abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176430214
registreer om deze reclame te verbergen
Wat mijn situatie betreft, stel ik uw dienst ten zeerste op prijs. En ik zal mijn tweede levering inderdaad met dpd afhandelen.
Mijn andere order mag u sowieso blijven opvolgen. Waarvoor dank.
pi_176430443
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:11 schreef Gearbest het volgende:

Zoals eerder vermeld was die andere deadline van 45 voor een acceptabele compensatie. Dat mensen dit interpreteren als een full refund of resend is een ander verhaal, want dat zijn dus niet mijn woorden. De 60 dagen is dan ook de uiterste deadline. Dan zou je dus beter kunnen vragen of een refund bij de 60 dagen en dan kan je deze alsnog bestellen uit een EU warenhuis, want ik kan niet beloven dat ze uit een EU warenhuis geleverd zullen worden.
Dat komt omdat in dit topic en in eerdere topics regelmatig iets staat van "de 45 verzenddagen zijn verstreken, ik ga een refund regelen". Echter bij deze collectieve vermissingen wordt ineens 60 dagen gehanteerd, bij Aizerbaidjan was dat 35 dagen, net iets meer dan de helft van de wachttijd.

Kan je wel vr het daadwerkelijk verzenden straks na de 60 dagen, helder hebben of een resend maar dan uit de EU een mogelijkheid is? Ik lees tussen de regels door in je post dat dit ook weer moeilijkmoeilijk is. Ik pas voor nog zo'n lange wachttijd namelijk, en heb voorheen prima ervaring gehad met jullie EU-zendingen. Echter is de CR-10 nu ook niet meer met de code EUCR10JK te bestellen vanuit de EU. Zou het karig vinden als indien de resend vanuit EU niet mogelijk is, ik de volle pond mag gaan betalen voor een nieuwe order. Of kan er dan iets geregeld worden wat betreft de prijs?

Hier bijvoorbeeld een bericht waarbij iemand al eerder een resend krijgt:
CHI / [Gearbest] Welkom bij Gearbest Support sectie #4

Ook zei je toen specifiek op mijn case:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 15:54 schreef Gearbest het volgende:
Ik weet op dit moment helemaal niks van een sneeuwstorm af dus denk niet dat dit voor deze order geldt. Na de 45 dagen verwacht ik gewoon een refund of resend. Dit hebben we ook gedaan bij Azerbaijan orders en ik verwacht dit zelf weer. Laten we eerst de 45 dagen afwachten en niet vooruit lopen op de zaken.
Ik zal anders gewoon voorkeur vragen neerzetten. Dan kan je altijd nog zelf bepalen en kan ik eventueel nog proberen een coupon te regelen mocht je kiezen voor refund.
Maar goed, blijkbaar moet je bij Gearbest heel erg goed op de zaken vooruitlopen als klant...

[ Bericht 8% gewijzigd door _MsG_ op 11-01-2018 16:11:38 ]
Kaas
pi_176430447
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:26 schreef Diej het volgende:
- Orderdatum: 10 nov 2017
- Product: Vernee Mix 2
- Ordernummer: W1711101655277694
- Tracking nummer (indien beschikbaar): nvt
- Verzendmethode: nvt
- Probleem:

Na de opgeloste vertraging met de dpduk1 shipping had ik mijn telefoon ontvangen. Ik was blij, tot ik ging benchmarken en eens ging kijken wat er nu mee te doen was.... daar werd ik een stuk minder blij van.....

Ik heb deze telfoon op 10 november aangeschaft / georderd bij gearbest onder de veronderstelling dat er een sony camera in zou zitten. Dit was ook op de site geadverteerd door gearbest toendertijd. Ik heb hier verder geen aandacht aan besteed. Nu heb ik de telefoon binnen en viel me op dat er helemaal geen sony camera in zit en de megapixels zelfs niet kloppen. (hier heb ik een screenshot van)
Na wat zoeken op fora (XDA developpers bijvoorbeeld) heb ik veel meer mensen gezien met dit probleem. Verschillende hebben bij gearbest hun geld teruggevraagd en een partial refund gekregen.

