abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175865243
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Enkele anderen kregen m'n boodschap wel goed mee, dus ik denk dat ik me wel duidelijk genoeg heb gemaakt.
Lelystad Airport bestaat al decennia en over de uitbreiding wordt al tien jaar gesproken.

Toegegeven: het helpt niet dat de vliegroutes meerdere keren zijn gewijzigd, maar soit. Je kunt niet iedereen tevreden houden.

Verder kunnen bewoners protesteren tegen vliegroutes, maar kans is groot dan hun bezwaren ongegrond worden verklaard. In maart kan een besluit over de routes er gewoon doorheen worden geramd, ongeacht protesten van bewoners.

En ben daar persoonlijk wel blij mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 20 december 2017 @ 14:22:51 #27
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_175865256
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Geluidsoverlast is blijkbaar geen issue meer, dus waarom zou Schiphol niet door kunnen groeien?
'Ruimte' is wat mij betreft het sleutelwoord in antwoord op uw vraag.

Uiteraard ben ik voor uitbreiding van het vliegverkeer in NL, maar we dienen rekening te houden met de toenemende gevaren voor de directe omgeving bij een steeds maar groter wordende luchthaven. Daarnaast is de geluidsoverlast van vliegtuigmotoren al flink teruggebracht tot 'n aanvaardbaar minimum, me dunkt.

We moeten gewoon realistisch blijven!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_175865301
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:41 schreef KoosVogels het volgende:
Goed zo. De uitbreiding van Lelystad Airport is gunstig voor onze regio. Meer werkgelegenheid en een poort naar Europese bestemmingen op 10 minuten afstand.
Jij woont in Lelystad?

Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze Ehv niet uitbreiden. Veel betere ligging en daadwerkelijk bereikbaar. Of nog beter spuit een eiland op voor de kust met een Maglev er naar toe.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_175865335
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jij woont in Lelystad?

Eerlijk gezegd snap ik niet dat ze Ehv niet uitbreiden. Veel betere ligging en daadwerkelijk bereikbaar. Of nog beter spuit een eiland op voor de kust met een Maglev er naar toe.
Godzijdank niet. Nee, de andere kant op. Wel op het oude land.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175865371
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alders akkoord. Daarin is een max afgesproken.
Schiphol kan door blijven groeien, qua banenstelsel sowieso.
Schiphol zit ingesloten tussen Amsterdam, Hoofddorp en Aalsmeer. Daar is gewoon geen plek meer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 20 december 2017 @ 14:30:22 #31
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_175865408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:22 schreef Scjvb het volgende:
'Ruimte' is wat mij betreft het sleutelwoord in antwoord op uw vraag.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:28 schreef Nattekat het volgende:
Schiphol zit ingesloten tussen Amsterdam, Hoofddorp en Aalsmeer. Daar is gewoon geen plek meer.
Heb je wel eens Schiphol opgezocht op de kaart? Er is daar ruimte zat.

Als we dan toch maling hebben aan het milieu, dan kun je daar zo wat nieuwe terminals neerzetten, alle bestaande banen opengooien en klaar.

Zit je ook niet met zo'n achterlijk satellietvliegveld in Lelystad waar geen airline op zit te wachten.
pi_175865529
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Heb je wel eens Schiphol opgezocht op de kaart? Er is daar ruimte zat.

Als we dan toch maling hebben aan het milieu, dan kun je daar zo wat nieuwe terminals neerzetten, alle bestaande banen opengooien en klaar.

Zit je ook niet met zo'n achterlijk satellietvliegveld in Lelystad waar geen airline op zit te wachten.
Je kan landingsbanen niet te dicht naast elkaar leggen en ze dan ook nog allebei open gooien, daar komt nog een factor veiligheid bij kijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175865548
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Schiphol zit ingesloten tussen Amsterdam, Hoofddorp en Aalsmeer. Daar is gewoon geen plek meer.
Huh? Juist door het huidige banenstelsel is er een overcapaciteit. Die kunnen ze benutten en door blijven groeien.

Verder is er zat ruimte om de banen heen. Bij Badhoevedorp is bouwruimte, Schiphol Noord heeft braak terrein, langs de kaagbaan. Je kan de oude cargoloodsen slopen op centrum en ergens anders plaatsen. De parkeerterreinen kun je beter benutten door de er garage's te bouwen ipv auto's 1 laags op te slaan.

Er is zoveel mogelijk.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175865641
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huh? Juist door het huidige banenstelsel is er een overcapaciteit. Die kunnen ze benutten en door blijven groeien.

Verder is er zat ruimte om de banen heen. Bij Badhoevedorp is bouwruimte, Schiphol Noord heeft braak terrein, langs de kaagbaan. Je kan de oude cargoloodsen slopen op centrum en ergens anders plaatsen. De parkeerterreinen kun je beter benutten door de er garage's te bouwen ipv auto's 1 laags op te slaan.

Er is zoveel mogelijk.
De huidige banen zijn meer dan genoeg. De reden dat Schiphol niet meer kan groeien is door gezeik over geluidsnormen. Persoonlijk zie ik dan liever dat er niet geluisterd wordt naar mensen die nota bene vrijwillig onder een landingsroute zijn gaan wonen, dan naar mensen die uit het niets onder een aanvliegroute terecht komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175865772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De huidige banen zijn meer dan genoeg. De reden dat Schiphol niet meer kan groeien is door gezeik over geluidsnormen. Persoonlijk zie ik dan liever dat er niet geluisterd wordt naar mensen die nota bene vrijwillig onder een landingsroute zijn gaan wonen, dan naar mensen die uit het niets onder een aanvliegroute terecht komen.
De aanvliegroutes zijn gelegd over gebieden waar al mensen woonden. En de mensen die er laten zijn gaan wonen hebben dat gedaan terwijl er beperkingen waren aan de geluidsbelasting, hadden ze zich destijds moeten realiseren dat de overheid en Schiphol samen onder een hoedje spelen om die regels aan de laars te lappen?

De mensen in het Oosten worden nu net zo geschiphold als jaren met de omwonenden is gebeurd.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_175865779
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan landingsbanen niet te dicht naast elkaar leggen en ze dan ook nog allebei open gooien, daar komt nog een factor veiligheid bij kijken.
Er zijn 100den luchthavens waar banen naast elkaar tegelijk worden gebruikt. Op Schiphol is dat de polderbaan en zwanenburgbaan, Frankfurt is nog minder breed naast elkaar. Naast elkaar vliegen is het probleem niet, achter elkaar vliegen wel.

Mocht er naast de Kaagbaan nog een baan moeten komen, dan is dat plan er al. Tussen de huidige baan en Schiphol Rijk ligt nog wat grond braak.
Google maar even op '2de kaagbaan'.

Maar dat is nog meer overcapaciteit creren op je banenstelsel. Heathrow, Frankfurt AM, Paris CDG doen meer of net zo veel passagiers over veel minder banen.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175865892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De huidige banen zijn meer dan genoeg. De reden dat Schiphol niet meer kan groeien is door gezeik over geluidsnormen. Persoonlijk zie ik dan liever dat er niet geluisterd wordt naar mensen die nota bene vrijwillig onder een landingsroute zijn gaan wonen, dan naar mensen die uit het niets onder een aanvliegroute terecht komen.
Hier ben ik het wel mee eens inderdaad.
Die belangenclubjes uit nieuw vennep en zwanenburg moeten eens hun smoelwerken gaan houden, Schiphol lag er al voordat zij daar gingen wonen.
Bewoners van/bij de Weerribben hebben het anders, maar overdrijven ook erbarmelijk. Zie bijvoorbeeld de aflevering in Zembla over Schiphol en uitbreiding. Dat is typisch van dat volk wat binnenkort plotseling een bijzonder zeldzame kleine grijze pluimstaart mangoest bever gaat 'vinden' onder de beoogde aanvliegroute.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175865987
Schiphol is een stuk minder belangrijk voor de economie dan het kabinet wil doen vermoeden:
http://www.coureurlocale.(...)LeeftijdBijZege.aspx
quote:
Anders dan wordt aangenomen leveren Schiphol en Rotterdam geen bovengemiddeld groot aandeel aan de Nederlandse economie, zo stelt de raad.

Volgens het adviescollege leveren het vervoer van nog meer goederen en passagiers weinig op, gezien de beperkte toegevoegde waarde van deze activiteiten. 'Extra vluchten op een druk bevlogen bestemming vanaf Schiphol kunnen nauwelijks nog extra economische activiteit genereren', zo stelt de Raad.
Sowieso levert transport maar een beperkte meerwaarde op voor de economie.
in a crowd you lose humanity
pi_175865998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens inderdaad.
Die belangenclubjes uit nieuw vennep en zwanenburg moeten eens hun smoelwerken gaan houden, Schiphol lag er al voordat zij daar gingen wonen.
Bewoners van/bij de Weerribben hebben het anders, maar overdrijven ook erbarmelijk. Zie bijvoorbeeld de aflevering in Zembla over Schiphol en uitbreiding. Dat is typisch van dat volk wat binnenkort plotseling een bijzonder zeldzame kleine grijze pluimstaart mangoest bever gaat 'vinden' onder de beoogde aanvliegroute.
En met Zwanenburg haal je het enige dorp erbij dat eerder was dan de landingsbaan die de overlast geeft :P
Nieuw-Vennep heeft helemaal niks te klagen, vliegtuigen zitten al praktisch op een kilometer tegen de tijd dat ze daar zijn. En dan vliegen ze niet eens over Nieuw-Vennep heen, maar er omheen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175866234
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En met Zwanenburg haal je het enige dorp erbij dat eerder was dan de landingsbaan die de overlast geeft :P
Nieuw-Vennep heeft helemaal niks te klagen, vliegtuigen zitten al praktisch op een kilometer tegen de tijd dat ze daar zijn. En dan vliegen ze niet eens over Nieuw-Vennep heen, maar er omheen.
Hoofddorp was er ook eerder dan Schiphol. De boerderijen om Schiphol heen ook, Maar de bewoners die er nu wonen en zijn komen wonen, voor 90% niet. Zij hebben er bewust voor gekozen om daar een huis te betrekken.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175866267
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoofddorp was er ook eerder dan Schiphol. De boerderijen om Schiphol heen ook, Maar de bewoners die er nu wonen en zijn komen wonen, voor 90% niet. Zij hebben er bewust voor gekozen om daar een huis te betrekken.
Het deel van Hoofddorp dat daadwerkelijk last heeft van vliegtuigen niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175866398
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:56 schreef Wombcat het volgende:
Schiphol is een stuk minder belangrijk voor de economie dan het kabinet wil doen vermoeden:
http://www.coureurlocale.(...)LeeftijdBijZege.aspx

[..]

Sowieso levert transport maar een beperkte meerwaarde op voor de economie.
Je bron stuurt ons naar de tourwinnaars.
Pas op wat je in je CTRL+V hebt...

Maar ik ken het gezegde inderdaad. Vanuit die bewuste aflevering van zembla werd dat ook gebezigd. Preken voor eigen parochie, zoals vno-ncw dat ook doet.

http://www.vno-ncwwest.nl(...)0november%202016.pdf

Maar hey, er werken op Schiphol 60.000+ mensen. Net zo veel huishoudens zijn er dus van afhankelijk. Dat zijn alleen de directe mensen die met luchtvaart/vracht/logistiek/techniek/catering/ondersteuning zich bezighouden Haal de mogelijkheid van Schiphol even weg en je hebt 350.000.
Daarbij de connecties die we hebben met het buitenland voor de handelsreizigers en de fysieke stromen van onze export en import... Het transport van die goederen van en naar Schiphol.

Dan denk ik, haal die luchthavens eens weg. Wat zal er dan gebeuren met de economie en ook de samenleving?
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175866432
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het deel van Hoofddorp dat daadwerkelijk last heeft van vliegtuigen niet.
Schiphol is in de jaren '60 uit de grond gestampt. Tel even de mensen die nu in hoofddorp in hetzelfde huis wonen als toen Schiphol nog een klein Schipholletje was langs de ringvaartdijk.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175866468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoofddorp was er ook eerder dan Schiphol. De boerderijen om Schiphol heen ook, Maar de bewoners die er nu wonen en zijn komen wonen, voor 90% niet. Zij hebben er bewust voor gekozen om daar een huis te betrekken.
Daar waar de overheid heeft gezegd dat de geluidsoverlast niet zou toenemen ja.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_175866576
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar waar de overheid heeft gezegd dat de geluidsoverlast niet zou toenemen ja.
En je kan jezelf niet bedenken dat naast een startbaan wonen, misschien niet zo'n goed idee is?
Naef.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175866615
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Of nog beter spuit een eiland op voor de kust....
En noem het Flevoland?
She's been working late, She comes home, Gets on the phone, Calls up a few close friends, Gets a bottle of wine or something, And as the evening draws on they sit and reminisce....
pi_175866624
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En je kan jezelf niet bedenken dat naast een startbaan wonen, misschien niet zo'n goed idee is?
Naef.
Intellectueel ja, maar vanuit het belang van een betrouwbare overheid voor ons allen nee.
pi_175866660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Schiphol is in de jaren '60 uit de grond gestampt. Tel even de mensen die nu in hoofddorp in hetzelfde huis wonen als toen Schiphol nog een klein Schipholletje was langs de ringvaartdijk.
Ubru1bW.jpg
Hoofdorp in de jaren '60 tov Hoofddorp nu. De aanvliegroute van de polderbaan heeft net invloed op het uiterst oostelijke puntje van Hoofddorp, de aanvliegroute van de Buitenveldertbaan (die volgens mij amper gebruikt wordt) heeft invloed op het noordelijke puntje. Het rode deel blijft gespaard.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175866661
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En je kan jezelf niet bedenken dat naast een startbaan wonen, misschien niet zo'n goed idee is?
Naef.
Er is een tijd geweest dat overheid betrouwbaar was en zich aan zijn eigen wetten hield
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_175866688
Aan de ene kant goede sier maken door voorop te willen lopen in de doelstelling van het klimaatakkoord,

aan de andere kant het vervuilende vliegtuigreizen ongebreideld laten groeien,

zo'n regering is te karakteriseren als

achterbaks en onbetrouwbaar.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')