Kijk nu nog eens, mijne gaf exact hetzelfde aan en er is nét een status update geweest bij dpd ukquote:Op dinsdag 9 januari 2018 15:57 schreef Tiger_blood het volgende:
Na ellenlang wachten en het eerst via Gearbest ticket systeem geprobeerd te hebben, meld ik me hier ook maar n.a.v. het Priority Line fiasco. Hopelijk kan Gearbest support hier iets voor me betekenen.
- Orderdatum: 24-11-2017
- Product: Xiaomi Bluetooth 4.0 Smart Weight Scale INTERNATIONAL VERSION
- Ordernummer: W1711240644219134
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5998516259
- Verzendmethode: DPDUK1
- Probleem: Nog steeds niet geleverd. Tracking heeft sinds 25-11 geen enkele update gehad: Southall, Your parcel is on its way
- Voorkeur: Resend vanuit EU warehouse
Super. Veel plezier ermee!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 17:40 schreef AlwaysConnected het volgende:
Pakje wat met trein verzonden is vandaag aangekomen
Thnx gearbest
I gonna try to arrange something. Will keep you posted and you will shortly recieve a message/ticket about this matter. Hope we can figure it out.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 17:46 schreef Ogy het volgende:
[..]
51 days and the parcel does not appear anywhere, nor the number of traking on ups.Tracking Number: 1Z0909F26858021381
quote:Op dinsdag 9 januari 2018 18:20 schreef iDroneNL het volgende:
[..]
Dank voor je reactie weer. Enige idee hoelang die laatste stap tot aan de UK duurt?
Zoals ik van andere hier ook op het forum begrijp kan dat dus ook nog erg lang duren.
Ik zit er wel echt enorm op te wachten. En natuurlijk begrijp ik dat een pakketje uit China lang duurt voordat het aankomt. Daar had ik me ook op ingesteld, maar begint nu wel lang te duren
Overigens ben ik erg blij dat er nederlandse support is, waarvoor dus nogmaals dank!
quote:Op dinsdag 9 januari 2018 19:12 schreef _MsG_ het volgende:
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar. Mijnsinziens is die 45-dagen deadline niet voor niets. Als er nu weer een nieuwe deadline begint zonder einddatum betreur ik dat. Kijk als je nou morgen concreet hebt dat het in de UK ligt en eindelijk wordt verzonden naar NL snap ik wel dat je niet alles zomaar resend, maar ik hoor toch graag zsm wanneer die resend daadwerkelijk gerealiseerd wordt.
Mooi dat het terugstortbedrag inmiddels is opgehelderd :-).
quote:Op dinsdag 9 januari 2018 17:35 schreef dublex het volgende:
[..]
Deze activiteit is niet ineens maar als sinds 20-12-2017, dat is 3 weken/20 dagen geleden. Wachten is geen probleem maar ik wil wel graag weten waarop we wachten (tot welke datum) Thanks!
Ik heb de voor alle de order na 45 dagen een negatief advies over te resend teruggekregen helaas... Ik vind het persoonlijk ook wel heel erg lang wachten en heb daarom ook om opheldering/duidelijkheid gevraagd. Daar heb ik nu eindelijk bericht van terug (ik was er al een tijdje langer mee bezig, daarom dat ook direct na 45 dagen de compensatie is geregeld). Ze gaan na 60 dagen een refund/ resend uitvoeren (uiterste deadline). Van hogere hand verwachten ze nog dat de pakketjes actief worden. Ik ga dus gewoon om de paar dagen een verzoek neerleggen in de hoop dit voor de 60 dagen alsnog geregeld te hebben. Mijn oprechte excuses voor het ongemak en hopelijk waarderen jullie wel de acceptabele compensatie.quote:Op woensdag 10 januari 2018 00:53 schreef Jeppie67 het volgende:
[..]
Kijk nu nog eens, mijne gaf exact hetzelfde aan en er is nét een status update geweest bij dpd uk
Dit was eerst ook zo en dat is nog steeds zo met de verzendmethode: EUTHXYH.quote:Op dinsdag 9 januari 2018 21:43 schreef ward0 het volgende:
- Orderdatum: Dec 06, 2017 06:06:35 AM
- Product:3pcs Micro USB to Type-C Adapter
- Ordernummer:W1712060606360109
- Tracking nummer RX800343206CN
- Verzendmethode:FZRAMYT(betaald voor het vliegtuig!)
- Probleem:geen tracking na Polen???
- Voorkeur: Resend of Refund?Refund
de vraag is eigenlijk meer waarom stopt de tracking na 30/12.. in de start topic zeggen jullie juist dat de tracking start vanaf Polen...
Ik ga je aan het lijstje toevoegen. Tot nu toe zijn er alleen vertragingen in de maand november. Van de maand december loopt alles weer zoals normaal.quote:Op woensdag 10 januari 2018 00:00 schreef Gadget0601 het volgende:
Beste Gearbest,
Mijn bestelde pakketje blijft bij tracking via DPDUK1 vanaf 05 december 2017 de status 'Southall Your parcel is on its way' houden.
Zou je uit kunnen zoeken waar mijn parket is/blijft?
- Order date: Dec 04, 2017 16:11:20 PM
- Product: Xiaomi Mi 4k Drone UHD Wifi FPV
- Order number: W1712041611206574
- Tracking number (if available ): DPDUK1 5147494408
- Shipping method: EU Express
- Problem: Product niet ontvangen en geen verzend informatie parket
- Preferred: Resend
Spoedig hoop ik meer informatie te krijgen.
Grtz
Ik zie het inderdaad, erg blij!quote:Op woensdag 10 januari 2018 01:11 schreef Gearbest het volgende:
Voor Jeppie67 en iDroneNL zie ik dat jullie tracking eindelijk actief is geworden . Jullie kunnen deze dus binnen enkele dagen verwachten.
Dat is vreemd, zou een foutje kunnen zijn geweest. Echter, bij mij staat NL nu wel bij de landen waarbij dit product leverbaar is.quote:Op woensdag 10 januari 2018 07:54 schreef robinjoo1 het volgende:
hoi gearbest nog effe over die lamp
die was eerst niet beschikbaar in een eu warehouse nu zag ik dat er wel bij staan alleen kan hij opeens niet verzenden naar nederland
is dat een foutje'?
https://prnt.sc/hydhxm
Geen probleem, daar zijn wij hier tenslotte voor. Houdt me aub op de hoogtequote:Op woensdag 10 januari 2018 08:55 schreef iDroneNL het volgende:
[..]
Ik zie het inderdaad, erg blij!
Dank voor alle support.
Fijn om te horen dat het pakketje geleverd is . Veel plezier ermee!quote:Op woensdag 10 januari 2018 11:12 schreef lord_bono het volgende:
- Orderdatum: 24-11-2017
- Product: Mi Band 2
- Ordernummer: W1711240426043029
- Tracking nummer (indien beschikbaar):RN434093815CN
- Verzendmethode: FZRAMYT
-Vraag: Ik heb vanmorgen een bericht van Gearbest gekregen waar ze een resend/refund aanbieden. Betekend dit dat de bestelling niet meer komt of hoe moet ik dit zien?
Edit:Pakketje is zojuist afgeleverd, dus probleem opgelost, in ieder geval bedankt voor de service.
60 dagen is echt de uiterste datum en deze zal niet wederom verlengt worden, zoals jij beweert. Daarnaast blijf ik proberen om dit toch nog eerder opgelost te krijgen. Via PayPal zullen ze tevens wachten tot die 60 dagen voorbij zijn met hetzelfde resultaat. Daarnaast is het altijd nog mogelijk om na 180 dagen een claim in te dienen bij PayPal, dus nog tijd genoeg om alsnog actie te ondernemen via die weg.quote:Op woensdag 10 januari 2018 11:14 schreef _MsG_ het volgende:
Hmm dus nu is het wéér 15 dagen wachten? Niet fair mijns inziens, maar goed ik snap wel dat jouw speelruimte ook enigszins beperkt is. Die Chinezen zijn wel hardnekkig merk ik. Wat als ik de boel via PayPal regel? Dat klinkt me nu aanlokkelijker dan nog weer wachten. Iemand hier ervaring mee hoe snel dat gaat?
En op basis van wat verwachten ze dat het ineens opduikt? Het klinkt meer als risico-reductie ten koste van de klant dan dat er nou echt inhoudelijk meer opklaart. Gezien er ook niet bekend lijkt waar de container dan wèl is op dit moment. Het feit dat ze zo makkelijk deadlines toch weer veranderen ben ik allerminst zeker dat 60 dagen ook weer 60 dagen is. Straks zeggen ze dan weer precies hetzelfde.
En hoezo krijgt de persoon hierboven wél bericht over refund/resend? Speelt orderwaarde nou ineens wel weer mee en moeten de mensen die duurdere orders hebben geplaatst maar mooi wachten?
Ik ben zelf niet op de hoogte van dit voorval. Vandaar dat ik deze zaak doorgeef aan mijn contactpersoon en zodra ik meer informatie heb en meer weet hierover laat ik je het weten.quote:Op woensdag 10 januari 2018 13:26 schreef Diej het volgende:
- Orderdatum: 10 nov 2017
- Product: Vernee Mix 2
- Ordernummer: W1711101655277694
- Tracking nummer (indien beschikbaar): nvt
- Verzendmethode: nvt
- Probleem:
Na de opgeloste vertraging met de dpduk1 shipping had ik mijn telefoon ontvangen. Ik was blij, tot ik ging benchmarken en eens ging kijken wat er nu mee te doen was.... daar werd ik een stuk minder blij van.....
Ik heb deze telfoon op 10 november aangeschaft / georderd bij gearbest onder de veronderstelling dat er een sony camera in zou zitten. Dit was ook op de site geadverteerd door gearbest toendertijd. Ik heb hier verder geen aandacht aan besteed. Nu heb ik de telefoon binnen en viel me op dat er helemaal geen sony camera in zit en de megapixels zelfs niet kloppen. (hier heb ik een screenshot van)
Na wat zoeken op fora (XDA developpers bijvoorbeeld) heb ik veel meer mensen gezien met dit probleem. Verschillende hebben bij gearbest hun geld teruggevraagd en een partial refund gekregen.
Ik wil hier ook gebruik van maken. Vals adverteren is fraude en aan de hand van frauduleuze informatie heb ik mijn aanschaf gedaan. Hoe gaan we dit oplossen? Jullie zijn hier al van op de hoogte.. ik ben vast niet de eerste die dit aankaart.
Mag ik zeggen dat ik het niet chique vind om achteraf de informatie op de orderpagina te wijzigen en dit dan niet door te geven aan klanten die de telefoon besteld hebben.
- Voorkeur: Resend of Refund? Doe maar een goed voorstel.
Ik ga dit doorgeven en zodra ik meer weet over jouw order laat ik je het wetenquote:Op woensdag 10 januari 2018 13:45 schreef cmuts het volgende:
Order datum: Nov 29, 2017 01:40:14 AM
Product: XIAOMI Mi Drone 4K UHD WiFi FPV Quadcopter
Order nummer:WA1711250711341662
Tracking Number: 5998628590
Verzending: DPD UK
Probleem: geen levering gehad noch update van levering
- Orderdatum:quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:17 schreef koelkast het volgende:
Ook ik heb een tweetal pakketjes dat via Kazachstan, Rusland en Polen moet gaan komen. Dat duurt wel erg lang inmiddels.....
Eén besteld op 23 november 2017 (30 december 2017 Malashevichy in Polen verlaten).
Andere besteld op 10 december 2017 (13 december 2017 Malashevichy in Polen verlaten)
Hoe lang schatten jullie in dat ik nog op mijn pakketjes moet wachten?
Okay, I get the money back in paypal. What happens if the parcel is still on the road and will it come? The money I receive can not use them for a new purchase because I will be afraid that my first order is coming. Can you make sure the parcel does not come in order to give a new order or what else can I do? Thank youquote:Op woensdag 10 januari 2018 01:11 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Super. Veel plezier ermee!
[..]
I gonna try to arrange something. Will keep you posted and you will shortly recieve a message/ticket about this matter. Hope we can figure it out.
Heb gekeken via 17track en Aftership maar helaas geen enkele verandering in de status.quote:Op woensdag 10 januari 2018 00:53 schreef Jeppie67 het volgende:
[..]
Kijk nu nog eens, mijne gaf exact hetzelfde aan en er is nét een status update geweest bij dpd uk
Klopt de naam door wie getekend is wel?quote:Op woensdag 10 januari 2018 19:38 schreef Berepoot het volgende:
Ik ben al opgenomen en sta op de lijst “wachtenden”. Maar ik heb ook nog een andere bestelling lopen en ik ben verwonderd over de gang van zaken. Even de gegevens.
Orderdatum 11/12/17
Product raspberry camera v2 board
Ordernr wa1712100424079409
Tracking 5170548896
Shipping netherlands registered
Die staat op de site track17 als delivered in Aalter. Maar nu komt het. Ik woon in Kalken.
Is dit een grap? Ik kan er alvast niet om lachen.
Wat is het nu weer? 2 orders en het loopt helemaal fout.
Indien het niet kan geleverd worden directe refund a.u.b. !!
Dank.
Beste Gearbest, geldt nog steeds dat indien priority EU express niet beschikbaar is, de douanekosten vergoed worden bij Registered Air Mail?quote:[
Orders vanaf begin december hebben we al berichten over ontvangen dat deze gewoon zijn aangekomen. Het gaat tot nu toe nog echt specifiek om de maand november. Priority Line bieden we ook in mindere mate aan en hier heb ik ook een bericht over geplaatst. Mocht Priority Line als verzendmethode niet beschikbaar is dan moet men kiezen voor registered Air Mail. Mocht er daarmee douanekosten zijn dan vergoeden we deze.
Er staat ‘signed for by en-da n-mijn-naam’ maar dat heeft geen enkele waarde. Ik woon niet in die gemeente. En in die gemeente woont niemand met die naam. En op de handtekening heb ik geen zicht.quote:Op woensdag 10 januari 2018 20:10 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Klopt de naam door wie getekend is wel?
Anders (ook) even contact opnemen met DPD alvast zou ik zeggen.
Inmiddels zou je ook al de 5% compensatie moeten hebben ontvangen en ik heb je order aan het lijstje toegevoegd. Welke ik in de gaten houdt tot de 60e dag.quote:Op woensdag 10 januari 2018 13:45 schreef cmuts het volgende:
Order datum: Nov 29, 2017 01:40:14 AM
Product: XIAOMI Mi Drone 4K UHD WiFi FPV Quadcopter
Order nummer:WA1711250711341662
Tracking Number: 5998628590
Verzending: DPD UK
Probleem: geen levering gehad noch update van levering
We verwachten wel dat deze toch wel binnen 1-2 weken geleverd zouden moeten worden. Zeker deze van 13 december met laatste update. Die komen nu langzaam allemaal binnen.quote:Op woensdag 10 januari 2018 14:17 schreef koelkast het volgende:
Ook ik heb een tweetal pakketjes dat via Kazachstan, Rusland en Polen moet gaan komen. Dat duurt wel erg lang inmiddels.....
Eén besteld op 23 november 2017 (30 december 2017 Malashevichy in Polen verlaten).
Andere besteld op 10 december 2017 (13 december 2017 Malashevichy in Polen verlaten)
Hoe lang schatten jullie in dat ik nog op mijn pakketjes moet wachten?
Graag gedaan. Ik heb dit nagekeken en heb de laatste status gekregen "2017-12-20 19:33quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:04 schreef Mintes het volgende:
Hey Gearbest,
De nagelsetjes zijn binnen! Thanks daarvoor.
Nu ben ik er helaas alweer met een ander probleem.
Ik heb twee Xiaomi Yeelight led lampjes besteld via Gearbest.
1 daarvan heb ik zojuist opgehaald bij het postkantoor. De andere kan ik helemaal nergens terug vinden en ook niet bij track sites van PostNL.
Kan je voor mij achterhalen waar mijn andere lamp ligt en of ie nog wel onderweg is?
Orderdatum:
- Product:Xiaomi Yeelight AC220V RGBW E27 Smart LED Bulb
- Ordernummer: WW1711290828239216
- Tracking nummer (indien beschikbaar): RN434621282CN
- Verzendmethode:FZRAMYT
- Probleem:Kan het nergens terugvinden
Zou top zijn als je dit voor me kan achterhalen.
Dat klopt en ik ga dit doorgeven. Dan zal de compensatie snel volgen en zal ik de order in de gaten houden. Je mag me altijd een update geven bij de 60 dagen.quote:Op woensdag 10 januari 2018 15:33 schreef Schaijkenaar het volgende:
- Orderdatum: 27-11-2017
- Product: Xiaomi Mi Notebook Pro CORE I5 8GB + 256GB
- Ordernummer: W1711271417582727
- Tracking nummer (indien beschikbaar): 5170543728 (DPDUK1)
- Verzendmethode: Priority Line (EU Express)
- Probleem: Nog niet ontvangen
- Voorkeur: Resend
Inmiddels op dag 45 met nog steeds de status: "Southall Your parcel is on its way". Als ik het goed begrijp volgt nu 5% compensatie en over 15 dagen dan eventueel een resend/refund?
I cannot do anything about it anymore. If you already recieved the full refund you can refuge to accept the order. By that way it willgo back to the warehouse.quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:41 schreef Ogy het volgende:
[..]
Okay, I get the money back in paypal. What happens if the parcel is still on the road and will it come? The money I receive can not use them for a new purchase because I will be afraid that my first order is coming. Can you make sure the parcel does not come in order to give a new order or what else can I do? Thank you
As vrijdag is de maximum verwachtte levertijd. Heb je een idee hoe lang het ongeveer nog gaat duren?quote:Op woensdag 10 januari 2018 17:53 schreef Gadget0601 het volgende:
[..]
Ik ga je aan het lijstje toevoegen. Tot nu toe zijn er alleen vertragingen in de maand november. Van de maand december loopt alles weer zoals normaal.
Je laatste tracking update is "2018-01-04 09:22:55 Parcel is in clearance". Dit de is stap voordat het naar de UK (Southall) gaat. Er is dus nog activiteit in.
Ik snap niet waarom dit een grap zou zijn, want dit is totaal niet graag en uiterst vervelend. Ik ga er in ieder geval voor je achteraan. De naam klopt ook niet en ik sws al contact opnemen met DPD, want kan ook zijn dat die een foute levering hebben gedaan.quote:Op woensdag 10 januari 2018 19:38 schreef Berepoot het volgende:
Ik ben al opgenomen en sta op de lijst “wachtenden”. Maar ik heb ook nog een andere bestelling lopen en ik ben verwonderd over de gang van zaken. Even de gegevens.
Orderdatum 11/12/17
Product raspberry camera v2 board
Ordernr wa1712100424079409
Tracking 5170548896
Shipping netherlands registered
Die staat op de site track17 als delivered in Aalter. Maar nu komt het. Ik woon in Kalken.
Is dit een grap? Ik kan er alvast niet om lachen.
Wat is het nu weer? 2 orders en het loopt helemaal fout.
Indien het niet kan geleverd worden directe refund a.u.b. !!
Dank.
Zoals eerder vermeld was die andere deadline van 45 voor een acceptabele compensatie. Dat mensen dit interpreteren als een full refund of resend is een ander verhaal, want dat zijn dus niet mijn woorden. De 60 dagen is dan ook de uiterste deadline. Dan zou je dus beter kunnen vragen of een refund bij de 60 dagen en dan kan je deze alsnog bestellen uit een EU warenhuis, want ik kan niet beloven dat ze uit een EU warenhuis geleverd zullen worden.quote:Op woensdag 10 januari 2018 20:01 schreef Tiger_blood het volgende:
[..]
Heb gekeken via 17track en Aftership maar helaas geen enkele verandering in de status.
Moet zeggen dat ik allerminst te spreken ben over het wederom oprekken van de deadline tot resend naar 60 dagen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat men klanten aan het lijntje houdt. Leuk die 5% coulance, maar als de resends dan ook nog eens één voor één moeten worden goedgekeurd en niet via een EU Warehouse worden gedaan duurt het straks misschien in totaliteit wel 3 maanden voordat men eindelijk de bestellingen in huis heeft.
Jazeker deze actie geld nog steedsquote:Op woensdag 10 januari 2018 21:48 schreef ReinTheMan het volgende:
[..]
Beste Gearbest, geldt nog steeds dat indien priority EU express niet beschikbaar is, de douanekosten vergoed worden bij Registered Air Mail?
De levering gebeurd door DPD dus daar hebben wij geen invloed op, maar ik ga er achteraan.quote:Op donderdag 11 januari 2018 07:06 schreef Berepoot het volgende:
[..]
Er staat ‘signed for by en-da n-mijn-naam’ maar dat heeft geen enkele waarde. Ik woon niet in die gemeente. En in die gemeente woont niemand met die naam. En op de handtekening heb ik geen zicht.
Totaal onbegrijpelijk en onaanvaardbaar. Zelfs mijn straatnaam bestaat niet in die gemeente! Klungelaars zijn het en dit moet niet verbloemd worden.
Dat komt omdat in dit topic en in eerdere topics regelmatig iets staat van "de 45 verzenddagen zijn verstreken, ik ga een refund regelen". Echter bij deze collectieve vermissingen wordt ineens 60 dagen gehanteerd, bij Aizerbaidjan was dat 35 dagen, net iets meer dan de helft van de wachttijd.quote:Op donderdag 11 januari 2018 12:11 schreef Gearbest het volgende:
Zoals eerder vermeld was die andere deadline van 45 voor een acceptabele compensatie. Dat mensen dit interpreteren als een full refund of resend is een ander verhaal, want dat zijn dus niet mijn woorden. De 60 dagen is dan ook de uiterste deadline. Dan zou je dus beter kunnen vragen of een refund bij de 60 dagen en dan kan je deze alsnog bestellen uit een EU warenhuis, want ik kan niet beloven dat ze uit een EU warenhuis geleverd zullen worden.
Maar goed, blijkbaar moet je bij Gearbest heel erg goed op de zaken vooruitlopen als klant...quote:Op vrijdag 29 december 2017 15:54 schreef Gearbest het volgende:
Ik weet op dit moment helemaal niks van een sneeuwstorm af dus denk niet dat dit voor deze order geldt. Na de 45 dagen verwacht ik gewoon een refund of resend. Dit hebben we ook gedaan bij Azerbaijan orders en ik verwacht dit zelf weer. Laten we eerst de 45 dagen afwachten en niet vooruit lopen op de zaken.
Ik zal anders gewoon voorkeur vragen neerzetten. Dan kan je altijd nog zelf bepalen en kan ik eventueel nog proberen een coupon te regelen mocht je kiezen voor refund.
Ik weet hier zelf niks vanaf, maar je zou wel al een ticket hierover moeten hebben ontvangen. Ik hoop dat je er daar uit kunt komen.quote:Op woensdag 10 januari 2018 13:26 schreef Diej het volgende:
- Orderdatum: 10 nov 2017
- Product: Vernee Mix 2
- Ordernummer: W1711101655277694
- Tracking nummer (indien beschikbaar): nvt
- Verzendmethode: nvt
- Probleem:
Na de opgeloste vertraging met de dpduk1 shipping had ik mijn telefoon ontvangen. Ik was blij, tot ik ging benchmarken en eens ging kijken wat er nu mee te doen was.... daar werd ik een stuk minder blij van.....
Ik heb deze telfoon op 10 november aangeschaft / georderd bij gearbest onder de veronderstelling dat er een sony camera in zou zitten. Dit was ook op de site geadverteerd door gearbest toendertijd. Ik heb hier verder geen aandacht aan besteed. Nu heb ik de telefoon binnen en viel me op dat er helemaal geen sony camera in zit en de megapixels zelfs niet kloppen. (hier heb ik een screenshot van)
Na wat zoeken op fora (XDA developpers bijvoorbeeld) heb ik veel meer mensen gezien met dit probleem. Verschillende hebben bij gearbest hun geld teruggevraagd en een partial refund gekregen.
Ik wil hier ook gebruik van maken. Vals adverteren is fraude en aan de hand van frauduleuze informatie heb ik mijn aanschaf gedaan. Hoe gaan we dit oplossen? Jullie zijn hier al van op de hoogte.. ik ben vast niet de eerste die dit aankaart.
Mag ik zeggen dat ik het niet chique vind om achteraf de informatie op de orderpagina te wijzigen en dit dan niet door te geven aan klanten die de telefoon besteld hebben.
- Voorkeur: Resend of Refund? Doe maar een goed voorstel.
Ik heb het wel al doorgeven dus we gaan er ook nog mee bezig zijn. Meestal werkt zelf contact opnemen met DPD het snelst. De andere blijf ik zeker opvolgen.quote:Op donderdag 11 januari 2018 12:21 schreef Berepoot het volgende:
Wat mijn situatie betreft, stel ik uw dienst ten zeerste op prijs. En ik zal mijn tweede levering inderdaad met dpd afhandelen.
Mijn andere order mag u sowieso blijven opvolgen. Waarvoor dank.
Dit is naar je PayPal account toegeschreven als het goed is. We gaan er vanuit van wel, maar mocht het niet zo zijn dan doen we na 60 dagen een refund of resend.quote:Op donderdag 11 januari 2018 12:53 schreef cmuts het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 11 januari 2018 12:11 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Inmiddels zou je ook al de 5% compensatie moeten hebben ontvangen en ik heb je order aan het lijstje toegevoegd. Welke ik in de gaten houdt tot de 60e dag.
Hoe staat het met mijn bestelling dan momenteel? Wordt deze nog geleverd? Compensatie klinkt prima, hoe wordt dit vergoed? Via Gearbest account of Paypal?
Hartelijk dank.quote:Op donderdag 11 januari 2018 13:33 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dit is naar je PayPal account toegeschreven als het goed is. We gaan er vanuit van wel, maar mocht het niet zo zijn dan doen we na 60 dagen een refund of resend.
Super, ik heb een bestelling geplaatst via Registered Mail Belgian Post onder order nummer WP1801110714332592, is dit akkoord?quote:[..]
Jazeker deze actie geld nog steeds
Zo te zien is er een volledige refund onderweg naar mijn PayPal-account. Dat was zonder jou ongetwijfeld niet gelukt. Hartelijk dank daarvoor!quote:Op dinsdag 9 januari 2018 16:16 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dat is wel een vervelende situatie. Normaal kan ik niet/weinig doen als er via PayPal een claim loopt, maar ik kan wellicht informeren en er naar kijken. Ik ga kijken wat ik nog mogelijk kan doen en zal het je laten weten.
Ik zat in november ook precies in de termijn en heb een dure dji drone besteld.quote:Op woensdag 10 januari 2018 11:14 schreef _MsG_ het volgende:
Hmm dus nu is het wéér 15 dagen wachten? Niet fair mijns inziens, maar goed ik snap wel dat jouw speelruimte ook enigszins beperkt is. Die Chinezen zijn wel hardnekkig merk ik. Wat als ik de boel via PayPal regel? Dat klinkt me nu aanlokkelijker dan nog weer wachten. Iemand hier ervaring mee hoe snel dat gaat?
En op basis van wat verwachten ze dat het ineens opduikt? Het klinkt meer als risico-reductie ten koste van de klant dan dat er nou echt inhoudelijk meer opklaart. Gezien er ook niet bekend lijkt waar de container dan wèl is op dit moment. Het feit dat ze zo makkelijk deadlines toch weer veranderen ben ik allerminst zeker dat 60 dagen ook weer 60 dagen is. Straks zeggen ze dan weer precies hetzelfde.
En hoezo krijgt de persoon hierboven wél bericht over refund/resend? Speelt orderwaarde nou ineens wel weer mee en moeten de mensen die duurdere orders hebben geplaatst maar mooi wachten?
Kom op jongens, we bestellen in China om de prijzen. Laten we niet te negatief worden als het een keer wat langer duurt. Van de 15 priority line EU zendingen ging die in november bij mij mis, maar gisteren toch nog afgeleverd.quote:Op donderdag 11 januari 2018 12:34 schreef _MsG_ het volgende:
[..]
Dat komt omdat in dit topic en in eerdere topics regelmatig iets staat van "de 45 verzenddagen zijn verstreken, ik ga een refund regelen". Echter bij deze collectieve vermissingen wordt ineens 60 dagen gehanteerd, bij Aizerbaidjan was dat 35 dagen, net iets meer dan de helft van de wachttijd.
Kan je wel vóór het daadwerkelijk verzenden straks na de 60 dagen, helder hebben of een resend maar dan uit de EU een mogelijkheid is? Ik lees tussen de regels door in je post dat dit ook weer moeilijkmoeilijk is. Ik pas voor nog zo'n lange wachttijd namelijk, en heb voorheen prima ervaring gehad met jullie EU-zendingen. Echter is de CR-10 nu ook niet meer met de code EUCR10JK te bestellen vanuit de EU. Zou het karig vinden als indien de resend vanuit EU niet mogelijk is, ik de volle pond mag gaan betalen voor een nieuwe order. Of kan er dan iets geregeld worden wat betreft de prijs?
Hier bijvoorbeeld een bericht waarbij iemand al eerder een resend krijgt:
CHI / [Gearbest] Welkom bij Gearbest Support sectie #4
Ook zei je toen specifiek op mijn case:
[..]
Maar goed, blijkbaar moet je bij Gearbest heel erg goed op de zaken vooruitlopen als klant...
Ik heb ook prima zaken gedaan met EU Warehouse en dat ging altijd goed, maar het gaat me meer om het typisch Chineze verwachtingen scheppen en dan toch de hele tijd teleurstellen. Niet zozeer dat het lang duurt an sich, want daar had ik me al over ingelezen, hoewel het wel zuur was dat 1 dag later het product wel in de EU warehouse stond. Zo zie je ook dat ze bij heel veel mensen na vermissing toch nog proberen om het verzendrisico af te schuiven op de koper en alleen als je dan steigert binden ze in, maar ik lees genoeg mensen die dat geaccepteerd hebben, en ze bij Gearbest de lachende derde zijn. Net als dat de compensatie van Gearbest via hun Chinese klantenservice steeds een klein beetje hoger wordt gemaakt totdat men het zat is en via PayPal alles terug laten halen. Ik heb meelij met mensen die keurig met Ideal hebben betaald in dat soort zaken. Tussen de regels door lees je hier op Fok! dan over "dat dat eigenlijk inderdaad niet zo hoort", het lijkt er sterk op dat Gearbest alleen met dit soort huichelachtigheid financieel kan overleven, wellicht moeten ze dan iets aan de bedrijfsvoering doen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 07:43 schreef Jeppie67 het volgende:
[..]
Kom op jongens, we bestellen in China om de prijzen. Laten we niet te negatief worden als het een keer wat langer duurt. Van de 15 priority line EU zendingen ging die in november bij mij mis, maar gisteren toch nog afgeleverd.
Het is vervelend omdat het een order van bijna 1000 euro was, maar als ik hem in NL had gekocht, kostte hij 1400 euro...
Voor die ruime 400 euro heb ik het risico genomen. Daar kan wel eens iets, iets langer duren.
Vervelend maar een bewuste keuze geweest...
Uiteindelijk komt het goed, het zijn geen oplichters!
Dit zijn normale dagen vanaf de datum van verzending.quote:Op donderdag 11 januari 2018 14:01 schreef cmuts het volgende:
[..]
Hartelijk dank.
Tot zover heb ik nog geen compensatie binnen maar dat zal wel goed komen dan.
De 60 dagen zijn dat werkdagen of gewone dagen, na bestelling?
Dat laatste zou betekenen dat a.s. zaterdag al 60dagen is verstreken.
Mocht je douanekosten hebben dan hoor ik het welquote:Op donderdag 11 januari 2018 14:18 schreef ReinTheMan het volgende:
[..]
Super, ik heb een bestelling geplaatst via Registered Mail Belgian Post onder order nummer WP1801110714332592, is dit akkoord?
Hartelijk dank.
Graag gedaan.quote:Op donderdag 11 januari 2018 19:06 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Zo te zien is er een volledige refund onderweg naar mijn PayPal-account. Dat was zonder jou ongetwijfeld niet gelukt. Hartelijk dank daarvoor!
Ok even een update. DPD ook gecontacteerd en via handtekening kunnen achterhalen wie er achter zat. Heb 2 orders lopen bij GB bestaande uit 4 items. Het order met de 3dprinter werd opgedeeld in 2 delen. Het 2de deel bestaande uit 2 delen werd ontvangen. En werd verkeerdelijk gekoppeld aan het andere order. Vandaar de chaos.quote:Op donderdag 11 januari 2018 20:03 schreef Berepoot het volgende:
[..]
Ik heb het wel al doorgeven dus we gaan er ook nog mee bezig zijn. Meestal werkt zelf contact opnemen met DPD het snelst. De andere blijf ik zeker opvolgen.
De Gearbest support neemt het verder over en ik ga er vanuit dat het dan goed komt. Dat is meestal het geval als het via is gaan lopen. Mocht dit niet het geval zijn kan je me hier altijd een PM over sturen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 09:52 schreef schourend het volgende:
Zeer vervelend natuurlijk as je laptop een paar mankementen heeft en nog niet zolang geleden gekocht is. Ik ga kijken wat ik voor je kan regelen en hopelijk lukt dat. Je zult wel enkele video's en foto's moeten sturen van de mankementen als bewijs van de mankementen. Kan je voor mij nog je ordernummer en trackingnummer doorgeven?
Bedankt! Het ordernummer is: WW1711160536447349 en trackingnr: 5329547941
Ik heb bij de tickets die ik heb aangemaakt bij Gearbest een filmpje en geluidopnamen toegevoegd.
Op het filmpje is het niet heel duidelijk te zien omdat je beeldscherm filmen niet echt goed werkt door de refreshrate.
Danny
Bedankt. Deze informatie had ik nog even nodig. Je zal hier spoedig een bericht over krijgen en hopelijk kunnen we tot een passende oplossing komen.
Krijg ik hier bericht over in dit topic of via het Gearbest support systeem?
Ik heb voor beide orders dezelfde status gekregen "quote:Op vrijdag 12 januari 2018 10:10 schreef Nessolnl het volgende:
Ik heb een probleem met een order dat ik heb besteld, ik wacht hier al enige tijd op. Meer dan een maand al, en hij is nog steeds niet binnen!
De tracking op de GearBest site doet het ook niet, dan zegt hij simpelweg gewoon dat er geen tracking informatie is, ik doe het via third party apps zoals 17track en track parcel, en die hebben 14 dagen als laatst geupdatet dat mijn pakketje in polen is. Dit is zorgwekkend sinds als dat waar is ze alsnog steers in polen zitten en er waarschijnlijk iets mis gegaan is.
Ik heb hier tickets over aangemaakt op GearBest zelf, maar ik krijg gewoon gekopieërde antwoorden terug, van dat ik maar 3 weken moet wachten of dat het pakketje mogelijk zich bij mijn lokale postkantoor zich bevindt. Heel onproffesioneel, ik wil gewoon weten waar mijn pakketje is, en zeker weten dat het niet is gestolen.
Kan u uitzoeken wat er met het pakketje is gebeurd?
- Orderdatum:Dec 04, 2017 00:56:39 AM
- Product:iPEGA 9067 Game Controller Bluetooth Wireless, Original Meizu EP51 Bluetooth Sports Earbuds HiFi with Mic Support Hands-free Calls
- Ordernummer:WB1712041456407843
- Tracking nummer (indien beschikbaar):RX800453246CN, RX800620522CN
- Verzendmethode:Europe Railway Registered
- Probleem: Pakketje meer dan 1 maand nog steeds niet binnen, geen tracking informatie.
- Voorkeur: Resend als er echt iets mis is
Deze zending heb je al doorgegeven en de verwachting is dat deze nog steeds aankomt. Er zou hier al een bericht naar je toe gestuurd moeten zijn over de kwestie van andere verzendmethode gekozen.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 12:56 schreef Daniel_Smit het volgende:
Orderdatum: Nov 30, 2017 06:55:57 AM (betaald met ideaal)
- Product: Coppervape 316SS Skyline RTA / MTL Tank en PilotVape 7-in-1 Pre-made Coils
- Ordernummer: W1711300627569828
- Tracking nummer: RX800098015CN
- Verzendmethode: Europe Railway Registered (wat ook niet klopt want ik had voor Netherlands registered post gekozen, daar kies ik altijd voor ????)
Mede omdat ik voor een snellere verzendmethode altijd kies, wat ook te zien is in de bestelhistorie ...........
- Probleem: Nog steeds niets ontvangen het duurt nu toch echt wel te lang ik heb de 40 dagen al aangetikt helaas......
- Voorkeur: Resend of Refund? Als het nog langer moet duren graag een refund dit duurt echt te lang zeer jammer........
The 45 days are counting from the date of shipping. So after 45 days starting from 03-12-2017 I will arrange the 5% compensation for you (Only for Dutch/Belgium orders). I need your ordernummer also.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 13:58 schreef g.popovici het volgende:
Hi
I recommand for all GearBest's buyers to check their parcel on:
Priority line (you can see before the parcel arrive in UK): http://www.faryaa.com/user/index/package-refer/type/track
After the parcel arrive in UK: http://www.dpd.co.uk/index.jsp
Other type of shipping method: https://www.17track.net/en
I'm waiting for the next parcel fron GearBest:
Order on: 23.11
DPDUK1: Dec 06, 2017 15:21:49 PM PST
Tracking Number: 5147151094 By Update: Dec 06, 2017 15:21:49 PM PST
@GearBest
Did you know if I can receive a 5%compensation for 45 days without update or in 20 Jan, I should ask for it? (06.12 + 45days = 20.01)
Misschien niet handig je iban te delen, kan denk beter via DM aan gearbest.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:07 schreef robinjoo1 het volgende:
order W1801121258080205
is betaald maar staat niet als betaald wat nu
Verwijderd bij quote
quote:Op vrijdag 12 januari 2018 20:07 schreef robinjoo1 het volgende:
order W1801121258080205
is betaald maar staat niet als betaald wat nu
Een hele goeie tip. Ik raad je aan om de afbeelding te verwijderen!quote:Op vrijdag 12 januari 2018 22:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Misschien niet handig je iban te delen, kan denk beter via DM aan gearbest.
Er kan zo misbruik gemaakt worden
Ja er zijn bij meerdere producten verzendkosten bij gekomen helaas.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 18:25 schreef Riot- het volgende:
Wat is er aan de hand met de verzendkosten naar NL? Moet voor praktisch elk goedkoop product verzendkosten betalen. België is dat niet het geval.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt ik had het gisteren al gezien, maar vergeten te melden.quote:Op vrijdag 12 januari 2018 21:32 schreef Bl4udzun het volgende:
Goed nieuws. Mijn order van 29-11 via DPD UK is actief geworden en wordt maandag afgeleverd.
een ding scheelt dat is niet mijn iban maar die van de payment provider maar bedankt gearbestquote:Op vrijdag 12 januari 2018 22:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Misschien niet handig je iban te delen, kan denk beter via DM aan gearbest.
Er kan zo misbruik gemaakt worden
kan je ook zien wanneer hij verzonden wordt dat zou vandaag zijn maar heb nog geen mail gehadquote:Op zaterdag 13 januari 2018 07:09 schreef Gearbest het volgende:
[..]
[..]
Een hele goeie tip. Ik raad je aan om de afbeelding te verwijderen!
Verder ga ik het doorgeven
[..]
Ja er zijn bij meerdere producten verzendkosten bij gekomen helaas.
[..]
Klopt ik had het gisteren al gezien, maar vergeten te melden.
Verder is ook de order van Tiger_blood en Bluecake actief geworden.
Onzin, tot nu toe is alles gewoon verlaat aangekomen. Ik vind echt dat mensen te snel klagen over een refund of resend...quote:Op vrijdag 12 januari 2018 12:54 schreef _MsG_ het volgende:
[..]
Ik heb ook prima zaken gedaan met EU Warehouse en dat ging altijd goed, maar het gaat me meer om het typisch Chineze verwachtingen scheppen en dan toch de hele tijd teleurstellen. Niet zozeer dat het lang duurt an sich, want daar had ik me al over ingelezen, hoewel het wel zuur was dat 1 dag later het product wel in de EU warehouse stond. Zo zie je ook dat ze bij heel veel mensen na vermissing toch nog proberen om het verzendrisico af te schuiven op de koper en alleen als je dan steigert binden ze in, maar ik lees genoeg mensen die dat geaccepteerd hebben, en ze bij Gearbest de lachende derde zijn. Net als dat de compensatie van Gearbest via hun Chinese klantenservice steeds een klein beetje hoger wordt gemaakt totdat men het zat is en via PayPal alles terug laten halen. Ik heb meelij met mensen die keurig met Ideal hebben betaald in dat soort zaken. Tussen de regels door lees je hier op Fok! dan over "dat dat eigenlijk inderdaad niet zo hoort", het lijkt er sterk op dat Gearbest alleen met dit soort huichelachtigheid financieel kan overleven, wellicht moeten ze dan iets aan de bedrijfsvoering doen.
En uiteraard zitten we bij Gearbest vanwege de prijs en niet zozeer vanwege de geweldige randzaken, maar daarmee zijn de kwalijke praktijken niet opeens gelegitimeerd. Formeel valt een Gearbest, zeker met expliciet Nederlandse marketing en support gewoon onder het Europees consumentenrecht, maar daar hebben ze denk ik ook nog nooit van gehoord.
Maar goed ik lees hier dat een deel van de probleemzendingen binnen raken, dus ik houd moed. En anders zien we het op dag 60 wel weer.
En ja los van Gearbest als bedrijf wordt de Nederlandse support zeker wel gewaardeerd door, dat mag ook wel even genoemd door mij, het is toch fijner om met iemand met een Westers perspectief en iemand die daadwerkelijk de situaties snapt te communiceren dan via de Chinese support.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |