abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 14:30:18 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175838109


Bali!!!
Het mooie Indonesische eiland tussen Java en Lombok. Het enige voornamelijk Hindoestaanse eiland ook van alle Indonesische eilanden. Startplaats voor vele reizigers die naar Indonesië gaan.



Bali wordt ook wel door zijn vele Hindoestaanse pura's Het eiland van de duizend tempels genoemd. Voor de archeologen onder ons dus genoeg te zien. Naast de vele kloosters zijn er ook wel wat paleizen en Koningsgraven (Gunung Kawi) te bezichtigen.



Uiteraard vind je er ook mooie stranden. Vooral de zuidkust is geliefd onder de beachlovers. In Ubud tref je een grote schare aan yoga-retraite-gangers aan, maar ook de wat actievere backpacker laat daar zijn gezicht zien. Bijvoorbeeld om een Kecak-dansvoorstelling te bekijken, of om een heerlijke Babi Guling te verorberen, of om een vulkaan af te dalen per fiets.







In het noorden kun je bij Amed heerlijk snorkelen rond een oud Japans wrak, kun je bij Lovina met 50 bootjes tegelijk op zoek naar wat dolfijnen, of kun je geweldig snorkelen bij Menjangan Island. In de hooglanden vind je mooie meren en verstopte watervallen, rijstvelden zijn overal, maar de mooiste vind je bij Jati Luwih.



Vliegen doe je op hoofdstad Denpasar, vanaf Gilimanuk kun je met de boot naar Java, vanaf Amed en Padang Bai ga je op hoge snelheid per boot naar de Gili's, vanaf Sanur kun je makkelijk naar Nusa Lembongan en Nusa Penida.

Wat brengt jou naar Bali?

[ Bericht 50% gewijzigd door UIO_AMS op 20-12-2017 06:06:38 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175838294
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:30 schreef UIO_AMS het volgende:
Bali!!!

(Mooiere OP volgt.)
Maak er maar wat moois van ^O^
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 15:42:33 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175839845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:41 schreef Maureentje het volgende:
Maak er maar wat moois van ^O^
Nyepi dus.

Toen wij er waren, werden de mooi opgemaakte bamboopalen voor de deuren geplaatst. Ook leuk om mee te maken.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175852540
Foto in de OP boven de babi guling doet het niet ;)
  Moderator woensdag 20 december 2017 @ 06:07:10 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175857621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:27 schreef Maureentje het volgende:
Foto in de OP boven de babi guling doet het niet ;)
Deze nieuwe dan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_175862436
quote:
11s.gif Op woensdag 20 december 2017 06:07 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Deze nieuwe dan?
Ja die doet het wel! :)
Mooie OP! ^O^
  Moderator donderdag 21 december 2017 @ 11:38:57 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_175888533
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:11 schreef Maureentje het volgende:
Ja die doet het wel! :)
Mooie OP! ^O^
Vertel eens wat meer over jullie plannen op Bali. Wellicht hebben we nog tips voor jullie. Ook al zal het eerder andersom zijn gezien jullie eerdere bezoeken aan Bali. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176137041
quote:
14s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Vertel eens wat meer over jullie plannen op Bali. Wellicht hebben we nog tips voor jullie. Ook al zal het eerder andersom zijn gezien jullie eerdere bezoeken aan Bali. :P.
Teveel plannen die eigenlijk in onze dagen passen :P
Maar bijv. Trunyan cemetary ,aling aling waterval,secret garden of sambagan, Taman Festival Park (verlaten pretpark waar ik dit jaar alleen ben geweest :o http://www.dazeddigital.c(...)me-park-in-indonesia), nyepi /ogoh ogoh ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Maureentje op 30-12-2017 11:27:44 ]
pi_176138302
Geloof niet dat de USS Liberty onder de categorie Japanse wrakken valt :D
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)
pi_176177316
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 05:52 schreef Jdw het volgende:
USS Liberty
Verkeerde topic? :P
pi_176187374
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 05:52 schreef Jdw het volgende:
Geloof niet dat de USS Liberty onder de categorie Japanse wrakken valt :D
Hij bedoelt natuurlijk de USAT Liberty. Getorpedeerd door de jappen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 15:27:29 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176237941
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 02:22 schreef Maureentje het volgende:
Teveel plannen die eigenlijk in onze dagen passen :P
Maar bijv. Trunyan cemetary ,aling aling waterval,secret garden of sambagan, Taman Festival Park (verlaten pretpark waar ik dit jaar alleen ben geweest :o http://www.dazeddigital.c(...)me-park-in-indonesia), nyepi /ogoh ogoh ;)
Tof! Dat verlaten pretpark ken ik niet. Wij begonnen een paar jaar terug onze Bali / Indonesië reis in Sanur.
Qua Hindoe-festival hebben we Galungan & Kuningan meegemaakt. Was erg mooi.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176282654
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2017 12:41 schreef miro86 het volgende:
USAT Liberty
  zondag 7 januari 2018 @ 16:17:21 #14
286575 Roces18
Chef de party
pi_176347173
Wat zijn de echte must-do's voor 2 weken bali in mei?
Na jarenlang reizen door Azie kan ik geen koningsgraf of tempel meer te zien (tenzij ze spectaculair zijn). Ben daarnaast zelf ook op zoek naar de meer actievere dingen zoals duiken (beste spots?) en had zelf al het beklimmen van de gunung batur gevonden.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 17:20:04 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176348316
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 16:17 schreef Roces18 het volgende:
Wat zijn de echte must-do's voor 2 weken bali in mei?
Na jarenlang reizen door Azie kan ik geen koningsgraf of tempel meer te zien (tenzij ze spectaculair zijn). Ben daarnaast zelf ook op zoek naar de meer actievere dingen zoals duiken (beste spots?) en had zelf al het beklimmen van de gunung batur gevonden.
Mooiste snorkelen is bij Menjangan Island, dus ik denk dat het bij dat nationale park ook het beste duiken is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 7 januari 2018 @ 19:04:35 #16
286575 Roces18
Chef de party
pi_176350375
quote:
14s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:20 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Mooiste snorkelen is bij Menjangan Island, dus ik denk dat het bij dat nationale park ook het beste duiken is.
Ik lees dat er tegenwoordig vrij veel afval is en het koraal zo goed als dood is :{ wel herten op het strand :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 13:21:07 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176363966
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:04 schreef Roces18 het volgende:
Ik lees dat er tegenwoordig vrij veel afval is en het koraal zo goed als dood is :{ wel herten op het strand :P
Wellicht kun je dan beter naar de Gili's.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 8 januari 2018 @ 13:53:20 #18
286575 Roces18
Chef de party
pi_176364648
quote:
2s.gif Op maandag 8 januari 2018 13:21 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wellicht kun je dan beter naar de Gili's.
Hmmm.. daar ga ik me eens even over inlezen dan!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_176831233
Ik weet dus dat je paspoort 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in Bali. Nu kom ik aan op 10 maart om 22u. Mijn paspoort is geldig t/m 10 september.
Als ik dan vertraging heb,heb ik dan een probleem? :{
  Moderator dinsdag 30 januari 2018 @ 07:07:36 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176832492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:07 schreef Maureentje het volgende:
Ik weet dus dat je paspoort 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in Bali. Nu kom ik aan op 10 maart om 22u. Mijn paspoort is geldig t/m 10 september.
Als ik dan vertraging heb,heb ik dan een probleem? :{
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je paspoort vernieuwen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 21:00:01 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_176847266
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 00:07 schreef Maureentje het volgende:
Ik weet dus dat je paspoort 6 maanden geldig moet zijn bij aankomst in Bali. Nu kom ik aan op 10 maart om 22u. Mijn paspoort is geldig t/m 10 september.
Als ik dan vertraging heb,heb ik dan een probleem? :{
Naast dat het geen kwaad kan om je paspoort te vernieuwen heb je in principe geen probleem want de luchtvaartmaatschappij zal je in ieder geval meenemen omdat de geplande aankomst voor de afloopdatum van je paspoort ligt en de immigratie in principe bij vluchten van de geplande aankomst en vertrektijd uitgaat.
Want bij vertrek, als je om 00:01 vertrekt ga je dus de voorgaande dag door de immigratie, maar men gaat dan uit van de vertrektijd van de vlucht. Bij vertragingen gaat men ook uit van de oorspronkelijke tijden om te voorkomen dat er reizigers buiten hun schuld in de problemen komen met de immigratiewetten en boetes of inreis verboden krijgen omdat ze de de maximale verblijfsduur overschrijden. (Lees dat dan al deze reizigers moeten worden doorverwezen naar een aparte medewerker in plaats dat het direct bij de reguliere 'immigratiebooth' kan worden afgehandeld.
Bij annuleringen werkt het iets anders en als het een enkele vlucht is dan heb je kans dat je wordt doorverwezen naar iemand die de tijd heeft om naar je verhaal te luisteren en beslissingen te nemen, bij grotere incidenten, bijvoorbeeld tijdelijke opschorten van vliegverkeer zal men weer een algemene richtlijn doen uitgaan dat men de verblijfsduur wat ruimer mag zien.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_176993558
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 21:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Naast dat het geen kwaad kan om je paspoort te vernieuwen heb je in principe geen probleem want de luchtvaartmaatschappij zal je in ieder geval meenemen omdat de geplande aankomst voor de afloopdatum van je paspoort ligt en de immigratie in principe bij vluchten van de geplande aankomst en vertrektijd uitgaat.
Want bij vertrek, als je om 00:01 vertrekt ga je dus de voorgaande dag door de immigratie, maar men gaat dan uit van de vertrektijd van de vlucht. Bij vertragingen gaat men ook uit van de oorspronkelijke tijden om te voorkomen dat er reizigers buiten hun schuld in de problemen komen met de immigratiewetten en boetes of inreis verboden krijgen omdat ze de de maximale verblijfsduur overschrijden. (Lees dat dan al deze reizigers moeten worden doorverwezen naar een aparte medewerker in plaats dat het direct bij de reguliere 'immigratiebooth' kan worden afgehandeld.
Bij annuleringen werkt het iets anders en als het een enkele vlucht is dan heb je kans dat je wordt doorverwezen naar iemand die de tijd heeft om naar je verhaal te luisteren en beslissingen te nemen, bij grotere incidenten, bijvoorbeeld tijdelijke opschorten van vliegverkeer zal men weer een algemene richtlijn doen uitgaan dat men de verblijfsduur wat ruimer mag zien.
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 07:07 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je paspoort vernieuwen.
Toch maar een nieuw paspoort besteld :)
Stel er is wat met Agung en de vlucht gaat later,dan heb ik toch liever geen problemen :P

Nog 31 dagen 8-) *O*
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 19:00:47 #23
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176996896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:58 schreef Maureentje het volgende:
Toch maar een nieuw paspoort besteld :)
Stel er is wat met Agung en de vlucht gaat later,dan heb ik toch liever geen problemen :P

Nog 31 dagen 8-) *O*
Slim. Veel plezier alvast!
Reisplannen al helemaal rond?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177005666
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Slim. Veel plezier alvast!
Reisplannen al helemaal rond?
Ja nog steeds dezelfde plannen om te gaan doen,al denk ik niet dat het allemaal in ons tijdschema past :D
We hebben voor Ogoh-Ogoh en Nyepi 2 dagen een 8 persoons villa (we zijn met zijn 3en :P ) net buiten Ubud geboekt met rondom rijstvelden en in de verte Agung O+ Hoop zo op een heldere nacht!
pi_177546341
In september hoop ik naar Bali te gaan als huwelijksreis. Ik ga er voor de 2e keer heen. De eerste keer was met ons gezien en heeft een privé chauffeur ons over het hele eiland gereden. Nu ik alleen met mijn (toekomstige) vrouw heen ga wou ik eigenlijk niks plannen, een auto huren en rond trekken. Ik weet alleen niet of het slim is om daar zelf rond te rijden. Ik weet dat het verkeer niet best is, maar toen had ik zelf volgens mij pas net mijn rijbewijs (is al 6 jaar geleden).

Is het aan te raden om daar zelf rond te rijden?
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 11:48:23 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177546882
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:23 schreef dimmak het volgende:
In september hoop ik naar Bali te gaan als huwelijksreis. Ik ga er voor de 2e keer heen. De eerste keer was met ons gezien en heeft een privé chauffeur ons over het hele eiland gereden. Nu ik alleen met mijn (toekomstige) vrouw heen ga wou ik eigenlijk niks plannen, een auto huren en rond trekken. Ik weet alleen niet of het slim is om daar zelf rond te rijden. Ik weet dat het verkeer niet best is, maar toen had ik zelf volgens mij pas net mijn rijbewijs (is al 6 jaar geleden).

Is het aan te raden om daar zelf rond te rijden?
Wij gaan aan het einde van het jaar ook onze huwelijksreis in Indonesië vieren en starten en eindigen op Bali. Ook ons tweede bezoek.

Gezien de lage kosten van een privé-chauffeur, de rijstijl van de gemiddelde Balinees, de 'boetes' van de politie en het links rijden, zou ik niet zelf rijden. Maar dat is een persoonlijke kwestie. Voor ¤ 20 heb je al een privé-chauffeur die je een halve dag rondrijdt. Dat vinden wij wel zo relaxt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177546946
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wij gaan aan het einde van het jaar ook onze huwelijksreis in Indonesië vieren en starten en eindigen op Bali. Ook ons tweede bezoek.

Gezien de lage kosten van een privé-chauffeur, de rijstijl van de gemiddelde Balinees, de 'boetes' van de politie en het links rijden, zou ik niet zelf rijden. Maar dat is een persoonlijke kwestie. Voor ¤ 20 heb je al een privé-chauffeur die je een halve dag rondrijdt. Dat vinden wij wel zo relaxt.
Die chauffeur van ons is toen ook echt 3 weken bij ons gebleven en sliep in gastverblijven bij resorts of gewoon in zijn auto.

Het is dus aan te raden om elke dag een ander te regelen in de buurt van de locatie waar je verblijft?
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 12:04:23 #28
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177547249
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 11:51 schreef dimmak het volgende:
Die chauffeur van ons is toen ook echt 3 weken bij ons gebleven en sliep in gastverblijven bij resorts of gewoon in zijn auto.

Het is dus aan te raden om elke dag een ander te regelen in de buurt van de locatie waar je verblijft?
Wij zaten veelal in Ubud en hebben vandaaruit vele dagtripjes gemaakt. Een chauffeur regelen is heel makkelijk. Onze 3e chauffeur was prima. Hij reed pelan pelan (= rustig/veilig) en bracht ons naar mooie plekjes zonder de bekende tourist traps en kwam zelf ook met goede suggesties voor tussenstops die in ons straatje pasten. Die hebben we daarna als vaste chauffeur gebruikt. Op een gegeven moment hoefden we ook niet meer te onderhandelen over de prijs. Hij bracht ons naar de ferry naar Java, haalde en bracht ons naar het vliegveld, haalde ons op toen we weer terug op Bali waren na een paar dagen op de Gili's, etc. En als je een (half) dagje geen auto nodig hebt, hoef je er ook niet voor te betalen, terwijl dat met een huurauto natuurlijk wel het geval is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177547283
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:04 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Wij zaten veelal in Ubud en hebben vandaaruit vele dagtripjes gemaakt. Een chauffeur regelen is heel makkelijk. Onze 3e chauffeur was prima. Hij reed pelan pelan (= rustig/veilig) en bracht ons naar mooie plekjes zonder de bekende tourist traps en kwam zelf ook met goede suggesties voor tussenstops die in ons straatje pasten. Die hebben we daarna als vaste chauffeur gebruikt. Op een gegeven moment hoefden we ook niet meer te onderhandelen over de prijs. Hij bracht ons naar de ferry naar Java, haalde en bracht ons naar het vliegveld, haalde ons op toen we weer terug op Bali waren na een paar dagen op de Gili's, etc. En als je een (half) dagje geen auto nodig hebt, hoef je er ook niet voor te betalen, terwijl dat met een huurauto natuurlijk wel het geval is.
Juistem. Dan schrap ik het plan om zelf een auto te huren iig. Thanks!
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 2 maart 2018 @ 12:17:54 #30
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177547475
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:05 schreef dimmak het volgende:
Juistem. Dan schrap ik het plan om zelf een auto te huren iig. Thanks!
Je hoeft maar de straat op te lopen en dan word je al tig keer aangesproken met "Taxi?". Meestal zitten ze naast hun auto en die kun je dan gelijk 'keuren'. Een beetje nieuwe auto met airco is wel fijn natuurlijk.
Een halve dag inclusief een aantal tussenstops zou maximaal 300.000 IDR moeten kosten. De rit van Ubud naar Gilimanuk (ferry naar Java) is ongeveer 120 km, duurde 5 uur met tussenstops en kostte ons 600.000 IDR. Vond ik redelijk aangezien hij natuurlijk ook weer terug moest naar Ubud.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177550704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 12:05 schreef dimmak het volgende:

[..]

Juistem. Dan schrap ik het plan om zelf een auto te huren iig. Thanks!
Zou idd zelf niet gaan rijden daar ;)
Voor 500/600K (30/35eu)heb je een chauffeur voor de hele dag ^O^

Weet je al naar welke plaatsen je gaat?

Ik ga volgende week voor de 3e keer *O* Heerlijk weg uit die smerige kou hier 8-)
pi_177550884
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 14:47 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Zou idd zelf niet gaan rijden daar ;)
Voor 500/600K (30/35eu)heb je een chauffeur voor de hele dag ^O^

Weet je al naar welke plaatsen je gaat?

Ik ga volgende week voor de 3e keer *O* Heerlijk weg uit die smerige kou hier 8-)
Nope. Ik ga het denk ik ook niet plannen. Retour ticket heen, wat hotspots opgeslagen in Google Maps en de Booking.com app bij de hand. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177698223
Vanavond naar Bali 8-) *O*
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 08:00:18 #34
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177700068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 00:57 schreef Maureentje het volgende:
Vanavond naar Bali 8-) *O*
Heel veel plezier!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177701639
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 08:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heel veel plezier!
Dankje!!! :D
  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 07:50:34 #36
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177740562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:20 schreef Maureentje het volgende:
Dankje!!! :D
En? Voorspoedige reis gehad? Hoe is het nu op Bali / in Sanur?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177760529
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 07:50 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

En? Voorspoedige reis gehad? Hoe is het nu op Bali / in Sanur?
Ja hele goede reis gehad, alleen de overstap was heel kort. Konden nog net 1 sigaret roken want toen we bij het toestel aankwamen stond er al final call :o
Het weer is goed, wel errug warm 8-) 30gr met gevoelstemperatuur 36!
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 09:30:05 #38
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177761897
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 06:24 schreef Maureentje het volgende:
Ja hele goede reis gehad, alleen de overstap was heel kort. Konden nog net 1 sigaret roken want toen we bij het toestel aankwamen stond er al final call :o
Vlucht van KLM met tussenstop in Singapore? Die hadden wij tenminste. Kon je nog een uurtje je benen strekken en inderdaad een sigaret roken als je de rookruimte op tijd kon vinden. Gelukkig wel weer in hetzelfde vliegtuig instappen destijds.

quote:
Het weer is goed, wel errug warm 8-) 30gr met gevoelstemperatuur 36!
Vreselijk. }:|
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177763286
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Vlucht van KLM met tussenstop in Singapore? Die hadden wij tenminste. Kon je nog een uurtje je benen strekken en inderdaad een sigaret roken als je de rookruimte op tijd kon vinden. Gelukkig wel weer in hetzelfde vliegtuig instappen destijds.

[..]

Vreselijk. }:|
Nee waren met Emirates. Tussenstop in Dubai :)
pi_178032715
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:42 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Nee waren met Emirates. Tussenstop in Dubai :)
Hoe bevalt het vliegen met Emirates? Vlieg deze zomer voor de eerste keer met Emirates en ben toch wel benieuwd naar de ervaringen!

OT: Deze zomer dus voor 4 weken naar Bali. De eerste twee weken zijn inmiddels gepland alleen voor de laatste weken zijn we op zoek naar een hotel waar we het laatste deel van de vakantie voornamelijk echt kunnen relaxen. Nu ben ik gestuit op het Legian Beach Hotel. Is er iemand die daar al een keer is verbleven en mij zijn of haar ervaring met dat hotel kan vertellen?
pi_178050566
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 12:24 schreef wessab het volgende:

[..]

Hoe bevalt het vliegen met Emirates? Vlieg deze zomer voor de eerste keer met Emirates en ben toch wel benieuwd naar de ervaringen!

Ik vind vliegen met Emirates helemaal geweldig,vooral het eerste stuk van Amsterdam naar Dubai want dan vlieg je met het grootste passagiersvliegtuig dat er is (A380) Ruime stoelen,ruime beenruimte,groot eigen entertainment scherm,wifi, goede service en goede catering. Vind het ook fijn als je naar Bali vliegt dat de tussenstop zo ongeveer in het midden zit van de vlucht :) Ams-Dub 6u45 en Dub-Dps 8u45. Ben de eerste keer Bali met KLM gevlogen en dan heb je eerst een hele lange vlucht naar Singapore van 12 uur en dan is het laatste stukje nog iets meer dan 2 uur
pi_178142156
Iemand ervaringen met Grab als taxi in Bali? Hoor positieve verhalen ook dat het goedkoper is dan normale taxi's.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_178165341
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:44 schreef dimmak het volgende:
Iemand ervaringen met Grab als taxi in Bali? Hoor positieve verhalen ook dat het goedkoper is dan normale taxi's.
Grab taxi's zijn op veel plekken niet welkom omdat ze werk van locale taxi chauffeurs afnemen omdat ze goedkoper zijn. Je hebt dus kans dat je een eind naar je ophaal/afhaal plek moet lopen als je Grab neemt.
Zelf namen wij locale chauffeurs en daar spreek je dan van te voren een prijs mee af. Voor een dag is 500k/600k (30-35eu) een normale prijs
pi_178165517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:13 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Grab taxi's zijn op veel plekken niet welkom omdat ze werk van locale taxi chauffeurs afnemen omdat ze goedkoper zijn. Je hebt dus kans dat je een eind naar je ophaal/afhaal plek moet lopen als je Grab neemt.
Zelf namen wij locale chauffeurs en daar spreek je dan van te voren een prijs mee af. Voor een dag is 500k/600k (30-35eu) een normale prijs
Ah, duidelijk.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 10:11:18 #45
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_178166078
Je kunt je ook afvragen waarom grab en uber goedkoper zijn dan gewone taxi's / private drivers. Vraagt de één veel te veel of de ander veel te weinig?
Als ik berichten lees van ¤ 2,50 voor een half uur in een grab / uber, dan kun je wel nagaan dat het uurloon van de betreffende chauffeur centenwerk is. Dan maak je naar mijn mening misbruik van de economische situatie en draag je als rijke toerist niet echt bij aan de (economische) ontwikkeling van het land dat je bezoekt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_178166703
Sowieso is vervoer niet iets waar je op hoeft te besparen. is allemaal al belachelijk goedkoop.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_178167467
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:51 schreef MichelWuyts het volgende:
Sowieso is vervoer niet iets waar je op hoeft te besparen. is allemaal al belachelijk goedkoop.
Gaat vooral om het gebruiksgemak. Uber werkt natuurlijk fantastisch in het buitenland. Dacht dat het met Grab dan ook wel zo zou zijn.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_178169935
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 11:49 schreef dimmak het volgende:

[..]

Gaat vooral om het gebruiksgemak. Uber werkt natuurlijk fantastisch in het buitenland. Dacht dat het met Grab dan ook wel zo zou zijn.
In bali heb je eerder last van te veel chauffeurs. Zelfs in the middle of nowhere. Anders helpen locals je ter plaatse en kennen ze wel een neef of vriend die chauffeur is.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_178170579
Ik heb zojuist ook geboekt voor in september. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_178184301
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:29 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

In bali heb je eerder last van te veel chauffeurs. Zelfs in the middle of nowhere. Anders helpen locals je ter plaatse en kennen ze wel een neef of vriend die chauffeur is.
Hahaha ja zowat om de 10 meter word je aangesproken of je een taxi wilt of een tour. Zeg je No thanks! dan vragen ze of je morgen wilt :D
Wel goede prijsafspraken maken van te voren! ^O^
pi_178184307
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:01 schreef dimmak het volgende:
Ik heb zojuist ook geboekt voor in september. :)
Eerste keer Bali? :)
pi_178186503
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 00:24 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Eerste keer Bali? :)
2e keer. 1e keer is al een tijdje geleden. Mijn vriendin is er nog nooit geweest, dus gaan we eerst naar Bali voordat we andere plekken aandoen. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_179374873
Ik ben toch maar aan het plannen. Is toch onderdeel van de voorpret. Op dit moment ziet mijn planning er zo uit. Zouden jullie nog wat veranderen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_179374921
Ziet er goed uit. Ik zou langer in Ubud blijven, maar dat is persoonlijk.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  Moderator zaterdag 2 juni 2018 @ 20:54:17 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_179566460
Hey, een topic specifiek over Bali *O* wij gaan er 8 dagen heen (rest gaan we naar Java ;)) en hebben Ubud, Nusa Ceningan en Menjangan Island op de planning *O* is er nog meer uit te halen in die tijd of kunnen we het beter bij deze 3 dingen laten? We eindigen onze reis op Bali dus het mag een beetje senang zijn ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 22:18:53 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181164673
*kick*

De planning is iets aangepast. Het wordt Menjangan, Munduk, 4 nachten Ubud en dan hebben we nog 4 nachten over.

We zouden 3 nachten Nusa Ceningan doen maar we overwegen dit aan te passen vanwege de aardbevingen. Je komt dan niet echt makkelijk van een eiland af en we hebben weinig speling omdat we de volgende dag al terug vliegen.

Ik denk nu aan 2 nachten Uluwatu en 2 nachten Canggu, is dat wat? Of zijn er andere plekken die we écht niet kunnen missen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181234988
@dimmak ik zou op Bali niet zelf gaan rondrijden, het is er waanzinnig druk en iedereen doet wat hem of haar het beste lijkt op dat moment :-).
pi_181251180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 18:26 schreef ReizenFleur het volgende:
@dimmak ik zou op Bali niet zelf gaan rondrijden, het is er waanzinnig druk en iedereen doet wat hem of haar het beste lijkt op dat moment :-).
Noted.

Iemand die momenteel op Bali zit en mij iets kan vertellen over de situatie op de Gili eilanden en Lombok? Zoals ik hierboven al heb beschreven maken die deel uit van mijn reis, maar gezien de recente aardbevingen moet ik ze denk ik schrappen?
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:52:49 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181252917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Noted.

Iemand die momenteel op Bali zit en mij iets kan vertellen over de situatie op de Gili eilanden en Lombok? Zoals ik hierboven al heb beschreven maken die deel uit van mijn reis, maar gezien de recente aardbevingen moet ik ze denk ik schrappen?
De zuidelijke Gili's zouden misschien nog kunnen maar de noordelijke zou ik zeker niet doen, dat wordt ook afgeraden.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181254227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Noted.

Iemand die momenteel op Bali zit en mij iets kan vertellen over de situatie op de Gili eilanden en Lombok? Zoals ik hierboven al heb beschreven maken die deel uit van mijn reis, maar gezien de recente aardbevingen moet ik ze denk ik schrappen?
Las op verschillende Bali fb groepen dat mensen een mail hebben gekregen over boekingen op de Gili's. Verschillende al gecanceled (zelfs voor oktober) vanuit de hotels zelf. Er schijnt niet veel meer overeind te staan.
https://www.facebook.com/(...)&id=1634660693428222 (vb van FB)
pi_181254389
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:45 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Las op verschillende Bali fb groepen dat mensen een mail hebben gekregen over boekingen op de Gili's. Verschillende al gecanceled (zelfs voor oktober) vanuit de hotels zelf. Er schijnt niet veel meer overeind te staan.
https://www.facebook.com/(...)&id=1634660693428222 (vb van FB)
Hmm dat is echt wel kut. Ik ga de resorts die ik heb geboekt ook maar even benaderen.

Ik las ergens wel dat de tours begin september weer starten op de Gili's vanaf Bali.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181254532
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:53 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hmm dat is echt wel kut. Ik ga de resorts die ik heb geboekt ook maar even benaderen.

Ik las ergens wel dat de tours begin september weer starten op de Gili's vanaf Bali.
Niet alles zal er zo erg aan toe zijn (hoop ik :'( ) Maar dit hotel zal in oktober echt nog niet open zijn vrees ik
Als je al resorts daar hebt geboekt dan zou je op FB kunnen kijken hoe t daar ermee voor staat?
pi_181255215
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 14:53 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hmm dat is echt wel kut. Ik ga de resorts die ik heb geboekt ook maar even benaderen.

Ik las ergens wel dat de tours begin september weer starten op de Gili's vanaf Bali.
Echt kut voor jou ja :')
pi_181255611
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Echt kut voor jou ja :')
Je snapt best wat ik bedoel Hans. Buitenom dat het enorm kut is voor die mensen dat alles daar in puin ligt en alle slachtoffers, schieten ze er ook niets mee op als de toeristen weg blijven. Vanuit dat oogpunt zou ik wel graag naar Gili/Lombok willen om zo de bevolking toch te steunen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181398901
Ik zou het gewoon ter plekke checken, de situatie kan denk ik snel verbeteren/verslechteren. Ik zag bekenden in het zuiden wel in hostels terecht kunnen, zij waren in het noorden aan het helpen, maar daar was 't gewoon te onveilig.
pi_181398979
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 12:32 schreef dimmak het volgende:

[..]

Noted.

Iemand die momenteel op Bali zit en mij iets kan vertellen over de situatie op de Gili eilanden en Lombok? Zoals ik hierboven al heb beschreven maken die deel uit van mijn reis, maar gezien de recente aardbevingen moet ik ze denk ik schrappen?
Wij zijn trouwens gaan raften op Bali, erg tof! Mag ik een link delen hier, of is dat niet toegestaan? Gooi 'm dan maar weg :-).

<<edit>> niet toegestaan dus

Check zelf tzt even online de aanbiedingen als je zoiets wil doen, we hebben 10 jaar geleden ook geraft, toen was t 75 dollar pp, nu maar 25. Hetzelfde arrangement ;-) Beetje zoeken is dus een aanrader. Je kan gewoon de dag ervoor boeken, genoeg aanbod.

[ Bericht 9% gewijzigd door UIO_AMS op 23-08-2018 17:02:48 ]
pi_181399519
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:52 schreef ReizenFleur het volgende:

[..]

Wij zijn trouwens gaan raften op Bali, erg tof! Mag ik een link delen hier, of is dat niet toegestaan? Gooi 'm dan maar weg :-).

<<edit>> niet toegestaan dus

Check zelf tzt even online de aanbiedingen als je zoiets wil doen, we hebben 10 jaar geleden ook geraft, toen was t 75 dollar pp, nu maar 25. Hetzelfde arrangement ;-) Beetje zoeken is dus een aanrader. Je kan gewoon de dag ervoor boeken, genoeg aanbod.
Uiteraard is dat toegestaan. :) Heb dat een aantal jaar geleden ook al gedaan op Bali, dat was inderdaad heel tof. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door UIO_AMS op 23-08-2018 17:03:52 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator donderdag 23 augustus 2018 @ 17:03:31 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_181402169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:13 schreef dimmak het volgende:
Uiteraard is dat toegestaan. :) Heb dat een aantal jaar geleden ook al gedaan op Bali, dat was inderdaad heel tof. :)
Niet als het je eigen commerciële site is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_181410942
In September ga ik voor 4 weken naar Bali (1e keer). Wilde de eerste week in Kuta verblijven en daar bij aankomst een hotel/pension te gaan vinden. Is dat aan te raden of is het beter van tevoren te reserveren? Waar moet ik op letten?

Heeft iemand met meer ervaring wellicht iets goeds aan te raden voor Kuta van rond de 15 euro p nacht? Er is zoveel aanbod op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
pi_181411177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:05 schreef Koskesh het volgende:
In September ga ik voor 4 weken naar Bali (1e keer). Wilde de eerste week in Kuta verblijven en daar bij aankomst een hotel/pension te gaan vinden. Is dat aan te raden of is het beter van tevoren te reserveren? Waar moet ik op letten?

Heeft iemand met meer ervaring wellicht iets goeds aan te raden voor Kuta van rond de 15 euro p nacht? Er is zoveel aanbod op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
1 nacht online boeken en dan verder kijken een optie?
pi_181413589
In Kuta? Waarom wil je naar Kuta? Wij bleven daar een nacht omdat we dichtbij de luchthaven moesten zijn en we waren erg blij dat het maar een nacht was. Het is gewoon een soort van Sunny Beach voor Australiers ofzo.

Als ik jou was zou ik daar zo snel mogelijk weg zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181415103
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:40 schreef miro86 het volgende:
In Kuta? Waarom wil je naar Kuta? Wij bleven daar een nacht omdat we dichtbij de luchthaven moesten zijn en we waren erg blij dat het maar een nacht was. Het is gewoon een soort van Sunny Beach voor Australiers ofzo.

Als ik jou was zou ik daar zo snel mogelijk weg zijn.
Ik wilde mijn weken daar vooral vullen met surfen en duiken en had ergens gelezen dat voor surfen voor beginners je het beste gewoon in Kuta kunt zijn. Voor het duiken wilde in naar gili maar weet niet wat de situatie daar nu is na de aardbevingen... als ik daar ben maar eens rondvragen..misschien is Tulamben een goede tweede optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Koskesh op 24-08-2018 02:02:26 ]
pi_181416925
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 01:55 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Ik wilde mijn weken daar vooral vullen met surfen en duiken en had ergens gelezen dat voor surfen voor beginners je het beste gewoon in Kuta kunt zijn. Voor het duiken wilde in naar gili maar weet niet wat de situatie daar nu is na de aardbevingen... als ik daar ben maar eens rondvragen..misschien is Tulamben een goede tweede optie.
January, ok, Kuta is prima voor beginners, maar je hebt waarschijnlijk betere opties.
Voor duiken is Tulamben vooral goedkoop. De Liberty heb je zo gezien. Amed is een andere goedkope optie.
Voor kwaliteit kun je beter richting Pemuteran. (hoeft ook niet duur te zijn, ik kan je per DM/PM vertellen met wie ik gedoken heb in noord Bali).
Maar omdat je voldoende tijd hebt zou je kunnen overwegen om te duiken in Flores of Sulawesi. En surfen kun je ook in bv Lombok's Kuta. Veel rustiger.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181419242
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:12 schreef miro86 het volgende:

[..]

January, ok, Kuta is prima voor beginners, maar je hebt waarschijnlijk betere opties.
Voor duiken is Tulamben vooral goedkoop. De Liberty heb je zo gezien. Amed is een andere goedkope optie.
Voor kwaliteit kun je beter richting Pemuteran. (hoeft ook niet duur te zijn, ik kan je per DM/PM vertellen met wie ik gedoken heb in noord Bali).
Maar omdat je voldoende tijd hebt zou je kunnen overwegen om te duiken in Flores of Sulawesi. En surfen kun je ook in bv Lombok's Kuta. Veel rustiger.
Top, hier kan ik wat mee. Zou je zeggen dat de kwaliteit van het duiken een stuk beter is op flores dan noord Bali? Want dan denk ik dat ik richting Flores ga.

En over koeta op Lombok. Begrijp ik dat het zuiden van lombok dus minder aangetast is door de aardbevingen? Ik vermijd opzich liever plekken waar de gebouwen kunnen insorten.
pi_181419682
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:48 schreef Koskesh het volgende:

[..]

Top, hier kan ik wat mee. Zou je zeggen dat de kwaliteit van het duiken een stuk beter is op flores dan noord Bali? Want dan denk ik dat ik richting Flores ga.

En over koeta op Lombok. Begrijp ik dat het zuiden van lombok dus minder aangetast is door de aardbevingen? Ik vermijd opzich liever plekken waar de gebouwen kunnen insorten.
Flores was fenomenaal, Pemuteran was erg goed. Er zit wel een behoorlijk prijsverschil tussen de twee. Daarnaast zijn de divesites in Flores veel moeilijker en ik weet niet hoe goed je kunt duiken. Vaak vragen ze minstens AOW voor de tofste sites.

Er is geen schade ten zuiden van Praya. Koeta en de zuidelijke Gilis zijn dus gewoon onaangestast - wij waren er 2-3 weken terug. Sengigi en alles verder naar het noorden zou ik voorlopig vermijden.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181422724
Dankje, ik heb nu inmiddels wat beelden gekeken van Flores en dat gaat m wel worden, ziet er prachtig uit.
pi_181454505
Flores is echt vele malen mooier om te duiken!! En te snorkelen. Met een lokale boot op pad gaan is ideaal.
pi_181774566
Wij zitten vanaf 5 september op Bali. Gevlogen met KLM.

De eerste 3 nachten zijn we in Canggu geweest en hebben we geslapen bij Canggu beach appartement. Aanrader. Heel netjes, rustig en nieuw. Het zit in de drukste straat van Canggu maar hier merk je niks van. Het strand is 5 minuten lopen. We hebben daar gesurft. Dit is iets wat je écht moet proberen. We vonden net super leuk maar waren helemaal kapot. Van de 2 uur les die we hadden hebben we maar 50 minuten vol gemaakt.

Nu zitten we in Ubud voor 4 nachten. Vanmiddag eventjes naar Monkey forrest geweest (wat een kut beest, heel agressief) omdat het zo dicht bij ons hotel zit (Bali spirit hotel & Spa). Prachtige omgeving waar het hotel zich bevindt. Nette kamers. Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen.
Vanmiddag gelijk maar 2 scooters gehuurd voor 2 dagen. Morgen gaan we een toch maken met alle typische toeristische dingen die je vindt als je Googled op ‘Ubud bezienswaardigheden’.
Overmorgen naar het zwembad in Kuta. Ze zeggen het beste waterpark van Azië.
En dan die nacht een tocht maken in de nacht naar de top van mount Batur. Verder die dag geen planning want je wordt 02:00 opgehaald bij je hotel. Dus geen idee hoe we er dan aan toe zijn.

Daarna door voor 2 nachten naar Nusa Penida. En daarna zouden we 2 nachten naar Gili T gaan maar we kregen geen contact meer met het hotel. We hoorden van de locals hier dat Nusa Lembongan echt prachtig moest zijn en vergelijkbaar met Gili T qua snorkelen dus nu hebben we vanmiddag gelijk daar maar ons hotel voor 2 dagen geboekt.

De laatste 3 nachten zitten we in Sanur. Wat we daar gaan doen weten we nog niet. Maar waarschijnlijk veel relaxen.
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 17:18:37 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181775112
Wij zitten momenteel ook in Ubud en gaan overmorgen voor 4 dagen naar Canggu. Goed om te horen dat je het leuk vond! Ik ben erg benieuwd. Nog tips voor goede restaurants of andere dingen?

Ik denk dat we ook wel een middagje Kuta gaan doen, toch eens kijken of de stranden er echt zo mooi zijn ;)

Bedoel je trouwens niet het waterpark in Canggu, Waterbom Bali? En waarom daar nu nog heen, was toch handiger geweest toen jullie er zaten :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181787932
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 17:18 schreef MaJo het volgende:
Wij zitten momenteel ook in Ubud en gaan overmorgen voor 4 dagen naar Canggu. Goed om te horen dat je het leuk vond! Ik ben erg benieuwd. Nog tips voor goede restaurants of andere dingen?

Ik denk dat we ook wel een middagje Kuta gaan doen, toch eens kijken of de stranden er echt zo mooi zijn ;)

Bedoel je trouwens niet het waterpark in Canggu, Waterbom Bali? En waarom daar nu nog heen, was toch handiger geweest toen jullie er zaten :?
Wij hebben altijd ontbeten bij Lacalita. Dat zat net in net uit het steegje waar we zaten met ons appartement. Monsieur spoon moet je écht heen gaan voor de lekkerste taartjes. En als je stiekem brood een beetje mist.
Old man’s voor je drankje ‘s avonds is ook leuk.

Heb jij nog tips voor Ubud?

Ja klopt. Dat was inderdaad makkelijker geweest. Maar ik ben de eerste dag verschrikkelijk verbrand (heb sinds gister ook blaasjes op m’n schouder) dus we stellen het waterpark ook nog even uit. Misschien in Sanur. Anders maar niet. Zwemmen in bikini met blote schouders is nu geen optie.
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 02:58:49 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181789694
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:49 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Wij hebben altijd ontbeten bij Lacalita. Dat zat net in net uit het steegje waar we zaten met ons appartement. Monsieur spoon moet je écht heen gaan voor de lekkerste taartjes. En als je stiekem brood een beetje mist.
Old man’s voor je drankje ‘s avonds is ook leuk.

Heb jij nog tips voor Ubud?

Ja klopt. Dat was inderdaad makkelijker geweest. Maar ik ben de eerste dag verschrikkelijk verbrand (heb sinds gister ook blaasjes op m’n schouder) dus we stellen het waterpark ook nog even uit. Misschien in Sanur. Anders maar niet. Zwemmen in bikini met blote schouders is nu geen optie.
Bedankt voor de tips, ik ga het checken ^O^ Als je wat meer wil betalen en er ruimte is kan ik Room 4 Dessert aanraden. Een luxe dessert restaurant, zat ook in Chef's Table dus boeken is essentieel. We hadden een proeverij van 9 desserts, was echt heerlijk :9

Verder kan ik Fair Warung Bale aanraden. Een fairtrade restaurant waarvan alle opbrengsten naar een goed doel gaan, namelijk gratis gezondheidszorg voor de armste mensen op Bali. Goed doel en ook nog eens heerlijk gegeten!

Gisteren bij Waroeng Bernadette geweest. Die schijnen de beste Rendang van Ubud te hebben en het was inderdaad heel lekker :9

Ah ik snap precies wat je bedoelt! Wij zijn ook vreselijk verbrand tijdens het snorkelen 4 dagen geleden, nog steeds erg last van :X We hebben zometeen een massage, ik hoop dat het te doen is...
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181789781
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:55 schreef Patoshik het volgende:
Wij zitten vanaf 5 september op Bali. Gevlogen met KLM.

De eerste 3 nachten zijn we in Canggu geweest en hebben we geslapen bij Canggu beach appartement. Aanrader. Heel netjes, rustig en nieuw. Het zit in de drukste straat van Canggu maar hier merk je niks van. Het strand is 5 minuten lopen. We hebben daar gesurft. Dit is iets wat je écht moet proberen. We vonden net super leuk maar waren helemaal kapot. Van de 2 uur les die we hadden hebben we maar 50 minuten vol gemaakt.

Nu zitten we in Ubud voor 4 nachten. Vanmiddag eventjes naar Monkey forrest geweest (wat een kut beest, heel agressief) omdat het zo dicht bij ons hotel zit (Bali spirit hotel & Spa). Prachtige omgeving waar het hotel zich bevindt. Nette kamers. Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen.
Vanmiddag gelijk maar 2 scooters gehuurd voor 2 dagen. Morgen gaan we een toch maken met alle typische toeristische dingen die je vindt als je Googled op ‘Ubud bezienswaardigheden’.
Overmorgen naar het zwembad in Kuta. Ze zeggen het beste waterpark van Azië.
En dan die nacht een tocht maken in de nacht naar de top van mount Batur. Verder die dag geen planning want je wordt 02:00 opgehaald bij je hotel. Dus geen idee hoe we er dan aan toe zijn.

Daarna door voor 2 nachten naar Nusa Penida. En daarna zouden we 2 nachten naar Gili T gaan maar we kregen geen contact meer met het hotel. We hoorden van de locals hier dat Nusa Lembongan echt prachtig moest zijn en vergelijkbaar met Gili T qua snorkelen dus nu hebben we vanmiddag gelijk daar maar ons hotel voor 2 dagen geboekt.

De laatste 3 nachten zitten we in Sanur. Wat we daar gaan doen weten we nog niet. Maar waarschijnlijk veel relaxen.
Je weet dat de scooters in Bali qua cc onder de categorie motor vallen? Je hebt dus een motorrijbewijs nodig mocht je een ongeluk of zo krijgen,anders ben je niet verzekerd ;) Voor de politie daar is een internationaal rijbewijs genoeg als je aangehouden wordt.

Als je in Sanur zit, kan je een fiets huren en langs het strand fietsen ^O^ Aan de ene kant zit een mangrove bos en als je aan de andere kant ff doorfietst dan kan je naar een verlaten pretpark fietsen als je dat leuk vindt. Ben er zelf 2 keer geweest. https://www.tripadvisor.n(...)r_Denpasar_Bali.html
's Avonds kan je een taxi nemen naar Double six beach in Seminyak om de zonsondergang te zien. Op bean bags genieten van het uitzicht,lekker eten en overal spelen bandjes.(Vertrek wel op tijd want rond 18u begint de zonsondergang al en het verkeer er naar toe is erg druk)



Als je in Sanur wilt blijven dan is,Casablanca een leuke plek om 's avonds heen te gaan. ^O^
https://www.tripadvisor.n(...)r_Denpasar_Bali.html

Weet niet waar je zit in Sanur maar om te eten kan ik je Lilla Warung en Coconut Tree aanraden. (zijn natuurlijk meer lekkere eettentjes/restaurants maar hier kom ik elk jaar wel ff terug :9 (vooral de eerste)
https://www.tripadvisor.n(...)r_Denpasar_Bali.html
https://www.tripadvisor.n(...)r_Denpasar_Bali.html

Als je nog een beachclub zoekt in Sanur dan is Artotel erg leuk en ze hebben daar ook lekker eten.
https://www.tripadvisor.n(...)r_Denpasar_Bali.html
pi_181790090
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 02:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips, ik ga het checken ^O^ Als je wat meer wil betalen en er ruimte is kan ik Room 4 Dessert aanraden. Een luxe dessert restaurant, zat ook in Chef's Table dus boeken is essentieel. We hadden een proeverij van 9 desserts, was echt heerlijk :9

Verder kan ik Fair Warung Bale aanraden. Een fairtrade restaurant waarvan alle opbrengsten naar een goed doel gaan, namelijk gratis gezondheidszorg voor de armste mensen op Bali. Goed doel en ook nog eens heerlijk gegeten!

Gisteren bij Waroeng Bernadette geweest. Die schijnen de beste Rendang van Ubud te hebben en het was inderdaad heel lekker :9

Ah ik snap precies wat je bedoelt! Wij zijn ook vreselijk verbrand tijdens het snorkelen 4 dagen geleden, nog steeds erg last van :X We hebben zometeen een massage, ik hoop dat het te doen is...
Even snel reageren want we hebben even WiFi. Reageer straks wel op de rest.
Als je zegt dat je er last van hebt houden ze er ontzettend veel rekening mee. Ik had de tweede dag ook een massage (bij spring in Sanur). En ze waren ontzettend lief.
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 14:11:22 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181796658
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 05:02 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Even snel reageren want we hebben even WiFi. Reageer straks wel op de rest.
Als je zegt dat je er last van hebt houden ze er ontzettend veel rekening mee. Ik had de tweede dag ook een massage (bij spring in Sanur). En ze waren ontzettend lief.
Het ging uiteindelijk prima, nergens last van gehad! Het is inmiddels ook alweer 4 dagen geleden dat we verbrand zijn maar het is nog wel rood. Zolang je er over wrijft doet het dus geen pijn, krabben eraan is echter nog steeds geen aanrader ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 04:54:41 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181851459
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:49 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Wij hebben altijd ontbeten bij Lacalita. Dat zat net in net uit het steegje waar we zaten met ons appartement. Monsieur spoon moet je écht heen gaan voor de lekkerste taartjes. En als je stiekem brood een beetje mist.
Old man’s voor je drankje ‘s avonds is ook leuk.

Heb jij nog tips voor Ubud?

Ja klopt. Dat was inderdaad makkelijker geweest. Maar ik ben de eerste dag verschrikkelijk verbrand (heb sinds gister ook blaasjes op m’n schouder) dus we stellen het waterpark ook nog even uit. Misschien in Sanur. Anders maar niet. Zwemmen in bikini met blote schouders is nu geen optie.
We zijn gisteren even gaan kijken bij Lacalita maar tortilla's en tacos in de ochtend sprak ons niet zo aan ;) wat vinden jullie er zo goed aan? Of hebben ze 's ochtends ontbijtmenu en hebben we dat gemist?

Wij hebben uiteindelijk ontbeten bij Montagu, was erg lekker en helemaal gezond ;)

De eerste avond zijn we naar Old Man's geweest voor een drankje en gisteravond naar Deus Ex machina. Helemaal hip :D vanavond is het plan om naar de "dirty disco" bij Old Man's te gaan en dan naar Sandbar maar ik ben snipverkouden dus weet niet of dat erin zit...

Ik vind Canggu leuk maar het is zo hip dat het voelt dat je ergens in Spanje ofzo zit. Het echte indonesische gevoel heb je hier niet.

Hoe bevalt Ubud?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator maandag 15 oktober 2018 @ 13:04:33 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182527736
Geboekt voor onze eerste nachten! Over drie weken komen we aan op Bali en dan gaan we gelijk door naar Ubud. Niet naar ons vaste adres waar 'tante' Assi in één van de bungalows woont, maar een paar deuren verder. Zag er een stuk schoner uit. :D
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_182528798
Ik ben sinds gister weer in NL. Geweldige vakantie gehad. Voornamelijk op Bali gebleven en 2 nachten op Nusa Penida, wat werkelijk waar ook prachtig was. Echt heel veel gedaan en af en toe lekker onze rust gepakt.

Verblijfplaatsen: Kuta, Ubud, Permuteran, Munduk, Lovina, Amed, Nusa Penida en Uluwatu. ook in de volgorde.

quote:
14s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:04 schreef UIO_AMS het volgende:
Geboekt voor onze eerste nachten! Over drie weken komen we aan op Bali en dan gaan we gelijk door naar Ubud. Niet naar ons vaste adres waar 'tante' Assi in één van de bungalows woont, maar een paar deuren verder. Zag er een stuk schoner uit. :D
In Ubud heb ik 3 nachten in Frog Haven geslapen, ook echt een aanrader! Komt met gastheer die ontbijt voor je maakt, maar verder geen last van hebt en was prachtig. Je loopt de deur uit en dan na een kleine prachtige wandeling tussen de rijstvelden van +/- 30 minuten sta je in Ubud. Met de auto/scooter was het een paar minuten.
Uitvinder van de biersmiley.
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 13:31:40 #88
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182897321
Nog 2 nachten en dan vliegen we naar Bali!!!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 4 november 2018 @ 17:05:29 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_182939820
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Nog 2 nachten en dan vliegen we naar Bali!!!
Fijne reis!! Ik verwacht een uitgebreid verslag ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 4 november 2018 @ 19:36:03 #90
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_182943318
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:05 schreef MaJo het volgende:
Fijne reis!! Ik verwacht een uitgebreid verslag ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt! Nu op Schiphol, volgende stop: Singapore.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_182946309
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:55 schreef dimmak het volgende:
Ik ben sinds gister weer in NL. Geweldige vakantie gehad. Voornamelijk op Bali gebleven en 2 nachten op Nusa Penida, wat werkelijk waar ook prachtig was. Echt heel veel gedaan en af en toe lekker onze rust gepakt.

Verblijfplaatsen: Kuta, Ubud, Permuteran, Munduk, Lovina, Amed, Nusa Penida en Uluwatu. ook in de volgorde.

[..]

In Ubud heb ik 3 nachten in Frog Haven geslapen, ook echt een aanrader! Komt met gastheer die ontbijt voor je maakt, maar verder geen last van hebt en was prachtig. Je loopt de deur uit en dan na een kleine prachtige wandeling tussen de rijstvelden van +/- 30 minuten sta je in Ubud. Met de auto/scooter was het een paar minuten.
Frog haven is naast waar ik in maart ben geweest :D Wij zaten in Villa Mangku, iets verder op dat paadje.
pi_182946322
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 19:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bedankt! Nu op Schiphol, volgende stop: Singapore.
Goede reis! *O*
pi_182951377
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 21:30 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Frog haven is naast waar ik in maart ben geweest :D Wij zaten in Villa Mangku, iets verder op dat paadje.
Mooie omgeving. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_182958428
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 07:41 schreef dimmak het volgende:

[..]

Mooie omgeving. :)
Ja idd! Via dat pad kon je ook helemaal naar Ubud lopen.
's Avonds ook veel vuurvliegjes gezien langs dat pad.
Heb je ook bij die Warung daar op de hoek van de weg gegeten?
Het zag er niet echt mooi uit ,was echt heerlijk eten daar :9
pi_182959531
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 15:14 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Ja idd! Via dat pad kon je ook helemaal naar Ubud lopen.
's Avonds ook veel vuurvliegjes gezien langs dat pad.
Heb je ook bij die Warung daar op de hoek van de weg gegeten?
Het zag er niet echt mooi uit ,was echt heerlijk eten daar :9
Dat pad zijn wij ook 2 keer afgelopen. Onderweg zat ook een prima warung waar we heerlijk hebben gegeten en genoten van het uitzicht.

En Café Bintang? Dat Japanse tentje? Of meteen die als je de weg op komt?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_182959595
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 16:00 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat pad zijn wij ook 2 keer afgelopen. Onderweg zat ook een prima warung waar we heerlijk hebben gegeten en genoten van het uitzicht.

En Café Bintang? Dat Japanse tentje? Of meteen die als je de weg op komt?
Die hele kleine warung midden in de rijstvelden langs dat pad bedoel je? Daar hebben wij alleen wat gedronken :)

Ik bedoelde de warung gelijk in de bocht.
https://www.tripadvisor.n(...)ud_Gianyar_Bali.html

Deze dus ^O^
  Moderator vrijdag 9 november 2018 @ 23:33:57 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183053460
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 19:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bedankt! Nu op Schiphol, volgende stop: Singapore.
En, hoe bevallen de eerste paar dagen? :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 00:28:36 #98
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183054460
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2018 23:33 schreef MaJo het volgende:
En, hoe bevallen de eerste paar dagen? :s)
Geweldig! We zaten de eerste dagen in Ubud en nu zijn we bij Menjangan Island. We slapen in het park in Nusabay Menjangan Resort. Wel duurder dan we gewend zijn van Indonesië, maar het meer dan waard. Straks snorkelen!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zaterdag 10 november 2018 @ 23:57:32 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183072548
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 november 2018 00:28 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Geweldig! We zaten de eerste dagen in Ubud en nu zijn we bij Menjangan Island. We slapen in het park in Nusabay Menjangan Resort. Wel duurder dan we gewend zijn van Indonesië, maar het meer dan waard. Straks snorkelen!
Daar hebben we ook nog naar gekeken maar uiteindelijk een goedkoper hotel genomen, een van de beste van de reis zelfs! Hoe was het snorkelen? Wel een shirt aangetrokken mag ik hopen? ;)

Blijven jullie de rest van de reis nou op Bali of worden er nog andere eilanden aangedaan?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zondag 11 november 2018 @ 07:39:49 #100
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183074224
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2018 23:57 schreef MaJo het volgende:
Daar hebben we ook nog naar gekeken maar uiteindelijk een goedkoper hotel genomen, een van de beste van de reis zelfs! Hoe was het snorkelen? Wel een shirt aangetrokken mag ik hopen? ;)

Blijven jullie de rest van de reis nou op Bali of worden er nog andere eilanden aangedaan?
Snorkelen was geweldig! Toch wel één van de mooiste snorkelplekken waar we ooit geweest zijn. Uiteraard met lang shirt aan, maar mijn onderbenen zijn wel een beetje verbrand.

We blijven hier nog een paar nachten en gaan dan voor één nachtje in Jimboran zitten om de volgende morgen het vliegtuig naar Flores te nemen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183096569
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 16:03 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Die hele kleine warung midden in de rijstvelden langs dat pad bedoel je? Daar hebben wij alleen wat gedronken :)

Ik bedoelde de warung gelijk in de bocht.
https://www.tripadvisor.n(...)ud_Gianyar_Bali.html

Deze dus ^O^
Die was dicht toen ik er was. En ik bedoel deze. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_184036363
Wij sta nu op het punt om een reis naar Bali te boeken in Mei. Nu horen en lezen wij van mensen die er zijn geweest dat er toch wel veel mensen buikgriep hebben opgelopen daar. En dus ook echt een paar dagen ziek op bed hebben gelegen op Bali. Nu weet ik dat als je naar een vreemd land gaat, je altijd een beetje moet oppassen met het eten enzo. We zijn ook dit jaar naar Mexico geweest en daar ook nergens last van gehad. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Als je een beetje uitkijkt met wat je eet en drinkt valt het dan wel mee?
  vrijdag 28 december 2018 @ 20:34:04 #103
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184040592
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:17 schreef buldozer het volgende:
Wij sta nu op het punt om een reis naar Bali te boeken in Mei. Nu horen en lezen wij van mensen die er zijn geweest dat er toch wel veel mensen buikgriep hebben opgelopen daar. En dus ook echt een paar dagen ziek op bed hebben gelegen op Bali. Nu weet ik dat als je naar een vreemd land gaat, je altijd een beetje moet oppassen met het eten enzo. We zijn ook dit jaar naar Mexico geweest en daar ook nergens last van gehad. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Als je een beetje uitkijkt met wat je eet en drinkt valt het dan wel mee?
Ik heb persoonlijk nooit echt last.

Beetje gezond verstand gebruiken is wel verstandig, wat dat aangaande merk ik wel dat ik mijn backpackerstijd echt wel gehad hebt en lokale straattentjes waar geen stromend water of koeling aanwezig is laat ik links liggen, in Indonesië en ook in Thailand, Komt natuurlijk ook dat het besteedbaar inkomen in de loop der jaren wel is gegroeid waardoor je ook makkelijker die keuze kunt maken.

Wat ik wel doe is gewoon ijs in het drinken en ook tanden poetsen met lokaal kraanwater, zeker dat laatste zorgt er namelijk inderdaad voor dat je kleine hoeveelheden lokaal water binnen krijgt, en op die manier kan je lichaam er ook aan wennen. Juist op het moment dat je dit niet doet is je lichaam helemaal niet resistent.

De laatste keer dat het echt mis is gegaan is een jaar of 5 geleden in Maleisie, waar ik kip heb gegeten bij een tentje waar het rustig was en niemand zat terwijl overal eromheen het druk was. Ik weet nu waarom....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:11:32 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185900051
Hallo vrienden, snelle vraag voor de experts (want online kom ik er niet zo snel), is melatonine een probleem in Indonesië? In sommige landen is dat niet zomaar te verkrijgen en dus ook niet zomaar mee te nemen.
Laffe huichelaar
  Moderator donderdag 28 maart 2019 @ 17:46:39 #105
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185900646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:11 schreef timmmmm het volgende:
Hallo vrienden, snelle vraag voor de experts (want online kom ik er niet zo snel), is melatonine een probleem in Indonesië? In sommige landen is dat niet zomaar te verkrijgen en dus ook niet zomaar mee te nemen.
Ik had het vier jaar geleden gewoon mee. Nooit over nagedacht eigenlijk.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 28 maart 2019 @ 17:47:43 #106
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_185900660
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik had het vier jaar geleden gewoon mee. Nooit over nagedacht eigenlijk.
Mooi, dan doe ik hetzelfde
Laffe huichelaar
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 10:25:15 #107
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185912146
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2019 17:47 schreef timmmmm het volgende:
Mooi, dan doe ik hetzelfde
Ben ook niet gecontroleerd, dus weet eerlijk gezegd niet of ik onbedoeld in overtreding was.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 29 maart 2019 @ 10:27:37 #108
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185912165
O ja, ik zou mijn reisverslag hier nog spammen. Groot deel gaat over Bali. B-).

TRV / [Reisverslag] Huwelijksreis naar Indonesië (veel foto's!)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_186425510
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:17 schreef buldozer het volgende:
Wij sta nu op het punt om een reis naar Bali te boeken in Mei. Nu horen en lezen wij van mensen die er zijn geweest dat er toch wel veel mensen buikgriep hebben opgelopen daar. En dus ook echt een paar dagen ziek op bed hebben gelegen op Bali. Nu weet ik dat als je naar een vreemd land gaat, je altijd een beetje moet oppassen met het eten enzo. We zijn ook dit jaar naar Mexico geweest en daar ook nergens last van gehad. Maar wat zijn jullie ervaringen hiermee? Als je een beetje uitkijkt met wat je eet en drinkt valt het dan wel mee?
Ik ga nu voor de derde keer naar Bali. De eerste keer een beetje last gehad. Ik kreeg daarna de tip om probiotica pillen te slikken (gewoon altijd) en vooral op vakantie en pasr weken ervoor. Nooit meer last gehad!
pi_188842346
Klein reisverslagje van onze eerste paar dagen op Bali.

Wij zitten nu de eerste paar dagen in Sanur, daarna verder naar oa Ubud. Eerste indruk van Sanur vind ik een beetje tegen vallen.

Sanur is echt een dorp wat ontstaan is dankzij toerisme. Tot nu toe overal wel lekker indisch gegeten, opvallend dat alle indische tentjes redelijk leeg zijn, maar alle hamburger tenten, italianen en sushi tenten bomvol met westerlingen zitten :`)
Om 10/11 uur savonds is alles ook wel dicht en is het redelijk uitgestorven.

Prijzen van het eten vallen mij tot nu toe erg tegen, had verwacht dat Bali erg goedkoop zou zijn, zelfs de warungs zijn prijzig. Enge echt goedkope plek was de nachtmarkt in Sanur, waar je voor een paar euro lekker en veel kan eten. Nadeel is wel dat je de dag erna gegarandeerd de wc moet bezoeken.

Prijzen zijn alsnog een stuk goedkoper dan in Nederland, maar ben op plekken in Spanje en Italie geweest waar ik veel goedkoper heb gegeten en gedronken.

Las her en der dat je voor 20,- de hele dag kan eten, maar dan moet je erg goed je best doen en alleen bij de warungs eten. (Maar 3x per dag nasi lijkt mij ook niet alles)
Een colatje of biertje is hier vrijwel overal rond de 30k/¤2,-

Verder zijn de mensen allemaal erg vriendelijk, het weer is meer dan prima, niet te heet maar ook niet te koud.

Standjes zijn over het algemeen mooi schoon (niet overal) en het water helder en prima van temperatuur.

Al met al kan ik niet wachten om verder te gaan naar Ubud. Het strand hangen heb ik na 2 dagen al weer gezien.
pi_188844511
Afgelopen winter in Indonesië geweest en daar een video van gemaakt. Eerst Flores en daarna Bali (en Nusa Penida en de Gili's).

Misschien leuk om te zien voor mensen die nog gaan.


We hebben overigens expres plaatsen als Kuta overgeslagen omdat we daar geen zin in hadden.
^ To je nesmysl ^
pi_188860481
Wij willen met kerst / oud en nieuw die kant op, alleen vallen de tickets naar Denpasar een beetje tegen... Is een rondje Jakarta/Bali ook goed in 3 weken te doen? Of iemand nog tips met het boeken naar Bali? waarschijnlijk gewoon wederom een kloten periode uitgezocht.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  Moderator maandag 9 september 2019 @ 13:51:46 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188860990
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:24 schreef ebtravel het volgende:
Wij willen met kerst / oud en nieuw die kant op, alleen vallen de tickets naar Denpasar een beetje tegen... Is een rondje Jakarta/Bali ook goed in 3 weken te doen? Of iemand nog tips met het boeken naar Bali? waarschijnlijk gewoon wederom een kloten periode uitgezocht.
Wij hebben in 3 weken Java en Bali gedaan en dat was prima te doen ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_188874112
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:24 schreef ebtravel het volgende:
Wij willen met kerst / oud en nieuw die kant op, alleen vallen de tickets naar Denpasar een beetje tegen... Is een rondje Jakarta/Bali ook goed in 3 weken te doen? Of iemand nog tips met het boeken naar Bali? waarschijnlijk gewoon wederom een kloten periode uitgezocht.
Wij spraken gister een taxichaufeur die gaf aan dat het met kerst/oudjaar ontzettend druk is. Verklaart denk ik ook waarom de tickets dan duur zijn.
pi_188876245
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 13:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij hebben in 3 weken Java en Bali gedaan en dat was prima te doen ^O^
Dat is goed om te horen! Nu eens echt fatsoenlijke tickets vinden, anders wordt het toch wat anders :'(
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_188876259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 03:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

Wij spraken gister een taxichaufeur die gaf aan dat het met kerst/oudjaar ontzettend druk is. Verklaart denk ik ook waarom de tickets dan duur zijn.
En dat we aan een specifieke periode zitten werkt ook niet mee. Een week eerder weg scheelt al gauw 100E, alleen onderwijs he...
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_188889485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:05 schreef ebtravel het volgende:

[..]

En dat we aan een specifieke periode zitten werkt ook niet mee. Een week eerder weg scheelt al gauw 100E, alleen onderwijs he...
ach tja in het onderwijs heb je wel weer 3x meer vakantie dan de normale werknemer. Ik heb er 25 sinds dit jaar (vorig jaar maar 20)
pi_188889507
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 11:37 schreef TyVole het volgende:
Afgelopen winter in Indonesië geweest en daar een video van gemaakt. Eerst Flores en daarna Bali (en Nusa Penida en de Gili's).

Misschien leuk om te zien voor mensen die nog gaan.


We hebben overigens expres plaatsen als Kuta overgeslagen omdat we daar geen zin in hadden.
Moet zeggen dat het er met een drone al heel snel erg mooi uit ziet. Er zijn erg mooie plekjes op bali, dat wat je eigenlijk overal ziet maar ook ontzettend veel wat gewoon zo lelijk gemaakt is dankzij de mens, alleen al alle wegen in het binnenland die vol met plastic liggen.

Moet zeggen dat ik de routes door het binnenland echt veel meer charme vind hebben (ondanks de zooi die je ziet) dan de trekplijsters die op instagram allemaal zo mooi staan.

Al die krakkemikkige warungs, Oude vrouwtjes in de (niet bekende) rijstvelden. Kleine tempels die soms mooier zijn dan de bekende tempels waar je flink voor moet betalen.

Verder overigens wel een leuke video, heb je volgens mij aardig wat tijd in gestoken tijdens je vakantie?
  woensdag 11 september 2019 @ 08:29:25 #119
62913 Blik
The one and Only!
pi_188890043
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 10:05 schreef ebtravel het volgende:

[..]

En dat we aan een specifieke periode zitten werkt ook niet mee. Een week eerder weg scheelt al gauw 100E, alleen onderwijs he...
Rond de meivakantie een paar dagen eerder weggaan kan zo 200-300 euro schelen per ticket. In de zomervakantie 400-500 euro per ticket.
pi_188890084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 03:10 schreef 111210 het volgende:

[..]

Wij spraken gister een taxichaufeur die gaf aan dat het met kerst/oudjaar ontzettend druk is. Verklaart denk ik ook waarom de tickets dan duur zijn.
De 2 weken rond kerst en nieuwjaar is het high-high-higher-highest season in Azië. Heel Europa is koud en gaat op vakantie. Aziaten zijn zelf paar dagen vrij, Russen hebben vakantie en Amerikanen willen ergens anders heen voor nieuwjaar. Reken uit je winst. Daarnaast is december en januari in Thailand en indo milder klimaat dus overwinteren er ook veel ouderen voor paar maandjes daar. Prijzen meestal 3x zo hoog als regulier.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_188890502
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2019 06:15 schreef 111210 het volgende:

[..]

Moet zeggen dat het er met een drone al heel snel erg mooi uit ziet. Er zijn erg mooie plekjes op bali, dat wat je eigenlijk overal ziet maar ook ontzettend veel wat gewoon zo lelijk gemaakt is dankzij de mens, alleen al alle wegen in het binnenland die vol met plastic liggen.

Moet zeggen dat ik de routes door het binnenland echt veel meer charme vind hebben (ondanks de zooi die je ziet) dan de trekplijsters die op instagram allemaal zo mooi staan.

Al die krakkemikkige warungs, Oude vrouwtjes in de (niet bekende) rijstvelden. Kleine tempels die soms mooier zijn dan de bekende tempels waar je flink voor moet betalen.

Verder overigens wel een leuke video, heb je volgens mij aardig wat tijd in gestoken tijdens je vakantie?
Wat je ze klopt wel ja. Als er een attractie voor toeristen ontstaat dan worden daar snel lelijke winkeltjes en restaurantjes bijgebouwd. Hierdoor wordt het niet mooier nee. Instagram geeft sowieso een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Zelf vond ik Flores/Komodo en Nusa Penida veel mooier dan Bali. Snap de hype ook niet zo heel goed want er zo veel betere plekken te vinden in Zuidoost Azië.

Maargoed, prima vermaakt daar uiteindelijk. Dus we mogen niet klagen.

Die video heeft vooral veel tijd opgeslokt na de vakantie. In het editten gaat veel tijd zitten. Heb nu twee "afleveringen" af en moet er nog twee (Australie en Filippijnen). Daar ben ik de rest van het jaar wel zoet mee.
^ To je nesmysl ^
pi_188890622
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:13 schreef TyVole het volgende:

[..]

Wat je ze klopt wel ja. Als er een attractie voor toeristen ontstaat dan worden daar snel lelijke winkeltjes en restaurantjes bijgebouwd. Hierdoor wordt het niet mooier nee. Instagram geeft sowieso een verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Zelf vond ik Flores/Komodo en Nusa Penida veel mooier dan Bali. Snap de hype ook niet zo heel goed want er zo veel betere plekken te vinden in Zuidoost Azië.

Maargoed, prima vermaakt daar uiteindelijk. Dus we mogen niet klagen.

Die video heeft vooral veel tijd opgeslokt na de vakantie. In het editten gaat veel tijd zitten. Heb nu twee "afleveringen" af en moet er nog twee (Australie en Filippijnen). Daar ben ik de rest van het jaar wel zoet mee.
Eens, al zijn er nog veel mooie plekjes op Bali te vinden. Het gaat echter wel snel achteruit. Om een voorbeeld te noemen, +/- 6 jaar geleden had ik een paar watervallen gevonden. De weg er naar toe was tussen de rijstvelden door, geen mens te bekennen, je kon er voor een appel en een ei in en kreeg er een gids bij. Vorig jaar was ik er en leek het wel op een pretpark met massa's toeristen en winkeltjes. Nusa Penida vond ik dan ook een stuk mooier de laatste keer. Voor mij was het meteen de laatste keer Bali, nu maar eens andere plekken opzoeken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_188895189
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 06:09 schreef 111210 het volgende:

[..]

ach tja in het onderwijs heb je wel weer 3x meer vakantie dan de normale werknemer. Ik heb er 25 sinds dit jaar (vorig jaar maar 20)
Konden we ook maar 3x meer op vakantie, maar dat laat mijn baan dan weer niet toe, haha!
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_188913838
Kleine update:
Vandaag aangekomen in Ubud, hebben hier een mooie kleine villa in de rijstvelden, locatie echt top.

Eerste indruk van Ubud zelf....verschrikkelijk. Dacht dat Sanur toeristisch was, maar Ubud is wat mij betreft echt vergelijkbaar met La Rambla in Barcelona en dan x10.

Vrijwel iedereen die je hier op straat ziet is een toerist (tja wij zijn het zelf ook, maar had het niet zo druk verwacht)
Jammer genoeg vragen de restaurants hier het dubbele van de prijzen in Sanur.

Ook de Taxis vragen bizarre prijzen (bluebird van Sanur naar Ubud was 200k. Anderhalf uur gereden. Ritje van centrum Ubud naar onze villa van nog geen 10 minuten 100k)

Verder ook opvallend dat de mensen zowel bij onze villa als in de restaurantjes en winkeltjes waar we vandaag geweest zijn een stuk minder vriendelijk zijn dan in Sanur.

Morgen en overmorgen gaan we overdag Ubud bekijken en wat trekplijsters bezoeken en de dag daarna hebben we weer een prive chauffeur die ons weer wat meer het binnenland gaat laten zien.

Ben benieuwd maar kans is groot dat we eerder weer uit Ubud weggaan en weer een wat rustiger plekje gaan opzoeken, wellicht de Noordkant van Bali.
  Moderator donderdag 12 september 2019 @ 19:50:48 #125
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_188915774
Vond ze in Ubud juist vriendelijker dan in Sanur, maar wij gaan de volgende keer in Indonesië ook niet meer naar Bali. Afgelopen keer zijn we ook naar Flores geweest en dat was geweldig. Wil nu wel naar de Molukken of zo.

Het noordwesten van Bali vonden we wel fantastisch trouwens. Veel minder druk dan de rest van Bali. Check mijn reisverslag hier in TRV maar als je daar meer over wil weten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_188992506
Morgen weer een dagje met een chaufeur (via vrienden geregeld die vorig jaar met hem op pad gingen)

De vorige die we hadden was niet zo. Probeerde ons van alles aan te smeren, koffieplantage, zilversmit en weet ik wat nog meer op zn toeristen kaart stond.
Dus hoop dat die van morgen wel een beetje relaxed is.

De koffieplantage heben we geaccepteerd omdat we verder niks extras hoefde te betalen. Hij hoopte waarschijnlijk op wat provisie als we daar met veels te dure nep Luwak koffie of andere zoete aanmaak koffie zouden weg gaan.

Jammer dat het in stand gehouden wordt, die Luwak katten zijn overduidelijk gestrest en zitten in een veels te kleine kooi.

Maargoed, zijn daar zo snel mogelijk weer weggegaan.

Verder is de omgeving van Ubud wel erg mooi, je moet alleen wel echt op pad gaan. Afgelopen paar dagen veel gedaan buiten de stad en savonds in Ubud gegeten. Overal is het allemaal wel erg goed te doen qua westers en indisch eten.

Hebben zelfs 1x bij een houtoven pizzeria gegeten die bijzonder lekkere pizza’s had. Bijna net zo goed als in Italie.
pi_189314753
Nog 2 dagen en dan ga ik naar Bali voor 18 dagen. Iedereen is er al eens geweest dus nu ik nog als spuit elf. Wij verblijven in het Noorden want we zoeken wel meer rust dan activiteit. We hebben een mooi huis aan de zee en relatief weinig plannen want onze eisen zijn vnl chillen, lekker weer, lekker eten, snorkelen en zwemmen.
Go hard or go home
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 22:41:19 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189323588
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 14:38 schreef Noek het volgende:
Nog 2 dagen en dan ga ik naar Bali voor 18 dagen. Iedereen is er al eens geweest dus nu ik nog als spuit elf. Wij verblijven in het Noorden want we zoeken wel meer rust dan activiteit. We hebben een mooi huis aan de zee en relatief weinig plannen want onze eisen zijn vnl chillen, lekker weer, lekker eten, snorkelen en zwemmen.
Waar zit je precies? Het noorden is prachtig! Vooral bij Menjangan Island (ga snorkelen!) en de omgeving van munduk. Als ik ooit terug ga naar Bali wil ik ook zeker het noorden uitgebreider verkennen :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_189324221
Amed _O_
pi_189326020
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 22:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waar zit je precies? Het noorden is prachtig! Vooral bij Menjangan Island (ga snorkelen!) en de omgeving van munduk. Als ik ooit terug ga naar Bali wil ik ook zeker het noorden uitgebreider verkennen :Y
In Seririt, huis aan zee, er is daar echt geen kont naar het schijnt en voor nu is dat echt perfect voor ons. :D Jaaa, Menjangan staat zeker op de to do list.
Eigenlijk hadden we ook naar Spanje kunnen gaan maar Bali is wel extra en Inidsch eten.
Eerste dag wel in Canggu omdat ik daar iets wil beroepsmatig wil bezoeken en daarna dus naar het Noorden.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:54:18 #131
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189327763
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 07:31 schreef Noek het volgende:
In Seririt, huis aan zee, er is daar echt geen kont naar het schijnt en voor nu is dat echt perfect voor ons. :D Jaaa, Menjangan staat zeker op de to do list.
Eigenlijk hadden we ook naar Spanje kunnen gaan maar Bali is wel extra en Inidsch eten.
Eerste dag wel in Canggu omdat ik daar iets wil beroepsmatig wil bezoeken en daarna dus naar het Noorden.
Menjangan is geweldig. Probeer daar meerdere dagen te gaan snorkelen. Rond het eiland zijn zoveel verschillende spots dat je echt geen twee keer hetzelfde hoeft te zien. Niet dat dat nou een straf zou zijn.

Wij hebben ook in Lovina gezeten, maar daar zou ik niet graag terugkeren. Dolfijnentocht was wel ok, maar de hele sfeer daar werd verpest door het constante gejengel om business. Dat heb je bijna overal wel op Bali, maar in Lovina werden we letterlijk om de 5 minuten klem gereden door jongemannen op scootertjes die excursies aanboden.

Tussen Lovina en Seririt zit een stukje landinwaarts nog een mooie Boeddhistische tempel (Bramavihara-Arama) en langs de weg naar het zuiden zit nog een andere mooie, maar kleine Boeddhistische tempel (Vihara Dharma Giri). Voor als je wat anders wil zien dan alleen maar Hindoestaanse tempels. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189329399
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 10:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Menjangan is geweldig. Probeer daar meerdere dagen te gaan snorkelen. Rond het eiland zijn zoveel verschillende spots dat je echt geen twee keer hetzelfde hoeft te zien. Niet dat dat nou een straf zou zijn.

Wij hebben ook in Lovina gezeten, maar daar zou ik niet graag terugkeren. Dolfijnentocht was wel ok, maar de hele sfeer daar werd verpest door het constante gejengel om business. Dat heb je bijna overal wel op Bali, maar in Lovina werden we letterlijk om de 5 minuten klem gereden door jongemannen op scootertjes die excursies aanboden.

Tussen Lovina en Seririt zit een stukje landinwaarts nog een mooie Boeddhistische tempel (Bramavihara-Arama) en langs de weg naar het zuiden zit nog een andere mooie, maar kleine Boeddhistische tempel (Vihara Dharma Giri). Voor als je wat anders wil zien dan alleen maar Hindoestaanse tempels. :P
Ah super, dankjwel voor de info. Dolfijnen bekijken gaan we niet doen want ik heb me wat ingelezen en dat is niks voor mij. Op Madeira was dat wel weer prachtig trouwens.
Goed idee wel om meerdere keren te gaan snorkelen daar en neem je tempeltips (scrabble) mee!
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:05:14 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189331795
Als ze je lastig vallen gewoon “tidak mau” (ga weg!) roepen, werkt perfect :D

En trek een shirt aan als je gaat snorkelen, wij zijn gruwelijk verbrand :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:19:26 #134
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189332012
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:05 schreef MaJo het volgende:
Als ze je lastig vallen gewoon “tidak mau” (ga weg!) roepen, werkt perfect :D

En trek een shirt aan als je gaat snorkelen, wij zijn gruwelijk verbrand :X
Met lange mouwen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189332254
Vraagje (wat misschien niet helemaal hier thuishoort maar wellicht zijn er kenners):
Wat raden jullie aan: Maleisië+ Bali of Java+Bali?
We hebben tussen de 14-18 dagen. En er zijn kinderen (10-17 jaar) bij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:49:17 #136
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189332475
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraagje (wat misschien niet helemaal hier thuishoort maar wellicht zijn er kenners):
Wat raden jullie aan: Maleisië+ Bali of Java+Bali?
We hebben tussen de 14-18 dagen. En er zijn kinderen (10-17 jaar) bij.
Voor het gemak zou ik het bij Java en Bali houden. Anders zit je in meer landen en een extra vlucht, terwijl je gewoon van Java naar Bali kan gaan met een pontje (hele dag door een half uurtje overvaart).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:51:25 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_189332524
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraagje (wat misschien niet helemaal hier thuishoort maar wellicht zijn er kenners):
Wat raden jullie aan: Maleisië+ Bali of Java+Bali?
We hebben tussen de 14-18 dagen. En er zijn kinderen (10-17 jaar) bij.
Java - Bali. Java is druk, maar er is geboeg te zien en doen, ook qua natuurschoon.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:52:35 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_189332546
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:05 schreef MaJo het volgende:
Als ze je lastig vallen gewoon “tidak mau” (ga weg!) roepen, werkt perfect :D

En trek een shirt aan als je gaat snorkelen, wij zijn gruwelijk verbrand :X
Beter nog, een uv-shirt. Een nat shirt heeft de neiging om op te kruipen in het water en een nat wit shirt laat bijvoorbeeld gewoon uv-straling door
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:54:45 #139
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189332579
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vraagje (wat misschien niet helemaal hier thuishoort maar wellicht zijn er kenners):
Wat raden jullie aan: Maleisië+ Bali of Java+Bali?
We hebben tussen de 14-18 dagen. En er zijn kinderen (10-17 jaar) bij.
Plus, je hebt maar 14-18 dagen, wat ik voor bijvoorbeeld alleen Bali al zou reserveren. Of alleen Java. Of alleen Maleisië (en dan nog niet eens het deel van Borneo erbij).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189333149
Helder ^O^
Ik ga het in de (grote!) groep gooien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:33:46 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_191156781
Topic kick

Vraagje, ga met gezin naar Bali rond de meivakantie. We vliegen 10 mei terug naar huis. De laatste dagen voordat we teruggaan zitten we op Nusa Lembongan. Ik heb een beetje in mijn hoofd dat ik het liefste een dag eerder al de boot naar het vaste land pak en nog een dagje Sanur meepik. Dit omdat ik niet het risico wil lopen dat het slecht weer gaat zijn en er op de dag van vertrek geen boten gaan. Mijn vrouw blijft liever een dag langer op Nusa Lembongan. Om dan vanuit Nusa Lembongan naar het vliegveld te gaan

Wat is jullie ervaring en wat zouden julie doen?
pi_191157412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:33 schreef Blik het volgende:
Topic kick

Vraagje, ga met gezin naar Bali rond de meivakantie. We vliegen 10 mei terug naar huis. De laatste dagen voordat we teruggaan zitten we op Nusa Lembongan. Ik heb een beetje in mijn hoofd dat ik het liefste een dag eerder al de boot naar het vaste land pak en nog een dagje Sanur meepik. Dit omdat ik niet het risico wil lopen dat het slecht weer gaat zijn en er op de dag van vertrek geen boten gaan. Mijn vrouw blijft liever een dag langer op Nusa Lembongan. Om dan vanuit Nusa Lembongan naar het vliegveld te gaan

Wat is jullie ervaring en wat zouden julie doen?
Hoe laat vlieg je? Ik vind het persoonlijk fijn om op dag van vliegen dichtbij het vliegveld zit. Nog even dagje chillen en een klein ritje naar het vliegveld. :) Maar als je pas laat vliegt kun je ook wel vanaf Nusa Lembongan.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 23 januari 2020 @ 13:14:27 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_191157828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:30 schreef dimmak het volgende:

[..]

Hoe laat vlieg je? Ik vind het persoonlijk fijn om op dag van vliegen dichtbij het vliegveld zit. Nog even dagje chillen en een klein ritje naar het vliegveld. :) Maar als je pas laat vliegt kun je ook wel vanaf Nusa Lembongan.
De vlucht van rond 20:00-21:00
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 13:38:50 #144
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191158078
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:33 schreef Blik het volgende:
Topic kick

Vraagje, ga met gezin naar Bali rond de meivakantie. We vliegen 10 mei terug naar huis. De laatste dagen voordat we teruggaan zitten we op Nusa Lembongan. Ik heb een beetje in mijn hoofd dat ik het liefste een dag eerder al de boot naar het vaste land pak en nog een dagje Sanur meepik. Dit omdat ik niet het risico wil lopen dat het slecht weer gaat zijn en er op de dag van vertrek geen boten gaan. Mijn vrouw blijft liever een dag langer op Nusa Lembongan. Om dan vanuit Nusa Lembongan naar het vliegveld te gaan

Wat is jullie ervaring en wat zouden julie doen?
Mijn ervaring is ook een dag eerder naar Sanur. Was uiteindelijk liever op Nusa Lembongan gebleven, maar voor het rustgevende gevoel is een dag eerder beter.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 23 januari 2020 @ 21:32:49 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191164984
Ik zou ook gaan voor een dag eerder op het vasteland.

Niet zozeer om het feit dat er geen boten meer gaan, want ergens op de dag zal het echt wel mogelijk zijn, ook bij slecht weer, om met een boot naar het vasteland te gaan.

Wel zal je hierdoor geneigd zijn extra tijd in te plannen voor de reis naar de luchthaven waardoor je, als alles goed gaat veel te vroeg bent en aangezien je dan al je bagage bij hebt kan je dan niet gemakkelijk nog ergens heen.

Als je een dag ervoor al op het vasteland bent kunnen de koffers na het uitchecken in het hotel blijven en kan je op het laatste moment deze pakken voor de taxi naar de luchthaven.
Daarnaast, op het vasteland heb je nog mogelijkheden om wat souveniers te kopen als daar nog behoefte aan is.

Wat ik ook zou proberen, al is dat niet iets wat voor mij tegenwoordig noodzakelijk is omdat ik dat in de airport lounge kan doen, is voor vertrek nog kunnen douchen in het hotel, zeker als je zo laat vliegt wel zo prettig dat je enigszins opgefrist het toestel in kunt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 13:05:19 #146
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191502936
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Helder ^O^
Ik ga het in de (grote!) groep gooien.
Inmiddels 4 maanden later. Wat vond de (grote) groep? Zijn jullie er al over uit?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191503376
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Inmiddels 4 maanden later. Wat vond de (grote) groep? Zijn jullie er al over uit?
:Y

Het wordt Java-Bali.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 16:41:12 #148
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191505601
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 13:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
:Y

Het wordt Java-Bali.
Tof! Wat gaan jullie bezoeken/wat wordt de route?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191505831
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:41 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Tof! Wat gaan jullie bezoeken/wat wordt de route?
Tot mijn grote schande ben ik er nog niet zoveel mee bezig geweest.
Familielid is een stuk enthousiaster en heeft een route samengesteld. Aantal locaties zijn al geboekt, binnenlandse vluchten ook maar in de details kan geschoven worden. Aantal dagen hebben we een eigen busje met gids. Dus ik laat me maar een beetje meevoeren :+ Al zal ik de komende maanden er ook wel meer mee bezig gaan dan nu.

Ik meen dat het er nu ongeveer zo voor staat:
Amsterdam-Kuala Lumpur- Medan (1 nacht)
Bukit Lawang (3 nachten)
Yogyakarta (3 nachten)
Bromo (2 nachten, oftewel 1 hele en eentje van een paar uur ivm zonsopgang vulkaan)
Ketapang (1 nacht)
Lovina (2 nachten)
Ubud (3 nachten)
Nusa Lembongan (5 nachten)
Kuala Lumpur (1 nacht)
Amsterdam
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 17:09:31 #150
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191505945
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 16:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Tot mijn grote schande ben ik er nog niet zoveel mee bezig geweest.
Familielid is een stuk enthousiaster en heeft een route samengesteld. Aantal locaties zijn al geboekt, binnenlandse vluchten ook maar in de details kan geschoven worden. Aantal dagen hebben we een eigen busje met gids. Dus ik laat me maar een beetje meevoeren :+ Al zal ik de komende maanden er ook wel meer mee bezig gaan dan nu.

Ik meen dat het er nu ongeveer zo voor staat:
Amsterdam-Kuala Lumpur- Medan (1 nacht)
Bukit Lawang (3 nachten)
Yogyakarta (3 nachten)
Bromo (2 nachten, oftewel 1 hele en eentje van een paar uur ivm zonsopgang vulkaan)
Ketapang (1 nacht)
Lovina (2 nachten)
Ubud (3 nachten)
Nusa Lembongan (5 nachten)
Kuala Lumpur (1 nacht)
Amsterdam
Ok. Mooie trip. Ketapang is trouwens niet veel aan. Zeker niet als je niet de zware Ijen-tour doet. Daar stap je anders alleen uit de trein vanaf Malang / Bromo en op de boot naar Bali. Ik zou dan opteren om 's avonds bij aankomst gelijk al de boot te pakken en door naar je ho(s)tel op Bali. En dan niet Lovina (buiten de -bekritiseerde- dolfijnentours valt er weinig te beleven), maar iets in de buurt van Banyuwedang boeken. Daar een paar dagen snorkelen bij O+ Menjangan O+ en door naar Ubud.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191506043
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:09 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ok. Mooie trip. Ketapang is trouwens niet veel aan. Zeker niet als je niet de zware Ijen-tour doet. Daar stap je anders alleen uit de trein vanaf Malang / Bromo en op de boot naar Bali. Ik zou dan opteren om 's avonds bij aankomst gelijk al de boot te pakken en door naar je ho(s)tel op Bali. En dan niet Lovina (buiten de -bekritiseerde- dolfijnentours valt er weinig te beleven), maar iets in de buurt van Banyuwedang boeken. Daar een paar dagen snorkelen bij O+ Menjangan O+ en door naar Ubud.
We gooien hem in de groep :)
Reisgezelschap is tussen de 10 en 72 dus heel zwaar zal er niet getoerd worden.

Snorkelen wordt door de meerderheid zeker gewaardeerd. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 17:22:18 #152
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191506103
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
We gooien hem in de groep :)
Reisgezelschap is tussen de 10 en 72 dus heel zwaar zal er niet getoerd worden.

Snorkelen wordt door de meerderheid zeker gewaardeerd. O+
Dan moet je zeker naar O+ Menjangan O+ gaan. Mooiste plek om te snorkelen rond Bali. Wij zaten in dit resort in het nationale park. Met O+ hertjes O+ op het strand.

190221_61302_1.42.jpg

Is wel wat lastiger te bereiken, maar als je het vraagt, halen ze je vast wel op waar de boot van Java aankomt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191541894
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 17:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dan moet je zeker naar O+ Menjangan O+ gaan. Mooiste plek om te snorkelen rond Bali. Wij zaten in dit resort in het nationale park. Met O+ hertjes O+ op het strand.

[ afbeelding ]

Is wel wat lastiger te bereiken, maar als je het vraagt, halen ze je vast wel op waar de boot van Java aankomt.
Het O+ hertjes O+ hotel bleek geen ruimte meer te hebben voor onze bende dus ik ging verder zoeken en vond een leuk alternatief op 5km er vandaan.
Daarna bleek dat er een breakdown was in de communicatie in ons reisgezelschap... we hebben al een hotel geboekt in die regio, op 100 meter van mijn voorstel. _O- Wel maar voor 1 nacht dus mogelijk gaan we Lovina eruit gooien en daar verlengen.

Hertjes hebben vast wel een territorium van 5,5 km toch? O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 16-02-2020 20:51:05 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 11:03:22 #154
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191549871
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2020 19:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Het O+ hertjes O+ hotel bleek geen ruimte meer te hebben voor onze bende dus ik ging verder zoeken en vond een leuk alternatief op 5km er vandaan.
Daarna bleek dat er een breakdown was in de communicatie in ons reisgezelschap... we hebben al een hotel geboekt in die regio, op 100 meter van mijn voorstel. _O- Wel maar voor 1 nacht dus mogelijk gaan we Lovina eruit gooien en daar verlengen.

Hertjes hebben vast wel een territorium van 5,5 km toch? O+
Nee, de hertjes zitten voornamelijk in het nationale park en dat resort is het enige dat in het nationale park zelf zit.

Op Menjangan-eiland lopen ze ook rond en alle snorkeltoers stoppen daar voor de meegenomen lunch. Kijk maar:
190221_61302_1.47.jpg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_191554478
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 11:03 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nee, de hertjes zitten voornamelijk in het nationale park en dat resort is het enige dat in het nationale park zelf zit.

Op Menjangan-eiland lopen ze ook rond en alle snorkeltoers stoppen daar voor de meegenomen lunch. Kijk maar:
[ afbeelding ]
O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192109746
Tvp voor eventuele hulp ter plaatse. Vriend zit op Bali en probeert eiland te verlaten maar vluchten worden achter elkaar gecanceld dus we wachten het af :')
pi_192110279
quote:
4s.gif Op woensdag 18 maart 2020 01:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tvp voor eventuele hulp ter plaatse. Vriend zit op Bali en probeert eiland te verlaten maar vluchten worden achter elkaar gecanceld dus we wachten het af :')
Emirates vliegt nog gewoon en ook Jakarta>ams gaan nog gewoon. Zitten wel propvol dus je zal hoofdprijs moeten betalen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')