Ik wil hier ook gebruik van maken. Vals adverteren is fraude en aan de hand van frauduleuze informatie heb ik mijn aanschaf gedaan. Hoe gaan we dit oplossen? Jullie zijn hier al van op de hoogte.. ik ben vast niet de eerste die dit aankaart.

Mag ik zeggen dat ik het niet chique vind om achteraf de informatie op de orderpagina te wijzigen en dit dan niet door te geven aan klanten die de telefoon besteld hebben.

- Voorkeur: Resend of Refund? Doe maar een goed voorstel.
Ik weet hier zelf niks vanaf, maar je zou wel al een ticket hierover moeten hebben ontvangen. Ik hoop dat je er daar uit kunt komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:21 schreef Berepoot het volgende:
Wat mijn situatie betreft, stel ik uw dienst ten zeerste op prijs. En ik zal mijn tweede levering inderdaad met dpd afhandelen.
Mijn andere order mag u sowieso blijven opvolgen. Waarvoor dank.
Ik heb het wel al doorgeven dus we gaan er ook nog mee bezig zijn. Meestal werkt zelf contact opnemen met DPD het snelst. De andere blijf ik zeker opvolgen.
pi_176430759
registreer om deze reclame te verbergen
[quote]0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:11 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Inmiddels zou je ook al de 5% compensatie moeten hebben ontvangen en ik heb je order aan het lijstje toegevoegd. Welke ik in de gaten houdt tot de 60e dag.

Hoe staat het met mijn bestelling dan momenteel? Wordt deze nog geleverd? Compensatie klinkt prima, hoe wordt dit vergoed? Via Gearbest account of Paypal?
pi_176431545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:53 schreef cmuts het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 11 januari 2018 12:11 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Inmiddels zou je ook al de 5% compensatie moeten hebben ontvangen en ik heb je order aan het lijstje toegevoegd. Welke ik in de gaten houdt tot de 60e dag.

Hoe staat het met mijn bestelling dan momenteel? Wordt deze nog geleverd? Compensatie klinkt prima, hoe wordt dit vergoed? Via Gearbest account of Paypal?
Dit is naar je PayPal account toegeschreven als het goed is. We gaan er vanuit van wel, maar mocht het niet zo zijn dan doen we na 60 dagen een refund of resend.
pi_176432131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 13:33 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Dit is naar je PayPal account toegeschreven als het goed is. We gaan er vanuit van wel, maar mocht het niet zo zijn dan doen we na 60 dagen een refund of resend.
Hartelijk dank.
Tot zover heb ik nog geen compensatie binnen maar dat zal wel goed komen dan.
De 60 dagen zijn dat werkdagen of gewone dagen, na bestelling?
Dat laatste zou betekenen dat a.s. zaterdag al 60dagen is verstreken.
pi_176432568
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
[..]

Jazeker deze actie geld nog steeds :)

Super, ik heb een bestelling geplaatst via Registered Mail Belgian Post onder order nummer WP1801110714332592, is dit akkoord?

Hartelijk dank.
pi_176437472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 16:16 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Dat is wel een vervelende situatie. Normaal kan ik niet/weinig doen als er via PayPal een claim loopt, maar ik kan wellicht informeren en er naar kijken. Ik ga kijken wat ik nog mogelijk kan doen en zal het je laten weten.
Zo te zien is er een volledige refund onderweg naar mijn PayPal-account. Dat was zonder jou ongetwijfeld niet gelukt. Hartelijk dank daarvoor! :)
pi_176438694
[..]
Ik heb het wel al doorgeven dus we gaan er ook nog mee bezig zijn. Meestal werkt zelf contact opnemen met DPD het snelst. De andere blijf ik zeker opvolgen.
[/quote]

Ok even een update. DPD ook gecontacteerd en via handtekening kunnen achterhalen wie er achter zat. Heb 2 orders lopen bij GB bestaande uit 4 items. Het order met de 3dprinter werd opgedeeld in 2 delen. Het 2de deel bestaande uit 2 delen werd ontvangen. En werd verkeerdelijk gekoppeld aan het andere order. Vandaar de chaos.
Dus dit is opgeklaard.
Blijft over: order w1712071453496015 (eerste deel) en 2de order wa1712100424079409 (shipping: netherlands post reg. / rx800752421cn / fyramyt).

