Alleen een rangeerlocje hoor.quote:Op woensdag 27 december 2017 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Goederentreintje ontspoord bij Railport in Veendam
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-Railport-ontspoord
Dingen vallen niet om door snelheid, maar door versnelling/vertraging.quote:Op dinsdag 26 december 2017 17:19 schreef James1988 het volgende:
"Here’s what traveling on a Chinese high-speed railway train at 350km/h looks like. Is there anything that cannot stay upright on our trains?"
Netjes. Nu nog zo'n video wanneer de trein door een flinke wisselstraat gaat.
Incidentbestrijding heeft het over een Class 66. Dat is wel een beetje groot uitgevallen rangeerlocje danquote:Op donderdag 28 december 2017 00:36 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Alleen een rangeerlocje hoor.
twitter:ICB_Teus twitterde op woensdag 27-12-2017 om 23:45:41 #Morgenvroeg 5:30!! op pad voor #hersporing in #veendam daar is een #diesellocomotief #class66 #ontspoord deze wordt met een #hijskraan weer teruggezet dus morgen op pad met de #bergingseenheid met #hijscontainer #prorail #Incidentenbestrijding #tijdomteslapenipvtwitteren https://t.co/tv7FicOSQD reageer retweet
Oneffenheden in het spoor zorgen bij grote snelheden voor verticale en zijwaartse versnellingen en vertragingen.quote:Op donderdag 28 december 2017 00:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dingen vallen niet om door snelheid, maar door versnelling/vertraging.
Bedankt en gesnapt majesteit :herp:quote:Op donderdag 28 december 2017 08:25 schreef b2py het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ed-tijd-in-2017.html
Dat u het weet, er mag niet meer geklaagd worden
Lamento ergo sumquote:Op donderdag 28 december 2017 08:25 schreef b2py het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ed-tijd-in-2017.html
Dat u het weet, er mag niet meer geklaagd worden
Hij werd gebruikt om te rangeren. Ik wist niet welk type het was. Ik bedoelde meer dat het geen hele trein was, zoals in dat artikel stond.quote:Op donderdag 28 december 2017 02:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Incidentbestrijding heeft het over een Class 66. Dat is wel een beetje groot uitgevallen rangeerlocje dan
LEAVE TEH PIMPEL ALONEquote:Bij Oldenzaal is de internationale
trein naar Berlijn ontruimd vanwege een
dreigbrief.Alle passagiers hebben de
trein verlaten.Een explosievenverkenner
van de politie doorzoekt de trein met
een hond.De politie spreekt van "een
verdachte situatie".Over de inhoud van
de brief is niets bekendgemaakt.
Tweede rondje is een stuk langer denk ik, kost je al snel de hele dag. Plus als je achter Roermond vast komt te zitten qua verstoringen, ben je de klos. Met het Betuwerondje heb je altijd alternatieven.quote:Op donderdag 28 december 2017 12:52 schreef JDude het volgende:
Morgen oudjaarsrondje maken met JD jr.
Hij wil in ieder geval graag een keer met een Arrivatrein, dus zit op wat mogelijkheden te broeden:
Breda-Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst-Breda
Breda-Eindhoven-Maastricht-Heerlen-Roermond-Venlo-Eindhoven-Breda
Eerste heeft als voordeel dat er geen dubbel traject in zit, tweede is wellicht qua uitzicht wat interessanter. Wat jullie?
zolang ze treinen met vertraging opheffen zijn deze cijfertjes kak.quote:Op donderdag 28 december 2017 08:25 schreef b2py het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)ed-tijd-in-2017.html
Dat u het weet, er mag niet meer geklaagd worden
Zie https://prestaties.prorail.nl/. Kan je precies nakijken wat de prestaties zijn geweest.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zolang ze treinen met vertraging opheffen zijn deze cijfertjes kak.
Reizigerspunctualiteit is met 91,3 nog hoger zelfsquote:Op donderdag 28 december 2017 15:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zolang ze treinen met vertraging opheffen zijn deze cijfertjes kak.
Utrecht CS maar dan nog wat strakkerquote:Op donderdag 28 december 2017 21:09 schreef James1988 het volgende:
Santiago de Compostela krijgt een nieuw multimodaal stationscomplex:
https://vimeo.com/247962249
In principe wel. Maar je kan zelf niet bedenken dat er 800 reizigers niet allemaal eerst even gaan zitten schijten als ze in Arnhem aankomen. En je snapt hoe hoe statistiek werkt of moet ik je dat gaan uitleggen? Moet vast lukken met vijf jaar MAVO.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:39 schreef JDude het volgende:
"Voor de berekening van stiptheid van het reizigersverkeer op het Nederlandse spoor wordt sinds dit jaar gebruik gemaakt van ov-chipgegevens."
Hoe dan? Als je na aankomst nog even gaat schijten heeft de trein +5?
Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.quote:Op donderdag 28 december 2017 22:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In principe wel. Maar je kan zelf niet bedenken dat er 800 reizigers niet allemaal eerst even gaan zitten schijten als ze in Arnhem aankomen. En je snapt hoe hoe statistiek werkt of moet ik je dat gaan uitleggen? Moet vast lukken met vijf jaar MAVO.
Het idee is dat als de trein van A naar B een vertraging van 6 minuten heeft, dat het effect voor de reiziger regelmatig veel groter is. Die wilde bijvoorbeeld doorreizen naar B en ziet zijn vertraging nu meteen oplopen naar 15 of 30 minuten omdat de aansluiting niet meer kan worden gehaald. Door de in- en uitcheckgegevens erbij te pakken krijg je de gehele reis te zien en niet slechts de vertraagde deeltrajecten.quote:Op donderdag 28 december 2017 22:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel prijzenswaardig dat er weer eens wat wordt gedaan met die enorme bak data.
Outliers heb je altijd, die verwijderen vanzelf bij zulke hoeveelheden dataquote:Op donderdag 28 december 2017 22:53 schreef JDude het volgende:
[..]
Het wordt gepresenteerd als een zinnige toevoeging. Maar het zou toch betrouwbaarder moeten zijn om gewoon bij te houden hoe laat het blik ergens aankomt dan te kijken wat de inhoud vervolgens gaat doen.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel prijzenswaardig dat er weer eens wat wordt gedaan met die enorme bak data.
Limburgrondje kent mooi landschap en wisselend materieel. Blauwe Dieselgtw's, Flirts en witte en wit/blauwe elektroGTW's. Van Nijmegen tot aan Sittard via Randwyck en Kerkrade non stop in regionale treinen. Alleen in Kerkrade is het kort als je uit wilt stappen, 3 of 33 minuten.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:03 schreef JDude het volgende:
Limburgrondje is "maar" 1:12 langer. Maar dat komt inderdaad door de krappe overstappen overal. In Betuwerondje zit meer rek en inderdaad ook meer alternatieven. Denk dat het die wordt. Volgens mij heb ik Dordt-Tiel-Elst zelf ook nog nooit opgeveegd .
Volgens mij alleen in de spits, in een deel van de treinen Nijmegen-Venray (die 3x per dag van/naar Venlo rijdt). In de treinen Nijmegen-Venlo-Roermond zit alleen GTW gepland.quote:Op vrijdag 29 december 2017 02:41 schreef James1988 het volgende:
Rijdt er geen LINT meer in Limburg?
Zuigt. Sterkte.quote:Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
quote:Op donderdag 28 december 2017 23:18 schreef dennistd het volgende:
Ook van mij een jaaroverzicht. Van elke maand één foto.
Dan is de machinist vergeten z'n lampjes goed te zetten. Gebeurt wel eens.quote:Op vrijdag 29 december 2017 12:46 schreef YourCaptor het volgende:
Ik zag net een koploper (van Leiden richting Utrecht, bij Alphen) met frontverlichting aan de achterzijde brandend voorbij komen. Bijzonder
Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?quote:Op vrijdag 29 december 2017 12:41 schreef JDude het volgende:
Rondje Betuwe strandt in Tiel. Kutspringers.
Railrunner voor jr.quote:Op vrijdag 29 december 2017 17:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als treinforens vraag ik me af welk vervoersbewijs je gebruikt voor dergelijke rondes?
Zou wel grappig zijn als Qbuzz (voorheen NS, nu Trenitalia) de MerwedeLingelijn winttwitter:DavidEerdmans twitterde op vrijdag 29-12-2017 om 21:07:36 Beetje domme opmerking van Van Boxtel. Voor Dordrecht-Geldermalsen is NS te laat: die aanbesteding is al gesloten (met Arriva, Qbuzz en EBS als bieders). https://t.co/ayfSzOHxBi reageer retweet
Hadden ze Kubus net zo goed niet hoeven verkopenquote:Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken hequote:Op vrijdag 29 december 2017 21:36 schreef ReisT het volgende:
Niet meer bieden op regionale concessies, dat was onderdeel van "Strategie NS 2016-2019. Spoorslags beter." Gelanceerd op 1-3-2016. Maar dat verdwijnt nu dus alweer in de prullenbak...
En het is in Europees verband ook compleet logisch: zowel Arriva (DB), Qbuzz (FS) als Keolis (SNCF) zijn (grotendeels) in handen van grote staatsbedrijven, terwijl EBS bijvoorbeeld voortkomt uit een busmonopolie in Israël.quote:Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
De enige die oorzaak van de werkgever van de Tweeter is, is de moeder van de werkgever van de Tweeter. En de zaaddonor.quote:Op zaterdag 30 december 2017 01:38 schreef b2py het volgende:
Leveren wel een wanprestatie op de concessie Waterland, mede oorzaak van de werkgever van de Tweeter
mja, het aanbod dat Arriva voor het noorden deed was gewoon wel goed. Ondanks het ontbreken van serieuze concurrentie is het imo wel marktconform.quote:Op vrijdag 29 december 2017 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
NS heeft nu niks meer met Dijsselbloem te maken he
Ik vind het prima dat NS meebiedt op regionale concessies (zolang dat volgens de regels gebeurt). Het geeft de opdrachtgever meer mogelijkheden om te kiezen en om de beste deal te krijgen voor de belastingbetaler.
Hoe het in het noorden is gegaan is een beetje raar. De enige serieuze bieder was de zittende vervoerder, de rest haakte af. Nou gun ik het Arriva van harte, maar van een gezonde competitie was geen sprake.
Omdat ik het gebied ken en ik hierdoor wel in kan schatten wat ongeveer het maximaal haalbare isquote:Op zaterdag 30 december 2017 17:57 schreef b2py het volgende:
Op welke basis oordeel jij dat het marktconform
Is?
Je hebt veel enkelspoor, dus hier heb je al een beperking in de mogelijkheden. Daarnaast zijn de wensen van de overheden duidelijk. Dat geeft al een goed idee wat je zou kunnen verwachten. Het bod van Arriva voldoet hier ruimschoots aan.quote:
Ordnung muss sein.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.
Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.
Fijne jaarwisseling allemaal
heilquote:Op zaterdag 30 december 2017 21:35 schreef Monopoly het volgende:
Alles terug naar Vadertje Staat.
Met ijzeren vuist regeren over ons spoorwegnet. ATB EG vervangen voor ERTMS level 4 en Prorail direct opdoeken en defensie langs de baan patrouilleren op jacht naar koperdieven, spoorlopers en potentiële springers.
Dienstplicht wederom invoeren en op social media elke klacht over het OV, de gebruiker opzoeken en naar een Siberisch heropvoedingskamp sturen. Met de trein uiteraard.
Fijne jaarwisseling allemaal
Arriva is net zo commercieel als NS. Over het algemeen wordt dat niet gezien als commerciële partij maar als staatsbedrijf.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:43 schreef James1988 het volgende:
Waarom zou het niet reëel zijn? Is Arriva geen commercieel bedrijf dan?
Dat is voor de rechter geweest. Maar één partij hebben betekent dat deze gewoon wint als aan de overige voorwaarden voldaan wordt.quote:
Die ene partij weet toch ook niet zomaar van te voren dat ze de enigste zullen zijn? Dus doen ze wel een beetje hun best lijkt me..quote:Op zondag 31 december 2017 15:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is voor de rechter geweest. Maar één partij hebben betekent dat deze gewoon wint als aan de overige voorwaarden voldaan wordt.
Ja ja ja. Morgen gaat de zon weer op. Gratis.quote:
twitter:Roydecowboy twitterde op maandag 01-01-2018 om 14:42:38 Nieuwe kleuren van de #NS ?? #4049 https://t.co/N8zGpqAoBc reageer retweet
Daar ben ik van af gestapt, dat soort onzin. Mijlen trappen om het mijlen trappenquote:Op maandag 1 januari 2018 14:28 schreef Bitlord het volgende:
Beste wensen allemaal!
Een goed voornemen dit jaar: meer treinkilometers maken.
Je wordt oud?quote:Op maandag 1 januari 2018 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik van af gestapt, dat soort onzin. Mijlen trappen om het mijlen trappen
Mijn huidive situatie is dat ik nauwelijks 100 km per maand haal, dat is wel erg weinig.quote:Op maandag 1 januari 2018 14:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik van af gestapt, dat soort onzin. Mijlen trappen om het mijlen trappen
Ook niet wat iedereen riep toen ze eraan begonnen natuurlijkquote:Op dinsdag 2 januari 2018 16:13 schreef James1988 het volgende:
Hahahaha
Het ERTMS-programma van de Denen heeft 7 jaar vertraging opgelopen omdat het ombouwen van de treinen veel lastiger blijkt te zijn dan gedacht.
Dat is een Raststätte. Lijkt erop, maar Rastatt is een plaatsquote:
Geen problemen met de grond? 😱quote:Op woensdag 3 januari 2018 00:24 schreef dennistd het volgende:
Maandag gaat het nieuwe station Roodeschool open, aan de lijn naar de Eemshaven: https://www.arriva.nl/gro(...)rk-aan-het-spoor.htm
Volgens mij is het daar allemaal klei. Daar valt toch prima op te bouwen dacht ik?quote:
Niet zo gek dat ze die kaarten afschaffen.quote:Op woensdag 3 januari 2018 07:36 schreef derLudolf het volgende:
Klootzakken, mogen we aankomende zomer weer bussen gaan regelen
https://nos.nl/artikel/22(...)chalig-misbruik.html
Hoewel, dat is misschien wel sneller dan 150 groepsretourtjes.
Dat had ook echt niemand zien aankomenquote:Op woensdag 3 januari 2018 07:36 schreef derLudolf het volgende:
Klootzakken, mogen we aankomende zomer weer bussen gaan regelen
https://nos.nl/artikel/22(...)chalig-misbruik.html
Hoewel, dat is misschien wel sneller dan 150 groepsretourtjes.
Verder weg van het huis van Familie Jankenswaard?quote:Op woensdag 3 januari 2018 00:24 schreef dennistd het volgende:
Maandag gaat het nieuwe station Roodeschool open, aan de lijn naar de Eemshaven: https://www.arriva.nl/gro(...)rk-aan-het-spoor.htm
Bij het introduceren van deze kaarten was voor iedereen al duidelijk dat die tickets misbruikt zouden worden. Niet meer dan terecht.quote:Op woensdag 3 januari 2018 07:36 schreef derLudolf het volgende:
Klootzakken, mogen we aankomende zomer weer bussen gaan regelen
https://nos.nl/artikel/22(...)chalig-misbruik.html
Hoewel, dat is misschien wel sneller dan 150 groepsretourtjes.
Op basis daarvan kun je NS natuurlijk wel de traditionele hersenloosheid verwijten.quote:Op woensdag 3 januari 2018 08:56 schreef nijnja het volgende:
Bij het introduceren van deze kaarten was voor iedereen al duidelijk dat die tickets misbruikt zouden worden.
Of prijzen die niet kunnen concurreren met andere manieren van transport.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op basis daarvan kun je NS natuurlijk wel de traditionele hersenloosheid verwijten.
Blijkbaar lezen ze hier mee, het is veranderd in misbruikquote:Op woensdag 3 januari 2018 08:56 schreef nijnja het volgende:
[..]
Bij het introduceren van deze kaarten was voor iedereen al duidelijk dat die tickets misbruikt zouden worden. Niet meer dan terecht.
Voor klachten moet je bij de misbruikers zijn, niet bij de NS (die als ik het zo lees) met een prima alternatief komt.
Ook dom dat de nos zegt wegens veelvoudig gebruik. Ik denk dat daar misbruik moest staan
Er stond eerst misbruik, toen dat het teveel gebruikt werd en nu dus weer misbruik..quote:Op woensdag 3 januari 2018 10:59 schreef J.B. het volgende:
[..]
Blijkbaar lezen ze hier mee, het is veranderd in misbruik
Alsof hier de enige plek ter wereld is waar mensen met gezond verstand zittenquote:Op woensdag 3 januari 2018 10:59 schreef J.B. het volgende:
[..]
Blijkbaar lezen ze hier mee, het is veranderd in misbruik
Nee het gaat natuurlijk om het format. Als je serieus kunt denken dat dat op die manier een goed idee is en dat er niet mee gefraudeerd zal worden, ben je wel van een heel andere planeet gewoon.quote:Op woensdag 3 januari 2018 09:37 schreef derLudolf het volgende:
Of prijzen die niet kunnen concurreren met andere manieren van transport.
Hij wordt gejinxedtwitter:ProRail_VL twitterde op woensdag 03-01-2018 om 11:45:14 Hele land> Impact door stormschade op en langs het spoor valt tot nu toe mee> In Bilthoven en Abcoude vielen takken… https://t.co/ItbfUilKrh reageer retweet
Grappig want dit is de groepsretour zoals ik in 2013 zei dat ik 'm in zou voeren.quote:Op woensdag 3 januari 2018 07:36 schreef derLudolf het volgende:
Klootzakken, mogen we aankomende zomer weer bussen gaan regelen
https://nos.nl/artikel/22(...)chalig-misbruik.html
Hoewel, dat is misschien wel sneller dan 150 groepsretourtjes.
Zoals ieder weldenkend mens hem zou invoeren.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Grappig want dit is de groepsretour zoals ik in 2013 zei dat ik 'm in zou voeren.
Truequote:Op woensdag 3 januari 2018 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op basis daarvan kun je NS natuurlijk wel de traditionele hersenloosheid verwijten.
Goeie tip was het, tegoedbon gekregenquote:Op woensdag 3 januari 2018 10:59 schreef J.B. het volgende:
[..]
Blijkbaar lezen ze hier mee, het is veranderd in misbruik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Ze hebben het spoor op een strook asfalt gebouwd.quote:Op woensdag 3 januari 2018 00:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens mij is het daar allemaal klei. Daar valt toch prima op te bouwen dacht ik?
Overigens hier al wat foto's gevonden: http://www.roodeschool.net/station/666/
twitter:schweiz twitterde op woensdag 03-01-2018 om 15:35:03 Wind reisst Bahnwagen aus den Schienen: Im Berner Oberland ist ein Zug entgleist. Mehrere Personen wurden verletzt.… https://t.co/lJDss1PRJ2 reageer retweet
Daar kan ik niks over vinden, vanwaar de vraag?quote:Op woensdag 3 januari 2018 21:50 schreef b2py het volgende:
Weet iemand of ze in Belgistan vrijdag toevallig gaan staken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |