abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175883581
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:25 schreef _--_ het volgende:

[..]

Wat nou.
Niemand voert anarchie in. Dat is je reinste zelfverloochening als politicus en ondenkbaar binnen elke zichzelf respecterende regeringscoalitie.
Google is your friend, abuse your friends
  Redactie Frontpage donderdag 21 december 2017 @ 00:36:37 #27
468509 crew  _--_
Democratiam non audet.
pi_175883599
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:35 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Niemand voert anarchie in. Dat is je reinste zelfverloochening als politicus en ondenkbaar binnen elke zichzelf respecterende regeringscoalitie.
Referendum > 99% is voor > 80% opkomst.

En dan?
Knowledge is the best weapon and education is its strategy. ~streepjes
pi_175883605
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 00:36 schreef _--_ het volgende:

[..]

Referendum > 99% is voor > 80% opkomst.

En dan?
Het kunnen regelen van een referendum is afgeschaft.
  donderdag 21 december 2017 @ 00:59:44 #29
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175883932
Ik denk dat ik een van mijn broertjes auto's pak, vol tank met benzine (betaald of desnoods onbetaald), mijn katten en de broodnodige dingen inpak en koers zet naar het buitenland.
Waarom blijven, als je ook kan emigreren? Lekker naar Zuid Europa, een verlaten oud huisje kraken en regen en winddicht maken. En dan kijken of ik werk kan vinden of mijn diensten kan aanbieden met een eigen bedrijfje.

Ja, je kunt gaan preppen tot je een ons weegt, maar waarom moeilijk doen als het makkelijker kan?
  donderdag 21 december 2017 @ 01:04:15 #30
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175883968
quote:

[..]

Je hebt natuurlijk gelijk, maar je maakt je er wel erg makkelijk vanaf hoor. ;)
Anderzijds heeft T.S. er zelf ook nog amper over nagedacht, dat ik me afvraag waarom hij die vraag stelt? Misschien om zelf betere ideeŽn op te doen?

Maar de vraag is niet zo verkeerd. Wat zou je doen als het ondenkbare gebeurt. Dan moet je de fantasie aanspreken.
pi_175884030
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 01:04 schreef Also-von-Oder het volgende:
Wat zou je doen als het ondenkbare gebeurt. Dan moet je de fantasie aanspreken.
Dan ga ik terug naar mijn geboortedorp, pak ik een bijl en begin met houthakken. Zo nodig een voorraad aanleggen voor de hele familie en ga ik er heel gauw achter komen hoe sociaal het dorp wel niet is. Op welke manier dan ook, ik moet mijn familie beschermen.

Heeft niks met fantasie te maken. Je kunt roepen van: 'joaaah dan pak ik een wapen dit dat' maar dat lost niks op. Je maakt alleen maar meer vijanden. Je moet de koppen samen steken, wil je overleven in een ontredderde samenleving.

Vervolgens wellicht een voedseldepot aanleggen en door de nabije melkveehouderijen in ruil voor bescherming deze depots laten aanvullen met zuivelproducten. Is dat in elk geval gedekt.

O, en voor de mierenneukers onder ons: een bijl is in deze context een hulpmiddel, geen wapen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Metalfrost op 21-12-2017 01:17:01 ]
  donderdag 21 december 2017 @ 01:25:07 #32
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175884156
quote:
7s.gif Op donderdag 21 december 2017 01:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dan ga ik terug naar mijn geboortedorp, pak ik een bijl en begin met houthakken. Zo nodig een voorraad aanleggen voor de hele familie en ga ik er heel gauw achter komen hoe sociaal het dorp wel niet is. Op welke manier dan ook, ik moet mijn familie beschermen.

Heeft niks met fantasie te maken. Je kunt roepen van: 'joaaah dan pak ik een wapen dit dat' maar dat lost niks op. Je maakt alleen maar meer vijanden. Je moet de koppen samen steken, wil je overleven in een ontredderde samenleving.

O, en voor de mierenneukers onder ons: een bijl is in deze context een hulpmiddel, geen wapen.
Kijk, dit vind ik zelf al een veel interessanter antwoord. En je zegt dat het niets met fantasie te maken heeft, ik zeg van wel. Je hebt al fantasie nodig om je in te leven in zo'n wereld, om tot oplossingen te komen.
Fantasie moet je niet zien als sprookjes, maar als het vinden van een mogelijkheid om te overleven (in dit specifieke geval). Of beter gezegd, je aan te passen aan een nieuwe realiteit.

Feitelijk zijn wij mensen ongeveer het enige diersoort met een grote fantasie om vooruit te denken om zo te overleven, samen met een sterk ontwikkeld taalgevoel om hierover te communiceren. Dat is waarom we waarschijnlijk al duizenden jaren hebben kunnen overleven.

Het overbrengen (communicatie) van onze strategieŽn (uit de fantasie) hebben ons mensen van prooi tot jager gemaakt... en aan de top van de voedselketen gebracht.

Dat is wat ik je nog even wilde meegeven. ^O^
pi_175885941
Dan zou ik onze lokale D66 lijsttrekker tot Warlord omdopen en vervolgens mee doen met de clan om ons territorium te controleren
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_175886157
Ik ken een POL'ende FOK!ker wiens droom dit is
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_175886337
Een flink aantal wapens inslaan in elk geval.
Voedsel en water heb ik al staan , alleen nog niet genoeg wapens in huis om het voor lange tijd te verdedigen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_175886630
Beter ga je naar de bibliotheek om uit te vinden wat de nieuwe orde betekent.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_175886670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 08:59 schreef Hexagon het volgende:
Dan zou ik onze lokale D66 lijsttrekker tot Warlord omdopen en vervolgens mee doen met de clan om ons territorium te controleren
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_175886685
Anarchie voer je niet in, anarchie roep je uit (na het vermoorden van het staatshoofd)! })
  donderdag 21 december 2017 @ 13:08:38 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175890758
Zogenaamde anarchisten in het rijke en verwende westen. Ik moet er altijd erg om lachen.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 december 2017 @ 13:15:18 #40
468509 crew  _--_
Democratiam non audet.
pi_175919786
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 09:50 schreef AnanYaw het volgende:
Anarchie voer je niet in, anarchie roep je uit (na het vermoorden van het staatshoofd)! })
Wat nou als iemand staatshoofd wordt om vervolgens anarchie in te voeren. :+
Knowledge is the best weapon and education is its strategy. ~streepjes
pi_175919877
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:48 schreef _--_ het volgende:
Ik zou zo snel mogelijk naar de dichtbijzijnste supermarkt van alles en nog wat pleuren in mn karretje. En daarna met het karretje er van door gaan.

Ook zou ik de kraan laten lopen om emmers te vullen omdat je haast zeker kunt weten dat er binnenkort geen water meer uit zult komen.

Als laatst zou ik in de eerste 3 dagen mn huis voorzien van bescherming. Houten planken, boobytraps, wapens bij de hand, alle deuren altijd op slot en natuurlijk luidsprekers (op batterij) die afgevuurde kogels zouden moeten imiteren.

Naarmate tijd verstrijkt en het voedsel op raakt (maandje of 2), ga ik weer de deur uit. Dit keer breng ik eerst een bezoekje bij een politie bureau om mogelijk munitie in te slaan. Daarna ga ik naar het platteland om wat wortels te plukken (want supermarkten zijn sws leeg).

Zo zou ik jaren kunnen leven zonder van plaats te veranderen wat mij betreft.
Niet alleen een deel wat hierboven staat onderschrijven (alsof ik dat niet allang had gedaan = eten en drinken ingeslagen hebben en andere belangrijke zaken voor overleving) maar ook gelijk met wat maten jacht gaan maken op de racisten van dit land zodat ze nooit meer dit land kunnen vervuilen met hun haat als orde weer wordt herstelt. :7
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
pi_175919935
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:03 schreef _--_ het volgende:
Inb4: "Jullie zijn echt dom he!!einz1! Ik zou gewoon al het geld stelen van een bank!einz!11!"
Nee, jij bent slim. Wat moet je met dat geld? Je kunt overal inbreken en gratis alles gappen.
En daar loop jij dan met je zakken vol geld. Waar wil je het aan uitgeven? Je eigen legertje?
Dan mag je blij zijn dat ze jou de hersens niet inslaan.
<a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt" target="_blank" rel="nofollow">http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt</a>;/a>
pi_175920068
Ik zou naar iets warmers gaan en een handdoek meenemen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:30:04 #44
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_175920111
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:15 schreef _--_ het volgende:

[..]

Wat nou als iemand staatshoofd wordt om vervolgens anarchie in te voeren. :+
Volgens mij staat iets invoeren haaks op het gehele principe van anarchie.
And so is the past
pi_176039651
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:51 schreef Ryan3 het volgende:
Door wie wordt dat ingevoerd dan? Door de staat?
Staat zegt: Vanaf nu zijn alle politie-agenten en militairen ontslagen. Wij betalen geen loon meer.

Tadaa, anarchie. (Zolang andere landen ons in zo'n geval niet binnenvallen, wat wel het geval gaat zijn)
pi_176040101
Ik zou me niet heel anders gedragen dan dat ik nu doe. En nee, ik ben nu ook geen vuige anarchist.

Edit: wellicht een briefje bij de buren in de bus om een buurtvergadering voor te stellen, om samen eea te regelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_176064326
In Nederland is er al een anarchie: 1.800.000 ambtenaren met 63.000 wetten en bijbehorende regels.

https://www.ad.nl/binnenland/meer-regels-onder-rutte~aa6393d2/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_176068366
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:59 schreef _--_ het volgende:

[..]

Stel je voor. Die regels boeien me vrij weinig.
Anarchie betekent geen heersers, niet geen regels.
pi_176068396
quote:

[..]

Anarchie voer je niet in, maar is wat je overhoudt wanneer je alle heersers naar huis stuurt.
pi_176068410
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:37 schreef probeer het volgende:
Ik zou me niet heel anders gedragen dan dat ik nu doe. En nee, ik ben nu ook geen vuige anarchist.

Edit: wellicht een briefje bij de buren in de bus om een buurtvergadering voor te stellen, om samen eea te regelen.
Er wordt gelukkig ook nog iets zinnigs gezegd in dit topic. ^O^
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')