abonnement Unibet Coolblue
pi_175760748
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 27-03-2018 21:50:54 ]
pi_175760751
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 11:15 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zeiden we dat vroeger ook niet over rokers en het roken?
Dat zeg ik nog steeds.
pi_175760770
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:36 schreef Scrummie het volgende:
Dat ontzeg ik nog steeds.
pi_175760779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:37 schreef Edwin_Posse het volgende:

[..]

Doe even normaal.
pi_175761679
Laat ze eerst de huidige verboden beter handhaven ipv maar gelijk meer te verbieden.
pi_175770706
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:24 schreef jatochneetoch het volgende:
Laat ze eerst de huidige verboden beter handhaven ipv maar gelijk meer te verbieden.
Met de huidige wetgeving is het bijna niet te handhaven. Probeer maar onderscheid te maken tussen legaal en illegaal als politieagent, daar heeft de man helemaal geen tijd voor.

Met een compleet verbod is het handhaven simpel, je hoort een knal en je weet dat daar een overtreding wordt begaan. Dan hoef je als agent ook geen onderscheid meer te maken, wat wel en wat niet mag. Immers je bent altijd in overtreding als je vuurwerk bij je hebt.
pi_175772077
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:26 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Met de huidige wetgeving is het bijna niet te handhaven. Probeer maar onderscheid te maken tussen legaal en illegaal als politieagent, daar heeft de man helemaal geen tijd voor.

Met een compleet verbod is het handhaven simpel, je hoort een knal en je weet dat daar een overtreding wordt begaan. Dan hoef je als agent ook geen onderscheid meer te maken, wat wel en wat niet mag. Immers je bent altijd in overtreding als je vuurwerk bij je hebt.
Elke knal voor 31 december is illegaal dus een overtreding en oh ja, vuurwerk bij je hebben buiten de vastgestelde verkooptijden is ook een overtreding... Dus hoezo simpel handhaven? Het lukt ze nu toch ook niet?
  zaterdag 16 december 2017 @ 22:30:58 #8
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175772571
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175776831
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Elke knal voor 31 december is illegaal dus een overtreding en oh ja, vuurwerk bij je hebben buiten de vastgestelde verkooptijden is ook een overtreding... Dus hoezo simpel handhaven? Het lukt ze nu toch ook niet?
Het gaat ze al aardig goed af, nu oom agent het internet heeft ontdekt. Kopers staan ineens in beeld bij de politie net als de verkopers, zelfs opsporing verzocht werd er voor gebruikt mocht ik mij dit goed herinneren. Politie neemt dit al behoorlijk serieus, nu de politiek nog en eerlijk gezegd denk ik dat een vuurwerkverbod een kwestie is van tijd. Deze gaat er komen vroeg of laat.
pi_175776954
Ik denk 2022.
pi_175777123
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:14 schreef AchJa het volgende:
Elke knal voor 31 december is illegaal dus een overtreding en oh ja, vuurwerk bij je hebben buiten de vastgestelde verkooptijden is ook een overtreding... Dus hoezo simpel handhaven? Het lukt ze nu toch ook niet?
Dat ja, qua regelgeving is de handhaving niet moeilijk.
Ze hebben alleen het personeel er niet voor.

En dat zal met een vuurwerkverbod echt niet anders worden...
pi_175777308
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 22:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Elke knal voor 31 december is illegaal dus een overtreding en oh ja, vuurwerk bij je hebben buiten de vastgestelde verkooptijden is ook een overtreding... Dus hoezo simpel handhaven? Het lukt ze nu toch ook niet?
Dat dacht ik ook, maar gisteren was er een uitzendig van Kassa (http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/417614/Kassa.html), en daarin werd gezegd dat "Categorie1 vuurwerk" het hele jaar verkocht en afgestoken mag worden. Een wetswijziging van 2012 blijkt dat mogelijk gemaakt te hebben. https://www.vraaghetdepol(...)uurwerk-precies.html

Ik probeer er achter te komen welke idioten partijen voor zoiets hebben gestemd, want handhaven is zo dus totaal onmogelijk, maar ik kom alleen maar op enthousiaste sites die helemaal voor meer vuurwerk zijn.
  zondag 17 december 2017 @ 09:10:14 #13
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175777532
quote:
Klassieker, net als minipijltjeskruit in van die slagroomspuit gasflesjes.
pi_175777593
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar gisteren was er een uitzendig van Kassa (http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/417614/Kassa.html), en daarin werd gezegd dat "Categorie1 vuurwerk" het hele jaar verkocht en afgestoken mag worden. Een wetswijziging van 2012 blijkt dat mogelijk gemaakt te hebben. https://www.vraaghetdepol(...)uurwerk-precies.html

Ik probeer er achter te komen welke idioten partijen voor zoiets hebben gestemd, want handhaven is zo dus totaal onmogelijk, maar ik kom alleen maar op enthousiaste sites die helemaal voor meer vuurwerk zijn.
Categorie 1 vuurwerk :')

Dan heb je het over sterretjes, trektouwtjes en knalerwten.

Als je daar al last van hebt ligt het probleem bij jou.

En alsof je het verschil niet merkt tussen een knalerwt en een kanonslag....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 17 december 2017 @ 09:17:23 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_175777611
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 08:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat ja, qua regelgeving is de handhaving niet moeilijk.
Ze hebben alleen het personeel er niet voor.

En dat zal met een vuurwerkverbod echt niet anders worden...
Dan kunnen wel de straffen flink omhoog en hopelijk daarmee de afschrikking.
  zondag 17 december 2017 @ 09:36:15 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175777871
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar gisteren was er een uitzendig van Kassa (http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/417614/Kassa.html), en daarin werd gezegd dat "Categorie1 vuurwerk" het hele jaar verkocht en afgestoken mag worden. Een wetswijziging van 2012 blijkt dat mogelijk gemaakt te hebben. https://www.vraaghetdepol(...)uurwerk-precies.html

Ik probeer er achter te komen welke idioten partijen voor zoiets hebben gestemd, want handhaven is zo dus totaal onmogelijk, maar ik kom alleen maar op enthousiaste sites die helemaal voor meer vuurwerk zijn.
Cat1 vuurwerk... _O- _O-

Als je daar al een probleem mee hebt ben je nog erger dan een 90 jarige verzuurde bejaarde...

Raak je ook al in de war van kinderen die een klepper op hun fietsje maken met speelkaarten? Of een ballon laten knallen of een plastic zakje laten ploffen... :')
pi_175777917
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 09:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Categorie 1 vuurwerk :')

Dan heb je het over sterretjes, trektouwtjes en knalerwten.

Als je daar al last van hebt ligt het probleem bij jou.

En alsof je het verschil niet merkt tussen een knalerwt en een kanonslag....
Die zitten er ook bij, en daar heb ik geen probleem mee, maar er zit ook wel iets zwaarders tussen. Misschien moet je eerst even kijken wat er precies allemaal onder valt. Het zit in de pakketten die nu bij de Aldi en de Lidl te koop zijn. Alles wat een 12-jarige mag kopen, mag het hele jaar afgestoken worden.
  zondag 17 december 2017 @ 09:41:37 #18
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175777950
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 08:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat ja, qua regelgeving is de handhaving niet moeilijk.
Ze hebben alleen het personeel er niet voor.

En dat zal met een vuurwerkverbod echt niet anders worden...
Precies, maar schijnbaar denken de mensen dat met een totaalverbod plotseling ook compleet defensie gaat patrouilleren op straat ofzo...
  zondag 17 december 2017 @ 09:44:13 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175777982
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:39 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Die zitten er ook bij, en daar heb ik geen probleem mee, maar er zit ook wel iets zwaarders tussen. Misschien moet je eerst even kijken wat er precies allemaal onder valt. Het zit in de pakketten die nu bij de Aldi en de Lidl te koop zijn. Alles wat een 12-jarige mag kopen, mag het hele jaar afgestoken worden.
Ik ken het want ik heb het hier al liggen voor de kinderen... De kat kijkt niet eens op als dat hier in de tuin afgestoken wordt... :')
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 december 2017 @ 09:53:27 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175778108
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 09:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Cat1 vuurwerk... _O- _O-

Als je daar al een probleem mee hebt ben je nog erger dan een 90 jarige verzuurde bejaarde...

Raak je ook al in de war van kinderen die een klepper op hun fietsje maken met speelkaarten? Of een ballon laten knallen of een plastic zakje laten ploffen... :')
Hij zal vast wel deze meneer zijn:

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 17 december 2017 @ 10:09:32 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175778294
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:39 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Die zitten er ook bij, en daar heb ik geen probleem mee, maar er zit ook wel iets zwaarders tussen. Misschien moet je eerst even kijken wat er precies allemaal onder valt. Het zit in de pakketten die nu bij de Aldi en de Lidl te koop zijn. Alles wat een 12-jarige mag kopen, mag het hele jaar afgestoken worden.
Ik heb die uitzending net even bekeken, maar godsamme, die lui hebben overdrijven tot kunst verheven... Vooral een hoop geblaat over dat het gevaarlijk is als je 10 kilo aan elkaar vastplakt en afsteekt.. Ja duh... :') _!

Een oogarts die gaat mekkeren over kruit in je oog dat dat een soort gootsteenontstopper is, oh, is gootsteenontstopper ook verboden ofzo? Maar dan wel eerst even dat Youtube filmpje aan die oogarts laten zien waarbij ze een paar honderd van die dingen aan elkaar vastgebonden hebben, ook helemaal geen foute voorstelling van zaken geven he Kassa?

