abonnement Unibet Coolblue
pi_176281106
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
Nja, als ik zo eens naar de gemiddelde hoeveelheid basisschoolkinderen kijk op een doordeweekse schooldag in de Efteling lappen veel ouders tegenwoordig de schoolregels aan de laars ja.
Maar ja, zo steek ik nou eenmaal niet in elkaar :') Wellicht dat me dat een hoop frustratie zou kunnen besparen, maar het voelt gewoon niet juist.
dat snap ik, maar als ze nog geen vijf is zijn het toch geen schoolregels? althans, ik heb daar nooit zo over gehoord op die manier. dan mag je volgens mij gewoon in overleg met school (melden vooraf) zeggen "Joh, we gaan er lekker een maandje tussenuit" doeiiii! of je kind halve dagen brengen, etc.

Is niet tegen de regels in.

ziekmelden op de vrijdag voor de vakantie, daar kijkt de inspectie wel retestreng naar, maar veel ouders nemen de boete dan voor lief. is soms goedkoper dan een dag later vliegen....
Kwak
pi_176281224
oh en mauw en pinky and the brain (wie is the brain en wie is insane? :P ) O+ O+ van 3 naar vier gaat zo hard he? bizar.

Melba liep vanmorgen de trap af met een luidkeelse " Ik ben ZOOOOOOO blij met mijn elekloze (elektrische) tanneborstel, ja echt waar!" ik donderde nog net niet hikkend van de trap.

ik heb een dag helemaal voor mij alleen vandaag. en ipv werken (wat eigenlijk moet maar dag dikke schijt) zit ik ebooks te downloaden en mijn ebookmagaer te tweaken, en ga ik zo lekker onder een deken op de bank lezen en netflixen. O+ omg.

morgen word ik 35 en gaan we t vieren met een CB afspraak! (en boodschappen, en taart halen, etc etc)
Kwak
pi_176281330
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:46 schreef kwakz0r het volgende:
oh en mauw en pinky and the brain (wie is the brain en wie is insane? :P ) O+ O+ van 3 naar vier gaat zo hard he? bizar.


Dat varieert van moment tot moment :+ .

Soms bedenkt Annie dat het supertof is om de chocoladevla uit de koelkast te pakken en dat aan BabyBorn te voeren. En soms bedenkt Tas dat het nog veel toffer is om de pianoklep open te maken en met krijtjes op de toetsen te tekenen. Wat ze met elkaar gemeen hebben is de snelheid waarmee ze dit soort plannetjes bedenken en uitvoeren. In die ene minuut dat ik op de WC zit, bijvoorbeeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2018 14:50:51 ]
pi_176281380
allebei brains dus! :P
Kwak
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:08:20 #255
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176281711
Wat een knappe kindjes hier :)

Vakanties... wij hebben een eigen huisje in Portugal, dus dat is lekker goedkoop, behalve de vluchten of trein dan ;) Zeker in de kerstperiode is de reis wel duur.
We zitten daar nu ook, lekker rustig! N. zou het wel leuk vinden als er meer kindjes waren, die mist echt gezelschap (is dit echt mijn kind???). Een vakantie is best intensief als je de hele dag een peuter bezig moet houden, en het regent ook nog ;) Dus als er nog fokkers mee willen in de zomervakantie :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176281779
Ik heb ook regelmatig brainstorm sessies met vriend over hoe we de komende tien jaar de vakanties gaan aanpakken. Een grote villa met meerdere mensen, of een paar huisjes dichtbij elkaar etc. is een idee dat al vaak voorbij is gekomen.

Mauwtje, pinky en brains. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_176282646
quote:
2s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:10 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb ook regelmatig brainstorm sessies met vriend over hoe we de komende tien jaar de vakanties gaan aanpakken. Een grote villa met meerdere mensen, of een paar huisjes dichtbij elkaar etc. is een idee dat al vaak voorbij is gekomen.

Mauwtje, pinky en brains. O+ .
Oh die brainstorms he, ik hou er zo van! O+

Saskia ik wil graag je huisje boeken, in elk geval tot de fokvilla incl oppas O+

Razz O+ Je duo O+ Lekker genieten he, vakantie O+ :D :+ Ik ben atm ook heerlijk aan het uitrusten op mn werk :P anderhalve week thuis is meer dan genoeg...

Rady, ik had je foto even gemist maar wat een heerlijk herkenbaar tafereel :D IK WIL WAT JIJ HEBT! Of zoals mijn kleuter het zegt: alles wat leuk is moet je altijd delen he mama! :Y Dat geldt wel alleen voor het speelgoed van broerlief natuurlijk, niet voor zijn items. :+
pi_176282931
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat snap ik, maar als ze nog geen vijf is zijn het toch geen schoolregels? althans, ik heb daar nooit zo over gehoord op die manier. dan mag je volgens mij gewoon in overleg met school (melden vooraf) zeggen "Joh, we gaan er lekker een maandje tussenuit" doeiiii! of je kind halve dagen brengen, etc.

Is niet tegen de regels in.

ziekmelden op de vrijdag voor de vakantie, daar kijkt de inspectie wel retestreng naar, maar veel ouders nemen de boete dan voor lief. is soms goedkoper dan een dag later vliegen....
Hier had ik het toevallig gister nog met iemand over, dat ik me best kon voorstellen dat dat het lucratief kan zijn om je kind ziek te melden die laatste dag, als die boetes niet zo hoog zijn. Onze school heeft studiedagen soms tactisch voor de vakantie gepland. Blije ouders blije school, scheelt veel gedoe denk ik!
  donderdag 4 januari 2018 @ 16:01:01 #259
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_176283058
Onze school heeft elke vrijdag voor de vakantie een vrije dag gepland staan.
Als 4 jarige moet je op onze school wel een verlof formulier ingevuld worden, maar wordt dat altijd verleend. Vanaf 5 jaar inderdaad leerplichtig.
Doordat ik in het onderwijs werk, zitten wij ook aan het hoogseizoen vast. Ik hou niet van kamperen 😬, dus vooral huisjes etc. Komende zomer willen we naar Italië. We zijn op zoek naar een huis/appartement bij een boerderij (agriturismo). Waar wel een zwembad is, want het zijn 2 waterratten. Nu hopen dat we iets vinden wat ook nog wel betaalbaar is.
  donderdag 4 januari 2018 @ 16:16:45 #260
409579 LuDann
All the way
pi_176283422
Toffe foto's Mauw en Pinky & the Brain. O+

Wij hebben afgelopen zomer lekker 2 weken in een appartement gezeten in Griekenland, maar vooral omdat dat met 2 kinderen straks te duur wordt. :P Ik geniet van jullie vakantieplannen. O+ Normaal gesproken zouden wij gaan kamperen maar waarschijnlijk zijn de vakantiedagen van mijn man wel op dit jaar omdat hij met de bevalling 3 weken vrij neemt.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 15:08 schreef SaskiaR het volgende:
Wat een knappe kindjes hier :)

Vakanties... wij hebben een eigen huisje in Portugal, dus dat is lekker goedkoop, behalve de vluchten of trein dan ;) Zeker in de kerstperiode is de reis wel duur.
We zitten daar nu ook, lekker rustig! N. zou het wel leuk vinden als er meer kindjes waren, die mist echt gezelschap (is dit echt mijn kind???). Een vakantie is best intensief als je de hele dag een peuter bezig moet houden, en het regent ook nog ;) Dus als er nog fokkers mee willen in de zomervakantie :P
Nou... Man kan dus niet op vakantie, maar als er ruimte voor is dan wil ik best overwegen met 2 kinderen die kant op te komen tegen die tijd. 8-) Roep ik nu totaal ondoordacht. _O-
pi_176283461
Wat een grote kindjes ook al! Leuk ook om die van jou weer eens te zien razz. Lijkt me pittig, die leeftijden en karakters :'(

Wij zijn geen kampeerders en krenterig dus vliegen en kamperen doen we niet. Hoogseizoen check, weten niet beter met man in onderwijs. Duitsland is een prima en prachtig land hoor voor wie in hoofdseizoen niet duur wil. Huisjes via VVV niet op een park, en je bent 400 euro kwijt voor een week, 700 voor twee weken ofzo, met drie kamers en badkamer, keuken enz. Ik kan me alleen voorstellen dat we andere kindjes gaan missen op een moment. Dit jaar ga ik met R en mijn moeder de eerste week van sept nog naar Landal in Drenthe (Bartje). Traditie en laatste keer. Doen we na de vakantie want dan is het betaalbaar. De weken erna dan wennen voor school :o Het jaar erna wil ik ook niet hem weghouden van school. De eerste weken vind ik belangrijk voor erin komen en groepsproces. Dan maar weer ouderwets met mijn moeder, en een weekend ofzo omdat ik R op mijn dagen van school moet halen en niet iemand anders dat kan doen, voor zover ik nu inschat. Spannend jonge, straks 4 jaar :D inschrijfformulier voor school zijn we aan het invullen. Dalton wordt het, christelijk.

