abonnement Unibet Coolblue
pi_175805040
Beste medeFOK!kers ik zit met een groot probleem en ik hoop eigenlijk dat jullie met mij meekunnen denken of me eventueel tips kunnen geven.

Ik ben een student, momenteel zit ik in mijn 3e jaar op het GLU en is het de bedoeling dat ik een stage vind, op school hebben wij het ''Bureau Bedrijfscontacten'' je moet zelf een aantal voorkeuren geven en zij koppelen je dan aan 1 bedrijf. Het is dus niet de bedoeling dat wij zelf bedrijven contacteren.. ik heb nu al een aantal bedrijven gehad maar het is allemaal niks geworden. Zelf word ik er een beetje moedeloos van omdat ik nu nog maar 3/4 weken heb om iets te zoeken terwijl het soms al 2/3 weken kan duren voordat een bedrijf eindelijk iets van zich laat horen.

Hierbij is het ook nog eens zo dat als ik geen stage vind voor 29 januari zij mij en andere studenten terug zullen plaatsen naar het 2e leerjaar, dit betekend dus dat ik een jaar studievertraging oploop en dit niet eens aan mezelf te danken heb.

Ik kamp met erge motivatie problemen omdat dit jaar helemaal voor niks lijkt te zijn, ik hou heel erg van het vak wat ik aan het leren ben en vind het daarom ook jammer dat het zo slecht gaat.

Hebben jullie misschien tips? en weet een van jullie misschien of het is toegestaan om mij en andere terug te plaatsen naar een vorig jaar?

Groetjes, Ch7myr
pi_175805147
Wat is het GLU?
pi_175805159
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:21 schreef DoubleDip het volgende:
Wat is het GLU?
Grafisch Lyceum Utrecht
pi_175805201
Er worden stages voor je gezocht, jij komt daar op gesprek en vervolgens wordt het niks?

En dat ligt dan aan een ander? :') Ze zoeken die fucking stages voor je man, dat jij die gesprekken verneukt kan het GLU niks aan doen _O-
pi_175805246
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 10:24 schreef d4v1d het volgende:
Er worden stages voor je gezocht, jij komt daar op gesprek en vervolgens wordt het niks?

En dat ligt dan aan een ander? :') Ze zoeken die fucking stages voor je man, dat jij die gesprekken verneukt kan het GLU niks aan doen _O-
Het ligt inderdaad niet aan mij als een bedrijf na 2 weken antwoord, meerdere kandidaten heeft of plotseling zegt dat zij geen stagieres zoeken terwijl zij wel in het systeem van mijn school staan. Van een sollicitatie gesprek is het nog niet gekomen. :)
pi_175805263
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:26 schreef Ch7myr het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad niet aan mij als een bedrijf na 2 weken antwoord, meerdere kandidaten heeft of plotseling zegt dat zij geen stagieres zoeken terwijl zij wel in het systeem van mijn school staan. Van een sollicitatie gesprek is het nog niet gekomen. :)
Dan zou ik gewoon lekker zelf gaan zoeken, desnoods moet het bedrijf zich dan even snel aanmelden bij de stagebank.
pi_175805289
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2017 10:27 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dan zou ik gewoon lekker zelf gaan zoeken, desnoods moet het bedrijf zich dan even snel aanmelden bij de stagebank.
Het probleem daarmee is dat mijn school die stage dan zal afkeuren, ik heb een jongen uit mijn klas die dit heeft geprobeerd en vervolgens zijn zij hier niet mee akkoord gegaan. Ik heb al eerder naar een aantal bedrijven gebeld en vervolgens zeiden zij dat ik dit niet meer mocht doen. Dit is ook precies het probleem waardoor ik nog geen stage heb.
pi_175805329
Het klinkt alsof je heel actief op zoek bent.
  maandag 18 december 2017 @ 10:34:04 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175805363
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:29 schreef Ch7myr het volgende:

[..]

Het probleem daarmee is dat mijn school die stage dan zal afkeuren, ik heb een jongen uit mijn klas die dit heeft geprobeerd en vervolgens zijn zij hier niet mee akkoord gegaan. Ik heb al eerder naar een aantal bedrijven gebeld en vervolgens zeiden zij dat ik dit niet meer mocht doen. Dit is ook precies het probleem waardoor ik nog geen stage heb.
En wat zei degene die dat regelt vanuit je school? Toen dat bedrijf helemaal niet ingeschreven hoorde te staan?
En waarom vraag je dan niet waarom de school het zal afkeuren?
  Boks-Chick maandag 18 december 2017 @ 10:34:13 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_175805372
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:26 schreef Ch7myr het volgende:

[..]

Het ligt inderdaad niet aan mij als een bedrijf na 2 weken antwoord, meerdere kandidaten heeft of plotseling zegt dat zij geen stagieres zoeken terwijl zij wel in het systeem van mijn school staan. Van een sollicitatie gesprek is het nog niet gekomen. :)
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:29 schreef Ch7myr het volgende:

[..]

Het probleem daarmee is dat mijn school die stage dan zal afkeuren, ik heb een jongen uit mijn klas die dit heeft geprobeerd en vervolgens zijn zij hier niet mee akkoord gegaan. Ik heb al eerder naar een aantal bedrijven gebeld en vervolgens zeiden zij dat ik dit niet meer mocht doen. Dit is ook precies het probleem waardoor ik nog geen stage heb.
Ben jij de enige met het probleem? Ligt het echt niet aan jou? Als beiden en zeker dat laatste een 'nee' is dan lijkt het mij schier onmogelijk dat ze je zelfs kunnen terugplaatsen naar een schooljaar lager. De school zegt immers dat zij een stageadres regelen. Als zij die niet kunnen regelen en jij mag het niet regelen, dan mogen ze je daar nooit studievertraging voor op laten lopen (met de daarbij komende studiekosten!).

Is er geen commissie of belangenbehartigend iets op jullie school oid waar je dit probleem bij neer kan leggen?
lolwut
pi_175805506
quote:
19s.gif Op maandag 18 december 2017 10:34 schreef BrandX het volgende:

[..]

[..]

Ben jij de enige met het probleem? Ligt het echt niet aan jou? Als beiden en zeker dat laatste een 'nee' is dan lijkt het mij schier onmogelijk dat ze je zelfs kunnen terugplaatsen naar een schooljaar lager. De school zegt immers dat zij een stageadres regelen. Als zij die niet kunnen regelen en jij mag het niet regelen, dan mogen ze je daar nooit studievertraging voor op laten lopen (met de daarbij komende studiekosten!).

Is er geen commissie of belangenbehartigend iets op jullie school oid waar je dit probleem bij neer kan leggen?
Ik ben niet de enige met dit probleem, ik ken meerdere mensen uit mijn eigen klas en andere klassen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn teamleider zonder succes omdat hij het erg druk heeft. Onze andere teamleider zit namelijk ''overspannen'' thuis. Ik zal hem morgen alsnog nog een keer opzoeken om er naar te vragen maar ik weet bijna al zeker wat het antwoord zal zijn. Ook heb ik het jobmbo een mail gestuurd om hun om advies te vragen. Ik ben dus actief opzoek naar een stage maar word ik steeds tegengehouden door school.
  Boks-Chick maandag 18 december 2017 @ 10:42:21 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_175805556
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:40 schreef Ch7myr het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige met dit probleem, ik ken meerdere mensen uit mijn eigen klas en andere klassen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn teamleider zonder succes omdat hij het erg druk heeft. Onze andere teamleider zit namelijk ''overspannen'' thuis. Ik zal hem morgen alsnog nog een keer opzoeken om er naar te vragen maar ik weet bijna al zeker wat het antwoord zal zijn. Ook heb ik het jobmbo een mail gestuurd om hun om advies te vragen. Ik ben dus actief opzoek naar een stage maar word ik steeds tegengehouden door school.
bel anders eens met LAKS voor advies.
lolwut
pi_175805645
Ik en mijn vriendin zitten zelf ook op het GLU en ik kan beamen dat die hele stageprocedure echt zwaar klote is. Mijn vriendin zit momenteel met hetzelfde probleem, ze mocht bij één bedrijf op gesprek en hoewel ze onder de indruk waren van haar werk waren ze opzoek naar een vierdejaars stagiair ipv een derdejaars omdat vierdejaars al een stageperiode hebben gehad en ze die werkervaring een must vonden. Daarna is ze alleen nog maar door school gematcht aan bedrijven die of al iemand hadden aangenomen, of überhaupt helemaal geen stagiaires zochten. Ondanks haar goede cijfers en werk al 2,5 jaar lang loopt ze nu waarschijnlijk ook een jaar studievertraging op en het is niet haar schuld.
  maandag 18 december 2017 @ 10:47:17 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175805669
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:40 schreef Ch7myr het volgende:

[..]

Ik ben niet de enige met dit probleem, ik ken meerdere mensen uit mijn eigen klas en andere klassen die tegen hetzelfde probleem aanlopen. Ik heb een gesprek aangevraagd met mijn teamleider zonder succes omdat hij het erg druk heeft. Onze andere teamleider zit namelijk ''overspannen'' thuis. Ik zal hem morgen alsnog nog een keer opzoeken om er naar te vragen maar ik weet bijna al zeker wat het antwoord zal zijn. Ook heb ik het jobmbo een mail gestuurd om hun om advies te vragen. Ik ben dus actief opzoek naar een stage maar word ik steeds tegengehouden door school.
Je school heeft een directeur/schoolhoofd.. wat zei die? Die hield je tegen?
pi_175805842
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2017 10:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je school heeft een directeur/schoolhoofd.. wat zei die? Die hield je tegen?
Als je goed leest zie je dat ze al eerder heeft aangegeven dat op het moment dat je zelf een stagebedrijf gaat zoeken, buiten het bureaubedrijfscontacten om, ze je stage afkeuren of zelfs zo ver gaan om het bedrijf te bellen om te zeggen dat ze je niet mogen aannemen.
  maandag 18 december 2017 @ 10:59:42 #16
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175805947
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 10:55 schreef venstermug het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je dat ze al eerder heeft aangegeven dat op het moment dat je zelf een stagebedrijf gaat zoeken, buiten het bureaubedrijfscontacten om, ze je stage afkeuren of zelfs zo ver gaan om het bedrijf te bellen om te zeggen dat ze je niet mogen aannemen.
Ja.. en wat zei de directeur toen ze zei dat de school daarin tekort schoot/ dat ze er niet uitkwam zo?
pi_175806094
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2017 10:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja.. en wat zei de directeur toen ze zei dat de school daarin tekort schoot/ dat ze er niet uitkwam zo?
Wij kunnen bijna geen contact opnemen met de directeur. Dit moet via zijn/haar (geen idee) secretariaat en die doen niks met klachten en vragen van studenten. Alles moet via het team (voor ons dus team Grafisch Vormgeven omdat we die richting doen) en die boeit het echt werkelijk waar geen ene moer.
  maandag 18 december 2017 @ 11:13:23 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_175806230
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 11:07 schreef venstermug het volgende:

[..]

Wij kunnen bijna geen contact opnemen met de directeur. Dit moet via zijn/haar (geen idee) secretariaat en die doen niks met klachten en vragen van studenten. Alles moet via het team (voor ons dus team Grafisch Vormgeven omdat we die richting doen) en die boeit het echt werkelijk waar geen ene moer.
Dan flikker je een snoepautomaat van de trap ofzo.. kom op.. met de directeur praten is echt niet zo moeilijk hoor..

Er zullen wel geen postvakjes meer bestaan.. maar je kan best een beetje moeite doen om naar een oplossing te werken en je niet van het kastje naar de muur laat sturen of daar iig uitleg over wilt..
pi_175811513
Kun je geen advies vragen aan de mensen uit het vierde jaar, waar zij stage gelopen hebben?
En als ze niks konden vinden, wat deden zij dan?
  Boks-Chick maandag 18 december 2017 @ 15:35:36 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_175811782
als je echt niemand te spreken kan krijgen, en je hebt daar ook echt alles aan gedaan, zou ik inderdaad eens goed stennis gaan schoppen en vragen wie op gaat draaien voor de kosten van het extra schooljaar wat je dan moet doen zonder jouw schuld, en dus ook een jaar minder studeren mbv studiefinanciering.

Zoals jij het brengt is het de verantwoordelijkheid van de school, sterker nog, die eisen ze blijkbaar aangezien je zelf niets mag regelen, dat je een stageadres krijgt. Als zij dat niet kunnen bolwerken, lijkt het mij echt te bizar voor woorden dat ze je zomaar een jaar terug kunnen zetten.
lolwut
  maandag 18 december 2017 @ 22:49:01 #21
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_175824492
Tijd om de examencommissie te schrijven. Zet een mail op die door jullie allemaal ondersteund wordt en blijf in contact met de examencommissie zodra je merkt dat jullie klachten worden afgewimpeld door de directeur en teamleider. Het is onacceptabel dat je vanwege schoolbeleid vertraging gaat oplopen.
pi_175841435
Bij geneeskunde heb je ook co-schappen en dan heb je ook kans dat er geen plek voor je is. Sommigen moeten een jaar wachten, voordat er plek is. Echter hebben ze daar regelingen dat je dan geen collegegeld kwijt bent, dus wellicht is dat bij jullie ook?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_175855113
Dat lijkt me nogal makkelijk, gewoon gekoppeld worden aan een bedrijf.
pi_175857262
Hoe ik aan mijn stage ben gekomen destijds:

LinkedIn account aangemaakt en netjes ingevuld. Vervolgens een standaard stuk tekst verstuurd naar ongeveer 100 mensen met functies binnen dezelfde branche. Uiteindelijk een enkeling die ruimte had en zodoende gesprekken ingepland.

Ik zou ook een dagje vrij maken om bedrijven face-to-face te bezoeken en gewoon vragen of ze behoefte hebben aan een stagiare. Stuk of 10 op een dag bezoeken moet wel lukken.
pi_175981882
Grafisch lyceum... Volgens mij is een baan/stage vinden niet makkelijk ivm veel concurrentie toch (helemaal geen haat op GLs hoor!)
Get right witcha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')