abonnement Unibet Coolblue
pi_175876472
Waarom stoppen voor een rood licht als je gelovig bent?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175876484
:')
pi_175877037
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:06 schreef DoubleUU het volgende:
Waarom stoppen voor een rood licht als je gelovig bent?
Omdat God ook meteen straft.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175877067
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:22 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Omdat God ook meteen straft.
Rood licht staat niet beschreven in de bijbel. Dus hoe bedoel je straffen? Moet je dat ruiken?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:23 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Rood licht staat niet beschreven in de bijbel. Dus hoe bedoel je straffen? Moet je dat ruiken?
Nee, verkeersregels leren.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175877173
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:25 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Nee, verkeersregels leren.
Dat vind ik hypocriet. God beslist shit toch voor je ? Waarom stop je dan voor rood licht? Als God vind dat het je tijd nog niet is dan komt alles goed
Toch?
Er zit een kink in je kabel vriend.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877329
Als je met 4 vrienden in een vliegtuig zit, en er zijn 5 parachutes waarvan je kan aannemen dat ze werken...en je hebt 5 parachutes waarvan bewezen is dat ze werken..welke pak jij ?

Conclusie: gelovige mensen zijn ten eerste geestelijk gehandicapt, maar ook enorm hypocriet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:26 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Dat vind ik hypocriet.
Door rood licht rijden heeft niks met God te maken. De scheiding van kerk en staat maakt dit mogelijk. Wij als Nederlanders zijn aan de Nederlandse Staat en haar regels onderhevig en dus is door rood licht rijden als burger zonder ambtenaarlijke functie in deelname aan het verkeer verboden.
quote:
God beslist shit toch voor je ?
Als je erin gelooft en de paden die je volgt toevertrouwt aan Hem. Dan wel ja. Tenminste, dat wordt gedacht.
quote:
Waarom stop je dan voor rood licht?
Om:
1) het overige verkeer toe te laten dat ook zij hun pad kunnen vervolgen, hetzij het voor hen groen licht is of hetzij zij door rood licht rijden (dat tweede gaat dan gepaard met binnensmondse woordvormingen mijnerzijds)
2) omdat het niet hoort door rood licht te rijden.
quote:
Als God vind dat het je tijd nog niet is dan komt alles goed
Toch?
Er staat teveel op het spel om alles maar aan het toeval over te laten. Verkeersregels zijn er om het verkeer letterlijk in goede banen te leiden.
quote:
Er zit een kink in je kabel vriend.
Ik ben geen aanhanger van een abrahamistisch geloof en dus kan ik me in deze stelling niet vinden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175877815
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:44 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Door rood licht rijden heeft niks met God te maken. De scheiding van kerk en staat maakt dit mogelijk. Wij als Nederlanders zijn aan de Nederlandse Staat en haar regels onderhevig en dus is door rood licht rijden als burger zonder ambtenaarlijke functie in deelname aan het verkeer verboden.

[..]

Als je erin gelooft en de paden die je volgt toevertrouwt aan Hem. Dan wel ja. Tenminste, dat wordt gedacht.

[..]

Om:
1) het overige verkeer toe te laten dat ook zij hun pad kunnen vervolgen, hetzij het voor hen groen licht is of hetzij zij door rood licht rijden (dat tweede gaat dan gepaard met binnensmondse woordvormingen mijnerzijds)
2) omdat het niet hoort door rood licht te rijden.

[..]

Er staat teveel op het spel om alles maar aan het toeval over te laten. Verkeersregels zijn er om het verkeer letterlijk in goede banen te leiden.

[..]

