abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176970211
quote:
2s.gif Op maandag 5 februari 2018 10:40 schreef ShaoliN het volgende:
Ze zijn zo volop aan het bouwen daar. Dat nog stilleggen is echt een illusie.
Bovendien moet bedrog in dit land beloond worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177010005
quote:
14s.gif Op maandag 5 februari 2018 10:42 schreef ShaoliN het volgende:

Schiphol is inderdaad veel beter. Lekker goedkoop parkeren. Nooit files rondom die luchthaven. In hoogseizoen gezellig 1,5 uur wachten bij de incheck en beveiliging samen met 40.000 andere. Bij aankomst maar een uurtje of 1,5 wachten op je koffer. Bakkie en een broodje voor 40 euro hoef je maar 50 minuten op te wachten. Helemaal goed.
Niet met de auto gaan wellicht?
Reis er veelvuldig op en nog nooit geweest met de auto, echt zo ontzettend veel makkelijker, prettiger (vaak ook sneller zonder parkeren en file) en goedkoper.

Die tijden overdrijf je dus weer gigantisch. Ook in hoogseizoen is wachten bij incheck goed te doen. Door de beveiliging kan wat langer duren, maar beetje geduld moeten we kunnen hebben.
Lang wachten op bagage heb ik al die keren nog nooit gehad.
Koffie en brood is overal duur, maar heb je in elk geval snel.

Beter dan een dood vliegveld waar we genoeg van in Nederland maar ook net over de grens hebben. Dat je er zit en alleen een Cesna ziet opstijgen, nog net ergens een bakje koffie kunt halen. Doe mij dan maar Schiphol.
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:19:25 #128
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177010082
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
Goed zo. De uitbreiding van Lelystad Airport is gunstig voor onze regio. Meer werkgelegenheid en een poort naar Europese bestemmingen op 10 minuten afstand.
En als je op de Veluwe woont krijg je last van laagvliegende vliegtuigen die zo laag vliegen omdat er heel toevallig fouten zijn gemaakt in de berekeningen zodat ze ineens zo gunstig uitvielen dat het zogenaamd geen overlast zou veroorzaken.

Ja de overheid is je beste vriend *O*.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:29:35 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177010267
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 05:58 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Schiphol is al lang niet meer de transport hub die het 10 jaar geleden was. Die plek is ingenomen door Dubai en onze overheid wilt het terug nemen.
Wat hebben we aan dat overstappen? Wat levert dat nu helemaal op? Het zijn in ieder geval geen Nederlanders die hiervan gebruik moeten maken.

Het is gewoon onlogisch om een extreem overlast gevende en vervuiling veroorzakende industrie in het midden van het dichtstbevolkte stukje Europa te leggen. De hoeveelheden fijnstof die er vrijkomen zijn ook gigantisch. De levensverwachting in de Randstad daalt met jaren door de fijnstofvervuiling. De opbrengsten voor de staat zijn minimaal, want er kan geen belasting op luchtvaart geheven worden omdat de internationale concurrentie te hoog is.

Stimuleer liever industrieen die hoogwaardige werkgelegenheid bieden zonder veel vervuiling.

DIt geldt overigens net zo goed voor bijvoorbeeld varkensstallen, wegtransport et cetera. Grote lasten voor de maatschappij, beperkte opbrengsten voor een klein clubje.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177010651
Het is een fucking polder. Get over it. Al dat hypocriet gedoe van die tegenstanders van Lelystad airport, ik ken er geen een die niet in het vliegtuig heeft gezeten. Mooi NIMBY voorbeeld.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 februari 2018 @ 11:52:08 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177010661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:51 schreef kawotski het volgende:
Het is een fucking polder. Get over it. Al dat hypocriet gedoe van die tegenstanders van Lelystad airport, ik ken er geen een die niet in het vliegtuig heeft gezeten. Mooi NIMBY voorbeeld.
Het gaat niet om de polder.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177010681
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat niet om de polder.
Nee, het gaat om een paar bewoners tot 100 km in de omtrek. Die schromelijk overdrijven want ze konden wel eens een vliegtuig waarnemen op die ene zomerdag als ze buiten zitten.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:54:09 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177010700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:51 schreef kawotski het volgende:
Het is een fucking polder. Get over it. Al dat hypocriet gedoe van die tegenstanders van Lelystad airport, ik ken er geen een die niet in het vliegtuig heeft gezeten. Mooi NIMBY voorbeeld.
De tegenstanders komen primair van de Veluwe en Overijssel, die gaan er ook het meeste last van hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177010755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

De tegenstanders komen primair van de Veluwe en Overijssel, die gaan er ook het meeste last van hebben.
Ja, ik kom daar ook vandaan en ik heb ook een huis onder de rook van Schiphol waar de 747's op 700 meter door mijn straat komen. Niemand heeft er last van en ik hoorde ook nooit iemand klagen over de wekelijkse F16 oefeningen in Overijssel. Ik hoor ook niemand over Eelde. Vliegtuigen zijn steeds stiller geworden en evolueren op dat gebied. De gemiddelde trekker hier maakt meer lawaai.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 februari 2018 @ 11:59:21 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177010826
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:53 schreef kawotski het volgende:

[..]

Nee, het gaat om een paar bewoners tot 100 km in de omtrek. Die schromelijk overdrijven want ze konden wel eens een vliegtuig waarnemen op die ene zomerdag als ze buiten zitten.
Die vliegtuigen mogen niet hoog vliegen omdat Schiphol. Voor hen lijkt het dus alsof ze binnen 20km wonen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177010876
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die vliegtuigen mogen niet hoog vliegen omdat Schiphol. Voor hen lijkt het dus alsof ze binnen 20km wonen.
Geloof me, van een stationair overkomend vliegtuig heb je geen last. In het westen ben ik dan ook de enige die omhoog kijkt als er 1 overkomt. Maar zoals ik al zeg, de brommers en trekkers maken meer lawaai, hoor je niemand over.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 februari 2018 @ 12:31:07 #137
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177011416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

Geloof me, van een stationair overkomend vliegtuig heb je geen last. In het westen ben ik dan ook de enige die omhoog kijkt als er 1 overkomt. Maar zoals ik al zeg, de brommers en trekkers maken meer lawaai, hoor je niemand over.
Ik woon toevallig op 20km en merk er ook niks van. Voor mij is het ook gewoon gezeik.

Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat die mensen geen zin hebben in uiteindelijk 2-3 vliegtuigen per uur terwijl ze nu helemaal niks hebben. Het is niet de Randstad hè, het tegenovergestelde zelfs.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:13:34 #138
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177012122
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:01 schreef Scjvb het volgende:
Op den duur moet Schiphol toch ontlast worden, daar zij niet maar eindeloos kan blijven groeien. De Nederlandse economie groeit thans zienderogen, waarvan het toerisme en de wandel en gangen van zakenlieden per vliegtuig belangrijk deel uitmaakt.

Goede zaak en een prima ontwikkeling!
Want de economie is het hoogste doel, hoe mensen hun leven er verder uitziet doet er niet toe dat is ondergeschikt?
pi_177139530
https://nos.nl/artikel/22(...)elystad-airport.html

Doe dan in ieder geval nog je best als je de boel wil belazeren
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177140992
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:01 schreef kawotski het volgende:

[..]

Geloof me, van een stationair overkomend vliegtuig heb je geen last. In het westen ben ik dan ook de enige die omhoog kijkt als er 1 overkomt. Maar zoals ik al zeg, de brommers en trekkers maken meer lawaai, hoor je niemand over.
Het gaat er volgens mij inmiddels ook meer om dat er op geen enkele manier overlegd werd met de bewoners, gemeenten en provincies waar de vliegtuigen overheen zullen komen. Het werd veelal als een feit gepresenteerd en dat kwam niet goed over. Zeker niet toen bleek dat die feiten aan alle kanten rammelden.

Ik woon ook vlakbij een toekomstige wachtruimte voor de vliegtuigen die naar Lelystad moeten (goed over nagedacht ook trouwens, precies boven een natuurgebied ligt het :') ) en maak me weinig zorgen om het geluid dat er bij zal komen. Gelukkig komt er binnenkort een test met een vliegtuig dat daadwerkelijk de overlast zal simuleren zodat er een realistisch beeld geschetst kan worden.
pi_177189751
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 22:46 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Het gaat er volgens mij inmiddels ook meer om dat er op geen enkele manier overlegd werd met de bewoners, gemeenten en provincies waar de vliegtuigen overheen zullen komen. Het werd veelal als een feit gepresenteerd en dat kwam niet goed over. Zeker niet toen bleek dat die feiten aan alle kanten rammelden.

Ik woon ook vlakbij een toekomstige wachtruimte voor de vliegtuigen die naar Lelystad moeten (goed over nagedacht ook trouwens, precies boven een natuurgebied ligt het :') ) en maak me weinig zorgen om het geluid dat er bij zal komen. Gelukkig komt er binnenkort een test met een vliegtuig dat daadwerkelijk de overlast zal simuleren zodat er een realistisch beeld geschetst kan worden.
Ik hoorde ook iets over een test inderdaad, schijnt dat ze dat met een 747 willen/gaan doen. Dan is het dus al geen realistisch scenario meer. Verder hoor ik de mensen die bijv. in de omgeving Weeribben/Wieden klagen ook nooit over de 737's die op Eelde landen laat staan opstijgen. Daar zit regelmatig een laagvlieger tussen. En ik hoor ze ook niet over de toekomstige steeds stiller wordende vliegtuigen zoals de A32xNeo en de 737MAX. Sinds de introductie van de 777 en de 787 generatie's stelt het geluid steeds minder voor, knap staaltje techniek eigenlijk en zou moeten leiden tot minder klachten, juist de ophef hierover kan ik die mensen niet meer serieus nemen.

Nog even over die test, voor wie het weet moet het volgende maar eens nagaan: de dag dat de Flybe Dash-400 door zijn landingsgestel zakte op Schiphol werden er heel wat rondjes gedraaid door binnenkomende toestellen in het wachtgebied over en tussen Zwolle en Kampen. Volgens mij is daar geen klacht noch opmerking over binnen gekomen. Het enige dat daarvoor pleit is dat het geen weer was om lekker buiten te zitten in de tuin.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_177190304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik hoorde ook iets over een test inderdaad, schijnt dat ze dat met een 747 willen/gaan doen. Dan is het dus al geen realistisch scenario meer. Verder hoor ik de mensen die bijv. in de omgeving Weeribben/Wieden klagen ook nooit over de 737's die op Eelde landen laat staan opstijgen. Daar zit regelmatig een laagvlieger tussen. En ik hoor ze ook niet over de toekomstige steeds stiller wordende vliegtuigen zoals de A32xNeo en de 737MAX. Sinds de introductie van de 777 en de 787 generatie's stelt het geluid steeds minder voor, knap staaltje techniek eigenlijk en zou moeten leiden tot minder klachten, juist de ophef hierover kan ik die mensen niet meer serieus nemen.

Nog even over die test, voor wie het weet moet het volgende maar eens nagaan: de dag dat de Flybe Dash-400 door zijn landingsgestel zakte op Schiphol werden er heel wat rondjes gedraaid door binnenkomende toestellen in het wachtgebied over en tussen Zwolle en Kampen. Volgens mij is daar geen klacht noch opmerking over binnen gekomen. Het enige dat daarvoor pleit is dat het geen weer was om lekker buiten te zitten in de tuin.
Testen met een 747 terwijl zo'n vliegtuig toch nooit op Lelystad Airport zal landen. Lekker handig weer. Dat mensen niet klagen over de nieuwe A320neo of 737MAX ligt er waarschijnlijk aan dat ze de types simpelweg niet kennen. Ik wist bijvoorbeeld wel dat ze er aan zaten te komen, maar niet dat ze stiller zouden zijn.

