abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175871574


Hier het legotopic, met o.a. treinen, kastelen, piraten, city, technic, en al het andere wat erbuiten valt. Post ook vooral je eigen creaties!

Handige links:
Peeron
Een site met een overzicht van bijna alle onderdelen, en in welke sets deze zitten, en ingescande handleidingen.
BrickLink
Een site waar een hoop lego-webwinkels staan, en waar je per onderdeel kan sorteren op o.a. prijs, land of voorraad.
LowLug
Een Nederlandse lego usergroup (LUG).
Lego Servicesite (NL)
Officele Lego service site voor missende stukjes en bestellen losse stukjes.
Brickset
Een handige online database waar vrijwel alle uitgegeven Legosets te vinden zijn. Handig om je verzameling bij te houden of sets van vroeger op te zoeken

Topiclist
Topicreeks: Het enige echte Lego-topic

Overige gerelateerde topics:
GC / Lego 2, sorteren enzo
GC / Lego
MLN / De echte lego!! Lego Mania nummer 2
MLN / De echte Lego!

Voor het verkopen of kopen van Lego op FOK!:
V&A / [CENTRAAL] Lego Blokje voor blokje 3

Vorige delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze openingspost is te vinden in de FoK!Wiki: klik

pi_175871789
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:54 schreef Haay1971 het volgende:

[..]

En hoe vind je het dan dat een postzegel van 2 cent (uit weet ik veel, 1860 ofzo) voor heel veel geld wordt aangeboden? Is toch precies hetzelfde? Zeldzaamheid, vraag vs. aanbod ...

Als er van iets maar heel weinig exemplaren zijn, en er zijn veel mensen die het willen hebben, dan gaat de waarde ervan omhoog. Als je zo'n set van ¤150 hebt en het weer wilt verkopen, en er zijn 100 mensen die het graag willen hebben, dan ga je het toch niet voor ¤150 weer verkopen, terwijl er iemand bereid is om er ¤1000 voor te betalen?

Ja, het is inderdaad niet leuk als je een Lego set nog graag wilt hebben, en de marktprijs ervan ligt veel hoger dan de oorspronkelijke prijs. Ik zou ook graag nog Cafe Corner, Green Grocer en Grand Emporium willen hebben. Maar ik ben niet bereid daar ettelijke honderden euro's voor te betalen. En ik weiger om Lepin imitatie rotzooi te halen. Dus dan is het voor mij: helaas, pindakaas. Gemiste kans. Maar ik ben niet boos op de mensen die die sets jaren geleden hebben gekocht, en nu dankzij vraag vs aanbod met mooie winst kunnen verkopen. Zo werkt het nu eenmaal.
Dat is niet hetzelfde. Het probleem hier is dat sets juist worden opgekocht door handelaren om zo kunstmatig schaarste te creeeren, en zo de prijs te kunnen opdrijven. Lego heeft hun winst overigens al gemaakt op die sets, en meer kunnen ze er niet uit halen omdat de sets dus niet meer verkocht worden, dus ik kan er niet mee zitten dat ik dan zo'n mooie Lepin set ga halen.

Als die handelaren geen morele bezwaren hebben tegen hun methoden, dan heb ik dat ook niet tegen de mijne. :6
  woensdag 20 december 2017 @ 19:42:38 #3
45933 Haay1971
Leven en laten leven!
pi_175873112
quote:
8s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:03 schreef Faxie het volgende:
Dat is niet hetzelfde. Het probleem hier is dat sets juist worden opgekocht door handelaren om zo kunstmatig schaarste te creeeren, en zo de prijs te kunnen opdrijven. Lego heeft hun winst overigens al gemaakt op die sets, en meer kunnen ze er niet uit halen omdat de sets dus niet meer verkocht worden, dus ik kan er niet mee zitten dat ik dan zo'n mooie Lepin set ga halen.

Als die handelaren geen morele bezwaren hebben tegen hun methoden, dan heb ik dat ook niet tegen de mijne. :6
Nou hebben we het wel over twee verschillende dingen. Handelaren die huidige, nog in productie zijnde sets(!) massaal opkopen om zo schaarste te creëren (voorbeelden: Saturn V, UCS MF) is iets heel anders dan het geleidelijk kopen van Lego sets terwijl ze gewoon in de winkels liggen en niemand er dus last van heeft, en nadat ze uit productie zijn gegaan gaan verkopen en dan geld verdienen aan verschil tussen vraag en aanbod.

Het eerste vind ik laakbaar. Het tweede is een normale handelspraktijk die niet alleen bij Lego gebeurt maar bij alles wat verzamelwaarde heeft. Het is vaak alleen lastig om van te voren in te schatten wat nu nog in overvloed verkrijgbaar is maar ooit zeldzaam gaat worden maar nog steeds gevraagd wordt.

Zo heb ik ooit de kans gehad een ongeopende doos te kopen van de allereerste uitbreidingsset van het Magic: The Gathering kaartspel (Arabian Nights expansion set) toen die uitbreiding in de VS net was uitverkocht en in Nederland nog wat van te krijgen was voor normale fabrieksprijs. Niet gedaan, want ik had niet zo veel geld beschikbaar om zo maar even opzij te zetten. Had me een aantal jaar later een enorme winst kunnen opleveren.

En dat geldt idem met Lego sets die je ooit jaren geleden voor ¤100 had kunnen kopen en nu ¤1000 waard zijn. Weinig mensen toen hadden dat kunnen voorspellen.
pi_175882455
Aan de andere kant weten mensen vaak ook niet wat ze verkopen.
ik heb zojuist het complete Shell voetbalstadion uit 1998 met alle attributen gekocht voor weinig.
Het zit niet meer in dozen, maar de zakjes zijn nog niet open gemaakt en de beschrijvingen zitten erbij.
En... De stickers zitten ook nog allemaal op hun vel.

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Knal ik het op catawiki en koop ik van de opbrengst een paar leuke andere sets of bouw ik het zelf op?
pi_175887598
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 23:48 schreef DeltaZX9R het volgende:
Aan de andere kant weten mensen vaak ook niet wat ze verkopen.
ik heb zojuist het complete Shell voetbalstadion uit 1998 met alle attributen gekocht voor weinig.
Het zit niet meer in dozen, maar de zakjes zijn nog niet open gemaakt en de beschrijvingen zitten erbij.
En... De stickers zitten ook nog allemaal op hun vel.

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Knal ik het op catawiki en koop ik van de opbrengst een paar leuke andere sets of bouw ik het zelf op?
Zo heb ik ooit eens 2 bakken met totaal 25 kg lego gratis opgehaald via marktplaats... Advertentie stond er een paar seconde op, meteen gereageerd. Ik was de eerste dus mocht het ophalen. Direct de auto ingestapt natuurlijk. Daar aangekomen vertelden ze me dat al tientallen reacties had gehad. raar he dacht ik :')
Maar ze deden er niks meer mee en vonden het alleen maar leuk om iemand anders er bij mee te maken. Zaten echt juweeltjes van sets tussen overigens :)

Soms moet je gewoon geluk hebben. Zo heb ik ook nog eens een straatje van 5 modulairs opgehaald voor 150 euro. Ik had ze alle 5 al, dus meteen maar weer los door verkocht. Zo houd je je hobby ook een beetje betaalbaar :)
pi_175888768
Ik had in #21 een lijstje geplaatst van oude Lego-sets (78) die ik wilde verkopen, de lijst is ondertussen klaar en heb een overzicht. Wie geinteresseerd is kan een pm sturen. Helaas meer ontbrekende onderdeeltjes dan ik had verwacht.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2017 15:17:52 ]
  zaterdag 23 december 2017 @ 21:52:54 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_175958219
Ik ben de Assembly Square aan het bouwen (mijn laatste Modular was de Parisien Restaurant) en ik moet zeggen dat ik schrik van de hoeveelheid frankenstein blokjes :o .
Ongelooflijk wat zijn er veel nieuwe onderdelen bij gekomen. De lol van Lego gaat er wel een beetje vanaf zo :{ . Verder wel een erg tof model met mooie bouwtechnieken O+ .
pi_175962841
Frankenstein blokjes? :D

Merk aan het lego van de kinderen ook veel nieuwe stukjes, vooral erg veel klein spul zoals doorzichtige rondjes die in “mijn tijd” alleen als lampjes genruikt werden en dan had je max twee a vier in een doosje. Die “eentjes” wilden we vroeger helemaal niet. Kon je niets mee bouwen :’)
pi_175980157
In het vorige topic had ik al mijn stad gedeeltelijk geshowd. Toen ook bezig met een moc, wat een bordeel moest worden. Nu eindelijke weer eens tijd gevonden om het enigszins in te richten. Dat wil ik jullie natuurlijk niet onthouden :)
Helemaal tevreden ben ik nog niet, dus wie weet hebben jullie nog tips.


De gezellige bar op de begane grond met een knisperend vuurtje in de openhaard. Aan deze bar kunnen de dames zich aan je voorstellen.


Na dat je een dame hebt uitgekozen om mee van bil te gaan ga je naar de eerste verdieping.
De kamer met jacuzzi en gezellig kleed in het midden van de kamer


De buitenkant van het pand met de eerste klant voor de deur. zo trots als een pauw :)
pi_175981563
LOL die mannetjefiguur....
pi_175984745
_O-
pi_176022642
Zat even te kijken voor Lego 10259 Winterdorp station. Staat op nu bij Lego Shop op : Product uit de handel.

Serieus?

Nog geen 3 maanden en nu al op? En nergens leverbaar volgens Brickwatch.
  dinsdag 26 december 2017 @ 21:28:11 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_176022815
Vaak zijn de kerstsets het jaar erop nog een keer te krijgen.
Dwz. 2 jaar achter elkaar een beperkte batch en van ongeveer september tot januari.

Dus volgend jaar waarschijnlijk weer een kans!
pi_176023349
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:28 schreef bleiblei het volgende:
Vaak zijn de kerstsets het jaar erop nog een keer te krijgen.
Dwz. 2 jaar achter elkaar een beperkte batch en van ongeveer september tot januari.

Dus volgend jaar waarschijnlijk weer een kans!
Dus het is niet het hele jaar door te koop?
  dinsdag 26 december 2017 @ 22:12:04 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_176023843
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2017 21:51 schreef Attitude het volgende:

[..]

Dus het is niet het hele jaar door te koop?
Inderdaad, seasonals zijn maar een bepaalde periode te koop.
  woensdag 27 december 2017 @ 00:41:21 #16
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_176027670
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Lieve Belg donderdag 28 december 2017 @ 19:15:51 #17
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_176082081
Zou de 75192 Millennium Falcon nog dit jaar beschikbaar komen op de site van Lego? Elke keer als ik kijk staat die als tijdelijk niet op voorraad :/
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_176082167
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:15 schreef Jump het volgende:
Zou de 75192 Millennium Falcon nog dit jaar beschikbaar komen op de site van Lego? Elke keer als ik kijk staat die als tijdelijk niet op voorraad :/
persoonlijk verwacht ik niet dat hij nog op voorraad komt..
  Lieve Belg donderdag 28 december 2017 @ 19:20:28 #19
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_176082241
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:18 schreef mschol het volgende:

[..]

persoonlijk verwacht ik niet dat hij nog op voorraad komt..
Jammer. Lijkt me een heel leuke set om te bouwen, of om op de kast te plaatsen als gespreksitem.

Tenzij je dubbel of driedubbel gaat betalen via een tweedehandssite, maar zo zot ben ik nu ook weer niet :D
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_176083043
marktplaats? zag eentje voorbijkomen voor 800 en soms voor 950.
pi_176164342
Ziezo. Vandaag samen met de kleine man zijn verjaardagskado in elkaar geklust. (60052 superset) en zat even wat te treinen te kijken op youtube. Kwam ik dit grappige filmpje tegen van een kerel die icm Arduno een automatisch kruispunt heeft gemaakt. Maar welke trein rijdt daar nog meer rond? Een koploper!


Zag vandaag bij de intertoys ook de 60098 set liggen. Dacht dat deze uit de handel was, stonden opeens weer zes dozen.

[ Bericht 18% gewijzigd door Reintji op 30-12-2017 22:35:39 ]
pi_176165407
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:12 schreef Reintji het volgende:
Ziezo. Vandaag samen met de kleine man zijn verjaardagskado in elkaar geklust. (60052 superset) en zat even wat te treinen te kijken op youtube. Kwam ik dit erg amerikaanse filmpje tegen van een kerel die icm Arduno een automatisch kruispunt heeft gemaakt. Maar welke trein rijdt daar nog meer rond? Een koploper!


Zag vandaag bij de intertoys ook de 60098 set liggen. Dacht dat deze uit de handel was, stonden opeens weer zes dozen.
Die persoon die de filmpje gemaakt heeft is een Nederlander. Je zou naar tweakers moeten gaan, ( google, typ: tweakers lego en dan Grote Lego Topic Deel 5 klikken ). Hij is daar heel vaak te vinden.
Dit is zijn eigen website: http://www.almightyarjen.com/

Daar kun je de treinen vinden. En andere informatie.

Overigens ik zie de 60051 ook rijden daar ( dat is de tgv ). Dan heb je ook nog de 7727 en de BSNF en de Maersk trein.
pi_176166443
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:32 schreef Attitude het volgende:

[..]

Die persoon die de filmpje gemaakt heeft is een Nederlander. Je zou naar tweakers moeten gaan, ( google, typ: tweakers lego en dan Grote Lego Topic Deel 5 klikken ). Hij is daar heel vaak te vinden.
Dit is zijn eigen website: http://www.almightyarjen.com/

Daar kun je de treinen vinden. En andere informatie.

Overigens ik zie de 60051 ook rijden daar ( dat is de tgv ). Dan heb je ook nog de 7727 en de BSNF en de Maersk trein.
Sterker nog, hij was FOK!ker en heeft ook jarenlang in dit topic gepost.
pi_176168656
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:51 schreef LCMS het volgende:

[..]

Sterker nog, hij was FOK!ker en heeft ook jarenlang in dit topic gepost.
Een lego-moordenaar is het :o :o

stupidity has become as common as common sense was before
pi_176169020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:32 schreef Attitude het volgende:

[..]

Die persoon die de filmpje gemaakt heeft is een Nederlander. Je zou naar tweakers moeten gaan, ( google, typ: tweakers lego en dan Grote Lego Topic Deel 5 klikken ). Hij is daar heel vaak te vinden.
Dit is zijn eigen website: http://www.almightyarjen.com/

Daar kun je de treinen vinden. En andere informatie.

Overigens ik zie de 60051 ook rijden daar ( dat is de tgv ). Dan heb je ook nog de 7727 en de BSNF en de Maersk trein.
Ja idd. Was er net zelf ook achter gekomen, het accent had mij op het verkeerde been gezet.

Dank voor de link
pi_176178666
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:20 schreef Jump het volgende:

[..]

Jammer. Lijkt me een heel leuke set om te bouwen, of om op de kast te plaatsen als gespreksitem.

Tenzij je dubbel of driedubbel gaat betalen via een tweedehandssite, maar zo zot ben ik nu ook weer niet :D
*ahum*
niet dit jaar

lego heeft aangegeven er genoeg te produceren, ik verwacht minimaal een jaar productie, maar eigenlijk gewoon 2 of 3 als het zo mondjesmaat geleverd wordt
pi_176178729
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:39 schreef Attitude het volgende:
marktplaats? zag eentje voorbijkomen voor 800 en soms voor 950.
800 nieuw is nog een schappelijke prijs

mensen die 950 vragen moet je gewoon negeren, 850 is al (te) fors
pi_176191245
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 01:49 schreef mschol het volgende:

[..]

800 nieuw is nog een schappelijke prijs

mensen die 950 vragen moet je gewoon negeren, 850 is al (te) fors
Ik zei het alleen omdat het hem niet lukt om 1 te kopen.
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 01:47 schreef mschol het volgende:

[..]

*ahum*
niet dit jaar

lego heeft aangegeven er genoeg te produceren, ik verwacht minimaal een jaar productie, maar eigenlijk gewoon 2 of 3 als het zo mondjesmaat geleverd wordt
Ik dacht dat het enkel bij 10.000 stuks bleef en niet meer dan dat.
pi_176199869
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 14:31 schreef Attitude het volgende:

[..]

Ik zei het alleen omdat het hem niet lukt om 1 te kopen.
ah ok

quote:
[..]

