abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175809565


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.,

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-12-2017 15:07:46 ]
pi_175810198
berichtje van GVE over het peronneke

Zoals wij op 22 november jl. reeds aan u lieten weten is er vertraging opgelopen inzake de afronding van project 16729 | ’t Perronneke. Het betreft het vestigen van de tweede hypotheek op het woonhuis van de heer Steenbergen.

Helaas is de heer Steenbergen er niet in geslaagd om binnen de door ons gestelde termijn toestemming te krijgen voor deze tweede hypotheek. Om die reden hebben wij besloten het project met nummer 16729 terug te trekken.

Vandaag om 15:00 uur zal een nieuw project worden gepubliceerd voor ’t Perronneke. Deze vervangt het teruggetrokken project. Hierbij zal geen tweede hypotheek worden gevestigd, maar wordt er wel een negatieve hypotheekverklaring op de eigen woning van de heer Steenbergen opgesteld. Daarnaast biedt de geldnemer in vergelijking met zijn vorige aanvraag een 1% hogere rente. Tevens zal, zoals ook bij project 16729 het geval was, pandrecht worden gevestigd op de bedrijfsinventaris en de voorraad van de eenmanszaak van de heer Steenbergen. Het nieuwe project heeft geen voorpublicatietijd van 48 uur doch er zal direct in geïnvesteerd kunnen worden.

Voor project 16729 was nog geen betaalverzoek verstuurd, derhalve heeft u geen investeringsbedrag overgemaakt. Eventueel vooruitbetaalde bedragen zullen deze week aan u retour worden gestort.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175810380
Er staan nogal wat FNC porjecten open, waarvan een behoorlijk aantal zonder kunstgrepen niet vol gaat komen m.i.
pi_175810547
Brownies & Downies op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175810977
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:41 schreef djh77 het volgende:
Brownies & Downies op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bestaande zaak, bedrijfsleidster die de boel overneemt, ze zou dus moeten weten hoe het werkt en of het financieel uit kan. Dit zou de eerste B&D zijn die ik wel mee zou willen nemen.
pi_175811123
quote:
99s.gif Op maandag 18 december 2017 14:24 schreef CaLeX het volgende:
berichtje van GVE over het peronneke

Zoals wij op 22 november jl. reeds aan u lieten weten is er vertraging opgelopen inzake de afronding van project 16729 | ’t Perronneke. Het betreft het vestigen van de tweede hypotheek op het woonhuis van de heer Steenbergen.

Helaas is de heer Steenbergen er niet in geslaagd om binnen de door ons gestelde termijn toestemming te krijgen voor deze tweede hypotheek. Om die reden hebben wij besloten het project met nummer 16729 terug te trekken.

Vandaag om 15:00 uur zal een nieuw project worden gepubliceerd voor ’t Perronneke. Deze vervangt het teruggetrokken project. Hierbij zal geen tweede hypotheek worden gevestigd, maar wordt er wel een negatieve hypotheekverklaring op de eigen woning van de heer Steenbergen opgesteld. Daarnaast biedt de geldnemer in vergelijking met zijn vorige aanvraag een 1% hogere rente. Tevens zal, zoals ook bij project 16729 het geval was, pandrecht worden gevestigd op de bedrijfsinventaris en de voorraad van de eenmanszaak van de heer Steenbergen. Het nieuwe project heeft geen voorpublicatietijd van 48 uur doch er zal direct in geïnvesteerd kunnen worden.

Voor project 16729 was nog geen betaalverzoek verstuurd, derhalve heeft u geen investeringsbedrag overgemaakt. Eventueel vooruitbetaalde bedragen zullen deze week aan u retour worden gestort.

Hij staat er inderdaad nu op. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17442

Men is vergeten deze passage aan te passen:
De lening van de huidige eigenaar, mijn moeder, kent hetzelfde rentepercentage (8%) en aflossingsperiode als de lening van Geldvoorelkaar.nl. Echter voor deze lening zijn geen zekerheden gesteld.
pi_175811779
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hij staat er inderdaad nu op. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17442

Men is vergeten deze passage aan te passen:
De lening van de huidige eigenaar, mijn moeder, kent hetzelfde rentepercentage (8%) en aflossingsperiode als de lening van Geldvoorelkaar.nl. Echter voor deze lening zijn geen zekerheden gesteld.
Viel mij ook op......ik neem aan dat de rente van moeders ongewijzigd is gebleven op 8%.

Ik heb hem toch maar weer meegepakt, 9% rente is aantrekkelijk gezien het florerende bedrijfje en het vermogen in privé.

Al met al weer een kostbare maandag :D Eerst Collin, toen de tankstations (ondanks enige bedenking) en nu dit :) Maar ja sinds de 48u regel grijp ik ook regelmatig ernaast dus dit mocht wel een keer c_/
Pecunia non olet
pi_175811942
iPhone lease: 250k aflossingsvrij:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17355

Hockeystick?
quote:
Omzet
2017 t/m november ¤ 40.000,-
2017 (prognose) ¤ 54.000,-
2018 (prognose) ¤ 1.236.000,-
2019 (prognose) ¤ 2.752.000,-


[ Bericht 21% gewijzigd door djh77 op 18-12-2017 15:54:51 ]
pi_175812088
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:34 schreef bleyenburg het volgende:
Er staan nogal wat FNC porjecten open, waarvan een behoorlijk aantal zonder kunstgrepen niet vol gaat komen m.i.
Dat is waar, maar ik vind dat niet erg. Is een crowdfundingplatform alleen goed bezig als alle daarop aangeboden leningen worden volgeschreven, het liefst binnen no time? Ik denk van niet. Je zou ook kunnen stellen dat 'the crowd' bij FNC juist zijn werk doet en bij GVE en CCF een heel stuk minder. Leningen waarvan een te groot deel van de investeerdersgroep meent dat zij een te hoog risico inhouden, komen niet tot stand. Dat is zuur voor de lener, maar als de investeerdersgroep gelijk heeft voorkomt het defaults (en dus kosten voor het platform). Bovendien: als ik de lijst met openstaande leningaanvragen vergelijk met de lijst met verstrekte leningen, dan is daar toch ook wel een patroon te zien. Investeerders willen: goede cijfers, kleine leningen, korte leningen en bij voorkeur een lage risico-categorie. De openstaande leningen voldoen daar in mindere mate aan.
  maandag 18 december 2017 @ 15:56:19 #10
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175812284
Per januari gaan mijn eerste zonnepaneeldelen geld opleveren. Ben benieuwd ^O^

Vind dat de tijd tussen investeren en terugbetalen vrij lang is, enige minpuntje wat ik tot nu toe kan ontdekken naast dat crowdfunding verslavend is :P
pi_175812476
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:42 schreef djh77 het volgende:
iPhone lease: 250k aflossingsvrij:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17355

Hockeystick?

[..]

Begint qua verhouding zelfs meer op een schoffel te lijken :)
Pecunia non olet
pi_175812923
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:42 schreef djh77 het volgende:
iPhone lease: 250k aflossingsvrij:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17355

Hockeystick?

[..]

Valt nog mee als je doorrekent hoeveel klanten per jaar dat zijn (tussen de 6500 en 24000). dat was de go lime

[ Bericht 3% gewijzigd door CaLeX op 18-12-2017 16:57:54 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_175813348
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:42 schreef djh77 het volgende:
iPhone lease: 250k aflossingsvrij:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17355

Hockeystick?

[..]

Ja en Nee. Iphone X kost 1150 Euro voor particulier. Men vraagt voor de lease Eur 199 + 12* eur 49. Dus leaser betaald 787 euro om het toestel, dat inkoop ongeveer 1000 euro kost, een jaar te leasen. Na 1 jaar lease gaat het toestel in de refurbish lease waar hij nog eens geld gaat opbrengen. Daar zit dus wel een goed verdienmodel achter.
De vraag is of je genoeg mensen kan vinden die zo gek zijn om 787 euro te betalen om een toestel van winkelprijs 1150 te leasen.

Mijn grootste bezwaar is niet het verdienmodel maar het onderpand. Immers de gekochte Iphones zijn de zekerheid in een verpanding. maar na 1.5 jaar zijn deze toestellen nog maar max 1/3 waard van wat ze gekost hebben. Dus tegen de tijd dat je de zekerheid eventueel nodig hebt is die minder dan 1/3 van de leen som maar ook nog eens verspreid bij allerlei personen. Dus voor je het ten gelde kan maken is er niets meer over van de zekerheid.

Hoe langer ik hier over na denk is dit nu juist bij uitstek iets voor een lineaire lening van zo'n 3 jaar. De 200 euro die opfront gevangen wordt als eerste termijn van de lease is vermoedelijk voor de verzekering en met de maandelijkse lease termijnen die binnen komen betaal je de lening af. Het onderpand gaat met het aflossen van de lening in waarde mee achteruit. Naast de Iphones zal er ook een pandrecht moeten komen op de lease opbrengsten van de toestellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-12-2017 17:06:49 ]
pi_175813963
Er staan weer 3 nieuwe FNC projecten te wachten om woensdag open te gaan. 2 van de drie vind ik zo ie zo niets.
Degene die me wel wat leek, de 3 jarige lening van de truck accessoire verkoper /zzp'r , valt ook af want daar zit vast een luchtje aan. De man zijn huis waarvandaan hij ook zijn bedrijf runt staat al 2 jaar te koop. https://www.oosterhavemak(...)wijk/sibculoseweg/30
pi_175814447
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ja en Nee. Iphone X kost 1150 Euro voor particulier. Men vraagt voor de lease Eur 199 + 12* eur 49. Dus leaser betaald 787 euro om het toestel, dat inkoop ongeveer 1000 euro kost, een jaar te leasen. Na 1 jaar lease gaat het toestel in de refurbish lease waar hij nog eens geld gaat opbrengen. Daar zit dus wel een goed verdienmodel achter.
De vraag is of je genoeg mensen kan vinden die zo gek zijn om 787 euro te betalen om een toestel van winkelprijs 1150 te leasen.

Mijn grootste bezwaar is niet het verdienmodel maar het onderpand. Immers de gekochte Iphones zijn de zekerheid in een verpanding. maar na 1.5 jaar zijn deze toestellen nog maar max 1/3 waard van wat ze gekost hebben. Dus tegen de tijd dat je de zekerheid eventueel nodig hebt is die minder dan 1/3 van de leen som maar ook nog eens verspreid bij allerlei personen. Dus voor je het ten gelde kan maken is er niets meer over van de zekerheid.
Ik deel je zorgen over het onderpand, maar ook met betrekking tot het businessmodel heb ik grote vragen. Kunnen mensen die zich geen Iphone X kunnen veroorloven, wel elke maand het bedrag ophoesten? Ik doe liever geen zaken met mensen die verkapt een woekerkrediet aanbieden, want in principe is het niet anders.

Het argument van dat mensen elk jaar een nieuwe Iphone willen gaat volgens mij niet op, want zelf kopen, en geautomatiseerd verkopen komt nog steeds veel voordeliger uit.

Tevens vind ik het een teken aan de wand dat Telfort en KPN gestopt zijn met telefoonlease omdat klanten er niet op zaten te wachten (en daar betaalde je tenminste nog een 'eerlijke' prijs).

EDIT: De 'onafhankelijke' reviews over go-lemon zijn echt lachwekkend:

"Tevreden en een goede oplossing zonder een duur abbo"
"Goede manier om goedkoop aan een high-end toestel te komen"
"Makkelijker en voordeliger dan dit heb ik nog nooit een gloednieuwe iPhone besteld online"

Ondanks dit, geloof ik dat het concept wel kan slagen maar dan moet wel alles meezitten. Zo zullen er goede inkoopafspraken gemaakt dienen te worden(ik vraag me af of een partij als Apple korting wil bieden) en moeten er hoge opbrengsten via de returns gerealiseerd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mynheer007 op 18-12-2017 17:55:47 ]
pi_175815474
Nieuw SiG project, 20 dec 17:45 live.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175817126
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:04 schreef Royve het volgende:
Nieuw SiG project, 20 dec 17:45 live.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even in spoiler omdat ik het niet zeker weet maar me afvraag of het klopt? Het was iig het eerste wat me te binnenschoot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175817484
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 17:11 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik deel je zorgen over het onderpand, maar ook met betrekking tot het businessmodel heb ik grote vragen. Kunnen mensen die zich geen Iphone X kunnen veroorloven, wel elke maand het bedrag ophoesten? Ik doe liever geen zaken met mensen die verkapt een woekerkrediet aanbieden, want in principe is het niet anders.

Het argument van dat mensen elk jaar een nieuwe Iphone willen gaat volgens mij niet op, want zelf kopen, en geautomatiseerd verkopen komt nog steeds veel voordeliger uit.

Tevens vind ik het een teken aan de wand dat Telfort en KPN gestopt zijn met telefoonlease omdat klanten er niet op zaten te wachten (en daar betaalde je tenminste nog een 'eerlijke' prijs).

EDIT: De 'onafhankelijke' reviews over go-lemon zijn echt lachwekkend:

"Tevreden en een goede oplossing zonder een duur abbo"
"Goede manier om goedkoop aan een high-end toestel te komen"
"Makkelijker en voordeliger dan dit heb ik nog nooit een gloednieuwe iPhone besteld online"

Ondanks dit, geloof ik dat het concept wel kan slagen maar dan moet wel alles meezitten. Zo zullen er goede inkoopafspraken gemaakt dienen te worden(ik vraag me af of een partij als Apple korting wil bieden) en moeten er hoge opbrengsten via de returns gerealiseerd worden.
Ik geloof er zelf niet zo heel hard in. Het is afwachten of het wel zal lukken de gebruikte iPhones tegen de verwachtte refurbished prijs te verkopen. Daarbij zullen er flink wat leasers zijn die hun termijnen niet op tijd kunnen betalen. Voordat je je telefoon terug kunt vorderen moet je ze eerst nog vinden en geluk hebben dat ze hun/jouw telefoon niet al verkocht hebben. Die aflossing aan het einde van de termijn kan alleen gedaan worden als 95% op tijd betaalt. Dat gaat niet gebeuren. Dus zal er dan opnieuw geld moeten worden geleend. En zo ontstaat er weer een piramidespel. Plus die boete als de telefoon beschadigd is kunnen ze natuurlijk nooit ophoesten. Sowieso al vreemd dat je geld moet betalen voor beschadiging van een telefoon die verzekerd is. Vergelijk het met een leasewagen die je inlevert en waarbij je extra moet betalen omdat je banden en remmen harder zijn gesleten dan verwacht. En steenslag op je lak.
Een lease bevat normaal gesproken trouwens ook een koopoptie. Als een klant de telefoon koopt is de winst beperkt tot de marge bij in/verkoop+14% rente.

[ Bericht 2% gewijzigd door Benger2 op 18-12-2017 21:28:51 ]
pi_175821272
Ik zit nog even naar de prognose te kijken. Volgens de prognose zal de solvabiliteit dalen, doordat ze in het begin geen winst maken, maar wel veel extra geld willen lenen. Het risico bestaat daardoor dat ze bij een volgende ronde niet meer aan de criteria voldoen om via GvE geld op te halen.
pi_175824457
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 19:14 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Even in spoiler omdat ik het niet zeker weet maar me afvraag of het klopt? Het was iig het eerste wat me te binnenschoot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe de buurt is weet ik niet maar op zich lijkt mij dit geen verkeerd project. Ik ga er vanuit (maar weet niet of dit juist is) dat dit de 2e bouw fase is en de koopprijzen begonnen bij 234.692 euro (v.o.n.). Al met al ben ik wel voornemens als hier geen rare zaken aan het ligt komen om deze mee te nemen.

Slechte zaak trouwens dat er mbt project Roermond nog steeds geen duidelijkheid is.
pi_175829595
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:56 schreef Mishu het volgende:
Per januari gaan mijn eerste zonnepaneeldelen geld opleveren. Ben benieuwd ^O^

Vind dat de tijd tussen investeren en terugbetalen vrij lang is, enige minpuntje wat ik tot nu toe kan ontdekken naast dat crowdfunding verslavend is :P
Mag ik vragen hoe dat in z'n werk gaat, ben wel erg benieuwd. Krijg je bijv maandelijks betaald?
  dinsdag 19 december 2017 @ 07:45:35 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175829789
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 07:13 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe dat in z'n werk gaat, ben wel erg benieuwd. Krijg je bijv maandelijks betaald?
Ik weet het zelf ook nog niet. Per januari weet ik meer en dan zal ik het hier posten.
pi_175829990
Update Travel With Zoey (KoM)
quote:
Het project Travel With Zoey is beëindigd. Helaas is het beoogde doelbedrag door de crowd niet bijeengebracht. Met nog 21 dagen te gaan en 33% van het doelbedrag gerealiseerd was die kans daarop zeer gering. Ondernemer Rajneesh Badal gaat nu andere wegen bewandelen om zijn groeiplannen te realiseren. Wij wensen hem daar alle succes bij.
pi_175830394
https://www.horecacrowdfu(...)-Saeck-Breda-HCN.pdf

nieuw project HCN, heeft eerder blijkbaar een CF financiering gehad
pi_175830845
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 22:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hoe de buurt is weet ik niet maar op zich lijkt mij dit geen verkeerd project. Ik ga er vanuit (maar weet niet of dit juist is) dat dit de 2e bouw fase is en de koopprijzen begonnen bij 234.692 euro (v.o.n.). Al met al ben ik wel voornemens als hier geen rare zaken aan het ligt komen om deze mee te nemen.

Slechte zaak trouwens dat er mbt project Roermond nog steeds geen duidelijkheid is.
t.a.v Roermond heb ik inderdaad in de nieuwsbrief van gisterenmiddag moeten lezen dat het antwoord er niet is terwijl in een mail van vrijdag, aan mij persoonlijk, nog de verwachting werd uitgesproken dat ik uiterlijk maandag antwoord zou krijgen.
Kennelijk heeft de taxateur moeite om een antwoord te formuleren. Het is ook wat om als taxateur zowel op (mogelijke) fouten in zowel de bepaling van de vrije verkoopwaarde als in de bepaling van de waarde in verhuurde staat gewezen te worden.
Afijn ik zal verder niet op de muziek vooruit lopen maar het wordt wel tijd dat het antwoord komt zo moeilijk kan het niet zijn.

Wat betreft Amsterdam. Ik ken de buurt wel in Zuid-Oost de voormalige BIjlmermeer. Men is bezig in dit specifieke deel van de buurt te upgraden door flats deels af te breken en laagbouw daarvoor in de plaats terug te zetten. Het is vlak bij de "Klusflat " de flat die eigenlijk afgebroken zou worden maar als experiment als casco appartementen is verkocht . Dit project heeft een prijs gehad als beste Project of meest innovatieve project van het jaar. Kortom een buurt die slecht was maar duidelijk door de maatregelen sterk aan het verbeteren is. Wat ik wel verwacht dat als de Amsterdamse huizenbubbel ooit leeg loopt dat huizen in deze buurt minder gewild zullen zijn dan bijvoorbeeld huizen in Zuid of Watergraafsmeer. Toen de rest van Amsterdam al uit de huizen crises was werd er in deze buurten nog moeizaam verkocht. Op dit moment is ook deze buurt uit de koop malaise en wordt er voor "goede" prijzen verkocht, echter de m2 prijs is wel lager als elders in A'dam

[ Bericht 13% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-12-2017 09:37:39 ]
pi_175831014
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:49 schreef peterc het volgende:
https://www.horecacrowdfu(...)-Saeck-Breda-HCN.pdf

nieuw project HCN, heeft eerder blijkbaar een CF financiering gehad
Weet je ook hoe hoog de eerste lening was?

[ Bericht 99% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-12-2017 09:42:49 ]
pi_175832074
Post van GVE over 't bootje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla hem nu over i.v.m. geen 1ste hypotheekrecht meer...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ron1986 op 19-12-2017 10:48:24 ]
pi_175832521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:34 schreef Ron1986 het volgende:
Post van GVE over 't bootje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla hem nu over i.v.m. geen 1ste hypotheekrecht meer...
Ik ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175832528
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:34 schreef Ron1986 het volgende:
Post van GVE over 't bootje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sla hem nu over i.v.m. geen 1ste hypotheekrecht meer...
Als de looptijd 42 maanden wordt, en er bevrachtingscontract is voor 3 jaar, dan lijkt mij het risico beperkt. Ik heb echter geen idee hoe definitief die overeenkomst is.

Wat betreft de nieuwe SiG, ik ga hem meepakken omdat ik enerzijds niet verwacht dat de woningmarkt in Amsterdam snel zal afkoelen, en anderzijds denk dat dan nog steeds wel 130k voor dit huis gevangen kan worden.
pi_175833072
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:53 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als de looptijd 42 maanden wordt, en er bevrachtingscontract is voor 3 jaar, dan lijkt mij het risico beperkt. Ik heb echter geen idee hoe definitief die overeenkomst is.

Ik denk dat hij inderdaad dan door het 3 jaars bevrachtingscontract, het lagere bedrag, in combinatie met de mooie rente ,wel volloopt. 7 jaar is voor veel mensen te lang 3.5 jaar is een mooie tijd.
pi_175833313
CCF voor het archief, ik heb deze meegenomen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175833663
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:53 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Als de looptijd 42 maanden wordt, en er bevrachtingscontract is voor 3 jaar, dan lijkt mij het risico beperkt. Ik heb echter geen idee hoe definitief die overeenkomst is.

Wat betreft de nieuwe SiG, ik ga hem meepakken omdat ik enerzijds niet verwacht dat de woningmarkt in Amsterdam snel zal afkoelen, en anderzijds denk dat dan nog steeds wel 130k voor dit huis gevangen kan worden.
Ik wil die nieuwe SiG ook meepakken. De meeste nieuwbouw in A'dam (zelfs Bijlmer en Diemen) is tegenwoordig bij oplevering al meer waard dan wat men ervoor betaald heeft. Hoorde een verhaal over de Houthavens, waar mensen zelfs hun nog niet opgeleverde huis nu al met tonnen winst kunnen verkopen!
pi_175833909
Bregje Veenendaal staat ook open:
https://www.horecacrowdfu(...)-veenendaal-ffb0ec6b
pi_175833962
quote:
de huidige stand v zaken vwb de HCN CF nr 39 zal een circa 35k zijn, circa 31 termijnen voldaan
pi_175834075
Nieuwe GvE, ik twijfel nog, bij FNC zou dit meer rente opleveren denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175834088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:45 schreef djh77 het volgende:
Bregje Veenendaal staat ook open:
https://www.horecacrowdfu(...)-veenendaal-ffb0ec6b
meegedaan, vader plus 2 dochters in de toko, in principe dus altijd aanwezigheid van mgmt in de tent, bewaking en beheersing van de processen
pi_175834417
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:51 schreef Royve het volgende:
Nieuwe GvE, ik twijfel nog, bij FNC zou dit meer rente opleveren denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zal inderdaad wel, alleen heb je daar weer geen 2e hypotheek als zekerheid
pi_175834422
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:52 schreef peterc het volgende:

[..]

meegedaan, vader plus 2 dochters in de toko, in principe dus altijd aanwezigheid van mgmt in de tent, bewaking en beheersing van de processen
Idem + overname (kort) lopende exploitatie + vader heeft ondernemerservaring.
Enkele recente Google reviews zijn niet altijd positief over kwaliteit en de bediening.
Verbeterpunten, maar ik heb ook een bijdrage gedaan.
pi_175834466
Thanks voor de update over de buurt NRDZ
pi_175834511
hopelijk niet teveel off-topic. Ik heb 50 Symbid certificaten (¤20 nominaal) van Lendahand ter overname. Stuur me even een PB als je interesse hebt.
(reden: huis gekocht en ga m'n geld daar instoppen, vandaar verder ook even weinig actief in CF)
pi_175834515
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:51 schreef Royve het volgende:
Nieuwe GvE, ik twijfel nog, bij FNC zou dit meer rente opleveren denk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, maar daar ontbreken deze lettertjes: HY, DR, BS, PN, NO ;)
Pecunia non olet
pi_175835110
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:02 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Idem + overname (kort) lopende exploitatie + vader heeft ondernemerservaring.
Enkele recente Google reviews zijn niet altijd positief over kwaliteit en de bediening.
Verbeterpunten, maar ik heb ook een bijdrage gedaan.
vader & dochters kunnen er dus bovenop gaan zitten
pi_175835172
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:30 schreef peterc het volgende:

[..]

vader & dochters kunnen er dus bovenop gaan zitten
Dat is ook de titel van een slechte film o|O
pi_175835419
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:05 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja, maar daar ontbreken deze lettertjes: HY, DR, BS, PN, NO ;)
Daar heb je gelijk in, dus het project is zo slecht nog niet? :)
pi_175835494
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:42 schreef Royve het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, dus het project is zo slecht nog niet? :)
Ik wil mee doen aan Cordi, rest laat ik even voor wat het is.
pi_175835606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:52 schreef Royve het volgende:

[..]

Ik ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waarschijnlijk ook niet (veel) meer dan de helft.
In de praktijk dus eigenlijk geen zekerheid meer voor de andere investeerders.
pi_175836127
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:23 schreef NaRegenDeZon het volgende:
t.a.v Roermond heb ik inderdaad in de nieuwsbrief van gisterenmiddag moeten lezen dat het antwoord er niet is terwijl in een mail van vrijdag, aan mij persoonlijk, nog de verwachting werd uitgesproken dat ik uiterlijk maandag antwoord zou krijgen.
Kennelijk heeft de taxateur moeite om een antwoord te formuleren. Het is ook wat om als taxateur zowel op (mogelijke) fouten in zowel de bepaling van de vrije verkoopwaarde als in de bepaling van de waarde in verhuurde staat gewezen te worden.
Afijn ik zal verder niet op de muziek vooruit lopen maar het wordt wel tijd dat het antwoord komt zo moeilijk kan het niet zijn.
Ik vind het ook erg lang duren, en begin het eerlijk gezegd nogal zorgwekkend te vinden allemaal.
Wat ik vooral niet goed begrijp is waarom SiG het zo laat hangen op informatie die van de taxateur moet komen. Wat betreft de erfpachtsituatie had er toch al lang duidelijkheid kunnen en moeten zijn? De relevante informatie is volgens mij zo op te vragen bij het kadaster. Het verbaast me al dat SiG deze informatie blijkbaar niet standaard opvraagt (of door de leningnemer aan laat leveren), maar dat ze die informatie nu nog steeds niet hebben (of in ieder geval niet delen), vind ik onbegrijpelijk.
pi_175837179
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:48 schreef peterc het volgende:

[..]

de huidige stand v zaken vwb de HCN CF nr 39 zal een circa 35k zijn, circa 31 termijnen voldaan
Dank! 90k geleend tegen 9% 31 maanden geleden voor 48 maanden. Wil nu 110k lenen tegen naar ik denk 8%. over een nieuwe periode van 48 maanden, om cirka 35k van eerdere lening af te lossen en om de boel te verbouwen.

Dan gaat zijn maandbedrag zo'n 400 euro omhoog van rond 2200 naar rond de 2600. dat moet op te brengen zijn. En hier spreek je echt van een ongoing bedrijf. Wat je van een Bregje dat 2 maanden bestaat naar mijn idee niet kan zeggen.
pi_175837854
Nieuwe op FNC: kantoorinrichter.

bijzonder vreemd cijfer verloop.
zowel omzet als schulden vertoont rare fratsen van 2104 via 2015 naar 2016.

Iemand tijd en zin om hier naar te kijken?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')