abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 20 december 2017 @ 16:12:10 #51
382129 crew  Donna
pi_175867473
Nou, middagje ziekenhuis zit er op.

Baby: perfect gemiddeld
Suikerwaarde: perfect
M'n voeding: Niks op aan te merken (kan wel iets meer zuivel gebruiken, that's it)

Plan van aanpak: Thuis prikken de komende dagen, vrijdagochtend waardes doorbellen (mochten die hoog zijn, dan kan er vrijdag nog actie ondernomen worden, maar dat is onwaarschijnlijk). Het lijkt erop dat ik die 75gr van het drankje gewoon niet kan verwerken (en de avond ervoor hadden we een etentje tot vrij laat). Begin januari weer groei echo, maar als ik goede waardes heb, valt het dus alles mee!

[ Bericht 7% gewijzigd door Donna op 20-12-2017 16:19:01 ]
pi_175867519
Dat loopt dus hopelijk met een sisser af Donna! Wat fijn :)

Venco wat spannend :% :% :% :%

Ik zag een horrorplint, een goede echo en een goede controle en verder ben ik het kwijt.

Vanavond heb ik eindejaarsetentje van mijn werk. Nu nog iets in mijn kast vinden wat een beetje past.
pi_175867654
Gefeliciteerd met de goede echo IMA! *O*

Wat spannend Venco, succes! Baby on the way O+

Fijn om te horen Donna, hopelijk blijven je waardes goed!

Aure fijn dat alles goed is! En ik kon me ook niet inhouden wb geslachtsbepaling :9 veel plezier.

Wij hebben morgen de 20 weken echo. Vind het een beetje spannend. Maar een half dagje werken, dan echo, nog wat cadeaus kopen en vrijdag vertrekken we al voor een weekendje kerst met de familie O+ leuke dingen.
pi_175868095
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:42 schreef Malteser het volgende:

[..]

Exact zo oud als Twix dus, die is ook twee geworden in september. Kan me voorstellen dat een andere verdieping dan ver weg voelt. Is het een goede slaper over het algemeen?
Oh wat grappig! Ja, over het algemeen slaapt hij goed hoor, het is puur mijn gevoel :)
pi_175868240
Goed nieuws Donna, hopelijk zijn je waardes goed!

Veel plezier Songeur, anders gewoon in je joggingbroek komen, toch ;)

Spannend morgen, Vita, alvast veel succes gewenst!
pi_175868500
Hey wij gaan ook vrijdag naar Star Wars met dochter, groot fan van Darth Vader. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan bevallen.

Venco aan de voorweeen, spannend! *O*

Goede waardes voor Donna, hopelijk blijven de waardes goed.

Olivia eerder met verlof, heel verstandig! Ik merk dat ik deze zwangerschap ook meer last van harde buiken heb, en dat het al snel zwaarder is dan bij de eerste. Vooral goed voor jezelf en buikbaby zorgen O+

IMA met alles goed update *O*

Pannenkoekenmix wat rot dat de kraam en borstvoeding beiden niet lopen zoals het zou moeten. Goed dat je maandag een andere kraam krijgt!

Oooh LuDann, dat gat! Sowieso verbouwingen en klusjesmannen waar werkelijk nooit een afspraak mee te maken valt }:|

quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 08:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Wat heerlijk joh, zo'n goedslapende baby. Ik ben wel een tikje jaloers, al heb ik mijn baby toch het liefst bij me in bed straks. Doorslapen is nog steeds niet een van haar talenten helaas en dat zal bij nummer 2 straks precies zo zijn vermoed ik.
Ik denk dat we inderdaad wel veel geluk hebben gehad met dat het zo gemakkelijk ging, maar tot 14 maanden moest ik er toch wel iedere nacht (een paar keer) uit, om haar te voeden. In slaap vallen is gelukkig nooit een probleem geweest, hopelijk heeft nummer 2 dat straks ook van mijn man doorgekregen :+
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_175868794
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 16:49 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Veel plezier Songeur, anders gewoon in je joggingbroek komen, toch ;)

Hahah dat past wel! En zit ook lekker. :P
pi_175868952
Hebben we al iets van Bella gehoord trouwens? die kreeg toch vandaag bloeduitslagen?

Succes alvast met je echo morgen Vita! Spannend :)

Aventura hoe gaat ie nu je thuis bent?
  woensdag 20 december 2017 @ 17:34:09 #59
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175869498
Minilot, i feel you. Ik kan me echt aangerand voelen in mn privacy. Ik denk wel dat ik ga proberen de kraamverzorgdende wat te regisseren. Ik lees over lekkere hapjes en fruit: dat wil ik wel! Stofzuigen enzo ook prima. Maar was in m'n kast doen, nee.

Donna, wat goed! Hier mag ik morgen mijn hele week aan meten doormailen. Ik ben benieuwd wat ze zeggen. M'n waarden komen op 1 meting van 7 niet boven de 6 uit. Die ene uitschieter was na een gevulde koek :D

Verder gaat het goed naar omstandigheden, gister hadden we de eerste groeiecho na de echo die zoveel schrik veroorzaakte. En.. Onze meid is netjes op de lijn gegroeid! Weliswaar op de onderste lijn,maar dus wel goed gegroeid. We zijn vandaag 27/2 en ze weegt ongeveer 850 gram. De flow in de navelstreng ziet er nog goed uit,mijn bloeddruk is ook stabiel. So far, so good! We kunnen niet in een glazen bol kijken maar alleen hopen dat we nog heel lang dit soort uitslagen zien.
  woensdag 20 december 2017 @ 17:38:25 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175869600
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg... De baby wordt namelijk hoe dan ook eerder gehaald en maximaal met 36 weken. Pfff, ook wel even confronterend.
  woensdag 20 december 2017 @ 17:44:47 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_175869746
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg... De baby wordt namelijk hoe dan ook eerder gehaald en maximaal met 36 weken. Pfff, ook wel even confronterend.
volgens mij heb je wel recht op couveuse nazorg, maar ik denk dat jij na de geboorte zelf ook nog wel even in het ziekenhuis ligt? Erg confronterend inderdaad ;(
disclaimer
pi_175870196
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg...
Ik zou de mijne wel aan je willen geven als het kon! :*

En yay @ groeiend dochtertjelief! *O* Recht zo die gaat!
Let me see you stripped down to the bone
pi_175870258
Baby met hik in de buik, dat blijf ik toch zo lollig vinden, qua gevoel. O+ Ga ik nog missen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_175870350
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg... De baby wordt namelijk hoe dan ook eerder gehaald en maximaal met 36 weken. Pfff, ook wel even confronterend.
Ligt een beetje aan je verzekering, na tien dagen ziekenhuisopname heb je (volgens mij bij alle basisverzekeringen) geen recht meer op kraamzorg, maar je kan natuurlijk ook zelf inkopen. Maar als je aanvullend verzekerd bent, heb je wellicht nog wel ergens recht op!
Heel fijn van de groei trouwens, hopen dat dit zo doorzet!
pi_175870439
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:09 schreef minilot het volgende:
Baby met hik in de buik, dat blijf ik toch zo lollig vinden, qua gevoel. O+ Ga ik nog missen!
Ja dat gevoel mis ik.Het bewegen en als hij de hik had O+

Wie was het nou met de baby die een ontsteking had? En hoe gaat het nu?

Pannenkoekenmix gaat het al beter met de kraamverzorgster? Als dat nog niet zo is zou ik echt bellen voor een andere. De kraamtijd is te belangrijk voor een nare ervaring :*

Ik lees ook redelijke suikerwaardes *G* Volhouden dames
  woensdag 20 december 2017 @ 18:22:09 #66
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175870551
Dank dames! Het is ook natuurlijk allemaal heel betrekkelijk. Als ons meiske hier maar gezond en wel uit komt (en ik ook, natuurlijk)!
pi_175870592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:22 schreef Aventura het volgende:
Dank dames! Het is ook natuurlijk allemaal heel betrekkelijk. Als ons meiske hier maar gezond en wel uit komt (en ik ook, natuurlijk)!
Natuurlijk, een gezonde dochter staat op nummer één, maar dat neemt niet weg dat je niet van "bijzaken" mag balen hoor :*
  woensdag 20 december 2017 @ 18:26:11 #68
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175870677
Weet ik! Gelukkig overheerst nu weleen gevoel van dankbaarheid: dat de zorg hier zo goed is, dat ik thuis ben, dat de baby gegroeid is, en ook dat mijn oudste zo goed gaat, en dat ik bij hem in ieder geval het droomscenario heb mogen doorlopen. In een x zwanger, probleemloze zwangerschap, ietwat pittige maar vaginale bevalling. Nu maak ik de andere kant mee, en ik baal er wel van, maar ik voel ook echt wel dankbaarheid.
pi_175870722
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 17:38 schreef Aventura het volgende:
Jeetje, ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk geen kraamzorg krijg... De baby wordt namelijk hoe dan ook eerder gehaald en maximaal met 36 weken. Pfff, ook wel even confronterend.
Wat rot zo'n realisatie :{
Kijk even goed je verzekering na nog. Met een ziekenhuisopname van kind kom je in aanmerking voor couveusenazorg, maar dit zit niet in de basiszorg. Niet iedere verzekeraar heeft dit standaard opgenomen in de aanvullende pakketten. Er zijn verzekeraars die in het laagste aanvullende pakket wel de eigen bijdrage kraamzorg vergoeden, maar die de couveuse nazorg of uitgestelde kraamzorg pas vanaf hoger pakket vergoeden. Ook kan het zijn dat er eisen gesteld worden aan vergoeding. Sowieso moet je kindje minstens 10 aaneengesloten dagen opgenomen hebben gelegen. Er zijn ook verzekeraars die vergoeden in hun aanvullende pakketten 15 uur extra kraamzorg, ongeacht indicatie. Je zou kunnen bellen met je verzekeraar welke eisen daaraan gesteld worden. Soms moet er dan een brief door een verloskundige of gyn/ka ondertekend worden, dat is eigenlijk nooit een probleem.

Kijk ook even naar hoe het bij jou in de buurt geregeld is. In "mijn" ziekenhuis hebben we een gezinscentrum waarbij (1 vd) ouders in principe inroomen bij hun kind. Op de neo houdt dit ook in dat er kraamzorg is voor moeder. Niet veel, 1.5 uur per dag, maar voldoende voor de controles, je verhaal, adviezen indien gewenst en bijv hulp bij voedingen/kolven als je borstvoeding gaat geven.

In het andere ziekenhuis hier hebben ze ook mogelijkheid tot rooming-in, en dan verzorgt het geboortehotel de controles. Ik heb ook wel eens ouders gehad die kozen voor een verblijf in geboortehotel ipv inroomen. Zo ben je toch dichtbij je kindje maar verblijf je comfortabeler.

En ik heb gemist wat er precies gaande is maar ik lees iets over hoge bloeddruk en groeiachterstand, wat shit zeg!! Veel sterkte.
:)
pi_175870750
Sorry voor t ongevraagde advies :X
:)
pi_175870814
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:26 schreef Aventura het volgende:
Weet ik! Gelukkig overheerst nu weleen gevoel van dankbaarheid: dat de zorg hier zo goed is, dat ik thuis ben, dat de baby gegroeid is, en ook dat mijn oudste zo goed gaat, en dat ik bij hem in ieder geval het droomscenario heb mogen doorlopen. In een x zwanger, probleemloze zwangerschap, ietwat pittige maar vaginale bevalling. Nu maak ik de andere kant mee, en ik baal er wel van, maar ik voel ook echt wel dankbaarheid.
Wij hadden ook geen kraamzorg thuis, maar hebben wel 10 dagen op de kraamafdeling gelegen en daar dus kraamzorg gekregen. Nee, het is niet hetzelfde, want ik kreeg geen fruit en thuis was het huis ontploft, maar het was wel 24/7 O+
Ik denk dat jij ook inderdaad kunt kijken naar couveusenazorg. Daar zitten wat voorwaarden aan verbonden en wij kregen het niet, maar jullie misschien wel.

Edit: mignonne was me voor. De term waar ik niet op kon komen, was rooming in. Wij mochten dat met beide ouders, als we wilden. Hebben we ook gebruik van gemaakt. Ik in het ziekenhuisbed en vrouw op het uitklapbed. Niet comfortabel, wel allemaal bij elkaar.
  woensdag 20 december 2017 @ 18:54:48 #72
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175871554
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:28 schreef mignonne het volgende:
Sorry voor t ongevraagde advies :X
Helemaal niet erg! Ik ben, nu ik toch hele dagen op de bank zit, toch wel van plan om snel eens wat practische zaken op een rij te gaan zetten. Dat kwam er niet van tijdens de ziekenhuisopname, maar nu we van de ergste schrik zijn bekomen is het het toch wel goed om even in de realiteit te komen. Verzekering is bijvoorbeeld nu wel een goed moment om even te bellen, we kunnen natuurlijk nog overstappen.

Tja ik heb de complicatiebingo gewonnen geloof ik, met iugr, dreigende pre-eclampsie en diabetes. Het lijkt allemaal wel 'mild' te zijn, maar toch. Niet wat je wil.
pi_175872485
Succes venco *O* :%
  woensdag 20 december 2017 @ 19:25:44 #74
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175872524
Ja Venco, hoe staat het ervoor?!
pi_175872748
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:28 schreef mignonne het volgende:
Sorry voor t ongevraagde advies :X
sq moet deze sorry ook niet geband worden? :P volgens mij is jouw goede raad en kennis hier altijd welkom mignonne!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')