abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175802446



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
  maandag 18 december 2017 @ 09:59:41 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175804741
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 00:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Jouw absurde idee dat mensen binnen een gemengd huwelijk nog steeds racistisch zouden zijn vind ik uitermate polariserend.
Ik zou het idee dat je wanneer je getrouwd bent met een neger je automatisch niet racistisch kan zijn een beetje ver gaan en zelfs een racistische ondertoon hebben.

Wat je daarmee impliceert is dat je niet van iemand kan houden zonder dat die pwrsoon symbool staat voor het hele ras. Als je van één iemand houdt, moet je meteen van alle negers houden, alsof ze voor elkaar inwisselbaar zijn en hun primaire eigenschap het neger zijn is.

Doe toch normaal joh.

Zou dat bij de politie ook zo werken? Die zijn op zoek naar een pathologisch vrouwenhatende seriemoordenaar dus iedereen die getrouwd is valt af. O wacht, dat zijn haast enkel getrouwde mannen

Of werkt dergelijke afkeer van een bepaalde groep bij negers toevallig anders dat het daar wel absoluut onmogelijk is? Natuurlijk niet.
Laffe huichelaar
pi_175804799
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou het idee dat je wanneer je getrouwd bent met een neger je automatisch niet racistisch kan zijn een beetje ver gaan en zelfs een racistische ondertoon hebben.

Wat je daarmee impliceert is dat je niet van iemand kan houden zonder dat die pwrsoon symbool staat voor het hele ras. Als je van één iemand houdt, moet je meteen van alle negers houden, alsof ze voor elkaar inwisselbaar zijn en hun primaire eigenschap het neger zijn is.

Doe toch normaal joh.

Zou dat bij de politie ook zo werken? Die zijn op zoek naar een pathologisch vrouwenhatende seriemoordenaar dus iedereen die getrouwd is valt af. O wacht, dat zijn haast enkel getrouwde mannen

Of werkt dergelijke afkeer van een bepaalde groep bij negers toevallig anders dat het daar wel absoluut onmogelijk is? Natuurlijk niet.
Goede post.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 december 2017 @ 10:27:45 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175805269
Ook negers kunnen racistisch zijn en negers haten. Net als iemand blank kan zijn en blanken kan haten.

Ik zie dus niet in waarom een neger in de partij automatisch betekent dat je niet racistisch bent.

Ook is het volstrekte onzin om maar aan te nemen dat Baudet niet racistisch is omdat hij dat zegt. Ik denk dat maar weinig slechterikken in de wereldgeschiedenis zichzelf als slechterik zagen.

Om iemand te beoordelen, kijk je naar wat hij zegt. Baudet discrimineert imo niet direct tegen een ander ras, wel tegen andere culturen. Je mag van Baudet bent een neger of een chinees of een mocro zijn, als je maar volledig verkaasd.

Als je de Nederlandse cultuur omarmt en daar deel van uitmaakt, is er niks aan de hand. Tot zover kan ik Baudet ook nog gewoon volgen ook. Als je je gewoon een beetje aanpast, geen klitjes af wil snijden, homo's van de flat wil gooien of christenen wil stenigen vind ik het al snel prima.

Daar beginnen de verschillen echter. Ik denk dat ik een behoorlijk ander idee heb van onze cultuur dan Baudet en zijn fans. Ik pleit voor een cultuur van tolerantie en acceptatie zoals we die al eeuwen hebben. Als iemand hier komt om al onze snackbars over te nemen en nauwelijks Nederlands te spreken vind ik dat op zich prima, als je je maar gedraagt. Als je dat doet maar wel tegen je dochters dat ze toch ook maar met een chinees moeten trouwen, dat een 8 een Chinese 1 is en dat je in je gekke Chinese restaurants alleen maar Chinezen aanneemt waarvan een behoorlijk deel nog illegaal ook, vind ik het weer wat ver gaan. Maar moet op zoch ook allemaal kunnen, op het laatste na. Als je je gewoon aan de wet houdt, mag je hier van mij doen wat je wil.

Als iemand hiernaartoe gehaald is om het werk te doen waar ik geen zin in heb, en dat is veel hoor dames en heren, vind ik dat ook prima. Dat hangen ze een gek geloof aan, doen ze een rare hoofddoek op en kuieren ze een beetje met zijn 12000en naar de moskee, dan vind ik dat al wat gekker maar op zich ook prima. Want als je jd aan de wet houdt vind ik het al snel goed. Het wordt dan jammer als je je bontkraagje pakt en lekker op gestolen scooters omaatjes gaat terroriseren.

Dat is voor mij de Nederlandse cultuur. Maakt het mij uit wat je doet als je je maar gewoon aan de wet houdt.

Als bepaalde groepen overlast veroorzaken en stelselmatig de wet overtreden, of dat nu motorrijders zijn of bontkraagjes, dan moet je daar tegen optreden. Maar niet een hele cultuur daarop aanvallen en discrimineren. De wet wordt niet voldoende gehandhaafd en incidenteel is de wet niet goed uitgerust voor de problemen waar we tegenoverstaan, maar dat is het.

Daar verschilt mijn opvatting van de Nederlandse cultuur dus met die van Baudet of jullie, ik heb soms het idee dat jullie een veel sterker idee hebben van wat de nederlander moet zijn. Een checklistje ofzo waar je aan moet voldoen. Draag je een hoofddoek? Helaas. Ben je tegen zwarte piet? Helaas. En ga zo maar door.

Terwijl de Nederlandse cultuur voor mij vooral vrijheid is om te doen wat je wil wanneer je het wil en waarom niet? Wat maakt het uit of je een andere mening of ander geloof hebt. Maar ik heb dus het idee dat we allemaal een grote eenheidsworst binnen 'de Nederlandse cultuur volgens Baudet' moeten zijn en daarom heb ik het idee dat ie, ondanks dat ie niet direct racistisch is, wel andere culturen discrimineert. En dat is een probleem omdat Baudet niet voor alle Nederlanders bepaalt wat onze cultuur is. En dat doet hij nu wel.

Maar goed, ik ben eegens begonnen en halverwege wist ik al biet meer waar dus deze post zal wel vies tegenvallen als ik hem teruglees
Laffe huichelaar
  maandag 18 december 2017 @ 10:33:50 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175805360
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Maar goed, ik ben eegens begonnen en halverwege wist ik al biet meer waar dus deze post zal wel vies tegenvallen als ik hem teruglees
Neuh, prima post volgens mij. Helaas is de oudhollandse tolerantie waar we zo bekend om staan door een paar lichtingen populisten verbouwd tot tolerantie-voor-alles-en-iedereen-waar-we-het-mee-eens-zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 december 2017 @ 10:52:01 #6
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175805763
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Ik pleit voor een cultuur van tolerantie en acceptatie zoals we die al eeuwen hebben.
:')

Sorry hoor, ik wil niet de Gloria Wekker gaan uithangen hier, maar dat is totale onzin. Tot de jaren '60 was Nederland net zo intolerant als de rest van de wereld, zeker tegenover niet-Westerse culturen.

Het probleem is dat we nu zo langzamerhand te ver doorschieten en veel mensen hun eigen cultuur zijn gaan haten en willen elimineren. (Oikofobie, Marxisme, hoe je het ook wilt noemen). Ik vind beide extremen onzinnig.
  maandag 18 december 2017 @ 10:53:55 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_175805810
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Neuh, prima post volgens mij. Helaas is de oudhollandse tolerantie waar we zo bekend om staan door een paar lichtingen populisten verbouwd tot tolerantie-voor-alles-en-iedereen-waar-we-het-mee-eens-zijn.
Oudhollandse tolerantie? Dezelfde tolerantie die we hanteerden toen we lekker huishielden in Indonesië?

Ga toch weg joh. En dan betichten mensen Baudet van het romantiseren van ons verleden.
  maandag 18 december 2017 @ 10:56:31 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175805868
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oudhollandse tolerantie? Dezelfde tolerantie die we hanteerden toen we lekker huishielden in Indonesië?

Ga toch weg joh. En dan betichten mensen Baudet van het romantiseren van ons verleden.
Je ziet mij toch nergens beweren dat ons verleden brandschoon is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 18 december 2017 @ 10:57:05 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175805881
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:52 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

:')

Sorry hoor, ik wil niet de Gloria Wekker gaan uithangen hier, maar dat is totale onzin. Tot de jaren '60 was Nederland net zo intolerant als de rest van de wereld, zeker tegenover niet-Westerse culturen.

Het probleem is dat we nu zo langzamerhand te ver doorschieten en veel mensen hun eigen cultuur zijn gaan haten en willen elimineren. (Oikofobie, Marxisme, hoe je het ook wilt noemen). Ik vind beide extremen onzinnig.
Wat vind jij dan de nederlandse cultuur?

Los van het foutieve geschiedenislesje natuurlijk, ik kijk wat verder terug. Al vanaf de 16e eeuw is Nederland een migratieland. Dat we van 1800 tot 1900 weinig migratie hadden omdat we geen pot hadden om in te pissen hier(en er dus ook ander tegenover stonden) doet daar weinig aan af.
Laffe huichelaar
  maandag 18 december 2017 @ 11:19:00 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175806346
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oudhollandse tolerantie? Dezelfde tolerantie die we hanteerden toen we lekker huishielden in Indonesië?

Ga toch weg joh. En dan betichten mensen Baudet van het romantiseren van ons verleden.
A oke, we kunnen dus niet over onze instelling jegens migranten zeggen dat het tolerant was wánt Indonesie? Immers is dat aan elkaar geschakeld ofzo?
Laffe huichelaar
pi_175807286
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou het idee dat je wanneer je getrouwd bent met een neger je automatisch niet racistisch kan zijn een beetje ver gaan en zelfs een racistische ondertoon hebben.

Wat je daarmee impliceert is dat je niet van iemand kan houden zonder dat die pwrsoon symbool staat voor het hele ras. Als je van één iemand houdt, moet je meteen van alle negers houden, alsof ze voor elkaar inwisselbaar zijn en hun primaire eigenschap het neger zijn is.

Doe toch normaal joh.

Zou dat bij de politie ook zo werken? Die zijn op zoek naar een pathologisch vrouwenhatende seriemoordenaar dus iedereen die getrouwd is valt af. O wacht, dat zijn haast enkel getrouwde mannen

Of werkt dergelijke afkeer van een bepaalde groep bij negers toevallig anders dat het daar wel absoluut onmogelijk is? Natuurlijk niet.
_O_
pi_175809895
Uitmuntende posts van timmmm in dit topic.
pi_175810272
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Oudhollandse tolerantie? Dezelfde tolerantie die we hanteerden toen we lekker huishielden in Indonesië?

Ga toch weg joh. En dan betichten mensen Baudet van het romantiseren van ons verleden.
In het verleden waren we wel wat pragmatischer en toleranter dan nu, dat heeft weinig met romantiseren te maken.
pi_175810568
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 14:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In het verleden waren we wel wat pragmatischer en toleranter dan nu, dat heeft weinig met romantiseren te maken.
Onzin.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175810607
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:42 schreef habitue het volgende:

[..]

Onzin.
Werkelijk? Waarom waren de intolerante partijen als PVV en FvD toen dan veel kleiner? De intolerantie en agressie tegenover buitenlanders/allochtonen/moslims is gewoon flink toegenomen.
pi_175810639
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 14:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Werkelijk? Waarom waren de intolerante partijen als PVV en FvD toen dan veel kleiner? De intolerantie en agressie tegenover buitenlanders/allochtonen/moslims is gewoon flink toegenomen.
Nope dikke onzin.

quote:
'In 2008 werd een onderzoek gehouden naar de opvattingen over migratie in 46 Europese landen. Op de vraag in hoeverre je als migrant meetelt, antwoordde 95 procent van de Nederlanders dat migranten volledig meetellen. Daarmee stond Nederland bovenaan.

'Uit het onderzoek Fairness for Children van Unicef uit 2016 kwam naar voren dat migrantenkinderen nergens zo gelukkig zijn als in Nederland. Dus ik ben niet verrast door de geruststellende uitkomsten van het SCP-rapport.'
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175810689
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:46 schreef habitue het volgende:

[..]

Nope dikke onzin.

[..]

Want 2008 definieert het verleden? Toen was de opmars van de intolerante rechtspopulisten immers al een tijdje bezig.
pi_175810742
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 14:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Want 2008 definieert het verleden? Toen was de opmars van de intolerante rechtspopulisten immers al een tijdje bezig.
Dus daarvoor was het 100% denk je?
We zijn als volk nog steeds heel tolerant. Waar mensen moeite mee hebben is het rappe tempo waarmee alles verandert.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175810836
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 14:51 schreef habitue het volgende:

[..]

Dus daarvoor was het 100% denk je?
We zijn als volk nog steeds heel tolerant. Waar mensen moeite mee hebben is het rappe tempo waarmee alles verandert.
Met een potentie van een zetel of 30-35 voor populistisch rechts geloof ik niet zo in die 95%.
pi_175810896
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 14:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met een potentie van een zetel of 30-35 voor populistisch rechts geloof ik niet zo in die 95%.
Nee gewoon feiten omtkennen en in je eigen verzonnen realiteit blijven.

Wel zo makkelijk
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175811282
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 14:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met een potentie van een zetel of 30-35 voor populistisch rechts geloof ik niet zo in die 95%.
:') Ook ik als FvD stemmer wil dat die mensen hier goed kunnen functioneren. Juist. Als ik dan enkele problemen zie geef ik daarvoor mijn oplossing. Dat kan jij onder intolerantie scharen, en dat doe je ook, maar daar kan ik niets mee.
pi_175811419
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 14:58 schreef habitue het volgende:

[..]

Nee gewoon feiten omtkennen en in je eigen verzonnen realiteit blijven.

Wel zo makkelijk
Welk feit? Een oude peiling waar gewenste antwoorden gegeven kunnen worden?
Sindsdien hebben we bijvoorbeeld een vluchtelingencrisis gehad met gewelddadige protesten tegen AZC’s.
pi_175811523
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 15:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:') Ook ik als FvD stemmer wil dat die mensen hier goed kunnen functioneren. Juist. Als ik dan enkele problemen zie geef ik daarvoor mijn oplossing. Dat kan jij onder intolerantie scharen, en dat doe je ook, maar daar kan ik niets mee.
Tolerantie is nu niet iets wat met goed fatsoen geassocieerd kan worden met de FvD-aanhang.
pi_175811788
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:46 schreef habitue het volgende:

[..]

Nope dikke onzin.

[..]

Lekker veelzeggend ook. "We vragen mensen of ze aardig zijn en ze zeggen bijna allemaal ja! Wat een aardige mensen allemaal!"
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 15:42:40 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175811938
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 15:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tolerantie is nu niet iets wat met goed fatsoen geassocieerd kan worden met de FvD-aanhang.
En ook dat is een gigantische leugen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175811967
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 15:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lekker veelzeggend ook. "We vragen mensen of ze aardig zijn en ze zeggen bijna allemaal ja! Wat een aardige mensen allemaal!"
Stuk veelzeggender dan figuren als jij die schreeuwen dat we vroeger zoveel toleranter waren zonder ook maar enig bewijs.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175812049
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 15:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welk feit? Een oude peiling waar gewenste antwoorden gegeven kunnen worden?
Sindsdien hebben we bijvoorbeeld een vluchtelingencrisis gehad met gewelddadige protesten tegen AZC’s.
Nou nou kristallnacht was er niks bij.
Overigens als je geweldloos kritiek hebt op het immigratiebeleid ben je nog niet intolerant jegens andere mensen. Zoals veel aanhangers van pvv en fvd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175812102
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 15:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tolerantie is nu niet iets wat met goed fatsoen geassocieerd kan worden met de FvD-aanhang.
De ironie druipt er van af lol.
pi_175812302
Wat is eigenlijk de tolerantie voor de FvD aanhang? Hoger of lager dan die van vluchtelingen?
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 16:03:59 #30
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175812462
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:57 schreef Mr.Major het volgende:
Wat is eigenlijk de tolerantie voor de FvD aanhang? Hoger of lager dan die van vluchtelingen?
Minder, minder, minder!
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175812608
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 15:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En ook dat is een gigantische leugen.
Waarom? Die met de PVV gedeelde achterban staat nu niet bepaald bekend om haar tolerantie.
Hier op FOK! zie je bijvoorbeeld ook dat bijna alle racisten zijn overgestapt naar deze club. Dan blijf je als tolerant persoon natuurlijk niet hangen, als je ooit al het idee had een club als dit te steunen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 16:10:05 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175812641
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom? Die met de PVV gedeelde achterban staat nu niet bepaald bekend om haar tolerantie.
Hier op FOK! zie je bijvoorbeeld ook dat bijna alle racisten zijn overgestapt naar deze club. Dan blijf je als tolerant persoon natuurlijk niet hangen, als je ooit al het idee had een club als dit te steunen.
Als iets in jouw ogen racistisch is, hoeft het nog niet per se zo te zijn. Ik durf zelfs te stellen dat 9 van de 10 FvD-aanhangers een niet-racistisch motief heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175812649
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 15:47 schreef habitue het volgende:

[..]

Nou nou kristallnacht was er niks bij.
Overigens als je geweldloos kritiek hebt op het immigratiebeleid ben je nog niet intolerant jegens andere mensen. Zoals veel aanhangers van pvv en fvd.
Zozo een Godwinnetje. Je verwacht het niet. En als je gewone, onderbouwde kritiek hebt, dan wend je je natuurlijk niet tot FvD of PVV. Dan ben je dat stadium immers al voorbij.
pi_175812661
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom? Die met de PVV gedeelde achterban staat nu niet bepaald bekend om haar tolerantie.
Hier op FOK! zie je bijvoorbeeld ook dat bijna alle racisten zijn overgestapt naar deze club. Dan blijf je als tolerant persoon natuurlijk niet hangen, als je ooit al het idee had een club als dit te steunen.
Jawel hoor.
pi_175812668
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als iets in jouw ogen racistisch is, hoeft het nog niet per se zo te zijn. Ik durf zelfs te stellen dat 9 van de 10 FvD-aanhangers een niet-racistisch motief heeft.
Dus volgens jouw inschatting is slechts 10% serieus racistisch. Dat stemt gerust.
pi_175812679
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Werkelijk?
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 16:18:03 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175812886
quote:
14s.gif Op maandag 18 december 2017 16:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus volgens jouw inschatting is slechts 10% serieus racistisch. Dat stemt gerust.
Minimaal 90% is totaal niet racistisch. Aangezien de wereld niet zwart-wit is, zit er ook nog behoorlik wat ruimte tussen serieus racistisch en totaal niet.

En het blijft nog altijd minder dan die 100% van jou.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175813131
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Minimaal 90% is totaal niet racistisch. Aangezien de wereld niet zwart-wit is, zit er ook nog behoorlik wat ruimte tussen serieus racistisch en totaal niet.

En het blijft nog altijd minder dan die 100% van jou.
Ik heb nergens gesteld dat 100% racistisch zou zijn. De enige die absolute uitspraken doet daarover ben jij. Zo ben ik zeer benieuwd waar jij die minimaal 90% als totaal niet racistisch vandaan haalt. Als de steekproef van de aanhang hier op FOK! ook maar een klein beetje representatief is, of de figuren die je hierover op facebook ziet reageren, dan lijkt jouw inschatting mij vrij positief.
Wat wellicht ook wel weer logisch is want jouw definitie van racisme wijkt wellicht iets af van wat gebruikelijk is.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 16:33:17 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175813357
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 16:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat 100% racistisch zou zijn. De enige die absolute uitspraken doet daarover ben jij. Zo ben ik zeer benieuwd waar jij die minimaal 90% als totaal niet racistisch vandaan haalt. Als de steekproef van de aanhang hier op FOK! ook maar een klein beetje representatief is, of de figuren die je hierover op facebook ziet reageren, dan lijkt jouw inschatting mij vrij positief.
Wat wellicht ook wel weer logisch is want jouw definitie van racisme wijkt wellicht iets af van wat gebruikelijk is.
Als racistisch betekent 'een andere mening dan 99.999, dan is idd 100% racistisch'. Gelukkig is dat niet zo. Ik kan bijna niemand op FOK! aanwijzen die racistisch is, want echte racisten krijgen binnen no-time een permaban.

Dan kan je wel die definitie gaan uitstrekken zoals die echt racistische groepen zoals KOZP doen, maar daar bereik je enkel mee dat de term racisme haar daadwerkelijke kracht verliest. Zie het maar als een glas met zwarte inkt die je vult met water; een groter deel van het glas komt onder de grens, maar de zwarte inkt is enorm verdund.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175813486
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als racistisch betekent 'een andere mening dan 99.999, dan is idd 100% racistisch'. Gelukkig is dat niet zo. Ik kan bijna niemand op FOK! aanwijzen die racistisch is, want echte racisten krijgen binnen no-time een permaban.
Grappige verzameling leugens en stropoppen in twee zinnetjes :).
quote:
Dan kan je wel die definitie gaan uitstrekken zoals die echt racistische groepen zoals KOZP doen, maar daar bereik je enkel mee dat de term racisme haar daadwerkelijke kracht verliest. Zie het maar als een glas met zwarte inkt die je vult met water; een groter deel van het glas komt onder de grens, maar de zwarte inkt is enorm verdund.
Aha, volgens Nattekat zijn KOZP de echte racisten en mensen die negers als genetisch inferieur omschrijven niet. Dan ben je vermoedelijk, zoals ik al aangaf, niet meest geschikte persoon om onderscheid te maken ;).
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 16:43:37 #41
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175813688
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 16:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Grappige verzameling leugens en stropoppen in twee zinnetjes :).

[..]

Aha, volgens Nattekat zijn KOZP de echte racisten en mensen die negers als genetisch inferieur omschrijven niet. Dan ben je vermoedelijk, zoals ik al aangaf, niet meest geschikte persoon om onderscheid te maken ;).
Eerst zitten zanikken over stropoppen die er niet zijn, en dan met de grootste stropop van allemaal komen. Zo ken ik je weer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 18 december 2017 @ 16:53:04 #42
104871 remlof
Europees federalist
pi_175815962
En Baudet, uitgerekend hij, beklaagt zich over zaken die uit de context worden gehaald, en dat er dan gevallen wordt over één woordje of een bepaalde term. O als ik nu PJ Hagens was dan zou ik hem nog even herinneren aan dat gedoe over die betoogopdracht op een school.

En o alsjeblieft laat Baudet niet de politicus van het jaar worden |:( |:( |:( |:(
pi_175816336
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
Baudet zit nu bij EenVandaag te vertellen dat hij zonder Turkse minister in Nederland wel 6 zetels had gehaald.
Komiek is het ook, die Baudet.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 18:49:48 #46
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175816407
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
En Baudet, uitgerekend hij, beklaagt zich over zaken die uit de context worden gehaald, en dat er dan gevallen wordt over één woordje of een bepaalde term. O als ik nu PJ Hagens was dan zou ik hem nog even herinneren aan dat gedoe over die betoogopdracht op een school.

En o alsjeblieft laat Baudet niet de politicus van het jaar worden |:( |:( |:( |:(
Dus... een schoolopdracht die in z'n geheel op het internet staat icm een leerkracht die overduidelijk een anti-rechts profiel heeft is uit de context getrokken, maar één zinnetje in een speech die uit alle nuance en toelichting wordt geknipt niet? Of hoe moet ik dit lezen?

Prima dat je niks met Baudet heb, maar laat die onderbuik niet de boventoon voeren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175816447
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 18:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus... een schoolopdracht die in z'n geheel op het internet staat
Dat we weten dat die schoolopdracht in zijn geheel op het internet staat hebben we te danken aan die docent, niet aan het selectieve getwitter van Baudet en zijn niet al te snuggere hulpje.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 18:54:06 #48
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175816511
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:51 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat we weten dat die schoolopdracht in zijn geheel op het internet staat hebben we te danken aan die docent, niet aan het selectieve getwitter van Baudet en zijn niet al te snuggere hulpje.
En daaruit bleek dat er niks uit de context is getrokken en dat het daadwerkelijk klopte wat Baudet postte.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 18 december 2017 @ 18:55:45 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175816546
Blijkbaar heb jij een andere opdracht gezien dan wij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175816583
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 18:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dus... een schoolopdracht die in z'n geheel op het internet staat icm een leerkracht die overduidelijk een anti-rechts profiel heeft is uit de context getrokken, maar één zinnetje in een speech die uit alle nuance en toelichting wordt geknipt niet? Of hoe moet ik dit lezen?

Prima dat je niks met Baudet heb, maar laat die onderbuik niet de boventoon voeren.
Wil jij mij nu vertellen dat Baudet die hele schoolopdracht op het internet heeft gezet? Sorry dan, ik dacht dat hij enkel een zinnetje eruit had gelicht, en schreef dat hij het ongekend vond.
Maar goed. Er is ook nooit door een FvD'er een stemming opgezet, over diezelfde schoolopdracht met iets in de geest van "Like als je wilt dat de man per direct ontslagen wordt en deel als je wil dat hij onmiddellijk geschorst wordt".

Nou, dan spijt het mij dat ik zo onderbuikerig heb gereageerd, ik wist echt niet dat Baudet naderhand de hele opdracht op het internet had gezet. Ik ga diep voor je door het stof.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 18:57:56 #51
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175816610
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
Blijkbaar heb jij een andere opdracht gezien dan wij.
Dat is een andere discussie.

Het gaat over uit de context trekken. Dat is niet gebeurd, het deel waar Baudet het over had kwam met alle context die er was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175816658
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 18:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie.

Het gaat over uit de context trekken. Dat is niet gebeurd, het deel waar Baudet het over had kwam met alle context die er was.
Aantoonbaar onjuist.
  maandag 18 december 2017 @ 19:00:39 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175816679
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aantoonbaar onjuist.
Absoluut, maar ik geloof niet dat ik zin heb om dat hier opnieuw uiteen te gaan zetten voor een paar types die toch hun vingers in hun oren stoppen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175816698
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:57 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Maar goed. Er is ook nooit door een FvD'er een stemming opgezet, over diezelfde schoolopdracht met iets in de geest van "Like als je wilt dat de man per direct ontslagen wordt en deel als je wil dat hij onmiddellijk geschorst wordt".
Ja, maar dat was een "opiniepeiling" volgens de onnozelaar die die tweet plaatste.
Nattekat noemde het toen overigens "Twitter gebruiken waarvoor het bedoeld is"...
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 19:03:19 #55
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175816735
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aantoonbaar onjuist.

Uhuh... jij kan me vast wel uitleggen welke zin uit de context is getrokken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175816744
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 15:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Welk feit? Een oude peiling waar gewenste antwoorden gegeven kunnen worden?
Nee, een hagelnieuw onderzoek van het SCP waarin geconcludeerd wordt dat "In 1994 vond 49 procent dat hier 'te veel mensen van een andere nationaliteit' waren. Nu is dat 31 procent.". De zinsnede waar jij bijzonder op inzoomt is een stukje duiding van iemand om wiens mening daarover gevraagd wordt en daar niet verbaasd over is, omdat in 2008 al bleek dat Nederlanders zo ongeveer het tolerantste volk ter wereld zijn. En in 2016 bleek dat gevoel ook bij de migrantenkinderen zijn weerklank te vinden.

Dat je vanuit die conclusies komt tot de stelling dat "de intolerantie en agressie tegenover buitenlanders/allochtonen/moslims gewoon flink is toegenomen." is vrij onhoudbaar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175816847
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uhuh... jij kan me vast wel uitleggen welke zin uit de context is getrokken.
Ik zie het cijfer 10 ervoor staan. Dat wekt de indruk dat er nog minimaal 9 andere stellingen zijn waaruit de leerlingen kunnen kiezen en maakt nieuwsgierig naar hoe de omcirkelde tekst zich verhoudt tot de overige stellingen.
  maandag 18 december 2017 @ 19:08:32 #58
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175816888
We zijn politicus van het jaar geworden. _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175816907
KOEKOEK
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_175816916
Haters gonna hate, even wat popcorn pakken. :D
pi_175816932
Gefeliciteerd allen!
(she/her)
  maandag 18 december 2017 @ 19:09:43 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175816933
Gefeliciteerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175816939
Even aan mijn lavendel ruiken jaaaaaaaaa
pi_175816941
Baudetgod _O_.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175816956
Lag wel in de lijn der verwachtingen, ik kijk er niet van op. Ook wel terecht, Baudet bracht wel wat teweeg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175817217
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175817278
quote:
17s.gif Op maandag 18 december 2017 19:08 schreef Mani89 het volgende:
We zijn politicus van het jaar geworden. _O_
wat een land.
pi_175817379
En dat door die perfide linkse omroep nog wel..Waar hij de vorige keer wegliep, toch? :D
Make my day!
pi_175817441
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:22 schreef agter het volgende:
En dat door die perfide linkse omroep nog wel..Waar hij de vorige keer wegliep, toch? :D
't Was een publieksverkiezing, slimmerdje.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 19:23:51 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175817446
Prachtig dit :D _O_

Al is het maar om het
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175817512
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 19:23 schreef 2thmx het volgende:

[..]

't Was een publieksverkiezing, slimmerdje.
Prachtig toch?
Make my day!
pi_175817514
quote:
Van de 45.000 uitgebrachte stemmen ging 39 procent naar Baudet. Dijkhoff werd tweede met 18 procent en Klaver derde met 14 procent.
NOS: '61% Nederlanders vindt Baudet niet politicus van 't jaar'
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 19:25:45 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175817530
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:07 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik zie het cijfer 10 ervoor staan. Dat wekt de indruk dat er nog minimaal 9 andere stellingen zijn waaruit de leerlingen kunnen kiezen en maakt nieuwsgierig naar hoe de omcirkelde tekst zich verhoudt tot de overige stellingen.
Deze uitspraak is ook uit de context getrokken. De post-id van 175816847 impliceert dat er nog vele andere posts zijn waarin het tegendeel werd bewezen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175817600
Gefeliciteerd! B:)B
  maandag 18 december 2017 @ 19:38:17 #75
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175817976
Mooi voor Thierry, lekker voor de publiciteit ook. ^O^ *O*
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  maandag 18 december 2017 @ 19:43:02 #76
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175818114
Een videobericht van God himself voor ons onderdanen.

fvdemocratie twitterde op maandag 18-12-2017 om 19:28:45 .@thierrybaudet bedankt alle mensen die hem tot Politicus van het Jaar hebben gekozen. Heel veel dank! #FVD #pvhj https://t.co/wqHgdVCTSI reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 18 december 2017 @ 19:44:39 #77
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175818162
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:43 schreef Mani89 het volgende:
Een videobericht van God himself voor ons onderdanen.

fvdemocratie twitterde op maandag 18-12-2017 om 19:28:45 .@thierrybaudet bedankt alle mensen die hem tot Politicus van het Jaar hebben gekozen. Heel veel dank! #FVD #pvhj https://t.co/wqHgdVCTSI reageer retweet
Allemaal even bidden richting de lavendelvelden in de provence. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 19:46:01 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175818203
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 19:44 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Allemaal even bidden richting de lavendelvelden in de provence. :P
Ik stel een jaarlijkse tocht voor om met z'n allen een wandeling om die velden te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175818425
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 19:43 schreef Mani89 het volgende:
Een videobericht van God himself voor ons onderdanen.

fvdemocratie twitterde op maandag 18-12-2017 om 19:28:45 .@thierrybaudet bedankt alle mensen die hem tot Politicus van het Jaar hebben gekozen. Heel veel dank! #FVD #pvhj https://t.co/wqHgdVCTSI reageer retweet
Aantal FvD-leden = aantal PvJ-stemmen voor Baudet.

Illuminati confirmed.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175818652
quote:
11s.gif Op maandag 18 december 2017 19:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Aantal FvD-leden = aantal PvJ-stemmen voor Baudet.

Illuminati confirmed.
Volgens mij hebben Russische trollen de uitslag gemanipuleerd.
pi_175818667
quote:
De politicus die liever gaat hardlopen dan doet waar hij voor aangenomen is, Thierry Baudet, is door het ledenpanel van EenVandaag gekozen tot politicus van het jaar.
De druiven zijn weer zuur op Joop!, man man man.

https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-tot-politicus-jaar
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 20:01:26 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175818754
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 19:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De druiven zijn weer zuur op Joop!, man man man.

https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-tot-politicus-jaar
Je doet het verkeerd. Je moet een bak popcorn pakken en genieten van de flinke dosis zuur op Joop en van onze favoriete POL'ers.

100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 18 december 2017 @ 20:03:13 #83
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_175818816
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je doet het verkeerd. Je moet een bak popcorn pakken en genieten van de flinke dosis zuur op Joop en van onze favoriete POL'ers.

[ afbeelding ]
Waarom nou weer die steek naar andere users? Niet nodig joh.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_175818868
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 20:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je doet het verkeerd. Je moet een bak popcorn pakken en genieten van de flinke dosis zuur op Joop en van onze favoriete POL'ers.

[ afbeelding ]
Lol, je hebt gelijk. Over een uurtje maar eens de zure reacties onder dat artikel lezen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 20:05:22 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175818892
quote:
2s.gif Op maandag 18 december 2017 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waarom nou weer die steek naar andere users? Niet nodig joh.
Af en toe is de balans in de wereld een beetje herstellen niet erg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175819417
JAAAAAA

TJERRIE HOOLIGANS
pi_175820522
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik zou het idee dat je wanneer je getrouwd bent met een neger je automatisch niet racistisch kan zijn een beetje ver gaan en zelfs een racistische ondertoon hebben.

Wat je daarmee impliceert is dat je niet van iemand kan houden zonder dat die pwrsoon symbool staat voor het hele ras. Als je van één iemand houdt, moet je meteen van alle negers houden, alsof ze voor elkaar inwisselbaar zijn en hun primaire eigenschap het neger zijn is.

Doe toch normaal joh.

Zou dat bij de politie ook zo werken? Die zijn op zoek naar een pathologisch vrouwenhatende seriemoordenaar dus iedereen die getrouwd is valt af. O wacht, dat zijn haast enkel getrouwde mannen

Of werkt dergelijke afkeer van een bepaalde groep bij negers toevallig anders dat het daar wel absoluut onmogelijk is? Natuurlijk niet.
Ik blijf het geneuzel in de marge vinden, ik kan me oprecht niet voorstellen dat er veel mensen een gemengd huwelijk aangaan maar er tegelijkertijd tegenover mensen met dezelfde achtergrond als hun partner racistische ideeën/gevoelens op na blijven houden.

Ja, het zal vast wel bestaan maar denk je echt dat dit een aanzienlijke groep zal zijn?
Daarnaast als je racisme wilt bestrijden is naar mijn idee de beste manier om de verschillende groepen met elkaar in contact te brengen, daar helpt een dergelijke houding bepaald niet aan mee.

Ik denk dat dergelijke opmerkingen hetzelfde effect hebben als zeggen dat alle blanken racisten zijn, olie op het vuur.

Volgens mij hebben vrijwel alle mensen impliciete raciale voorkeuren, dat zien als expliciet racisme is echter weer een brug te ver.
En sterker nog die uitspraak zal op veel mensen waarschijnlijk ook al contraproductief werken.

Mensen zijn emotionele apen met het vermogen tot rationeel denken, niet andersom.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175820574
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Ook negers kunnen racistisch zijn en negers haten. Net als iemand blank kan zijn en blanken kan haten.

Ik zie dus niet in waarom een neger in de partij automatisch betekent dat je niet racistisch bent.

Ook is het volstrekte onzin om maar aan te nemen dat Baudet niet racistisch is omdat hij dat zegt. Ik denk dat maar weinig slechterikken in de wereldgeschiedenis zichzelf als slechterik zagen.

Om iemand te beoordelen, kijk je naar wat hij zegt. Baudet discrimineert imo niet direct tegen een ander ras, wel tegen andere culturen. Je mag van Baudet bent een neger of een chinees of een mocro zijn, als je maar volledig verkaasd.

Als je de Nederlandse cultuur omarmt en daar deel van uitmaakt, is er niks aan de hand. Tot zover kan ik Baudet ook nog gewoon volgen ook. Als je je gewoon een beetje aanpast, geen klitjes af wil snijden, homo's van de flat wil gooien of christenen wil stenigen vind ik het al snel prima.

Daar beginnen de verschillen echter. Ik denk dat ik een behoorlijk ander idee heb van onze cultuur dan Baudet en zijn fans. Ik pleit voor een cultuur van tolerantie en acceptatie zoals we die al eeuwen hebben. Als iemand hier komt om al onze snackbars over te nemen en nauwelijks Nederlands te spreken vind ik dat op zich prima, als je je maar gedraagt. Als je dat doet maar wel tegen je dochters dat ze toch ook maar met een chinees moeten trouwen, dat een 8 een Chinese 1 is en dat je in je gekke Chinese restaurants alleen maar Chinezen aanneemt waarvan een behoorlijk deel nog illegaal ook, vind ik het weer wat ver gaan. Maar moet op zoch ook allemaal kunnen, op het laatste na. Als je je gewoon aan de wet houdt, mag je hier van mij doen wat je wil.

Als iemand hiernaartoe gehaald is om het werk te doen waar ik geen zin in heb, en dat is veel hoor dames en heren, vind ik dat ook prima. Dat hangen ze een gek geloof aan, doen ze een rare hoofddoek op en kuieren ze een beetje met zijn 12000en naar de moskee, dan vind ik dat al wat gekker maar op zich ook prima. Want als je jd aan de wet houdt vind ik het al snel goed. Het wordt dan jammer als je je bontkraagje pakt en lekker op gestolen scooters omaatjes gaat terroriseren.

Dat is voor mij de Nederlandse cultuur. Maakt het mij uit wat je doet als je je maar gewoon aan de wet houdt.

Als bepaalde groepen overlast veroorzaken en stelselmatig de wet overtreden, of dat nu motorrijders zijn of bontkraagjes, dan moet je daar tegen optreden. Maar niet een hele cultuur daarop aanvallen en discrimineren. De wet wordt niet voldoende gehandhaafd en incidenteel is de wet niet goed uitgerust voor de problemen waar we tegenoverstaan, maar dat is het.

Daar verschilt mijn opvatting van de Nederlandse cultuur dus met die van Baudet of jullie, ik heb soms het idee dat jullie een veel sterker idee hebben van wat de nederlander moet zijn. Een checklistje ofzo waar je aan moet voldoen. Draag je een hoofddoek? Helaas. Ben je tegen zwarte piet? Helaas. En ga zo maar door.

Terwijl de Nederlandse cultuur voor mij vooral vrijheid is om te doen wat je wil wanneer je het wil en waarom niet? Wat maakt het uit of je een andere mening of ander geloof hebt. Maar ik heb dus het idee dat we allemaal een grote eenheidsworst binnen 'de Nederlandse cultuur volgens Baudet' moeten zijn en daarom heb ik het idee dat ie, ondanks dat ie niet direct racistisch is, wel andere culturen discrimineert. En dat is een probleem omdat Baudet niet voor alle Nederlanders bepaalt wat onze cultuur is. En dat doet hij nu wel.

Maar goed, ik ben eegens begonnen en halverwege wist ik al biet meer waar dus deze post zal wel vies tegenvallen als ik hem teruglees
Dat het FvD 1 neger op de lijst heeft staan betekent inderdaad vrij weinig, tegelijkertijd vind ik het wel degelijk wenselijk dat de verschillend groepen binnen Nederland ook in de politiek vertegenwoordigd worden en wat dat betreft uiteraard beter wel dan niet 1 neger op de lijst.
Waar in het verleden van Nederland zie jij die cultuur van tolerantie en acceptatie?
Ik zie er eerder tolerantie in de vorm van tolereren en grotendeels als groepen langs elkaar heen leven, met de verzuiling als meest extreme vorm daarvan, ik zie het al helemaal niet als iets wat we al eeuwen hebben.

Onder integratie versta ik persoonlijk vooral dat mensen in hun eigen onderhoud moeten kunnen voorzien.
Daarbij kan het noodzakelijk worden dat ze Nederlands of Engels spreken en zelfs als dat voor hun bestaansvoorziening niet noodzakelijk is lijkt het me zeer wenselijk.
Als iemand bv alleen Mandarijn spreekt, zet dat diegene wel degelijk op een afstand van de maatschappij.

Verder verwacht ik uiteraard dat ze de Nederlandse rechtstaat accepteren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 18 december 2017 @ 20:59:51 #89
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175820854
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat het FvD 1 neger op de lijst heeft staan betekent inderdaad vrij weinig, tegelijkertijd vind ik het wel degelijk wenselijk dat de verschillend groepen binnen Nederland ook in de politiek vertegenwoordigd worden en wat dat betreft uiteraard beter wel dan niet 1 neger op de lijst.
Waar in het verleden van Nederland zie jij die cultuur van tolerantie en acceptatie?
Ik zie er eerder tolerantie in de vorm van tolereren en grotendeels als groepen langs elkaar heen leven, met de verzuiling als meest extreme vorm daarvan, ik zie het al helemaal niet als iets wat we al eeuwen hebben.

Onder integratie versta ik persoonlijk vooral dat mensen in hun eigen onderhoud moeten kunnen voorzien.
Daarbij kan het noodzakelijk worden dat ze Nederlands of Engels spreken en zelfs als dat voor hun bestaansvoorziening niet noodzakelijk is lijkt het me zeer wenselijk.
Als iemand bv alleen Mandarijn spreekt, zet dat diegene wel degelijk op een afstand van de maatschappij.

Verder verwacht ik uiteraard dat ze de Nederlandse rechtstaat accepteren.
Ik denk dat dit wel ongeveer overeenkomt met mijn eigen waarden. Als je een beetje mee kan doen met de samenleving, mogen ze lekker zelf weten hoe ze daar invulling aan geven. Als je je maar aan de wet houdt en de taal een beetje spreekt. Maar als ik over homeopatihsche verdunning lees en oikofobie en al die BS, heb ik niet het idee dat FvD op dezelfde lijn zit voor wat betreft onze waarden. Het is me nog altijd niet duidelijk wát Baudet nou precies onze cultuur vindt, maar het moet wel meer dan dit omvatten want hier valt men niet zo snel buiten.
Laffe huichelaar
pi_175822593
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:55 schreef Janneke141 het volgende:
Blijkbaar heb jij een andere opdracht gezien dan wij.
We gaan deze discussie toch niet werkelijk nogmaals voeren. We hebben ook gezien dat een links subsidieclubje kinderen Wilders rot op laat scanderen. De context maakt de opdracht niet opeens wel acceptabel.

Overigens heeft Baudet zijn uitspraak nogmaals toegelicht, dus ik denk dat we deze nu definitief in de vriezer kunnen leggen. Mocht er echt iets gebeuren kunnen we 'm wel weer ondooien maar goed.
pi_175822715
quote:
Ik wilde er net naar vragen, ga het ff lezen...

Goed interview, kende ik nog niet. Het ging heel lang erg goed, maar aan het einde gaat het nergens meer over. Als de Islam homodocenten weigert komt het door het geloof, maar als Christelijke basisscholen het doen, zijn zij niet het probleem en moeten we het beestje bij de naam noemen. Totaal achterlijk standpunt. Vraag me ook af hoe hij dat zelf niet inziet dan.

Het is wel 2015, ik denk dat hij zich als politicus niet zo zou manifesteren, gelukkig. De wet Nederlandse waarden laat dat ook zien, die gaat over gelijkheid van seksuele voorkeur onder andere, en dan behandel je mensen, zoals het hoort, op hun ideeën, en niet op hun religie.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mr.Major op 18-12-2017 22:11:04 ]
pi_175823812
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat dit wel ongeveer overeenkomt met mijn eigen waarden. Als je een beetje mee kan doen met de samenleving, mogen ze lekker zelf weten hoe ze daar invulling aan geven. Als je je maar aan de wet houdt en de taal een beetje spreekt. Maar als ik over homeopatihsche verdunning lees en oikofobie en al die BS, heb ik niet het idee dat FvD op dezelfde lijn zit voor wat betreft onze waarden. Het is me nog altijd niet duidelijk wát Baudet nou precies onze cultuur vindt, maar het moet wel meer dan dit omvatten want hier valt men niet zo snel buiten.
Nee, en dit zijn ook niet zozeer Nederlandse als wel westerse idealen/waarden vanuit een humanistische (evoluerende) ethiek, die rare flirts van Baudet met het christendom kan ik ook absoluut niet waarderen.
Eerlijk gezegd vind ik zaken als een vlag in het parlement en het volkslied zingen op school ook volstrekte nonsens.
Baudet zijn opvattingen van/over cultuur lijken een soort van ingebeeld wensverleden, weinig realistisch en nogal elitair.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175830114
Baudet was weer erg sterk bij Jinek vandaag. Mooie vergelijking met v. Mierlo, en Ollongren aan tafel. De aanval op D66 is ingezet.

Bij het fakenews item had hij er wat mij betreft feller in kunnen gaan, en meerdere punten aan moeten dragen.
Aan het einde van het programma nam hij m.b.t. waar de partij en haar kiezers voor staan en de EU (geopolitiek is toch echt wel zijn forte) volledig de controle, en gaf hij duidelijk aan waarvoor hij staat en hoe het zit. Ollongren sputterde nog wat tegen: ja maar ja maar, maar moest accepteren dat ze verloren had.

Vandaag gaat weer een aantal virtuele zetels opleveren.
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:37:06 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_175830249
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:27 schreef Mr.Major het volgende:
Baudet was weer erg sterk bij Jinek vandaag. Mooie vergelijking met v. Mierlo, en Ollongren aan tafel. De aanval op D66 is ingezet.

Bij het fakenews item had hij er wat mij betreft feller in kunnen gaan, en meerdere punten aan moeten dragen.
Aan het einde van het programma nam hij m.b.t. waar de partij en haar kiezers voor staan en de EU (geopolitiek is toch echt wel zijn forte) volledig de controle, en gaf hij duidelijk aan waarvoor hij staat en hoe het zit. Ollongren sputterde nog wat tegen: ja maar ja maar, maar moest accepteren dat ze verloren had.

Vandaag gaat weer een aantal virtuele zetels opleveren.
Ik vond Baudet buitengewoon slap. Zelfs aan tafel bij Jinek kan die mislukkelling niet fatsoenlijk debateren. Wat een kneus.
pi_175830309
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vond Baudet buitengewoon slap. Zelfs aan tafel bij Jinek kan die mislukkelling niet fatsoenlijk debateren. Wat een kneus.
No surprice there. Misschien is het nuttiger om ook te zeggen waarom (nu weer) want dat je het vindt hadden we zelf wel kunnen bedenken. Van mij ook wel misschien -maar toch minder, maar ik leg het wel uit, waardoor zo'n schrijven nut heeft.
pi_175830333
Was weer genieten van Baudetgod gisteren bij Jinek. Als hij er niet had gezeten dan had Ollongren haar enge plannen zonder enig weerwoord kunnen uitvouwen, aangezien Jinek duidelijk niet tot enige kritiek bereid was. Wellicht omdat ze sympathiseert met de ideeën van Ollongren, maar mogelijk ook omdat Jinek ook wel inziet dat Ollongren een enorm lichtgewicht is.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175830351
Baudet was gisteren best wel zwak.

Totaal onder de tafel geluld door Ollongron. Kwam niet lekker uit de verf. Denk dat hij ook buiten het PVV-electoraat om niet veel kiezers zal trekken.
Met extra vezels!
pi_175830358
Doordat die Ollongren nog geen twee zinnen kan uitspreken zonder in dommige door de EU aangewakkerde en gestimuleerde Russofobie te vervallen, is 't me ook totaal onduidelijk wat de Universiteit Leiden en Nu.nl nu precies met fake news gaan doen. Google wil ook niet echt helpen. Vrij bizar.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:46:58 #100
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175830374
Gelukkig wist Baudet de kern te raken: de overheid moet nooit onder het mom van 'fake news-bestrijding' het publieke debat beperken. Daar kon Ollongren niets tegenin brengen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175830375
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:45 schreef Volkorenbrood het volgende:
Baudet was gisteren best wel zwak.

Totaal onder de tafel geluld door Ollongron. Kwam niet lekker uit de verf. Denk dat hij ook buiten het PVV-electoraat om niet veel kiezers zal trekken.
Bedoel je in zijn geheel of enkel bij het fake news item?
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:50:16 #102
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175830399
In Duitsland heb je trouwens al een ‘Facebook-Verwijderafdeling’ die, gestimuleerd door de regering, onder het mom van 'fake news-bestrijding' rechtse meningen verwijdert. TPO had er een verhaal over: http://politiek.tpo.nl/20(...)m-rechts-weg-pesten/ . Er was ook een Duitse krant, ik dacht Bild, die recent een overzichtje gaf van alle meningen die niet verwijderd worden op de Duitse Facebook: met name islamistische en links-extremistische drek.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175830407
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:46 schreef 2thmx het volgende:
Gelukkig wist Baudet de kern te raken: de overheid moet nooit onder het mom van 'fake news-bestrijding' het publieke debat beperken. Daar kon Ollongren niets tegenin brengen.
Precies. Meer argument heb je eigenlijk niet nodig. Ook het feit dat de minister eigenlijk geen voorbeelden heeft kwam aan bod (maar wel onvoldoende, dat had Baudet beter kunnen doen). Zelfs Heleen had betere voorbeelden en ze hadden nog een halve parodie gevonden van 2 jaar geleden. Hij had m.i. ook feller mogen zijn, maar een kiezer die een beetje zelf nadenkt kan het een en ander wel invullen wat betreft Baudet zijn standpunt, en dan een beslissing maken.

Overigens is het normaalgesproken gebruikelijk dat kritiek door de presentator geparafraseerd wordt tot een concrete vraag. Dat Jinek dat nu niet deed heeft overigens niet met het mediakartel, maar met onkunde te maken. Jinek wist niets van het onderwerp af en slikte alles voor zoete koek, met grote ogen: oh is dat zo. (Wat nogal vreemd is in een talkshow)
pi_175830428
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:50 schreef 2thmx het volgende:
In Duitsland heb je trouwens al een ‘Facebook-Verwijderafdeling’ die, gestimuleerd door de regering, onder het mom van 'fake news-bestrijding' rechtse meningen verwijdert. TPO had er een verhaal over: http://politiek.tpo.nl/20(...)m-rechts-weg-pesten/ . Er was ook een Duitse krant, ik dacht Bild, die recent een overzichtje gaf van alle meningen die niet verwijderd worden op de Duitse Facebook: met name islamistische en links-extremistische drek.
Het is ook een gigantisch hellend vlak, wat ook bleek uit de hatespeech passage. Hatespeech is gewoon verboden, was het kortzichtige antwoord. Maar wat dat is, en wie dat bepaald, dat blijft op de vlakte. Tsja...
pi_175830457
Een goede vraag die ik gesteld zou hebben is de volgende: wat is de ondergrens van hatespeech dat hieronder valt, of wat is de ondergrens van fake news; iets wat wel waar is, maar wordt "misbruikt"?

Want dat zei Ollongren, en is zoals Baudet al aangaf, zéér gevaarlijk. Je moet het ook willen horen natuurlijk. Eigenlijk was Baudet best duidelijk als ik er op terugkijk. Het gaat niet zo zeer om het volume, maar om wat hij zegt.
pi_175830485
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:50 schreef 2thmx het volgende:
In Duitsland heb je trouwens al een ‘Facebook-Verwijderafdeling’ die, gestimuleerd door de regering, onder het mom van 'fake news-bestrijding' rechtse meningen verwijdert. TPO had er een verhaal over: http://politiek.tpo.nl/20(...)m-rechts-weg-pesten/ . Er was ook een Duitse krant, ik dacht Bild, die recent een overzichtje gaf van alle meningen die niet verwijderd worden op de Duitse Facebook: met name islamistische en links-extremistische drek.
Links extremisme klinkt dan ook veel vriendelijker dan rechts extremisme, het klinkt vaak al snel leuk en gezellig. Ik vind het vrij logisch dat de eerste minder snel verwijderd wordt. Maar wat is extremisme, en wat niet. Het idee is niet slecht (tenminste..., het riekt wel erg naar EU en globalisme, maar goed), maar in uitvoering gaat het nooit werken. Naief idealisme dus.
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:59:04 #107
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175830512
Net zo interessant is wat volgens Ollongren de consequentie van 'fake news' moet zijn. Wat gebeurt er als De Wijze Heren van de Uni Leiden en Nu.nl bepalen dat iets 'fake news' is? Wordt 't verhaal verboden? Op Facebook? Overal? Op straffe van wat? Jammer dat 't programma zo'n waardeloze presentator heeft, anders had Ollongren 't wat moeilijker gehad (en hadden we als kijkers daadwerkelijk iets over haar plannen geleerd, terwijl 't nu allemaal een groot raadsel is).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175830540
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:59 schreef 2thmx het volgende:
Net zo interessant is wat volgens Ollongren de consequentie van 'fake news' moet zijn. Wat gebeurt er als De Wijze Heren van de Uni Leiden en Nu.nl bepalen dat iets 'fake news' is? Wordt 't verhaal verboden? Op Facebook? Overal? Op straffe van wat? Jammer dat 't programma zo'n waardeloze presentator heeft, anders had Ollongren 't wat moeilijker gehad (en hadden we als kijkers daadwerkelijk iets over haar plannen geleerd, terwijl 't nu allemaal een groot raadsel is).
De universiteit van Leiden, zat Cliteur daar trouwens niet? Wil je wel dat de lijstduwer van die fascistoïde partij "zijn" universiteit gaat bepalen wat we wel en niet kunnen zien? En is nu.nl nou zo'n baken van kwalitatieve journalistiek?

Klopt. Ik weet niet wat Jinek gister gedaan heeft, maar zich hierop inlezen was het zeker niet.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:04:25 #109
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175830606
Ja, da's de uni van Cliteur, maar hij en zijn rechtfilosofische clubje zijn ook daar de conservatieve uitzondering hoor :+. Dat is overigens ook weer een keerzijde aan dit plan: als de infrastructuur voor censuur -- waar 't nu op lijkt -- er eenmaal ligt, dan kan een volgend (rechts) kabinet het net zo goed gebruiken, maar dan om 'links' te censureren :7.

Net zozeer ongewenst overigens, maar wel een beetje trolol.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175830617
Ik heb geen hoge pet op van die Ollongren trouwens. Ze wil van alles, lijkt zelf eigenlijk toch niet helemaal te weten hoe het precies zit, kan ook onvoldoende uitleggen waarom het nodig is, en hoe dat dan gaat gebeuren (hoewel dit ook een kinderziekte van het plan kan zijn maar goed), lijkt bovendien erg onder de "the russians" en EU plak te zitten en heeft volgens mij het idee dat als je iets bedenkt het altijd goed gaat. Volgens mij is ze oprecht naief.
pi_175830627
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:04 schreef 2thmx het volgende:
Ja, da's de uni van Cliteur, maar hij en zijn rechtfilosofische clubje zijn ook daar de conservatieve uitzondering hoor :+. Dat is overigens ook weer een keerzijde aan dit plan: als de infrastructuur voor censuur -- waar 't nu op lijkt -- er eenmaal ligt, dan kan een volgend (rechts) kabinet het net zo goed gebruiken, maar dan om 'links' te censureren :7.

Net zozeer ongewenst overigens, maar wel een beetje trolol.
Het is echt een oerstom plan. Als we nou overladen zouden worden door nepnieuws, a la. Maar we schieten met een kanon op een mug. Wat het extra bitter maakt is dat het op basis van een pro-EU en progressief narratief wordt opgeschoteld. Het is een hype geboren in de VSA met dank aan Clinton die uit haar nek lult omdat ze incapabel is, en de VSE in spe maakt er dankbaar gebruik van.

Ik durf te stellen dat als Clinton gewonnen had dit plan niet op tafel had gelegen.
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:09:19 #112
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175830677
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is echt een oerstom plan. Als we nou overladen zouden worden door nepnieuws, a la. Maar we schieten met een kanon op een mug. Wat het extra bitter maakt is dat het geschied op basis van een pro-EU en progressief narratief wordt opgeschoteld. Het is een hype geboren in de VS, en de VSE in spe maakt er dankbaar gebruik van.
Nou, Ollongren wist gelukkig wel één heel voorbeeld van fake news te geven! Dat filmpje met die Russen die Oekraïenertje spelen en de Nederlandse vlag proberen te verbranden is inmiddels ook al honderd keer getoond. Terwijl 't destijds slechts door een handje vol websites was opgepikt en er direct al vraagtekens bij geplaatst werden. Heftig allemaal, hoor.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175830710
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:09 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nou, Ollongren wist gelukkig wel één heel voorbeeld van fake news te geven! Dat filmpje met die Russen die Oekraïenertje spelen en de Nederlandse vlag proberen te verbranden is inmiddels ook al honderd keer getoond. Terwijl 't destijds slechts door een handje vol websites was opgepikt en er direct al vraagtekens bij geplaatst werden. Heftig allemaal, hoor.
Precies, het was een parodie, en nu wordt die dankbaar opgeblazen. Men doet ook alsof wij door dat ene filmpje opeens denken OMG nu stem ik tegen.
Ook wordt ieder Russisch twitteraccount gelijk behandeld als een of andere KGB sleepercell, terwijl 90% van die accounts ook gewoon slavs in tracksuits zijn.

Overigens, al die vices en dergelijke progressieve "media" op facebook, is dat ook "fake news", of is dat gewoon progressief en gezellig?
pi_175830848
En nog iets:

Stel je verbiedt/blokkeert/rapporteert zo'n nepnieuwsitem. Wat heb je bereikt? Niks. Sterker nog: degenen die het geloven, zien het alleen maar als bevestiging.

Ga je Baudet homeopathische verdunningsuitspraak verbieden vanwege hatespeech, is dit enkel "koren op de molen van" (dit argument moet toch wel een aantal hier aanspreken me dunkt)

Ga je 911 conspiracies verbieden, zal je de duizende mirrors al tegen komen, en het feit dat het fake news is, is al genoeg bewijs dat de lizard people de boel controleren.

Het is gewoon dom op zo veel fronten.
pi_175831012
Terwijl mensen ja en amen knikken voor deze nepnieuwsbestrijding, die er niet had gekomen als het nepnieuws pro-EU en pro-immigratie had geweest, schreeuwen zij moord en brand als er gesteld wordt dat het onderwijs te links is...
  dinsdag 19 december 2017 @ 09:39:51 #116
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175831060
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:59 schreef 2thmx het volgende:
Net zo interessant is wat volgens Ollongren de consequentie van 'fake news' moet zijn. Wat gebeurt er als De Wijze Heren van de Uni Leiden en Nu.nl bepalen dat iets 'fake news' is? Wordt 't verhaal verboden? Op Facebook? Overal? Op straffe van wat? Jammer dat 't programma zo'n waardeloze presentator heeft, anders had Ollongren 't wat moeilijker gehad (en hadden we als kijkers daadwerkelijk iets over haar plannen geleerd, terwijl 't nu allemaal een groot raadsel is).
Precies dit ja, zoals ik in het Jinek topic al aangaf gaat dit hele enge taferelen opleveren. Want wie gaat er uiteindelijk bepalen wat precies ''fake news'' is? Wordt dat een overheidsinstelling? Of, zoals jij aanhaalt grote bedrijven als twitter, facebook etc? Of kunnen mensen bepaalde niewsberichten of posts gaan aanmerken als ''fake news''?

Deze aanpak heeft maar één doel en dat is het wegfilteren van onwelgevallige meningen, a.k.a. censuur...

Het beste middel tegen ''fake news'' is een kritische blik en een dosis gezond verstand. :s)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175831841
Ik wil alleen dat FvD niet te snel gaan met dat uit de EU stappen verhaal, dit zou ik nog niet willen. Laten we vooral eerst eens kijken hoe het Verenigd Koninkrijk gaat doen wanneer ze eruit zijn, een beter voorbeeld zullen we niet gaan krijgen op termijn. Kijk en analyseer, nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
pi_175831933


2 minuten later zat ze onder tafel.
pi_175831977
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:22 schreef Apekoek het volgende:
Ik wil alleen dat FvD niet te snel gaan met dat uit de EU stappen verhaal, dit zou ik nog niet willen. Laten we vooral eerst eens kijken hoe het Verenigd Koninkrijk gaat doen wanneer ze eruit zijn, een beter voorbeeld zullen we niet gaan krijgen op termijn. Kijk en analyseer, nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
De oude schoenen zaten prima, ik stel voor dat we een nieuw paar gaan kopen van hetzelfde model, Nexit dus.

Het is juist een van de belangrijkste redenen waarom ik heb gestemd op FVD.
pi_175832031
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:29 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De oude schoenen zaten prima, ik stel voor dat we een nieuw paar gaan kopen van hetzelfde model, Nexit dus.

Het is juist een van de belangrijkste redenen waarom ik heb gestemd op FVD.
Resultaten uit het verleden bieden geen zekerheid voor de toekomst. De wereld verandert. Het is een illusie om te denken dat een NEXIT alles per definitie beter zal maken. Vergeet niet we staan in de top van rijkste en gelukkigste landen, er gaat nog wel iets goed.

Nogmaals, laten we eerst naar de UK kijken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:33:32 #121
104871 remlof
Europees federalist
pi_175832050
Denken dat het een Nexit voor Nederland dat op alle niveaus volledig is ingebed in de EU goed is.

Dan ben je wel heel erg naïef :')
pi_175832226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:26 schreef Wereldgozer het volgende:
[ afbeelding ]

2 minuten later zat ze onder tafel.
Wel "mooi" (als in belachelijk eigenlijk) dat deze actrice onze minister van binnelandse zaken even gaat vertellen wat er mis is met Nederland. Niet dat ze gelijk heeft, maar goed.
pi_175832276
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:33 schreef remlof het volgende:
Denken dat het een Nexit voor Nederland dat op alle niveaus volledig is ingebed in de EU goed is.

Dan ben je wel heel erg naïef :')
Eigenlijk moet jij elk bericht gewoon dubbel posten, met een echo, dus dit zeg maar:

quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:33 schreef remlof het volgende:
Denken dat het een Nexit voor Nederland dat op alle niveaus volledig is ingebed in de EU goed is.

Dan ben je wel heel erg naïef :')
Dan ben je wel heel erg naïef :')
Dat geeft dan mooi weer hoe leeg en nietszeggend jouw posts zijn.
  dinsdag 19 december 2017 @ 10:45:53 #124
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175832326
"FVD kiezers zijn mensen die belasting betalen."

Zo komt Thierry wel aan die 90% van het electoraat. Daarna ging het snel bergafwaarts met het verhaal van Baudet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175833183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:32 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden bieden geen zekerheid voor de toekomst. De wereld verandert. Het is een illusie om te denken dat een NEXIT alles per definitie beter zal maken. Vergeet niet we staan in de top van rijkste en gelukkigste landen, er gaat nog wel iets goed.

Nogmaals, laten we eerst naar de UK kijken.
De UK zit in een politieke crisis omdat de regering eigenlijk weinig zin heeft in Brexit ondanks dat de bevolking voor Brexit heeft gestemd.
pi_175833199
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:33 schreef remlof het volgende:
Denken dat het een Nexit voor Nederland dat op alle niveaus volledig is ingebed in de EU goed is.

Dan ben je wel heel erg naïef :')
Waarom zou het niet goed zijn? Droogt de handel soms op als we niet in de EU zitten?
pi_175833290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom zou het niet goed zijn? Droogt de handel soms op als we niet in de EU zitten?
Het wordt ingewikkelder, duurder en dus minder aantrekkelijk. Gaat ons dus gewoon vrij veel welvaart kosten. Dat is natuurlijk een keuze, welvaart inleveren voor de illusie van meer soevereiniteit. Doen de Britten nu ook.
pi_175833484
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De UK zit in een politieke crisis omdat de regering eigenlijk weinig zin heeft in Brexit ondanks dat de bevolking voor Brexit heeft gestemd.
Dat is erg simpel en oppervlakkig gedacht. Eerst moeten er dus EU handelsverdragen opgezegd worden die er voor zorgen dat er minder papier werk gedaan hoeft te worden bij handel tussen de lidstaten. Je zegt iets op dus je levert eerst iets in, dat gaat hoe dan ook geld kosten.

Op termijn zullen we zien hoe het uitpakt. NEXIT schreeuwers zonder goed onderbouwd verhaal zijn kortzichtig.
  dinsdag 19 december 2017 @ 11:30:32 #129
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_175833527
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom zou het niet goed zijn? Droogt de handel soms op als we niet in de EU zitten?
In 25 jaar is de gemiddelde groei van het BBP zo'n 0.79% geweest, voor Nederland ligt dit iets hoger op 0.92%.


Voor diegenen die toevallig een abonnement hebben op de Wall Street Journal. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_175833606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:22 schreef Apekoek het volgende:
Ik wil alleen dat FvD niet te snel gaan met dat uit de EU stappen verhaal, dit zou ik nog niet willen. Laten we vooral eerst eens kijken hoe het Verenigd Koninkrijk gaat doen wanneer ze eruit zijn, een beter voorbeeld zullen we niet gaan krijgen op termijn. Kijk en analyseer, nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
Dit hoor ik veel van VVDers die overwegen naar FvD over te stappen. Dat ze het EU standpunt van FvD niet onderschrijven.
Make my day!
pi_175834250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:22 schreef Apekoek het volgende:
Ik wil alleen dat FvD niet te snel gaan met dat uit de EU stappen verhaal, dit zou ik nog niet willen. Laten we vooral eerst eens kijken hoe het Verenigd Koninkrijk gaat doen wanneer ze eruit zijn, een beter voorbeeld zullen we niet gaan krijgen op termijn. Kijk en analyseer, nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
Het slopen van de EU is toch juist een belangrijk kernpunt van de FvD? Niet erg doordacht of verstandig maar dat gaat op voor de meeste van hun standpunten.
Overigens lijkt Baudet er nog steeds heilig van overtuigd dat de Brexit goed is voor het VK en zal weinig hem van het tegendeel kunnen overtuigen.
pi_175834321
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het slopen van de EU is toch juist een belangrijk kernpunt van de FvD? Niet erg doordacht of verstandig maar dat gaat op voor de meeste van hun standpunten.
Overigens lijkt Baudet er nog steeds heilig van overtuigd dat de Brexit goed is voor het VK en zal weinig hem van het tegendeel kunnen overtuigen.
Dit is voor mij een reden om niet direct weer op FvD te stemmen. De boel blijvend analyseren voordat je het sloopt.
pi_175834394
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit is voor mij een reden om niet direct weer op FvD te stemmen. De boel blijvend analyseren voordat je het sloopt.
De Nexit is voor hen simpelweg deel van de ideologie. Zit uiteraard geen serieuze analyse onder.
pi_175834439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dit is voor mij een reden om niet direct weer op FvD te stemmen. De boel blijvend analyseren voordat je het sloopt.
Je bent dus niet de enige. Hoor het veel.
Make my day!
pi_175834842
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 08:46 schreef 2thmx het volgende:
Gelukkig wist Baudet de kern te raken: de overheid moet nooit onder het mom van 'fake news-bestrijding' het publieke debat beperken. Daar kon Ollongren niets tegenin brengen.
Wel wat mal dat hij zo kort na pogingen vanuit zijn partij om bijvoorbeeld docenten de mond te snoeren met een dergelijke uitspraak komt. of is hij weer wat eenzijdig in zijn benadering van nepnieuws? Ze hebben zelf immers best vaak geprofiteerd van het verspreiden van nepnieuws.
pi_175834987
Politicus van het jaar _O_
pi_175835379
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 10:33 schreef remlof het volgende:
Denken dat het een Nexit voor Nederland dat op alle niveaus volledig is ingebed in de EU goed is.

Dan ben je wel heel erg naïef :')
Op korte termijn is het sowieso slecht, dat moge duidelijk zijn. Maar of het op de lange termijn slecht is is volledig afhankelijk van welk beleid je gaat voeren. Het punt is dat je in principe je vrijheid en soevereiniteit weer terug hebt, en dat je dan in de praktijk toch weer een aantal afspraken maakt die op hetzelfde neerkomen maar dan onder slechtere voorwaarden is van secundair belang. A la carte is altijd duurder dan een menu maar dat betekent niet dat het menu per definitie beter is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175835441
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Op korte termijn is het sowieso slecht, dat moge duidelijk zijn. Maar of het op de lange termijn slecht is is volledig afhankelijk van welk beleid je gaat voeren. Het punt is dat je in principe je vrijheid en soevereiniteit weer terug hebt, en dat je dan in de praktijk toch weer een aantal afspraken maakt die op hetzelfde neerkomen maar dan onder slechtere voorwaarden is van secundair belang. A la carte is altijd duurder dan een menu maar dat betekent niet dat het menu per definitie beter is.
Maar op welke terreinen gaat die soevereiniteit dan zoveel opleveren? Of gaat het puur om het principe?
pi_175835485
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom zou het niet goed zijn? Droogt de handel soms op als we niet in de EU zitten?
Alsof "de handel" de enige component is. Er lijkt wel eens gedacht te worden dat men dan maar zelf wat handelsakkoordjes afsluit en dat dat het dan is. De EU is in elk detail van elke denkbare sector verweven. Van Justitie tot de luchtvaart, van medicijnen tot voedsel, van btw tot mensenrechten; daar volledig en in één keer uittreden gaat belachelijk veel energie en dus welvaart kosten en voor wat precies. Dan kan je zeggen: "maar we gaan op die gebieden natuurlijk wel samenwerken", maar zo werkt het natuurlijk niet. Daar komt het VK nu ook rap achter.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175835817
thierrybaudet twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 12:15:57 D66 blokkeert referendum over het omstreden handelsverdrag CETA met Canada; en Pechtold ontvangt in dezelfde period… https://t.co/j9ysyNsIqI reageer retweet
Is dit pure toeval of....?
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:07:59 #141
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175835957
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:00 schreef Odaiba het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 12:15:57 D66 blokkeert referendum over het omstreden handelsverdrag CETA met Canada; en Pechtold ontvangt in dezelfde period… https://t.co/j9ysyNsIqI reageer retweet
Is dit pure toeval of....?
Ik denk niet dat het puur toeval is dat Baudet twee gebeurtenissen met nauwelijks raakvlak aan elkaar koppelt om een collega zwart te maken, ik denk dat dat kwade opzet is.
Laffe huichelaar
pi_175836029
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:00 schreef Odaiba het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 12:15:57 D66 blokkeert referendum over het omstreden handelsverdrag CETA met Canada; en Pechtold ontvangt in dezelfde period… https://t.co/j9ysyNsIqI reageer retweet
Is dit pure toeval of....?
De kans op toeval is inderdaad groter dan de kans op het grote complot.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:11:59 #143
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836050
Ik denk ook niet dat het toeval is dat Baudet even 'vergeet' te vermelden dat de betreffende 'diplomaat' helemaal geen diplomaat is maar een gepensioneerde.

Ook daar vermoed ik kwade opzet om iemand zwart te maken
Laffe huichelaar
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:12:43 #144
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836063
En dan worden die altrighters altijd zo mad om framing.
Laffe huichelaar
pi_175836100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:00 schreef Odaiba het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 19-12-2017 om 12:15:57 D66 blokkeert referendum over het omstreden handelsverdrag CETA met Canada; en Pechtold ontvangt in dezelfde period… https://t.co/j9ysyNsIqI reageer retweet
Is dit pure toeval of....?
Coalitiepartijen VVD en CDA hebben er nooit een geheim van gemaakt dat ze het referendum de nek om wilden draaien. Dat de raadplegende volksraadpleging is gesneuveld, is dan ook vooral te wijten aan deze partijen. Alleen moest een D66-minister het uitvoeren, omdat het nou eenmaal haar portefeuille is.

Dat weet Baudet best. Beetje jammer dat hij met zulke suggestieve onzin op de proppen komt. Toont weer eens dat die man nooit premier moet worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175836110
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:12 schreef timmmmm het volgende:
En dan worden die altrighters altijd zo mad om framing.
Ja maar dat is omdat ze dan weer heel gemeen verkeerd begrepen worden.
pi_175836136
De beste man was geen diplomaat op het moment van schenken. En hij is al 30 jaar weg als diplomaat uit NL.
:')
Make my day!
pi_175836137
Allemaal in de slachtofferrol.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:16:47 #149
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836150
Je zal het maar iemand door bewust onvolledige info te verspreiden corruptie in de schoenen schuiven.

Dan ben je gewoon een lul
Laffe huichelaar
pi_175836155
En dan Baudet die de anonieme schenkingsregels wil oprekken naar 500.000 euro. :')
Make my day!
pi_175836156
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:16 schreef Vesz het volgende:
Allemaal in de slachtofferrol.
Gelieve geen termen gebruiken als je niet weet wat ze inhouden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175836163
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:16 schreef Vesz het volgende:
Allemaal in de slachtofferrol.
Graag feiten.
Make my day!
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:17:38 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836165
Zouden er mensen zijn die nu door deze demonisering (dat was het modewoord toch?) werkelijk geloven dat Pechtold zich heeft laten omkooen?
Laffe huichelaar
pi_175836166
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:16 schreef timmmmm het volgende:
Je zal het maar iemand door bewust onvolledige info te verspreiden corruptie in de schoenen schuiven.

Dan ben je gewoon een lul
Als Baudet het was geweest had je vast net zo gereageerd, toch?
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:18:49 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836189
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:17 schreef Vesz het volgende:

[..]

Als Baudet het was geweest had je vast net zo gereageerd, toch?
Ja. Hoewel D66 een wat te fatsoenlijke partij is om collega's ongefundeerd en op basis van foutieve informatie te linken aan criminele activiteiten dus ik zie het niet snel andersom zijn
Laffe huichelaar
pi_175836207
Blijft overeind staan dat Pechtold onverstandig heeft gehandeld (moet bekennen dat ik de precieze details nog niet ken), en dat hij mogelijk het veld moet ruimen.

Maar laat dergelijke suggestieve zwartmakerij gewoon achterwege.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:20:26 #157
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836224
Raar dat die kaart weer meteen getrokken wordt. 'Ja maar als het andersom is horen we jullie vast niet'

Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk ofzo?
Laffe huichelaar
pi_175836226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Zouden er mensen zijn die nu door deze demonisering (dat was het modewoord toch?) werkelijk geloven dat Pechtold zich heeft laten omkooen?
Natuurlijk. Complete volkstammen. Ook in deze reeks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:20:37 #159
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175836228
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
Blijft overeind staan dat Pechtold onverstandig heeft gehandeld (moet bekennen dat ik de precieze details nog niet ken), en dat hij mogelijk het veld moet ruimen.

Maar laat dergelijke suggestieve zwartmakerij gewoon achterwege.
Nu ineens wel?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_175836238
Wel mooi om te zien dat FvD constant wordt bestookt met dit soort bullshit en dat is zogenaamd allemaal terecht maar als het om Pechtold gaat wordt ie zwartgemaakt. Hilarisch.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:20:55 #161
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_175836241
de hypocrisie is strong
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:21:09 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836247
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
Blijft overeind staan dat Pechtold onverstandig heeft gehandeld (moet bekennen dat ik de precieze details nog niet ken), en dat hij mogelijk het veld moet ruimen.

Maar laat dergelijke suggestieve zwartmakerij gewoon achterwege.
Ik ben absoluut geen d66stemmer, maar zelfs dat vind ik wel meevallen
Laffe huichelaar
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:21:38 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:20 schreef Vesz het volgende:
Wel mooi om te zien dat FvD constant wordt bestookt met dit soort bullshit en dat is zogenaamd allemaal terecht maar als het om Pechtold gaat wordt ie zwartgemaakt. Hilarisch.
piep piep hallo
Laffe huichelaar
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:23:33 #164
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836308
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:20 schreef fathank het volgende:
de hypocrisie is strong
Inderdaad. Als de vermeende rechte redders van ons land aangevallen worden is het verschrikkelijk, komt de kogel van links en is het demonisering en maar als onze grootste intellectueel er nog een tandje bovenop doet is het allemaal prima en staan we naar de andere kant te wijzen
Laffe huichelaar
pi_175836317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:20 schreef Vesz het volgende:
Wel mooi om te zien dat FvD constant wordt bestookt met dit soort bullshit en dat is zogenaamd allemaal terecht maar als het om Pechtold gaat wordt ie zwartgemaakt. Hilarisch.
Idd.
Bullshit dus.
Make my day!
pi_175836326
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar op welke terreinen gaat die soevereiniteit dan zoveel opleveren? Of gaat het puur om het principe?
De EU is er vrij duidelijk over dat je als lid niet de lusten krijgt zonder de lasten. Als je eruit gaat kun je wel de lusten krijgen zonder de lasten maar dan tegen extra kosten dan voorheen en zonder de (minimale) EU inspraak die je had. Het levensonderhoud wordt duurder maar je kunt de samenleving weer meer inrichten zoals je zelf wilt. Dit is precies hoe het functioneert in Noorwegen en Zwitserland.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175836335
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:24 schreef agter het volgende:

[..]

Idd.
Bullshit dus.
Ja, behalve bij Baudet uiteraard.
pi_175836372
Ach, met Pechtold is weinig tot niks aan de hand toch. Echt handig was het niet. Maar zoals gesteld, ook op tv, als het Wilders had geweest had het wel groot uitgemeten geworden. Van mij hoeft het niet; maar een huis van 130.000, van een canadese diplomaat, je kan het beter melden.
pi_175836377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:17 schreef timmmmm het volgende:
Zouden er mensen zijn die nu door deze demonisering (dat was het modewoord toch?) werkelijk geloven dat Pechtold zich heeft laten omkooen?
Het grootste deel van de Geenstijl / FvD - aanhang zal het voor zoete koek slikken. D66 is namelijk nog slechter en enger voor hen dan de NRC.
pi_175836383
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:20 schreef fathank het volgende:

[..]

Nu ineens wel?
De link met CETA slaat gewoon nergens op. Deze schenking is gedaan in 2007, ruim voordat D66 in het kabinet zat. Bovendien was er toen nog geen referendum om de nek om te draaien. Dus tenzij die Canadees in de toekomst kan kijken, is de suggestie van Baudet onzin.

Daar komt bij dat D66 dus regeert met partijen die altijd al af wilden van het referendum. Het idee dat D66 dit even in d'r uppie heeft besloten, slaat dus nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175836389
Hahah vond het wel een grappige tweet.

Verder is Baudet vaker slachtoffer van pesterijen dan andersom volgens mij. Wellicht ook omdat hij zich zo tegen de gevestigde orde opstelt.
pi_175836390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:20 schreef timmmmm het volgende:
Raar dat die kaart weer meteen getrokken wordt. 'Ja maar als het andersom is horen we jullie vast niet'

Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk ofzo?
Indien mogelijk wordt bij voorkeur de slachtofferrol verkozen. Je loopt nu toch al even mee in deze reeks?
pi_175836396
Baudet wel constant linken aan nazisme en fascisme en dan nu lopen huilen over een tweetje over Pechtold. Hahaha.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175836401
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:16 schreef agter het volgende:
De beste man was geen diplomaat op het moment van schenken. En hij is al 30 jaar weg als diplomaat uit NL.
:')
Jij denkt dat het diplomaten-wereldje geen oude jongens krentenbrood is? Damn naïef.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:28:21 #175
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836414
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:24 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ja, behalve bij Baudet uiteraard.
Doe mij eens een voorbeeld waar andere politieke leiders Baudet op deze wijze zwart gemaakt hebben dan? Dus bewust foutieve informatie verspreiden om hem strafbare handelingen in de schoenen te schuiven.

En dan niet van die mietjesdingen waar je over de intepretatie kan verschillen. Een vermeend racistische uitspraak zodanig intepreteren is wat anders als een op een het verband leggen tussen Baudet en corruptie, bivoorbeeld.

Ik ben benieuwd
Laffe huichelaar
pi_175836420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:27 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Jij denkt dat het diplomaten-wereldje geen oude jongens krentenbrood is? Damn naïef.
Ik noem alleen even de feiten op, Ronald. Je mag erbij fantaseren wat je wil.
Make my day!
pi_175836428
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:27 schreef habitue het volgende:
Baudet wel constant linken aan nazisme en fascisme en dan nu lopen huilen over een tweetje over Pechtold. Hahaha.
Het laat wel goed de dubbele moraal zien van sommigen hier.
pi_175836440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:26 schreef Odaiba het volgende:
Hahah vond het wel een grappige tweet.

Verder is Baudet vaker slachtoffer van pesterijen dan andersom volgens mij. Wellicht ook omdat hij zich zo tegen de gevestigde orde opstelt.
Over slachtofferrol gesproken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:30:01 #179
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836449
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:26 schreef Odaiba het volgende:
Hahah vond het wel een grappige tweet.

Verder is Baudet vaker slachtoffer van pesterijen dan andersom volgens mij. Wellicht ook omdat hij zich zo tegen de gevestigde orde opstelt.
Is iemand linken aan strafbare feiten een pesterij?
Laffe huichelaar
pi_175836461
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:28 schreef agter het volgende:

[..]

Ik noem alleen even de feiten op, Ronald. Je mag erbij fantaseren wat je wil.
Ik zeg ook niet dat hij bij voorbaat al schuldig is. Maar het argument "hij is allang geen diplomaat meer in NL" is echt veel te naïef en kort door de bocht. Pechtold maakt zich er te makkelijk vanaf om het af te doen als een privé kwestie en geen uitleg te geven.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_175836495
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Doe mij eens een voorbeeld waar andere politieke leiders Baudet op deze wijze zwart gemaakt hebben dan? Dus bewust foutieve informatie verspreiden om hem strafbare handelingen in de schoenen te schuiven.
Nee, het werkt als volgt: omdat Baudet op Joop een fascist is genoemd mag hij andere politici ongefundeerd beschuldigen van corruptie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:32:11 #182
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836501
Twee weken nadat Baudet naar zijn woning in Amsterdam is verhuisd is i die buurt een 6-jarig meisje verkracht.

Puur toeval of...?

Zien jullie nou echt niet dat dit soort opmerkigen werkelijk belachelijk zijn en onacceptabel zouden moeten zijn? Onder de gordel, nergens op gebaseerd en gewoonweg gespeend van elke waarheid. Maar als Baudet het over een ander zegt ipv andersom is het ineens prima? schei toch uot
Laffe huichelaar
pi_175836517
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De EU is er vrij duidelijk over dat je als lid niet de lusten krijgt zonder de lasten. Als je eruit gaat kun je wel de lusten krijgen zonder de lasten maar dan tegen extra kosten dan voorheen en zonder de (minimale) EU inspraak die je had. Het levensonderhoud wordt duurder maar je kunt de samenleving weer meer inrichten zoals je zelf wilt. Dit is precies hoe het functioneert in Noorwegen en Zwitserland.
In Noorwegen ook wel de "fax-democratie" genoemd. Bijna alle regels uit Brussel nemen ze 1 op 1 over zonder serieuze invloed. Voor veel van de Brexeteers was het Noorse of Zwitserse model ook bepaald niet wat ze willen.
Vermoedelijk eindig je uiteindelijk dus eerder met minder dan met meer vrijheid voor het inrichten van je samenleving.
pi_175836575
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:30 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is iemand linken aan strafbare feiten een pesterij?
Wat voor strafbaar feit?
pi_175836598
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat voor strafbaar feit?
Corruptie misschien.

Man man man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:36:17 #186
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836600
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat voor strafbaar feit?
Er wordt hier geinsinueerd dat hij zich heeft laten omkopen.
Laffe huichelaar
pi_175836616
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:32 schreef timmmmm het volgende:
Twee weken nadat Baudet naar zijn woning in Amsterdam is verhuisd is i die buurt een 6-jarig meisje verkracht.

Puur toeval of...?

Zien jullie nou echt niet dat dit soort opmerkigen werkelijk belachelijk zijn en onacceptabel zouden moeten zijn? Onder de gordel, nergens op gebaseerd en gewoonweg gespeend van elke waarheid. Maar als Baudet het over een ander zegt ipv andersom is het ineens prima? schei toch uot
Ik ben het helemaal met je eens, laat daar geen misverstand over bestaan. Het enige wat me opvalt is dat als het Baudet/FvD betreft je nooit zulke reacties ziet. Daar worden zulke insinuaties direct overgenomen en als feit gepresenteerd en als wij dan op dezelfde manier reageren zoals jij nu doet zitten we in de slachtofferrol. That's all.
pi_175836634
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De link met CETA slaat gewoon nergens op. Deze schenking is gedaan in 2007, ruim voordat D66 in het kabinet zat. Bovendien was er toen nog geen referendum om de nek om te draaien. Dus tenzij die Canadees in de toekomst kan kijken, is de suggestie van Baudet onzin.

Daar komt bij dat D66 dus regeert met partijen die altijd al af wilden van het referendum. Het idee dat D66 dit even in d'r uppie heeft besloten, slaat dus nergens op.
Ik denk het ook niet hoor. Maar de daadwerkelijke schenking dateert toch van begin dit jaar?
pi_175836657
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:12 schreef timmmmm het volgende:
En dan worden die altrighters altijd zo mad om framing.
Dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:38:33 #190
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836659
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:36 schreef Vesz het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens, laat daar geen misverstand over bestaan. Het enige wat me opvalt is dat als het Baudet/FvD betreft je nooit zulke reacties ziet. Daar worden zulke insinuaties direct overgenomen en als feit gepresenteerd en als wij dan op dezelfde manier reageren zoals jij nu doet zitten we in de slachtofferrol. That's all.
Nogmaals, geef me 1 voorbeeld waar baudet door een van zijn politieke tegenstanders 1 op 1 is gelinkt aan strafbare feiten
Laffe huichelaar
pi_175836668
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet hoor. Maar de daadwerkelijke schenking dateert toch van begin dit jaar?
Klopt, januari 2017.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:39:29 #192
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836685
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet hoor. Maar de daadwerkelijke schenking dateert toch van begin dit jaar?
Kloot, maar hij gebruikte het al wel langer geloof ik.
Laffe huichelaar
pi_175836704
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nogmaals, geef me 1 voorbeeld waar baudet door een van zijn politieke tegenstanders 1 op 1 is gelinkt aan strafbare feiten
Waarom moet het exact dezelfde situatie zijn dan? Het gaat mij puur om de verzinsels en valse insinuaties. Of dat van een politicus, de media of figuren hier komt maakt voor mij geen verschil.
pi_175836720
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet hoor. Maar de daadwerkelijke schenking dateert toch van begin dit jaar?
Blijkbaar heb ik de feiten nog niet helemaal op rijtje. Neemt niet weg dat de link met CETA onzin blijft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175836726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:40 schreef Vesz het volgende:

[..]

