abonnement Unibet Coolblue
  zondag 17 december 2017 @ 21:41:28 #101
370431 drakin
vurig typje
pi_175796506
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

De zorginkoop zoals zorgverzekeraars dat op dit moment doen maakt dat er gesneden moet worden. Loonsom snijden is effectief, maar leidt tot deze situatie.
Snijden in investeringen lukt bijna niet immers nieuwe behandelmethoden en technieken zijn duur, en als je die nieuwe dingen niet biedt contracteert de verzekeraar ook niet.
Dus het is allemaal de schuld van de raboba.... zorgverzekeraar
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_175796508
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:39 schreef fietsie het volgende:

[..]

De zorginkoop zoals zorgverzekeraars dat op dit moment doen maakt dat er gesneden moet worden. Loonsom snijden is effectief, maar leidt tot deze situatie.
Snijden in investeringen lukt bijna niet immers nieuwe behandelmethoden en technieken zijn duur, en als je die nieuwe dingen niet biedt contracteert de verzekeraar ook niet.
Ze háten in ieder geval allemaal Wouter Bos, dat heb ik wel vaak gehoord daar :+
pi_175796511
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:37 schreef drakin het volgende:

[..]

O goedzo, gefeliciteerd iig, er zijn maar weinig die via vrijwilligerswerk werk vinden
ik heb geluk gehad dat ik direct een kans kreeg om me te bewijzen, heb op allerlei soorten locaties diensten opgepakt en na een heleboel jaren kregen ook flexkrachten de kans om een EVCtraject te doen. Het scheelt ook wel dat dit werk echt heel erg bij me past, het gaat me heel natuurlijk af.
  zondag 17 december 2017 @ 21:42:58 #104
370431 drakin
vurig typje
pi_175796543
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:39 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik ik soms ook, die zitten half tegen een burout aan soms.
Of hebben de 2e of 3e burnout al te pakken.

Ik mocht ooit 1 middag bij een opening van iets nieuws stoelmassages gegeven aan personeel, en dat terwijl het ziekenhuis daar echt als laatste geld aan uitgeeft.

Ontspannen personeel...ben je gek ofzo?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 17 december 2017 @ 21:45:18 #105
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175796621
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:41 schreef drakin het volgende:

[..]

Dus het is allemaal de schuld van de raboba.... zorgverzekeraar
Het hele model hoe zorgkosten worden vergoed maakt dat er hele rare situaties aan het ontstaan zijn.

Aan de kant van de zorgverleners zou ouderwets factureren (dus alleen geld, geen details over de behandeling) het meest efficient zijn, maar dan is er altijd weer de suggestie (of praktijk) van fraude.

Aan de kant van de zorgverzekeraar zou preventie, beheersing en genezing juist een betere financiering zijn, alleen dan moeten tig zorgpartijen samen bedragen gaan "delen". Ook moeilijk.

En zo zijn er nog tig invalshoeken te belichten, met voor- en nadelen.

Maar wat er op dit moment gebeurt is hard snijden en daarna kaasschaven, zodat investeren en meegaan met nieuwe medische ontwikkelingen wel mogelijk blijft.
En helaas (en zeer onterecht) komt de pijn dan bij de verpleging.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_175796654
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:42 schreef drakin het volgende:

[..]

Of hebben de 2e of 3e burnout al te pakken.

Ik mocht ooit 1 middag bij een opening van iets nieuws stoelmassages gegeven aan personeel, en dat terwijl het ziekenhuis daar echt als laatste geld aan uitgeeft.

Ontspannen personeel...ben je gek ofzo?
Tja......maar goed misschien moeten ze maar eens gaan staken ofzo.....

ik weet het anders ook niet.......
  zondag 17 december 2017 @ 21:47:12 #107
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175796711
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:45 schreef FANN het volgende:

[..]

Tja......maar goed misschien moeten ze maar eens gaan staken ofzo.....

ik weet het anders ook niet.......
Daar tref je alleen patienten mee. Heeft echt geen zin.

Een grote stelselherziening, en dan echt heel fundamenteel, zou kunnen. Alleen dat kost de eerste 3 a 4 jaar miljarden aan ombouw-kosten. En die hebben we als NL ook niet op de plank liggen.

En ook daar zijn de accountantsbureau's, consultancy firma's en top-ambtenaren degenen die een mooi leven ervan hebben.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 17 december 2017 @ 21:47:58 #108
370431 drakin
vurig typje
pi_175796737
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:45 schreef fietsie het volgende:

[..]

Het hele model hoe zorgkosten worden vergoed maakt dat er hele rare situaties aan het ontstaan zijn.

Aan de kant van de zorgverleners zou ouderwets factureren (dus alleen geld, geen details over de behandeling) het meest efficient zijn, maar dan is er altijd weer de suggestie (of praktijk) van fraude.

Aan de kant van de zorgverzekeraar zou preventie, beheersing en genezing juist een betere financiering zijn, alleen dan moeten tig zorgpartijen samen bedragen gaan "delen". Ook moeilijk.

En zo zijn er nog tig invalshoeken te belichten, met voor- en nadelen.

Maar wat er op dit moment gebeurt is hard snijden en daarna kaasschaven, zodat investeren en meegaan met nieuwe medische ontwikkelingen wel mogelijk blijft.
En helaas (en zeer onterecht) komt de pijn dan bij de verpleging.
Het is een eeuwig durende cirkel die zo alleen maar erger wordt en de mens moet erdoor lijden
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 17 december 2017 @ 21:49:51 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175796805
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:47 schreef drakin het volgende:

[..]

Het is een eeuwig durende cirkel die zo alleen maar erger wordt en de mens moet erdoor lijden
Ik doe op dit moment naast mijn job een opleiding, waarbij we ook diep ingaan op financieringsmodellen en mogelijkheden tot verandering.

Vrijwel in alle positieve modellen praat je dan over ketenfinanciering: iemand heeft iets, en krijgt als het ware een rugzakje met geld waarmee alle stapjes in het proces bekostigd kunnen worden. (Van huisarts tot schoonmaakster thuis tot stoma verpleegkundige aan de deur en de speciale schoenmaker, apotheker enz).
Maar die 17% die in NL 80% van de zorgkosten maakt, die hebben niet 1 rugzakje, maar minstens 3 tot 5, met verschillende tijdspaden en dynamiek.
Het administreren wordt dan ook weer een hels en duur feest.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 17 december 2017 @ 21:52:51 #110
370431 drakin
vurig typje
pi_175796935
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik doe op dit moment naast mijn job een opleiding, waarbij we ook diep ingaan op financieringsmodellen en mogelijkheden tot verandering.

Vrijwel in alle positieve modellen praat je dan over ketenfinanciering: iemand heeft iets, en krijgt als het ware een rugzakje met geld waarmee alle stapjes in het proces bekostigd kunnen worden. (Van huisarts tot schoonmaakster thuis tot stoma verpleegkundige aan de deur en de speciale schoenmaker, apotheker enz).
Maar die 17% die in NL 80% van de zorgkosten maakt, die hebben niet 1 rugzakje, maar minstens 3 tot 5, met verschillende tijdspaden en dynamiek.
Het administreren wordt dan ook weer een hels en duur feest.
Lijkt me ook niet makkelijk om die cirkel te doorbreken, maar als iets zo doorgaat dan breekt de bubbel wel een keer.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_175796952
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:47 schreef fietsie het volgende:

[..]

Daar tref je alleen patienten mee. Heeft echt geen zin.

Een grote stelselherziening, en dan echt heel fundamenteel, zou kunnen. Alleen dat kost de eerste 3 a 4 jaar miljarden aan ombouw-kosten. En die hebben we als NL ook niet op de plank liggen.

En ook daar zijn de accountantsbureau's, consultancy firma's en top-ambtenaren degenen die een mooi leven ervan hebben.

Mijn nieuwe hart heeft ook en ton gekost of zoiets :@

maar jah, ik mocht niet weigeren ook :')

de dokter zei, Mevrouw we zijn hier om u beter te maken en niet om u dood te laten gaan.....

dus ik kan er niks aan doen, jullie zitten nog met me opgescheept :+
  zondag 17 december 2017 @ 21:54:44 #112
370431 drakin
vurig typje
pi_175797039
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:53 schreef FANN het volgende:

[..]

Mijn nieuwe hart heeft ook en ton gekost of zoiets :@

maar jah, ik mocht niet weigeren ook :')

de dokter zei, Mevrouw we zijn hier om u beter te maken en niet om u dood te laten gaan.....

dus ik kan er niks aan doen, jullie zitten nog met me opgescheept :+
Jij weet iig goed gebruik te maken van je verzekering.

Prijzig hartje ook, maar je bent het waard hoor lieve Fann, ik zit graag met jou opgescheept ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_175797084
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:54 schreef drakin het volgende:

[..]

Jij weet iig goed gebruik te maken van je verzekering.

Prijzig hartje ook, maar je bent het waard hoor lieve Fann, ik zit graag met jou opgescheept ^O^
:D da's lief O+ want ik ben de dure........ :P
pi_175797126
ik ben de dure voor de verzekering dan :+
  zondag 17 december 2017 @ 22:00:02 #115
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175797225
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:57 schreef FANN het volgende:
ik ben de dure voor de verzekering dan :+
Euh, nee?

Eenmalig een ton, waarbij als ik het me goed herinner ook de eerste 2 jaar nacontroles inzit.

Ik wil niet negatief / naar / anders niet-positief overkomen, maar er zijn mensen met bepaalde ziektebeelden waarbij er een enorm eindig perspectief is, die meer kosten per jaar... En dat ieder jaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 17 december 2017 @ 22:00:18 #116
370431 drakin
vurig typje
pi_175797241
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:57 schreef FANN het volgende:
ik ben de dure voor de verzekering dan :+
Verzekering hoort ook zo te werken, iedereen betaald en er zijn een paar die duur zijn en de meeste goedkoop, of maken er nauwelijks gebruik van.

Tenminste zo is me ooit een brandverzekering uitgelegd, daar wil je liever niet gebruik van maken, maar bij een zorgverzekering doet iedereen wel zijn stinkende best nog even wat dingen aan te schaffen die vergoed worden, medicijnen, doktersbezoekjes, wat alternatiefs, brilletje en nog even een steunzool.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 17 december 2017 @ 22:00:57 #117
370431 drakin
vurig typje
pi_175797271
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Euh, nee?

Eenmalig een ton, waarbij als ik het me goed herinner ook de eerste 2 jaar nacontroles inzit.

Ik wil niet negatief / naar / anders niet-positief overkomen, maar er zijn mensen met bepaalde ziektebeelden waarbij er een enorm eindig perspectief is, die meer kosten per jaar... En dat ieder jaar.
taaislijmziekte?

Die leven alleen niet lang
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 17 december 2017 @ 22:01:38 #118
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175797301
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:00 schreef drakin het volgende:

[..]

taaislijmziekte?

Die leven alleen niet lang
En veel kanker varianten. En een aantal andere longziekten. En diverse lever aandoeningen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_175797307
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Euh, nee?

Eenmalig een ton, waarbij als ik het me goed herinner ook de eerste 2 jaar nacontroles inzit.

Ik wil niet negatief / naar / anders niet-positief overkomen, maar er zijn mensen met bepaalde ziektebeelden waarbij er een enorm eindig perspectief is, die meer kosten per jaar... En dat ieder jaar.
ik snap niet wat ze zegt precies? :@
  zondag 17 december 2017 @ 22:03:19 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175797358
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:01 schreef FANN het volgende:

[..]

ik snap niet wat ze zegt precies? :@
Als ik het goed lees ben jij eenmalig "gerepareerd".

Er zijn veel ziektes waarbij bij het begin van de behandeling het duidelijk is dat de patient nooit meer beter wordt. En die kosten per jaar enorme bedragen; iets waar we als samenleving voor kiezen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 17 december 2017 @ 22:04:59 #121
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_175797417
Ben ik ff ingedut ben ik opeens een half uur bezig om terug te lezen and ongoing :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  zondag 17 december 2017 @ 22:07:27 #122
370431 drakin
vurig typje
pi_175797518
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:01 schreef fietsie het volgende:

[..]

En veel kanker varianten. En een aantal andere longziekten. En diverse lever aandoeningen.
Vreselijk om zoiets te hebben, dan moet je ook echt blij zijn dat er een verzekering is.

Na kanker moet je ook elk jaar terugkomen om te onderzoeken of het niet terugkomt, en helaas gebeurd dat vaak genoeg zodat je een 2e keer door die mallemolen moet
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  zondag 17 december 2017 @ 22:08:22 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_175797548
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:07 schreef drakin het volgende:

[..]

Vreselijk om zoiets te hebben, dan moet je ook echt blij zijn dat er een verzekering is.

Na kanker moet je ook elk jaar terugkomen om te onderzoeken of het niet terugkomt, en helaas gebeurd dat vaak genoeg zodat je een 2e keer door die mallemolen moet
I know; ik zit er op een dubbele manier middenin.
Aan de ene kant veel klussen voor het oncologiecentrum, aan de andere kant nu een drietal collega's die ziek zijn
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_175797650
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:03 schreef fietsie het volgende:

[..]

Als ik het goed lees ben jij eenmalig "gerepareerd".

Er zijn veel ziektes waarbij bij het begin van de behandeling het duidelijk is dat de patient nooit meer beter wordt. En die kosten per jaar enorme bedragen; iets waar we als samenleving voor kiezen.
Ah.......... je nu snap ik je :D
  zondag 17 december 2017 @ 22:12:16 #125
370431 drakin
vurig typje
pi_175797733
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 22:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

I know; ik zit er op een dubbele manier middenin.
Aan de ene kant veel klussen voor het oncologiecentrum, aan de andere kant nu een drietal collega's die ziek zijn
Toch niet met een burn out he?

Hadden ze kunnen voorkomen door mij in te huren :P
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')