resultaat onverhoopt wegblijft?
Historisch gezien is het zo dat Ajax het moet hebben van zijn jeugd en PSV van slim aankoopbeleid. Over de laatste 20 jaar heeft het één het andere niet duidelijk overtroffen qua resultaten, met een licht voordeel voor PSV, uit mijn hoofd.

Beide ploegen hebben in die periode financiële klotetijden gehad en zijn op hun eigen wijze gesteund door de gemeente. Dus wat wil je nu eigenlijk beweren, dat de methode van Ajax beter is? Dat is feitelijk niet aan te tonen.

Een andere weg is niet meteen een mindere weg. En de grap is dat PSV en Ajax qua methode naar elkaar toe aan het groeien zijn. PSV is een paar jaar geleden meer op de jeugd gaan focussen en de eerste echte producten daarvan lopen nu in de A en B. Of dat succesvol gaat zijn, moet nog blijken. Maar op de Herdgang heeft nog nooit zoveel talent gelopen als nu. Ik kom er al jaren en dat merk je echt aan alles.

Ajax is afgestapt van hun debiele ' '5 miljoen is de max' aankoopbeleid en geeft flink uit momenteel. Waarom? Omdat de jeugd achterblijft, niet meer en niet minder.

Het is allemaal opportunisme.
pi_175916110
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is natuurlijk ook een verdienmodel, zeker nu de CL euro's voor Nederlandse clubs moeilijk haalbaar gaan worden, in die zin heeft Ajax gewoon een grote voorsprong, maar op het belangrijkste gebied nog niet en dat is resultaten (prijzen) met je 1e elftal.
Absoluut. Eeuwig zonde dat Bosz weg is gegaan afgelopen zomer. Natuurlijk heb je geen keiharde garanties, maar hij had de boel echt in het gareel. En dan heb ik het echt niet alleen over die finaleplaats. Op het laatste had 'ie een team gesmeed waarbij je tweede keus gewoon met twee vingers in de neus bij Willem II wint. Nogmaals, geen garanties, maar het zou toch gek hebben moeten lopen als hij dit jaar niet ergens in de prijzen zou vallen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:24:09 #84
131800 Tarado
capô de fusca
pi_175916115
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:18 schreef Marsenal het volgende:
Dit weekend had Keizer keihard gewonnen en PSV gelijk gespeeld en dan had hij het seizoen afgemaakt denk ik. Alleen Bergkamp eruit omdat Marc het zat was. Paniekvoetbal. :P

Ben wel erg blij dat Dennis en Hennie weg zijn, hoewel ik het ook lastig vind te accepteren dat Bergkamp zijn status schade heeft opgelopen. Hij was toch een soort halfgod voor mij. :@

Ik had gewoon liever het seizoen afgemaakt met Keizer, dit wordt sowieso een tussenjaar zo
als speler was hij ook gewoon geweldig, zelfde geldt eigenlijk voor Van Basten, die had ook gewoon niet ergens anders aan moeten beginnen
pi_175916120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:23 schreef klaasweetalles het volgende:
Keizer >>>>> ten Hag

ik snap echt niet waarom je keizer wegstuurt en ten hag gaat halen....

ik vraag me af of ten hag een verbetering zou zijn

Ik denk dat keizer ook weggestuurd is omdat van der sar en overmars zo snel mogelijk eigenlijk af wilde van bergkamp en spijkerman.....
Als ze dat hadden gewild, dan had Bosz hier toch nog gezeten?
pi_175916148
Met Ten Hag gaan jullie nog wel 1e worden
pi_175916164
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:24 schreef Fargo het volgende:

[..]

Als ze dat hadden gewild, dan had Bosz hier toch nog gezeten?
Ik denk dat niemand het aandurfde om Bergkamp zomaar bij ajax weg te sturen.