Hier is het draak zijn weer afgenomen. Ik blijf lang rustig maar ineens ga ik gillen :+ man ontploft eerder en dan blijf ik heel rustig. Vooral bij groot verdriet. Ik moet hem dan ook altijd aankleden, en hij zegt ik hou van je O+ O+ :'( te mooi.
pi_176283493
Jullie kindjes O+ En wat lijkt het me pittig man, een peuter en nog eentje erbij :@
Wij gaan volgende week op vakantie, nog ff buiten het seizoen O+ Wordt nog leuk, de vakanties combineren met mijn werk & schoolvakanties :') Het wordt dan weer Scandinavië denk ik.

Verder hier ook veel herkenning mbt buien, boze peuters en grenzen verkennen :X Ik ben heel benieuwd hoe het gaat op vakantie.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_176283676
Veel mensen die maar scandinavië komen komende jaren! Meer bij mij doen? :D Wij hebben een vakantiehuis in de bergen ;)
pi_176283692
Hilmo, tips voor Duitsland mogen deze kant wel even op!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 4 januari 2018 @ 16:43:18 #265
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_176283954
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:16 schreef LuDann het volgende:
Toffe foto's Mauw en Pinky & the Brain. O+

Wij hebben afgelopen zomer lekker 2 weken in een appartement gezeten in Griekenland, maar vooral omdat dat met 2 kinderen straks te duur wordt. :P Ik geniet van jullie vakantieplannen. O+ Normaal gesproken zouden wij gaan kamperen maar waarschijnlijk zijn de vakantiedagen van mijn man wel op dit jaar omdat hij met de bevalling 3 weken vrij neemt.

[..]

Nou... Man kan dus niet op vakantie, maar als er ruimte voor is dan wil ik best overwegen met 2 kinderen die kant op te komen tegen die tijd. 8-) Roep ik nu totaal ondoordacht. _O-
Kan best, dan is de kleine zo'n 4 maanden alweer, toch? Toen zijn we met N ook voor het eerst daarheen gegaan :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_176286967
Tips voor vakanties in hoogseizoen: als je vakantie als eerste 'valt', eerste weken meteen doen. Italie etc hebben dan nog geen vakantie. Eind augustus is juist weer betaalbaar met verdere vliegvakanties. Zo doen wij het dus al jaren of als allereerste of als allerlaatste.

Verdere tips laat ik maar achterwege, way of topic.

Dat fok vakantiehuis klinkt goed! Hihi.

En nu ga ik de sauna in, het restant rode wijn opdrinken en lezen :) Morgen weer naar huis (via Oslo met de boot, ik ga zwaaien Room!)
pi_176287300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:12 schreef exode het volgende:
Tips voor vakanties in hoogseizoen: als je vakantie als eerste 'valt', eerste weken meteen doen. Italie etc hebben dan nog geen vakantie. Eind augustus is juist weer betaalbaar met verdere vliegvakanties. Zo doen wij het dus al jaren of als allereerste of als allerlaatste.

Verdere tips laat ik maar achterwege, way of topic.

Dat fok vakantiehuis klinkt goed! Hihi.

En nu ga ik de sauna in, het restant rode wijn opdrinken en lezen :) Morgen weer naar huis (via Oslo met de boot, ik ga zwaaien Room!)
Dit! Wij zijn nu 2 jaar op rij de eerste twee weken van juli geweest en dan is er nog geen massa. Heerlijk! Gewoon plek bij het zwembad, geen wachtrijen voor een taai stokbrood en houdbare campingsupermarktmelk, niks hutje mutje, ideaal.
pi_176287412
Hebben we inderdaad een keer gedaan. Resultaat: ik stond in de laatste schoolweek, die toch al zo ontzettend druk en chaotisch is, stijf van de vakantievoorbereidingsstress. Dat doen we niet weer.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176287530
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hebben we inderdaad een keer gedaan. Resultaat: ik stond in de laatste schoolweek, die toch al zo ontzettend druk en chaotisch is, stijf van de vakantievoorbereidingsstress. Dat doen we niet weer.
Wij gaan steeds op maandag of dinsdag. Heb je het hele weekend om in te pakken etc. Bevalt erg goed. Dus de laatste werkweek doen wij nog niets voor de vakantie. Maar goed wij gaan dus met de vouwwagen en naar kleine campings waar je elke dag van de week aan mag komen. Dat zal niet voor iedereen kunnen zo.
pi_176287622
Wij doen het ook zo. Is inderdaad stressen die laatste schoolweek, maar eenmaal op vakantie kan ik wel meteen ontspannen. Als ik dan nog thuis ben, doe ik toch nog klusjes voor school.
pi_176287650
Vakantie O+

