abonnement Unibet Coolblue
pi_175918289
quote:
De Turkse sprinter Ahmet Örken heeft zijn profcontract bij Israël Cycling Academy laten ontbinden. Dat heeft het procontinentale profteam zelf gemeld. Örken verwijst naar de gespannen politieke situatie in het Midden-Oosten en tussen Israël en Turkije in het bijzonder als voornaamste reden.

Het aantrekken van Örken door het Israëlische profteam, in september van dit jaar, werd gelabeld als een politiek geïnspireerde transfer. De komst van een Turks renner bij een Israëlisch team gold als een stevig signaal richting politieke wereld en moest het bewijs leveren dat de sport religieuze en andere grenzen oversteeg. Örken werd recentelijk ook nog benoemd tot ambassadeur van het Peres Centrum voor Vrede en Innovatie, vernoemd naar de voormalige Israëlische premier Shimon Peres.

De ontbinding van het contract is het gevolg van de oplopende politieke spanningen in het Midden-Oosten. De erkenning van de Verenigde Staten van Jeruzalem als hoofdstad van Israël heeft de sowieso gespannen relatie tussen Israël en de moslimwereld geen goed gedaan. Örken wil daarom niet langer voor het Israëlische team uitkomen en vroeg om het contract te laten ontbinden. Het team heeft nog geprobeerd de jonge Turk om te praten maar die pogingen bleken vruchteloos.

Het is duidelijk dat Örken in Turkije onder druk is gezet. “Ik ben Israel Cycling Academy dankbaar voor de kansen die ze me wilden geven. De recente ontwikkelingen hebben me echter voor mijn familie doen kiezen. Mijn familie in Konya kreeg het recentelijk hard te verduren. Vooral mijn moeder en broer hebben het zwaar. Hoe graag ik ook profwielrenner ben, de veiligheid van mijn familie staat voorop”, reageerde de jonge renner zelf op de recente ontwikkelingen.
(lol)
pi_175918485
Kom er maar in RR :D
pi_175918661
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:54 schreef Mani89 het volgende:
Rogla zal een flinke upgrade hebben gekregen.
Vier dozen stilnoct en twee kilo snus.
pi_175919781
Jason Lowndes is op 23-jarige leeftijd overleden nadat hij aangereden is op training. Hij reed bij Israël Academy dit jaar.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:36:23 #56
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_175920308
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:45 schreef showtimer het volgende:

[..]

Slecht plan Stevo :N
Ik begrijp dit niet.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 13:40:31 #57
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175920443
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik begrijp dit niet.
Van de ene kant kan ik best begrijpen dat je na zoveel keer de Giro een keer wat anders wil proberen, maar als professional moet je uiteindelijk toch voor het hoogst haalbare gaan en in het geval van Kruijswijk zal hij daarvoor tot aan het eind van zijn carrière de Giro moeten betwisten. Vreemd vooral dat de ploeg hiermee akkoord gaat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_175920722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Van de ene kant kan ik best begrijpen dat je na zoveel keer de Giro een keer wat anders wil proberen, maar als professional moet je uiteindelijk toch voor het hoogst haalbare gaan en in het geval van Kruijswijk zal hij daarvoor tot aan het eind van zijn carrière de Giro moeten betwisten. Vreemd vooral dat de ploeg hiermee akkoord gaat.
Wellicht redeneren ze dat Sjors 2.0 ook een eind kan komen.
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 13:52:26 #59
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175920797
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:50 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wellicht redeneren ze dat Sjors 2.0 ook een eind kan komen.
Sjors zelf heeft het idee dat hij ooit het podium van een grote ronde kan halen, dat lijkt me wat ambitieus. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:52:56 #60
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175920806
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 12:02 schreef wimderon het volgende:

[..]

(lol)
Sport verbroedert niet _O_
  vrijdag 22 december 2017 @ 13:55:17 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_175920878
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Van de ene kant kan ik best begrijpen dat je na zoveel keer de Giro een keer wat anders wil proberen, maar als professional moet je uiteindelijk toch voor het hoogst haalbare gaan en in het geval van Kruijswijk zal hij daarvoor tot aan het eind van zijn carrière de Giro moeten betwisten. Vreemd vooral dat de ploeg hiermee akkoord gaat.
Ik vind het parcours vd Giro ook spek voor de bek van Kruijswijk. Zware 3e week in de bergen en niet zo heel veel TT.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 22 december 2017 @ 13:57:38 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175920945
Kruijswijk heeft ook nogal eens tijd in de eerste week verspeelt in rondes? Dan is de Tour van komend jaar helemaal één grote ramp. Hectiek, steentjes, wind :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175920965
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:57 schreef rubbereend het volgende:
Kruijswijk heeft ook nogal eens tijd in de eerste week verspeelt in rondes? Dan is de Tour van komend jaar helemaal één grote ramp. Hectiek, steentjes, wind :')
Gelukkig heeft ie dan erkent uit de problemen blijver Gesinkmee
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 14:00:38 #64
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175921024
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:57 schreef rubbereend het volgende:
Kruijswijk heeft ook nogal eens tijd in de eerste week verspeelt in rondes? Dan is de Tour van komend jaar helemaal één grote ramp. Hectiek, steentjes, wind :')
De laatste keer dat Kruijswijk op de kasseien mocht rijden ging dat zo slecht dat hij de helft van de tijd over het gras reed.

Nee, uitstekend plan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_175921237
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:45 schreef showtimer het volgende:

[..]

Slecht plan Stevo :N
Ook van Gesink, Giro ligt hem door de kou een stuk minder dan de andere twee rondes.
pi_175921595
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ook van Gesink, Giro ligt hem door de kou een stuk minder dan de andere twee rondes.
Gesink gaat zowel de Giro als de Tour rijden als rittenkaper en eventueel knecht.
pi_175921654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:24 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Gesink gaat zowel de Giro als de Tour rijden als rittenkaper en eventueel knecht.
Tja ik zou dan liever Tour + Vuelta zien.
pi_175922328
Iemand die niet tegen kou kan in de koudste ronde van het jaar laten rijden en iemand die niet goed tegen de hitte kan in de twee warmste rondes laten rijden _O_
pi_175922510
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:57 schreef wimderon het volgende:
Iemand die niet tegen kou kan in de koudste ronde van het jaar laten rijden en iemand die niet goed tegen de hitte kan in de twee warmste rondes laten rijden _O_
Heeft wel een hoog droomplangehalte inderdaad
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 15:09:37 #70
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175922734
Mensen die twijfelen aan Jan Boven en Addy Engels. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_175923649
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:57 schreef wimderon het volgende:
Iemand die niet tegen kou kan in de koudste ronde van het jaar laten rijden en iemand die niet goed tegen de hitte kan in de twee warmste rondes laten rijden _O_
Maar ja, je gaat toch ook niet je hele carrière die rondes links laten liggen omdat het weer dan niet ideaal is.
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 15:43:51 #72
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_175923713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Maar ja, je gaat toch ook niet je hele carrière die rondes links laten liggen omdat het weer dan niet ideaal is.
In sommige gevallen wel, lijkt me. Zo zou ik Tim Wellens een enorme randdebiel vinden als hij ooit nog deelneemt aan de Tour.

Spilak is ook gewoon gekapt met het rijden van grote rondes. Moet kunnen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_175923938
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Maar ja, je gaat toch ook niet je hele carrière die rondes links laten liggen omdat het weer dan niet ideaal is.
Waarom niet eigenlijk?
  Moderator vrijdag 22 december 2017 @ 15:54:28 #74
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175924019
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:00 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

De laatste keer dat Kruijswijk op de kasseien mocht rijden ging dat zo slecht dat hij de helft van de tijd over het gras reed.

Nee, uitstekend plan.
Dit wordt niks inderdaad.
  vrijdag 22 december 2017 @ 16:26:37 #75
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_175924783
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 13:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Van de ene kant kan ik best begrijpen dat je na zoveel keer de Giro een keer wat anders wil proberen, maar als professional moet je uiteindelijk toch voor het hoogst haalbare gaan en in het geval van Kruijswijk zal hij daarvoor tot aan het eind van zijn carrière de Giro moeten betwisten. Vreemd vooral dat de ploeg hiermee akkoord gaat.
Je zou toch denken dat Kruijswijk zichzelf als dertiger wel een beetje kent en weet dat hij het beste tot zijn recht komt in de wat frissere Giro. De enige ginger die ik ooit in de hitte heb zien schroeien was Der Jan zelf. Cap Découverte, we zullen het nooit vergeten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_175925061
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat Kruijswijk zichzelf als dertiger wel een beetje kent en weet dat hij het beste tot zijn recht komt in de wat frissere Giro. De enige ginger die ik ooit in de hitte heb zien schroeien was Der Jan zelf. Cap Découverte, we zullen het nooit vergeten.
Dat was pure kunst. _O_
Jack does it in real time...
pi_175927168
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat Kruijswijk zichzelf als dertiger wel een beetje kent en weet dat hij het beste tot zijn recht komt in de wat frissere Giro. De enige ginger die ik ooit in de hitte heb zien schroeien was Der Jan zelf. Cap Découverte, we zullen het nooit vergeten.
pi_175927628
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:26 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat Kruijswijk zichzelf als dertiger wel een beetje kent en weet dat hij het beste tot zijn recht komt in de wat frissere Giro. De enige ginger die ik ooit in de hitte heb zien schroeien was Der Jan zelf. Cap Découverte, we zullen het nooit vergeten.
pi_175929816
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 15:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk?
Misschien valt het weer wel een keer mee in juli en ik kan me voorstellen dat je na 3 jaar volledige focus op de Giro eens een keer wat anders wilt proberen. Een keer een goed klassement in de Tour heeft meer waarde dan nog een keer 5e in de Giro.
  vrijdag 22 december 2017 @ 20:47:32 #80
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175930947
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175931028
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 20:03 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Misschien valt het weer wel een keer mee in juli en ik kan me voorstellen dat je na 3 jaar volledige focus op de Giro eens een keer wat anders wilt proberen. Een keer een goed klassement in de Tour heeft meer waarde dan nog een keer 5e in de Giro.
Wat is voor hem een goed klassement in de Tour? Giro had hij één keer moeten winnen en de andere twee keer heeft hij vrijwel de gehele ronde achter de feiten aan zitten rijden. Ik zou dan eerder denken dat je juist niet (even) klaar bent met die koers.
pi_175931879
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 16:40 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dat was pure kunst. _O_
Ik had nog nooit zo iets gezien. Je vraagt je toch af wat er van der Jan was geworden als hij niet midden in het EPO tijdperk geschroeid had. Ergens heb ik het idee dat de Lance dopingmachine toch net was verfijnder was dan die van Ullrich.
pi_175931954
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik had nog nooit zo iets gezien. Je vraagt je toch af wat er van der Jan was geworden als hij niet midden in het EPO tijdperk geschroeid had. Ergens heb ik het idee dat de Lance dopingmachine toch net was verfijnder was dan die van Ullrich.
Lance kon de chocolade en Schweinehaxe ook wat beter weerstaan in de wintermaanden.
  vrijdag 22 december 2017 @ 21:36:45 #84
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_175932811
quote:
Gezien de omstandigheden denk ik de beste tijdrit die ooit gereden is, voor zover ik dat kan beoordelen. Kwestie van smaak ook, want als iemand Indurain zegt zou ik het er ook niet mee oneens zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_175933326
Ik kijk voor komend jaar bij Lotto Jumbo sowieso al meer uit naar de prestaties van Roglic & Groenewegen dan dat ik me verheug op die van Kruijswijk/Gesink.
Om naar uit te kijken dit seizoen:
-Roglic en van Emden(giro proloog) in de tijdritten.
-De nieuwe Amerikanen(Powless)
-Roglic in de rondjes van een week!(Tirreno,Romandie)
-van Poppel in de Giro en Vuelta
-Roosen weer een jaartje sterker
-Groenewegen 1e etappe TDF (geel)

P.S Vraag me ook af waar Bennett gaat rijden want de TDF ploeg zit al bijna vol, je zou zeggen de Giro maar hij zal ook zijn titel in California willen verdedigen.
pi_175934424
Groenewegen krijgt dus niet zo'n uitgebreide trein mee in de tdf als afgelopen jaren, aangezien ze voor een klassement gaan. Dus geen Wagner die het kan verprutsen?
  zaterdag 23 december 2017 @ 06:53:20 #87
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175939923
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:36 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Gezien de omstandigheden denk ik de beste tijdrit die ooit gereden is, voor zover ik dat kan beoordelen. Kwestie van smaak ook, want als iemand Indurain zegt zou ik het er ook niet mee oneens zijn.

Bohhh...broekie uit hoor deze.

Nr 3 op 4:22 _O-
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175940396
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:12 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Ik had nog nooit zo iets gezien. Je vraagt je toch af wat er van der Jan was geworden als hij niet midden in het EPO tijdperk geschroeid had. Ergens heb ik het idee dat de Lance dopingmachine toch net was verfijnder was dan die van Ullrich.
Maar dat Armstrong's dopingsysteem verfijnder was zegt juist enorm veel over hun verschil in persoonlijkheid.

Juist zware renners bleken veel voordeel aan EPO te hebben, deze tijd met de ziekelijke focus op vet en gewicht was natuurlijk helemaal niets voor Jan geweest :D
pi_175940553
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 06:53 schreef Bugno het volgende:

[..]


Bohhh...broekie uit hoor deze.

Nr 3 op 4:22 _O-
best aardig tijdritje. Boardman en Riis op meer dan 5 minuten
pi_175940578
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:50 schreef forzaudinese het volgende:
Ik kijk voor komend jaar bij Lotto Jumbo sowieso al meer uit naar de prestaties van Roglic & Groenewegen dan dat ik me verheug op die van Kruijswijk/Gesink.
Om naar uit te kijken dit seizoen:
-Roglic en van Emden(giro proloog) in de tijdritten.
-De nieuwe Amerikanen(Powless)
-Roglic in de rondjes van een week!(Tirreno,Romandie)
-van Poppel in de Giro en Vuelta
-Roosen weer een jaartje sterker
-Groenewegen 1e etappe TDF (geel)

P.S Vraag me ook af waar Bennett gaat rijden want de TDF ploeg zit al bijna vol, je zou zeggen de Giro maar hij zal ook zijn titel in California willen verdedigen.
Dit wordt het jaar van rittenkaper Roosen, er gaat geswiept worden _O_
pi_175940654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 22:21 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Groenewegen krijgt dus niet zo'n uitgebreide trein mee in de tdf als afgelopen jaren, aangezien ze voor een klassement gaan. Dus geen Wagner die het kan verprutsen?
Wagner zit niet meer in de trein bij Groenewegen vanaf komend seizoen, maar in die van Van Poppel.

Groenewegen: Boom, Roosen, Leezer, Martens en Jansen.
Van Poppel: Wagner, Van Hoecke en Wynants.

Van Poppel doet volgend jaar de koersen die Groenewegen niet rijdt, dus MSR, Giro en Vuelta.
pi_175942680
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 08:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar dat Armstrong's dopingsysteem verfijnder was zegt juist enorm veel over hun verschil in persoonlijkheid.

Juist zware renners bleken veel voordeel aan EPO te hebben, deze tijd met de ziekelijke focus op vet en gewicht was natuurlijk helemaal niets voor Jan geweest :D
In mijn dromen zou Der Jann Froome helemaal kapot schroeien.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_175943142
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]

In mijn dromen zou Der Jann Froome helemaal kapot schroeien.
In ons aller dromen.

Lijkt me oprecht wel een interessante strijd tussen de oude en nieuwe doping trouwens. Ik voel bijna nostalgie naar EPO :')
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:46:55 #94
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175943460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In ons aller dromen.

Lijkt me oprecht wel een interessante strijd tussen de oude en nieuwe doping trouwens. Ik voel bijna nostalgie naar EPO :')
Gezien de gem. snelheden zou het peloton van 2003 het huidige peloton helemaal de moeder schroeien, toch?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_175944155
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:46 schreef Bugno het volgende:

[..]

Gezien de gem. snelheden zou het peloton van 2003 het huidige peloton helemaal de moeder schroeien, toch?
Top was sterker toen, subtop sterker nu imo
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_175944167
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 21:50 schreef forzaudinese het volgende:
Ik kijk voor komend jaar bij Lotto Jumbo sowieso al meer uit naar de prestaties van Roglic & Groenewegen dan dat ik me verheug op die van Kruijswijk/Gesink.
Om naar uit te kijken dit seizoen:
-Roglic en van Emden(giro proloog) in de tijdritten.
-De nieuwe Amerikanen(Powless)
-Roglic in de rondjes van een week!(Tirreno,Romandie)
-van Poppel in de Giro en Vuelta
-Roosen weer een jaartje sterker
-Groenewegen 1e etappe TDF (geel)

P.S Vraag me ook af waar Bennett gaat rijden want de TDF ploeg zit al bijna vol, je zou zeggen de Giro maar hij zal ook zijn titel in California willen verdedigen.
w/
pi_175946060
quote:
waaaaaanzinnig. JAN _O_
die tijd toen _O_
huilen _O_
pi_175946132
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 12:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

In ons aller dromen.

Lijkt me oprecht wel een interessante strijd tussen de oude en nieuwe doping trouwens. Ik voel bijna nostalgie naar EPO :')
*;
  zaterdag 23 december 2017 @ 15:54:54 #99
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_175947615
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 06:53 schreef Bugno het volgende:

[..]


Bohhh...broekie uit hoor deze.

Nr 3 op 4:22 _O-
Tijdritten van 70 kilometer, dat is ook leuk hoor. Indurain kreeg een week later wel fietsles van een volledig opgevoerde Ugrumov. Die maakte in de laatste vier dagen nog even tien minuten goed, geweldig man.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_175950647
Tenue Vital Concept

pi_175951434
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 15:54 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Tijdritten van 70 kilometer, dat is ook leuk hoor. Indurain kreeg een week later wel fietsles van een volledig opgevoerde Ugrumov. Die maakte in de laatste vier dagen nog even tien minuten goed, geweldig man.
dat lijkt een beetje op Woutje voor en na de stage in Calpe :')
pi_175951628
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 17:38 schreef TheArt het volgende:
Tenue Vital Concept

[ afbeelding ]
Prima, mooi onderscheidend tenue.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')