Tip: de info via support.gearbest.com, www.gearbest.com, faryaa.com, track17.com, parcel app,.... geven dikwijls allemaal andere info. Dat maakt het er voor de besteller niet makkelijker op. Maar wat wil je, je bestelt iets en wil dit opvolgen. Dus elke methode pik je op.
Ik laat het even rusten en hoop dat er binnen de week “leven” is.

Wordt opgevolgd.

[ Bericht 12% gewijzigd door Berepoot op 11-01-2018 20:10:25 ]
pi_176446783
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 11:14 schreef _MsG_ het volgende:
Hmm dus nu is het wr 15 dagen wachten? Niet fair mijns inziens, maar goed ik snap wel dat jouw speelruimte ook enigszins beperkt is. Die Chinezen zijn wel hardnekkig merk ik. Wat als ik de boel via PayPal regel? Dat klinkt me nu aanlokkelijker dan nog weer wachten. Iemand hier ervaring mee hoe snel dat gaat?

En op basis van wat verwachten ze dat het ineens opduikt? Het klinkt meer als risico-reductie ten koste van de klant dan dat er nou echt inhoudelijk meer opklaart. Gezien er ook niet bekend lijkt waar de container dan wl is op dit moment. Het feit dat ze zo makkelijk deadlines toch weer veranderen ben ik allerminst zeker dat 60 dagen ook weer 60 dagen is. Straks zeggen ze dan weer precies hetzelfde.

En hoezo krijgt de persoon hierboven wl bericht over refund/resend? Speelt orderwaarde nou ineens wel weer mee en moeten de mensen die duurdere orders hebben geplaatst maar mooi wachten?
Ik zat in november ook precies in de termijn en heb een dure dji drone besteld.
Mijne is gisteren nog geleverd, ik snap best dat als de verwachting is dat het nog onderweg is, ze lastig kunnen refunden. Eerst zeker weten dat het niet meer aan gaat komen, anders zijn ze dubbele kosten kwijt...
pi_176446889
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 12:34 schreef _MsG_ het volgende:

[..]

Dat komt omdat in dit topic en in eerdere topics regelmatig iets staat van "de 45 verzenddagen zijn verstreken, ik ga een refund regelen". Echter bij deze collectieve vermissingen wordt ineens 60 dagen gehanteerd, bij Aizerbaidjan was dat 35 dagen, net iets meer dan de helft van de wachttijd.

Kan je wel vr het daadwerkelijk verzenden straks na de 60 dagen, helder hebben of een resend maar dan uit de EU een mogelijkheid is? Ik lees tussen de regels door in je post dat dit ook weer moeilijkmoeilijk is. Ik pas voor nog zo'n lange wachttijd namelijk, en heb voorheen prima ervaring gehad met jullie EU-zendingen. Echter is de CR-10 nu ook niet meer met de code EUCR10JK te bestellen vanuit de EU. Zou het karig vinden als indien de resend vanuit EU niet mogelijk is, ik de volle pond mag gaan betalen voor een nieuwe order. Of kan er dan iets geregeld worden wat betreft de prijs?

Hier bijvoorbeeld een bericht waarbij iemand al eerder een resend krijgt:
CHI / [Gearbest] Welkom bij Gearbest Support sectie #4

Ook zei je toen specifiek op mijn case:

[..]

Maar goed, blijkbaar moet je bij Gearbest heel erg goed op de zaken vooruitlopen als klant...
Kom op jongens, we bestellen in China om de prijzen. Laten we niet te negatief worden als het een keer wat langer duurt. Van de 15 priority line EU zendingen ging die in november bij mij mis, maar gisteren toch nog afgeleverd.
Het is vervelend omdat het een order van bijna 1000 euro was, maar als ik hem in NL had gekocht, kostte hij 1400 euro...

Voor die ruime 400 euro heb ik het risico genomen. Daar kan wel eens iets, iets langer duren.

Vervelend maar een bewuste keuze geweest...
Uiteindelijk komt het goed, het zijn geen oplichters!
pi_176448184
Zeer vervelend natuurlijk as je laptop een paar mankementen heeft en nog niet zolang geleden gekocht is. Ik ga kijken wat ik voor je kan regelen en hopelijk lukt dat. Je zult wel enkele video's en foto's moeten sturen van de mankementen als bewijs van de mankementen. Kan je voor mij nog je ordernummer en trackingnummer doorgeven?

Bedankt! Het ordernummer is: WW1711160536447349 en trackingnr: 5329547941

Ik heb bij de tickets die ik heb aangemaakt bij Gearbest een filmpje en geluidopnamen toegevoegd.
Op het filmpje is het niet heel duidelijk te zien omdat je beeldscherm filmen niet echt goed werkt door de refreshrate.

Danny
Bedankt. Deze informatie had ik nog even nodig. Je zal hier spoedig een bericht over krijgen en hopelijk kunnen we tot een passende oplossing komen.


Krijg ik hier bericht over in dit topic of via het Gearbest support systeem?
pi_176448434
Ik heb een probleem met een order dat ik heb besteld, ik wacht hier al enige tijd op. Meer dan een maand al, en hij is nog steeds niet binnen!

De tracking op de GearBest site doet het ook niet, dan zegt hij simpelweg gewoon dat er geen tracking informatie is, ik doe het via third party apps zoals 17track en track parcel, en die hebben 14 dagen als laatst geupdatet dat mijn pakketje in polen is. Dit is zorgwekkend sinds als dat waar is ze alsnog steers in polen zitten en er waarschijnlijk iets mis gegaan is.

Ik heb hier tickets over aangemaakt op GearBest zelf, maar ik krijg gewoon gekopierde antwoorden terug, van dat ik maar 3 weken moet wachten of dat het pakketje mogelijk zich bij mijn lokale postkantoor zich bevindt. Heel onproffesioneel, ik wil gewoon weten waar mijn pakketje is, en zeker weten dat het niet is gestolen.

Kan u uitzoeken wat er met het pakketje is gebeurd?

- Orderdatum:Dec 04, 2017 00:56:39 AM
- Product:iPEGA 9067 Game Controller Bluetooth Wireless, Original Meizu EP51 Bluetooth Sports Earbuds HiFi with Mic Support Hands-free Calls
- Ordernummer:WB1712041456407843

- Tracking nummer (indien beschikbaar):RX800453246CN, RX800620522CN
- Verzendmethode:Europe Railway Registered
- Probleem: Pakketje meer dan 1 maand nog steeds niet binnen, geen tracking informatie.
- Voorkeur: Resend als er echt iets mis is
pi_176451290
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 07:43 schreef Jeppie67 het volgende:

[..]

Kom op jongens, we bestellen in China om de prijzen. Laten we niet te negatief worden als het een keer wat langer duurt. Van de 15 priority line EU zendingen ging die in november bij mij mis, maar gisteren toch nog afgeleverd.
Het is vervelend omdat het een order van bijna 1000 euro was, maar als ik hem in NL had gekocht, kostte hij 1400 euro...

Voor die ruime 400 euro heb ik het risico genomen. Daar kan wel eens iets, iets langer duren.

Vervelend maar een bewuste keuze geweest...
Uiteindelijk komt het goed, het zijn geen oplichters!
Ik heb ook prima zaken gedaan met EU Warehouse en dat ging altijd goed, maar het gaat me meer om het typisch Chineze verwachtingen scheppen en dan toch de hele tijd teleurstellen. Niet zozeer dat het lang duurt an sich, want daar had ik me al over ingelezen, hoewel het wel zuur was dat 1 dag later het product wel in de EU warehouse stond. Zo zie je ook dat ze bij heel veel mensen na vermissing toch nog proberen om het verzendrisico af te schuiven op de koper en alleen als je dan steigert binden ze in, maar ik lees genoeg mensen die dat geaccepteerd hebben, en ze bij Gearbest de lachende derde zijn. Net als dat de compensatie van Gearbest via hun Chinese klantenservice steeds een klein beetje hoger wordt gemaakt totdat men het zat is en via PayPal alles terug laten halen. Ik heb meelij met mensen die keurig met Ideal hebben betaald in dat soort zaken. Tussen de regels door lees je hier op Fok! dan over "dat dat eigenlijk inderdaad niet zo hoort", het lijkt er sterk op dat Gearbest alleen met dit soort huichelachtigheid financieel kan overleven, wellicht moeten ze dan iets aan de bedrijfsvoering doen.

En uiteraard zitten we bij Gearbest vanwege de prijs en niet zozeer vanwege de geweldige randzaken, maar daarmee zijn de kwalijke praktijken niet opeens gelegitimeerd. Formeel valt een Gearbest, zeker met expliciet Nederlandse marketing en support gewoon onder het Europees consumentenrecht, maar daar hebben ze denk ik ook nog nooit van gehoord.

Maar goed ik lees hier dat een deel van de probleemzendingen binnen raken, dus ik houd moed. En anders zien we het op dag 60 wel weer.

En ja los van Gearbest als bedrijf wordt de Nederlandse support zeker wel gewaardeerd door, dat mag ook wel even genoemd door mij, het is toch fijner om met iemand met een Westers perspectief en iemand die daadwerkelijk de situaties snapt te communiceren dan via de Chinese support.
Kaas
pi_176451312
Orderdatum: Nov 30, 2017 06:55:57 AM (betaald met ideaal)
- Product: Coppervape 316SS Skyline RTA / MTL Tank en PilotVape 7-in-1 Pre-made Coils
- Ordernummer: W1711300627569828
- Tracking nummer: RX800098015CN
- Verzendmethode: Europe Railway Registered (wat ook niet klopt want ik had voor Netherlands registered post gekozen, daar kies ik altijd voor ????)
Mede omdat ik voor een snellere verzendmethode altijd kies, wat ook te zien is in de bestelhistorie ...........
- Probleem: Nog steeds niets ontvangen het duurt nu toch echt wel te lang ik heb de 40 dagen al aangetikt helaas......
- Voorkeur: Resend of Refund? Als het nog langer moet duren graag een refund dit duurt echt te lang zeer jammer........
pi_176452345
Hi
I recommand for all GearBest's buyers to check their parcel on:

Priority line (you can see before the parcel arrive in UK): http://www.faryaa.com/user/index/package-refer/type/track

After the parcel arrive in UK: http://www.dpd.co.uk/index.jsp

Other type of shipping method: https://www.17track.net/en

I'm waiting for the next parcel fron GearBest:

Order on: 23.11
DPDUK1: Dec 06, 2017 15:21:49 PM PST
Tracking Number: 5147151094 By Update: Dec 06, 2017 15:21:49 PM PST

@GearBest

Did you know if I can receive a 5%compensation for 45 days without update or in 20 Jan, I should ask for it? (06.12 + 45days = 20.01)
pi_176456792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:01 schreef cmuts het volgende:

[..]

Hartelijk dank.
Tot zover heb ik nog geen compensatie binnen maar dat zal wel goed komen dan.
De 60 dagen zijn dat werkdagen of gewone dagen, na bestelling?
Dat laatste zou betekenen dat a.s. zaterdag al 60dagen is verstreken.
Dit zijn normale dagen vanaf de datum van verzending.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 14:18 schreef ReinTheMan het volgende:

[..]

Super, ik heb een bestelling geplaatst via Registered Mail Belgian Post onder order nummer WP1801110714332592, is dit akkoord?

Hartelijk dank.
Mocht je douanekosten hebben dan hoor ik het wel :)

quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 19:06 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Zo te zien is er een volledige refund onderweg naar mijn PayPal-account. Dat was zonder jou ongetwijfeld niet gelukt. Hartelijk dank daarvoor! :)
Graag gedaan.

quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:03 schreef Berepoot het volgende:
[..]
Ik heb het wel al doorgeven dus we gaan er ook nog mee bezig zijn. Meestal werkt zelf contact opnemen met DPD het snelst. De andere blijf ik zeker opvolgen.
Ok even een update. DPD ook gecontacteerd en via handtekening kunnen achterhalen wie er achter zat. Heb 2 orders lopen bij GB bestaande uit 4 items. Het order met de 3dprinter werd opgedeeld in 2 delen. Het 2de deel bestaande uit 2 delen werd ontvangen. En werd verkeerdelijk gekoppeld aan het andere order. Vandaar de chaos.
Dus dit is opgeklaard.
Blijft over: order w1712071453496015 (eerste deel) en 2de order wa1712100424079409 (shipping: netherlands post reg. / rx800752421cn / fyramyt).

Tip: de info via support.gearbest.com, www.gearbest.com, faryaa.com, track17.com, parcel app,.... geven dikwijls allemaal andere info. Dat maakt het er voor de besteller niet makkelijker op. Maar wat wil je, je bestelt iets en wil dit opvolgen. Dus elke methode pik je op.
Ik laat het even rusten en hoop dat er binnen de week “leven” is.

Wordt opgevolgd.
[/quote]

Goed om te horen dat die is opgelost! Dat is goed nieuws.
Ik raad je zelf aan om 17track te gebruiken die is het beste naar mijn mening.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:52 schreef schourend het volgende:
Zeer vervelend natuurlijk as je laptop een paar mankementen heeft en nog niet zolang geleden gekocht is. Ik ga kijken wat ik voor je kan regelen en hopelijk lukt dat. Je zult wel enkele video's en foto's moeten sturen van de mankementen als bewijs van de mankementen. Kan je voor mij nog je ordernummer en trackingnummer doorgeven?

Bedankt! Het ordernummer is: WW1711160536447349 en trackingnr: 5329547941

Ik heb bij de tickets die ik heb aangemaakt bij Gearbest een filmpje en geluidopnamen toegevoegd.
Op het filmpje is het niet heel duidelijk te zien omdat je beeldscherm filmen niet echt goed werkt door de refreshrate.

Danny
Bedankt. Deze informatie had ik nog even nodig. Je zal hier spoedig een bericht over krijgen en hopelijk kunnen we tot een passende oplossing komen.


Krijg ik hier bericht over in dit topic of via het Gearbest support systeem?
De Gearbest support neemt het verder over en ik ga er vanuit dat het dan goed komt. Dat is meestal het geval als het via is gaan lopen. Mocht dit niet het geval zijn kan je me hier altijd een PM over sturen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 10:10 schreef Nessolnl het volgende:
Ik heb een probleem met een order dat ik heb besteld, ik wacht hier al enige tijd op. Meer dan een maand al, en hij is nog steeds niet binnen!

De tracking op de GearBest site doet het ook niet, dan zegt hij simpelweg gewoon dat er geen tracking informatie is, ik doe het via third party apps zoals 17track en track parcel, en die hebben 14 dagen als laatst geupdatet dat mijn pakketje in polen is. Dit is zorgwekkend sinds als dat waar is ze alsnog steers in polen zitten en er waarschijnlijk iets mis gegaan is.

Ik heb hier tickets over aangemaakt op GearBest zelf, maar ik krijg gewoon gekopierde antwoorden terug, van dat ik maar 3 weken moet wachten of dat het pakketje mogelijk zich bij mijn lokale postkantoor zich bevindt. Heel onproffesioneel, ik wil gewoon weten waar mijn pakketje is, en zeker weten dat het niet is gestolen.

Kan u uitzoeken wat er met het pakketje is gebeurd?

- Orderdatum:Dec 04, 2017 00:56:39 AM
- Product:iPEGA 9067 Game Controller Bluetooth Wireless, Original Meizu EP51 Bluetooth Sports Earbuds HiFi with Mic Support Hands-free Calls
- Ordernummer:WB1712041456407843

- Tracking nummer (indien beschikbaar):RX800453246CN, RX800620522CN
- Verzendmethode:Europe Railway Registered
- Probleem: Pakketje meer dan 1 maand nog steeds niet binnen, geen tracking informatie.
- Voorkeur: Resend als er echt iets mis is
Ik heb voor beide orders dezelfde status gekregen "
2017-12-30 03:54 Malasiewicz, Polen Processing Center, is vertrokken". Je kan dezze zelf volgen via 17track. Echter komt na deze update geen melding is meer waar je pakketje is en dit kan nu nog ongeveer 2 weken duren. Dit is gewoon een zeer langzame verzendmethode (de langzaamste die we hebben).

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:56 schreef Daniel_Smit het volgende:
Orderdatum: Nov 30, 2017 06:55:57 AM (betaald met ideaal)
- Product: Coppervape 316SS Skyline RTA / MTL Tank en PilotVape 7-in-1 Pre-made Coils
- Ordernummer: W1711300627569828
- Tracking nummer: RX800098015CN
- Verzendmethode: Europe Railway Registered (wat ook niet klopt want ik had voor Netherlands registered post gekozen, daar kies ik altijd voor ????)
Mede omdat ik voor een snellere verzendmethode altijd kies, wat ook te zien is in de bestelhistorie ...........
- Probleem: Nog steeds niets ontvangen het duurt nu toch echt wel te lang ik heb de 40 dagen al aangetikt helaas......
- Voorkeur: Resend of Refund? Als het nog langer moet duren graag een refund dit duurt echt te lang zeer jammer........
Deze zending heb je al doorgegeven en de verwachting is dat deze nog steeds aankomt. Er zou hier al een bericht naar je toe gestuurd moeten zijn over de kwestie van andere verzendmethode gekozen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 13:58 schreef g.popovici het volgende:
Hi
I recommand for all GearBest's buyers to check their parcel on:

Priority line (you can see before the parcel arrive in UK): http://www.faryaa.com/user/index/package-refer/type/track

After the parcel arrive in UK: http://www.dpd.co.uk/index.jsp

Other type of shipping method: https://www.17track.net/en

I'm waiting for the next parcel fron GearBest:

Order on: 23.11
DPDUK1: Dec 06, 2017 15:21:49 PM PST
Tracking Number: 5147151094 By Update: Dec 06, 2017 15:21:49 PM PST

@GearBest

Did you know if I can receive a 5%compensation for 45 days without update or in 20 Jan, I should ask for it? (06.12 + 45days = 20.01)
The 45 days are counting from the date of shipping. So after 45 days starting from 03-12-2017 I will arrange the 5% compensation for you (Only for Dutch/Belgium orders). I need your ordernummer also.
pi_176457819
Wat is er aan de hand met de verzendkosten naar NL? Moet voor praktisch elk goedkoop product verzendkosten betalen. Belgi is dat niet het geval.

RuSNORz.png

cJfkXpm.png
pi_176459888
order W1801121258080205

is betaald maar staat niet als betaald wat nu
https://prnt.sc/hzloqi
pi_176462445
Goed nieuws. Mijn order van 29-11 via DPD UK is actief geworden en wordt maandag afgeleverd.
pi_176464197
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:07 schreef robinjoo1 het volgende:
order W1801121258080205

is betaald maar staat niet als betaald wat nu

Verwijderd bij quote
Misschien niet handig je iban te delen, kan denk beter via DM aan gearbest.

Er kan zo misbruik gemaakt worden
pi_176470035
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 20:07 schreef robinjoo1 het volgende:
order W1801121258080205

is betaald maar staat niet als betaald wat nu
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 22:29 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Misschien niet handig je iban te delen, kan denk beter via DM aan gearbest.

Er kan zo misbruik gemaakt worden
Een hele goeie tip. Ik raad je aan om de afbeelding te verwijderen!
Verder ga ik het doorgeven :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:25 schreef Riot- het volgende:
Wat is er aan de hand met de verzendkosten naar NL? Moet voor praktisch elk goedkoop product verzendkosten betalen. Belgi is dat niet het geval.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja er zijn bij meerdere producten verzendkosten bij gekomen helaas.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:32 schreef Bl4udzun het volgende:
Goed nieuws. Mijn order van 29-11 via DPD UK is actief geworden en wordt maandag afgeleverd.
Klopt ik had het gisteren al gezien, maar vergeten te melden.
Verder is ook de order van Tiger_blood en Bluecake actief geworden.
pi_176470175
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 22:29 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Misschien niet handig je iban te delen, kan denk beter via DM aan gearbest.

Er kan zo misbruik gemaakt worden
een ding scheelt dat is niet mijn iban maar die van de payment provider maar bedankt gearbest

[ Bericht 2% gewijzigd door robinjoo1 op 13-01-2018 08:54:00 ]
pi_176470179
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 07:09 schreef Gearbest het volgende:

[..]

[..]

Een hele goeie tip. Ik raad je aan om de afbeelding te verwijderen!
Verder ga ik het doorgeven :)

[..]

Ja er zijn bij meerdere producten verzendkosten bij gekomen helaas.

[..]

Klopt ik had het gisteren al gezien, maar vergeten te melden.
Verder is ook de order van Tiger_blood en Bluecake actief geworden.
kan je ook zien wanneer hij verzonden wordt dat zou vandaag zijn maar heb nog geen mail gehad
pi_176477699
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 12:54 schreef _MsG_ het volgende:

[..]

Ik heb ook prima zaken gedaan met EU Warehouse en dat ging altijd goed, maar het gaat me meer om het typisch Chineze verwachtingen scheppen en dan toch de hele tijd teleurstellen. Niet zozeer dat het lang duurt an sich, want daar had ik me al over ingelezen, hoewel het wel zuur was dat 1 dag later het product wel in de EU warehouse stond. Zo zie je ook dat ze bij heel veel mensen na vermissing toch nog proberen om het verzendrisico af te schuiven op de koper en alleen als je dan steigert binden ze in, maar ik lees genoeg mensen die dat geaccepteerd hebben, en ze bij Gearbest de lachende derde zijn. Net als dat de compensatie van Gearbest via hun Chinese klantenservice steeds een klein beetje hoger wordt gemaakt totdat men het zat is en via PayPal alles terug laten halen. Ik heb meelij met mensen die keurig met Ideal hebben betaald in dat soort zaken. Tussen de regels door lees je hier op Fok! dan over "dat dat eigenlijk inderdaad niet zo hoort", het lijkt er sterk op dat Gearbest alleen met dit soort huichelachtigheid financieel kan overleven, wellicht moeten ze dan iets aan de bedrijfsvoering doen.

En uiteraard zitten we bij Gearbest vanwege de prijs en niet zozeer vanwege de geweldige randzaken, maar daarmee zijn de kwalijke praktijken niet opeens gelegitimeerd. Formeel valt een Gearbest, zeker met expliciet Nederlandse marketing en support gewoon onder het Europees consumentenrecht, maar daar hebben ze denk ik ook nog nooit van gehoord.

Maar goed ik lees hier dat een deel van de probleemzendingen binnen raken, dus ik houd moed. En anders zien we het op dag 60 wel weer.

En ja los van Gearbest als bedrijf wordt de Nederlandse support zeker wel gewaardeerd door, dat mag ook wel even genoemd door mij, het is toch fijner om met iemand met een Westers perspectief en iemand die daadwerkelijk de situaties snapt te communiceren dan via de Chinese support.
Onzin, tot nu toe is alles gewoon verlaat aangekomen. Ik vind echt dat mensen te snel klagen over een refund of resend...

Ik lees bij de meeste mensen dat het na een refund alsnog aankwam... in dat gebal is Gearbest gewoon twee keer het product kwijt. Dat kan een bedrijf niet volhouden.

Wil je het snel? Neem dan dhl, betaal je wel invoerkosten, maar heb je het zeker snel.
Wil je geen invoerkosten? Kies je priority line EU express. Alleen kan dit wat langer duren
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')