abonnement Unibet Coolblue
pi_175830165
Zijn er mensen onder jullie die hun portefeuille bijhouden in Google Spreadsheets?
Cindy De Vuyst
pi_175830199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:31 schreef einzeinz het volgende:
Zijn er mensen onder jullie die hun portefeuille bijhouden in Google Spreadsheets?
Ik doe dat in Excel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:34:56 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175830213
Vroeger, toen je aandelen nog telefonisch bij de bank kocht, deed ik dat wel (in een excell spreadsheat). Dan kon je iedere dag de koersen invoeren (vanuit de krant) en dan wist je hoeveel geld je had.
Tegenwoordig lijkt me het een overbodige exercisie voor mensen die een internetbroker gebruiken. Dan heb je toch al een overzicht?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175830329
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:34 schreef LXIV het volgende:
Vroeger, toen je aandelen nog telefonisch bij de bank kocht, deed ik dat wel (in een excell spreadsheat). Dan kon je iedere dag de koersen invoeren (vanuit de krant) en dan wist je hoeveel geld je had.
Tegenwoordig lijkt me het een overbodige exercisie voor mensen die een internetbroker gebruiken. Dan heb je toch al een overzicht?
Meedere brokers, niet persee hoeven inloggen etc.

Hier ook in Excel gaat prima, haal automatisch de koersen binnen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175830359
Via Google kun je automatisch de koers binnenhalen maar zou graag wat extra hebben.
Wil grafiekjes kunnen maken.

Dus zou graag dividenden (netto) kunnen bereken. Maar bv. ook het geannualiseerd rendement is wel belangrijk.
Cindy De Vuyst
pi_175830368
Verbinding maken met PowerBi, template bouwen en je hebt overal je grafiekjes en diagrammen online.
pi_175830371
Ja dat kan in Excel ook uiteraard. Je hebt alleen wat formules nodig om het te berekenen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175831152
Waarom zou je die informatie juist met Google willen delen? :?
pi_175831191
Jstock app is chill :)
We fear that which we cannot see
pi_175831391
Yep ik doe dat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_175835600
Voor de Fok aandelen wedstrijd heb ik dat toen gedaan door API's uit te lezen en in de google excel sheet te plaatsen, echter heb de code niet meer, en voor jouw waarschijnlijk minder nuttig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_175838183
Wel ik zou graag willen dat mijn hele aandelenportefeuille in een Excel/Spreadsheet staat die automatisch de laatste koes ophaalt. Maar wat ook fijn zou zijn is dat ik de dividend kan mee rekenen en dat het systeem gewoon ophaalt hoeveel dividend er uitgekeerd wordt, dat berekend voor alle aandelen en hij dat gewoon correct weergeeft.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:00:21 #13
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_175838737
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:35 schreef einzeinz het volgende:
Wel ik zou graag willen dat mijn hele aandelenportefeuille in een Excel/Spreadsheet staat die automatisch de laatste koes ophaalt. Maar wat ook fijn zou zijn is dat ik de dividend kan mee rekenen en dat het systeem gewoon ophaalt hoeveel dividend er uitgekeerd wordt, dat berekend voor alle aandelen en hij dat gewoon correct weergeeft.
Als je de tabellen online weet kan excel 2016 deze makkelijk binnen halen voor je.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_175856069
In een programma van behr punt nl kun je heel veel dagelijkse koersschommelingen terugvinden.
w/
pi_175856597
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:47 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Jstock app is chill :)
Kan de free versie veel?
Cindy De Vuyst
pi_175858923
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 01:15 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Kan de free versie veel?
Is lang geleden dat ik free heb gebruikt.
Ik had snel de pro gekocht en zou niet anders meer willen.
We fear that which we cannot see
pi_175868735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:35 schreef einzeinz het volgende:
Wel ik zou graag willen dat mijn hele aandelenportefeuille in een Excel/Spreadsheet staat die automatisch de laatste koes ophaalt. Maar wat ook fijn zou zijn is dat ik de dividend kan mee rekenen en dat het systeem gewoon ophaalt hoeveel dividend er uitgekeerd wordt, dat berekend voor alle aandelen en hij dat gewoon correct weergeeft.
https://support.google.com/docs/answer/3093281
pi_176029578
quote:
Thanks, er zitten interessante zaken tussen. Helaas niets van dividend.
Cindy De Vuyst
pi_176036738
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 04:51 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Thanks, er zitten interessante zaken tussen. Helaas niets van dividend.
Ongeveer halverwege de pagina, lees je :

"incomedividend" - The amount of the most recent cash distribution.

"incomedividenddate" - The date of the most recent cash distribution.

Deze zijn te implementeren als attribuut van de GOOGLEFINANCE functie.
pi_176039085
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:44 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Waarom zou je die informatie juist met Google willen delen? :?
Dit... alsof ze al niet genoeg weten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_176039572
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit... alsof ze al niet genoeg weten....
Want Google kan zelf geen koers automatisch bijhouden en gaat daarom spitten door de knullige spreadsheets van hun klanten 8)7
pi_176054665
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:24 schreef MrAero het volgende:

[..]

Want Google kan zelf geen koers automatisch bijhouden en gaat daarom spitten door de knullige spreadsheets van hun klanten 8)7
Je bent wel heel naief....
Je hebt zeker niks te verbergen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_176061373
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:24 schreef MrAero het volgende:

[..]

Want Google kan zelf geen koers automatisch bijhouden en gaat daarom spitten door de knullige spreadsheets van hun klanten 8)7
Ik denk dat ze inderdaad de prijs van een aandeel zoeken in zo'n sheet.

Net zoals ze alleen maar je gps locatie opslaan om te zien of het gps systeem nog goed werkt.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_176063589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 00:12 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik denk dat ze inderdaad de prijs van een aandeel zoeken in zo'n sheet.

Net zoals ze alleen maar je gps locatie opslaan om te zien of het gps systeem nog goed werkt.
Als zij m'n GPS locaties willen opslaan mogen ze dat best. Is juist handig. Dan krijg ik tenminste reclames over acties in supermarkten en winkels die ik daadwerkelijk bezoek, of lokale weersberichten zonder locaties in te hoeven vullen.

Maar volgens jou gaan ze natuurlijk m'n GPS gegevens over 30 jaar verkopen aan de regering zodat ze mij boetes kunnen nasturen van al die keren dat ik te hard reed met de auto :)

Echt iets van deze tijd, mensen die denken dat ze oh zo belangrijk zijn dat alle grote bedrijven ze persoonlijk in de gaten houden. 'Blijf met je tengels van m'n spreadsheetje af Google!'.

En dan ook echt erover klagen vanaf een Microsoft of Apple apparaat, of een mobiele telefoon, en dan nog denken dat ze niet gewoon kunnen inbreken in al je apparatuur als ze het echt zouden willen. :+ Tenzij je achter 5 VPNs zit met een TOR netwerk ben je, als je online bent, gewoon je privacy kwijt. Als jij echt een doelwit bent van al die grote en gemene corporaties dan is alles verkopen en met je hebben en houden naar Noord-Rusland vertrekken en in de bossen gaan wonen het enige wat je kan doen. Dus leg je er maar gewoon bij neer en maak je niet druk om je spreadsheetjes, die zullen ze echt niet van je jatten. Zo interessant ben je ook weer niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door MrAero op 28-12-2017 03:45:13 ]
pi_176066997
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 03:38 schreef MrAero het volgende:

[..]

Als zij m'n GPS locaties willen opslaan mogen ze dat best. Is juist handig. Dan krijg ik tenminste reclames over acties in supermarkten en winkels die ik daadwerkelijk bezoek, of lokale weersberichten zonder locaties in te hoeven vullen.

Maar volgens jou gaan ze natuurlijk m'n GPS gegevens over 30 jaar verkopen aan de regering zodat ze mij boetes kunnen nasturen van al die keren dat ik te hard reed met de auto :)

Echt iets van deze tijd, mensen die denken dat ze oh zo belangrijk zijn dat alle grote bedrijven ze persoonlijk in de gaten houden. 'Blijf met je tengels van m'n spreadsheetje af Google!'.

En dan ook echt erover klagen vanaf een Microsoft of Apple apparaat, of een mobiele telefoon, en dan nog denken dat ze niet gewoon kunnen inbreken in al je apparatuur als ze het echt zouden willen. :+ Tenzij je achter 5 VPNs zit met een TOR netwerk ben je, als je online bent, gewoon je privacy kwijt. Als jij echt een doelwit bent van al die grote en gemene corporaties dan is alles verkopen en met je hebben en houden naar Noord-Rusland vertrekken en in de bossen gaan wonen het enige wat je kan doen. Dus leg je er maar gewoon bij neer en maak je niet druk om je spreadsheetjes, die zullen ze echt niet van je jatten. Zo interessant ben je ook weer niet.
Je bent je er van bewust dat GPS informatie ook gewoon aan overheden word verkocht he? Niet zozeer voor boetes maar voor andere doeleinden.

Natuurlijk heb je nog wel privacy als je online gaat gelukkig, je moet alleen tegenwoordig helaas wel goed weten wat je aan het doen bent. Maar vul rustig al je prive gegevens in Google spreadsheet hoor, Google doet hier niets mee hoor. Echt niet!
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')