Hij kijkt naar complete landen denk ik. Dan scoort Nederland hoog qua dichtheid. Maar hier is ook enorm veel variatie, Drenthe of Randstad is al een heel verschil.quote:Op maandag 25 december 2017 19:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oh, en Hong Kong?
Je kletst uit lichaamsdelen die daar niet geschikt voor zijn.
hier heb je wat te lezen.
Misschien kan jij beter op een auto met waterstoftank uit 1920 gaan zitten en een crash maken, eens kijken of het nog zo geweldig is. Je kon er trouwens ook mooie zeppelins mee maken, die waren ook zo veilig.quote:Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
men kijkt liever naar hun eigen voortuin.quote:Op maandag 25 december 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hij kijkt naar complete landen denk ik. Dan scoort Nederland hoog qua dichtheid. Maar hier is ook enorm veel variatie, Drenthe of Randstad is al een heel verschil.
Qua vervuiling zit ik ook liever in de Randstad dan een willekeurige middelgrote stad op de Filipijnen om maar wat te noemen.
Amsterdam staat in het buitenland bekend als een stad waar bijna iedereen fietst met infra die daar voor ontworpen is. Het hele land trouwens.quote:Op maandag 25 december 2017 20:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hij kijkt naar complete landen denk ik. Dan scoort Nederland hoog qua dichtheid. Maar hier is ook enorm veel variatie, Drenthe of Randstad is al een heel verschil.
Qua vervuiling zit ik ook liever in de Randstad dan een willekeurige middelgrote stad op de Filipijnen om maar wat te noemen.
Hoe had je gedacht dat de voor elektrolyse benodigde elektriciteit opgewekt zou moeten worden zo rond het jaar 1900?quote:Op maandag 25 december 2017 15:14 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee. Wat leg je leugens in mijn mond, valse mens. Zeker aandelen in Shell, met je bastaardgezicht.
Voor de productie van waterstof heb je alleen het proces van elektrolyse nodig. Om benzine te maken heb je een aardbol-vervuilende raffinaderij nodig.
Fuck off gas boy
Eens. Dat soort autootjes zijn veel milieuvriendelijker dan de schone gedrochten van 1500+ kilo.quote:Op dinsdag 26 december 2017 00:06 schreef PluggieOD het volgende:
Er is wel degelijk een milieu vriendelijke auto.
Dat is de 106 van 900 kilo met 1.0 zonder turbo die een paar ton mee gaat.
Dat is milieuvriendelijk. Die hele smeerlapperij met elektische autos is alleen geld.
Wat heeft coltan met electrische auto’s te maken?quote:Op dinsdag 26 december 2017 00:01 schreef PluggieOD het volgende:
Wel leuk voor de Koltan mijnen in de Congo. Lekker VVD. Daar houd het wel op....
Ahjoh. Alsof de veiligheid destijds een issue was Vroegah schroefden ze de brandstoftank gewoon aan de voorbumper.quote:Op maandag 25 december 2017 23:54 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien kan jij beter op een auto met waterstoftank uit 1920 gaan zitten en een crash maken, eens kijken of het nog zo geweldig is. Je kon er trouwens ook mooie zeppelins mee maken, die waren ook zo veilig.
Ehm, goh, weetikveel, misschien als je de mensen achter de oliebedrijven vraagt die Tesla's patenten hebben gejat en geroofd en vernietigd, dan kom je erachter.quote:Op dinsdag 26 december 2017 09:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoe had je gedacht dat de voor elektrolyse benodigde elektriciteit opgewekt zou moeten worden zo rond het jaar 1900?
Dit is PTA, BNW is daar achter de pisbakken linksafquote:Op dinsdag 26 december 2017 13:19 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ehm, goh, weetikveel, misschien als je de mensen achter de oliebedrijven vraagt die Tesla's patenten hebben gejat en geroofd en vernietigd, dan kom je erachter.
Kom jij ook weer aan hoor met je Pavlov reactie en autistische hokjesgeest, iets vermelden waarvoor je geen reden hebt aan te nemen dat ik dat niet allang weet. Waus. Ga weg.quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit is PTA, BNW is daar achter de pisbakken linksaf
Gestolen Tesla Patentenquote:Op dinsdag 26 december 2017 13:21 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Kom jij ook weer aan hoor met je Pavlov reactie en autistische hokjesgeest, iets vermelden waarvoor je geen reden hebt aan te nemen dat ik dat niet allang weet. Waus. Ga weg.
March 13th, 1895: 5th Ave. Lab Burnsquote:
Ik betwijfel of Tesla patent had op een idee om stroom op te wekken uit het luchtledige. We weten inmiddels 100x meer van elektriciteit af dan Tesla destijds en alsnog kunnen we dat niet. Heb je ook enig idee hoeveel elektriciteit je nodig hebt voor elektrolyse?quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
March 13th, 1895: 5th Ave. Lab Burns
A fire broke out in the basement of 33-35 South 5th Ave. (now West Broadway) and swept through the entire structure, including Tesla's laboratory, which occupied the entire fourth floor of the six-story building. All of his hundreds of invention models, plans, notes, laboratory data, tools, photographs, valued at $50,000, were destroyed. Tesla is quoted by "The New York Times" as saying, "I am in too much grief to talk. What can I say?"
.PDF: https://teslauniverse.com(...)iles/18950320-01.pdf
en dan heb ik het nog niet eens over Thomas Edison en z'n vieze nazistreken om Tesla buitenspel te zetten.
Gestolen door de uitgebroken brand?quote:Op dinsdag 26 december 2017 13:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
March 13th, 1895: 5th Ave. Lab Burns
A fire broke out in the basement of 33-35 South 5th Ave. (now West Broadway) and swept through the entire structure, including Tesla's laboratory, which occupied the entire fourth floor of the six-story building. All of his hundreds of invention models, plans, notes, laboratory data, tools, photographs, valued at $50,000, were destroyed. Tesla is quoted by "The New York Times" as saying, "I am in too much grief to talk. What can I say?"
.PDF: https://teslauniverse.com(...)iles/18950320-01.pdf
en dan heb ik het nog niet eens over Thomas Edison en z'n vieze nazistreken om Tesla buitenspel te zetten.
Waar haal je de energie vandaan om waterstof uit te produceren? Juist, uit fossiele brandstoffen. Bovendien was 100 jaar geleden de opslag van waterstof wat lastiger met de techniek van toen, evenals het produceren van een brandstofcel.quote:Op maandag 25 december 2017 15:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Olie raffineren tot benzine goedkoper dan waterstof produceren?
Dit is wel een aardige docu over die auto's.quote:Op woensdag 27 december 2017 03:52 schreef Beathoven het volgende:
Een heleboel General Motors EV1 auto's uit midden jaren '90 zijn destijds teruggeroepen en vernietigd omdat ze niet winstgevend waren. Wellicht heeft die terugroepactie ook min of meer de conspiracy gevoed en met terugwerkende kracht mensen doen geloven dat het met de allereerste elektrische wagens ook het geval was.
[ afbeelding ]
Francis Ford Coppola heeft er eentje in z'n collectie.
[ afbeelding ]
Hoe wilde je vervuiling tot een punt maken in een eeuw waarin vervuiling en gezondheid zelfs voor "het volk" geen enkel issue was? Al die klimaatontkenners en degenen die electrisch rijden wegwuifden en al die mensen die tegen t rookverbod waren. Had je in de jaren '30 mee moeten komen.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:36 schreef Salvad0R het volgende:
Nu hamert men wel over waterstof, terwijl ik het alleen aanhaalde om aan te geven dat er voor het benzine-tijdperk al opties waren om vervuiling tegen te gaan, wat om sociaal-economische redenen niet is gedaan.
Zeker een aardige docuquote:Op donderdag 28 december 2017 14:57 schreef Erasmo het volgende:
Waterstof was een interessante zijstap maar is ingehaald door de realiteit.
[..]
Dit is wel een aardige docu over die auto's.
Ding draait iets van 47% efficiënt. Dat is best spectaculair. Je kan bijna stellen dat een electroauto op kolenstroom uit deze centrale beter is dan een auto op benzine.quote:Op vrijdag 29 december 2017 19:42 schreef PluggieOD het volgende:
[ afbeelding ]
In de Groningse Eemshaven heeft RWE in 2015 een nieuwe ultramoderne energiecentrale met een vermogen van 1.560 megawatt in bedrijf gesteld. Deze nieuwe centrale, bestaande uit de eenheden A en B, zal de komende jaren een belangrijke rol spelen in de energievoorziening in Nederland, omdat de elektriciteitsvoorziening betrouwbaar en betaalbaar moet blijven. De Nederlandse overheid heeft om die reden ruim tien jaar geleden de Maasvlakte en het gebied bij de Eemshaven aangewezen als locaties voor nieuwe centrales. Mede vanwege de aanwezigheid van een haven voor de aanvoer van brandstoffen en de beschikbaarheid van voldoende koelwater. RWE is op de uitnodiging van de Nederlandse overheid ingegaan en heeft in de Eemshaven een hypermoderne kolencentrale gebouwd. De centrale is sinds de zomer van 2015 operationeel en maakt sindsdien deel uit van het productiepark van RWE Generation in Nederland.
http://www.rwe.com/web/cm(...)d/eemshavencentrale/
En hij produceert groene stroom. De overcapaciteit van de kolen gaat naar Noorwegen en daar pompt men er stuwmeren mee vol, die men bij pieken in de vraag weer leeg laat lopen en dan is het groene stroom gewordenquote:Op zondag 3 februari 2019 02:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Ding draait iets van 47% efficiënt. Dat is best spectaculair. Je kan bijna stellen dat een electroauto op kolenstroom uit deze centrale beter is dan een auto op benzine.
Bijna letterlijk 'greenwashing'.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hij produceert groene stroom. De overcapaciteit van de kolen gaat naar Noorwegen en daar pompt men er stuwmeren mee vol, die men bij pieken in de vraag weer leeg laat lopen en dan is het groene stroom geworden
niet, maar marketing doet wonderen.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
How the neuq ga je dat met droge ogen groen noemen?
Dat is hoe het werktquote:Op zondag 3 februari 2019 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
How the neuq ga je dat met droge ogen groen noemen?
Wat ik ervan begrijp is dat die Noren alles op stroom doen. Electrische platen in de vloer, boilers, auto rijden. Maar dat er niet echt een keuze wordt gemaakt voor groene stroom zoals hier.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is hoe het werkt
https://www.fluxenergie.n(...)emarken/?gdpr=accept
https://www.volkskrant.nl(...)n-grijs-is~b6bb74aa/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/NorNed-kabel
Jup.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat ik ervan begrijp is dat die Noren alles op stroom doen. Electrische platen in de vloer, boilers, auto rijden. Maar dat er niet echt een keuze wordt gemaakt voor groene stroom zoals hier.
De Noren zien hun stroom gewoon als groen omdat het uit waterkracht komt. Boekhoudkundig gebruiken zij de vuile stroom van ons en wij hun groene stroom.
Omdat waterstofauto's geen verbrandingsmotor hebben maar een elektromotor.quote:Op maandag 25 december 2017 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
Beter is de vraag waarom "men" bij Shell en Standard Oil destijds besloot om de verbrandingsmotor op olie-gerelateerde stoffen te laten draaien in plaats van op waterstof......
ik ben niet achterlijk, maar gewoon alleen al het feit dat men het via listen voor elkaar krijgt om gore kolenprik na wat heen en weer gerommel ineens groen te krijgen is op zijn minst twijfelachtig te noemen natuurlijk.quote:Op zondag 3 februari 2019 11:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is hoe het werkt
https://www.fluxenergie.n(...)emarken/?gdpr=accept
https://www.volkskrant.nl(...)n-grijs-is~b6bb74aa/
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/NorNed-kabel
En waarschijnlijk stoken ze ook nog biomassa bij, dus extra supersport kneitergroene linksdraaiende electriciteit.quote:Op zondag 3 februari 2019 10:49 schreef Sounddragon het volgende:
How the neuq ga je dat met droge ogen groen noemen?
Blijkbaar begrijp je niet dat wij dezelfde mening hebben over de onzin van de groene stroom op dezemanierquote:
o wat errugggggquote:Op zondag 3 februari 2019 12:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat waterstofauto's geen verbrandingsmotor hebben maar een elektromotor.
Inderdaad. Omdat dat water daar toch al is, je hoeft alleen maar een deurtje open te zetten. En als er te weinig water is, pompen anderen landen het gratisch omhoogquote:Op zondag 3 februari 2019 12:35 schreef Sounddragon het volgende:
Als ik me niet vergis, is stroom in Noorwegen ook nog eens spotgoedkoop.
jawel hoor, maar ik kan daar serieus pissig om worden.. Energiebedrijven lachen zich gewoon kapot om dat groene gedoe en wij betalen ervoor terwijl we gewoon kolenstroom via een omweggetje krijgen.quote:Op zondag 3 februari 2019 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blijkbaar begrijp je niet dat wij dezelfde mening hebben over de onzin van de groene stroom op dezemanier
Begrijpelijk, en het is nu natuurlijk ook de vraag welke energiebedrijven er werkelijk uit dit vaatje tappen en of ze daar wat helder in zijn qua marketing of er een mistwolk van een verhaal aan koppelen. Dat is me op dit punt nog helemaal niet duidelijk.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
jawel hoor, maar ik kan daar serieus pissig om worden.. Energiebedrijven lachen zich gewoon kapot om dat groene gedoe en wij betalen ervoor terwijl we gewoon kolenstroom via een omweggetje krijgen.
Die kloothommels zouden ons moeten leiden, niet MISleiden. Daaruit blijkt maar weer dat het klimaat gewoon niet meer te redden is, want de grootste beinvloeders hebben er gewoon schijt aan.
Betalen er zelfs voor.quote:Op zondag 3 februari 2019 14:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inderdaad. Omdat dat water daar toch al is, je hoeft alleen maar een deurtje open te zetten. En als er te weinig water is, pompen anderen landen het gratisch omhoog
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |