abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175884644
Mijn meisje (poes van ongeveer 5 jaar) eet amper meer.
Het viel amper op, omdat ze de drukte van de andere katten beneden ontweek en meer op zolder bleef.

Wss is ze eerst gestopt met harde brokken eten, en daarna ook afgestapt van nat voer met gelei. Ja het gelei ging er nog wel in, maar het vlees zelf nog maar amper.

Maandag zag ik dat ze geen kracht meer had om naar het vensterbank te springen. En ja ze was nog wel wat dik (zoals altijd)... maar vooral nog in haar buik, op andere plekken leek ze wat vermagerd, waaronder haar rug.

Natuurlijk daarna alles geprobeerd, haar eten prakken, uiteindelijk overgaan op mousse, wat ook gewoon op te likken is. Dat laatste werkte redelijk, bijna een kuipje opgegeten.
Maar dat is te weinig voor haar.

Nu dacht ik aanvankelijk aan gebitsproblemen, maar zo snel gaat dat doorgaans niet.

Ik heb wel het idee dat het meisje door de mousse te eten wel minder snel achteruit gaat...
Maar morgenmiddag ga ik met haar naar de dierenarts, als ik vervoer kan krijgen.
Toch hoop ik hier eerder al een diagnose te kunnen stellen, waarmee ik de dierenarts kan confronteren. Ik sta niet graag met lege handen, zeker niet als het om mijn katten gaat
pi_175884656
Misschien heeft ze last van haar gebit. Ontstoken tandvlees?
Ondanks dat ik de OP heb gelezen, heb ik even je opmerking daarover gemist. :@

Of ze zit even niet lekker in haar vel. Je weet het nooit met die beestjes. De jongste at hier ook 2 dagen niet, bewoog niet, deed niks. Dierenarts, nachtje gebleven, drama, infusen uitgerukt. Maar meneer was de volgende dag weer tiptop in orde.
En niemand had ook maar enig idee wat er nou was.

Ik hoop dat je morgen wat zekerheid krijgt. Het is in elk geval een goed teken dat ze wel wil eten.
pi_175884711
kan me herinneren dat ooit een zieke kat die ik had uitegroogd was en de arts hem een peer injecties gaf met water, en ook iets met een kuurtje een injectie en pillen, dan knappen ze wel op, kan dus uidroging zijn, ps volgende keer niet zo lang wachten,... katten zijn geen mensen, katten kunnen veel eerder het hoekje omgaan als ze iets hebben
pi_175885661
Voor vervoer kun je ook contact opnemen met de dierenambulance.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175911871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 02:42 schreef Also-von-Oder het volgende:
Mijn meisje (poes van ongeveer 5 jaar) eet amper meer.
Het viel amper op, omdat ze de drukte van de andere katten beneden ontweek en meer op zolder bleef.

Wss is ze eerst gestopt met harde brokken eten, en daarna ook afgestapt van nat voer met gelei. Ja het gelei ging er nog wel in, maar het vlees zelf nog maar amper.

Maandag zag ik dat ze geen kracht meer had om naar het vensterbank te springen. En ja ze was nog wel wat dik (zoals altijd)... maar vooral nog in haar buik, op andere plekken leek ze wat vermagerd, waaronder haar rug.

Natuurlijk daarna alles geprobeerd, haar eten prakken, uiteindelijk overgaan op mousse, wat ook gewoon op te likken is. Dat laatste werkte redelijk, bijna een kuipje opgegeten.
Maar dat is te weinig voor haar.

Nu dacht ik aanvankelijk aan gebitsproblemen, maar zo snel gaat dat doorgaans niet.

Ik heb wel het idee dat het meisje door de mousse te eten wel minder snel achteruit gaat...
Maar morgenmiddag ga ik met haar naar de dierenarts, als ik vervoer kan krijgen.
Toch hoop ik hier eerder al een diagnose te kunnen stellen, waarmee ik de dierenarts kan confronteren. Ik sta niet graag met lege handen, zeker niet als het om mijn katten gaat
Heel veel sterkte met je poes O+ laat het hier even weten hoe het bezoek naar de DA is verlopen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 02:06:20 #6
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175912348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 01:32 schreef vronie het volgende:

[..]

Heel veel sterkte met je poes O+ laat het hier even weten hoe het bezoek naar de DA is verlopen.
Dank je, ja het is gelukt met het vervoer. Ik dacht aanvankelijk aan gebitsproblemen (naast nog veel ernstiger problemen)...
Maar waarschijnlijk heeft ze keelproblemen. Daarvoor heeft ze 6 uur geleden een injectie gekregen en heb ik vloeistof en pillen meegekregen (met o.a. ontstekingsremmers).
En het lijkt nu al de goede kant op te gaan, zojuist heeft ze wat eten gekauwd in plaats van gelikt.

P.S. 2 jaar geleden ook vlak voor kerst was ze er erger aan toe, toen zat er een tak van meer dan 10 cm die haar buik was binnengedrongen en er bijna weer uitkwam aan de zijkant. Was nog net aan de buitenkant van de ribben omhoog gegaan, anders had ze het niet overleeft.

Ik ben dus weer een gelukkig mens, met hopelijk snel weer 4 gezonde katten. Laat de kerstcadeaus maar zitten, het meisje gaat de goede kant op, dan is mijn belangrijkste kerstcadeau! *O*
pi_175912414
Hoera! *O*
pi_175915761
Gelukkig dat het beter met haar gaat ^O^
  zondag 24 december 2017 @ 01:40:29 #9
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175964441
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 03:16 schreef Edwin_Posse het volgende:
kan me herinneren dat ooit een zieke kat die ik had uitegroogd was en de arts hem een peer injecties gaf met water, en ook iets met een kuurtje een injectie en pillen, dan knappen ze wel op, kan dus uidroging zijn, ps volgende keer niet zo lang wachten,... katten zijn geen mensen, katten kunnen veel eerder het hoekje omgaan als ze iets hebben
Zolang heb ik niet gewacht, ik heb 4 katten en ja soms heeft er eentje minder zin in eten. Maar toen ik zag dat ze 2 keer op rij niet haar hele etensbakje leeg at... waarna ze ook de kracht niet meer had om te springen, heb ik direct de volgende dag de dierenarts gebeld voor een afspraak.

Okay, wie er allemaal van de droge brokken eten (staat in de keuken), dat zie ik niet altijd.
En het meisje drinks soms wel water of melk, soms wat minder.

En ook het bakje met harde brokjes staat in de keuken, waar ik zelden ben.
Maar ik ken mijn katten, ik zie als er iets niet klopt... en heb direct na dit waargenomen te hebben binnen een dag de dierenarts gebeld. :Y
  zondag 24 december 2017 @ 01:59:07 #10
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175964565
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 02:12 schreef mootie het volgende:
Hoera! *O*
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:07 schreef vronie het volgende:
Gelukkig dat het beter met haar gaat ^O^
Beiden bedankt (ook namens het meisje).

Ze eet nog steeds niet al teveel en vooral langzaam. Dat kun je als poes hier amper doen, dus heb ik haar opgesloten in de badkamer om op haar eigen tempo te kunnen eten zonder gestoord te worden door die andere 3 jakhalzen van katers die haar portie eten ook graag soldaat willen maken.

Maar in de badkamer staat een wasmachine... en daar klom mevrouw vandaag dus in. En je raadt het al (of niet)... het meisje raakte met beide voorpoten klem in de trommel. Met beide "katten duimen" in de gaatjes.
Geen gejammer tot ik haar probeerde los te maken, voorpoot een was snel los, de 2e duurde langer en was pijnlijker.

Maar dat is het mooie van mijn meisje, ze vertrouwd me bijna volledig. Ze kon haar impulsen bedwingen als het haar wat pijn deed om haar te bevrijden. Ze ging niet over tot krabben, al wilde ze dat soms wel...
Ja mijn meisje is een stres poes. Als de deurbel gaat, rent ze al onder het bed of de bank, bij de telefoon vaak hetzelfde, ze vertrouwt niemand behalve mij (en zelfs mij niet 100%)... maar als ik haar aai, dan toont ze al snel haar buikje, haar meest kwetsbare deel die ik mag aaien.
Ja dat doet me dan toch wel iets, dat zij mij wel toelaat tot haar meest kwetsbare zones, waar geen enkel ander mens of dier toegang tot had (behalve haar kittens ooit).

Om een lang verhaal kort te maken, ook al was ze het oneens om naar de dierenarts te gaan, ze was al een paar uur later weer dol op mij, alsof ze het wist dat ik het voor haar bestwil deed.

En mijn kerst kan nu al niet meer kapot (tenzij...).
pi_175969326
Fijn dat het weer wat beter gaat! Als haar keel geïrriteerd is en ze daardoor liever wat meer mousse eet, dan is dat voor nu prima 😊. En slim om haar even apart te zetten! Jammer van die wasmachine, maar dat verzin je van tevoren niet en fijn dat ze je zo vertrouwd!
  maandag 25 december 2017 @ 03:05:15 #12
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175985528
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:56 schreef Candaasje het volgende:
Fijn dat het weer wat beter gaat! Als haar keel geïrriteerd is en ze daardoor liever wat meer mousse eet, dan is dat voor nu prima 😊. En slim om haar even apart te zetten! Jammer van die wasmachine, maar dat verzin je van tevoren niet en fijn dat ze je zo vertrouwd!
Inderdaad, geen van mijn katten had ooit interesse in de wasmachine (wel in de wasmand maar daar bleef het bij)... En toch had ik het kunnen weten, ik heb genoeg berichten gelezen over katten in de wasmachine, dus ik reken me het wel een beetje aan, dat dit niet afgesloten was.

Ik bedoel maar, ik heb geen kinderen... dus ik had dit gevaar voor mijn meisje wel moeten zien, misschien.

Maar het is allemaal goed afgelopen, ik heb mijn leermomenten gehad... het meisje eet nu wel haar avondeten bordje bijna leeg... maar het is nog niet genoeg.
Om weer helemaal goed te functioneren zou ze ook flink wat droge brokjes moeten eten, dat doet ze amper. Het gaat weliswaar iets beter, ze teert nog steeds in op haar eigen (over)gewicht, al lijkt het zich wel te stabiliseren.
pi_175988654
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 03:05 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Inderdaad, geen van mijn katten had ooit interesse in de wasmachine (wel in de wasmand maar daar bleef het bij)... En toch had ik het kunnen weten, ik heb genoeg berichten gelezen over katten in de wasmachine, dus ik reken me het wel een beetje aan, dat dit niet afgesloten was.

Ik bedoel maar, ik heb geen kinderen... dus ik had dit gevaar voor mijn meisje wel moeten zien, misschien.

Maar het is allemaal goed afgelopen, ik heb mijn leermomenten gehad... het meisje eet nu wel haar avondeten bordje bijna leeg... maar het is nog niet genoeg.
Om weer helemaal goed te functioneren zou ze ook flink wat droge brokjes moeten eten, dat doet ze amper. Het gaat weliswaar iets beter, ze teert nog steeds in op haar eigen (over)gewicht, al lijkt het zich wel te stabiliseren.
Je kunt niet alles voorzien. Je kunt haar ook niet in bubbeltjesplastic inpakken voor de rest van haar leven ;)

Het zal even tijd nodig hebben om te genezen. Dat ze in elk geval iets eet is het belangrijkste :)
pi_175989481
quote:
0s.gif Op maandag 25 december 2017 03:05 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Inderdaad, geen van mijn katten had ooit interesse in de wasmachine (wel in de wasmand maar daar bleef het bij)... En toch had ik het kunnen weten, ik heb genoeg berichten gelezen over katten in de wasmachine, dus ik reken me het wel een beetje aan, dat dit niet afgesloten was.

Ik bedoel maar, ik heb geen kinderen... dus ik had dit gevaar voor mijn meisje wel moeten zien, misschien.