Waarom moet het exact dezelfde situatie zijn dan? Het gaat mij puur om de verzinsels en valse insunuaties. Of dat van een politicus, de media of figuren hier komt maakt voor mij geen verschil.
Omdat je van een politicus hogere standaarden mag verwachten qua uitspraken dan van media die een blaadje moeten vullen, zou ik zeggen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:42:07 #196
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836754
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:40 schreef Vesz het volgende:

[..]

Waarom moet het exact dezelfde situatie zijn dan? Het gaat mij puur om de verzinsels en valse insunuaties. Of dat van een politicus, de media of figuren hier komt maakt voor mij geen verschil.
Nou op zich heb ik van een partijleider in onze tweede kamer wel iets hogere verwachtingen dan van een 99.999 of een nattekat.

Dat maakt dus wel degelijk uit. Maar de media is ook goed hoor, maar wordt baudet op deze wijze zonder enige onderbouwing en op basis van bewust foutieve informatie beschuldigd van crimineel gedrag?
Laffe huichelaar
pi_175836758
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Omdat je van een politicus hogere standaarden mag verwachten qua uitspraken dan van media die een blaadje moeten vullen, zou ik zeggen.
Inderdaad. Dat onderscheid lijkt wat lastig bij de figuren die politiek vooral als een soort voetbalwedstrijd benaderen.
pi_175836762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:40 schreef Vesz het volgende:

[..]

Waarom moet het exact dezelfde situatie zijn dan? Het gaat mij puur om de verzinsels en valse insunuaties. Of dat van een politicus, de media of figuren hier komt maakt voor mij geen verschil.
Dat maakt een wereld van verschil. Beschuldigingen van een Kamerlid wegen logischerwijs zwaarder dan wanneer ze afkomstig zijn van een random FOK!ker of Joop-columnist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175836775
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou op zich heb ik van een partijleider in onze tweede kamer wel iets hogere verwachtingen dan van een 99.999 of een nattekat.
Wat zou ik precies insinueren met betrekking tot Baudet?
pi_175836812
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik de feiten nog niet helemaal op rijtje. Neemt niet weg dat de link met CETA onzin blijft.
Wat voor motivatie heeft d66 om tegen te stemmen... Dat is altijd ver te zoeken in de poltiitek. Waarom stemmen sommige partijen voor en waarom tegen... Ik wil nog meer transparantie.
pi_175836839
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:44 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat voor motivatie heeft d66 om tegen te stemmen... Dat is altijd ver te zoeken in de poltiitek. Waarom stemmen sommige partijen voor en waarom tegen... Ik wil nog meer transparantie.
Dat is destijds uitgebreid toegelicht door D66. Die partij worstelde daar immers logischerwijs ook nogal mee.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:45:29 #202
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175836860
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat zou ik precies insinueren met betrekking tot Baudet?
Helemaal niks

Ik heb ook hogere verwachtingen van verkozen volksvertegenwoordigers dan van mezelf, Ludachrist, remlof, 2thxm en Mr.Major hoor, dus het was niet eens persoonlijk bedoeld. Jij bent de luidste vertegenwoordiger van het 'anti'geluid, that's all
Laffe huichelaar
pi_175836865
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is destijds uitgebreid toegelicht door D66. Die partij worstelde daar immers logischerwijs ook nogal mee.
Tegen alle referendums dus zins ze in het kabinet zitten.
pi_175836952
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:44 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat voor motivatie heeft d66 om tegen te stemmen... Dat is altijd ver te zoeken in de poltiitek. Waarom stemmen sommige partijen voor en waarom tegen... Ik wil nog meer transparantie.
Wacht even.

CETA moet geratificeerd worden door alle lidstaten van de EU, niet alleen Nederland. Onze Tweede Kamer is al voornemens er mee in te stemmen, zeker in de huidige samenstelling. Een eventueel referendum kan daar niets aan veranderen. We hebben immers gezien dat het kabinet z'n reet af kan vegen met de uitslag.

Dus dan krijgt Pechtold een appartement cadeau zodat hij een referendum weg kan stemmen waar het kabinet helemaal niet aan is gebonden?

Goed verhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175836977
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:45 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Tegen alle referendums dus zins ze in het kabinet zitten.
Nee.
pi_175837001
MinPres twitterde op vrijdag 15-12-2017 om 15:52:16 Baudet wil Omtzigt als premier, die persoonlijk MH-17 debat frustreerde. Wat verzwijgt Baudet nog meer voor het volk met betrekking tot Poetin. Wij van de VVD eisen openheid over Baudets Russische connecties. https://t.co/ACmIPlc8qJ reageer retweet
Zou hier ook prima vallen, zoiets.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:51:09 #207
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175837027
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wacht even.

CETA moet geratificeerd worden door alle lidstaten van de EU, niet alleen Nederland. Onze Tweede Kamer is al voornemens er mee in te stemmen, zeker in de huidige samenstelling. Een eventueel referendum kan daar niets aan veranderen. We hebben immers gezien dat het kabinet z'n reet af kan vegen met de uitslag.

Dus dan krijgt Pechtold een appartement cadeau zodat hij een referendum weg kan stemmen waar het kabinet helemaal niet aan is gebonden?

Goed verhaal.
Cadeau van een gepensioneerd manneke die daar zelf geen enkel belang bij heeft
Laffe huichelaar
pi_175837047
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wacht even.

CETA moet geratificeerd worden door alle lidstaten van de EU, niet alleen Nederland. Onze Tweede Kamer is al voornemens er mee in te stemmen, zeker in de huidige samenstelling. Een eventueel referendum kan daar niets aan veranderen. We hebben immers gezien dat het kabinet z'n reet af kan vegen met de uitslag.

Dus dan krijgt Pechtold een appartement cadeau zodat hij een referendum weg kan stemmen waar het kabinet helemaal niet aan is gebonden?

Goed verhaal.
Ik vind al dat je een goed punt aansnijdt.

Het is inderdaad een beetje ver gezocht. En Baudet moet niet al te simpele populistische tweets gaan posten.
pi_175837050
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:50 schreef Ludachrist het volgende:
MinPres twitterde op vrijdag 15-12-2017 om 15:52:16 Baudet wil Omtzigt als premier, die persoonlijk MH-17 debat frustreerde. Wat verzwijgt Baudet nog meer voor het volk met betrekking tot Poetin. Wij van de VVD eisen openheid over Baudets Russische connecties. https://t.co/ACmIPlc8qJ reageer retweet
Zou hier ook prima vallen, zoiets.
_O-
Wat een grap. :D
Make my day!
  dinsdag 19 december 2017 @ 13:52:33 #210
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175837066
FvD hoort 2x Canada en die denkt dat hun achterban wel labiel en dom genoeg is om er dan in te trappen als ze die link leggen.

Het ergst is nog dat ik die achterban hier als een soort pavlovreactie ook alleen maar in de verdediging zie schieten als de stupiditeit van deze tweet aangekaart wordt. Hij lijkt dus nog gelijk te krijgen ook, men slikt het
Laffe huichelaar
pi_175837109
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:45 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Helemaal niks

Ik heb ook hogere verwachtingen van verkozen volksvertegenwoordigers dan van mezelf, Ludachrist, remlof, 2thxm en Mr.Major hoor, dus het was niet eens persoonlijk bedoeld. Jij bent de luidste vertegenwoordiger van het 'anti'geluid, that's all
OK, je haalt dit soort grappen namelijk wel vaker uit. Geeft bepaalde figuren hier weer een mooi excuus om te trollen en de persoonlijke aanval te kiezen. Aandachtspuntje dus.
pi_175837131
Benieuwd naar de Kamervragen van het FvD hierover trouwens, dat lijkt mij een mooie plek om dit aan te kaarten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175837147
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:52 schreef timmmmm het volgende:
FvD hoort 2x Canada en die denkt dat hun achterban wel labiel en dom genoeg is om er dan in te trappen als ze die link leggen.

Het ergst is nog dat ik die achterban hier als een soort pavlovreactie ook alleen maar in de verdediging zie schieten als de stupiditeit van deze tweet aangekaart wordt. Hij lijkt dus nog gelijk te krijgen ook, men slikt het
Make my day!
pi_175837167
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:51 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Cadeau van een gepensioneerd manneke die daar zelf geen enkel belang bij heeft
In het brein van complotdenkers kan hij natuurlijk zijn aangestuurd door de Canadese regering, die een beroep doet op zijn patriottistische inborst.

Lekker je appartement afstaan aan de voorman van een partij die toch al groot voorstander is van CETA. Gehaaide gasten, die Canadezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175837220
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:54 schreef Ludachrist het volgende:
Benieuwd naar de Kamervragen van het FvD hierover trouwens, dat lijkt mij een mooie plek om dit aan te kaarten.
Hoho, dat begint wel heel erg op werken te lijken. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 13:58:23 #216
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175837242
:O
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:01:10 #217
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175837303
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:58 schreef Nattekat het volgende:
:O
Sterke, inhoudelijke reactie weer op deze ontwikkeling.
Laffe huichelaar
pi_175837316
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoho, dat begint wel heel erg op werken te lijken. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Stel je voor dat hij in debat moet over zijn bijzondere beschuldigingen. Dat zou wel weer erg pijnlijk uitvallen.
pi_175837353
Waarom kreeg Baudet eigenlijk zoveel procent van de stemmen?

Wilders stond niet eens meer op de lijst?
pi_175837365
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:02 schreef Odaiba het volgende:
Waarom kreeg Baudet eigenlijk zoveel procent van de stemmen?

Wilders stond niet eens meer op de lijst?
Omdat FvD een zeer vocale achterban heeft, vooral op het internet. Wilders is passé.

De personen na de nummer 5 zijn niet bekend gemaakt trouwens. Dus misschien was Geert wel gewoon zesde of zo.
pi_175837380
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:02 schreef Odaiba het volgende:
Waarom kreeg Baudet eigenlijk zoveel procent van de stemmen?

Wilders stond niet eens meer op de lijst?
Heb jij Wilders het afgelopen jaar iets zien doen dan, behalve verongelijkt twitteren, een halve week campagne voeren en ongeveer 15 zetels verliezen t.o.v. de peilingen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175837409
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heb jij Wilders het afgelopen jaar iets zien doen dan, behalve verongelijkt twitteren, een halve week campagne voeren en ongeveer 15 zetels verliezen t.o.v. de peilingen?
Ik zie hem af en toe voorbij komen bij Pownews, maar dat is dan ook het enige. Wat is er met die man gebeurd... Ik denk dat de PVV over 10 jaar passé is, zou het niet.
pi_175837433
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik zie hem af en toe voorbij komen bij Pownews, maar dat is dan ook het enige. Wat is er met die man gebeurd... Ik denk dat de PVV over 10 jaar passé is, zou het niet.
Zolang Baudet er is zie ik Wilders wel steeds meer terrein verliezen, ja.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175837436
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:02 schreef Odaiba het volgende:
Waarom kreeg Baudet eigenlijk zoveel procent van de stemmen?

Wilders stond niet eens meer op de lijst?
Baudet is druk bezig Wilders in alles te vervangen. Logischerwijs loopt de online achterban ook naar hem over. Dat zie je ook al langer goed terug bij de peilingen van De Hond en EenVandaag.
pi_175837459
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Stel je voor dat hij in debat moet over zijn bijzondere beschuldigingen. Dat zou wel weer erg pijnlijk uitvallen.
Zeker als ze dan vragen waarom hij dit heel verschrikkelijk vindt, maar ondertussen wél 5 ton cash wil kunnen incasseren van anonieme donateurs zonder dat dat ergens vermeld hoeft te worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175837460
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:04 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Ik zie hem af en toe voorbij komen bij Pownews, maar dat is dan ook het enige. Wat is er met die man gebeurd... Ik denk dat de PVV over 10 jaar passé is, zou het niet.
Ik denk dat het al een tijd aan de gang is. Wilders heeft gewoon niet zo veel opties behalve zijn vaste trucje van steeds iets zeggen wat een stukje spraakmakender is dan de vorige rel en dan met alle media-aandacht zijn partij promoten. Alleen werkt dat niet meer sinds CDA en VVD allebei naar rechts zijn opgeschoven en met FvD een daadwerkelijk alternatief bestaat.
pi_175837498
En Wilders heeft zo nadrukkelijk aangestuurd op niet-regeren door geen verkiezingsprogramma op te stellen en andere partijen uit te sluiten dat het echt voor iedereen duidelijk is dat hij nooit iets gaat bereiken. Dat is in mijn ogen een enorme fout geweest van de PVV want daarmee haal je alle reden weg om nog op die partij te stemmen.
pi_175837531
PVV is als partij ook echt nauwelijks geëvolueerd. Geen leden, geen jongeren partije, geen onderzoeksbureau... Dingen die FvD wel al vanaf het begin af aan heeft opgebouwd.

Verder is internet gewoon super belangrijk om de kiezers te bereiken inderdaad.

Ik heb nooit PVV gestemt, wel over nagedacht, maar ik ben net voor de vorige verkiezingen totaal van de PVV afgestapt.

.
pi_175837738
Als je "gestemd" niet kunt spellen begrijp ik dat de PVV hebt overwogen.
pi_175837875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:08 schreef Odaiba het volgende:
PVV is als partij ook echt nauwelijks geëvolueerd. Geen leden, geen jongeren partije, geen onderzoeksbureau... Dingen die FvD wel al vanaf het begin af aan heeft opgebouwd.

Verder is internet gewoon super belangrijk om de kiezers te bereiken inderdaad.

Ik heb nooit PVV gestemt, wel over nagedacht, maar ik ben net voor de vorige verkiezingen totaal van de PVV afgestapt.

.
PVV heeft Wilders en z'n quasi-grappige speeches. Zonder Wilders stort het ineen en Wilders heeft het lichaam van een 80-jarige.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175837886
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:16 schreef Tchock het volgende:
Als je "gestemd" niet kunt spellen begrijp ik dat de PVV hebt overwogen.
Kom op. Dit is onzin en je weet het :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 14:23:57 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175837928
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Kom op. Dit is onzin en je weet het :D
Alles om maar de FvD en aanhang belachelijk te kunnen maken. Dat toneelstukje moet je toch wel door hebben inmiddels?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175837943
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:16 schreef Tchock het volgende:
Als je "gestemd" niet kunt spellen begrijp ik dat de PVV hebt overwogen.
Nou nou nou....Ik heb soms problemen met spelling, net als een hoop andere mensen...Die moeten maar niet meer mogen stemmen. Dom volk!
pi_175837966
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles om maar de FvD en aanhang belachelijk te kunnen maken. Dat toneelstukje moet je toch wel door hebben inmiddels?
Mwoah. Tchock is het niet eens met FvD. Ik ken hem een klein beetje. Maar volgens mij staat hij daar wel boven.
pi_175837974
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles om maar de FvD en aanhang belachelijk te kunnen maken. Dat toneelstukje moet je toch wel door hebben inmiddels?
Dat gaat niet eens over het FvD, maar over de PVV.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175837982
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles om maar de FvD en aanhang belachelijk te kunnen maken. Dat toneelstukje moet je toch wel door hebben inmiddels?
Uh, ik maakte de PVV belachelijk, jankbal. Daarnaast was het overduidelijk een grap aangezien driekwart van Nederland geen werkwoordspelling beheerst.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 14:27:38 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175838038
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:25 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mwoah. Tchock is het niet eens met FvD. Ik ken hem een klein beetje. Maar volgens mij staat hij daar wel boven.
Bovenstaande reactie doet me toch het tegenovergestelde vermoeden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175838055
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles om maar de FvD en aanhang belachelijk te kunnen maken. Dat toneelstukje moet je toch wel door hebben inmiddels?
Als je goed leest wordt hier de PVV belachelijk gemaakt. Nu snap ik de grote overeenkomsten tussen PVV en FvD maar betwijfel of jij het zo bedoelt :P
pi_175838079
Ik begrijp dat humor verboden is bij het Forum. Mijn oprechte excuses. Het laatste wat ik wil is Nattekat een reden geven om weer in de slachtofferrol te springen.
pi_175838135
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:29 schreef Tchock het volgende:
Ik begrijp dat humor verboden is bij het Forum. Mijn oprechte excuses. Het laatste wat ik wil is Nattekat een reden geven om weer in de slachtofferrol te springen.
Niet generaliseren alsjeblieft.
pi_175838148
Goed Nederlands taalgebruik valt onder onze Nederlandse Waarden.

Gaarne hier op letten.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 14:35:48 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175838196
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:29 schreef Tchock het volgende:
Ik begrijp dat humor verboden is bij het Forum. Mijn oprechte excuses. Het laatste wat ik wil is Nattekat een reden geven om weer in de slachtofferrol te springen.
Tuurlijk joh, in een topic waar mensen met een andere mening zwartmaken de vaste gang van zaken is, moet ik nu gaan geloven dat het één grote grap was. De manier waarop je nu ook weer aan het reageren bent zegt meer dan genoeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175838230
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, in een topic waar mensen met een andere mening zwartmaken de vaste gang van zaken is, moet ik nu gaan geloven dat het één grote grap was. De manier waarop je nu ook weer aan het reageren bent zegt meer dan genoeg.
Kijk toch even buiten je slachtofferrol, het was de PVV die werd aangevallen.
pi_175838242
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, in een topic waar mensen met een andere mening zwartmaken de vaste gang van zaken is, moet ik nu gaan geloven dat het één grote grap was. De manier waarop je nu ook weer aan het reageren bent zegt meer dan genoeg.
Zelfs als het geen grap was, dan was het gericht jegens PVV en niet FvD. :P Man man man ongelofelijk jij.
pi_175838264
Baudet beschuldigt Pechtold openlijk van corruptie.

Nattekat:

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:58 schreef Nattekat het volgende:
:O
Iemand maakt een grapje over de PVV.

Nattekat:
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alles om maar de FvD en aanhang belachelijk te kunnen maken. Dat toneelstukje moet je toch wel door hebben inmiddels?
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, in een topic waar mensen met een andere mening zwartmaken de vaste gang van zaken is, moet ik nu gaan geloven dat het één grote grap was. De manier waarop je nu ook weer aan het reageren bent zegt meer dan genoeg.
Prioriteiten op orde.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:39:49 #246
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175838265
Ik merk dat er weer een minderheid is die zich snel aangevallen voelt. Tijd om deze jongen maar weer eens te installeren:

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175838295
Echt aanwinst voor deze reeks, die Nattekat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 14:42:17 #248
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175838301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zelfs als het geen grap was, dan was het gericht jegens PVV en niet FvD. :P Man man man ongelofelijk jij.
Ik ben zwaar en zwaar verzuurd door dat zielige gedrag van anderen, dan kan je het me lastig aanrekenen dat zo'n luchtige post erdoorheen glipt. Zeker als ook die post verstopt zit in een lading stront.

Als je nou op een normale manier gereageerd had vervolgens...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175838317
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik ben zwaar en zwaar verzuurd door dat zielige gedrag van anderen, dan kan je het me lastig aanrekenen dat zo'n luchtige post erdoorheen glipt. Zeker als ook die post verstopt zit in een lading stront.

Als je nou op een normale manier gereageerd had vervolgens...
Geef nou gewoon je fout toe in plaats van het op mij of anderen af te schuiven, meneer Het Slachtoffer. _O-
pi_175838345
Nou, klaar dan.
Interessante vraag aan 99.999, Tchock en Koos: Zijn er standpunten van FvD waar jullie het mee eens zijn?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 14:45:06 #251
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175838353
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:39 schreef Ludachrist het volgende:
Baudet beschuldigt Pechtold openlijk van corruptie.

Nattekat:

[..]

Iemand maakt een grapje over de PVV.

Nattekat:

[..]


[..]

Prioriteiten op orde.
Die :O had niks met Pechtold te maken, maar met dat hypocriete haantjesgedrag van FvD-haters. Ik weet dat je me graag wil betrappen op hypocrisie, maar ga geen dingen verzinnen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 14:45:44 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175838364
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geef nou gewoon je fout toe in plaats van het op mij of anderen af te schuiven, meneer Het Slachtoffer. _O-
En weer persoonlijk worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175838383
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die :O had niks met Pechtold te maken, maar met dat hypocriete haantjesgedrag van FvD-haters. Ik weet dat je me graag wil betrappen op hypocrisie, maar ga geen dingen verzinnen.
Dit gaat niet over hypocrisie, gewoon over je prioriteiten. Daarom zeg ik ook 'prioriteiten op orde' en niet 'hypocriet gedrag'.

Verder probeer ik je heus niet te betrappen op hypocrisie hoor, je standpunten zijn vrij consequent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 14:48:02 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175838420
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit gaat niet over hypocrisie, gewoon over je prioriteiten. Daarom zeg ik ook 'prioriteiten op orde' en niet 'hypocriet gedrag'.

Verder probeer ik je heus niet te betrappen op hypocrisie hoor, je standpunten zijn vrij consequent.
Wat heeft dit met prioriteiten te maken :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175838451
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:44 schreef Monopoly het volgende:
Nou, klaar dan.
Interessante vraag aan 99.999, Tchock en Koos: Zijn er standpunten van FvD waar jullie het mee eens zijn?
Jazeker zijn die er. Ik denk dat het Forum zeer ver van mij afstaat, maar het blijft altijd een gemeenschappelijk deel over natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld de roep om transparantie en strikter scheiden van politiek en zakenwereld een goed idee. Ik heb niet zo veel met die uiterst vermoeiende retoriek over het partijkartel maar ik vind wel dat een politicus niet, of in elk geval niet direct, aan de slag moet kunnen gaan bij een bedrijf dat onder zijn ministeriële verantwoordelijkheid viel, bijvoorbeeld. Digitaal stemmen in de Tweede Kamer vind ik ook een puik plan (mede omdat partijen als FvD kostbare tijd verspillen door overal hoofdelijke stemmingen voor aan te vragen).

Verder voel ik wel wat voor de gekozen burgemeester en het verhogen van de kwaliteit van het openbaar bestuur (geen idee hoe FvD dat wil bereiken, maar ik ben er niet tegen). Daarnaast ben ik voor legalisatie van softdrugs en het verbeteren van verslavingszorg.
pi_175838474
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En weer persoonlijk worden.
Het was al persoonlijk toen jij me verweet het FvD belachelijk te maken omwille van een grap over een andere partij. Nu ligt het aan reacties van anderen of mijn reactie op jouw fout. Tsja, kan ik verder ook weinig aan doen.

Wat mij betreft is deze kneuzige "discussie" wel klaar overigens.
pi_175838477
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:44 schreef Monopoly het volgende:
Nou, klaar dan.
Interessante vraag aan 99.999, Tchock en Koos: Zijn er standpunten van FvD waar jullie het mee eens zijn?
Ongetwijfeld. Die zijn er altijd.

Maar het feit dat het FvD pleit voor een Nexit en dat Baudet er dubieuze vrienden op nahoudt (spreken tijdens de IJzerwake en ontmoeten met prominente extreem-rechtse Europeanen) wegen voor mij veel zwaarder. Daardoor zou ik nooit FvD kunnen stemmen of voorstander kunnen zijn van kabinetsdeelname van het Forum.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175838523
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat heeft dit met prioriteiten te maken :?
Nou, ik vind je collega's beschuldigen van omkoping best een ding, zeg maar. Dat zou ik dan een hoge prioriteit geven om aandacht aan te geven.

Een grapje over de PVV scoort op die schaal dan weer heel laag. Daar zou ik me niet zo druk over maken.

Jij lijkt het om te draaien. Je reageert in zijn geheel niet op Baudet die Pechtold uitmaakt voor landverrader, maar zodra iemand een grap maakt over de PVV schiet je uit je slof omdat je je aangevallen voelt. Dan heb je je prioriteiten niet echt op orde.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175838562
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jazeker zijn die er. Ik denk dat het Forum zeer ver van mij afstaat, maar het blijft altijd een gemeenschappelijk deel over natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld de roep om transparantie en strikter scheiden van politiek en zakenwereld een goed idee.
Pleit het FvD voor meer transparantie? Waarom wil Baudet dan dat het maximum bedrag voor anonieme giften aan politieke partijen wordt verhoogd naar een half miljoen euro?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175838612
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jazeker zijn die er. Ik denk dat het Forum zeer ver van mij afstaat, maar het blijft altijd een gemeenschappelijk deel over natuurlijk. Ik vind bijvoorbeeld de roep om transparantie en strikter scheiden van politiek en zakenwereld een goed idee. Ik heb niet zo veel met die uiterst vermoeiende retoriek over het partijkartel maar ik vind wel dat een politicus niet, of in elk geval niet direct, aan de slag moet kunnen gaan bij een bedrijf dat onder zijn ministeriële verantwoordelijkheid viel, bijvoorbeeld. Digitaal stemmen in de Tweede Kamer vind ik ook een puik plan (mede omdat partijen als FvD kostbare tijd verspillen door overal hoofdelijke stemmingen voor aan te vragen).

Verder voel ik wel wat voor de gekozen burgemeester en het verhogen van de kwaliteit van het openbaar bestuur (geen idee hoe FvD dat wil bereiken, maar ik ben er niet tegen). Daarnaast ben ik voor legalisatie van softdrugs en het verbeteren van verslavingszorg.
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Die zijn er altijd.

Maar het feit dat het FvD pleit voor een Nexit en dat Baudet er dubieuze vrienden op nahoudt (spreken tijdens de IJzerwake en ontmoeten met prominente extreem-rechtse Europeanen) wegen voor mij veel zwaarder. Daardoor zou ik nooit FvD kunnen stemmen of voorstander kunnen zijn van kabinetsdeelname van het Forum.
Duidelijk. Ik zou dat overigens ook niet vragen natuurlijk :)
Vond het wel interessant omdat jullie beide stevig (en overigens vaak ook terecht) kritisch zijn.
pi_175838640
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pleit het FvD voor meer transparantie? Waarom wil Baudet dan dat het maximum bedrag voor anonieme giften aan politieke partijen wordt verhoogd naar een half miljoen euro?
Ja, dat weet ik ook niet. Lijkt me zeer kwalijk en het bereikt alleen maar dat partijen (buitenlandse) invloed geheim kunnen houden. Wat mij betreft moet elke partij aan het eind van het jaar elke euro die gedoneerd is kunnen verantwoorden.
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:00:08 #262
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175838724
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Pleit het FvD voor meer transparantie? Waarom wil Baudet dan dat het maximum bedrag voor anonieme giften aan politieke partijen wordt verhoogd naar een half miljoen euro?
Omdat Baudet graag uiteten gaat en nou eenmaal een dure smaak heeft. Het gepeupel hoeft ook niet alles te weten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 15:06:26 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175838919
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, ik vind je collega's beschuldigen van omkoping best een ding, zeg maar. Dat zou ik dan een hoge prioriteit geven om aandacht aan te geven.

Een grapje over de PVV scoort op die schaal dan weer heel laag. Daar zou ik me niet zo druk over maken.

Jij lijkt het om te draaien. Je reageert in zijn geheel niet op Baudet die Pechtold uitmaakt voor landverrader, maar zodra iemand een grap maakt over de PVV schiet je uit je slof omdat je je aangevallen voelt. Dan heb je je prioriteiten niet echt op orde.
Ik denk dat niet niet meer dan terecht is om de gang van zaken rond die gift in twijfel te trekken. Het erbij betrekken van het referendum is dan weer gigantisch vergezocht, maar voor jullie reacties geldt precies hetzelfde. Dan heb ik ook nog eens een even grote hekel aan Pechtold als jij aan Baudet hebt, en het cirkeltje is rond.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175838948
Ik heb het trouwens even gecontroleerd met de openbare gegevens over 2015-2017
https://www.rijksoverheid(...)de-kamerverkiezingen

Geen enkele partij kreeg een gift van meer dan ¤500.000. Dat wil zeggen dat dat met Baudets plan alle giften aan alle partijen anoniem zouden kunnen worden.

Wat is daar zijn uitleg over? Het enige wat ik online veel lees is:

quote:
,,Voor 4500 euro kun je net met een paar man fatsoenlijk uit eten!,’’ zei hij op een bijeenkomst over dat onderwerp. Hij wil juist ruim baan voor anonieme gevers. ,,Ga maar eens eten met je campagneteam van twintig man.’’ (..) Baudet: ,,Ik snap dat mensen die wat centjes hebben en een partij steunen dat niet in de krant willen hebben.’’

Privacy gaat voor transparantie, bevestigt hij tegen het AD. ,,Joh, dit zijn gewoon kartel-beschermende maatregelen, want Nederlanders durven niet snel aan te geven dat ze nieuwe partijen steunen.’’
Naast dat Baudet zich van zijn meest elitaire kant toont wat me nogal tegen de borst stuit is het op geen enkele manier een rechtvaardiging om alle partijdonaties geheim te maken. Hierdoor wordt het totaal onduidelijk hoe een partij gefinancierd is en wie er mogelijk invloed heeft gekocht. En de partij die hier het meest van profiteert is volgens mij de PVV, want die hebben juist zeer grote buitenlandse donoren in tegenstelling tot de "kartel"-partijen.
pi_175839049
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik denk dat niet niet meer dan terecht is om de gang van zaken rond die gift in twijfel te trekken. Het erbij betrekken van het referendum is dan weer gigantisch vergezocht, maar voor jullie reacties geldt precies hetzelfde.
En je hebt niet zoiets van 'hey, vervelend stukje framing van Thierry dit keer, voor iemand die daar zegt zo'n hekel aan te hebben is dat niet netjes'.

quote:
Dan heb ik ook nog eens een even grote hekel aan Pechtold als jij aan Baudet hebt, en het cirkeltje is rond.
Welke cirkel? Wat? Eh?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 15:14:34 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175839134
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En je hebt niet zoiets van 'hey, vervelend stukje framing van Thierry dit keer, voor iemand die daar zegt zo'n hekel aan te hebben is dat niet netjes'.
Framing wil ik het niet noemen, eerder een vergezochte complottheorie.

quote:
[..]

Welke cirkel? Wat? Eh?
Dat ik het me logischerwijs meer aantrek als een medestander wordt zwartgemaakt dan die kwal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175839135
Ik vind het wel een interessant vraagstuk.
Heeft hij dat overigens gezegd als standpunt of in een dialoog/filosofisch gesprek? Maar het strookt natuurlijk niet helemaal met meer transparantie. Maar aan de andere kant weer wel met privacy. Ik vind het lastig maar wel interessant
pi_175839204
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:14 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind het wel een interessant vraagstuk.
Heeft hij dat overigens gezegd als standpunt of in een dialoog/filosofisch gesprek? Maar het strookt natuurlijk niet helemaal met meer transparantie. Maar aan de andere kant weer wel met privacy. Ik vind het lastig maar wel interessant
Het was een gesprek met alle andere partijen en hij heeft het daarna nog bevestigd, dus ik vat het op als standpunt.

https://www.ad.nl/politie(...)r-partijen~a9a61dc8/

En het strookt inderdaad met privacy. Maar in dit geval willen we júist geen privacy, daarom zijn de regels überhaupt ingevoerd. Openheid en transparantie over geldstromen van en naar volksvertegenwoordigers is een groot goed in een democratie. Ik vind het echt extreem schimmig dat Baudet daar als enige (met de PVV) tegen is.

Blijkbaar zijn er donateurs die Baudet niet in de openheid wil hebben, en die doneren bovendien bedragen die groter zijn dan wat elke andere partij ontvangt, en Baudet noemt dat "wat centjes".
  dinsdag 19 december 2017 @ 15:22:15 #269
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175839356
Het valt te begrijpen. Baudet heeft een tijd lang (meer dan een jaar) geleefd op het geld van (buitenlandse) donateurs die nadrukkelijk gevraagd hadden dat hun namen niet openbaar werden. Een groot deel van de campagne is ook door (anonieme) donateurs betaald. Daar zaten donateurs bij die bij "gevestigde partijen" geen voeten aan de grond kregen.

Baudet heeft met zijn twee zetels nauwelijks aanspraak op de subsidiestromen die beschikbaar zijn voor politieke partijen. Als Baudet zijn huidige campagnemomentum vol wil houden dan is hij aangewezen op het aanboren van nieuwe donateurs. Dat was ook de strategie achter de afgelopen maanden. Als het partijkartel nu alle donateurs openbaar wil hebben, werkt die strategie niet meer. Daarnaast zal Baudet ook verantwoording af moeten leggen over waarom hij geld heeft aangenomen van een paar meer "opmerkelijke" financiers.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175839383
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Framing wil ik het niet noemen, eerder een vergezochte complottheorie.
Als we bij Baudet een vergezochte complottheorie aanhalen, zoals dat hij een seksist is en dat tweeten, is dat dan framing of niet?

Want ik krijg de indruk dat we hier wel van mening over verschillen.

quote:
Dat ik het me logischerwijs meer aantrek als een medestander wordt zwartgemaakt dan die kwal.
Wilders is een medestander?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 15:26:26 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175839476
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als we bij Baudet een vergezochte complottheorie aanhalen, zoals dat hij een seksist is en dat tweeten, is dat dan framing of niet?

Want ik krijg de indruk dat we hier wel van mening over verschillen.

[..]

Wilders is een medestander?
Het is framing zodra je het als feit brengt en iedereen dat 'feit' probeert wijs te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175839563
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is framing zodra je het als feit brengt en iedereen dat 'feit' probeert wijs te maken.
En die tweet brengt hij niet als feit?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175839576
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:14 schreef Monopoly het volgende:
Ik vind het wel een interessant vraagstuk.
Heeft hij dat overigens gezegd als standpunt of in een dialoog/filosofisch gesprek? Maar het strookt natuurlijk niet helemaal met meer transparantie. Maar aan de andere kant weer wel met privacy. Ik vind het lastig maar wel interessant
Privacy vind ik minder belangrijk als het gaat om partijen die ons land besturen.

Als een partij tonnen ontvangt van twijfelachtige lobbyclubs, dan vind ik dat de bevolking dat moet weten. Het gaat hier immers om de politiek, die besluiten neemt die invloed hebben op ons allemaal.

Stel dat de VVD een zak geld krijgt van multinationals en vervolgens besluit de partij om de dividendbelasting te schrappen. Dat zou een overweging kunnen zijn om voortaan geen VVD meer te stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175839590
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:22 schreef Ryon het volgende:
Het valt te begrijpen. Baudet heeft een tijd lang (meer dan een jaar) geleefd op het geld van (buitenlandse) donateurs die nadrukkelijk gevraagd hadden dat hun namen niet openbaar werden. Een groot deel van de campagne is ook door (anonieme) donateurs betaald. Daar zaten donateurs bij die bij "gevestigde partijen" geen voeten aan de grond kregen.

Baudet heeft met zijn twee zetels nauwelijks aanspraak op de subsidiestromen die beschikbaar zijn voor politieke partijen. Als Baudet zijn huidige campagnemomentum vol wil houden dan is hij aangewezen op het aanboren van nieuwe donateurs. Dat was ook de strategie achter de afgelopen maanden. Als het partijkartel nu alle donateurs openbaar wil hebben, werkt die strategie niet meer. Daarnaast zal Baudet ook verantwoording af moeten leggen over waarom hij geld heeft aangenomen van een paar meer "opmerkelijke" financiers.
Exact, daar vreesde ik al voor. Schimmige figuren kopen macht en Baudet wil dat graag in het duister laten. Maar in plaats van dat toe te geven komt hij aan met bullshit over het kartel en dat een etentje meer dan vijf ruggen kost.

Met die kennis lees je sommige standpunten heel anders. Bijvoorbeeld:
quote:
Digitaal stemmen via individuele stemkastjes in de Tweede Kamer waarbij het stemgedrag van Kamerleden eenvoudig online te volgen is voor iedereen.
Dan kunnen de donateurs gemakkelijk zien of ze waar voor hun geld krijgen.
pi_175839667
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Privacy vind ik minder belangrijk als het gaat om partijen die ons land besturen.

Als een partij tonnen ontvangt van twijfelachtige lobbyclubs, dan vind ik dat de bevolking dat moet weten. Het gaat hier immers om de politiek, die besluiten neemt die invloed hebben op ons allemaal.

Stel dat de VVD een zak geld krijgt van multinationals en vervolgens besluit de partij om de dividendbelasting te schrappen. Dat zou een overweging kunnen zijn om voortaan geen VVD meer te stemmen.
Dat ben ik ook zeker met je eens. Ik bekeek het meer vanuit particuliere hoek. Maar inderdaad, er lopen genoeg schimmige lobby clubs rond en gek genoeg hoor je er nooit wat over, terwijl het enorm naïef zou zijn om te denken dat er geen beïnvloeding is door bedrijven en soms onfrisse types in Den Haag
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 15:34:41 #276
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175839676
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En die tweet brengt hij niet als feit?
Wat hij letterlijk zegt is makkelijk te controleren. Dat hij tussen de regels door wat impliceert is meer als vermoeden te zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175839710
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat ben ik ook zeker met je eens. Ik bekeek het meer vanuit particuliere hoek. Maar inderdaad, er lopen genoeg schimmige lobby clubs rond en gek genoeg hoor je er nooit wat over, terwijl het enorm naïef zou zijn om te denken dat er geen beïnvloeding is door bedrijven en soms onfrisse types in Den Haag
Ben je er dan ook voor om het transparanter te maken? Er zijn ook stemmen om de ¤4.500 als grens voor anonieme giften te verlagen of zelfs af te schaffen.
pi_175839724
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:34 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat ben ik ook zeker met je eens. Ik bekeek het meer vanuit particuliere hoek. Maar inderdaad, er lopen genoeg schimmige lobby clubs rond en gek genoeg hoor je er nooit wat over, terwijl het enorm naïef zou zijn om te denken dat er geen beïnvloeding is door bedrijven en soms onfrisse types in Den Haag
Particuliere donateurs hebben recht op privacy. Vandaar dat die gewaarborgd is voor giften tot 4.500 euro. Lijkt mij een prima bedrag.

Wordt het meer, dan heb je waarschijnlijk niet langer te maken met een enthousiaste kiezer die zijn partij een steun in de rug wil geven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175839774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ben je er dan ook voor om het transparanter te maken? Er zijn ook stemmen om de ¤4.500 als grens voor anonieme giften te verlagen of zelfs af te schaffen.
Afschaffen vind ik maar niets. Ik vind het ook lastig om te zeggen dat 4500 een prima bedrag is. Dat is voor mij echt enorm veel geld, maar voor sommigen een schijntje.
Transparantie ben ik altijd wel voor, en ook in dezen zie ik ook zeker wel heil in transparantie boven een X bedrag. Ik vind het zelf moeilijk om X in te vullen.

Zijn er overigens lijsten openbaar van alle bedragen boven de 4500 of moet dat met een WOB aangevraagd worden ofzo? Ik heb geen idee.
pi_175839784
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat hij letterlijk zegt is makkelijk te controleren. Dat hij tussen de regels door wat impliceert is meer als vermoeden te zien.
Als je zegt 'Baudet is een seksist' is dat ook makkelijk te controleren. Dat is het ding van feiten, die kun je gewoon controleren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175839799
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:39 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Afschaffen vind ik maar niets. Ik vind het ook lastig om te zeggen dat 4500 een prima bedrag is. Dat is voor mij echt enorm veel geld, maar voor sommigen een schijntje.
Transparantie ben ik altijd wel voor, en ook in dezen zie ik ook zeker wel heil in transparantie boven een X bedrag. Ik vind het zelf moeilijk om X in te vullen.

Zijn er overigens lijsten openbaar van alle bedragen boven de 4500 of moet dat met een WOB aangevraagd worden ofzo? Ik heb geen idee.
Die zijn openbaar, te raadplegen via: https://www.rijksoverheid(...)de-kamerverkiezingen

Er zijn drie overzichten, eentje van giften aan kandidaten en partijen boven ¤4500 en eentje van schulden boven ¤25.000 van partijen.
pi_175839937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die zijn openbaar, te raadplegen via: https://www.rijksoverheid(...)de-kamerverkiezingen

Er zijn drie overzichten, eentje van giften aan kandidaten en partijen boven ¤4500 en eentje van schulden boven ¤25.000 van partijen.
Bedankt! FvD heeft voor de verkiezingen 1 keer een bedrag boven de 4500,- ontvangen, namelijk 10.000 euro zie ik.
pi_175839987
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 11:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het wordt ingewikkelder, duurder en dus minder aantrekkelijk. Gaat ons dus gewoon vrij veel welvaart kosten. Dat is natuurlijk een keuze, welvaart inleveren voor de illusie van meer soevereiniteit. Doen de Britten nu ook.
Het is inderdaad een illusie als je de EU verlaat maar vervolgens aan alles blijft meebetalen. Dat is de kant waar de UK naartoe gaat en de brexiteers zijn er woedend om.
pi_175839994
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:46 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Bedankt! FvD heeft voor de verkiezingen 1 keer een bedrag boven de 4500,- ontvangen, namelijk 10.000 euro zie ik.
Van iemand uit een pittoresk bergdorpje in Andorra. Bijzonder. :P
pi_175840000
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Van iemand uit een pittoresk bergdorpje in Andorra. Bijzonder. :P
Ja :D
pi_175840017
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja :D
Oh, trouwens, de gever is deze:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_de_Haze_Winkelman

Dat adres lijkt me niet te kloppen. Of is een vakantiewoning of zo.
pi_175840069
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Alsof "de handel" de enige component is. Er lijkt wel eens gedacht te worden dat men dan maar zelf wat handelsakkoordjes afsluit en dat dat het dan is. De EU is in elk detail van elke denkbare sector verweven. Van Justitie tot de luchtvaart, van medicijnen tot voedsel, van btw tot mensenrechten; daar volledig en in één keer uittreden gaat belachelijk veel energie en dus welvaart kosten en voor wat precies. Dan kan je zeggen: "maar we gaan op die gebieden natuurlijk wel samenwerken", maar zo werkt het natuurlijk niet. Daar komt het VK nu ook rap achter.
Ik geloof best dat we op de korte termijn wat moeten inleveren, maar ik vind dat soevereiniteit best wat geld mag kosten.
Ik zie het gewoon niet zitten om een onbeduidende provincie te worden in een Europese superstaat, op de lange termijn kan ons dat ook heel wat kosten maar daar hoor je niemand over.
pi_175840123
Woont de voorzitter van de Kandidatenselectiecommissie van FvD echt in Andorra? Of hebben ze gelogen in het giftenregister? Kan er verder geen woord over vinden.
pi_175840141
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:44 schreef Monopoly het volgende:
Nou, klaar dan.
Interessante vraag aan 99.999, Tchock en Koos: Zijn er standpunten van FvD waar jullie het mee eens zijn?
Dat zijn er niet zo heel gek veel. Het grootste deel is vrij kort door de bocht of vanuit die eeuwige slachtofferrol. Of het komt neer op met geld strooien, prachtig natuurlijk meer geld naar studenten maar als je niet vertelt hoe je dat wil betalen kan ik er niet zoveel mee. Verminderen van de bureaucratie in de zorg, prachtig en ongetwijfeld heel erg nodig maar als je dan kijkt naar de concrete maatregelen die ze voorstellen in hun zorgparagraaf, dan komt dat juist weer neer op meer in regels gieten en blijven de concrete voorstellen voor afschaffen van regels beperkt tot het met vette letters schrijven van het woord afgeschaft.
Meer transparantie ben ik natuurlijk helemaal voor. Net als een effectievere overheid, moderner drugsbeleid of de inzet op duurzame groei. Maar het blijft vaak allemaal zo mager.
pi_175840180
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Die zijn er altijd.

Maar het feit dat het FvD pleit voor een Nexit en dat Baudet er dubieuze vrienden op nahoudt (spreken tijdens de IJzerwake en ontmoeten met prominente extreem-rechtse Europeanen) wegen voor mij veel zwaarder. Daardoor zou ik nooit FvD kunnen stemmen of voorstander kunnen zijn van kabinetsdeelname van het Forum.
En dit ook, het is een partij die heel bewust constant de grenzen van het betamelijke opzoekt en ze regelmatig over gaat. Voor een bepaalde groep kiezers vast heel aantrekkelijk. Ik heb er echter niet zo veel mee.
pi_175840328
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is inderdaad een illusie als je de EU verlaat maar vervolgens aan alles blijft meebetalen. Dat is de kant waar de UK naartoe gaat en de brexiteers zijn er woedend om.
Ik snap dat ze er woedend om zijn maar een fatsoenlijk alternatief leveren ze ook niet. Dat is een beetje het hele eieren eten rondom die Brexit. Grote woorden en heel blij na de uitslag maar geen idee hoe ze daarna verder willen gaan.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 19 december 2017 @ 16:10:10 #292
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175840475
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als je zegt 'Baudet is een seksist' is dat ook makkelijk te controleren. Dat is het ding van feiten, die kun je gewoon controleren.
Controleren en bevestigen, want dat was gewoon waar. Dat Baudet en seksist zou zijn is een directe beschuldiging met een flinke dosis onderbuik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:17:55 #293
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175840666
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Controleren en bevestigen, want dat was gewoon waar. Dat Baudet en seksist zou zijn is een directe beschuldiging met een flinke dosis onderbuik.
En een zeer goed bekeken Quote filmpje waarin Baudet hoogstpersoonlijk bevestigd dat zijn opvattingen seksistisch zijn.

https://twitter.com/CiskaRippen/status/852927270608130051
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_175840679
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik snap dat ze er woedend om zijn maar een fatsoenlijk alternatief leveren ze ook niet. Dat is een beetje het hele eieren eten rondom die Brexit. Grote woorden en heel blij na de uitslag maar geen idee hoe ze daarna verder willen gaan.
Wie is ze? De mensen die het moeten doen zijn voornamelijk remainers.
Het is een (opzettelijke) fout geweest om May aan te wijzen als leider van de conservatieven.
In een radioprogramma werd haar pas geleden nog gevraagd of ze met de kennis van nu nog steeds remain zou stemmen.
Ze stotterde en hakkelde en stamelde maar een fatsoenlijk antwoord kwam er niet.
Kortom ze gelooft er niet in dus is zij de verkeerde persoon om Brexit in goede banen te leiden.
pi_175840841
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wie is ze? De mensen die het moeten doen zijn voornamelijk remainers.
Het is een (opzettelijke) fout geweest om May aan te wijzen als leider van de conservatieven.
In een radioprogramma werd haar pas geleden nog gevraagd of ze met de kennis van nu nog steeds remain zou stemmen.
Ze stotterde en hakkelde en stamelde maar een fatsoenlijk antwoord kwam er niet.
Kortom ze gelooft er niet in dus is zij de verkeerde persoon om Brexit in goede banen te leiden.
De grote oproerkraaiers achter de Brexitcampagne wisten niet hoe snel ze moesten opgeven toen bleek dat Brexit had gewonnen. Dus moesten de meer serieuze politici het wel oppakken.
In tussentijd zijn ze overigens bepaald nog niet met werkbare alternatieven gekomen.
In de (pro-Brexit) tabloids probeert men nu zelfs de deal van May als erg goed te verkopen.

Ofwel men heeft geen idee...
pi_175840947
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De grote oproerkraaiers achter de Brexitcampagne wisten niet hoe snel ze moesten opgeven toen bleek dat Brexit had gewonnen. Dus moesten de meer serieuze politici het wel oppakken.
In tussentijd zijn ze overigens bepaald nog niet met werkbare alternatieven gekomen.
In de (pro-Brexit) tabloids probeert men nu zelfs de deal van May als erg goed te verkopen.

Ofwel men heeft geen idee...
Boris Johnson en Andrea Leadsom waren twee Brexit kandidaten die streden om het leiderschap van de conservatieven. Helaas is May naar voren geschoven, beetje vreemd dat jij dan vind dat de brexiteers het maar hebben opgegeven.
pi_175840983
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 15:31 schreef Tchock het volgende:

Dan kunnen de donateurs gemakkelijk zien of ze waar voor hun geld krijgen.
Dat stemmen in de kamer moeten ze echt aanpakken, dat kan niet meer. Waarom Mogen wij, de burgers niet zien, wat onze volksvertegenwoordigers stemmen?Ja, dat kan wel, dan moeten we, ook heel ouderwets, hoofdelijk stemmen.

Ik zou dat digitaal stemmen en door wie, juist heel graag willen. Maarja, snap dat het lastig is met al die partij democratie.
pi_175841063
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Boris Johnson en Andrea Leadsom waren twee Brexit kandidaten die streden om het leiderschap van de conservatieven. Helaas is May naar voren geschoven, beetje vreemd dat jij dan vind dat de brexiteers het maar hebben opgegeven.
Johnson nam daarin een zeer bijzondere rol op zich. Sowieso begon men in het Brexit-kamp elkaar vrolijk in de rug te steken zodra ze daar de kans voor kregen.
Was gewoon een bende zonder veel visie. En ook nu nog is er eigenlijk geen enkele visie.
pi_175841299
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat stemmen in de kamer moeten ze echt aanpakken, dat kan niet meer. Waarom Mogen wij, de burgers niet zien, wat onze volksvertegenwoordigers stemmen?Ja, dat kan wel, dan moeten we, ook heel ouderwets, hoofdelijk stemmen.

Ik zou dat digitaal stemmen en door wie, juist heel graag willen. Maarja, snap dat het lastig is met al die partij democratie.
Hier ben ik het ook mee eens ja.
pi_175841300
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:33 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Dat stemmen in de kamer moeten ze echt aanpakken, dat kan niet meer. Waarom Mogen wij, de burgers niet zien, wat onze volksvertegenwoordigers stemmen?Ja, dat kan wel, dan moeten we, ook heel ouderwets, hoofdelijk stemmen.

Ik zou dat digitaal stemmen en door wie, juist heel graag willen. Maarja, snap dat het lastig is met al die partij democratie.
Welk probleem bespeur je dan precies? Als er hoofdelijk gestemd is kun je precies terugzien wie wat gestemd heeft. Voor onderwerpen die vrij "veilig" zijn wordt er per fractie gestemd, dan stemt de fractievoorzitter namens de gehele fractie. Uiteraard kun je dan niet zien wie wat stemt, want verreweg de meeste leden brengen helemaal geen stem uit (materieel, formeel wel natuurlijk). Maar elk lid kan een hoofdelijke stemming aanvragen over een onderwerp.

Dus ik snap je punt niet helemaal "dat wij burgers niet mogen zien, wat onze volksvertegenwoordigers stemmen".

Digitaal stemmen zoals de FvD voorstelt zou alleen de rompslomp van het hoofdelijk stemmen terugbrengen, wat natuurlijk prima is. Het wrange is dan wel een beetje dat juist de FvD erg veel hoofdelijke stemmingen aanvraagt sinds ze in de kamer zitten. :P
pi_175841341
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De EU is er vrij duidelijk over dat je als lid niet de lusten krijgt zonder de lasten. Als je eruit gaat kun je wel de lusten krijgen zonder de lasten maar dan tegen extra kosten dan voorheen en zonder de (minimale) EU inspraak die je had. Het levensonderhoud wordt duurder maar je kunt de samenleving weer meer inrichten zoals je zelf wilt. Dit is precies hoe het functioneert in Noorwegen en Zwitserland.
Maar op welke onderdelen functioneert de samenleving nu dankzij de EU nu dusdanig slecht dat je de soevereiniteit terug wilt en er die extra lasten wel voor over hebt?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')