Ik dacht dat het enkel bij 10.000 stuks bleef en niet meer dan dat.
er is niks qua harde productie limieten verteld afaik

enige is dat de vip pas een beperkte hoeveelheid werd geproduceerd, en die kreeg je alleen bij de MF
pi_176218458
Kunnen we dit niet massaal gaan supporten? Hebben we volgend jaar iets leuks in de boom hangen ;)

https://ideas.lego.com/pr(...)0d-8509-5ab3d8675f7c
pi_176237199
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:32 schreef Funkel het volgende:
Kunnen we dit niet massaal gaan supporten? Hebben we volgend jaar iets leuks in de boom hangen ;)

https://ideas.lego.com/pr(...)0d-8509-5ab3d8675f7c
Ik heb iig mijn support uitgesproken. Leuke ornaments!
pi_176255118
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 17:32 schreef Funkel het volgende:
Kunnen we dit niet massaal gaan supporten? Hebben we volgend jaar iets leuks in de boom hangen ;)

https://ideas.lego.com/pr(...)0d-8509-5ab3d8675f7c
done, altijd leuk

ik ga vandaag langs wijnegem om een yellow submarine te scoren,

-edit- en geweest, gekkenhuis :X

gauw weer weggegaan

[ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 03-01-2018 13:27:37 ]
pi_176261189
We willen aankomende augustus met onze kids naar Legoland Gunzburg. Heeft of weet iemand toevallig een leuke kortingsactie voor entreekaartjes?

Andere tips zijn ook welkom.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
pi_176261370
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 11:57 schreef mschol het volgende:

[..]

done, altijd leuk

ik ga vandaag langs wijnegem om een yellow submarine te scoren,

-edit- en geweest, gekkenhuis :X

gauw weer weggegaan
Had je die nog niet dan? Heb je hem nu wel? Want bij Lego is het op.
pi_176261634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:08 schreef Attitude het volgende:

[..]

Had je die nog niet dan? Heb je hem nu wel? Want bij Lego is het op.
ik wilde hem toch nog hebben (erg lang over getwijfeld) , online is er geen voorraad, wijnegem had er 7 vannochtend, inmiddels zal hij wel uitverkocht zijn; heb er wel 1 gescoord
pi_176261707
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 16:19 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wilde hem toch nog hebben (erg lang over getwijfeld) , online is er geen voorraad, wijnegem had er 7 vannochtend, inmiddels zal hij wel uitverkocht zijn; heb er wel 1 gescoord
mooi ! ik dacht, die is al jaren te koop geweest. En is een mooie set dus verbaasde me een beetje dat je hem nog niet had.
pi_176272590
Jaren? Uit mid 2016 toch?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 januari 2018 @ 10:55:24 #38
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_176319242
crap. net wanner ik nog wat Lego weg wil doen, komen ze met die nieuwe modular die er toch wel weer erg gaaf uitziet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_176320032
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 10:55 schreef Tokus het volgende:
crap. net wanner ik nog wat Lego weg wil doen, komen ze met die nieuwe modular die er toch wel weer erg gaaf uitziet.
de diner vind ik juist 1 van de mindere.


overigens vanaf 28 feb ofzo is een exclusief 60 jarig bestaan setje te krijgen bij uitgave van min 125 euro
pi_176322312
De Palace Cinema toegevoegd aan de collectie en het Parijse restaurant ook voorzien van lichtjes:



Volgende project is de bank verlichten. Later dit jaar eens kijken naar de diner of assembly square.
pi_176323409
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:46 schreef mschol het volgende:

[..]

de diner vind ik juist 1 van de mindere.

overigens vanaf 28 feb ofzo is een exclusief 60 jarig bestaan setje te krijgen bij uitgave van min 125 euro
hmm... vanaf 28 januari tot en met 28 februari. Daarna niet meer.
pi_176323469
Zelf vind ik The Diner moeilijk passen, is wel een leuk gebouw maar voor mij is het een samenraapsel van jaren 50 en 80 in 1 gebouw en dat frustreert mij een beetje.

Overigens, voor degenen die het nog niet weten, er komt waarschijnlijk een nieuw set van Ninjago uit maar wat het precies is , is nog niet bekend , wel dat het zo rond 400 euro moet kosten wat weer leidt dat het een grote set. De Ninjago City 70620 is te koop voor 330 euro en die nieuwe zou je erbij kunnen klikken.

En er zou in januari ook een nieuwe Ideas set uitkomen, die met de boot in fles. Al is er op Reddit een foto opgedoken van hoe de set eruit ziet en als je die foto mag geloven, is er groot verschil tussen de ontwerp en de definitieve ontwerp. De originele ontwerp had een mooi schip. De definitieve ontwerp een schip wat veel kleiner en minder gedetailleerd is met een stomp voorkant. Al is de fles vormgeving hier weer veel mooier. Dus dit wordt een twijfelgeval, afwachten op de definitieve foto's.

Overigens zou is er ook een ' building bigger thinking' sets uitgebracht ( 10401 tm 10405 ) waar een speciale bedrukte tegel te vinden is.
pi_176334186
Ik ben ook weer 2 sets rijker voor mijn stad. De 7905 (grote bouwkraan) en de 60098 (rode goederentrein). Morgen alles maar weer eens inpassen.
Die diner twijfel ik nog even aan. Enerzijds moet ik hem wel gewoon hebben om het geheel compleet te houden. Anderzijds zijn er momenteel mooiere sets waar ik liever mijn geld aan uit geef.
pi_176335246
de 7905 vond ik altijd wel erg mooi, maar heb er niet een mooi plekje voor..
pi_176335590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:12 schreef mschol het volgende:
de 7905 vond ik altijd wel erg mooi, maar heb er niet een mooi plekje voor..
Dat probleem heb ik ook haha. Komende week maar eens wat ruimte creëren.
pi_176357086
Dat moment tegen het einde van een model dat je erachter komt dat de kleurstellingen in de handleidingen suboptimaal is.. en je dus in het model moet gaan graven naar de juiste steentje ipv op je stapel :X

vroeger (zonder genummerde zakjes) een groter probleem dan tegenwoordig overigens :X
  Lieve Belg zondag 7 januari 2018 @ 23:31:04 #47
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_176357317
Ik had dat met een Technic set ook. Ergens in het ganse begin deze en deze gewisseld. De andere heb je natuurlijk pas op het einde nodig.

Of merken dat je ergens in stap 100 van de 450 een tandwiel vergeten bent en dat de helft van de truck niet werkt zonder...
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_176357990
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2018 23:31 schreef Jump het volgende:
Ik had dat met een Technic set ook. Ergens in het ganse begin deze en deze gewisseld. De andere heb je natuurlijk pas op het einde nodig.

Of merken dat je ergens in stap 100 van de 450 een tandwiel vergeten bent en dat de helft van de truck niet werkt zonder...
dat tandwiel klinkt heel bekend ja.. toen ik mijn spaceshuttle voor het eerst bouwde miste er iets/had ik wat verkeerd gedaan in de centrale as ofzo.. gevolg was dat 90% van de functies het niet deed ;(
pi_176374747
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 15:08 schreef Attitude het volgende:
Zelf vind ik The Diner moeilijk passen, is wel een leuk gebouw maar voor mij is het een samenraapsel van jaren 50 en 80 in 1 gebouw en dat frustreert mij een beetje.

Overigens, voor degenen die het nog niet weten, er komt waarschijnlijk een nieuw set van Ninjago uit maar wat het precies is , is nog niet bekend , wel dat het zo rond 400 euro moet kosten wat weer leidt dat het een grote set. De Ninjago City 70620 is te koop voor 330 euro en die nieuwe zou je erbij kunnen klikken.

En er zou in januari ook een nieuwe Ideas set uitkomen, die met de boot in fles. Al is er op Reddit een foto opgedoken van hoe de set eruit ziet en als je die foto mag geloven, is er groot verschil tussen de ontwerp en de definitieve ontwerp. De originele ontwerp had een mooi schip. De definitieve ontwerp een schip wat veel kleiner en minder gedetailleerd is met een stomp voorkant. Al is de fles vormgeving hier weer veel mooier. Dus dit wordt een twijfelgeval, afwachten op de definitieve foto's.

Overigens zou is er ook een ' building bigger thinking' sets uitgebracht ( 10401 tm 10405 ) waar een speciale bedrukte tegel te vinden is.
Ik zag ook die teaser van Lego zelf. Van wat ik kan zien is het hele model behoorlijk naar beneden geschaald, dat verklaart het verschil in detail wel.

Originele model had dan ook 1800 stukjes oid... kan me voorstellen dat ze dat bij Lego wat te veel vinden voor het soort model dat het is.
pi_176383083
de ucs MF is per vandaag algemeen beschikbaar (dus bartsmit, amazon e.d.)

zijn er hier geïnteresseerde voor de royal guard minifgure van van hamleys?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')