Maar het is allemaal goed afgelopen, ik heb mijn leermomenten gehad... het meisje eet nu wel haar avondeten bordje bijna leeg... maar het is nog niet genoeg.
Om weer helemaal goed te functioneren zou ze ook flink wat droge brokjes moeten eten, dat doet ze amper. Het gaat weliswaar iets beter, ze teert nog steeds in op haar eigen (over)gewicht, al lijkt het zich wel te stabiliseren.
Als je denkt dat de andere katten haar brokjes eten is het te overwegen om een surefeeder aan te schaffen. Hier een veelvraatkat en een mini-eter die liever steeds een paar brokjes eet en een uur later weer. En met de feeder gaat dat, die gaat alleen open als zij er voor staat. Zo kan je ook bijhouden wat ze eet. Hier is de kat niet meer graatmager (en de ander valt iets af)
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 26 december 2017 @ 03:05:42 #15
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_176005337
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 10:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je kunt niet alles voorzien. Je kunt haar ook niet in bubbeltjesplastic inpakken voor de rest van haar leven ;)

Het zal even tijd nodig hebben om te genezen. Dat ze in elk geval iets eet is het belangrijkste :)
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar van die wasmachine had ik wel kunnen voorzien, je leest het wel vaker. Gelukkig gebruik ik het zelden meer.
En deze feestdagen helpen ook niet echt mee betreft het genezingsproces. Normaal geef ik mijn katten rond 17.00 uur hun avondeten, en daarmee evt medicijnen. Maar goed, vanaf dinsdag weer op normale tijden.

Thanks! ^O^
  dinsdag 26 december 2017 @ 03:19:36 #16
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_176005435
quote:
1s.gif Op maandag 25 december 2017 11:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Als je denkt dat de andere katten haar brokjes eten is het te overwegen om een surefeeder aan te schaffen. Hier een veelvraatkat en een mini-eter die liever steeds een paar brokjes eet en een uur later weer. En met de feeder gaat dat, die gaat alleen open als zij er voor staat. Zo kan je ook bijhouden wat ze eet. Hier is de kat niet meer graatmager (en de ander valt iets af)
Hoi, bedankt voor de tip.
Helaas gaat dat hier niet werken vrees ik, ik heb voor de harde brokjes een bakje die ik dagelijks regelmatig bij vul. Daar eten alle katten uit. En die zit doorgaans ook vol genoeg.

Nee het gaat om het vers (of nat) voer, wat de andere katten van haar willen afpakken (als ze niet snel genoeg eet). Ik geef haar nu haar vers voer in de badkamer, een van de weinige kamers in mijn huis die ik kan afsluiten voor de andere katten, en waar ze in alle rust kan eten, en eventueel plassen of poepen als dat nodig moet.
Dat komt wel goed.
En voor een Surefeeder heb ik helaas geen geld, aangezien ik momenteel in de bijstand zit. Maar ik heb het gelukkig ook niet nodig. Het meisje vind de badkamer ook wel okay, lekker rustig. Ze kiest er na dag 1 daar, nu al zelf voor.
Dank voor jouw reactie :Y
pi_176121238
Konden dieren maar communiceren over wat ze mankeren.
Hoi
  maandag 1 januari 2018 @ 03:11:18 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_176209731
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:26 schreef Meesternadim het volgende:
Konden dieren maar communiceren over wat ze mankeren.
Ja dat zou geweldig zijn.

Inmiddels is het meisje al weer bij de dierenarts. De laatste dagen ging het weer bergafwaarts en at ze weer niets. Ik had het gevoel dat het probleem ergens in haar buik zat... de darmen wellicht.

Donderdag wilde ik al naar de dierenarts, maar had geen vervoer. Ik dacht dat dit einde verhaal zou zijn voor het meisje, maar vrijdag kwam ze weer aansjokken (lopen kon je het amper noemen)...
Toen kon ik wel tijdig vervoer regelen, dus aan het eind van de middag weer naar de dierenarts. Ik vertelde hem mijn vermoeden dat het probleem in haar buik zat.
De dierenarts (de oudste/ meest ervaren arts van de praktijk ?) voelde rond haar buik en gaf me gelijk, daar voelde iets niet goed. Of de darmen of de nieren.

In elk geval moet ze blijven tot dinsdag. Eerst wat aansterken met dwangvoeding en daarna een operatie. Dat arme meisje is nog nooit langer dan 24 uur van me weg geweest. En nu ineens 4 dagen. Maar als de operatie goed gaat, is het het allemaal weer waard geweest.

Ik ben blij dat ik haar verzekerd heb. Op vijftig euro na, krijg ik het van de verzekering weer terug.
Leve de dierenverzekering _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')