abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175862792
Al tijden werd ik af en toe plotseling duizelig, rillingen, gevoel niet in de realiteit te leven, hartkloppingen, flauwvallen, verward raken, dingen vergeten, niks kunnen onthouden. Zonder dat ik daarbij pijnklachten had.

Vanaf zondag kreeg ik opeens last van een ongelooflijke kloppende,stekende, zeurende pijn in een kies waar ik 3 jaar geleden een wortelkanaal behandeling voor had gekregen (mijn enige gat ooit in mijn gebit omdat ik dit zeer goed verzorg)
De pijn werd alleen maar erger en uiteindelijk kon ik de pijn niet uithouden ondanks ibuprofen en paracetamol. De dag erna zonder dat ik geslapen had direct de tandarts gebeld en die constateerde een ontsteking in de kies waar ik die wortel kanaal behandeling heb gekregen. Bij de tandarts viel ik zelfs flauw van de pijn!
Omdat ik ook een beugel draag en hij de kies dus niet kon trekken verwees hij mij per toeval door naar het ziekenhuis naar de kaakchirurg om zien of hij iets kon betekenen voor mij.
Daar werden op nieuw foto's gemaakt en nu blijk ik een ernstige infectie te hebben in de rechter onder kaak die ook in mijn bloedbaan terecht is gekomen. De kaak was begonnen met afsterven en ik moest met spoed geopereerd worden.
Eerst kreeg ik een plaatselijke verdoving en daarna werden er 2 gaten in mijn onderkaak geboord om alle troep te verwijderen. Dit was ongelooflijk, volgens de chirurg werd er bijna 1 liter aan pus en etter verwijderd. Dit was redelijk traumatisch omdat ik gewoon nog bij bewustzijn was en de pijn niet uit te houden was toen hij ging boren in mijn kaak ondanks 10 verdovingsprikken.
Ik heb 3 dagen lang met een constante pijn geleefd, 10/10 kwa pijn index en dit terwijl ik een hoge pijngrens heb.
De operatie is achter de rug maar ik heb nog steeds een niet uit te houden pijn in diezelfde kies alsof er niks is veranderd. Ook is mijn kaak heel erg opgezwollen en voor het eerst krijg ik blikken van starende mensen in mijn leven.
Dit is echter de helft van de operatie, Ook de kies zelf moet nog verwijderd worden en schoongemaakt worden, Dit kan echter alleen bij de tandarts en moet binnen een maand gebeuren anders komt de infectie weer terug. Uiteraard heb ik ook een antibiotica kuur gekregen.
Wie hier heeft ook zoiets vergelijkbaars meegemaakt en weet of dit normaal is kwa pijn?
ik had verwacht dat de pijnklachten zouden verminderen na de operatie maar dit is (nog) niet het geval.
De pijn is onbeschrijfelijk. Ik slik elke dag 10 tabletten paracetamol en ibuprofen omdat ik anders de dag niet doorkom ook al is deze dosering te hoog.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Deluzion- op 20-12-2017 18:16:11 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  woensdag 20 december 2017 @ 12:31:37 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  Spellchecker woensdag 20 december 2017 @ 12:36:22 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175863732
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:33 schreef Najieto het volgende:
Een liter pus. Lijkt me flink uit de duim gezogen.
Denk dat TS dat verkeerd begrepen heeft. Dan heb je het over de inhoud van een pak melk en hangt je wang tot aan je schouder (=onmogelijk). Tien CENTIliter kan erin hebben gezeten. En omdat het bot is kan ik me voorstellen dat het die pijnklachten gaf en dat dat ook niet meteen over is nadat er is gedraineerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175870306
De zwelling is in ieder geval zo groot dat ik er nu uitzie als een neanderthaler en ik was al niet een van de mooiste.
Krijg nu ook blikken van mensen en ze weten vooral niet hoe ze moeten reageren :).. zojuist in de supermarkt. Onzichtbaar als ik normaal ben zeggen nu opeens meerdere mensen mij gedag om vervolgens weer snel hun blik af te wenden :)

positief punt. De pijn is eindelijk aan het wegtrekken na dagen in constante extreme pijn.

Natuurlijk niet alle pijn is verdwenen want er moet nog een operatie plaatsvinden om het karwei af te maken binnen 1 maand, anders komt de ontsteking weer terug.

Een betere kaakchirurg kon ik mij niet wensen, een echte vakman die ook nog eens heel vriendelijk was en mij constant geruststelde.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Deluzion- op 20-12-2017 18:18:48 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_175870397
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Denk dat TS dat verkeerd begrepen heeft. Dan heb je het over de inhoud van een pak melk en hangt je wang tot aan je schouder (=onmogelijk). Tien CENTIliter kan erin hebben gezeten. En omdat het bot is kan ik me voorstellen dat het die pijnklachten gaf en dat dat ook niet meteen over is nadat er is gedraineerd.
Hij heeft in elk geval een hele boel troep verwijderd en ik bedoelde inderdaad 0,1 liter. Terwijl die bezig was maakte hij in elk geval wel opmerkingen dat er bijzonder veel troep uit kwam.

De pijnstillers zijn nu uitgewerkt en ik heb momenteel alleen wat steken af en toe op de plekken in mijn kaak waar er is geboord en milde constante zeurende/ licht kloppende kiespijn.
zo'n 2 a 3/10 op de pijnschaal.

Verder ben ik vooral vermoeid omdat ik in 3 dagen meer pijnstillers heb ingenomen dan in 10 jaar bij elkaar.

[ Bericht 10% gewijzigd door -Deluzion- op 20-12-2017 18:25:30 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_175871444
Wat een nachtmerrie
hhhhh
pi_175872099
Dit verklaart een hoop. Goed dat je er tijdig achter bent.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:28 schreef -Deluzion- het volgende:
voor het eerst krijg ik blikken van starende mensen in mijn leven.
Dat is niet wat je jarenlang heb beweerd. :{w
1 + 1 = blauw
pi_175874052
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 19:14 schreef Kamina het volgende:
Dit verklaart een hoop. Goed dat je er tijdig achter bent.

[..]

Dat is niet wat je jarenlang heb beweerd. :{w
Jawel, ik heb altijd gezegd dat ik onaantrekkelijk ben... niet lelijk-onaantrekkelijk maar onzichtbaar-onaantrekkelijk.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Spellchecker woensdag 20 december 2017 @ 20:08:03 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175874086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:07 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Jawel, ik heb altijd gezegd dat ik onaantrekkelijk ben... niet lelijk-onaantrekkelijk maar onzichtbaar-onaantrekkelijk.
Dat herken ik wel :Y

Nogmaals sterkte.
pi_175874104
En zo ziet het er dus uit, die pus en etter in de kaak.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Spellchecker woensdag 20 december 2017 @ 20:10:27 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_175874185
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175874384
Kun je je voorstellen: in vroegere tijden was je gewoon dood gegaan van de pijn en bloedvergiftiging.
Definitely not CIA
pi_175874385
Wauw! Sterkte!!!!!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 20 december 2017 @ 20:16:51 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175874455
Lijkt me zeer pijnlijk. Sterkte.
The love you take is equal to the love you make.
pi_175874772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:15 schreef capricia het volgende:
Kun je je voorstellen: in vroegere tijden was je gewoon dood gegaan van de pijn en bloedvergiftiging.
Ja dat klopt, daar dacht ik inderdaad ook al aan, en dat is nog helemaal niet zo lang geleden. Als er geen antibiotica bestond dan had ik het niet overleefd.

Overigens is dit filmpje echt super interessant en hoe je kan zien wat betere healthcare voor een effect heeft op de bevolkingsgroei!

Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_175876826
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 20:07 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Jawel, ik heb altijd gezegd dat ik onaantrekkelijk ben... niet lelijk-onaantrekkelijk maar onzichtbaar-onaantrekkelijk.
Zo te zien ben je nog in de war. Succes.
1 + 1 = blauw
pi_175877640
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 21:16 schreef Kamina het volgende:

[..]

Zo te zien ben je nog in de war. Succes.
Precies, ik heb niet eens zin om het op te zoeken.
  woensdag 20 december 2017 @ 22:17:44 #20
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175879190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:28 schreef -Deluzion- het volgende:
Wie hier heeft ook zoiets vergelijkbaars meegemaakt en weet of dit normaal is kwa pijn?
Nou niet in die mate nee, maar ik heb wel eens een ontsteking in mijn kaak gehad die niet te verdoven was. Een tandarts die ik van elders ken legde het als volgt uit:

Bij een onsteking komen lokaal stofjes vrij die die omgeving zuur maken.
De verdovingsvloeistof is basisch/alkalisch en wordt door dat omgevingszuur geneutraliseerd en werkt dan minder.
Wat ibuprofen doet is lokaal ( op de plek van de schade ) die zure ontstekingsstofjes onschadelijk maken.

Paracetamol is ook pijnstillend, maar doet dat centraal in de hersenen. Een heel ander werkingsmechanisme.
( Vandaar dat je beide middelen ook naast elkaar kunt nemen bij erge pijn. )
Voor een verdoving op een plaats waar geen ontsteking is ( bij een "gewoon" gaatje boren en vullen ) speelt het
hele verhaalvan die ontstekingsmediatoren niet.


Ik vond dat toen wel verhelderend, want ik dacht toen dat de verdoving niet meer werkte omdat ik te lang pijnstillers had geslikt. Nee dus.

Tip van haar was in zo'n geval dus ibuprofen te nemen een half uur voor de behandeling voor betere kansen op verdoving.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 20 december 2017 @ 22:25:42 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_175879496
Ik heb ook ooit eens een uit de hand gelopen ontsteking gehad na het trekken van mijn verstandskies. Ik zag er uit als 'de elephant man', mijn neus was twee keer zo dik, mijn oog zat bijna dicht en mijn wang was mega. Toen heeft de kaakchirurg een drain in mijn wang geplaatst om de zooi eruit te kunnen laten lopen tot de antibiotica aan sloeg.
Hij zei toen dat ik mazzel had dat de ontsteking omhoog gegaan was mijn gezicht in, naar beneden naar mijn hals had het mijn keel dicht kunnen knijpen, natuurlijk niet ineens acuut zodat je zomaar ineens stikt, maar echt prettig was het vast niet geweest.
Anyhow, na twee dagen achter elkaar mijn wang leeg laten knijpen sloeg de antibiotica aan en kwam alles toch nog goed.

Geen enge dingen met botten enzo, zoals bij jou, maar ik was toen ook echt een wandelende freak-show en herken de starende blikken.

Ik had wel een gemeen momentje in de wachtkamer. Ik dus met een mega-dikke wang daar zitten, komt er een jongen van een jaar of 15 met zijn moeder zich melden bij de balie blablaverstandskies, lukte niet bij de tandarts, doorgestuurd, verdoving zit er nog in enz. Ze gaan tegenover me zitten, zegt die moeder tegen mij 'zo, dat ziet er ook niet best uit?' waarop ik zeg 'ja, verstandskies getrokken. Die arme jongen trok helemaal wit weg! :D :@
***
pi_175880374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:17 schreef Elpis het volgende:

[..]

Nou niet in die mate nee, maar ik heb wel eens een ontsteking in mijn kaak gehad die niet te verdoven was. Een tandarts die ik van elders ken legde het als volgt uit:

Bij een onsteking komen lokaal stofjes vrij die die omgeving zuur maken.
De verdovingsvloeistof is basisch/alkalisch en wordt door dat omgevingszuur geneutraliseerd en werkt dan minder.
Wat ibuprofen doet is lokaal ( op de plek van de schade ) die zure ontstekingsstofjes onschadelijk maken.

Paracetamol is ook pijnstillend, maar doet dat centraal in de hersenen. Een heel ander werkingsmechanisme.
( Vandaar dat je beide middelen ook naast elkaar kunt nemen bij erge pijn. )
Voor een verdoving op een plaats waar geen ontsteking is ( bij een "gewoon" gaatje boren en vullen ) speelt het
hele verhaalvan die ontstekingsmediatoren niet.


Ik vond dat toen wel verhelderend, want ik dacht toen dat de verdoving niet meer werkte omdat ik te lang pijnstillers had geslikt. Nee dus.

Tip van haar was in zo'n geval dus ibuprofen te nemen een half uur voor de behandeling voor betere kansen op verdoving.
Ik ben op dit moment een wandelende zombie, 40 paracetamol ingenomen verspreid over 3 dagen en datzelfde geldt voor ibuprofen. Het klopt inderdaad, ik moet ze beide innemen anders merk ik geen verlichting van de pijn.

Voor de ingreep moest ik paracetamol 500mg en 400mg ibuprofen innemen elke 2 en half uur (niet voorgeschreven door arts) anders hield ik het niet uit van de pijn. Nu moet ik het elke 8 uur doen voordat het ondraaglijke pijn wordt. Ik ga wel ver over de grens heen maar ik zie geen andere optie.
Ik merk wel dat ik nu erg duizelig, vergeetachtig en me erg licht in mijn hoofd voel. Maar ja ik heb dan ook geen andere keus.
Het is nu bijna 11 uur, nog een uurtje en de pijn komt weer terug en binnen een half uur is de pijn weer ondraaglijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 20-12-2017 22:51:57 ]
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_175880744
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb ook ooit eens een uit de hand gelopen ontsteking gehad na het trekken van mijn verstandskies. Ik zag er uit als 'de elephant man', mijn neus was twee keer zo dik, mijn oog zat bijna dicht en mijn wang was mega. Toen heeft de kaakchirurg een drain in mijn wang geplaatst om de zooi eruit te kunnen laten lopen tot de antibiotica aan sloeg.
Hij zei toen dat ik mazzel had dat de ontsteking omhoog gegaan was mijn gezicht in, naar beneden naar mijn hals had het mijn keel dicht kunnen knijpen, natuurlijk niet ineens acuut zodat je zomaar ineens stikt, maar echt prettig was het vast niet geweest.
Anyhow, na twee dagen achter elkaar mijn wang leeg laten knijpen sloeg de antibiotica aan en kwam alles toch nog goed.

Geen enge dingen met botten enzo, zoals bij jou, maar ik was toen ook echt een wandelende freak-show en herken de starende blikken.

Ik had wel een gemeen momentje in de wachtkamer. Ik dus met een mega-dikke wang daar zitten, komt er een jongen van een jaar of 15 met zijn moeder zich melden bij de balie blablaverstandskies, lukte niet bij de tandarts, doorgestuurd, verdoving zit er nog in enz. Ze gaan tegenover me zitten, zegt die moeder tegen mij 'zo, dat ziet er ook niet best uit?' waarop ik zeg 'ja, verstandskies getrokken. Die arme jongen trok helemaal wit weg! :D :@
Daar gaan mijn verdoofde mondhoeken die door de zwelling omlaag hangen enigszins van omhoog staan :)
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
pi_175880754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 22:46 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik ben op dit moment een wandelende zombie, 40 paracetamol ingenomen verspreid over 3 dagen en datzelfde geldt voor ibuprofen. Het klopt inderdaad, ik moet ze beide innemen anders merk ik geen verlichting van de pijn.

Voor de ingreep moest ik paracetamol 500mg en 400mg ibuprofen innemen elke 2 en half uur (niet voorgeschreven door arts) anders hield ik het niet uit van de pijn. Nu moet ik het elke 8 uur doen voordat het ondraaglijke pijn wordt. Ik ga wel ver over de grens heen maar ik zie geen andere optie.
Ik merk wel dat ik nu erg duizelig, vergeetachtig en me erg licht in mijn hoofd voel. Maar ja ik heb dan ook geen andere keus.
Het is nu bijna 11 uur, nog een uurtje en de pijn komt weer terug en binnen een half uur is de pijn weer ondraaglijk.
Zoveel paracetamol gaat de gevaarlijke kant op, hetzelfde voor ibuprofen. Het beste ga je nu naar de dokter om een gepaste behandeling te vragen voor die pijn.
1 + 1 = blauw
pi_175880851
Heb een soortgelijk iets gehad, met een draintje voor de afvoer van zooi. Nasty Shit.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')