abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175870084
registreer om deze reclame te verbergen
Welkom in de bestel hel.
pi_175870122
_O-
pi_175870134
Je vergeet het woord 'Organisatie' tussen aanhalingstekens te zetten. :P
pi_175870173
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:00 schreef Greys het volgende:
Maar er klopte dus geen zak van. Vanmiddag konden veel mensen al geen juryshow kaarten meer boeken. En nu na acht uur ineens weer wel.
Kan nog wel eens jouw geluk kunnen zijn geweest, misschien was het anders al uitverkocht. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_175870240
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:06 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Kan nog wel eens jouw geluk kunnen zijn geweest, misschien was het anders al uitverkocht. :P
Finale was al na uur uitverkocht maar drie uur later kochten er mensen ineens weer kaarten. Het was echt belachelijk. En dat vertalen was bizar. Elke keer error en popup met error en dan ineens was de betaling toch weer gelukt. EN ALLES DUS IN HET PORTUGEES. IK GING DOOD.
pi_175870307
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:01 schreef Greys het volgende:
Welkom in de bestel hel.
Hahaha _O- _O-
pi_175870353
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Finale was al na uur uitverkocht maar drie uur later kochten er mensen ineens weer kaarten. Het was echt belachelijk. En dat vertalen was bizar. Elke keer error en popup met error en dan ineens was de betaling toch weer gelukt. EN ALLES DUS IN HET PORTUGEES. IK GING DOOD.
Kan ik me voorstellen.
Ik kan er met mijn kop niet bij dat voor een internationaal event niet gewoon alles in het Engels is. :N
Feel free to insult me.
pi_175870420
Ik had serieus verwacht dat het wel een beetje voor zich zou wijzen. Maar zodra er dan foutmeldingen komen in het Portugees is er geen touw meer aan vast te knopen.
pi_175870447
Ok volgens mij heb ik nu ook twee staanplaatsen voor de juryshow, heb alleen nog niks in de mail behalve een bevestiging van betaling met de creditcard, heb jij je tickets al binnen Greys :?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_175870508
Oooh wat geweldig dat het toch gelukt is _O_ *O*
pi_175870641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:17 schreef TheVulture het volgende:
Ok volgens mij heb ik nu ook twee staanplaatsen voor de juryshow, heb alleen nog niks in de mail behalve een bevestiging van betaling met de creditcard, heb jij je tickets al binnen Greys :?
Greys had in het begin ook alleen een bevestiging/factuur via de mail en op het scherm stonden de kaartjes vermeld en daarna appte ze dat ze een pop-up zag voor een download van de tickets. Die verscheen volgens mij op een gegeven moment, toch Greys?
pi_175870645
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:16 schreef Greys het volgende:
Ik had serieus verwacht dat het wel een beetje voor zich zou wijzen. Maar zodra er dan foutmeldingen komen in het Portugees is er geen touw meer aan vast te knopen.
Ik kon de site gelukkig rechtsboven naar Engels zetten, dat scheelde al enorm :D
pi_175870708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik kon de site gelukkig rechtsboven naar Engels zetten, dat scheelde al enorm :D
Je bedoelt dat een hyperende Greys dat over het hoofd heeft gezien? :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_175870790
Als ik eindelijk 'binnen' zou zitten in die site zou ik doodsbang zijn voor elke button waarop ik moet of wil klikken. :D
pi_175870794
Gefeliciteerd mensen...
Had niets voor mij geweest...

Maar voor nu *O*
Life can be a bitch, so like it..
pi_175871015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:24 schreef Cee het volgende:

[..]