Bergkamp is natuurlijk heel wat groter dan van der sar en overmars....maar met zijn 2en is het gelukt.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175916180
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:18 schreef Marsenal het volgende:
Dit weekend had Keizer keihard gewonnen en PSV gelijk gespeeld en dan had hij het seizoen afgemaakt denk ik. Alleen Bergkamp eruit omdat Marc het zat was. Paniekvoetbal. :P

Ben wel erg blij dat Dennis en Hennie weg zijn, hoewel ik het ook lastig vind te accepteren dat Bergkamp zijn status schade heeft opgelopen. Hij was toch een soort halfgod voor mij. :@

Ik had gewoon liever het seizoen afgemaakt met Keizer, dit wordt sowieso een tussenjaar zo
Als er iets duidelijk is geworden op basis van alle verhalen die rond de club naar buiten komen, is dat ze het vrijwel unaniem over Bergkamp hebben als enorme stoorzender (eerst richting Jonk, daarna richting Bosz, Overmars en Sar) terwijl hij nergens verantwoordelijkheid voor droeg.

Ik denk echt dat de structuur nu veel beter staat en dat kreeg al vorm door de veranderende rol van Sar en het mandaat voor Overmars en in alles lijken ze nu op de goede weg. Aankopen voor aankomend seizoen lijken veel soepeler en eerder binnen geharkt te worden. Daarnaast wordt er nu waarschijnlijk gekozen voor een trainer met een prima tactisch en vooruitstrevend inzicht, met de nodige ervaring op het hoogste niveau die ook nog eens in de keuken van de meest vooruitstrevende clubtrainer van deze tijd heeft mogen kijken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_175916192
Leuk dat de fans van andere clubs zo begaan zijn met Ajax O+
pi_175916207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:25 schreef hafcfan het volgende:
Met Ten Hag gaan jullie nog wel 1e worden
Welkom op de Ten Hag-bandwagon, makker.
pi_175916211
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Historisch gezien is het zo dat Ajax het moet hebben van zijn jeugd en PSV van slim aankoopbeleid. Over de laatste 20 jaar heeft het één het andere niet duidelijk overtroffen qua resultaten, met een licht voordeel voor PSV, uit mijn hoofd.

Beide ploegen hebben in die periode financiële klotetijden gehad en zijn op hun eigen wijze gesteund door de gemeente. Dus wat wil je nu eigenlijk beweren, dat de methode van Ajax beter is? Dat is feitelijk niet aan te tonen.

Een andere weg is niet meteen een mindere weg. En de grap is dat PSV en Ajax qua methode naar elkaar toe aan het groeien zijn. PSV is een paar jaar geleden meer op de jeugd gaan focussen en de eerste echte producten daarvan lopen nu in de A en B. Of dat succesvol gaat zijn, moet nog blijken. Maar op de Herdgang heeft nog nooit zoveel talent gelopen als nu. Ik kom er al jaren en dat merk je echt aan alles.

Ajax is afgestapt van hun debiele ' '5 miljoen is de max' aankoopbeleid en geeft flink uit momenteel. Waarom? Omdat de jeugd achterblijft, niet meer en niet minder.

Het is allemaal opportunisme.
Vergis je niet, ik ben het echt heel ver met je eens hoor. Zeker wat betreft het feit dat beide ploegen naar elkaar toe groeien qua methode. Is een interessante ontwikkeling ook.

Overigens, wilde ik helemaal niets beweren en al helemaal niet dat de ene methode beter zou zijn dan de andere. Meer alleen, wat heb je als supporter liever? Middelmatige spelers, goed team, degelijk spel en zo nu en dan resultaat? Of middelmatige spelers, goede talenten, ups and downs qua spel, en ook zo nu en dan resultaat? Dát is op dit moment het verschil tussen beide ploegen. En nogmaals, daar beweer ik niet mee dat de ene beter is dan de andere.
pi_175916227
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:26 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand het aandurfde om Bergkamp zomaar bij ajax weg te sturen.

Bergkamp is natuurlijk heel wat groter dan van der sar en overmars....maar met zijn 2en is het gelukt.
Afgelopen zomer waren ze toch ook met zijn tweetjes? Ik snap je niet helemaal. Nu is dat niks nieuws, maar toch...
pi_175916239
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 09:42 schreef Ajacied422 het volgende:
Ten Hag heeft ieder jaar opnieuw moeten beginnen bij FC Utrecht om verschillende verkopen van spelers. Alleen slaan ze dit jaar de plank mis met aankopen. Dessers blijkt geen Haller te zijn, Van de Streek valt nog tegen als vervanger van Amrabat. Dat telt gewoon mee.
Maar jij bent het er toch ook wel mee eens dat als je een lijstje zou opstellen van de meest aanvallend-spelende subtoppers, Utrecht niet bepaald bovenaan staat? (En dat geldt ook voor vorige seizoenen.)
pi_175916262
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar jij bent het er toch ook wel mee eens dat als je een lijstje zou opstellen van de meest aanvallend-spelende subtoppers, Utrecht niet bepaald bovenaan staat? (En dat geldt ook voor vorige seizoenen.)
Dat klopt zeker. Het is meer een patroontrainer.
pi_175916324
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:28 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Welkom op de Ten Hag-bandwagon, makker.
In zijn linkerteen meer verstand dan Cocu en Gio
pi_175916336
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

Afgelopen zomer waren ze toch ook met zijn tweetjes? Ik snap je niet helemaal. Nu is dat niks nieuws, maar toch...
het is makkelijker om iemand eruit te pleuren als de resultaten tegenvallen....

Bergkamp was voor keizer. Ze hebben hebben bergkamp zijn zin gegeven ondanks tegenstand. Misschien hebben ze het wel bewust bergkamp zijn zin gegeven om hem te kunnen schoppen als het fout zou gaan.

Misschien is bergkamp helemaal niet weggestuurd? Misschien heeft bergkamp wel gezegd als keizer moet gaan dan ga ik ook....

Er is nog helemaal niets naar buiten gebracht hoe het nou precies is gegaan.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:34:10 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916356
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:28 schreef Fargo het volgende:

[..]

Vergis je niet, ik ben het echt heel ver met je eens hoor. Zeker wat betreft het feit dat beide ploegen naar elkaar toe groeien qua methode. Is een interessante ontwikkeling ook.

Overigens, wilde ik helemaal niets beweren en al helemaal niet dat de ene methode beter zou zijn dan de andere. Meer alleen, wat heb je als supporter liever? Middelmatige spelers, goed team, degelijk spel en zo nu en dan resultaat? Of middelmatige spelers, goede talenten, ups and downs qua spel, en ook zo nu en dan resultaat? Dát is op dit moment het verschil tussen beide ploegen. En nogmaals, daar beweer ik niet mee dat de ene beter is dan de andere.
Voor mij maakt het niet uit of die talenten uit de eigen jeugd komen, of uit Mexico, Servië of Groningen.

Ik geniet net zo hard van een actie van Lozano als wanneer Afellay die maakte en ik juichte net zo hard voor een goal van Nistelrooy als nu voor Locadia.

Een goede speler binnenhalen via scouting en transfers is gewoon ook een topprestatie. Wat ik wel belangrijk vind, is dat je je met een team moet kunnen blijven identificeren. En dat is deels wel gebonden aan waar spelers vandaan komen, maar niet helemaal.
pi_175916390
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:32 schreef hafcfan het volgende:

[..]

In zijn linkerteen meer verstand dan Cocu en Gio
waar is dat op gebaseerd volgens jouw?

Ik kan me nooit voorstellen dat spelers die gewoon middelmaat zijn geweest tactische zo sterk zijn....

Meestal zijn trainers in de categorie van gaal ten hag enzovoors voornamelijk goed in domme babbels....en er komt zoveel onzin uit om maar interessant te doen...
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175916396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

waar is dat op gebaseerd volgens jouw?

Ik kan me nooit voorstellen dat spelers die gewoon middelmaat zijn geweest tactische zo sterk zijn....

Meestal zijn trainers in de categorie van gaal ten hag enzovoors voornamelijk goed in domme babbels....en er komt zoveel onzin uit om maar interessant te doen...
Denk eens aan Van Gaal en lees dan je tweede zin nog eens.
  vrijdag 22 december 2017 @ 10:36:53 #100
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175916411
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:35 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

waar is dat op gebaseerd volgens jouw?

Ik kan me nooit voorstellen dat spelers die gewoon middelmaat zijn geweest tactische zo sterk zijn....
Dus elke toptrainer is voorheen topvoetballer geweest?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')