abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175841742
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:56 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

Ook nog steeds gefrustreerd volgens mij
Gisteren had je die Q&A met Roland op Facebook maar volgens mij vergeet die man al snel dingen.
pi_175841751
Roland is een lieve man. Gooit competitie in Roelofarendsveen (lol).
pi_175841783


Dit is toch schattig!!
pi_175841805
Ik denk alleen dat Roland een beetje seniel is, voor de rest luister ik graag naar Roland en Koos.
  dinsdag 19 december 2017 @ 17:08:12 #255
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175841832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:07 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik denk alleen dat Roland een beetje seniel is, voor de rest luister ik graag naar Roland en Koos.
Koos is vies man.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_175841864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:06 schreef RavenArtus het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is toch schattig!!


Die kunnen darten hoor, goeie genade.
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 17:10:26 #257
446803 crew  Tagliano
Wenn es lauft, dann lauft es
pi_175841888
Roland _O_
Maargoed ook hier heb ik geen verstand van
pi_175841892
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:08 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Koos is vies man.
Koos is niet vies.
  dinsdag 19 december 2017 @ 17:10:56 #259
416657 SlechteWoordgrappen
Voormalig keelgrijper A Lewis
pi_175841904

Voor mensen die zich ultiem vervelen de uitdaging om dit hele filmpje te bekijken
Ik had toch even het idee, het valt lekker, het valt goed. Ja en daarna, gaan ze zoals altijd bovenaards gooien tegen mij en dan missen ze gewoon niks meer.
pi_175842003
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:10 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:

Voor mensen die zich ultiem vervelen de uitdaging om dit hele filmpje te bekijken
pi_175842029
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:10 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:

Voor mensen die zich ultiem vervelen de uitdaging om dit hele filmpje te bekijken
Gewoon iets van Pipe kijken, Ben je ook wel 3 uur zoet.
pi_175842341
Hopelijk gaat deze man schroeien vanavond!

pi_175842583
Roland is wel echt een waardeloze analist. Hij kent bijna geen spelerook
  dinsdag 19 december 2017 @ 17:57:10 #264
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_175842717
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:10 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Koos is niet vies.
Vies ongezond ecto
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:04:50 #265
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_175842821
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:31 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Hopelijk gaat deze man schroeien vanavond!

[ afbeelding ]
Wie is die lange krullenbol? Hij ziet er gevaarlijk uit.
pi_175842887
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:04 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wie is die lange krullenbol? Hij ziet er gevaarlijk uit.
Ik ken hem niet, maar het schijnt Ronald Wensveen te zijn.
pi_175843043
Prachtig matje toch?

pi_175843061
Als Barney verliest vanavond eet ik mijn dartpijl op.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:20:21 #269
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175843103
Als Barney vanavond verliest drink ik nooit meer Hertog-Jan bier.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:23:35 #270
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_175843190
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef Mani89 het volgende:
Als Barney vanavond verliest drink ik nooit meer Hertog-Jan bier.
Die durf ik ook wel aan.
pi_175843248
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef Mani89 het volgende:
Als Barney vanavond verliest drink ik nooit meer Hertog-Jan bier.
Dat doe je nu ook niet. Jij drinkt alleen water
  dinsdag 19 december 2017 @ 18:29:56 #272
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175843342
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:26 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat doe je nu ook niet. Jij drinkt alleen water
*slootwater
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175843450
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:20 schreef Mani89 het volgende:
Als Barney vanavond verliest drink ik nooit meer Hertog-Jan bier.
pi_175843721
Het is vandaag dinsdag. Dat betekent dat held, inspirator, rapper en TONZON-promotor Raymond van Barneveld zijn intrede doet op het WK2018. Hij neemt het op tegen vloergod Richard North. Verder zien we ook Adrian Lewis ten tonele verschijnen en verandert Ally Pally voor even in het golfbad van het Golvend Galjoen.

Aleksandr Oreshkin v Kevin Münch

Denkend aan Oreshkin zie ik een excentrieke man. Hij heeft een grijze sik, draagt graag long sleeves en heeft een bril die doorgaans kleuterkinderen dragen. Voor het eerst maakten we kennis met Oreshkin op het WK in 2016. Hij won zijn voorrondepartij en moest vervolgens aantreden tegen Mervyn King. U moet begrijpen: Oreshkin is geen snelle man. Soms mediteert hij, daarna gaat hij op zijn gemak aanleggen en gooit hij met een worp van darteritusproporties zijn pijlen weg. Het had resultaat, want Oreshkin kwam op een verbluffende 0-2 voorsprong. King won ternauwernood in een wedstrijd van hoog niveau, maar sindsdien is Oreshkin in de harten van iedere dartsvolger gesloten.

Kevin Munch is geen spannende naam, maar hij won wel de Superleague of Darts in Duitsland. Dat wordt gespeeld tussen acht mannen en begint in poules. Munch nam het op tegen Rene Berndt, Nico Kurz en Stefan Stoyke. Munch eindigde tweede en nam het in de halve finale op tegen de memorabele Rene Eidams. Kevin won en kwam in de finale tegenover WK-klant 2017 Dragutin Horvath te staan; Munch won afgetekend met 10-3. Als Duitser kom je dus niet zomaar naar het PDC WK. In 2011 was het systeem iets anders, maar toen won Munch ook. In de eerste ronde nam Munch het op het WK van 2012 op tegen Denis Ovens; die kreeg rugpijn en moest opgeven. In de tweede ronde werd Steve Farmer of all places hem teveel. Maar Kevin kan darten, dus Oreshkin krijgt het lastig.

Gezien de staat van dienst van Oreshkin en zijn potentie krijgt hij de lichte favorietenrol van mij. Ik heb een 2-1 ingevuld, dus dan mag Oreshkin later op de avond aantreden tegen Adrian Lewis, de zevende seed.


John Henderson v Marko Kantele

Big Hendo heeft dit jaar het toernooi van zijn leven gehad. Geen finale halen of zo, maar een halve finale is voor onze lieve vadsige Schot uit Huntly al heel wat. Op de vloer haalt hij altijd een redelijk acceptabel niveau zoals op de Euro Tours, maar op de TV blijft het behelpen. Soms is er een incidenteel succesje zoals op de World Grand Prix. In Dublin zat het mee voor het Golvend Galjoen. Al op de eerste dag versloeg hij de grote Michael van Gerwen, was hij veel te sterk voor Alan Norris en schakelde hij ook nog Raymond van Barneveld uit. Het hoogtepunt van het jaar voor de mammoettanker is dus al geweest.

Marko Kantele is de beste Scandinaviër na Kim Viljanen. Vaak zien we hem niet gooien. Ik volg zelf de Scandinavische Tour ook nauwelijks, dus hier hoef ik weinig woorden aan vuil te maken. Oké, het is zijn derde wereldkampioenschap. Op Lakeside 2005 won hij in de eerste ronde van Good Old Tony O’Shea en verloor in de tweede ronde van Simon Whitlock. In 2009 deed hij voor het eerst mee aan het PDC WK: in de voorronde won hij van Lourence Ilagan; in de eerste ronde was Marko Kantele te sterk. Daar liet Kantele af en toe vermakelijke finishes zien. Op de laatste toernooien in de Baltische en Scandinavische regio (begin november) haalde hij de kwartfinale en finale. Maar geen idee hoe hij er nu voor staat.

Henderson is niet de meest briljante darter, soms kan het echt gigantisch kut zijn. Maar ik verwacht gewoon een zege, met 3-1. Als dat inderdaad uitkomt, speelt hij tegen Daryl Gurney die gisteren al liet zien in bloedvorm te verkeren.

Raymond van Barneveld v Richard North

Dit is waar we op gewacht hebben; de intrede van Raymond ‘Raya’ van Barneveld. In het afgelopen jaar is er weer veel gebeurd in het leven van onze cultheld. Op Nieuwjaarsdag werd hij vernederd door Van Gerwen, daarna stapte hij over naar de mensonterende materiaalsponsor Target en bracht hij ook nog een rapnummer uit.


We gaan 180 linkerbaan, triples zo hard als toegestaan.
We gaan 180 linkerbaan, zuig daar maar een puntje aan.
We gaan 180 linkerbaan, triples zo hard als toegestaan.
We gaan 180 linkerbaan, zuig daar maar een puntje aan.


Raya is een wereldfiguur, een haat-liefdemens, mentaal labiel. Toch heb ik altijd moeite om hem af te stoten als hij weer zijn zoveelste debielenact opvoert voor de camera van The Feather. De man zorgt altijd voor wereldvermaak. Zo weten we nu al wat er op 30 december gaat gebeuren als Van Barneveld verliest van Van Gerwen. Altijd tegen hem, die hoge gemiddeldes, altijd tegen hem. Maar dat roept Raya over zichzelf af als h ij alleen piekt op het WK. Raya is Raya, niet te doorgronden.

De tegenstander van Raya is Rchard North. De Engelsman heeft pas sinds dit jaar een tourkaart; die heeft hij uitstekend verzilverd. Het is erg knap om met 35.500 pond de unseeded ranking aan te voeren als nieuwkomer. Op de vloer is hij een vaste klant bij de laatste 32 van toernooien, maar op TV moeten we nog wat meer kennis met hem maken. Zijn eerste televisieverschijning was op de World Grand Prix twee maanden terug; Mark Webster werd met 2-0 verslagen maar hij kon de vorm niet doortrekken tegen Whitlock. Ik ben erg benieuwd naar zijn prestaties in 2018.

Ik verwacht niet dat North opgewassen is tegen de grote Raya-show, maar zet hem alsjeblieft niet neer als een koekenbakker. Dat zou je nog wel eens lelijk komen te staan: Raya wint met 3-1 in sets.

Adrian Lewis v Oreshkin/Munch
Adrian Lewis heeft geen briljant jaar achter de rug. Slechts een keer is Adie minstens tot de kwartfinales gekomen. De World Matchplay was het enige toernooi van zijn geluk. In de tweede ronde liet Jackpot zich van zijn beste kant zien; tegen Rob Cross. Hij schraapte er weer eens een ouderwets 100+ gemiddelde uit. Dat zien we te weinig van Adie, al is het dit jaar een valide excuus: een rugblessure speelde hem parten. Op de Player Championship Finals liet hij weer eens zien wat hij kon: niet met zijn vertrouwde darts, maar met darts die leken op die van Raya. Rob Cross was nog te machtig.

Niemand miskent het talent van Lewis, alleen is het de laatste jaren niet meer wat het geweest is. Wanneer komt het terug? Wanneer zien we weer de Lewis van het WK2011? Triples schroeien tegen Gary Anderson, Mark Webster . Kom terug, Adie. Het liefst dit toernooi. De goden van de loting zijn je gunstig gezind: Reyes is ook niet aan een best jaar bezig en kleinduimpje of Whitlock moet je ook onder de duim kunnen houden. Dan is er een kwartfinale: Peter Wright, galstenen. Het kan, maar alleen als je laat zien wat je kan. Allez, monsieur, allez sympathieke man. De meest sympathieke man op de Tour.

  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 19 december 2017 @ 18:49:07 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175843757
Gaat Oreshkingod een Limmetje doen vanavond? :D _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')