abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 20 december 2017 @ 12:56:06 #151
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_175863322
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ja hoor. De laatste keer dat hij aids was, was in 2014 en 2012.
vindaloooo

heerlijk dat we die morgen weer mogen horen trouwens :D
Makkelijk tweede.
pi_175863540
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:37 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Zonder gekheid de grootste concurrent van MvG. :)
Klopt. Hij heeft de grootste kans om MVG te pakken
pi_175863934
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:05 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Klopt. Hij heeft de grootste kans om MVG te pakken
Kunnen elkaar niet in de finale tegenkomen toch? ;(
Oh.
  woensdag 20 december 2017 @ 13:24:54 #154
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_175863981
Nee, die gaan elkaar tegenkomen in de kwartfinale. Wat voor de spanning wel prettig zou zijn, hoe korter het format, hoe meer kans op een gelijkwaardige wedstrijd. Vorig jaar gooide Barney ook geniaal maar vGerwen was op een gegeven moment ontketend.
Makkelijk tweede.
pi_175864086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nee, die gaan elkaar tegenkomen in de kwartfinale. Wat voor de spanning wel prettig zou zijn, hoe korter het format, hoe meer kans op een gelijkwaardige wedstrijd. Vorig jaar gooide Barney ook geniaal maar vGerwen was op een gegeven moment ontketend.
In een langer potje kunnen ze elkaar juist steeds meer uitdagen.

Hopelijk een negendarter in dat potje, wordt wel eens tijd daarvoor op een WK _O_
Oh.
pi_175864551
"I've lost almost two stones in weight and I'm feeling okay for that, and I'll keep doing the right things during the tournament until I hear what the doctors have planned."

Aldus Wright. Dat is wel erg veel.
  Moderator woensdag 20 december 2017 @ 13:52:46 #157
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_175864680
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:52 schreef Slobeend het volgende:
Two stones?
Ongeveer 12,5 kilo
  woensdag 20 december 2017 @ 13:57:00 #159
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175864738
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:44 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ja hoor. De laatste keer dat hij aids was, was in 2014 en 2012.
Dat is dus niet altijd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_175864758
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:57 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Dat is dus niet altijd.
De laatste jaren gewon stabiel op het WK, wat maakt het uit.
  woensdag 20 december 2017 @ 13:58:00 #161
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175864759
Wright was ook te dik
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 20 december 2017 @ 13:58:24 #162
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175864768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:57 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

De laatste jaren gewon stabiel op het WK, wat maakt het uit.
#DefensiefDarten
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 20 december 2017 @ 14:00:38 #163
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175864838
Ach, met de huidige kalender is het niet heel gek dat je piekt naar een toernooi toe.
pi_175864871
Het goede nieuws van de dag: Vanavond is CharlotteGodin er weer O+ O+ .

pi_175864932
Smoofie kijkt ook eens darten
pi_175864948
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:29 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

In een langer potje kunnen ze elkaar juist steeds meer uitdagen.

Hopelijk een negendarter in dat potje, wordt wel eens tijd daarvoor op een WK _O_
In een langer format is MVG juist veel meer in het voordeel. Niemand kan zijn A game bijhouden in zo'n lange pot
  woensdag 20 december 2017 @ 14:09:38 #168
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175864970
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:07 schreef hafcfan het volgende:
Smoofie kijkt ook eens darten
Eens? Ik kijk bijna elk groot tv toernooi, al jaren lang :{.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_175864994
quote:
7s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Eens? Ik kijk bijna elk groot tv toernooi, al jaren lang :{.
Dan heb je dus ook alle World Series gezien inclusief toppers als Wade v Zong waar 66 gemiddeld gegooid wordt?
  woensdag 20 december 2017 @ 14:17:15 #170
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175865123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dan heb je dus ook alle World Series gezien inclusief toppers als Wade v Zong waar 66 gemiddeld gegooid wordt?
Er staat bijna :(
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_175865307
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Dan heb je dus ook alle World Series gezien inclusief toppers als Wade v Zong waar 66 gemiddeld gegooid wordt?
De world series gun je niemand.
pi_175865313
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:24 schreef hafcfan het volgende:

[..]

De world series gun je niemand.
Ik vrees voor een mensonterende voorrondepot.
pi_175865341
Die world series is ook echt de grootste aanfluiting van het darts.
pi_175865381
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:25 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik vrees voor een mensonterende voorrondepot.
Ik zeg niks meer. Die boel heb ik een aardige jynx gegeven.
pi_175865506
Xiao Chen Zong v Bernie Smith
De sessie begint met een duel tussen Xiao Chen Zong en Bernie Smith. De winnaar speelt tegen Justin Pipe in de eerste ronde. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik weinig over deze twee man ken. Xiao, de Chinees, heeft gespeeld op de Shanghai Masters tegen James Wade zonder een leg te winnen; ook slechts 66 gemiddeld. Op het WK kwam hij terecht door van illustere namen op de Chinese qualifier te winnen van Deng Yin en Di Zhuang. U begrijpt dus; deze man kan darten, deze man kan heel veel.

Wat weten we over Bernie Smith? Het is een Nieuw-Zeelander! Hij gooit zijn toernooitjes voornamelijk op de WDF-tour in Nieuw-Zeeland waar hij met enige regelmaat halve finales en finales haalt. Al is dit over meerdere jaren verspreid. Bernie Smith kwam op het WK door de Oceanic Masters te winnen. Hieraan deden ook illustere namen als Platt, French, Mathewson, Kokiri, Modra, Ryder en Parry mee. Ik heb echt geen enkel idee hoe het niveau daar is. Ik denk niet hoogstaand.

Geen idee wat ome Zong voor toernooitjes afloopt maar ik word er niet warm van. Laat ik dit keer Bernie Smith het voordeel van de twijfel geven; gisteren plaatste ik Oreshkin in de favorietenrol en dat ging ook gigantisch mis. 2-1 voor Burnie.


Michael Smith v Steve Lennon
We weten inmiddels dat Smith een heel goed pijltje kan darten. Met name op Euro Tours presteert hij heel goed; op de TV en op de Player Championships valt hij erg tegen dit jaar. Smith komt in een wisselende vorm naar het Alexandra Palace. In november wist hij in de laatste 16 indruk te maken tegen Gary Anderson met een 1-4 voorsprong, maar toen Anderson aanzette was hij in no time achter de vangrail geplakt. Op de Player Championship Finals lag hij er in de eerste ronde ook weer meteen uit na een nederlaag tegen Jan Dekker. Sowieso is het hele TV-jaar matig van Smith’ zijde. In de achtste finales op de UK Open verloor hij in een weinig hoogstaande partij van Alan Norris, had hij weinig antwoord op een indrukwekkende West op de World Matchplay, had hij veel moeite met Price op de World Grand Prix en op het EK liet hij zich makkelijk omver ploegen door Cross. Het zijn geen slechte namen waarvan hij verliest, ze zijn bijna gelijkwaardig maar het valt steeds de verkeerde kant op voor Smith.

Tegen Steve Lennon kan Smith zich niet opnieuw een mid 90-pot veroorloven. Dit toernooi moet veel beter. Steve Lennon heeft net als Richard North eerder ook pas sinds dit jaar een tourkaart waar hij gretig gebruik van maakt. Hij eindigde netjes in de top 32 van de Player Championships-ranking en liet zijn vloervorm ook zien op de GSoD-qualifier. Deze trok hij ook door op de GSoD waar hij zijn tegenstanders prima partij bood. Hij kan regelmatig 95+ gemiddeldes overleggen op de TV waardoor je zeker meekan met Smith als die niet op zijn best is.

Kan Smith pieken op het WK? Het zal vanaf de eerste ronde vol gas moeten. Spelers die dit jaar een matig jaar hebben, gaan vooralsnog allemaal meteen in de eerste ronde exit. Lennon is een tegenstander die dat kan, maar ik denk dat Smith net genoeg scoringspower heeft om Lennon net voor te blijven. Het zou me niets verbazen als het op een vijfsetter uitdraait.

Simon Whitlock v Martin Schindler
Na de World Grand Prix dachten we het zeker te weten: Whitlock begint uit zijn dip te komen. Hij haalde de finale van de World Grand Prix, deed het prima op het EK en we dachten dat hij een gunstige loting bij de Grand Slam of Darts had. De schijn bedriegt: Whitlock kreeg in zijn eerste pot een ontmoeting met Berry van Peer. Whitlock is Whitlock en die ergert zich enorm aan de darteritus. Hij verliest; met 4-5. Dat heeft zijn doorwerking gehad tegen Cameron Menzies en Gary Anderson want hij eindigde onderaan. Niet des Whitlocks. We hoopten op een incidentje, maar op de Player Championships Finals stond hij opeens met andere darts te klooien. Met een strubbelende Kist had hij nog mazzel met de eerste ronde, maar in de tweede ronde kwam hij er niet mee weg tegen Jan Dekker. Whitlock is een excentrieke man, maar heeft het mentaal ook allemaal niet op orde. Het is dit toernooi de vraag wat voor Whitlock we aan de start zien verschijnen.

Zijn tegenstander is Martin Schindler. Het Duitse talent heeft sinds dit jaar een Tourkaart maar hij laat zich vooral zien op Euro Tours. Op de Player Championships wil het nog niet echt vlotten. Schindler heeft nog niet veel TV-ervaring; wel de World Cup of Darts maar het EK is het enige andere toernooi waar hij op televisie verscheen. Duitsland snakt naar een talent dat doorbreekt; lang werd Max Hopp gehyped (cc Mani) maar die blijkt het gewoon niet te zijn. Even dachten we na het WK2016 dat Rene Eidams the new big thing zou zijn, maar zou het niet zomaar Kevin Münch worden na wat hij gisteren liet zien? Duitsland moet rustig blijven bovenal, overhaast het niet, geef ze tijd.

Een voorspelling van mijn zijde dan maar: als Whitlock nog steeds met zijn pijlen aan het kloten is, vrees ik voor een zware avond voor de Australiër. Hij heeft nog mazzel met het feit dat Schindler weinig TV-ervaring heeft, maar zoals gezegd: je komt niet weg met een wisselende vorm of een matig kutjaar. Ik back Schindler met 3-2. Een seed die eruit vliegt, jawel.

Justin Pipe v Zong/Smith
De laatste jaren denken we steeds dat we van hem afzijn, maar dan is er opeens weer iets waar hij zich aan optrekt en net in de top 32 blijft. Justin Pipe is allang niet meer de Pipe van vijf jaar terug. Het is behelpen, Behelpen met een hoofdletter B. Nu heeft hij zich dit jaar uit het slop getrokken door de halve finales te halen van de Player Championships Finals. Daarvoor moest hij Big Fish Gurney omver ploegen in een gemiddelde pot. Pipe is Pipe, ooit zal hij verdwijnen, maar wanneer? De man wordt uitgekotst om zijn werpstijl, maar die is veel sneller dan voorheen. Veel zal het hem niet helpen, maar mijn sympathie heeft hij toch ergens gewonnen. Veel zal het hem niet helpen want in de volgende ronde komt hij tegen Taylor terecht.

3-0, vooral om de voorrondepot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')