abonnement Unibet Coolblue
pi_175842750
Ik kan de Wetenschapsquiz nergens vinden op jullie website. Met "Zoeken" krijg ik onzin.
En in het verleden heb ik daar zoveel plezier aan beleefd.
Wat is er aan de hand?
Graag snel bericht, want de inzendtermijn voor de Wetenschapsquiz eindigt morgenavond!
Vriendelijke groet van Pieter Padmos.
pi_175842804
Ach, dat bedoelde je niet.

:o
  Moderator woensdag 20 december 2017 @ 13:26:42 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175864018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:59 schreef Paaltjens2 het volgende:
Ik kan de Wetenschapsquiz nergens vinden op jullie website. Met "Zoeken" krijg ik onzin.
En in het verleden heb ik daar zoveel plezier aan beleefd.
Wat is er aan de hand?
Graag snel bericht, want de inzendtermijn voor de Wetenschapsquiz eindigt morgenavond!
Vriendelijke groet van Pieter Padmos.
De zoek is al vrij lang stuk.. zoeken kan op google, gewoon er even voor zetten : "site:http://forum.fok.nl"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 december 2017 @ 13:27:32 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175864038
Ik vind eigenlijk sinds Wim T Schippers het niet meer presenteert een stukje minder helaas.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_175873326
Vraag 1: Waardoor kunnen mensapen geen spraakklanken produceren?

a. Door de positie van het strottenhoofd kunnen ze niet voldoende verschillende klanken vormen
b. Doordat hun keelzak ervoor zorgt dat alle geproduceerde klanken lager worden en daardoor te veel op elkaar lijken
c. Doordat ze niet in staat zijn hun stembanden voldoende te controleren

Vraag 2: Je bent aan het fietsen en je valt naar links. Wat moet je doen om niet verder om te vallen?

a. Naar rechts sturen
b. Je lichaam naar rechts bewegen
c. Naar links sturen

Vraag 3: Rond het jaar 1900 hadden elektrische auto’s een groot marktaandeel, maar al snel werden ze verdrongen door auto’s met een verbrandingsmotor. Een van de oorzaken daarvan was:

a. Elektrische auto’s werden niet stoer gevonden, omdat ze stil en gemakkelijk te bedienen waren
b. De prijs van olie daalde sneller dan die van elektriciteit
c. Elektrische auto’s veroorzaakten relatief veel dodelijke ongelukken

Vraag 4: Je verbindt twee ballonnen met een T-vormig tuitje. Als je begint te blazen, vullen beide ballonnen zich eerst een beetje. Wat gebeurt er daarna?

a. De ballonnen worden tegelijkertijd groter
b. Een van de ballonnen loopt vol
c. De ballonnen worden om beurten steeds een beetje groter

Vraag 5: Er liggen zes stoeptegels op een rij. Onder een van deze tegels zit een pissebed. Je weet niet onder welke, maar je weet wel dat het beestje elke nacht willekeurig één plek opschuift naar links of rechts. Elke dag mag je onder één tegel kijken. Als je de tegels optimaal kiest, hoeveel dagen heb je dan maximaal nodig om aan te wijzen onder welke tegel de pissebed zit?

a. 6 dagen
b. 8 dagen
c. 10 dagen

Vraag 6: Het mannetje van de wilde eend heeft groene veren op zijn kop en blauwe veren in zijn vleugel. Wat voor pigment zit er in deze veren?

a. Groen en blauw pigment
b. Roodbruin pigment
c. Blauw en geel pigment

Vraag 7: De familie Jansen woont sinds kort bij jou in de buurt. Als je twee willekeurige kinderen van het echtpaar Jansen tegenkomt, is de kans 50 procent dat ze allebei blauwe ogen hebben. Hoeveel kinderen heeft dit gezin?

a. Drie kinderen
b. Vier kinderen
c. Vijf kinderen

Vraag 8: Het verhaal gaat dat gevangenen vroeger over hun linnen lakens plasten voordat ze deze uit het raam hingen om te ontsnappen. Waarom zou dat een goede zet geweest zijn?

a. Urine ontsmet direct de schaafwonden die je oploopt als je langs een laken naar beneden glijdt
b. Urine vergroot de draagkracht van de lakens, doordat de vezels water opnemen zodat de cellulosefibrillen worden samengedrukt
c. De combinatie van water en zouten in de urine zorgt ervoor dat de vezels in de lengte rekbaarder worden, zodat het laken een flink stuk langer wordt

Vraag 9: Je hebt een grote cilindervormige, glazen vaas met tien liter water en markeert het waterpeil met een streepje. Vervolgens haal je vier liter water uit de vaas en maakt daar ijsblokken van. De vaas houd je intussen afgedekt. Dan laat je de ijsblokken voorzichtig in de vaas zakken en wacht tot het wateroppervlak niet meer beweegt. Hoe hoog staat het water dan?

a. Boven het streepje
b. Precies tot het streepje
c. Onder het streepje

Vraag 10: Bij de verslaggeving van een wielerevenement rijden motoren vaak dicht op de wielrenners. Wanneer verliest een renner snelheid door zo’n motor?

a. Als de motor voor hem rijdt
b. Als de motor achter hem rijdt
c. Als de motor naast hem rijdt

Vraag 1 weet ik niet, de rest van m'n antwoorden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door crystal_meth op 20-12-2017 19:56:53 ]
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175875089
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind eigenlijk sinds Wim T Schippers het niet meer presenteert een stukje minder helaas.
Ik vind het een stuk minder sinds die vraag met de metronomen in 2012, omdat ik het nog steeds niet eens ben met hun antwoord. :( (Al heb ik hun uitleg niet gehoord...)

W&T / De Nationale Wetenschapsquiz 2012
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175904903
Wim T. Schippers nam de quiz niet serieus en iedereen op de hak, ik ben blij dat die druif er niet meer bij is.
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 22:26:38 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_175906277
Tja je kunt zo'n quiz ook te serieus nemen (niet dat de huidige presenatoren dat doet) maar men mag in het algemeen wel wat minder serieus worden vinden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 26 december 2017 @ 18:36:34 #10
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_176019693
Vanavond om 22:10 op NPO 2.
Jesus hates you.
pi_176074159
Toch was ik behoorlijk teleurgesteld na de uitzending op 2e kerstdag:
Het begon te laat en duurde veel te lang,
Er werden ook nog andere vragen behandeld dan die in de quiz stonden.
Eigenlijk liepen er twee quizzen door elkaar, het werd een onoverzichtelijke warboel.
Uiteindelijk had ik ook nog twee foute antwoorden in mijn ingezonden antwoorden.
  donderdag 28 december 2017 @ 20:39:36 #12
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_176085183
Ik heb het idee dat door alle bezuinigen op de NPO de kwaliteit van dit programma flink gedaald is. Inmiddels hebben we al een van de de goedkoopste publieke omroep van Europa.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-in-europa-a1586351
Jesus hates you.
pi_176085791
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 15:17 schreef Schonedal het volgende:
Toch was ik behoorlijk teleurgesteld na de uitzending op 2e kerstdag:
Het begon te laat en duurde veel te lang,
Er werden ook nog andere vragen behandeld dan die in de quiz stonden.
Eigenlijk liepen er twee quizzen door elkaar, het werd een onoverzichtelijke warboel.

Was vorig jaar ook al zo. Zonde. Dit jaar voor het eerst in jaren niet mee gedaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')