Ik ben geen aanhanger van een abrahamistisch geloof en dus kan ik me in deze stelling niet vinden.
Ben jij gelovig ? Zonee waarom verdedig je deze onzin?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877844
Door rood rijden heeft alles met God te maken.
God heeft namelijk alles gemaakt, ook kinkerkanker.
Maar ook stoplichten.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:45 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ben jij gelovig ? Zonee waarom verdedig je deze onzin?
Reageer je nou af op het woord 'Hem' ?
Google is your friend, abuse your friends
pi_175877879
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Reageer je nou af op het woord 'Hem' ?
Nee dit is een oprechte vraag want ik vermoed dat je aan TBS toe bent...
Maar dat is voorbarig.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877895
Plus in de Bijbel staat toch ook dat je je aan de wet moet houden van het land waar je woont.
pi_175877916
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:47 schreef Slacentrifuge het volgende:
Plus in de Bijbel staat toch ook dat je je aan de wet moet houden van het land waar je woont.
De bijbel zegt wel meer. Ik haat gelovige mensen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877924
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:46 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Nee dit is een oprechte vraag want ik vermoed dat je aan TBS toe bent...
Maar dat is voorbarig.
enige argumentatie waarom zou leuk zijn
Google is your friend, abuse your friends
pi_175877982
Er is een boek wat 2000 jaar oud is en je gelooft het zomaar? Je bent aangeraakt door God? Leg mij het eens uit hoe jij totaal bizar ging leven ineens.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175877998
Als ik een boek schrijf geloof je het ook ?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175878076
Ken je het verhaal van Horus ? Duizenden jaren voor christus, met exact hetzelfde verhaal als christus...kan je dat verklaren? Naast Horus zijn er nog 40 man die hetzelfde verhaal hebben hoor..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175878085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:47 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

De bijbel zegt wel meer. Ik haat gelovige mensen.
Kusje :*
pi_175878109
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:51 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Kusje :*
Zoek hulp.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175878179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:52 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Zoek hulp.
Als ik dit topic zo lees heb jij eerder hulp nodig dan ik. Maar bedankt voor je zorgen.
pi_175878215
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:53 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Als ik dit topic zo lees heb jij eerder hulp nodig dan ik. Maar bedankt voor je zorgen.
Ik geloof niet in waanbeelden. Real-life trippin, geloven.
geloof je ook nog in sinterklaas of? Je weet het maar nooit bij gelovigen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175878278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:49 schreef DoubleUU het volgende:
Er is een boek wat 2000 jaar oud is en je gelooft het zomaar? Je bent aangeraakt door God? Leg mij het eens uit hoe jij totaal bizar ging leven ineens.
Voor mij is het een dik boek met normen en waarden erin, alleen op een heel vreemde manier omschreven. En het brengt mensen samen in een gemeenschap. Plus het brengt ons fijne dagen, zoals Kerst en andere vrije dagen.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:49 schreef DoubleUU het volgende:
Als ik een boek schrijf geloof je het ook ?
Als het een mooi verhaal is en gaandeweg ik me erin verdiep, dan ga ik meeleven met de personages. Geloven, denk ik, niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:51 schreef DoubleUU het volgende:
Ken je het verhaal van Horus ? Duizenden jaren voor christus, met exact hetzelfde verhaal als christus...kan je dat verklaren? Naast Horus zijn er nog 40 man die hetzelfde verhaal hebben hoor..
Ken ik niet.
Lees de laatste regel van mijn vorige post eens door voordat je weer een reactie post.
Google is your friend, abuse your friends
pi_175878292
Als ze daar al in geloven dan is het hek van de dam.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_175878339
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:55 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Voor mij is het een dik boek met normen en waarden erin, alleen op een heel vreemde manier omschreven. En het brengt mensen samen in een gemeenschap. Plus het brengt ons fijne dagen, zoals Kerst en andere vrije dagen.

[..]

Als het een mooi verhaal is en gaandeweg ik me erin verlies, dan ga ik meeleven met de personages. Geloven, denk ik, niet.

[..]

Ken ik niet.
Lees de laatste regel van mijn vorige post eens door voordat je weer een reactie post.
Het brengt ons ook HEEEEL VEEL DODE MENSEN, dat fijne boek van jou. Fijne kerst. Hypocriet.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')