abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176372637
registreer om deze reclame te verbergen
Dan wacht ik dadelijk al meer dan 40 dagen dat is toch niet normaal(op het moment van schrijven staat de teller al op 36 dagen), en staat ook niet aangegeven bij de verwachte verzendtijd.
Ik ben hier toch niet over te spreken ik vindt dat niet kunnen zomaar(ik zeur niet snel maar dit is wel drama zeg)....... :(

[ Bericht 4% gewijzigd door Daniel_Smit op 08-01-2018 20:03:39 ]
pi_176373052
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:10 schreef Gearbest het volgende:

Ik ga kijken of ik dit voor jullie kan regelen.
Ik heb dit ook netjes jullie dagen bijgehouden (zie bericht eerder) en een kalender heb ik dan ook niet voor nodig :P. Tevens zouden jullie vandaag al een bericht moeten hebben gehad met een compensatie.
Je weet dat als je uit China besteld dat het niet zomaar 123 op je stoep geleverd wordt. De prijs is niet voor niets een stuk lager dan andere webshops (BG,AE en anderen). We proberen juist te besparen op de verzending om zo de kosten zo laag mogelijk te houden. Zo betaal je vaak maar 1-2 voor de verzending vanuit China/Hong Kong (Priority Line). Dat er dan vertragingen ontstaan dat kan altijd gebeuren. Helaas is het voor ons ook de eerste keer zover ik weet dat er zoveel vertraging is geweest met Priority Line. We proberen daarom ook alles netjes te regelen en zo goed mogelijk een oplossing te bieden.
Tussen domweg lang wachten en vermiste pakketten waardoor er na 45 dagen maar opnieuw verzonden wordt zit wat mij betreft een heel spectrum, maar goed laten we de inhoudelijke discussie hierover maar verder voor wat het is, blijkbaar heb ik andere verwachtingen dan Gearbest kan waarmaken en zal ik dat in m'n gedachten houden als ik weer dit soort bedragen in China uitgeef.

Ik heb helaas niks gezien qua ticket omtrent compensatie. Kan je zien of er hierin iets mis is gegaan?

Ik heb enkel van medewerker 'Hella' eerder al op 1/1/2018 een bericht gehad voor 300 punten. Maar dat is stukken lager dan ik hier rond zie gaan omtrent deze vermiste zendingen en lijkt me ook niet echt een acceptabele compensatie.

Ik hoor dus graag wat meer over het ticket waar je op doelt :-) want ik heb sindsdien niks nieuws qua berichten meer gehad.


EDIT: Ik ontdek nu wel dat het woord RMA op die ticket-pagina echt een link is naar een eigen pagina. Daar zie ik de order van de CR-10 staan als 'Refund Only'. Dat klopt wel als ik graag een Resend (weliswaar EU Warehouse dit keer) wil? Of staat dat er los van?

[ Bericht 5% gewijzigd door _MsG_ op 08-01-2018 19:53:39 ]
Kaas
pi_176373687
Mijn Xiaomi Vacuum is dan vandaag geleverd. Besteld op 27/11.

Bedankt voor de support van Gearbest hier op het forum!
pi_176375762
registreer om deze reclame te verbergen
Mijn Vernee Mix 2 is ook afgeleverd. Verzonden op 24-11-2017 met DPDUK1.
Dank voor de support! Zeker voor herhaling vatbaar op deze manier.
pi_176375841
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:30 schreef Daniel_Smit het volgende:

Dan wacht ik dadelijk al meer dan 40 dagen dat is toch niet normaal(op het moment van schrijven staat de teller al op 36 dagen), en staat ook niet aangegeven bij de verwachte verzendtijd.
Ik ben hier toch niet over te spreken ik vindt dat niet kunnen zomaar(ik zeur niet snel maar dit is wel drama zeg)....... :(
Ik ben er al mee bezig, omdat je zei dat je via een andere verzendmethode had besteld (heb dat over het hoofd gezien) O-) Ik ga kijken of ik iets qua compensatie kan regelen. Kan niks beloven helaas, maar kan het proberen. Het is wel lang wachten zeker als je via een andere verzendmethode had besteld en dan is het nooit leuk.

quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:47 schreef _MsG_ het volgende:

[..]

Tussen domweg lang wachten en vermiste pakketten waardoor er na 45 dagen maar opnieuw verzonden wordt zit wat mij betreft een heel spectrum, maar goed laten we de inhoudelijke discussie hierover maar verder voor wat het is, blijkbaar heb ik andere verwachtingen dan Gearbest kan waarmaken en zal ik dat in m'n gedachten houden als ik weer dit soort bedragen in China uitgeef.

Ik heb helaas niks gezien qua ticket omtrent compensatie. Kan je zien of er hierin iets mis is gegaan?

Ik heb enkel van medewerker 'Hella' eerder al op 1/1/2018 een bericht gehad voor 300 punten. Maar dat is stukken lager dan ik hier rond zie gaan omtrent deze vermiste zendingen en lijkt me ook niet echt een acceptabele compensatie.

Ik hoor dus graag wat meer over het ticket waar je op doelt :-) want ik heb sindsdien niks nieuws qua berichten meer gehad.

EDIT: Ik ontdek nu wel dat het woord RMA op die ticket-pagina echt een link is naar een eigen pagina. Daar zie ik de order van de CR-10 staan als 'Refund Only'. Dat klopt wel als ik graag een Resend (weliswaar EU Warehouse dit keer) wil? Of staat dat er los van?
Ik snap dat het niet chill is dat je zolang op je pakketje moet wachten.
Het is meer dat je de vergelijking gaf met andere Chinese webshops in vorm van levering. Dat terzijde inderdaad ;) . Voor ons is dit ook de eerste keer dat er zoveel vertraging is met Priority Line dat het ook even zoeken is en ondertussen stapelen de tickets en klachten zich op.... Ondertussen worden veel tracking codes wel weer actief wat goed is. Normaal zou het nooit zolang duren ongeacht de orderwaarde (daar kijk ik niet naar).
Ik dacht al, want ik heb bericht gekregen dat ze je een ticket gestuurd moeten hebben.
Ik vermoed dat dat er nog los van staat, want ik heb pas vanmiddag doorgeven (wist nog niet wat je precies wou, zoals je eerder zei) dat je graag een resend (eu warehouse+ verzekering) zou willen.

quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:16 schreef mathneogeo het volgende:
Mijn Xiaomi Vacuum is dan vandaag geleverd. Besteld op 27/11.

Bedankt voor de support van Gearbest hier op het forum!
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:33 schreef Diej het volgende:
Mijn Vernee Mix 2 is ook afgeleverd. Verzonden op 24-11-2017 met DPDUK1.
Dank voor de support! Zeker voor herhaling vatbaar op deze manier.
Dat is nog eens goed nieuws! ^O^
Veel plezier ermee!
pi_176381824
Mijn laptop is gister bezorgt. Ondanks het wat langer duurde dan verwacht toch super blij mee.

Bedankt voor de Support.
pi_176382036
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:10 schreef Gearbest het volgende:
Ik ga kijken of ik dit voor jullie kan regelen.
Ik heb dit ook netjes jullie dagen bijgehouden (zie bericht eerder) en een kalender heb ik dan ook niet voor nodig . Tevens zouden jullie vandaag al een bericht moeten hebben gehad met een compensatie.
Je weet dat als je uit China besteld dat het niet zomaar 123 op je stoep geleverd wordt. De prijs is niet voor niets een stuk lager dan andere webshops (BG,AE en anderen). We proberen juist te besparen op de verzending om zo de kosten zo laag mogelijk te houden. Zo betaal je vaak maar 1-2 voor de verzending vanuit China/Hong Kong (Priority Line). Dat er dan vertragingen ontstaan dat kan altijd gebeuren. Helaas is het voor ons ook de eerste keer zover ik weet dat er zoveel vertraging is geweest met Priority Line. We proberen daarom ook alles netjes te regelen en zo goed mogelijk een oplossing te bieden.

Dank!
Ik heb nog geen bericht gekregen, heb ook al in mijn spam folder gekeken. Ook als ik op 'my tickets' klik zie ik daar geen bericht of iets staan. Klopt dat?
Wanneer kan ik de resend verwachten? :)

EDIT: Ik krijg nu een melding van een compensatie via paypal, waarvoor dank voor het regelen. Zou je kunnen aangeven wanneer ik de resend kan verwachten? Want daarvan heb ik nog geen bericht gekregen. Zou dit evt dan ook uit de EU warehouse kunnen komen voor een snellere verzending?

[ Bericht 8% gewijzigd door iDroneNL op 09-01-2018 12:49:30 ]
pi_176382251
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:22 schreef Gearbest het volgende:

[..]
Je zou inmiddels al een bericht over hebben moeten ontvangen en ze gaan dit regelen met jou. Je zou de refund nog moeten bevestigen, omdat je de accessoires wel al hebt O-)
[..]

Dank voor je bericht en inspanning! Ik heb inderdaad een bevestiging van Gearbest dat ze de vaccuum als resend hebben aangeboden. Hij is verzonden. Tracking number: 3268942091,shipping method: DPDUK1. Vooralsnog Origin/Destination unknown.
Wordt dat nog gepdatet?
pi_176382469
Zeer vervelend natuurlijk as je laptop een paar mankementen heeft en nog niet zolang geleden gekocht is. Ik ga kijken wat ik voor je kan regelen en hopelijk lukt dat. Je zult wel enkele video's en foto's moeten sturen van de mankementen als bewijs van de mankementen. Kan je voor mij nog je ordernummer en trackingnummer doorgeven?

Bedankt! Het ordernummer is: WW1711160536447349 en trackingnr: 5329547941

Ik heb bij de tickets die ik heb aangemaakt bij Gearbest een filmpje en geluidopnamen toegevoegd.
Op het filmpje is het niet heel duidelijk te zien omdat je beeldscherm filmen niet echt goed werkt door de refreshrate.

Danny
pi_176383128
Ik heb ondertussen 9,65 voor mijn Tevo Tarantula 3d printer terug gekregen voor ontstaande vertraging. Waarvoor mijn dank. Wat ik niet helemaal begrijp zijn de resends/refunds naast deze terugbetaling? Wat gebeurd er als de eerste zending alsnog aangeboden word? Moet je deze dan niet aannemen of iets dergelijks?
pi_176384433
wat is het verschil tussen deze DHL verzend optie's heb ik met de 1ste waar (eu) achter staat geen import kosten
g-03Pw0DTyqir4-AgNIiEA.png
pi_176384484
Ik heb ook zojuist een gedeeltelijke terugbetaling gehad op mijn tevo tarantula 3d printer van 7,56 (beetje raar bedrag maar dat doet er niet toe).
Echter zit ik inmiddels ook al over de 45 dagen, orderdatum 16 november 2017. En zou ik graag een resend krijgen vanuit de EU warehouse. Mocht dit om de n of andere reden niet vanuit de EU warehouse kunnen, dan graag een volledige refund.

Alvast bedankt voor alle hulp!
pi_176385050
Ondertussen ook een terugbetaling van 14,86 gehad op de Paypal, maar geen bericht van een resend oid, ook niet zichtbaar in mijn omgeving op Gearbest. Blijkbaar is er voor iedereen toch weer een andere vergoeding, in tegenspraak met wat eerder is gecommuniceerd. Of is 14,86 omgerekend $20? EDIT: Ja dat blijkt het ongeveer te zijn, dat lijkt me dan voor mij iig goed afgehandeld. Maar ik zie anderen die daar ook weer onder zitten? :-P.

Ik hoop graag even te horen hoe het zit, wat we kunnen verwachten en hoe we melding krijgen van de resend, mijn lieve printertje is hier erg welkom ;-)
Kaas
pi_176387673
- Orderdatum: 13 september 2017
- Ordernummer: W1709130137386354
- Ticket nummer: WT17101505349
- Probleem: Retourzending is nooit aangekomen bij Gearbest
- Voorkeur: Refund

@Gearbest:

Wanneer kan ik nog een beroep op jou doen als er al een ticket loopt bij Gearbest/PayPal? Het ticket bij PayPal is nog niet gescaleerd naar PayPal zelf. Via PayPal heb ik dus alleen (nog) contact met de klantenservice van Gearbest en er loopt nog geen onderzoek.

Mijn bestelling vertoonde enkele mankementen, daarom heb ik in overleg met Gearbest besloten deze retour te zenden. De retourzending is echter nooit bij Gearbest aangekomen. Het probleem heeft niets met inklarings-issues te maken, omdat de zending volgens de laatste tracking updates wel gewoon door de douane heen is gegaan. Sinds 24 november zijn er echter geen updates meer geweest.

Gearbest biedt me nu een zeer schamele vergoeding aan, waar ik niet mee akkoord kan gaan. Ik heb het retourpakket namelijk gewoon volgens de afgesproken voorwaarden verzonden. Het is traceerbaar tot n de Chinese douane en daarna is er ergens iets misgegaan. Ik verwacht dan ook simpelweg een volledige refund op mijn PayPal account. Alvast bedankt voor je reactie!
pi_176389586
Na ellenlang wachten en het eerst via Gearbest ticket systeem geprobeerd te hebben, meld ik me hier ook maar n.a.v. het Priority Line fiasco. Hopelijk kan Gearbest support hier iets voor me betekenen.

- Orderdatum: 24-11-2017
- Product: Xiaomi Bluetooth 4.0 Smart Weight Scale INTERNATIONAL VERSION
- Ordernummer: W1711240644219134
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5998516259
- Verzendmethode: DPDUK1
- Probleem: Nog steeds niet geleverd. Tracking heeft sinds 25-11 geen enkele update gehad: Southall, Your parcel is on its way
- Voorkeur: Resend vanuit EU warehouse

[ Bericht 0% gewijzigd door Tiger_blood op 09-01-2018 16:36:25 ]
pi_176389661
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:10 schreef Gearbest het volgende:

Dit is een zeer langzame verzendmethode en heb jullie gegevens doorgegeven. We verwachten dat deze pakketjes geleverd zullen worden. De orders met de laatste update van begin-half december worden nu langzaam geleverd. Het langzaamste deel van deze verzendmethode is van Polen tot Nederland. Hoe merkwaardig dit ook klinkt.
Ik verwacht wel dat Daniel_Smit nog iets langer moet wachten, want deze is later besteld en de laatste update is wat later gebeurd (29-12-29 Malaiskiewicz, Polen Processing Center, is vertrokken).
Zojuist alsnog bezorgd! Bedankt!
pi_176390074
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:18 schreef pwanst het volgende:
Mijn laptop is gister bezorgt. Ondanks het wat langer duurde dan verwacht toch super blij mee.

Bedankt voor de Support.
Fijn om te horen dat deze aan is gekomen.
Heel veel plezier ermee *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:34 schreef iDroneNL het volgende:

[..]

Dank!
Ik heb nog geen bericht gekregen, heb ook al in mijn spam folder gekeken. Ook als ik op 'my tickets' klik zie ik daar geen bericht of iets staan. Klopt dat?
Wanneer kan ik de resend verwachten? :)

EDIT: Ik krijg nu een melding van een compensatie via paypal, waarvoor dank voor het regelen. Zou je kunnen aangeven wanneer ik de resend kan verwachten? Want daarvan heb ik nog geen bericht gekregen. Zou dit evt dan ook uit de EU warehouse kunnen komen voor een snellere verzending?
Perfect dat de compensatie in ieder geval al direct verwerkt is. Deze is voor iedereen 5% van de orderwaarde met minimaal 45 dagen geen tracking update.
Qua resend wacht ik nog even. Ik heb namelijk een tracking update gekregen (in de tracking die vooraf gaat in de UK).
Namelijk de status op "2018-01-04 Shipment transiting to next station". Dit is de laatste stap voordat deze in de UK aankomt. Ik verwacht daardoor dat deze daar nog aankomt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:59 schreef el_frigo het volgende:

[..]

Dank voor je bericht en inspanning! Ik heb inderdaad een bevestiging van Gearbest dat ze de vaccuum als resend hebben aangeboden. Hij is verzonden. Tracking number: 3268942091,shipping method: DPDUK1. Vooralsnog Origin/Destination unknown.
Wordt dat nog gepdatet?
Graag gedaan O-) en onze excuses voor het zo lang moeten wachten....
Fijn dat de resend in ieder geval geregeld is. Ik zie ook dat je tracking code sinds gisteren werkt. Wat ook goed nieuws is dus dan is deze al verzonden.
Dit is bijna altijd tijd en dit zal waarschijnlijk niet worden geupdate, maar dat is iets om je geen zorgen over te maken ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 09:15 schreef schourend het volgende:
Zeer vervelend natuurlijk as je laptop een paar mankementen heeft en nog niet zolang geleden gekocht is. Ik ga kijken wat ik voor je kan regelen en hopelijk lukt dat. Je zult wel enkele video's en foto's moeten sturen van de mankementen als bewijs van de mankementen. Kan je voor mij nog je ordernummer en trackingnummer doorgeven?

Bedankt! Het ordernummer is: WW1711160536447349 en trackingnr: 5329547941

Ik heb bij de tickets die ik heb aangemaakt bij Gearbest een filmpje en geluidopnamen toegevoegd.
Op het filmpje is het niet heel duidelijk te zien omdat je beeldscherm filmen niet echt goed werkt door de refreshrate.

Danny
Bedankt. Deze informatie had ik nog even nodig. Je zal hier spoedig een bericht over krijgen en hopelijk kunnen we tot een passende oplossing komen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:05 schreef dublex het volgende:
Ik heb ondertussen 9,65 voor mijn Tevo Tarantula 3d printer terug gekregen voor ontstaande vertraging. Waarvoor mijn dank. Wat ik niet helemaal begrijp zijn de resends/refunds naast deze terugbetaling? Wat gebeurd er als de eerste zending alsnog aangeboden word? Moet je deze dan niet aannemen of iets dergelijks?
Ik heb kunnen regelen dat er na de 45 dagen zonder tracking update een 5% compensatie van de orderwaarde gebeurd. Het bedrag zal dus voor iedereen verschillend zijn. Dit staat buiten de refund/resend. Je mag dit dus gewoon houden als je pakketje geleverd wordt en is voor het ongemak van het wachten.
Daarover gesproken, ik heb bij jou ook een tracking update (tracking die vooraf gaat aan de UK) gekregen van beide orders.
Tracking 1: "Shipment transiting to next station"
Tracking 2: "Shipment transiting to next station,United Kingdom"
Beide orders zitten in hetzelfde traject. Ze komen van Prague (Czech) af wat de laatste halte is voor de UK. Ik moest nog even wachten met de resends, omdat er dus ineens activiteit is gekomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:39 schreef robinjoo1 het volgende:
wat is het verschil tussen deze DHL verzend optie's heb ik met de 1ste waar (eu) achter staat geen import kosten
[ afbeelding ]
Hopelijk heb je de order nog niet geplaatst. Je pakketje zal door alle DHL/EMS verzendmethodes een zeer grote kans hebben op douanekosten hebben als je buiten een EU warenhuis besteld. Ik raad je dan ook echt af om deze te gebruiken voor China of Hong Kong warenhuis.
Je hebt dan namelijk een zeer grote kans op douanekosten. Een gewaarschuwd man telt voor 2 O-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 11:43 schreef Mees1996 het volgende:
Ik heb ook zojuist een gedeeltelijke terugbetaling gehad op mijn tevo tarantula 3d printer van 7,56 (beetje raar bedrag maar dat doet er niet toe).
Echter zit ik inmiddels ook al over de 45 dagen, orderdatum 16 november 2017. En zou ik graag een resend krijgen vanuit de EU warehouse. Mocht dit om de n of andere reden niet vanuit de EU warehouse kunnen, dan graag een volledige refund.

Alvast bedankt voor alle hulp!
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 12:16 schreef _MsG_ het volgende:
Ondertussen ook een terugbetaling van 14,86 gehad op de Paypal, maar geen bericht van een resend oid, ook niet zichtbaar in mijn omgeving op Gearbest. Blijkbaar is er voor iedereen toch weer een andere vergoeding, in tegenspraak met wat eerder is gecommuniceerd. Of is 14,86 omgerekend $20? EDIT: Ja dat blijkt het ongeveer te zijn, dat lijkt me dan voor mij iig goed afgehandeld. Maar ik zie anderen die daar ook weer onder zitten? :-P.

Ik hoop graag even te horen hoe het zit, wat we kunnen verwachten en hoe we melding krijgen van de resend, mijn lieve printertje is hier erg welkom ;-)
Fijn dat jullie de compensatie in ieder geval wel al ontvangen hebben.
Ik heb kunnen regelen dat degene zonder tracking update (45 dagen) een 5% compensatie krijgen van de orderwaarde. Dit bedrag is dus voor iedereen verschillend, maar het % is gelijk. Ik vond het niet eerlijk dat iemand met een kleine orderwaarde een net zo grote vergoeding kreeg als iemand met een aanzienlijk hogere orderwaarde. Normaal gezien kijk ik daar niet naar, maar vond dit zelf nu een uitzondering. Grotere orderwaardes dalen ook sneller in waarde na verloop van tijd was mijn gedachtegang erachter.
Ik wacht zelf nog op terugkoppeling hiervan en ben met al die orders bezig. Ik heb wel al iets gekregen van updates, maar bericht was onduidelijk. Of het te maken heeft met een tracking update (voor de UK),zoals hier boven zou kunnen, maar durf het niet te zeggen.....

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 14:27 schreef NY_Giant het volgende:
- Orderdatum: 13 september 2017
- Ordernummer: W1709130137386354
- Ticket nummer: WT17101505349
- Probleem: Retourzending is nooit aangekomen bij Gearbest
- Voorkeur: Refund

@Gearbest:

Wanneer kan ik nog een beroep op jou doen als er al een ticket loopt bij Gearbest/PayPal? Het ticket bij PayPal is nog niet gescaleerd naar PayPal zelf. Via PayPal heb ik dus alleen (nog) contact met de klantenservice van Gearbest en er loopt nog geen onderzoek.

Mijn bestelling vertoonde enkele mankementen, daarom heb ik in overleg met Gearbest besloten deze retour te zenden. De retourzending is echter nooit bij Gearbest aangekomen. Het probleem heeft niets met inklarings-issues te maken, omdat de zending volgens de laatste tracking updates wel gewoon door de douane heen is gegaan. Sinds 24 november zijn er echter geen updates meer geweest.

Gearbest biedt me nu een zeer schamele vergoeding aan, waar ik niet mee akkoord kan gaan. Ik heb het retourpakket namelijk gewoon volgens de afgesproken voorwaarden verzonden. Het is traceerbaar tot n de Chinese douane en daarna is er ergens iets misgegaan. Ik verwacht dan ook simpelweg een volledige refund op mijn PayPal account. Alvast bedankt voor je reactie!
Dat is wel een vervelende situatie. Normaal kan ik niet/weinig doen als er via PayPal een claim loopt, maar ik kan wellicht informeren en er naar kijken. Ik ga kijken wat ik nog mogelijk kan doen en zal het je laten weten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:59 schreef RobbieT het volgende:

[..]

Zojuist alsnog bezorgd! Bedankt!
Dat is super nieuws! ^O^
pi_176390355
deze kan ik namelijk niet vinden in eu warehouse
https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_361555.html
maar wat is nu het verschil tussen de dhl want allemaal kosten ze anders
pi_176390671
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:27 schreef robinjoo1 het volgende:
deze kan ik namelijk niet vinden in eu warehouse
https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_361555.html
maar wat is nu het verschil tussen de dhl want allemaal kosten ze anders
De precieze verschillen weet ik daar ook niet tussen, want is allemaal met vervoerder DHL. Als ik jou was zou ik gewoon kiezen voor de goedkoopste verzendmethode (Registered Air Mail via Netherlands Registered), omdat je anders bij DHL boven de 22 uit komt (verzendkosten + product kosten). Dan heb je sws te maken met douanekosten.
Dit product is inderdaad niet beschikbaar in ons EU warenhuis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 15:57 schreef Tiger_blood het volgende:
Na ellenlang wachten en het eerst via Gearbest ticket systeem geprobeerd te hebben, meld ik me hier ook maar n.a.v. het Priority Line fiasco. Hopelijk kan Gearbest support hier iets voor me betekenen.

- Orderdatum: 24-11-2017
- Product: Xiaomi Bluetooth 4.0 Smart Weight Scale INTERNATIONAL VERSION
- Ordernummer: W1711240644219134
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5998516259
- Verzendmethode: DPDUK1
- Probleem: Nog steeds niet geleverd. Tracking heeft sinds 25-11 geen enkele update gehad: Southall, Your parcel is on its way
- Voorkeur: Resend vanuit EU warehouse
Ik ga je order aan het lijstje toevoegen en ga alvast de 5% compensatie regelen.
pi_176391707
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:16 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Dat is wel een vervelende situatie. Normaal kan ik niet/weinig doen als er via PayPal een claim loopt, maar ik kan wellicht informeren en er naar kijken. Ik ga kijken wat ik nog mogelijk kan doen en zal het je laten weten.

Prima! Dan wacht ik dat nog even af. Bedankt alvast.
pi_176391709
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:16 schreef Gearbest het volgende:

Ik heb kunnen regelen dat er na de 45 dagen zonder tracking update een 5% compensatie van de orderwaarde gebeurd. Het bedrag zal dus voor iedereen verschillend zijn. Dit staat buiten de refund/resend. Je mag dit dus gewoon houden als je pakketje geleverd wordt en is voor het ongemak van het wachten.
Daarover gesproken, ik heb bij jou ook een tracking update (tracking die vooraf gaat aan de UK) gekregen van beide orders.
Tracking 1: "Shipment transiting to next station"
Tracking 2: "Shipment transiting to next station,United Kingdom"
Beide orders zitten in hetzelfde traject. Ze komen van Prague (Czech) af wat de laatste halte is voor de UK. Ik moest nog even wachten met de resends, omdat er dus ineens activiteit is gekomen.

Deze activiteit is niet ineens maar als sinds 20-12-2017, dat is 3 weken/20 dagen geleden. Wachten is geen probleem maar ik wil wel graag weten waarop we wachten (tot welke datum) Thanks!
  dinsdag 9 januari 2018 @ 17:40:32 #197
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_176391778
Pakje wat met trein verzonden is vandaag aangekomen
Thnx gearbest
pi_176391889
quote:
On Friday, 8 December 2017 06:43 Ogy wrote the following:

Hello,

- Order date: Nov 18, 2017 05:32:55 AM
- Product: Original Xiaomi Mi Robot Vacuum 1st Generation
- Order number: WW1711180532564871
- Tracking number (if available ): pharyaa: TH15110532659597
- Shipping method: EUTHXYH:
- Problem: faryaa.com shows some erroneous data.
- Preferred: Resend or Refund? -
Do you have any idea where my parcel is?
Thank you!
Your order has been shipped by train through this shipping method: Europe Railway Registered. This is a fairly slow shipping method. Here your package is transported by train and then arrives in Poland. This gives you a very small chance of customs costs. However, it takes approximately 20-30 days (so can be a bit longer) before your tracking will become active. This will only become active once your package has arrived in Poland.
The Tracking is done by the mail order company with which your package was sent. We have no influence if they update the tracking. We therefore have no control over this.
51 days and the parcel does not appear anywhere, nor the number of traking on ups.Tracking Number: 1Z0909F26858021381
pi_176392527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:16 schreef Gearbest het volgende:
Perfect dat de compensatie in ieder geval al direct verwerkt is. Deze is voor iedereen 5% van de orderwaarde met minimaal 45 dagen geen tracking update.
Qua resend wacht ik nog even. Ik heb namelijk een tracking update gekregen (in de tracking die vooraf gaat in de UK).
Namelijk de status op "2018-01-04 Shipment transiting to next station". Dit is de laatste stap voordat deze in de UK aankomt. Ik verwacht daardoor dat deze daar nog aankomt.
Dank voor je reactie weer. :) Enige idee hoelang die laatste stap tot aan de UK duurt?
Zoals ik van andere hier ook op het forum begrijp kan dat dus ook nog erg lang duren.
Ik zit er wel echt enorm op te wachten. En natuurlijk begrijp ik dat een pakketje uit China lang duurt voordat het aankomt. Daar had ik me ook op ingesteld, maar begint nu wel lang te duren ;(
Overigens ben ik erg blij dat er nederlandse support is, waarvoor dus nogmaals dank!
pi_176393625
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijnsinziens is die 45-dagen deadline niet voor niets. Als er nu weer een nieuwe deadline begint zonder einddatum betreur ik dat. Kijk als je nou morgen concreet hebt dat het in de UK ligt en eindelijk wordt verzonden naar NL snap ik wel dat je niet alles zomaar resend, maar ik hoor toch graag zsm wanneer die resend daadwerkelijk gerealiseerd wordt.

Mooi dat het terugstortbedrag inmiddels is opgehelderd :-).
Kaas
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')