Ik vermoed dat mensen er ook niet veel last van gaan hebben, maar dat ze het bijzonder vervelend vinden dat het allemaal maar opgedrongen wordt. De politiek fungeert enkel als facilitator van de luchtvaartindustrie in dit dossier, terwijl ze ook voor belangen van de bevolking op moet komen. Dat accepteren heel veel partijen niet en dus is er volop commotie.
pi_177192280
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 januari 2018 05:58 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Schiphol is al lang niet meer de transport hub die het 10 jaar geleden was. Die plek is ingenomen door Dubai en onze overheid wilt het terug nemen.
In vergelijking misschien. Maar de absolute cijfers laten andere dingen zien. Qua passagiers en vracht is het nog nooit zo druk geweest. Je zou ook kunnen zeggen dat de transport hub nooit beter heeft gedraaid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177192328
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:24 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik hoorde ook iets over een test inderdaad, schijnt dat ze dat met een 747 willen/gaan doen. Dan is het dus al geen realistisch scenario meer. Verder hoor ik de mensen die bijv. in de omgeving Weeribben/Wieden klagen ook nooit over de 737's die op Eelde landen laat staan opstijgen. Daar zit regelmatig een laagvlieger tussen. En ik hoor ze ook niet over de toekomstige steeds stiller wordende vliegtuigen zoals de A32xNeo en de 737MAX. Sinds de introductie van de 777 en de 787 generatie's stelt het geluid steeds minder voor, knap staaltje techniek eigenlijk en zou moeten leiden tot minder klachten, juist de ophef hierover kan ik die mensen niet meer serieus nemen.

Nog even over die test, voor wie het weet moet het volgende maar eens nagaan: de dag dat de Flybe Dash-400 door zijn landingsgestel zakte op Schiphol werden er heel wat rondjes gedraaid door binnenkomende toestellen in het wachtgebied over en tussen Zwolle en Kampen. Volgens mij is daar geen klacht noch opmerking over binnen gekomen. Het enige dat daarvoor pleit is dat het geen weer was om lekker buiten te zitten in de tuin.
Zelfs de nieuwe 747/8f is stiller dan een 737 van nog geen 10 jaar oud.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177192539
10 jaar overleggen en dan beginnen, jaar voor de opening toch maar weer uitstellen, etc.etc.
Neem gewoon eens een beslissing, dat vliegveld ligt er al namelijk.
pi_177197538
Lekker hoor, niks is zo vervuilend als vliegtuigen! Ach, maar om ons te houden aan het Parijs protocol sluiten we toch iedereen van het gas af!


De ontzettende kortzichtigheid hiervan..mah ja, what els is new?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177198314
ach, het is allemaal gewoon mogelijk, kwestie van kiezen.

schiphol kan makkelijk nog veel groter, als ze die quota in de prullebak gooien. geef je diegenen die de overlast niet trekken, geld om te verhuizen. heb je later nog meer ruimte, want dan gaat iedereen daar weg.

lelystad is een prima plek. geen hond wil daar wonen, dus waarom niet.

groningen is ook leeg. de afstand doet niet ter zake. in tokyo zit je minstens een uur in een snelle trein, vanaf narita airport. boeit niemand. in shanghai hebben ze er zelfs een maglev lijn voor aangelegd.

zelf zou ik denken; creeer nog een stuk maasvlakte erbij, en die daar een vliegveld. daar woont dus echt helemaal niemand.

kost allemaal wel wat natuurlijk. maar ja. nog maar wat voorbeelden: in osaka, japan en hong kong, ligt het vliegveld in zee, op nieuw gewonnen land. doen ze daar gewoon. ben je in een keer van al het gezeik af.
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:07:49 #148
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_177198487
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
Den Haag houdt niet zo van vervelende burgers met een andere mening.
De dames en heren van VVD en D66 luisteren alleen naar het grootkapitaal en Brussel.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:07:50 #149
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_178220656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:56 schreef kawotski het volgende:

[..]
. Ik hoor ook niemand over Eelde.
Even een dikke kick, maar heb je wel eens gegoogled op VOLE? Dat is de Vereniging voor Omwonenden Luchthaven Eelde. Geloof me, die laten zich regelmatig horen.

En als je geen vliegtuigen gewend bent vallen ze je wel op. Ik heb er geen last van, maar ik kijk wel even omhoog als er een 737 langs komt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_178220749
Kom kom, niet zo zeuren. Er moet geld worden verdiend in Nederland, en daar hebben we nu eenmaal luchthavens voor nodig.

Hoe zouden we anders jaarlijkse onze miljardenbijdrage aan Brussel kunnen bekostigen en de miljarden die we jaarlijks besteden aan het verwelkomen van migranten?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')