abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 7 januari 2018 @ 22:25:24 #276
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176355838
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:22 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

lach nog maar...dat zal je wel vergaan binnenkort mits je het volgen van satan leuk vind dat kan ook nog....misschien vind je hem als leider beter als Jezus...
Heb je een datum in gedachten? Dan weet ik wanneer ik me uiterlijk nog kan bekeren.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_176355850
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:25 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Heb je een datum in gedachten? Dan weet ik wanneer ik me uiterlijk nog kan bekeren.
Nope dat weet niemand alleen God zelf maar kan niet lang meer duren en zeg zelf binnen nu en 3 jaar
pi_176355919
Altijd leuk om religieuzen te zien ruziŽn over welk geloof nou de goede is _O-

Ik had toch wel meer verwacht van een heilig boek qua ruimte voor interpretatie. Je zou denken dat een tekst dat door God ingegeven is geen ruimte laat voor interpretatie.. God had dit gedoe tegenwoordig met al die verschillende denominaties natuurlijk aan zien komen, Almachtig en Alwetend enzo, maar toch dicteert ie een tekst dat letterlijk alles kan betekenen.. niet handig :+
  zondag 7 januari 2018 @ 22:35:31 #279
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_176356057
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:26 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nope dat weet niemand alleen God zelf maar kan niet lang meer duren en zeg zelf binnen nu en 3 jaar
Flipmode is the greatest!

Kan echt niet wachten, hoopte zelfs op eerder.
"We aren't people, we are text."
- Japanman Sakyusan -
pi_176356493
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Flipmode is the greatest!

Kan echt niet wachten, hoopte zelfs op eerder.
Wie weet zou goed kunnen dit jaar...
  maandag 8 januari 2018 @ 08:21:02 #281
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176359566
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:26 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Ja dat dacht Paulus ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 08-01-2018 08:33:27 ]
pi_176361482
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 08:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ja dat dacht Paulus ook.
En dan doel je op het boek openbaringen..? want die gaat over het einde van de wereld die er toen nog lang niet was en nu pas kan beginnen met de technologie we we nu hebben waardoor satan iedereen gevangen kan nemen met zijn teken van het beest....en was hiervoor niet mogelijk dus heeft hij dat verkeerd gedacht inderdaad....
  maandag 8 januari 2018 @ 11:01:17 #283
473543 ErikHolten
We take pride in our erik holt
pi_176361530
Nihilisten verzamelt u en aanbidt valse idolen _O_
  maandag 8 januari 2018 @ 11:32:48 #284
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176362134
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:57 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

en was hiervoor niet mogelijk dus heeft hij dat verkeerd gedacht inderdaad....
Wat raar dat God hem dat dan laat opschrijven..... je geeft dus toe dat er onjuistheden in de bijbel staan?

Ik heb je hier al eerder om gevraagd maar dan weiger je te antwoorden (Gen 1:1)
pi_176365508
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 11:32 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat raar dat God hem dat dan laat opschrijven..... je geeft dus toe dat er onjuistheden in de bijbel staan?

Ik heb je hier al eerder om gevraagd maar dan weiger je te antwoorden (Gen 1:1)
Wat ben je toch weer slap aan het lullen man...geloof wat je wilt boeit mij geen moer hoor...jij wil de bijbel niet snappen en denkt nog dat je het snapt ook...en probeert het ook nog op alle mogelijke manieren onderuit te halen wat je nooit zal lukken want God woord is waarheid...dus ga iemand anders lastig vallen met je valse gespuis.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:34:55 #286
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_176365667
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Wat ben je toch weer slap aan het lullen man...geloof wat je wilt boeit mij geen moer hoor
Dit wordt zo langzamerhand symptomatisch...

Steeds als ik je wijs op een onvolkomenheid, een contradictie of een onmogelijheid in de Bijbel dan zit ik steevast zogenaamd slap te lullen. Met argumenten kom je nooit.

Maar jij LEEST niet wat er staat, je kennis is zeer gebrekkig en je mond is zeer groot. Dat is veel erger. En je schildert jezelf voortdurend in een hoek met je bizarre uitspraken.
pi_176365883
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dit wordt zo langzamerhand symptomatisch...

Steeds als ik je wijs op een onvolkomenheid, een contradictie of een onmogelijheid in de Bijbel dan zit ik steevast zogenaamd slap te lullen. Met argumenten kom je nooit.

Maar jij LEEST niet wat er staat, je kennis is zeer gebrekkig en je mond is zeer groot. Dat is veel erger. En je schildert jezelf voortdurend in een hoek met je bizarre uitspraken.
Ik heb je genoeg te woord gestaan..je kennis is uitermate gebrekkig maar denkt alles te snappen....en dan denk je ook nog dat je gered bent omdat je vroeger gedoopt bent....dan zet God je alleen maar apart maar je redding moet nog komen en ook dat snap je niet....dus droom lekker verder man....en zal jou ook niet meer te woord staan want de waarheid wil niet in dat hoofd van je....dus ga lekker verder zonder God en blijf ook lekker uit geloofstopics want je hebt hier niks te zoeken!! Het enige wat onvolkomen is ben je zelf man...
  maandag 8 januari 2018 @ 14:47:43 #288
473543 ErikHolten
We take pride in our erik holt
pi_176366013
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 22:29 schreef MrAero het volgende:
Altijd leuk om religieuzen te zien ruziŽn over welk geloof nou de goede is _O-

Ik had toch wel meer verwacht van een heilig boek qua ruimte voor interpretatie. Je zou denken dat een tekst dat door God ingegeven is geen ruimte laat voor interpretatie.. God had dit gedoe tegenwoordig met al die verschillende denominaties natuurlijk aan zien komen, Almachtig en Alwetend enzo, maar toch dicteert ie een tekst dat letterlijk alles kan betekenen.. niet handig :+
Vandaar soefisme.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:48:49 #289
167383 Molurus
the talking snake
pi_176366058
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:43 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

en zal jou ook niet meer te woord staan want de waarheid wil niet in dat hoofd van je....dus ga lekker verder zonder God en blijf ook lekker uit geloofstopics want je hebt hier niks te zoeken!!
Ho eens even. Jouw overtuigingen voor waar aannemen is op geen enkele manier een voorwaarde voor het deelnemen aan geloofstopics in F&L.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_176368710
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ho eens even. Jouw overtuigingen voor waar aannemen is op geen enkele manier een voorwaarde voor het deelnemen aan geloofstopics in F&L.
Niet mijn overtuigingen voor de miljoenste keer....Gods overtuiging maar die is niet geliefd in deze wereld,omdat mensen God niet willen en er alles aan doen om het als onzin af te doen....ik heb jullie genoeg de waarheid vertelt en wat mensen ermee doen moet iedereen voor zichzelf weten....en ben niet altijd correct in de manier waarop dat geef ik toe maar dat is mijn probleem.
pi_176369432
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:28 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Niet mijn overtuigingen voor de miljoenste keer....Gods overtuiging maar die is niet geliefd in deze wereld,omdat mensen God niet willen en er alles aan doen om het als onzin af te doen....ik heb jullie genoeg de waarheid vertelt en wat mensen ermee doen moet iedereen voor zichzelf weten....en ben niet altijd correct in de manier waarop dat geef ik toe maar dat is mijn probleem.
vriend , de bijbel is een boekje geschreven door mensen.
God kan niet praten en schrijven.
wie God is, en of er een God bestaat bepaald ieder voor zich.
Prima dat jij een bepaalde gods beeld/overtuiging hebt , maar dat is jou waarheid in jou wereld.
Bedenk je even dat als je een paar duizend kilometer oostenlijker was opgevoed dat je waarschijnlijk een heel ander godsbeeld had.
of een paar honderd jaar eerder op het amerikaanse continet, wat zou dat voor je gods beeld betekenen.

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 8 januari 2018 @ 17:32:00 #292
396730 EttovanBelgie
Vive la Belgique / Leve BelgiŽ
pi_176370163
quote:

[..]

Dat zijn de gevaarlijksten...

"Ik heb het van God zelf geleerd", "Het is niet mijn overtuiging maar Gods overtuiging", "Het is niet mijn interpretatie maar de goddelijke".

Het feit alleen al dat talloze andere zelfverklaarde bezitters van de waarheid precies hetzelfde zeggen en toch met elkaar in de clinch liggen. Zagen we al bij de Reformatoren.

Dus: wie heeft gelijk?
O dierbaar BelgiŽ, o heilig land der vaad'ren,
Onze ziel en ons hart zijn U gewijd
  maandag 8 januari 2018 @ 18:31:34 #293
167383 Molurus
the talking snake
pi_176371276
quote:

[..]

Niet mijn overtuigingen voor de miljoenste keer....Gods overtuiging
Voor de miljoenste keer dan: je kletst uit je nek.

Jij gelooft dat het Gods overtuigingen zijn, maar dat is *jouw* geloof. Het is verder niet iets dat aantoonbaar waar is. God communiceert ook niet met mensen. Geheel niet. Waar wij het mee moeten doen is uitsluitend jouw overtuiging dat er een god bestaat en dat de Bijbel iets zegt over wat die god vindt van de wereld.

Leg mij eens een keer duidelijk uit: waarom zouden wij dat hier voor waar moeten aannemen?

(Niet voor het eerst dat ik je dit vraag trouwens, maar deze vraag negeer je vrij consistent. Ik vermoed omdat je er gewoon geen antwoord op hebt.)
  maandag 8 januari 2018 @ 18:38:44 #294
167383 Molurus
the talking snake
pi_176371398
quote:
3s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: iedereen die meent gods wil te kennen is willens en wetens een oplichter.
  maandag 8 januari 2018 @ 18:45:14 #295
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_176371519
quote:
3s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zijn de gevaarlijksten...

"Ik heb het van God zelf geleerd", "Het is niet mijn overtuiging maar Gods overtuiging", "Het is niet mijn interpretatie maar de goddelijke".

Het feit alleen al dat talloze andere zelfverklaarde bezitters van de waarheid precies hetzelfde zeggen en toch met elkaar in de clinch liggen. Zagen we al bij de Reformatoren.

Ik denk de kerkvaders. Of de algehele academische wereld. :P
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 8 januari 2018 @ 18:45:54 #296
396730 EttovanBelgie
pi_176371538
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:45 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik denk de kerkvaders. Of de algehele academische wereld. :P
Vind ik al schappelijker dan de interpretatie van ťťn individu, inderdaad.
  maandag 8 januari 2018 @ 18:49:15 #297
167383 Molurus
the talking snake
pi_176371608
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?

Linksom of rechtsom betreft het dogma. En institutioneel dogma vind ik eerlijk gezegd enger dan persoonlijk dogma.
  maandag 8 januari 2018 @ 18:50:39 #298
396730 EttovanBelgie
pi_176371645
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk?

Linksom of rechtsom betreft het dogma. En institutioneel dogma vind ik eerlijk gezegd enger dan persoonlijk dogma.
Omdat consensus betekent dat men de zaak van meerdere kanten heeft moeten bekijken aleer tot een unaniem oordeel te kunnen komen; zo werkt het ook in de peer-reviewed academische literatuur.

Dat is met persoonlijke interpretatie - die niet alleen 'onfeilbaar' is maar ook op geen enkele andere autoriteit berust dan eigen goeddunken - bij voorbaat onmogelijk.
  maandag 8 januari 2018 @ 18:51:58 #299
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_176371673
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Behalve als het God is en dat claimt Doedelzak. Hoe misplaatst en van d'n zotte dat ook is.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 8 januari 2018 @ 18:55:29 #300
167383 Molurus
the talking snake
pi_176371749
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat consensus betekent dat men de zaak van meerdere kanten heeft moeten bekijken aleer tot een unaniem oordeel te kunnen komen; zo werkt het ook in de peer-reviewed academische literatuur.
Als de kerk tot een unaniem oordeel komt betekent dat nog niet dat het oordeel juist is. In het geval van "wat is gods wil?" is er geen enkele reden om aan te nemen dat dat oordeel juist is. Ik zou dat alleen zien als een indicatie van totalitair fascisme. En daarmee een heel stuk enger.

Dit is echt op geen enkele manier vergelijkbaar met peer-review in de academische wereld, waarbij de consensus ook werkelijk toetsbaar is.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')