Greys had in het begin ook alleen een bevestiging/factuur via de mail en op het scherm stonden de kaartjes vermeld en daarna appte ze dat ze een pop-up zag voor een download van de tickets. Die verscheen volgens mij op een gegeven moment, toch Greys?
Ik zie nu inderdaad op het inloggedeelte dat ik mijn tickets zou kunnen downloaden onder mijn user, alleen omdat ik op mijn werklaptop zit ingelogd pakt ie de download niet... en als ik naar mijn eigen laptop switch ben ik weer nummer 45000 in de rij :')

Je kunt ook gewoon niet op die normale site komen vandaag :')
pi_175871088
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:17 schreef TheVulture het volgende:
Nee geen tickets per mail. Aangezien de vertaling op mijn netbookje niet in beeld stond (heb iemand mee laten kijken, stond er bij mij echt niet) klikte ik op het poppetje en daaronder op ehhh Compras oid. Dat is je order history. Daar waren de tickets dan wel zichtbaar maar niet klikbaar maar na zestig keer proberen kon ik op het bilhetas knopje klikken en dan een popup blokkade uitzetten en daar waren ze.
pi_175871101
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zie nu inderdaad op het inloggedeelte dat ik mijn tickets zou kunnen downloaden onder mijn user, alleen omdat ik op mijn werklaptop zit ingelogd pakt ie de download niet... en als ik naar mijn eigen laptop switch ben ik weer nummer 45000 in de rij :')

Tis echt een fucking hel. En dan heb jij hem nog in het Engels...
pi_175871106
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Maar volgens mij is het dan wel zo dat die tickets in je account blijven staan, toch? Ook morgen, na de spreekwoordelijke Calm after the storm, als je inlogt op een andere computer? Vooralsnog gewoon open laten staan alle schermen, tot in de eeuwen der tijden want je weet maar nooit.
pi_175871198
Ja als je in beeld krijgt dat je betaling bevestigd is en je een mail krijgt met je factuur blijven de tickets volgens mij onder Compras oid in je account staan. Ook als je elders weer inlogt neem ik aan. Alleen kan ie dat nu dus niet testen omdat je nu dan weer in de wachtrij komt en je niet op de normale site kunt :X
pi_175871222
Samenvatting please! Wat is er allemaal gebeurd/gelukt/gefaald?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_175871265
Dit kwam in m'n mail.
Geloof dat het iets van factuur betekent.

Bom dia,

Informamos o número da referência da ordem de pagamento no estabelecimento WWW BLUETICKET PT.
Junto anexamos o recibo em formato pdf.

Obrigada pela Confiança.
pi_175871293
quote:
11s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:42 schreef Cyan9 het volgende:
Samenvatting please! Wat is er allemaal gebeurd/gelukt/gefaald?
Na acht uren (!) in de wachtrij hebben wij alsnog drie staanplaatsen voor juryshow. En heb voor Luchtverkeersleider family show tickets kunnen kopen die hij wilde.
pi_175871524
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Je bedoelt dat een hyperende Greys dat over het hoofd heeft gezien? :P
Nee stond er bij mij echt echt echt niet. :D Bij de normale site wel, eenmaal in het bestelgebeuren niet meer.

Maar sommigen hadden - als ze via hun mobiel in de wachtrij stonden - een Portugese wachtrij tekst. Cee had dat bv. Maar die had op de computer dan weer Engels. Ik had via m'n mobiel Engels en via netbookje weer Portugees. En uitgetekend bij die kwam ik er door :') Dus dan moet je verder in Portugees. En de basisdingen snap je dan wel maar de foutmeldingen echt niet.
pi_175871561
Ja ik ga er vanuit dat het ook hier gelukt is, er staat transaction confirmed in mijn account.

Dus ook hier tijd om te *O* *O*
pi_175871583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:55 schreef TheVulture het volgende:
Ja ik ga er vanuit dat het ook hier gelukt is, er staat transaction confirmed in mijn account.

Dus ook hier tijd om te *O* *O*
OMG OMG OMG OMG *O* w/

Ook staanplaatsen voor jury dus?
pi_175871660
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:56 schreef Greys het volgende:

[..]

OMG OMG OMG OMG *O* w/

Ook staanplaatsen voor jury dus?
Yes, was ik op voorhand niet van plan maar na 8 uur wachten dacht ik echt fuck it, in ieder geval een show waar we bij kunnen zijn.

Nu hopelijk in januari nog wel tickets voor de echte halve finales
pi_175871729
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee stond er bij mij echt echt echt niet. :D Bij de normale site wel, eenmaal in het bestelgebeuren niet meer.

Maar sommigen hadden - als ze via hun mobiel in de wachtrij stonden - een Portugese wachtrij tekst. Cee had dat bv. Maar die had op de computer dan weer Engels. Ik had via m'n mobiel Engels en via netbookje weer Portugees. En uitgetekend bij die kwam ik er door :') Dus dan moet je verder in Portugees. En de basisdingen snap je dan wel maar de foutmeldingen echt niet.
Ja, Portugees is inderdaad wel een vrij onmogelijke taal :)

Het is zeker geen Italiaans of Noors, waar nog wel wat van te maken valt.
pi_175871790
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Yes, was ik op voorhand niet van plan maar na 8 uur wachten dacht ik echt fuck it, in ieder geval een show waar we bij kunnen zijn.

Nu hopelijk in januari nog wel tickets voor de echte halve finales
Gelijk heb je. Heb je in elk geval iets!

In januari gaan we weer voor je duimen!
  woensdag 20 december 2017 @ 19:09:18 #30
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_175871937
Wat fijn dat het alsnog gelukt is. :D
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_175871993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:01 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, Portugees is inderdaad wel een vrij onmogelijke taal :)

Het is zeker geen Italiaans of Noors, waar nog wel wat van te maken valt.
Er stond een grote rode knop als je kaarten had geselecteerd en ik dacht dat dat 'betalen' betekende maae dat bleek dan 'factuurgegevens' te betekenen. Alleen stond die knop door uiterlijk en plaatsing weer volstrekt onlogisch. Dus dan weer op zoek naar waar je dan wel kon betalen. Dan kreeg je een foutmelding die na puzzelen bleek te betekenen dat je het zeker moest weten omdat je daarna de inhoud van je winkelmand niet meer kon wijzigen. Daarna foutmelding na betaling in Portugees. Daarna melding dat je niet ingelogd was. Daarna melding dat het toch wel gelukt was. En daarna je tickets dus terug zien te vinden wat voor TheVulture dus in het Engels al amper te doen was. Laat staan in Portugees _O-
pi_175872253
We waren nog net op tijd kennelijk want zie nu meldingen op Twitter dat de queue gesloten is? Sommigen moesten nog zes minuten. Na acht uren. :X
pi_175872287
Greys, nogmaals hartelijk dank! Ik had hem nog even aan laten staan om te kijken. Maar nu is dus alles uitverkocht. Ik had op mijn laptop nog 15 minuten resterend en nu staat er: The event is sold out. The sistem is now closed.

Sistem ook echt :')
pi_175872357
En als je de site nu opnieuw opent kom je er zo in
pi_175872382
Ja we waren hier idd net op tijd zag ik. TheVulture is denk ik de laatste geweest die nog kon bestellen :D
pi_175873226
quote:
11s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:18 schreef Greys het volgende:
We waren nog net op tijd kennelijk want zie nu meldingen op Twitter dat de queue gesloten is? Sommigen moesten nog zes minuten. Na acht uren. :X
Pfff :D
pi_175873781
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Na acht uren (!) in de wachtrij hebben wij alsnog drie staanplaatsen voor juryshow. En heb voor Luchtverkeersleider family show tickets kunnen kopen die hij wilde.
Toetertjes! *O*
pi_175873955
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:45 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Pfff :D
Heb je al kunnen inloggen op andere computer om je tickets te zien?
pi_175874347
Dit dus.

4W54D3A.png
pi_175874949
Parabéns aan allen die tickets hebben kunnen krijgen! *O*
pi_175874978
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb je al kunnen inloggen op andere computer om je tickets te zien?
Nope ik kan weer niet op de site en wordt doorverwezen naar die wachtrij :')
pi_175875099
En dit.

SC0hHqh.png
pi_175875115
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nope ik kan weer niet op de site en wordt doorverwezen naar die wachtrij :')
Oh lawd... De queue was toch gesloten stond er net :')
pi_175875496
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:33 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh lawd... De queue was toch gesloten stond er net :')
Misschien is de rij voor de dames gesloten en staat TV in de rij voor de heren.
Feel free to insult me.
pi_175875872
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:43 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

_O-

Tickets staan nu eindelijk op mijn pc, die stomme popupblocker van Chrome, ik had bijna mij laptop door de raam gegooid :D
pi_175876228
quote:

[..]

_O- _O-
pi_175876256
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]

_O-

Tickets staan nu eindelijk op mijn pc, die stomme popupblocker van Chrome, ik had bijna mij laptop door de raam gegooid :D
Yay :D

Echt honderden mensen op Twitter roepen nu dat ze betaald hebben maar geen tickets in de mail. God dammit wat een bende. Niemand kan z'n tickets vinden _O- _O-
pi_175876787
Wat een opluchting dat het jullie toch nog gelukt is! :D Is er gelukkig toch nog een goede afloop op al het gestress.
pi_175876940
Heb echt nog nooit zo'n geestelijk vermoeiende dag gehad _O- _O-
pi_175879435
quote:

[..]

Och Roger wat heb je toch een heerlijk nuchtere humor. _O- O+
pi_175879475
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:50 schreef TheVulture het volgende:

[..]

_O-

*O*
pi_175881861
Wat een bende. Mensen die betaald hebben, geld afgeschreven, factuur bevestiging in de mail en geen tickets en een van hun stoelen nu weer in de verkoop beschikbaar. :{

Ook zijn er mensen die wel hun tickets in de mail hebben gekregen. Ik nu nog steeds niet. Maar goed, we hebben ze via de omweg gevonden en gekregen. Maar wat een ingewikkeld gedoe zo. Sneu voor die mensen.
pi_175885673
Het blijkt dus dat de tickets ook via andere websites gekocht kunnen worden maar dat dit niet was gecommuniceerd... |:(

Op deze website zijn bijvoorbeeld nog tickets voor de finale beschikbaar. Wel staan golden circle voor ¤300,- maar als je echt echt echt tickets wil hebben misschien wel een optie.
http://bilheteira.fnac.pt(...)49-93a8-776728725280

Ook konden Portugezen in de lokale elektronicawinkel tickets kopen, waardoor er zo weinig voor de algemene verkoop beschikbaar waren.
pi_175886256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 08:27 schreef Arth_NL het volgende:

Ook konden Portugezen in de lokale elektronicawinkel tickets kopen, waardoor er zo weinig voor de algemene verkoop beschikbaar waren.
Zou de EBU dit geweten hebben?
Manmanman _O-
pi_175886528
Wat een ongelofelijke bende is dat geweest........ Maar gefeliciteerd aan allen die hun tickets toch nog hebben!!!!

Dit moet wel de onprofessioneelste bedoening ooit zijn.
pi_175886937
Toen ik wakker werd vanmorgen was ik nog steeds geestelijk uitgeput van gister _O- _O- _O- Wat een dag.

En dat je dan na acht uren wachten met letterlijk trillende handen op die knoppen drukt, spookbang dat je iets verkeerd doet en de kaarten alsnog kwijt bent. Ik kreeg eerst een foutmelding van de betaling en kwam toen op een andere site van de bank en toen dacht ik dat ik dus van de site van esf af was. "NEEEEEEEE" hardop, kat in de gordijnen, honden grote ogen, klik 'terug' en daar was ie weer :% :%
pi_176329150
gaan geruchten over presentatiekwartet. zag het op Twitter bij songfestivalweblog. Kan natuurlijk ook dat het gaat om losse duo's voor halve finale en finale zoals in 2009
pi_176333977
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:56 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
gaan geruchten over presentatiekwartet. zag het op Twitter bij songfestivalweblog. Kan natuurlijk ook dat het gaat om losse duo's voor halve finale en finale zoals in 2009
Afgelopen jaar was het zo nep, in 2015 ook.
pi_176334193
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 19:56 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wiwi heeft een database error nu even dus kan artikel niet meer openen maar ging idd over 4 vrouwen maar twee voor de semi's en twee voor de finale.
Eentje ervan was een NCIS Los Angeles mevrouw geloof ik. Deze: https://www.facebook.com/oficialdanielaruah/
pi_176334372
pi_176374966
GENOT

Daniela Ruah (Kensi van NCIS LA) is 1 van de 4 presentatrices :D
  maandag 8 januari 2018 @ 21:09:44 #62
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_176375190
Diniela Ruah, potverdikkie. :o O+
pi_176375227
Ben benieuwd, hopenlijk niet van die saaie dozen als in Oostenrijk ( sorry voor mijn woorden).
pi_176375273
Leuk *O*

Beter dan die enge mannelijke barbiepop die eerder genoemd werd :P
  maandag 8 januari 2018 @ 21:14:16 #65
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_176375301
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:13 schreef Greys het volgende:
Leuk *O*

Beter dan die enge mannelijke barbiepop die eerder genoemd werd :P
Hmpf. Dat was ik net weer een beetje vergeten. ;(*ril*
pi_176375308
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:14 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Hmpf. Dat was ik net weer een beetje vergeten. ;(
#neverforget >:)
  maandag 8 januari 2018 @ 21:16:04 #67
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_176375342
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:14 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

#neverforget >:)
Happy thoughts, happy thougts, Daniela Ruah, happy thoughts. O+
pi_176375431
quote:
10s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:16 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Happy thoughts, happy thougts, Daniela Ruah, happy thoughts. O+
Koekoek.

447BFDE200000578-4905768-image-a-20_1505984143156.jpg
  maandag 8 januari 2018 @ 21:21:11 #69
351614 ijs_beer
zwierend pasje vooruit.
pi_176375456
quote:
9s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Koekoek.

[ afbeelding ]
Mijn god. Zijn we toch maar goed weggekomen met deze dames.
pi_176375697
Wat een leuke vrouw die Danielah! Kende haar helemaal niet. Filmpje van haar Insta over ESF.

https://www.instagram.com/p/BdsO0DVATOV/
pi_176383874
quote:
9s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Koekoek.

[ afbeelding ]
Zijn we net een beetje van die spinnen :X in de SC af, ga je hier ook al allerlei evil creatures posten. :(
Feel free to insult me.
pi_176384806
Cheaptickets heeft een mail gestuurd dat ons vluchtschema zomaar is omgegooid. Dus nu zijn we zaterdagavond niet meer op tijd thuis om de finale helemaal op tv te zien :') Maar ach, die hebben we vrijdagavond dan toch al live gezien in Lissabon moeten we maar denken...

Wel raar dat ze je zomaar een heel andere vlucht kunnen geven. Stom :D Maar liever op de terugweg dan op de heenweg. *afklopt*

Anderen ook al vluchtwijzigingen gekregen toevallig?
pi_176384991
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:02 schreef Greys het volgende:
Cheaptickets heeft een mail gestuurd dat ons vluchtschema zomaar is omgegooid. Dus nu zijn we zaterdagavond niet meer op tijd thuis om de finale helemaal op tv te zien :') Maar ach, die hebben we vrijdagavond dan toch al live gezien in Lissabon moeten we maar denken...

Wel raar dat ze je zomaar een heel andere vlucht kunnen geven. Stom :D Maar liever op de terugweg dan op de heenweg. *afklopt*

Oh f*ck, dat kan natuurlijk ook nog. Jullie vlogen toch met TAP? Beetje raar dat een lijndienstvlucht omgegooid wordt, of is ook de airline veranderd?
Ik heb nog niets gehoord, dus neem aan dat we de reguliere tijden vliegen.
pi_176385153
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:11 schreef ato het volgende:
Ben benieuwd, hopenlijk niet van die saaie dozen als in Oostenrijk ( sorry voor mijn woorden).
Hier een filmpje vanuit het officiële Youtube kanaal
pi_176385241
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:12 schreef luchtverkeersleider het volgende:

[..]

Oh f*ck, dat kan natuurlijk ook nog. Jullie vlogen toch met TAP? Beetje raar dat een lijndienstvlucht omgegooid wordt, of is ook de airline veranderd?
Ik heb nog niets gehoord, dus neem aan dat we de reguliere tijden vliegen.
We hebben voor de terugweg ook gewoon een heel nieuw vluchtnummer gekregen. Dus ik denk dat ze sneaky hebben gedaan en ons gewoon een vlucht later terug hebben gezet omdat dat goedkoper was of beter uitkomt. Kan me niet voorstellen dat ze nu vijf maanden van te voren al weten dat een bepaalde vlucht helemaal niet doorgaat namelijk :P
pi_176392651
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:02 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Zijn we net een beetje van die spinnen :X in de SC af, ga je hier ook al allerlei evil creatures posten. :(
Het blijkt menselijk te zijn.
pi_176393121
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:02 schreef Greys het volgende:

Wel op tijd voor de puntentelling?
pi_176393602
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:50 schreef ato het volgende:

[..]

Wel op tijd voor de puntentelling?
Geen idee. We landen nu pas om half acht in België _O- Zou eigenlijk 's middags zijn. Maar als alles een beetje meezit kan ik nog meehyperen met de punten!
pi_176456387
De loting voor de halve finale vindt plaats op 29 januari om 13:00 uur en zal via deze link live te volgen zijn:
Eerst zal er bepaald worden in welke halve finale de big five en organiserend land 'Portugal' mee mogen stemmen. Vervolgens wordt er geloot in welke halve finale de landen op mogen treden. De precieze volgorde (line-up) wordt net zoals andere jaren bepaald door de producenten van het ESF. De 37 halve finalisten zijn onderverdeeld in 6 potten, gebaseerd op de stemgeschiedenis. In de eerste halve finale worden 19 deelnemers geloot en in de tweede halve finale 18.

De potindeling is als volgt:
2ajsy7q.png

En er is ook een soort van agenda online gezet van de ESF-week:

While most TV viewers are focused on the three live shows, the broadcasts are in fact the climax of two exciting weeks in the Host City. What happens during the so-called event weeks of the Eurovision Song Contest?

The event weeks in the Host City usually last about 15 days. During this period, the following happens:

• All participants rehearse individually on stage twice. After each individual rehearsal, the participants meet with press and fans at the Press Centre;

• For most of the event weeks, all accredited delegates, press and fans can come together at the so-called EuroClub, the Eurovision Song Contest's official party venue. Often, participants also throw their own parties, sometimes at the EuroClub, sometimes at other venues. Often, embassies give official receptions to welcome their representative in town;

• At the Eurovision Village, participants perform during the weeks on an outdoor stage. The Eurovision Village hosts sponsor activities, as well as public viewings during the live shows;

• Each show is preceded by three so-called Dress Rehearsals. The first Dress Rehearsal is open to the press, while tickets are being sold for the second and third one. The second Dress Rehearsal also features as recorded back-up, and is the show based on which the juries make up their mind;

• Traditionally, a Welcome Reception and Red Carpet Ceremony are being held on the Sunday preceding the live shows;

• On Tuesday, the first Semi-Final takes place, followed by a press conference featuring the ten qualifiers;

• On Thursday, the second Semi-Final takes place, followed by a press conference featuring the ten qualifiers;

• On Saturday, the Grand Final takes place, followed by a press conference featuring the winner and a grand after-party.

Usually, thousands or even tens of thousands of people travel to the Host City to celebrate the event weeks
pi_176456486
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:04 schreef luchtverkeersleider het volgende:
De loting
Gaaf! Vroeg me echt vandaag nog af wanneer de loting zou zijn!

Zou je me een groot plezier willen doen en een apart loting topic willen maken met het gedeelte van je post tot en met de afbeelding van de pots? Dan kunnen we in dat topic straks op die datum alles live volgen!
pi_176456503
Oh en ik denk dat de organisatie nu het optreden van de winnaar van vorig jaar wel in kan gaan delen op het komende esf *O*

ESF / ESFwinnaar uit ziekenhuis na harttransplantatie
pi_176456863
En jongens het maakt echt niet uit in welke halve finale wij komen en met wie, als het liedje maar goed is.

Als het maar geen 2e of 3e startpositie is :X
pi_176457910
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Gaaf! Vroeg me echt vandaag nog af wanneer de loting zou zijn!

Zou je me een groot plezier willen doen en een apart loting topic willen maken met het gedeelte van je post tot en met de afbeelding van de pots? Dan kunnen we in dat topic straks op die datum alles live volgen!
Done ^O^
pi_176458089
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:30 schreef luchtverkeersleider het volgende:

[..]

Done ^O^
Dankjewel _O_
pi_176458155
pi_176521770
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:34 schreef ato het volgende:
En jongens het maakt echt niet uit in welke halve finale wij komen en met wie, als het liedje maar goed is.

Startpositie wordt door de regie bepaald, loting is alleen 1ste/2de helft, 1ste/2e halve finale. Met een bovengemiddeld liedje heb je gewoon een solide positie in het deelnemersveld.

Wel apart dat we nu bij de Baltische staten zitten, volgens mij zaten we voorheen meer bij het restgroepje met Cyprus en Ierland enz. Laatste jaren komen daar veel punten vandaan onze kant op, dus dat zal de reden zijn.
Het is vooral hopen dat je de standaard-finalisten als Armenie, Zweden, Australie, Rusland en Bulgarije een beetje ontloopt.
pi_176523149
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:36 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Startpositie wordt door de regie bepaald, loting is alleen 1ste/2de helft, 1ste/2e halve finale. Met een bovengemiddeld liedje heb je gewoon een solide positie in het deelnemersveld.

Wel apart dat we nu bij de Baltische staten zitten, volgens mij zaten we voorheen meer bij het restgroepje met Cyprus en Ierland enz. Laatste jaren komen daar veel punten vandaan onze kant op, dus dat zal de reden zijn.
Het is vooral hopen dat je de standaard-finalisten als Armenie, Zweden, Australie, Rusland en Bulgarije een beetje ontloopt.
Grappig dat je Bulgarije noemt, dat land kon nog geen deuk in een pakje boter slaan als je de afgelopen twee jaar wegdenkt. Het haalde daarvoor de finale maar één keertje. :P
Verder wel eens met je punt.
pi_176523187
quote:
11s.gif Op maandag 15 januari 2018 17:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Grappig dat je Bulgarije noemt, dat land kon nog geen deuk in een pakje boter slaan als je de afgelopen twee jaar wegdenkt. Het haalde daarvoor de finale maar één keertje. :P
Verder wel eens met je punt.
Tsja, ineens hebben ze het wiel uitgevonden met p4 en p2. Denk niet dat ze nu terugkeren met oostblokmeuk.
pi_176526822
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:36 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Het is vooral te hopen dat Nederland in de halve finale niet komt, waar veel landen in die halve finale geen of nauwelijks punten geven. Bv Oekraïne, SAN Marino, Malta, Albanië etc.

Ach wij gaan het zien.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 00:42:37 #90
204179 grazz
..:: Amsterdam 2018 ::..
pi_176533864
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 17:34 schreef ato het volgende:

Mee eens. Een goed lied is niet afhankelijk van een startplek. Wat belangrijker is, is welke nummers voor en na ons aan de beurt zijn. Ik wil een grote favoriet niet voor/na ons hebben.

Toch is het wel fijn als ons een goede startpositie wordt gegeven en persoonlijk vind ik het prettiger kijken wanneer we in de tweede helft aan de beurt zijn. Misschien niet altijd even goed voor m'n blaas :') maar dat neem ik voor lief.
Namasté Alé!
pi_176533981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 00:42 schreef grazz het volgende:

[..]

Mee eens. Een goed lied is niet afhankelijk van een startplek. Wat belangrijker is, is welke nummers voor en na ons aan de beurt zijn. Ik wil een grote favoriet niet voor/na ons hebben.

Toch is het wel fijn als ons een goede startpositie wordt gegeven en persoonlijk vind ik het prettiger kijken wanneer we in de tweede helft aan de beurt zijn. Misschien niet altijd even goed voor m'n blaas :') maar dat neem ik voor lief.
Gewoon zorgen dat we zelf een grote favoriet zijn. Dan maakt het geen donder uit wie er voor of na je komt. :+
  woensdag 17 januari 2018 @ 00:17:03 #92
204179 grazz
..:: Amsterdam 2018 ::..
pi_176557303
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 01:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat we zelf een grote favoriet zijn. Dan maakt het geen donder uit wie er voor of na je komt. :+
Hype hype hype *O* Ik denk wel dat de verwachtingen van internationale fans hoog zijn, en bij mij ook. En oh wat zijn ze (fans op wiwi) straks weer teleurgesteld als het geen CATS part II is :{w
Namasté Alé!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')