Fazz, wat een gave reis!!

Wij zijn niet anders gewend dan hoogseizoen, want vriend in onderwijs. Wel meestal kamperen en kleinere campings. Dit jaar schuiven we vermoedelijk de vakantie naar voren, naar de meivakantie. Idee is Schotland :s)

Die verrekte lange wel/niet ‘s middags slapen en ‘s avonds tot 21.30u roepen en mopperen -O-
M op dit moment door de babyfoon: “De zon is weg. Als we nu naar buiten gaan, dan kunnen we niks zien. Maar in de auto wel. Ik wil in de auto naar huis, dan kan ik wel zien.” Tja.. :+
pi_176288053
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:40 schreef exode het volgende:

[..]

Wij gaan steeds op maandag of dinsdag. Heb je het hele weekend om in te pakken etc. Bevalt erg goed. Dus de laatste werkweek doen wij nog niets voor de vakantie. Maar goed wij gaan dus met de vouwwagen en naar kleine campings waar je elke dag van de week aan mag komen. Dat zal niet voor iedereen kunnen zo.
Wij ook ja. Ik ga tien keer liever drie dagen korter weg dan files en regel en inpakstress.

Jullie vakantie klinkt trouwens fantastisch O+ Heb je nog een sfeerbeeldje?
pi_176288391
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
Nja, als ik zo eens naar de gemiddelde hoeveelheid basisschoolkinderen kijk op een doordeweekse schooldag in de Efteling lappen veel ouders tegenwoordig de schoolregels aan de laars ja.
Maar ja, zo steek ik nou eenmaal niet in elkaar :') Wellicht dat me dat een hoop frustratie zou kunnen besparen, maar het voelt gewoon niet juist.
Weet je hoeveel freaking studiedagen en gewone vrije dagen die kinderen hebben??

Sorry de leerkrachten onder ons, die zullen het daar niet mee eens zijn ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_176288452
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 10:21 schreef Malteser het volgende:
Exode, fijne vakantie nog!

Estrys, een caravan, wat heerlijk! Kunnen jullie er met 5 in slapen of ligt je oudste in een tentje?
Een caravan hadden wij vroeger thuis ook, helaas wil mijn man niet. En we gaan er ook te weinig voor weg eigenlijk. Want alleen de zomer is jammer en wij gaan nooit in het voor- of najaar omdat we in de winter ook al skiën.

Shop, goed hoor van je dames!

Ajeto Cactus!
De bedoeling is dat we er met vijf in gaan slapen ja. Het is een oude caravan. We gaan er zelf een stapelbed in maken zodat we drie slaapplekken krijgen voor de kinderen. De oudste durft echt niet in een tentje. De jongens willen ook meestal het liefste bij mama blijven. Ik gok zomaar dat de middelste eerder in een tentje gaat.

Wij gaan eigenlijk ook maar 1 keer in het jaar. Maar nu waarschijnlijk vaker een lang weekend en de meivakantie.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_176289677
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Weet je hoeveel freaking studiedagen en gewone vrije dagen die kinderen hebben??

Sorry de leerkrachten onder ons, die zullen het daar niet mee eens zijn ;)
om precies te zijn 5 per jaar die verplicht vrij zijn voor de kinderen maar een werkdag voor docenten, en die niet voor de grote vakantie aangeplakt mogen worden. Dankuwel onzinnig PVV wetsvoorstel.

en dan meestal nog een dag of 3 als losse dagen (die vaak aan een andere vakantie geplakt worden, als je geluk hebt zijn het er genoeg om er twee weken meivakantie van te maken of een week met pasen).

school is geen kinderopvang, dus ik heb echt 0,0 geduld met mensen die zeuren over uitvallende schooldagen.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')