abonnement Unibet Coolblue
pi_176831738
quote:
Nicotine is weliswaar zelf niet kankerverwekkend, maar een deel van de nicotine wordt in een zoogdierenlichaam omgezet in nitrosaminen. Daaruit ontstaan kankerverwekkende stoffen. Nicotine zelf is dus een bron – niet het vuur, niet de rook. De concentratie nitrosaminen in dampers is 97 procent lager dan in rokers, maar dat is voldoende om verontrustende schade te veroorzaken, vonden de onderzoekers.
niks aan de hand dus
pi_176831751
quote:
3% nitrosaminen ten opzichte van de 100% in sigaretten?
I'll take it.

Beetje net als al die andere onderzoeken, waarbij ze de zelfde schadelijke stoffen aantreffen als in sigaretten; de concentratie is vele malen lager.

Dampen is ook niet bedoeld als een niet schadelijk alternatief voor roken.
Het is een MINDER schadelijk alternatief.
Schadereductie is hier het toverwoord.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 30 januari 2018 @ 06:13:38 #78
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176832388
En wederom een bunch of bullshit, brought to you by hem who are sponsored by big tobacco.

DNA schade.. Mijn tweede hoofd zegt van niet.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176834824
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 06:13 schreef Sounddragon het volgende:
En wederom een bunch of bullshit, brought to you by hem who are sponsored by big tobacco.

DNA schade.. Mijn tweede hoofd zegt van niet.
Ja dat kan je over elk artikel wel zeggen, begrijp me niet verkeerd, ik ben pro vapen, en 97% minder nitrosamines klinkt goed. Maar niettemin kunnen we dat niet over elk artikel roepen.
pi_176840341
Hier ook een damper. Sinds kort de vaporesso revenger aangeschaft. Erg fijne damper. Daarnaast maak ik me vloeistof zelf. Dat scheelt erg in de kosten want de revenger slurpt flink
  dinsdag 30 januari 2018 @ 22:28:02 #81
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176850673
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 10:50 schreef jakosi het volgende:

[..]

Ja dat kan je over elk artikel wel zeggen, begrijp me niet verkeerd, ik ben pro vapen, en 97% minder nitrosamines klinkt goed. Maar niettemin kunnen we dat niet over elk artikel roepen.
Die laatste alinea.. says it all.

Al zoooooooooveel van die onzin langs zien komen de laatste jaren.. publicaties genoeg die gewoon goed onderbouwd zijn en steek houden, maar sommige dingen komen gewoon té vaak terug, en daarmee vallen ze door de mand.

Ik ben helemaal niet van mening dat het inhaleren van wel- of niet plantaardige propyleenglycol goed voor je is, of 100% niet schadelijk voor je zou zijn, maar ze leggen het er te dik bovenop..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 30 januari 2018 @ 23:33:02 #82
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_176852377
Toch leuk om die beginnende pennetje weer te zien... deze technologie is gelukkig heel hard vooruit gegaan :)
pi_176853113
quote:
Nicotine is weliswaar zelf niet kankerverwekkend, maar een deel van de nicotine wordt in een zoogdierenlichaam omgezet in nitrosaminen. Daaruit ontstaan kankerverwekkende stoffen. Nicotine zelf is dus een bron – niet het vuur, niet de rook. De concentratie nitrosaminen in dampers is 97 procent lager dan in rokers, maar dat is voldoende om verontrustende schade te veroorzaken, vonden de onderzoekers.
Zit ik me net iets over af te vragen; De nicotine in pleisters en kauwgum. Word die ook (deels) omgezet in nitrosamine?
In welke concentratie?
En wat voor effect heeft dat dan op ons lichaam?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:45:12 #84
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_176869805
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2018 13:30 schreef julian6 het volgende:
Leuk hoe er hier op newbies wordt gereageerd. Ik heb overigens nergens gezegd te willen stoppen met roken.
Niet alleen op newbies hoor. ;)

In deze thread is het negeren van mongolen helaas noodzakelijk.

Ik heb zelf geen ervaring met het apparaat wat je linkt. Wil je het alleen maar proberen dan zou je het best kunnen testen voor 10 Euro. Maar handiger is wellicht om te kijken of er een stenen winkel in je omgeving is waar je gewoon meerdere dingen kunt testen.

Hoe het refill systeem werkt weet ik niet precies. Cartridges zijn niet bepaald populair in de dampwereld.

