Eerder omdat Lelystad plus regio's buiten Amsterdam zwaar falen.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:44 schreef polderturk het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze niet voor uitbreiding van Eindhoven Airport gaan. Is dat omdat Eindhoven niet in de randstand ligt?
Lelystad is helemaal eigendom van Schiphol dus dat zal meer opleveren.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:44 schreef polderturk het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze niet voor uitbreiding van Eindhoven Airport gaan. Is dat omdat Eindhoven niet in de randstand ligt?
Ook belangrijk.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lelystad is helemaal eigendom van Schiphol dus dat zal meer opleveren.
Maar in topics waar het over minimuminkomens gaat, wordt ook zelden on-topic gebleven en zijn de meeste bijdrages ook nauwelijks relevant. Dus waarom mag dit nu ineens niet ?quote:Op zondag 7 januari 2018 19:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Compleet andere discussie naast de vraag met betrekking tot relevantie.
Eindhoven Airport breidt al uit, ieder jaar. Daarnaast is vliegbasis Eindhoven een militaire vliegbasis.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:44 schreef polderturk het volgende:
Ik snap ook niet waarom ze niet voor uitbreiding van Eindhoven Airport gaan. Is dat omdat Eindhoven niet in de randstand ligt?
Veel mensen die in het Zuiden wonen kiezen voor Brussel. Ze zullen wellicht vaker voor Eindhoven kiezen. Ook mensen uit Belgie zouden voor Eindhoven kunnen gaan als Eindhoven dichterbij is.
De belangrijkste reden. Schiphol kan op de huidige locatie niet verder uitbreiden dankzij regelgeving en dus zoeken ze naar mogelijkheden binnen de eigen toko.quote:
Dan moet de overheid de partijen stimuleren een fusie aan te gaan.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lelystad is helemaal eigendom van Schiphol dus dat zal meer opleveren.
De overheid moet gewoon eens zijn neus uit de kont van de luchtvaart halen en ophouden mensen wijs te maken dat het daar zo lekker ruikt. De overheid moet zich eens aan de eigen regels gaan houden en zorgen dat Schiphol zich daaraan houdt, en betere regels maken.quote:Op zondag 7 januari 2018 20:27 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan moet de overheid de partijen stimuleren een fusie aan te gaan.
Ik heb niks met andere topics te maken.quote:Op zondag 7 januari 2018 20:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar in topics waar het over minimuminkomens gaat, wordt ook zelden on-topic gebleven en zijn de meeste bijdrages ook nauwelijks relevant. Dus waarom mag dit nu ineens niet ?
Schiphol is niet de enige stakeholder in deze uitbreiding.quote:Op zondag 7 januari 2018 20:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De belangrijkste reden. Schiphol kan op de huidige locatie niet verder uitbreiden dankzij regelgeving en dus zoeken ze naar mogelijkheden binnen de eigen toko.
Jammer alleen dat het kabinet er direct aan meer werkt zonder reeds bestaande alternatieven te gebruiken.
Mooie woorden....maar je moet eerst even enkele tientallen miljarden ophoesten. (Ter vergelijk: Chep Lap Kok kostte 20 miljard, daar konden ze gebruik maken van twee al bestaande eilanden en dat was 20 jaar geleden).quote:Op vrijdag 5 januari 2018 20:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
In korte termijn is ie duur. in langere termijn is winstgevende.
Schiphol is al lang niet meer de transport hub die het 10 jaar geleden was. Die plek is ingenomen door Dubai en onze overheid wilt het terug nemen.quote:Op woensdag 20 december 2017 14:01 schreef Scjvb het volgende:
Op den duur moet Schiphol toch ontlast worden, daar zij niet maar eindeloos kan blijven groeien. De Nederlandse economie groeit thans zienderogen, waarvan het toerisme en de wandel en gangen van zakenlieden per vliegtuig belangrijk deel uitmaakt.
Goede zaak en een prima ontwikkeling!
Op dit moment is rente mooi laag of zelfs gratis. NL economie staat voor prima... voorlopig! We hebben net crisis gehad. Dan is het juist slim nu gaan investeren in dat project. Je hebt nu een gunstig tarief en omstandigheid voor het grote project.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 03:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mooie woorden....maar je moet eerst even enkele tientallen miljarden ophoesten. (Ter vergelijk: Chep Lap Kok kostte 20 miljard, daar konden ze gebruik maken van twee al bestaande eilanden en dat was 20 jaar geleden).
Ja. De bedoeling is met name vakantievluchten en budgetmaatschappijen, maar die laatsten heb je nu al niet zo veel op Schiphol. Het is eerder vergelijkbaar met Rotterdam en Eindhoven.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 08:08 schreef Eenskijken het volgende:
schiphol is nu vooral overstap city maar dat zie ik bij lelystad niet zo snel gebeuren.. of wordt dat een non transit luchthaven?
Mooie VVD-rethoriek.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 16:02 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Op dit moment is rente mooi laag of zelfs gratis. NL economie staat voor prima... voorlopig! We hebben net crisis gehad. Dan is het juist slim nu gaan investeren in dat project. Je hebt nu een gunstig tarief en omstandigheid voor het grote project.
Een mooie project die goed voor minste 10 a 20 jaren en dat betekent ook mooie werkgelegenheid voor deze jaren.
Wie wilt dat nou niet eens!
doorgroeien hoe? er is letterlijk geen plek meer daar.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 16:43 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon Schiphol volop laten doorgroeien. Alsof iemand naar een vliegveldje Lelystad wil, niet als verblijf en niet als overstap.
Voor die dingen wil je gewoon naar een fatsoenlijk vliegveld zoals Schiphol dat wel is.
Gewoon lekker laten doorgroeien is voor Nederland het beste, andere Nederlandse vliegvelden gaan er maar lekker achteraan wat groeien anders gaat Schiphol in een paar jaar zijn top positie volledig verliezen.
Alleen niemand in Lelystad heeft er last van. Alleen de dorpjes rondom de aanvliegroute. Die hoor je juist klagen. Uit Lelystad zelf hoor je echt niemand.quote:Op zondag 7 januari 2018 19:27 schreef Boze_Appel het volgende:
Hoe meer mensen in fucking Lelystad overlast hebben, hoe beter.
Schiphol is inderdaad veel beter. Lekker goedkoop parkeren. Nooit files rondom die luchthaven. In hoogseizoen gezellig 1,5 uur wachten bij de incheck en beveiliging samen met 40.000 andere. Bij aankomst maar een uurtje of 1,5 wachten op je koffer. Bakkie en een broodje voor 40 euro hoef je maar 50 minuten op te wachten. Helemaal goed.quote:Op vrijdag 26 januari 2018 16:43 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon Schiphol volop laten doorgroeien. Alsof iemand naar een vliegveldje Lelystad wil, niet als verblijf en niet als overstap.
Voor die dingen wil je gewoon naar een fatsoenlijk vliegveld zoals Schiphol dat wel is.
Gewoon lekker laten doorgroeien is voor Nederland het beste, andere Nederlandse vliegvelden gaan er maar lekker achteraan wat groeien anders gaat Schiphol in een paar jaar zijn top positie volledig verliezen.
Dat zal inderdaad wel als redenering gebruikt worden om uiteindelijk alsnog de boel gewoon door te laten gaan. Gek genoeg mag je als private onderneming wel gewoon de boel af breken als blijkt dat je de tijdens het vergunningsproces incorrecte informatie hebt verstrekt.quote:Op maandag 5 februari 2018 10:40 schreef ShaoliN het volgende:
Ze zijn zo volop aan het bouwen daar. Dat nog stilleggen is echt een illusie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |