abonnement Unibet Coolblue
pi_175840354
quote:
Bitcoin is een nichebezit dat alleen interessant is voor nerds, privacygekkies en criminelen, zo schrijft ING-econoom Teunis Brosens. Hij denkt dat de bitcoin te ver is afgedwaald van zijn oorspronkelijke doel en dat het betalingssysteem in deze vorm 'onhoudbaar' is.

ING Groep15.640.61%
In zijn acht pagina's tellende analyse (pdf) beschrijft Brosens dat bitcoin, ondanks de huidige hype, geen brede doelgroep heeft en hoogstwaarschijnlijk een product voor de niche blijft.

"De gebruikers bestaan uit technerds, mensen die geobsedeerd zijn met hun privacy, mensen die bang zijn voor (hyper)inflatie bij traditionele valuta, en mensen die de banken willen omzeilen vanwege ideologische of criminele redenen", aldus Brosens.

Van een grote latte naar een kleine espresso
Niet alleen de doelgroep is niet breed genoeg, betoogt de econoom. Ook het gebrek aan toezicht, instanties die zorgen dat de bitcoins van gebruikers niet worden gestolen, de langzame transactiesnelheden (zo'n 9 per seconde), de hoge transactiekosten (rond de 15 dollar) en de hoge volatiliteit zullen er volgens Brosens voor zorgen dat bitcoin geen gemeengoed wordt.

Het aantal bitcoin-transacties zou 'duizend keer beter' moeten, vindt Brosens. Ook de volatiliteit maakt bitcoin volgens hem niet geschikt als betaalsysteem: "In wereld waarin je van je geld vandaag een grote latte koopt en morgen een kleine espresso, is niet handig."

Stijgende koers
Hoe verklaart Brosens dan dat de prijs van een bitcoin het afgelopen jaren zo enorm is toegenomen? Volgens hem is de hoge prijs ontstaan door speculatie: "De enige rechtvaardiging om vandaag in bitcoin te investeren, is de veronderstelling dat anderen bereid zijn om bitcoins in de toekomst te kopen tegen hogere prijzen."

Ondanks zijn kritiek op bitcoin is Brosens wel positief over de blockchain, de achterliggende technologie van de cryptocurrency. Dat is volgens hem een 'geweldige' technologie die enorm veel mogelijkheden biedt. Maar over de bitcoin is hij duidelijk: de cryptocurrency heeft alle kenmerken van een bubbel.
helemaal mee eens :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175840410
Goed verhaal, lekker kort
pi_175840425
Teunis Brosens is gewoon een beetje mad omdat hij niet heeft geprofiteerd van de extreme koersstijging.
pi_175840467
Begint ie hier ook al...

  dinsdag 19 december 2017 @ 16:11:17 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_175840504
Een bank die negatief is over innovatie waardoor banken op termijn overbodig worden.

Je verwacht het niet.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_175840537
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:12:59 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_175840558
Zit zeker een kern van waarheid in. Voor de gemiddelde persoon is het allemaal vrij ingewikkeld en hoe populairder het wordt hoe trager en duurder de transacties worden.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_175840722
KlaasGod.
pi_175840752
Wat een inzichten van deze man, echt nog nooit eerder gehoord deze argumenten. _O_
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:26:17 #10
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_175840847
Wel eens hoor. Bitcoin is te traag en te speculatief (op dit moment) om geld te vervangen. Maar het een opstapje voor coins die het beter kunnen _O_
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:30:41 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175840927
Bitcoin zelf zal op een gegeven moment wel sterven denk ik maar de hele achterliggende gedachte en methodiek gaat fiatgeld en logge ouderwetse banken wel overbodig maken. Ik zie het angstplasje gewoon uit het artikel druppelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175841272
ja ing gaan wij even terug naar 2008 wat waren jullie beleggingen super veilig.
Er is maar 1 ding dat telt en dat is redenement.

[ Bericht 25% gewijzigd door longasleep op 19-12-2017 16:56:45 ]
Arrr!
pi_175841575
quote:
de langzame transactiesnelheden (zo'n 9 per seconde), de hoge transactiekosten (rond de 15 dollar)
RaiBlocks *O*
pi_175841670
bitcoin is niets vernieuwends

Op het moment dat jij de betaling aan het pinnen bent bij de supermarkt is het ook digitaal geld wat van de ene rekening naar de andere rekening gaat.

de euro is eigenlijk al een soort digitale munt zoals de bitcoin

de bitcoin heeft helemaal geen achterliggende waarde zoals geld dat normaal gesproken wel heeft in de vorm van bijvoorbeeld goud vroeger.

waarmee wordt een bitcoin afgedekt?
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175841708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:02 schreef klaasweetalles het volgende:
bitcoin is niets vernieuwends

Op het moment dat jij de betaling aan het pinnen bent bij de supermarkt is het ook digitaal geld wat van de ene rekening naar de andere rekening gaat.

de euro is eigenlijk al een soort digitale munt zoals de bitcoin

de bitcoin heeft helemaal geen achterliggende waarde zoals geld dat normaal gesproken wel heeft in de vorm van bijvoorbeeld goud vroeger.

waarmee wordt een bitcoin afgedekt?
Veel onwetendheid voor iemand die alles weet.
pi_175841811
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:04 schreef Thieske het volgende:

[..]

Veel onwetendheid voor iemand die alles weet.
ik weet het antwoord al jongen

er zullen straks maar een paar winnaars zijn

en dat zijn al die bedrijven die al die dollars en euroos op hun rekening krijgen gestort bij die bitcoin verkoop.......

als de bitcoin straks in elkaar klapt zijn dat degene die het echte geld overhouden in de vorm van euroos en dollars...... :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175842072
We zullen wel zien na de volgende bankencrisis wie er beter uit gaat komen BTC of ing.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:07 schreef klaasweetalles het volgende:
als de bitcoin straks in elkaar klapt
Hoeveel jaar roept men dit inmiddels al? :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175842189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:02 schreef klaasweetalles het volgende:

de bitcoin heeft helemaal geen achterliggende waarde zoals geld dat normaal gesproken wel heeft in de vorm van bijvoorbeeld goud vroeger.

waarmee wordt een bitcoin afgedekt?
Waarmee wordt jouw euro afgedekt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 19 december 2017 @ 17:25:16 #19
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_175842206
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:02 schreef klaasweetalles het volgende:
bitcoin is niets vernieuwends

Op het moment dat jij de betaling aan het pinnen bent bij de supermarkt is het ook digitaal geld wat van de ene rekening naar de andere rekening gaat.

de euro is eigenlijk al een soort digitale munt zoals de bitcoin

de bitcoin heeft helemaal geen achterliggende waarde zoals geld dat normaal gesproken wel heeft in de vorm van bijvoorbeeld goud vroeger.

waarmee wordt een bitcoin afgedekt?
Ik zal je een geheimpje vertellen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In tegenstelling tot de bitcoin kan de euro echter onbeperkt bijgedrukt worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_175842296
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ik zal je een geheimpje vertellen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In tegenstelling tot de bitcoin kan de euro echter onbeperkt bijgedrukt worden.
Dat bijdrukken van de euro wordt nog enigszins gereguleerd door de ECB om niet teveel inflatie te veroorzaken.

De bitcoin gaat gewoon opbeperkt door want daar zit toch geen enkele idee achter.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175842303
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:25 schreef MichaelScott het volgende:
In tegenstelling tot de bitcoin kan de euro echter onbeperkt bijgedrukt worden.
Geen vertrouwen hebben in Mario Draghi. :')

Net zoveel nullen zoals op de Lire van vroeger, dan wordt ik tenminste nog een keer miljonair in ¤. _O_
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 19 december 2017 @ 17:30:15 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_175842310
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:25 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ik zal je een geheimpje vertellen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In tegenstelling tot de bitcoin kan de euro echter onbeperkt bijgedrukt worden.
Van dittum. De waarde van die digitale munten, zoals nu bitcoin is dat het een limiet heeft. De euro heeft zelfs dat niet. behalve de arbitraire limieten die de centrale banken eraan geven. Ze hebben eigenlijk gewoon een soort economische Nuke knop in handen, zet de sluizen open en druk ongelimiteerd bij en heel de eurozone is Zimbabwe.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_175842344
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarmee wordt jouw euro afgedekt?
Met schulden, tegenwoordig. Er staat echt al heel lang geen goud meer tegenover zoals vroeger.
pi_175842358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:29 schreef klaasweetalles het volgende:
De bitcoin gaat gewoon opbeperkt door want daar zit toch geen enkele idee achter.
Ik zou zeggen KASSA!!!

Maar even zonder gekheid, ik verwacht dat de stijging op den duur af gaat vlakken en minder volatiel wordt. Er kunnen in ieder geval niet meer bitcoins bij worden gedrukt, zoals dat met euro's wel kan.

Ik zet mijn geld overigens op ethereum.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175842365
Wat een arrogantie van zo'n onwetend iemand van Harvard. :')

Als je zo weinig kennis hebt van een product, ga dan niet van de daken schreeuwen dat jij gelijk hebt en dat jij die Klaas van Harvard bent die alles weet.
pi_175842440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:33 schreef DrSnuggle het volgende:
Wat een arrogantie van zo'n onwetend iemand van Harvard. :')

Als je zo weinig kennis hebt van een product, ga dan niet van de daken schreeuwen dat jij gelijk hebt en dat jij die Klaas van Harvard bent die alles weet.
Jammer dat Klaas van VBL naar dit is overgestapt. Zelfs in VBL loopt hij te verkondigen dat ie van Harvard is :')

ROC Rotterdam bedoelt ie denk ik
pi_175842478
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik zou zeggen KASSA!!!

Maar even zonder gekheid, ik verwacht dat de stijging op den duur af gaat vlakken en minder volatiel wordt. Er kunnen in ieder geval niet meer bitcoins bij worden gedrukt, zoals dat met euro's wel kan.

Ik zet mijn geld overigens op ethereum.
Hoe kan de bitcoin niet onbeperkt doorgaan.....100 jaar is een erg lange tijd.

quote:
dinsdag 22 november 2016 om 17:00
Jeroen Rijnbout

De zestien miljoenste bitcoin werd gemined in block nummer 440.000 op 22 november 2016. Door de block reward van 12.5 bitcoins in dit block zijn er nu zestien miljoen bitcoins in omloop. Uiteindelijk zullen er nooit meer dan 21 miljoen bitcoins zijn, meer dan 75% van de bitcoins is dus al gemined.

De eerste zestien miljoen bitcoins zijn gemined in ongeveer acht jaar, sinds het minen begon op 3 januari 2009. Door de block reward die elke vier jaar halveert zullen er de volgende tien jaar vier miljoen bitcoins gemined worden en pas over meer dan honderd jaar zal de laatste bitcoin gemined worden.
over 100 jaar pas de laatste.... :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175842549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:40 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Hoe kan de bitcoin niet onbeperkt doorgaan.....100 jaar is een erg lange tijd.

[..]

over 100 jaar pas de laatste.... :)

Verdiep je a.u.b. in het cryptogebeuren voordat je dingen gaat roepen.
pi_175842610
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:45 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Verdiep je a.u.b. in het cryptogebeuren voordat je dingen gaat roepen.
ik verdiep me liever in echte euro's

quote:
Tulpenmanie

Ik ben niet de enige die dat denkt. Jamie Dimon, de grote baas van de (zaken)bank JP Morgan, bestempelde Bitcoin vorige week als ‘frauduleus’ en ‘erger dan tulpenbollen’. Hij doelde met die laatste opmerking op de 17e-eeuwse tulpenmanie. De prijs van een tulpenbol steeg toen in enkele jaren tot zulke hoogtes dat er bedragen voor werden neergeteld vergelijkbaar met de prijs van een huis. In 1637 stortte de tulpenmarkt volledig in en gingen vermeende fortuinen in rook op.

Een klassieke bubbel kenmerkt zich door een manische periode: de prijs van een gewild goed of nieuwe markt lijkt alleen maar te kunnen stijgen. Logischerwijs zou je kunnen beredeneren dat zoiets niet oneindig kan doorgaan. Rationele overwegingen worden in zulke situaties echter overstemd door emoties van hebzucht en begeerte. Het lijkt op een massapsychose waarbij het irrationele opeens weer rationeel wordt: je bent juist gek als je niet meedoet. De winsten liggen immers voor het oprapen!

Die gedachte voedt het speculatieve spel dat kan leiden tot bubbelvorming. Zodra het ‘domme geld’ van de massa richting de bubbel vloeit, is het zaak om op tijd weer uit te stappen. De slimme speculanten vullen hun zakken net voor de speculatieve omkering – ten koste van de laatkomers. In 2000 spatte zo de dotcom-bubbel, en in 2008 gebeurde dat met de Amerikaanse huizenmarkt, de aanleiding voor de kredietcrisis.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175842976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:02 schreef klaasweetalles het volgende:
bitcoin is niets vernieuwends

Op het moment dat jij de betaling aan het pinnen bent bij de supermarkt is het ook digitaal geld wat van de ene rekening naar de andere rekening gaat.

de euro is eigenlijk al een soort digitale munt zoals de bitcoin

de bitcoin heeft helemaal geen achterliggende waarde zoals geld dat normaal gesproken wel heeft in de vorm van bijvoorbeeld goud vroeger.

waarmee wordt een bitcoin afgedekt?
Dan gaan we maar inhoudelijk hier op in. Bitcoin is vernieuwend, het werkt met de blockchain en is de eerste cryptomunt wat nu wereldwijd bekend staat als DE digitale munt.

De Euro is al een digitale munt... :') kom op man. Ja de Euro wordt ook digitaal overgemaakt maar dit kan je niet zien als digitale munt. Verder is de Euro een fysieke munt die je daadwerkelijk in handen kan hebben. De Bitcoin is geen fysiek product maar een code op je scherm, in principe niks mis mee.

De Euro heeft dus ook geen achterliggende waarde. Vroeger werd het gedekt door goud, dat is nu niet meer het geval zoals je zelf ook zegt. Dus de Euro zal net zoveel achterliggende waarde hebben als de Bitcoin.
pi_175843018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:49 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

ik verdiep me liever in echte euro's

[..]

En verdiep je maar in echte Euro's, niks mis mee. Maar ga dan daar even je zegje doen en niet ons lastig vallen met je onwetendheid.
pi_175843459
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:12 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Dan gaan we maar inhoudelijk hier op in. Bitcoin is vernieuwend, het werkt met de blockchain en is de eerste cryptomunt wat nu wereldwijd bekend staat als DE digitale munt.

De Euro is al een digitale munt... :') kom op man. Ja de Euro wordt ook digitaal overgemaakt maar dit kan je niet zien als digitale munt. Verder is de Euro een fysieke munt die je daadwerkelijk in handen kan hebben. De Bitcoin is geen fysiek product maar een code op je scherm, in principe niks mis mee.

De Euro heeft dus ook geen achterliggende waarde. Vroeger werd het gedekt door goud, dat is nu niet meer het geval zoals je zelf ook zegt. Dus de Euro zal net zoveel achterliggende waarde hebben als de Bitcoin.
hou op man

Dollars en euro’s hebben een tegenwaarde omdat er een centrale bank is die de waarde ervan garandeert, bitcoins hebben waarde omdat ze schaars zijn.

:W
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175843966
Oh, dus omdat het niks vernieuwends is, en er geen centrale bank is kan het niet meer waard zijn dan een euro of dollar.

En toch is 1 bitcoin 20000x zoveer waard als 1 dollar. Jij zal het beter weten als de wereldmarkt
pi_175844701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:34 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

hou op man

Dollars en euro’s hebben een tegenwaarde omdat er een centrale bank is die de waarde ervan garandeert, bitcoins hebben waarde omdat ze schaars zijn.

:W
Inderdaad is het fijn dat de ECB het geldverkeer regelt en er garant voor staat, maar het is ook wel eens prettig als die grote jongens eens geen grip op geld hebben dat steeds meer waard wordt.

Maar alwetend persoon van Harvard, heb je alleen op dat punt iets te zeggen?
pi_175845091
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:11 schreef MichaelScott het volgende:
Een bank die negatief is over innovatie waardoor banken op termijn overbodig worden.

Je verwacht het niet.
Nou ja het stuk gaat specifiek over de Bitcoin en wat dat betreft heeft hij gewoon gelijk. Waar de Bitcoin een paar jaar terug nog dé technologie ging worden die het krijgen van een bankrekening voor zelfs de allerarmsten mogelijk ging maken is de munt onder invloed van grote mijnbedrijven afgegleden naar iets voor de elite en speculanten. De transactiekosten zijn veel en veel te hoog geworden en de snelheid veel te traag. Ik zie mijzelf nooit betalen voor de boodschappen met de pin als ik daarvoor meer kwijt was aan de transactie dan aan de boodschappen zelf. En als je het doet om waarde vast te leggen zoals het nieuwe mantra is, waarom dan niet met een cryptomunt die wel nuttig kan zijn?
pi_175845247
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:30 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Inderdaad is het fijn dat de ECB het geldverkeer regelt en er garant voor staat, maar het is ook wel eens prettig als die grote jongens eens geen grip op geld hebben dat steeds meer waard wordt.

Maar alwetend persoon van Harvard, heb je alleen op dat punt iets te zeggen?
Ja dat jij en je bitcoinvriendjes niet anders aan het doen zijn dan SPECULEREN op een stijging van de bitcoin.

Wat gaan jullie met die bitcoins doen dan? boodschappen halen bij de appie :{w _O-

Nee je wilt alleen maar dat die munt gaat stijgen voor de rest is het waardeloze bullshit.

je bent een ordinaire speculant. En in de beleggingswereld weten we dat speculeren grote risico's met zich meebrengt......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175845419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ja dat jij en je bitcoinvriendjes niet anders aan het doen zijn dan SPECULEREN op een stijging van de bitcoin.

Wat gaan jullie met die bitcoins doen dan? boodschappen halen bij de appie :{w _O-

Nee je wilt alleen maar dat die munt gaat stijgen voor de rest is het waardeloze bullshit.

je bent een ordinaire speculant. En in de beleggingswereld weten we dat speculeren grote risico's met zich meebrengt......
Maar alwetende Klaas, jij gaat niet eens in op mijn punten.
Als zo'n wijs en deskundig persoon niet simpel kan reageren op mijn reactie, dan twijfel ik aan jouw vermogen en wil ik het dan liever hierbij laten.
pi_175845750
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ja dat jij en je bitcoinvriendjes niet anders aan het doen zijn dan SPECULEREN op een stijging van de bitcoin.

Wat gaan jullie met die bitcoins doen dan? boodschappen halen bij de appie :{w _O-

Nee je wilt alleen maar dat die munt gaat stijgen voor de rest is het waardeloze bullshit.

je bent een ordinaire speculant. En in de beleggingswereld weten we dat speculeren grote risico's met zich meebrengt......
You mad bro? _O-
pi_175845871
Kijk Klaas mad en jelly zijn :D zeker een kakkerlak
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175846391
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:26 schreef VarkensHart het volgende:
Wel eens hoor. Bitcoin is te traag en te speculatief (op dit moment) om geld te vervangen. Maar het een opstapje voor coins die het beter kunnen _O_
De oplossing voor de traagheid is er al en kan al uitgeprobeerd worden.
https://htlc.me/
pi_175847137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:50 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Ja dat jij en je bitcoinvriendjes niet anders aan het doen zijn dan SPECULEREN op een stijging van de bitcoin.

Wat gaan jullie met die bitcoins doen dan? boodschappen halen bij de appie :{w _O-

Nee je wilt alleen maar dat die munt gaat stijgen voor de rest is het waardeloze bullshit.

je bent een ordinaire speculant. En in de beleggingswereld weten we dat speculeren grote risico's met zich meebrengt......
Ik speculeer daar inderdaad op. Wat is daar op tegen?

Als het om risico gaat, nog niet al te lang geleden is bijna het hele financiële stelsel ten onder gegaan door speculatie van professionele banken. De Grieken hebben bijna heel de Eurozone in een financieel zwart gat getrokken. Deutsche bank balanceert nog steeds op het randje, als die gaat, gaan we allemaal. Vergeleken met die financiële risico's is de bitcoin niet meer dan wisselgeld. Ik zou zeggen neem het er van.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175847666
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik speculeer daar inderdaad op. Wat is daar op tegen?

Daar is helemaal niets op tegen als je snapt dat het speculeren is en dat je al je geld kan kwijtraken.

Helaas hebben heleboel mensen dat niet zo in de gaten met deze hype en stoppen ze heleboel geld erin die ze eigenlijk niet kunnen missen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175858697
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:47 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Daar is helemaal niets op tegen als je snapt dat het speculeren is en dat je al je geld kan kwijtraken.

Helaas hebben heleboel mensen dat niet zo in de gaten met deze hype en stoppen ze heleboel geld erin die ze eigenlijk niet kunnen missen.
Ja dat snap ik, ik denk eigenlijk dat iedereen dat wel snapt maar dat sommige mensen uit wanhoop of hebzucht onverantwoorde risico’s nemen. Maar dat is natuurlijk menselijk gedrag, dat kun je niet de bitcoin of cryptocurrency in het algemeen aanrekenen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 20 december 2017 @ 13:18:23 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175863832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Daar is helemaal niets op tegen als je snapt dat het speculeren is en dat je al je geld kan kwijtraken.

Helaas hebben heleboel mensen dat niet zo in de gaten met deze hype en stoppen ze heleboel geld erin die ze eigenlijk niet kunnen missen.
Je hele vermogen in euro's op een spaarrekening zetten is uiteindelijk ook speculeren.
Je gaat er dan van uit dat de euro niet omvalt en de bank blijft bestaan.

De euro is gebaseerd op schulden en de bitcoin op helemaal niets.
Als ik mag kiezen tussen schulden of niets, dan heb ik de keuze snel gemaakt.
Tot nooit .......
pi_175865967
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Je hele vermogen in euro's op een spaarrekening zetten is uiteindelijk ook speculeren.
Je gaat er dan van uit dat de euro niet omvalt en de bank blijft bestaan.

De euro is gebaseerd op schulden en de bitcoin op helemaal niets.
Als ik mag kiezen tussen schulden of niets, dan heb ik de keuze snel gemaakt.
onzin natuurlijk

De Europese banken zijn redelijk stabiel, dat kan je van de bitcoin en andere digitale munten niet zeggen. Ze hebben niet voor niets van die verschrikkelijke koersschommelingen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 20 december 2017 @ 15:07:43 #47
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175866207
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:55 schreef klaasweetalles het volgende:
De Europese banken zijn redelijk stabiel.
Als we de afgelopen jaren niet nog meer schulden zijn aangegaan zouden we in europa geen banken en geen euro meer hebben. Ik weet niet precies wat jij onder stabiel verstaat.
Tot nooit .......
pi_175866300
Bitcoin is maar een klein onderdeel. De volgende cryptocurrencies staan al in de startblokken.
  woensdag 20 december 2017 @ 15:20:21 #49
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175866417
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:13 schreef cb2013 het volgende:
Bitcoin is maar een klein onderdeel. De volgende cryptocurrencies staan al in de startblokken.
En het in het verleden weinig voorgekomen dat de eerste van een product ook daadwerkelijk overleefde. Meestal ging een verbeterd product van de concurrent uiteindelijk de wereld veroveren.
Tot nooit .......
pi_175866572
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als we de afgelopen jaren niet nog meer schulden zijn aangegaan zouden we in europa geen banken en geen euro meer hebben. Ik weet niet precies wat jij onder stabiel verstaat.
Een dergelijke crisis lijkt mij alleen maar voordelen op te leveren voor die ene stabiele cryptomunt. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')