Wil je iets goedkoops om het langere tijd thuis uit te proberen dan zou ik je aanraden om bv deze te doen. https://www.rookwinkel.nl(...)110-starter-set.html

Is slechts een paar euro duurder maar heeft gewoon een simpel vulsysteem en Eleaf is een betrouwbaar en groot merk itt Zenzations. Hier kun je elke smaak liquid in gooien die je wilt en ben je niet afhankelijk van cartridges.

Ik ben zelf destijds begonnen met een vergelijkbaar apparaat en was daar erg tevreden over. Inmiddels heb ik wel een hele berg andere gear maar ik ben bijna 2,5 jaar rookvrij en het eerste pennetje heeft daar aan bijgedragen gedurende de 2 a 3 maanden dat ik hem heb gebruikt.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_176869813
Mensen die hier wel eens een tabaksmaak dampen?
Ik heb wel eens iets van RY4 gedampt, beetje karamel/vanille achtig, niet echt tabak.
Zoek iets naast mijn mierzoete liquids.
  woensdag 31 januari 2018 @ 20:52:57 #86
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_176870040
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:45 schreef mtchel112 het volgende:
Mensen die hier wel eens een tabaksmaak dampen?
Ik heb wel eens iets van RY4 gedampt, beetje karamel/vanille achtig, niet echt tabak.
Zoek iets naast mijn mierzoete liquids.
Ik damp nog wel enkele tabakssmaakjes van Club Aroma, gekocht bij Savevape. Ze hebben daar 100+ verschillende smaakjes tabak ofzo. Sommige zijn okay, sommige niet. Is nogal persoonlijk. Verder vind ik Am4A van Inawera heel goed te dampen, Nutty Princess & Gold Ducat van hetzelfde merk zijn ook okay, al denk ik dat ik van die twee geen nieuw aroma ga halen als het huidige op is.

indien je zelf mixed; deze vind ik behoorlijk lekker;

http://e-liquid-recipes.com/recipe/1415693/Goofy%27s%20Juice

Simpel receptje, behoorlijke smaakvol.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_176871656
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 06:13 schreef Sounddragon het volgende:
En wederom een bunch of bullshit, brought to you by hem who are sponsored by big tobacco.

DNA schade.. Mijn tweede hoofd zegt van niet.
DOOR HET VAPEN IS ER EEN DERDE ARM UIT MIJN NAVEL GEGROEID
  woensdag 31 januari 2018 @ 21:50:03 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_176871786
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:44 schreef PartyHard het volgende:

[..]

DOOR HET VAPEN IS ER EEN DERDE ARM UIT MIJN NAVEL GEGROEID
Goffer, dan kun je je dripper vullen terwijl je staat te pissen, das vet handig jongeh!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_176872080
quote:
14s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Goffer, dan kun je je dripper vullen terwijl je staat te pissen, das vet handig jongeh!
Tegenwoordig ben ik meer een squonker dan een dripper :+

Hmm, wicken tijdens het pissen...
pi_176880254
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Niet alleen op newbies hoor. ;)

In deze thread is het negeren van mongolen helaas noodzakelijk.

Ik heb zelf geen ervaring met het apparaat wat je linkt. Wil je het alleen maar proberen dan zou je het best kunnen testen voor 10 Euro. Maar handiger is wellicht om te kijken of er een stenen winkel in je omgeving is waar je gewoon meerdere dingen kunt testen.

Hoe het refill systeem werkt weet ik niet precies. Cartridges zijn niet bepaald populair in de dampwereld.

Wil je iets goedkoops om het langere tijd thuis uit te proberen dan zou ik je aanraden om bv deze te doen. https://www.rookwinkel.nl(...)110-starter-set.html

Is slechts een paar euro duurder maar heeft gewoon een simpel vulsysteem en Eleaf is een betrouwbaar en groot merk itt Zenzations. Hier kun je elke smaak liquid in gooien die je wilt en ben je niet afhankelijk van cartridges.

Ik ben zelf destijds begonnen met een vergelijkbaar apparaat en was daar erg tevreden over. Inmiddels heb ik wel een hele berg andere gear maar ik ben bijna 2,5 jaar rookvrij en het eerste pennetje heeft daar aan bijgedragen gedurende de 2 a 3 maanden dat ik hem heb gebruikt.
Top bedankt ^O^
pi_176912483
Vandaag USA tobacco van aramax geprobeerd, je proeft in de nasmaak wel tabak maar niet echt enthausiast. Ook spearmint van flavourtec, die is echt heerlijk!
  zaterdag 3 februari 2018 @ 04:29:50 #92
24329 KNAK
ff w88,......
pi_176921274
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 21:59 schreef PartyHard het volgende:

[..]

Tegenwoordig ben ik meer een squonker dan een dripper :+

Welke mod?
Gbox?
Pulse?

Het enige wat ik nog niet gedaan heb wat dampen betreft is een squonkbox gebruiken. Nu er meer gereguleerde modjes (zoals die gbox, maar 38 eurotjes) met o.a. dual batterij-mogelijkheid uitgebracht worden ben ik toch beetje benieuwd.
Dat nieuwsgierige gevoel is onlangs nog een beetje aangedikt door sinds kort weer eens een RDA in gebruik te hebben genomen; de Drop, en die is heul erg lekker :P

Vraag me alleen af of het nou daadwerkelijk zo veel handiger/beter is dan gewoon te drippen. Zo kan ik tenminste mn triple/quad batterij boxjes blijven gebruiken. Squonken zal denk ik ook meer aandacht vergen dan wanneer er een R(D)TA gebruikt wordt; te veel knijpen en je zit onder de liquid wat het on-the-go gebruik minder interessant maakt en een gebruik van een tank beter is. Wat smaak betreft hoef ik denk ik ook niet te gaan squonken; of je sap nou van benee of van boven je wick bereikt.. dus wat is er zo veel beter aan? (probeer mijzelf 38 eur te besparen :p)
Mai pben rai~!
pi_176923830
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 04:29 schreef KNAK het volgende:

[..]

...sinds kort weer eens een RDA in gebruik te hebben genomen; de Drop, ...
Die is bij mij ook inkomend :+
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 13:51:01 #94
24329 KNAK
ff w88,......
pi_176926440
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:24 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Die is bij mij ook inkomend :+
Ik ben normaal niet zo van de rda's meer maar al die heisa erover is toch wel waar. Het hangt wel sterk van je build af heb ik duidelijk kunnen merken; eerste build 7 wraps 3.5mm fused clapton.. wel lekker maar beetje hetzelfde als wat ik altijd al met rda's heb ervaren.
Tweede build een spaced fused clapton met 6 wraps en deze deed de smaak een flinke sprong nemen.

Erg tevreden, al is dat constant flesje bij de hand hebben toch iets waar ik me overheen moet zetten

Je hebt denk ik de eerste release van deze RDA net als ik ( zijn de nieuwere )
en die jij gaat krijgen zal gewoonweg niet normaal dicht te krijgen zijn. Die O-ringen zitten zo strak dat je bang bent de 510 connectie naar de klote trekt/duwt als je de topcap eraf/erop haalt/zet, ook al lube je ze met wat juice. Gewoon de bovenste O-ring er af halen, nog steeds strak maar normaal, acceptabel strak

[ Bericht 2% gewijzigd door KNAK op 03-02-2018 14:00:53 ]
Mai pben rai~!
pi_176927922
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:51 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik ben normaal niet zo van de rda's meer maar al die heisa erover is toch wel waar. Het hangt wel sterk van je build af heb ik duidelijk kunnen merken; eerste build 7 wraps 3.5mm fused clapton.. wel lekker maar beetje hetzelfde als wat ik altijd al met rda's heb ervaren.
Tweede build een spaced fused clapton met 6 wraps en deze deed de smaak een flinke sprong nemen.
[ afbeelding ]
Erg tevreden, al is dat constant flesje bij de hand hebben toch iets waar ik me overheen moet zetten

Je hebt denk ik de eerste release van deze RDA net als ik ( zijn de nieuwere )
en die jij gaat krijgen zal gewoonweg niet normaal dicht te krijgen zijn. Die O-ringen zitten zo strak dat je bang bent de 510 connectie naar de klote trekt/duwt als je de topcap eraf/erop haalt/zet, ook al lube je ze met wat juice. Gewoon de bovenste O-ring er af halen, nog steeds strak maar normaal, acceptabel strak
Als ik dat filmpje zie, heb ik goede hoop; ik verwacht de gun metal :P
ETA op Fastech is 5 februari en dan nog 10 tot 20 dagen voordat 'ie hier is.

[ Bericht 1% gewijzigd door marc0871 op 03-02-2018 15:10:51 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_176928867
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 04:29 schreef KNAK het volgende:

[..]

Welke mod?
Gbox?
Pulse?

Het enige wat ik nog niet gedaan heb wat dampen betreft is een squonkbox gebruiken. Nu er meer gereguleerde modjes (zoals die gbox, maar 38 eurotjes) met o.a. dual batterij-mogelijkheid uitgebracht worden ben ik toch beetje benieuwd.
Dat nieuwsgierige gevoel is onlangs nog een beetje aangedikt door sinds kort weer eens een RDA in gebruik te hebben genomen; de Drop, en die is heul erg lekker :P

Vraag me alleen af of het nou daadwerkelijk zo veel handiger/beter is dan gewoon te drippen. Zo kan ik tenminste mn triple/quad batterij boxjes blijven gebruiken. Squonken zal denk ik ook meer aandacht vergen dan wanneer er een R(D)TA gebruikt wordt; te veel knijpen en je zit onder de liquid wat het on-the-go gebruik minder interessant maakt en een gebruik van een tank beter is. Wat smaak betreft hoef ik denk ik ook niet te gaan squonken; of je sap nou van benee of van boven je wick bereikt.. dus wat is er zo veel beter aan? (probeer mijzelf 38 eur te besparen :p)
Ik gebruik de Vandyvape Pulse Box inderdaad. Het voordeel vind ik dat je niet constant een flesje hoeft te dragen, je hebt gewoon een 8 ml knijpflesje in de mod zitten :D

Het is natuurlijk wel waar dat als je te veel knijpt, de juice uit de airflow gaat lopen, maar dit heb je natuurlijk ook als je teveel dript bij een RDA.

Hoe veel je squonkt, is natuurlijk ook afhankelijk van de RDA die je gebruikt, ik heb de Vandyvape mesh RDA (die ontzettend veel katoen gebruikt :P), hierbij is 2 keer knijpen meer dan voldoende.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:00:49 #97
24329 KNAK
ff w88,......
pi_176929079
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:51 schreef PartyHard het volgende:

[..]

Ik gebruik de Vandyvape Pulse Box inderdaad. Het voordeel vind ik dat je niet constant een flesje hoeft te dragen, je hebt gewoon een 8 ml knijpflesje in de mod zitten :D

Het is natuurlijk wel waar dat als je te veel knijpt, de juice uit de airflow gaat lopen, maar dit heb je natuurlijk ook als je teveel dript bij een RDA.

Hoe veel je squonkt, is natuurlijk ook afhankelijk van de RDA die je gebruikt, ik heb de Vandyvape mesh RDA (die ontzettend veel katoen gebruikt :P), hierbij is 2 keer knijpen meer dan voldoende.
Het teveel knijpen en flooden zal misschien wel meevallen, met name doordat de pin (wat ik heb kunnen zien) bij een aantal rda's iets hoger gelegen is... na het knijpen zuigt ie al het overtollige weer terug het flesje in.
Uiteraard moet je ook opletten wanneer je het er gewoon van bovenaf naar beneden flikkert dat het niet lekt, maar daarom zal ik dus nooit met een dripper in de auto/op pad gaan en pak ik een tank.
Als ik dan toch alleen maar een RDA thuis gebruik vraag ik me af wat dan de toegevoegde waarde is van een squonker.

Er zit al een gbox in de winkelwagen, ben alleen nog niet dat drempeltje over dat ik hem daadwerkelijk koop :p

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:04 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Als ik dat filmpje zie, heb ik goede hoop; ik verwacht de gun metal :P
ETA op Fastech is 5 februari en dan nog 10 tot 20 dagen voordat 'ie hier is.

jij hebt al de nieuwe lading? solid color Drop?? Heb ze nog niet kunnen vinden(?)
Mai pben rai~!
pi_176929132
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:00 schreef KNAK het volgende:

[..]

jij hebt al de nieuwe lading? solid color Drop?? Heb ze nog niet kunnen vinden(?)
https://www.fasttech.com/search?authentic%20drop%20rda
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 16:06:27 #99
24329 KNAK
ff w88,......
pi_176929204
quote:
damn..

heb iets te vroeg besteld...

Ik heb https://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_969894.html
19 eurotjes, geen geld

Hopelijk heb je wel MAP toegepast op jouw order
Mai pben rai~!
pi_176929303
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:06 schreef KNAK het volgende:

[..]

damn..

heb iets te vroeg besteld...

Ik heb https://www.gearbest.com/rebuildable-atomizers/pp_969894.html

Hopelijk heb je wel MAP toegepast op jouw order
Toen ik hem ging bestellen, stond het er niet meer bij, dus ik dacht dat de actie voorbij was.
De volgende dag zag ik het wel weer staan :? ;(
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')