abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 13:00:20 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_176144604
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 01:38 schreef b2py het volgende:
Leveren wel een wanprestatie op de concessie Waterland, mede oorzaak van de werkgever van de Tweeter
De enige die oorzaak van de werkgever van de Tweeter is, is de moeder van de werkgever van de Tweeter. En de zaaddonor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_176147612
Weet toevallig iemand wat de afstand tussen Rotterdam en Parijs is via de hsl?
speak only if it improves the silence.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 17:54:12 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176155340
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he :s)

Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.

Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
mja, het aanbod dat Arriva voor het noorden deed was gewoon wel goed. Ondanks het ontbreken van serieuze concurrentie is het imo wel marktconform.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176155445
Op welke basis oordeel jij dat het marktconform
Is? :?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 17:58:48 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176155501
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:57 schreef b2py het volgende:
Op welke basis oordeel jij dat het marktconform
Is? :?
Omdat ik het gebied ken en ik hierdoor wel in kan schatten wat ongeveer het maximaal haalbare is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176155573
Hoe schat je dat in dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 18:04:15 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176155685
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:01 schreef b2py het volgende:
Hoe schat je dat in dan?
Je hebt veel enkelspoor, dus hier heb je al een beperking in de mogelijkheden. Daarnaast zijn de wensen van de overheden duidelijk. Dat geeft al een goed idee wat je zou kunnen verwachten. Het bod van Arriva voldoet hier ruimschoots aan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_176156266
Dat ze 'ruimschoots' aan voldoen houdt niet in dat het niet beter kan. En het zijn a) wensen, geen eisen en b) een vervoerder kan aanvullende zaken aanbieden. Zie bijvoorbeeld Limburg waar Arriva ook naar de wensen en eisen van de provincie een prima bod had neergelegd en Abellio een bod had waar ze, ik geloof iets van 80 punten extra hadden? Noordelijke Nevenlijnen had eigenlijk op deze manier nooit gegund mogen worden
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:57:40 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176157703
Dat alleen Arriva een bod heeft uitgebracht op de NN-concessie is nog wel te begrijpen:
NS had zich teruggetrokken uit de regionale markt, Syntus/Keolis had het al druk zat met hun concessies (implementatie streekvervoer Utrecht, trein Zwenzwoka, bus Almere) en bij CXX/Transdev lijkt men niet heel vaak op railconcessies te bieden.

Echter, bij een aanbesteding waar alleen de zittende partij aan mee durft te doen is er geen sprake meer van 'gezonde marktwerking'. Als opdrachtgever weet je niet of je de best mogelijke deal hebt gekregen, je hebt alleen maar de keuze tussen aannemen van het bod (zelfs als het niet-conform is) of het bod afwijzen en het risico lopen dat je uiteindelijk helemaal geen rijdende trein meer hebt.

Het verlengen van de bestaande concessie is geen vanzelfsprekendheid (Arriva zou kunnen weigeren), voor een nieuwe aanbestedingsronde is tijd nodig en de partij die een bod heeft uitgebracht wil daar waarschijnlijk voor gecompenseerd worden.
  zaterdag 30 december 2017 @ 19:02:14 #210
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176157853
Plus dat een aanbesteding afbreken als je wel een geldig bod hebt niet kan zolang je daarvoor geen hele goede redenen hebt.
pi_176157913
Ook niet als er maar 1 partij is?
  zaterdag 30 december 2017 @ 19:35:12 #212
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_176159209
Ook dan ja.
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:23:16 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176161669
De reactie die je wist dat zou komen is hier.

Hettinga: "Als NS wil meedingen naar regionale concessies, prima, maar laat ons dan ook meedingen naar het hoofdrailnet."

https://www.ad.nl/binnenl(...)-is-het-ns~abbe3c1c/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 20:28:52 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176162008
Zou de NS onderaannemer zijn voor EBS of Qbuzz/TrenItalia voor de nieuwe concessie DAV?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:38:05 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176162547
Qbuzz kan aankloppen bij Trenitalia, die zijn al actief in Engeland (via c2c) en in Duitsland (via Netinera, voormalig Arriva Duitsland) en hebben veiligheidscertificaat deel A dus al op zak. Deel B verkrijgen is dan niet zo moeilijk meer.

Voor EBS ligt dat anders, voor zover ik weet is hun moederbedrijf niet actief in railvervoer en moeten ze dus de hele procedure nog door. Het is best mogelijk dat ze een onderaannemer inhuren voor het treinvervoer, maar dan lijkt het me eerder dat ze naar Arriva stappen. Die zitten er tenslotte al.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 20:41:15 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176162701
mja, Arriva heeft zelf ook ingeschreven, dus dat lijkt me niet echt reëel
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:43:44 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176162820
Waarom zou het niet reëel zijn? Is Arriva geen commercieel bedrijf dan?

Voor de DAV-trein zal waarschijnlijk de R-Net-huisstijl gaan gelden, dus of de treinen nou worden gereden door Arriva of door EBS ziet de reiziger toch niet.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 december 2017 @ 20:46:44 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_176162956
dat laatste klopt, maar in principe zijn de bedrijven bij de aanbesteding elkaars concurrenten. Daarom acht ik op treinengebied samenwerking met NS, Keolis of Connexxion logischer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 december 2017 @ 20:48:22 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_176163046
Dat de bedrijven tijdens de aanbesteding elkaars concurrenten zijn is volledig terecht, maar dat sluit toekomstige samenwerking niet uit.

Daarnaast is het natuurlijk best mogelijk dat EBS z'n zinnen heeft gezet op de spoorsector en dat ze bezig zijn met de procedures voor het behalen van de nodige papieren.
pi_176165577
Alles terug naar Vadertje Staat.

Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.

Fijne jaarwisseling allemaal :)
  Moderator zaterdag 30 december 2017 @ 21:59:39 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_176166987
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.

Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.

Fijne jaarwisseling allemaal :)
Ordnung muss sein.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_176175609
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.

Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.

Fijne jaarwisseling allemaal :)
_O_ heil _O_
pi_176193550
10 vingertjes morgen he jong0ns, ik ga zo mijn laatste treinritje van 2017 maken. doei. :W
pi_176193793
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 20:43 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou het niet reëel zijn? Is Arriva geen commercieel bedrijf dan?
Arriva is net zo commercieel als NS. Over het algemeen wordt dat niet gezien als commerciële partij maar als staatsbedrijf.
Bier.
pi_176193836
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 19:04 schreef b2py het volgende:
Ook niet als er maar 1 partij is?
Dat is voor de rechter geweest. Maar één partij hebben betekent dat deze gewoon wint als aan de overige voorwaarden voldaan wordt.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')