abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 december 2017 @ 09:03:22 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175777461
KERST VERBIEDEN!!!!!! KERST IS RACISTISCH!!!!!!!!!!!!!!!

:') :') :') :') :') :')

quote:
Professor: Jingle Bells heeft racistische wortels

AMSTERDAM - Een Amerikaanse professor heeft zich de woede van veel Amerikanen op de hals gehaald nu haar onderzoek naar het liedje ’Jingle Bells’ over het internet zwerft. Het nummer zou in de 19e eeuw zijn gezongen door witte zangers die hun gezicht donker kleurden.



„De racistische oorsprong van Jingle Bells is subtiel en systematisch verwijderd uit de geschiedenis”, schrijft Kyna Hamill, theaterprofessor op de Boston Universiteit, volgens Fox News in haar studie.

Hamill begon de oorsprong van het liedje te onderzoeken omdat vier plaatsen het allereerste Jingle Bells ooit claimen. Waar is het nu écht ontstaan? Dat wilde Hamill weten. Gedurende haar onderzoek vond ze dat het eerste nummer, toen met de naam ’One Horse Open Sleigh’, werd opgevoerd door witte minstrelen (een soort zingende troubadours) in Boston die zichzelf zwart hadden gemaakt, met verbrande kurk. In de tekst en de muziek zouden nog sporen zitten van die racistische oorsprong.
’Nu niet meer racistisch’

Veel Amerikanen reageren boos. „Jingle Bells racistisch, White Christmas ook, Baby it’s cold outside is seksistisch”, schrijft iemand op Twitter. „Wat is er gebeurd met het Amerika waar ik ben opgegroeid, waar mensen niet elke dag wakker werden om iets te vinden waaraan ze aanstoot nemen?”

Professor Hamill heeft inmiddels aangegeven te balen van de ophef. „In 1857 werd het opgevoerd door ’blackface’ en toen was het racistisch”, zegt ze. „Ik heb nooit gezegd dat het nu racistisch is. Mijn punt was dat het nummer nooit goed is bestudeerd, omdat het gemeengoed is geworden als kerstnummer.”

Ook benadrukt de hoogleraar dat ze nooit heeft gezegd dat mensen het nummer niet meer zouden moeten zingen.

https://www.telegraaf.nl/(...)-racistische-wortels
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 17 december 2017 @ 09:06:52 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175777505
Feestmaand racismemaand!!
pi_175777530
In 1857 was er ook nog het wilde westen in de VS. De Amerikaanse burgeroorlog was nog niet eens geweest. In het zuiden waren plantages met slaven nog gemeengoed. Maar een amerikaans liedje uit die tijd zou dan opeens al meteen politiek correct geweest moeten zijn. :D
pi_175777541
quote:
Was deze niet orgineel van de zangeres zonder naam?
pi_175777563
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Was deze niet orgineel van de zangeres zonder naam?
Jep! Hij zal het wel geschreven hebben, maar de versie van De Zangeres Zonder Naam vind ik prettiger klinken.
  zondag 17 december 2017 @ 09:12:33 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175777566
Uit een ander medium:

quote:
Kyna Hamill, a lecturer at BU’s core curriculum and theater programs, traced the history of “Jingle Bells,” initially to try to settle the rivalry between Medford and Savannah, Ga. — the two cities that claim to be the birthplace of the iconic Christmas tune.

Her research found “Jingle Bells” was first performed in blackface in a minstrel show as “One Horse Open Sleigh” at Ordway Hall on Washington Street in Boston.

That discovery sent her down a completely different path than simply settling the Medford/Savannah dispute and she started digging deeper.

“In 1857 when it was performed in blackface — that is white men blackening up with burnt cork on their faces — it would have been racist,” she wrote yesterday in an email in response to a Herald request for an interview.

“This performance tradition is historical fact and continued in the U.S. until the 1930s as an amateur entertainment.”

Over the past few days, media outlets including Fox News and Breitbart have picked up the story and Twitter users have denounced her findings as liberal political correctness.

But Hamill insists she doesn’t think “Jingle Bells” should be considered a racist song today, and isn’t discouraging people from singing it.
Als je dit leest lijken het vooral de sensatiezoekende media te zijn die het onderzoek uit zijn verband trekken en opblazen. Als je even googlet op 'jingle bells racist' krijg je ook wel een beeld van de bronnen die dit 'nieuws' hebben opgepikt :')

Bron van bovenstaande is overigens de Boston Herald
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 17 december 2017 @ 09:20:58 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175777652
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:12 schreef Janneke141 het volgende:
Uit een ander medium:

[..]

Als je dit leest lijken het vooral de sensatiezoekende media te zijn die het onderzoek uit zijn verband trekken en opblazen. Als je even googlet op 'jingle bells racist' krijg je ook wel een beeld van de bronnen die dit 'nieuws' hebben opgepikt :')

Bron van bovenstaande is overigens de Boston Herald
een liedje is tuurlijk niet racistisch omdat een racistische karikatuur het zong, maar op basis van de tekst. Gek dat dat geen voorbeelden van genoemd zijn, behalve dat racistische elementen geleidelijk zijn verwijderd oid

(Googelt btw)
pi_175777714
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:03 schreef Nikonlover het volgende:
KERST VERBIEDEN!!!!!! KERST IS RACISTISCH!!!!!!!!!!!!!!!

[..]

Boos worden om iets wat door niemand beweerd wordt :')
  zondag 17 december 2017 @ 09:26:18 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175777733
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 09:20 schreef hugecooll het volgende:

[..]

(Googelt btw)
Kan, hoeft niet.

https://onzetaal.nl/taala(...)erlandse-vervoeging/
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175777735
Als blanke kun je niet gediscrimineerd worden _O_
U MAD?
pi_175777736
Overigens ben ik van mening dat alle kerstliedjes verboden moeten worden
  zondag 17 december 2017 @ 09:29:40 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_175777789
Nuttig onderzoek.
  zondag 17 december 2017 @ 09:29:40 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_175777790
quote:
ja onofficieel is w88 i.p.v. wachten ook oké
pi_175777791
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:06 schreef BasEnAad het volgende:
Feestmaand racismemaand!!
Beroepszeikers kunnen in december hun lol niet op.

Bashen tegen zwarte piet, bashen tegen vuurwerk en nu bashen tegen kerstliederen.

Allemaal omdat black face toentertijd een doodnormale traditie was. Vaak mochten blanke muzikanten geen zwarte muziek spelen en ter vervanging schminkten ze hun gezichten zwart. Zo werden ze niet herkent en konden ze toch de muziek spelen die ze graag wilden. Dit was overigens de voorbode van alle moderne muziekstromingen die we nu kennen.

Zullen we die variatie aan muziekstromingen nu ook allemaal maar gaan verbieden want racisme.
pi_175777860
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:29 schreef Elzies

Bashen tegen zwarte piet, bashen tegen vuurwerk en nu bashen tegen kerstliederen.
Nog een keer dan maar, omdat je kennelijk te lui bent om het hele topic te lezen:
quote:
Over the past few days, media outlets including Fox News and Breitbart have picked up the story and Twitter users have denounced her findings as liberal political correctness.

But Hamill insists she doesn’t think “Jingle Bells” should be considered a racist song today, and isn’t discouraging people from singing it.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2017 09:37:06 ]
pi_175777908
HITLER HEEFT AARDAPPELEN GEGETEN
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_175778035
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:38 schreef bijdehand het volgende:
HITLER HEEFT AARDAPPELEN GEGETEN
Maar deed hij dat in blackface?
pi_175778057
Het is net als bij voeding, overal krijg je kanker van.
Nu gaan wetenschappers een shortlist maken van zaken die niet racistisch zijn:
- Water
- lucht
- aarde?

dat was het zo'n beetje
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 17 december 2017 @ 09:50:12 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_175778069
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:38 schreef bijdehand het volgende:
HITLER HEEFT AARDAPPELEN GEGETEN
Godwin in post 17 _O_.
KuikenGuppy
pi_175778087
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 09:47 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Maar deed hij dat in blackface?
Hitler had sowieso een hekel aan zwarten, dus ook aan zwarte piet, hij was ook vegetariër en past dus goed in de hedendaagse antiracisme scene
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_175778091
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 09:47 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Maar deed hij dat in blackface?
nee tijdens de jodenvervolging
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_175778093
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 09:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nog een keer dan maar, omdat je kennelijk te lui bent om het hele topic te lezen:

[..]

Was me bekend hoor.

Het gaat om die groep van beroepszeikers die de conclusie van dit onderzoek zullen overnemen en het zullen gebruiken om hun racistenkaart verder uit te bouwen.
pi_175778094
zucht.. kunnen we dan helemaal niets meer vieren,? ik wil gewoon van de feestdagen genieten zonder elke dag 'maar dat is racisme!!!' te horen.
There are only 151 Pokémon.
pi_175778129
Ja ach, Fox News moet natuurlijk hun 'War on Christmas' wel kunnen verkopen, dus zo'n onderzoek misbruiken om een beetje commotie te schoppen is wel fijn dan.

Zo te zien trappen er ook meteen een hoop mensen in, terwijl zelfs in het artikel op de telegraaf nergens uit blijkt dat mensen het racistisch vinden.
pi_175778136
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Was me bekend hoor.

Het gaat om die groep van beroepszeikers die de conclusie van dit onderzoek zullen overnemen en het zullen gebruiken om hun racistenkaart verder uit te bouwen.
Klopt. Dat waren o.a. Fox news en Breitbart:
quote:
Over the past few days, media outlets including Fox News and Breitbart have picked up the story
  User die overal opduikt 2022 zondag 17 december 2017 @ 09:56:02 #27
186611 Haags
pi_175778138
Krijgen we dit weer :')
Zonder wrijving geen glans
  zondag 17 december 2017 @ 09:57:34 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175778158
Linkse drammers houden van drammen. Ook al worden ál hun eisen ingewilligd, dan vinden ze wel weer nieuwe eisen. De enige manier om het gedram te stoppen is ze volledig te negeren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 december 2017 @ 09:58:46 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175778171
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Hitler had sowieso een hekel aan zwarten, dus ook aan zwarte piet, hij was ook vegetariër en past dus goed in de hedendaagse antiracisme scene
Hitler had geen hekel aan zwarten. Onzin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175778178
En dan gebruikt hij ook nog eens dwergen als slaven. :r Hoe moet dat wel niet overkomen op onze verticaal gehandicapte medemens. :{
  zondag 17 december 2017 @ 10:02:21 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175778205
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Was me bekend hoor.

Het gaat om die groep van beroepszeikers die de conclusie van dit onderzoek zullen overnemen en het zullen gebruiken om hun racistenkaart verder uit te bouwen.
Welke conclusie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 17 december 2017 @ 10:06:41 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_175778253
Not this shit again.
pi_175778399
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:57 schreef LXIV het volgende:
Linkse drammers houden van drammen. Ook al worden ál hun eisen ingewilligd, dan vinden ze wel weer nieuwe eisen. De enige manier om het gedram te stoppen is ze volledig te negeren.
Rechtse nepmedia zoals breitbart en foxnews die berichten verdraaien zodat mensen zoals lxiv dit nu denken. :') :D
pi_175778408
Make it stop!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175778409
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hitler had geen hekel aan zwarten. Onzin.
Maar hij vond ze wel inferieur aan de Ariër.
pi_175778432
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 10:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Rechtse nepmedia zoals breitbart en foxnews die berichten verdraaien zodat mensen zoals lxiv dit nu denken. :') :D
Jup en je ziet in dit topic meteen welke users een sport hebben gemaakt van zoveel mogelijk offended zijn.
pi_175778444
Overigens vraag ik me dan wel af wat er zo racistisch aan is.

Dat een liedje in een heel ver verleden door een blackface uitgevoerd is zegt nog niets over de boodschap.
pi_175778562
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hitler had geen hekel aan zwarten. Onzin.
Wel toen meerdere zwarten bij de Olympische spelen wonnen van de "superieure" Ariers hoor.
  zondag 17 december 2017 @ 10:41:36 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175778734
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 09:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

But Hamill insists she doesn’t think “Jingle Bells” should be considered a racist song today, and isn’t discouraging people from singing it.
Jaja, heel slinks dat soort balletjes opgooien en achteraf de "ich habe es nicht gewusst" vermoorde onschuld spelen...
pi_175778763
Is het niet gewoon een actie om links te ridiculiseren?

Een klein dingetje pakken, en dat enorm opblazen om linkse mensen belachelijk te maken of iets dergelijks.

Toch? Alsjeblieft?

Als dit serieus is, is het best wel treurig gesteld met de huidige cultuurwaardering.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 december 2017 @ 10:52:50 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175778930
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:18 schreef luxerobots het volgende:
Overigens vraag ik me dan wel af wat er zo racistisch aan is.

Dat een liedje in een heel ver verleden door een blackface uitgevoerd is zegt nog niets over de boodschap.
Dit is het origineel:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175779141
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:18 schreef luxerobots het volgende:
Overigens vraag ik me dan wel af wat er zo racistisch aan is.

Dat een liedje in een heel ver verleden door een blackface uitgevoerd is zegt nog niets over de boodschap.
Hamill heeft ook niet beweerd dat de song racistisch is.
Ze beweerde dat de song ontstaan is in het blackfacetheater ... en dát was racistisch

quote:
But as backlash mounted, Hamill spoke out to say that her research had been misinterpreted.

'In 1857 when it was performed in blackface — that is white men blackening up with burnt cork on their faces — it would have been racist,' she told the Boston Herald.

'I never said it was racist now,' said Hamill. 'Nowhere did I say that.'

'My point was that because it is now included in the Christmas catalog of songs — attention is only given to it during the Christmas season — it has eluded rigorous study,' she said.

Hamill insisted that she wasn't telling people not to sing Jingle Bells, and that her research had been blown out of proportion.
http://www.dailymail.co.u(...)r.html#ixzz51VjVZrJy

Kinderbijslag is ontstaan in nazi-duitsland. Dat feit kun je best melden, zonder de kinderbijslag op zich nazistisch te noemen.
  zondag 17 december 2017 @ 11:03:19 #44
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_175779168
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:03 schreef Nikonlover het volgende:
„De racistische oorsprong van Jingle Bells is subtiel en systematisch verwijderd uit de geschiedenis”, schrijft Kyna Hamill, theaterprofessor op de Boston Universiteit, volgens Fox News in haar studie.
Oke wijffie...

Voortaan reageren we gewoon op alle berichten van social justice warriors met dit lied:
En een markant figuur.
  zondag 17 december 2017 @ 11:11:02 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175779305
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:03 schreef Nikonlover het volgende:
KERST VERBIEDEN!!!!!! KERST IS RACISTISCH!!!!!!!!!!!!!!!

:') :') :') :') :') :')

[..]

Blijkbaar heb je zelf niet eens de moeite genomen het artikel te lezen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175779365
Lili Marleen.
Ook een lied met foute wortels, althans ... niet de tekst , maar de bekendheid.

quote:
Lili Marleen (in de Engelse versie: Lili Marlene) is een lied, waarvan de tekst in 1915 werd geschreven door de Duitse soldaat Hans Leip, ontleend aan het gedicht Das Lied eines jungen Soldaten auf der Wacht. Het lied, in 1939 opgenomen door Lale Andersen, werd pas een grote hit toen het vanaf 1941 dagelijks op een vast tijdstip werd gedraaid door radio Belgrado voor Duitse soldaten aan het front. De geallieerde troepen konden ook afstemmen op radio Belgrado en hadden dit al snel in de gaten. Daarna is het nummer vaak gecoverd, onder meer door Marlene Dietrich.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lili_Marleen

pi_175779420
Heeft Sylvana al van zich laten horen?
  zondag 17 december 2017 @ 11:21:58 #48
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175779452
Het zou wel handig zijn om dan die oorspronkelijke versie te laten lezen, met zijn "racistische elementen", zodat dat beoordeeld kan worden.

Verder kun je je afvragen of het werkelijk om blackface gaat -als in, moet een neger voorstellen- of dat in Boston(!) dit werd gedaan als relict van Europese wintertradities.

Daar staat allemaal niks over on die artikelen. Slechte journalistiek, vermoedelijk ook slecht onderzoek.
  zondag 17 december 2017 @ 11:22:52 #49
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175779467
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:21 schreef Lunatiek het volgende:
Het zou wel handig zijn om dan die oorspronkelijke versie te laten lezen, met zijn "racistische elementen", zodat dat beoordeeld kan worden.

Verder kun je je afvragen of het werkelijk om blackface gaat -als in, moet een neger voorstellen- of dat in Boston(!) dit werd gedaan als relict van Europese wintertradities.

Daar staat allemaal niks over on die artikelen. Slechte journalistiek, vermoedelijk ook slecht onderzoek.
Alsof FOX news en Breitbart geďnteresseerd zijn in dat soort achtergronden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 17 december 2017 @ 11:26:23 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175779531
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alsof FOX news en Breitbart geďnteresseerd zijn in dat soort achtergronden.
Of gewoon een flutonderzoek en probeert madam haar eigen straatje schoon te vegen.
  zondag 17 december 2017 @ 11:28:13 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175779554
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Alsof FOX news en Breitbart geďnteresseerd zijn in dat soort achtergronden.
De kritische Fok!ker wel.

Je hebt trouwens een blackface als UI ;)
pi_175779580
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:20 schreef MakkieR het volgende:
Heeft Sylvana al van zich laten horen?
De verontwaardiging en het gehuil lijken vooral uit de alt-right hoek te komen.
pi_175779590
Wat zou het favoriete kerstliedje van Wilders eigenlijk zijn?

I'm dreaming of a white Christmas :?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 17 december 2017 @ 11:31:08 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_175779594
Overal op zoek gaan naar * racisme* in de hoop iets te kunnen vinden om het stickertje er op te kunnen plakken, dát is het echte/ware racisme. :Y Dat liedje heeft er dus helemaal niks mee te maken.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 17 december 2017 @ 11:34:37 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175779627
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

De verontwaardiging en het gehuil lijken vooral uit de alt-right hoek te komen.
Mooi is dat, inderdaad. Zelf iets volkomen uit het verband rukken en dan gaan janken dat anderen zouden janken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 11:36:33 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175779642
Er zijn mensen die dit serieus nemen :?

Gewoon tot dorpsgek bombarderen en weer door met je leven, zo lastig is het niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 11:38:09 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175779655
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:36 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn mensen die dit serieus nemen :?

Gewoon tot dorpsgek bombarderen en weer door met je leven, zo lastig is het niet.
Wie? Degenen die dit onderzoek geheel uit verband trekken om de racismeroeperskaart te trekken? Heb je de OP helemaal gelezen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 december 2017 @ 11:47:14 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175779796
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:36 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn mensen die dit serieus nemen :?

Gewoon tot dorpsgek bombarderen en weer door met je leven, zo lastig is het niet.
En wie zou hier dan de dorpsgek zijn?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 11:50:21 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175779859
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 11:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wie? Degenen die dit onderzoek geheel uit verband trekken om de racismeroeperskaart te trekken? Heb je de OP helemaal gelezen?
Zo lastig is het toch niet om die vraag zelf te beantwoorden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 11:51:05 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175779874
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:50 schreef Nattekat het volgende:

Zo lastig is het toch niet om die vraag zelf te beantwoorden?
Jij hebt het over dorpsgek. Ik wil dus van jou weten wie je daarmee bedoelt.
Heb je de OP helemaal gelezen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175779893
Jingle bell jingle bell Ajax naar de hel, PSV kan niet voetballen en Feyenoord lekker wel

Nu even on topic

Dit is natuurlijk zoeken, zo valt er via via altijd wel wat te vinden, is het niet tijd om op te houden met dat gezeik
  zondag 17 december 2017 @ 11:51:46 #62
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175779903
Zowel het onderzoek als de reacties erop zijn niet serieus te nemen.

Er zaten in het lied géén racistische elementen (oorspronkelijke versie is op Wikipedia te lezen).
Het lied is niet voor Blackface geschreven, noch voor een minstrel show (zie Wikipedia).
Dat het door mensen met een zwartgemaakt gezicht werd gezongen werpt geen smet op het lied zelf. Ook wordt niet vertelt waarom je bij Thanksgiving blackfaces zou moeten hebben.

Het racisme lijkt te zijn ingegeven door het feit dat de componist rond het ontstaan van dit lied van Boston naar Savannah, Georgia verhuisde. Wat uitermate verdacht is natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 11:54:24 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175779949
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 11:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij hebt het over dorpsgek. Ik wil dus van jou weten wie je daarmee bedoelt.
Heb je de OP helemaal gelezen?
Ja. Hoezo? Is het niet normaal om een artikel te lezen voordat je op wat in dat artikel staat reageert ofzo?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 11:55:17 #64
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175779967
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:54 schreef Nattekat het volgende:

Ja. Hoezo? Is het niet normaal om een artikel te lezen voordat je op wat in dat artikel staat reageert ofzo?
Dus, wie bedoel je met dorpsgek, na het lezen van de volledige OP?
We komen er wel ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 12:01:26 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175780079
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 11:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus, wie bedoel je met dorpsgek, na het lezen van de volledige OP?
We komen er wel ...
Iedere minkukel die racisme zoekt in elk hoekje en gaatje. Hoe erg je het ook probeert weg te moffelen, het wordt nog steeds (onterecht) geconcludeerd in dat onderzoek. In een post boven je word het al mooi verwoord. Mijn reactie was dan weer gericht aan de media die het zo opblazen, wat daar verder weinig mee te maken heeft.

Beetje triest om dan meteen weer te denken dat ik het niet gelezen zou hebben :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 12:02:39 #66
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175780105
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:01 schreef Nattekat het volgende:

Mijn reactie was dan weer gericht aan de media die het zo opblazen, wat daar verder weinig mee te maken heeft.

Dus dat zijn de dorpsgekken. Oké. Duidelijk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 12:03:48 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175780132
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 12:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dus dat zijn de dorpsgekken. Oké. Duidelijk.

Ik heb niemand dorpsgek genoemd :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 12:04:25 #68
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175780141
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:36 schreef Nattekat het volgende:
Er zijn mensen die dit serieus nemen :?

Gewoon tot dorpsgek bombarderen en weer door met je leven, zo lastig is het niet.
Oké.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_175780150
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 11:31 schreef deedeetee het volgende:
Overal op zoek gaan naar * racisme* in de hoop iets te kunnen vinden om het stickertje er op te kunnen plakken, dát is het echte/ware racisme. :Y Dat liedje heeft er dus helemaal niks mee te maken.....
Jij kent de Amerikaanse dame en haar onderzoek helemaal niet.
En toch verwijt je haar "overal op zoek gaan naar racisme"..
Dat zijn jouw vooroordelen.
Kennelijk wil je graag racisme ontkennen en ga je zo ver om de oorsprong van Jingle Bells te ontkennen met : " Dat liedje heeft er dus helemaal niks mee te maken "

Ik zie in dit topic dezelfde neurotische reactie als in het zp-debat. Verkrampt ontkennen dat iets racisme is of kan zijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 12:08:44 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175780218
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 12:04 schreef Copycat het volgende:

[..]

Oké.
Moet ik het nou echt uit gaan tekenen?

Ik krijg het idee dat je gewoon aan het trollen bent :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175780223
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:21 schreef Lunatiek het volgende:

Verder kun je je afvragen of het werkelijk om blackface gaat -als in, moet een neger voorstellen- of dat in Boston(!) dit werd gedaan als relict van Europese wintertradities.

haha wintertradities? zwarte klazen, zwarte pieten?
Je wilt graag de blackfacecultuur in het racistische Amerika van toen niet weten ?
pi_175780228
Laten we maar niks meer zingen en vieren want ergens in de wereld is er wel een idioot die er racisme in ziet, rot op zeg
  zondag 17 december 2017 @ 12:09:32 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_175780234
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:08 schreef Nattekat het volgende:

Moet ik het nou echt uit gaan tekenen?

Graag. Want je noemt de media dorpsgekken, maar toch ook weer niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 17 december 2017 @ 12:13:39 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175780310
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij kent de Amerikaanse dame en haar onderzoek helemaal niet.
En toch verwijt je haar "overal op zoek gaan naar racisme"..
Dat zijn jouw vooroordelen.
Kennelijk wil je graag racisme ontkennen en ga je zo ver om de oorsprong van Jingle Bells te ontkennen met : " Dat liedje heeft er dus helemaal niks mee te maken "

Ik zie in dit topic dezelfde neurotische reactie als in het zp-debat. Verkrampt ontkennen dat iets racisme is of kan zijn.
Ik ben naar die Cambridge-link gegaan maar kan geen argumentatie vinden over racisme in het lied, maar de link met racisme wordt wel gelegd (zie de titel van het onderzoek).
Of de Telegraaf dat over racistische elementen in het oorspronkelijke lied uit zijn duim zuigt, weet ik niet.
pi_175780425
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik ben naar die Cambridge-link gegaan maar kan geen argumentatie vinden over racisme in het lied, maar de link met racisme wordt wel gelegd (zie de titel van het onderzoek).
Of de Telegraaf dat over racistische elementen in het oorspronkelijke lied uit zijn duim zuigt, weet ik niet.
http://www.academia.edu/3(...)_MINSTREL_REPERTOIRE

(downloaden vereist toegang, maar als je naar beneden scrollt kan je het gewoon lezen)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')