abonnement Unibet Coolblue
pi_175773499
Medio 2017 zijn er van die koppels die weleens naar een relatietherapeut gaan en waar je vervolgens verhalen van hoort over zo'n therapeut, waarna je graag eens met zo'n persoon in kwestie om de tafel zou willen om hem of haar van goed advies te bedienen.

En gezien hier wel een bepaalde expertise aanwezig is ben ik erg benieuwd naar jullie inbreng zodat we op een bescheiden manier dit gilde van de kinderschoenen door zeg maar een soort van nieuwe revolutie kunnen slepen.
pi_175773615
Kan je misschien een concreet voorbeeld geven?
pi_175775614
Het enige verhaal dat in mij opkomt is https://www.ad.nl/utrecht(...)-charlotte~af94aaa1/

Verder geen idee wat je bedoelt..
  zondag 17 december 2017 @ 02:13:15 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175776467
Je wilt advies geven aan relatietherapeuten over hoe ze mensen met relatieproblemen beter kunnen helpen?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zondag 17 december 2017 @ 02:17:27 #5
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_175776491
Helder geformuleerd.
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_175777112
Kun je misschien wat voorbeelden geven? Beetje onduidelijk / incompleet verhaal op deze manier.
pi_175780307
Hmmm ik weet niet, ik ken eigenlijk weinig tot geen stellen die beter ervan zijn geworden om naar een relatie therapeut te gaan, de enige die er wel beter van is geworden is de therapeut zelf.
  zondag 17 december 2017 @ 12:23:41 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_175780464
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Hmmm ik weet niet, ik ken eigenlijk weinig tot geen stellen die beter ervan zijn geworden om naar een relatie therapeut te gaan, de enige die er wel beter van is geworden is de therapeut zelf.
Same.

Maar dat komt waarschijnlijk omdat stellen hun relatieproblemen voor zichzelf houden zolang het niet barst. De goede ervaringen komen niet/minder naar buiten.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_175780515
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:13 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Hmmm ik weet niet, ik ken eigenlijk weinig tot geen stellen die beter ervan zijn geworden om naar een relatie therapeut te gaan, de enige die er wel beter van is geworden is de therapeut zelf.
Een therapeut kan een relatie ook niet redden; stellen die met die instelling aan therapie beginnen hebben een grote kans idd teleurgesteld te worden.
Maar dat is dan niet direct de schuld van een therapeut.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175802678
Hoezo niet de schuld van de therapeut? Lekker makkelijk. Het zijn gewoon charlatans op deze manier. Ik zou dan in ieder geval een concrete reden eisen waarom het zonder de therapeut ook was mislukt. Anders zou ik niet weten wat deze therapeut gedaan heeft behalve luisteren en dan moet diegene zich begripvolle luisteraar van relatieproblemen noemen, geen relatietherapeut.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_175802871
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 05:41 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

Ik zou dan in ieder geval een concrete reden eisen waarom het zonder de therapeut ook was mislukt.
Heb ja al bedacht dat mensen een relatietherapie bezoeken omdat ze al problemen in hun relatie hebben?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_175803005
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Maar dat is dan niet direct de schuld van een therapeut.
Nou die kunnen nog wel eens een laatste zetje geven, vaak kiezen ze ook nog partij, dus stel je voor dat je met je vriendin heen gaat, je vriendin haalt wat irritatie's aan en de therapeut vind eigenlijk dat die vrouw wel gelijk heeft en zegt, ja ze heeft wel een punt. 2 uur later zit je thuis en gebeurd er wat wat je vriendin niet zint en brult je vriendin dat de relatie therapeut het ook niet normaal vond. Dat is dan vast wel een oppepper van de relatie.

Vaak krijgt 1 het gevoel dat die geheel klem gezet gaat worden of krijgt gewoon overal de schuld van, kennissen van mij zijn ook in relatie therapie, als ik dat soms zo hoor dan denk ik, ga gewoon naar een advocaat die kan het ook wel regelen. De meeste mannen zitten daar ook met een enorm gevoel van falen, gaat een ander nog even bevestigen wat je allemaal verkeerd doet.

Heb wel eens het idee dat je er een familie bedrijf mee zou kunnen beginnen, gewoon een tante is relatie therapeut, een broer is makelaar, twee andere familie leden scheidingsadvocaten, een vader is kinderrechter, dan nog een neef die taxateur is en je kan gewoon professioneel relatie's aan stront helpen.
  maandag 18 december 2017 @ 07:35:26 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175803028
Net als met andere therapeuten is een relatietherapeut iemand die handvatten geeft aan de patiënt(en). Die er vervolgens zelf mee aan de gang moeten. Dat laatste wordt vaak niet gedaan, dan krijgt de therapeut de schuld van het mislukken.
Bij een relatie zijn er zelfs twee mensen die eraan moeten werken, dus dubbele kans op mislukken.

Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat therapie te vrijblijvend is, er volgen geen sancties als de handvatten niet worden benut. De vraag is of je het werken aan relatietherapie zou willen afdwingen, en hoe je dat zou doen.

Verder moet er een onderscheid worden gemaakt tussen mensen die er een opleiding voor hebben gevolgd (stuur dan de verbeterpunten naar de opleiding) en de diverse beunhazen.
pi_175803031
De drie stellen die ik kende die in relatietherapie gingen, zijn ook allemaal niet meer bij elkaar.
Maarja. Als alles goed zit en je communiceert nog met elkaar, hoef je ook niet naar een relatietherapeut, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')