abonnement Unibet Coolblue
pi_175829861
Hoi je ziet steeds vaker in min stad parkeer garages onder gebouwen, en dan moeten de autos dus over de stoep heen om de weg op te komen, is er al een oficiele teller met het aantal ongelukken dat dat veroorzaakt? Ivm met aanrijdingen met voetgangers?
pi_175829901
Nee

[ Bericht 95% gewijzigd door Armani XL op 19-12-2017 08:07:46 (edit lijkt me duidelijk) ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_175829904
Waarom zou je dat tellen?
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 08:08:45 #4
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_175829924
Meeste ondergrondse parkeergarages hebben gewoon een inrit met voorrangsregels.
Auto's gaan in principe niet over de stoep.

En voor de rest van de users, reageer normaal of reageer niet. Onafhankelijk van de TS.
pi_175829942
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:08 schreef Armani XL het volgende:
Meeste ondergrondse parkeergarages hebben gewoon een inrit met voorrangsregels.
Auto's gaan in principe niet over de stoep.

En voor de rest, reageer normaal of reageer niet. Onafhankelijk van de TS.
Ik moet wel over de stoep om in de parkeergarage onder mijn appartement te komen.
Bij het naar boven rijden zie je weleens een voetganger over het hoofd, door de helling.

Gelukkig heb ik geen Tesla en horen ze me aankomen.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 december 2017 @ 08:12:02 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_175829952
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:08 schreef Armani XL het volgende:
Meeste ondergrondse parkeergarages hebben gewoon een inrit met voorrangsregels.
Auto's gaan in principe niet over de stoep.

En voor de rest van de users, reageer normaal of reageer niet. Onafhankelijk van de TS.
Verwijder dan alle off topic reacties, ipv alleen de reacties daarop.

OT: TS: ik snap denk ik wel waar je vraag vandaan komt. Verschillende garages vereisen even flink gasgeven, om vervolgens op een stoep uit te komen.
Daar staan natuurlijk de muren van het pand waar de garage op staat vlak tegenaan, en dan krijg je gevaarlijke situaties (ABN AMRO A'dam centrum is een goed voorbeeld. Hier moesten we altijd even claxonneren als we omhoog kwamen :') )
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_175830012
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:12 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Verwijder dan alle off topic reacties, ipv alleen de reacties daarop.

OT: TS: ik snap denk ik wel waar je vraag vandaan komt. Verschillende garages vereisen even flink gasgeven, om vervolgens op een stoep uit te komen.
Daar staan natuurlijk de muren van het pand waar de garage op staat vlak tegenaan, en dan krijg je gevaarlijke situaties (ABN AMRO A'dam centrum is een goed voorbeeld. Hier moesten we altijd even claxonneren als we omhoog kwamen :') )
Uhhh, of je leert rijden. Je kan ook gewoon met 1km/u rustig die helling op rollen, indien nodig bovenaan even stoppen en kijken en dan met een hellingproefje rustig verder rijden als er niemand aan komt.

Hellingen tot 20% zijn voor een normale personenauto geen probleem. Een helling van 10% is voor een parkeergarage al een extreem geval. Lukt hetgeen uit de vorige alinea niet dan heeft de bestuurder een gebrek aan beheersing van gaspedaal en koppeling.
pi_175830080
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:08 schreef Armani XL het volgende:
Meeste ondergrondse parkeergarages hebben gewoon een inrit met voorrangsregels.
Auto's gaan in principe niet over de stoep.

En voor de rest van de users, reageer normaal of reageer niet. Onafhankelijk van de TS.
Deze situatie vind ik ook altijd best gevaarlijk voor voetgangers
  Redactie Frontpage dinsdag 19 december 2017 @ 08:26:15 #9
38148 crew  Innisdemon
pi_175830098
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Uhhh, of je leert rijden. Je kan ook gewoon met 1km/u rustig die helling op rollen, indien nodig bovenaan even stoppen en kijken en dan met een hellingproefje rustig verder rijden als er niemand aan komt.

Hellingen tot 20% zijn voor een normale personenauto geen probleem. Een helling van 10% is voor een parkeergarage al een extreem geval. Lukt hetgeen uit de vorige alinea niet dan heeft de bestuurder een gebrek aan beheersing van gaspedaal en koppeling.
Niet elke parkeergarage is gelijk. Daardoor is dit niet altijd mogelijk.
Ik stel dat je als een debiel omhoog moet stuiven, bij sommige garages moet het gewoon met iets meer overtuiging.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:41:23 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175830308
TS heeft het over "je ziet steeds vaker..." maar m.i. zijn het vooral oudere parkeergarages die voetgangeronvriendelijk zijn.

Dat hellingproefje wordt gecompliceerd als je daarbij te maken hebt met (automatisch sluitende) hekken en scherpe bochten.

Als het goed is staan er voor de automobilist spiegels zodat voetgangers opgemerkt worden.

Er gebeuren weinig ongelukken, de auto's rijden meestal stapvoets en de voetgangers kijken uit hun doppen.
pi_175830566
Ik zie niet hoe dat soort garages gevaarlijk zijn, tenzij je een totale josti achter het stuur bent....

Gewoon stapvoets rijden, en zorgen dat je op tijd kan stoppen. Voetgangers hebben voorrang, simpel.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:14:52 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175830749
Dan parkeer je garages toch niet onder gebouwen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175830758
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze situatie vind ik ook altijd best gevaarlijk voor voetgangers
[ afbeelding ]
Waarom? Die hekjes aan beide kanten staan er expres hoor! Die zorgen ervoor dat je als auto niet helemaal verrast kunt worden door een overstekende voetganger omdat hij/zij op z'n minst een meter van de gevel af oversteekt.
Ik zie dat soort hekjes eigenlijk in alle soortgelijke gevallen gebruikt worden.
pi_175830896
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze situatie vind ik ook altijd best gevaarlijk voor voetgangers
[ afbeelding ]
Dat is in Gouda toch?
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:37:22 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175831021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:24 schreef djh77 het volgende:
Deze situatie vind ik ook altijd best gevaarlijk voor voetgangers
Ik zie een vlakke uitrit waar je zonder hellingproef met 0,02km per uur de uitrit kan verlaten.
Kan jij mij het gevaar uitleggen, want ik zie het niet.
Tot nooit .......
pi_175831837
Gewoon het hele concept van parkeren afschaffen.

laat auto's weer netjes doorrijden als ze hun passagiers afgezet hebben, en de volgende passagier oppikken...
bespaar je in steden iets van 35% van de verkeersbewegingen (is daar nl. het extra rondrijden van auto's op zoek naar een parkeerplaats) en sowieso nemen auto's enkel nutteloze ruimte in als ze geparkeerd staan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:32:05 #17
3542 Gia
User under construction
pi_175832027
Er zijn gevaarlijke uitgangen van parkeergarages, dat klopt.
Maar dat weten die voetgangers toch ook!
Is het zoveel moeite om eerst te kijken of er geen auto aankomt, voordat je zo'n uitrit voorbij wandelt?
pi_175833396
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik zie een vlakke uitrit waar je zonder hellingproef met 0,02km per uur de uitrit kan verlaten.
Kan jij mij het gevaar uitleggen, want ik zie het niet.
Auto's moeten over de stoep en kunnen niet zien of er voetgangers lopen. Geen spiegels ed. 0,02km/uur haalt niemand volgens mij.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:29:47 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175833505
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Auto's moeten over de stoep en kunnen niet zien of er voetgangers lopen. Geen spiegels ed. 0,02km/uur haalt niemand volgens mij.
De auto's kunnen niet zien inderdaad. Maar ik neem aan dat de bestuurder een stel functionerende ogen heeft.
Met langzaam oprijden zie ik geen gevaar. Snelheid is prima te doseren want een hellingproef is niet nodig.
Tot nooit .......
pi_175833528
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:29 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De auto's kunnen niet zien inderdaad. Maar ik neem aan dat de bestuurder een stel functionerende ogen heeft.
Met langzaam oprijden zie ik geen gevaar. Snelheid is prima te doseren want een hellingproef is niet nodig.
}) de grappigste thuis zeker
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 19 december 2017 @ 11:48:14 #21
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175833966
Geen recht geld of wetgevingsvraag.
Daarom tikje naar GC
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_175834190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Auto's moeten over de stoep en kunnen niet zien of er voetgangers lopen. Geen spiegels ed. 0,02km/uur haalt niemand volgens mij.
Er staat aan beide kanten van de uitrit een hekje van een meter lang zodat er geen voetgangers oversteken vlak naast de gevel. Dat moet toch ruimte genoeg zijn om voetgangers te kunnen zien voordat je ze omver rijdt?

Ik snap het probleem niet!
pi_175835971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:02 schreef shazaam het volgende:
tenzij je een totale josti achter het stuur bent....
ongelukjes zitten altijd in een kleine hoek, bestuurder kan net raar telefoontje krijgen, of die dag net opeens ziek worden, teveel stress hebben, teveel koffie, teveel steroides of juist te slaperig zijn of gewoon dat je auto opeens raar doet kan ook nog eens..
pi_175836046
quote:
99s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:48 schreef Nizno het volgende:
Geen recht geld of wetgevingsvraag.
Daarom tikje naar GC
hoi op zich kan het topic dan wel iets met recht te maken hebben, maar dan eerder met de filosofische kant van wetten, bijv deze : bij hoeveel been breuken verbied je dat soort garages? Noem dat getal x
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 19 december 2017 @ 13:25:37 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_175836359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:11 schreef Edwin_Posse het volgende:

[..]

hoi op zich kan het topic dan wel iets met recht te maken hebben, maar dan eerder met de filosofische kant van wetten, bijv deze : bij hoeveel been breuken verbied je dat soort garages? Noem dat getal x
Nee.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:05:22 #26
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175838893
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:08 schreef Edwin_Posse het volgende:
ongelukjes zitten altijd in een kleine hoek, bestuurder kan net raar telefoontje krijgen, of die dag net opeens ziek worden, teveel stress hebben, teveel koffie, teveel steroides of juist te slaperig zijn of gewoon dat je auto opeens raar doet kan ook nog eens..
Ja maar als je een verkeersongeluk onder alle omstandigheden wil verkomen dan moet je mensen verbieden om nog buiten te komen.
Tot nooit .......
pi_175845720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik zie een vlakke uitrit waar je zonder hellingproef met 0,02km per uur de uitrit kan verlaten.
Kan jij mij het gevaar uitleggen, want ik zie het niet.
Het mogelijke gevaar zit, zoals meestal, op de bestuurdersstoel van de auto die naar buiten rijdt.
pi_175845860
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:26 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Niet elke parkeergarage is gelijk. Daardoor is dit niet altijd mogelijk.
Ik stel dat je als een debiel omhoog moet stuiven, bij sommige garages moet het gewoon met iets meer overtuiging.
Ja? Want de bestuurder kan zich niet gewoon beheersen? Wat zou de bestuurder dan belemmeren waardoor je niet gewoon rustig naar buiten kan rijden, even kan stoppen waar nodig om voorrang te (kunnen) verlenen aan voetgangers en vervolgens weer rustig verder rijden?

Hellingproef is onderdeel van de rijopleiding, dus ik mag veronderstellen dat iedereen ook op een beetje fatsoenlijke helling beheerst het voertuig kan verplaatsen.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 december 2017 @ 21:16:59 #29
38148 crew  Innisdemon
pi_175849149
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:09 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Ja? Want de bestuurder kan zich niet gewoon beheersen? Wat zou de bestuurder dan belemmeren waardoor je niet gewoon rustig naar buiten kan rijden, even kan stoppen waar nodig om voorrang te (kunnen) verlenen aan voetgangers en vervolgens weer rustig verder rijden?

Hellingproef is onderdeel van de rijopleiding, dus ik mag veronderstellen dat iedereen ook op een beetje fatsoenlijke helling beheerst het voertuig kan verplaatsen.
ik bedoelde natuurlijk 'niet" als een debiel :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_175855262
mijn zus heeft uni gedaan en ook tikje ergonomie, en die vond het ook maar link, auto hoort niet op de stoep, ja hooguit als je keer een verhuizng doet ofzo..
pi_175858248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 23:43 schreef Edwin_Posse het volgende:
mijn zus heeft uni gedaan en ook tikje ergonomie, en die vond het ook maar link, auto hoort niet op de stoep, ja hooguit als je keer een verhuizng doet ofzo..
Wat vindt je zus van huizen met een oprit, dan moet je ook over de stoep om op eigen grond te kunnen parkeren.
pi_175858612
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 23:43 schreef Edwin_Posse het volgende:
mijn zus heeft uni gedaan en ook tikje ergonomie, en die vond het ook maar link, auto hoort niet op de stoep, ja hooguit als je keer een verhuizng doet ofzo..
Heeft jouw zus professionele werkervaring op die stoep?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')