En dan die andere knaap die het meteen betitelt als "zwaar vuurwerk"...

En als laatste gejank over een stel 11 jarigen die het gelukt is om vuurwerk te kopen bij de Aldi terwijl je toch echt 12 jaar moet zijn... _O- _O- (ID- plicht is pas vanaf je 14e he slimmeriken, dus hoe moet een supermarkt dat controleren?)

Als je Kassa moet geloven kun je tegenwoordig als peuter handgranaten en Cobra-6's halen in de supermarkten... _O- _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 17-12-2017 10:18:26 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 17 december 2017 @ 10:22:24 #22
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_175778492
Hoe kan dit 86k abbo's hebben :') Beetje vuurwerk afsteken en dan bijna 100.000 abonnees hebben _O-

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_175780545
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar gisteren was er een uitzendig van Kassa (http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/417614/Kassa.html), en daarin werd gezegd dat "Categorie1 vuurwerk" het hele jaar verkocht en afgestoken mag worden. Een wetswijziging van 2012 blijkt dat mogelijk gemaakt te hebben. https://www.vraaghetdepol(...)uurwerk-precies.html

Ik probeer er achter te komen welke idioten partijen voor zoiets hebben gestemd, want handhaven is zo dus totaal onmogelijk, maar ik kom alleen maar op enthousiaste sites die helemaal voor meer vuurwerk zijn.
Ohnee! Mensen mogen zomaar sterretjes, niet knallende fonteinen en grondbloemen afsteken!!! WAT EEN KUT POLITIEK!!!
pi_175780661
quote:
6s.gif Op zondag 17 december 2017 10:22 schreef Nikonlover het volgende:
Hoe kan dit 86k abbo's hebben :') Beetje vuurwerk afsteken en dan bijna 100.000 abonnees hebben _O-

Schattig meisje en vuurwerk... Fap fap fap.
  zondag 17 december 2017 @ 12:54:34 #25
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175781179
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ohnee! Mensen mogen zomaar sterretjes, niet knallende fonteinen en grondbloemen afsteken!!! WAT EEN KUT POLITIEK!!!

[Kassamodus]
Kijk eens hoe gevaarlijk die vrij verkrijgbare lucifers zijn! Zelfs een 11 jarige kan ze kopen! Stante pede verbieden!
[/Kassamodus]
pi_175781222
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 08:50 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar gisteren was er een uitzendig van Kassa (http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/417614/Kassa.html), en daarin werd gezegd dat "Categorie1 vuurwerk" het hele jaar verkocht en afgestoken mag worden. Een wetswijziging van 2012 blijkt dat mogelijk gemaakt te hebben. https://www.vraaghetdepol(...)uurwerk-precies.html

Ik probeer er achter te komen welke idioten partijen voor zoiets hebben gestemd, want handhaven is zo dus totaal onmogelijk, maar ik kom alleen maar op enthousiaste sites die helemaal voor meer vuurwerk zijn.
Ben begonnen aan de kassa aflevering en je ziet meteen waarom die meneer zo anti is. Hij mocht gewoon niet meedoen vroeger.
pi_175781302
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]


[Kassamodus]
Kijk eens hoe gevaarlijk die vrij verkrijgbare lucifers zijn! Zelfs een 11 jarige kan ze kopen! Stante pede verbieden!
[/Kassamodus]
WAT!!!!???? ALS JE VEEL VAN IETS BIJ ELKAAR STOPT WORDT HET GEVAARLIJK!!!????? SNEL VERBIEDTD BENZINE, AANSTEKERS, LUCIFERS, ALCOHOL, ZUREN, GOOTSTEENONTSTOPPER EN WATER.
  zondag 17 december 2017 @ 13:03:39 #28
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_175781375
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

WAT!!!!???? ALS JE VEEL VAN IETS BIJ ELKAAR STOPT WORDT HET GEVAARLIJK!!!????? SNEL VERBIEDTD BENZINE, AANSTEKERS, LUCIFERS, ALCOHOL, ZUREN, GOOTSTEENONTSTOPPER EN WATER.
CAMPINGAZ VERBIEDEN!!!! :(

pi_175796458
Consumentenvuurwerk vinden idioten nu eenmaal erg leuk.

Helaas zijn er veel idioten in Nederland.
pi_175796600
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 09:39 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Die zitten er ook bij, en daar heb ik geen probleem mee, maar er zit ook wel iets zwaarders tussen. Misschien moet je eerst even kijken wat er precies allemaal onder valt. Het zit in de pakketten die nu bij de Aldi en de Lidl te koop zijn. Alles wat een 12-jarige mag kopen, mag het hele jaar afgestoken worden.
Nou wat voor zwaars zit er dan tussen?

Categorie 1 vuurwerk kun je in je mond afsteken zonder er gewond van te raken.

Confettiknallers, morning glory, klappertjes etc. Een trektouwtje is zo'n beetje het zwaarst.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 17 december 2017 @ 21:53:43 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_175796987
Ik heb eens een trektouwtje opengepulkt. Toen ik achter bij mijn vader in de auto zat. Wist niet dat zo'n ding daardoor spontaan kon ontploffen, knal was best hard, dat vond mijn vader ook, die reed van schrik bijna het kanaal in, :o :@.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_175798884
quote:
Als je er toch een zware steen op gooit kan je beter kaliumchloraat met zwavel gebruiken. Beetje rode fosfor erbij om de gevoeligheid te verhogen... Of een kaliumchloraat fosfor mengsel (Armstrong mixture) als je voldoende fosfor hebt (honderd strijkvlakken van luciferdoosjes schrapen...). Moet je wel voorzichtig mengen...


Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175799222
Verbod dit verbod dat, truttenmaatschappij.
Gewoon de regels toepassen en handhaven!
pi_175799764
quote:
12s.gif Op zondag 17 december 2017 22:43 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Als je er toch een zware steen op gooit kan je beter kaliumchloraat met zwavel gebruiken. Beetje rode fosfor erbij om de gevoeligheid te verhogen... Of een kaliumchloraat fosfor mengsel (Armstrong mixture) als je voldoende fosfor hebt (honderd strijkvlakken van luciferdoosjes schrapen...). Moet je wel voorzichtig mengen...

Ja of je koopt gewoon trektouwtjes met kclo3 en rode fosfor!
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:45:47 #35
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175845115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:31 schreef Glazenmaker het volgende:

Hoeveel gewonden per deelnemer moeten er vallen voor het verboden mag worden wat jou betreft?
In geval van vuurwerk? Simpel: nul.

quote:
Waarom mogen deelnemers niet zelf beslissen of ze dat risico willen?
Zoals ik al eerder zei: meer dan 50% van de slachtoffers raakt gewond door vuurwerk van anderen.

quote:
(en deze maar weer: Weet je ook de definitie van een onschuldige kijker? Want ik ben maar zelden onvrijwillig toeschouwer geweest van vuurwerk.)
Elke kijker is onschuldig. Als je daar uitleg bij nodig hebt, ben je zwakzinnig of narcistisch.

quote:
Er zijn in Nederland ook vele doden gevallen door professioneel vuurwerk.
Wanneer was dat ook weer?

quote:
Oh je bent een beetje nachtblind of autistisch en hebt moeite met emoties lezen om mensen hun gezichten tijdens oud en nieuw. Dat verklaard een hoop. Al die mensen die vuurwerk kopen doen dat omdat zij en een hoop omstanders daar plezier aan beleven.
Dat verklaart een hoop. Geen d.

En een hoop (schuldige) omstanders die de nacht op de eerste hulp of intensive care gaan doorbrengen. Ook kinderen. Maar dat mag uiteraard niet in de weg staan van jouw pleziertje.

quote:
Alcohol heeft verder ook weinig nut en er gaan ook schuldige en onschuldige mensen aan dood. Ook maar verbieden?
Is niet eens zo ondenkbaar. Kijk maar wat er met roken gebeurt. Maar we hebben het niet over alcohol, maar over vuurwerk. En dat jaar na jaar wordt aangetoond dat de mens te stom is om er veilig mee om te gaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175845307
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In geval van vuurwerk? Simpel: nul.

[..]

Zoals ik al eerder zei: meer dan 50% van de slachtoffers steekt zelf geen vuurwerk af.

[..]

Elke kijker is onschuldig. Als je daar uitleg bij nodig hebt, ben je zwakzinnig of narcistisch.

[..]

Wanneer was dat ook weer?

[..]

Dat verklaart een hoop. Geen d.

En een hoop omstanders die de nacht op de eerste hulp of intensive care gaan doorbrengen. Ook kinderen. Maar dat mag uiteraard niet in de weg staan van jouw pleziertje.

[..]

Is niet eens zo ondenkbaar. Kijk maar wat er met roken gebeurt. Maar we hebben het niet over alcohol, maar over vuurwerk. En dat jaar na jaar wordt aangetoond dat de mens te stom is om er veilig mee om te gaan.
Ik probeer achter je principes te komen. Dit antwoord lijkt verdacht veel op ik vind het niet leuk daarom... Een slechtere reden kan ik mij niet voorstellen voor een verbod.

Jij gaat wel eens naar vuurwerk kijken en dan ben je plots verbaasd dat het vuurwerk is ja?

Als het zo makkelijk is dan is het makkelijk uit te leggen zonder dat je moet schelden.

13 mei 2000.

Helemaal waar.

Nee maar alcohol is nog veel gevaarlijker en ik probeer weer achter je achterliggende principes te komen. Ik kom weer uit op ja maar ik vind het stom dus moet het verboden worden. Ik vind jou ook stom en alles wat je zegt, maar ik wil het niet verbieden. Sterker nog ik verdedig je recht zelfs. Ben ik even moreel superieur.
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:58:05 #37
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175848184
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:52 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik probeer achter je principes te komen. Dit antwoord lijkt verdacht veel op ik vind het niet leuk daarom... Een slechtere reden kan ik mij niet voorstellen voor een verbod.

Jij gaat wel eens naar vuurwerk kijken en dan ben je plots verbaasd dat het vuurwerk is ja?

Als het zo makkelijk is dan is het makkelijk uit te leggen zonder dat je moet schelden.

13 mei 2000.

Helemaal waar.

Nee maar alcohol is nog veel gevaarlijker en ik probeer weer achter je achterliggende principes te komen. Ik kom weer uit op ja maar ik vind het stom dus moet het verboden worden. Ik vind jou ook stom en alles wat je zegt, maar ik wil het niet verbieden. Sterker nog ik verdedig je recht zelfs. Ben ik even moreel superieur.
Samenvatting van je verhaal: je hebt geen verhaal. Ik doe dit niet uit principe. Ik vind het stompzinnig dat mensen hun 'pleziertje' verdedigen, terwijl ze weten dat er elk jaar honderden onschuldige gewonden vallen. En soms zelfs doden. Jouw principes zijn volledig helder:
IK WIL! IK WIL! IK WIL! IK WIL!".

Als iemand drank wil verbieden, zal ik het jammer vinden, maar zal me er niet tegen verzetten. Want ik sluit namelijk mijn ogen niet voor de gevolgen.

Overigens was 13 mei geen ongeluk met vuurwerk, het was slechte bedrijfsvoering. Da's niet hetzelfde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175848575
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Samenvatting van je verhaal: je hebt geen verhaal. Ik doe dit niet uit principe. Ik vind het stompzinnig dat mensen hun 'pleziertje' verdedigen, terwijl ze weten dat er elk jaar honderden onschuldige gewonden vallen. En soms zelfs doden. Jouw principes zijn volledig helder:
IK WIL! IK WIL! IK WIL! IK WIL!".

Als iemand drank wil verbieden, zal ik het jammer vinden, maar zal me er niet tegen verzetten. Want ik sluit namelijk mijn ogen niet voor de gevolgen.

Overigens was 13 mei geen ongeluk met vuurwerk, het was slechte bedrijfsvoering. Da's niet hetzelfde.
Wanneer de argumenten op zijn moet je het op emotie gooien. 'Ik wil' is ook een hele goede reden om iets toe te staan. Sterker nog wat mij betreft is het een van de beste redenen om iets toe te staan want persoonlijke vrijheid is heel belangrijk.

En hier laat je zien een principeloze zak lucht te zijn. Van actief een verbod promoten en tegenstanders verrot schelden als je iets stom vindt, naar zonder mening een beetje passief toekijken wanneer een veel groter gevaar voor mensen en de samenleving wordt aangepakt met dezelfde argumenten, maar je het eigenlijk wel leuk vindt.

Al die verloren ogen zijn geen ongeluk met vuurwerk, slechts onverantwoord gedrag. Da's niet hetzelfde. Wat een laffe onlogische uitweg heb jij gevonden :'). Maar dat was te verwachten.
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:12:02 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175848918
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:05 schreef Glazenmaker het volgende:

'Ik wil' is ook een hele goede reden om iets toe te staan.
Als je een narcistische klootzak bent, wel, ja.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175849121
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je een narcistische klootzak bent, wel, ja.

Wel ironisch dat ik hier niet degene ben hier die genoeg eigendunk heeft om voor de ander te bepalen hoe ze moeten leven en wat ze wel en niet mogen he?
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:20:21 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175849305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:

Wel ironisch dat ik hier niet degene ben hier die genoeg eigendunk heeft om voor de ander te bepalen hoe ze moeten leven en wat ze wel en niet mogen he?
Met hand en tand particulier vuurwerk verdedigen en zeggen dat je niet voor iemand bepaalt hoe hij/zij moet leven. :)

Oh, btw, grofweg de helft van de bevolking is er wel klaar mee. Dat verbod komt er wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 21:29:06 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175849711
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Elke kijker is onschuldig. Als je daar uitleg bij nodig hebt, ben je zwakzinnig of narcistisch.
dat lijkt me niet realistisch

onschuldig ben je als je je hond aan het uitlaten bent en iemand schiet een paar romeinse kaarsen tegen je kop leeg

omstanders maken gewoon deel uit van het feestje, die vinden dat lachen, zoeken het zelf op en lopen bewust een bepaald risico

ik ben op zich wel benieuwd naar de verhoudingen tussen die twee groepen maar zo simpel als 'iedereen die geen vuurwerk afsteekt op het moment dat hij of zij gewond raakt' kun je het niet stellen denk ik
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:32:00 #43
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175849833
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:29 schreef sp3c het volgende:

dat lijkt me niet realistisch

onschuldig ben je als je je hond aan het uitlaten bent en iemand schiet een paar romeinse kaarsen tegen je kop leeg

omstanders maken gewoon deel uit van het feestje, die vinden dat lachen, zoeken het zelf op en lopen bewust een bepaald risico

ik ben op zich wel benieuwd naar de verhoudingen tussen die twee groepen maar zo simpel als 'iedereen die geen vuurwerk afsteekt op het moment dat hij of zij gewond raakt' kun je het niet stellen denk ik
Volgens die redenering is een voetganger die op het zebrapad overhoop wordt gereden ook niet onschuldig. "Tsja, je steekt toch zelf over".
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 21:34:47 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175849962
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Volgens die redenering is een voetganger die op het zebrapad overhoop wordt gereden ook niet onschuldig. "Tsja, je steekt toch zelf over".
als je het zebrapad weglaat kloptie maar dat deed je met opzet ofnie :D _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175850101
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met hand en tand particulier vuurwerk verdedigen en zeggen dat je niet voor iemand bepaalt hoe hij/zij moet leven. :)

Oh, btw, grofweg de helft van de bevolking is er wel klaar mee. Dat verbod komt er wel.
Dwing ik jou vuurwerk te kopen? Ik verdedig trouwens niks met hand en tand. Als iemand gewelddadig overkomt ben jij het wel met je narcistische klootzak gehuil.

Ah gossie. Meneer heeft eindelijk een groepje gevonden om bij te horen. Eigen mening is niet meer nodig, hij hoort eindelijk ergens bij! Persoonlijk lijkt je clubje mij echt een matig alternatief voor het groepsplezier wat ik vroeger had met vuurwerk.
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:38:26 #46
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175850138
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:37 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik verdedig trouwens niks met hand en tand.
_O-

quote:
Ah gossie. Meneer heeft eindelijk een groepje gevonden om bij te horen.
Heb jij een nodig, he? Een groepje om bij te horen. Net als vroeger op het schoolplein.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 21:39:32 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175850193
ooeeeh hier komen de smiley's en de ad hominems

nu zal het wel een goede discussie gaan worden _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 december 2017 @ 21:42:38 #48
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175850369
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:39 schreef sp3c het volgende:
ooeeeh hier komen de smiley's en de ad hominems

nu zal het wel een goede discussie gaan worden _O_
Nee, hoor. Ik ben klaar. Weinig reflectie aanwezig bij Glazenmaker. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 21:44:59 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_175850513
bij jou ook niet echt hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_175850551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt me niet realistisch

onschuldig ben je als je je hond aan het uitlaten bent en iemand schiet een paar romeinse kaarsen tegen je kop leeg

omstanders maken gewoon deel uit van het feestje, die vinden dat lachen, zoeken het zelf op en lopen bewust een bepaald risico

ik ben op zich wel benieuwd naar de verhoudingen tussen die twee groepen maar zo simpel als 'iedereen die geen vuurwerk afsteekt op het moment dat hij of zij gewond raakt' kun je het niet stellen denk ik
Tsja er is nog wel wat voor te zeggen voor bijvoorbeeld kinderen die naar buiten worden gelaten met een brandbare jas aan terwijl er overal vuur is. Maar achterlijkheid van bepaalde mensen is een hele slechte reden om iets te verbieden. Nee je mag een rotje meer afsteken want dat kun je niet aan, maar morgen in een machine stappen van duizenden kilo's om daarmee een beetje door woonwijken te knallen is helemaal ok hoor.
pi_175850672
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 21:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, hoor. Ik ben klaar. Weinig reflectie aanwezig bij Glazenmaker. :)
Geef dan eens wat om over te reflecteren. Beledigingen die overduidelijk meer van toepassing zijn op jezelf maken weinig indruk. Mensen die de persoonlijke wil van andere mensen geen goede reden vinden om ze iets te laten doen vind ik heel erg eng.
pi_175862198
'Politie heeft te weinig mankracht voor controleren illegaal vuurwerk'

Tips of vermoedens dat er op bepaalde adressen gehandeld wordt in illegaal vuurwerk, kunnen door de politie niet allemaal worden nagetrokken. Daarvoor is er te weinig mankracht beschikbaar.

Dat stelt voorzitter Gerrit van de Kamp van politievakbond ACP woensdag naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

De politie speurt tegenwoordig intensief naar online-aanbieders en -afnemers van illegaal vuurwerk. "Dat spul wordt in het hele land verhandeld", aldus Van de Kamp. "De politie wil wel alle vermoedens natrekken, maar de hoeveelheid werk is te groot."

Dat er door tekort aan politieagenten niet altijd gevolg gegeven kan worden aan succesvolle online-opsporing, is volgens Van de Kamp op meerdere vlakken van het opsporingswerk "een nieuw vraagstuk".

nu.nl

Feiten en cijfers over vuurwerkslachtoffers
  woensdag 20 december 2017 @ 12:47:25 #53
194233 Friday12
Originele kloon
pi_175863136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 12:01 schreef AchJa het volgende:
'Politie heeft te weinig mankracht voor controleren illegaal vuurwerk'

Tips of vermoedens dat er op bepaalde adressen gehandeld wordt in illegaal vuurwerk, kunnen door de politie niet allemaal worden nagetrokken. Daarvoor is er te weinig mankracht beschikbaar.

Dat stelt voorzitter Gerrit van de Kamp van politievakbond ACP woensdag naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

De politie speurt tegenwoordig intensief naar online-aanbieders en -afnemers van illegaal vuurwerk. "Dat spul wordt in het hele land verhandeld", aldus Van de Kamp. "De politie wil wel alle vermoedens natrekken, maar de hoeveelheid werk is te groot."

Dat er door tekort aan politieagenten niet altijd gevolg gegeven kan worden aan succesvolle online-opsporing, is volgens Van de Kamp op meerdere vlakken van het opsporingswerk "een nieuw vraagstuk".

nu.nl

Feiten en cijfers over vuurwerkslachtoffers

Shocking News :')
pi_175863612
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 23:06 schreef Faazz het volgende:

[..]

Ja of je koopt gewoon trektouwtjes met kclo3 en rode fosfor!
Neem dan dit:

zou tegenwoordig ook Armstrong mix in zitten (in mijn tijd was het een mengsel met zwavel, herinner me de geur). Zal in verhouding waarschijnlijk goedkoper zijn, hoeveel zit er in één trektouwtje, 10mg?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_175863986
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:09 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Neem dan dit:
[ afbeelding ]
zou tegenwoordig ook Armstrong mix in zitten (in mijn tijd was het een mengsel met zwavel, herinner me de geur). Zal in verhouding waarschijnlijk goedkoper zijn, hoeveel zit er in één trektouwtje, 10mg?
Vroeger tussen twee bouten en een moer.
  woensdag 20 december 2017 @ 13:30:10 #57
194233 Friday12
Originele kloon
pi_175864102
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar als vuurwerk in zijn geheel verboden wordt lukt het wel... :')
Ja toch :')

Echt een stel mongolen die dat denken :')
  woensdag 20 december 2017 @ 18:20:09 #58
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175870519
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:24 schreef AchJa het volgende:

Maar als vuurwerk in zijn geheel verboden wordt lukt het wel... :')
Logisch. Het is net een beetje als de maximum snelheid. Moesten we ook even aan wennen. En daar is ook weinig controle op, maar omdat we eraan gewend zijn houden we ons er (meestal) aan. Als particulier vuurwerk verboden is, zal na een paar jaar illegaal vuurwerk ook (zo goed als) verdwijnen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175870703
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Logisch. Het is net een beetje als de maximum snelheid. Moesten we ook even aan wennen. En daar is ook weinig controle op, maar omdat we eraan gewend zijn houden we ons er (meestal) aan. Als particulier vuurwerk verboden is, zal na een paar jaar illegaal vuurwerk ook (zo goed als) verdwijnen.
Mensen blijven toch wel vuurwerk kopen dus dan gaat juist massaal gekocht worden in het buitenland en kan je garanderen dat het niet zal verdwijnen :Y
  woensdag 20 december 2017 @ 18:31:37 #60
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175870860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:27 schreef FL_Freak het volgende:

Mensen blijven toch wel vuurwerk kopen dus dan gaat juist massaal gekocht worden in het buitenland en kan je garanderen dat het niet zal verdwijnen :Y
Keep on dreaming. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175870898
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Keep on dreaming. :)
Ook een totaalverbod is niet te handhaven. 0.00 wanneer alles losbarst hoe wil je dat doen dan? :)
  woensdag 20 december 2017 @ 18:36:11 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175871019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:32 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ook een totaalverbod is niet te handhaven. 0.00 wanneer alles losbarst hoe wil je dat doen dan? :)
Geen aanbod, minder grijs, sterkere morele sturing, dat lost al een heel groot deel op. Dan barst het sowieso niet meer los.
Geef het daarna een paar jaar en je bent er zo goed als vanaf.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 20 december 2017 @ 18:36:21 #63
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175871026
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:32 schreef FL_Freak het volgende:

Ook een totaalverbod is niet te handhaven. 0.00 wanneer alles losbarst hoe wil je dat doen dan? :)
Gaat helemaal niet gebeuren. De meeste brave huisvaders gaan het risico niet nemen, dat ze 250 euro aan spullen kunnen inleveren bij de gendarmerie en dan ook nog eens een nacht op het politiebureau doorbrengen. Blijven er misschien een handjevol tokkies over die het wel doen. Die zijn a) makkelijk te vinden en b) houden er na verloop van tijd ook mee op, omdat er geen tolerantie meer voor is in de samenleving.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175871047
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Gaat helemaal niet gebeuren. De meeste brave huisvaders gaan het risico niet nemen, dat ze 250 euro aan spullen kunnen inleveren bij de gendarmerie en dan ook nog eens een nacht op het politiebureau doorbrengen. Blijven er misschien een handjevol tokkies over die het wel doen. Die zijn a) makkelijk te vinden en b) houden er na verloop van tijd ook mee op, omdat er geen tolerantie meer voor is in de samenleving.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Keep on dreaming. :)
Je eigen quote.
  woensdag 20 december 2017 @ 18:38:50 #65
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_175871105
quote:
14s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:36 schreef FL_Freak het volgende:

Je eigen quote.
Knap van je. Zelf verzonnen? Oh...nee, natuurlijk niet. :)

Beetje basiskennis van sociologie en psychologie en je weet gewoon dat ik gelijk heb. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_175871133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Knap van je. :)

Beetje basiskennis van sociologie en psychologie en je weet gewoon dat ik gelijk heb. :)
Je bent in ieder geval erg optimistisch.
  woensdag 20 december 2017 @ 18:41:02 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175871187
quote:
10s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:39 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Je bent in ieder geval erg optimistisch.
Het gros houdt zich prima aan de regels. Dat bleek ook toen een paar jaar terug het afsteken op de 31ste pas in de avond mocht. Het percentage slachtoffers dat in de ochtend en middag viel kelderde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 20-12-2017 18:49:33 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_175871211
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Knap van je. Zelf verzonnen? Oh...nee, natuurlijk niet. :)

Beetje basiskennis van sociologie en psychologie en je weet gewoon dat ik gelijk heb. :)
Oh je hebt een college over psychologie gevolgd. Vandaar dat je psychologische diagnoses kan stellen via het internet.
pi_175871333
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gros houdt zich prima aan de regels. Dat bleek ook toen een paar jaar terug het afsteken op de 31ste pas in de avond mocht. Het percentage slachtoffers dat in de ochtend viel kelderde.
Ondanks dat ik het kut vond dat dat werd ingevoerd heb ik daar inmiddels wel vrede mee. Ik vind echter wel dat dit genoeg concessie is.
  woensdag 20 december 2017 @ 18:49:01 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_175871423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 18:45 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het kut vond dat dat werd ingevoerd heb ik daar inmiddels wel vrede mee. Ik vind echter wel dat dit genoeg concessie is.
Dat is een beetje de bottomline, het gros heeft uiteindelijk vrede met verdere beperkingen of verboden.

Niet iedereen, maar het gros wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_175940096
Dros hoopt dat de huidige maatschappelijke acceptatie van vuurwerk zal veranderen. ,,Ik doe hierbij een appel op ouders. Weet drommels goed waar uw kinderen mee bezig zijn. Dit is niet meer hetzelfde als de strijkers van vroeger.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-doodslag~a65a1c23/

Die ouders die het betreft, die dergelijke kinders hebben, kennen het woord 'drommels' niet en hebben nog nooit van strijkers gehoord.
pi_175940125
"Een Cobra 80 heeft drie tot vier keer de kracht van een echte handgranaat."

Natuurlijk... Iedereen die dat beweert heeft in zijn hele leven nog nooit een echte handgranaat gegooid.

Neemt niet weg dat er uiteraard keihard tegen opgetreden moet worden.
pi_175940612
Het blijft triest om vuurwerk te vergelijken met granaten. Je moet vuurwerk echt tegen je huid aan hebben tijdens het exploderen anders doet het geen schade.

Blijft natuurlijk triest dat mensen vuurwerk gooien tegen agenten/hulpverleners. Maar als mensen tegen mensen gooien die geen hulpverleners zijn mag dat ook wel bestraft worden.

Wordt eens tijd dat alle rotte appels uit de vuurwerkscène verdwijnen.
  zaterdag 23 december 2017 @ 11:06:45 #74
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_175941860
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 08:15 schreef AchJa het volgende:
"Een Cobra 80 heeft drie tot vier keer de kracht van een echte handgranaat."
Ik heb het al doorgegeven aan het Ministerie van Defensie. Ze hebben toegezegd voortaan cobra's te gaan inslaan.
pi_175941921
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik heb het al doorgegeven aan het Ministerie van Defensie. Ze hebben toegezegd voortaan cobra's te gaan inslaan.
Top ^O^

Het is vast goedkoper zodat we geen "pang, pang" meer hoeven te roepen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 december 2017 @ 17:08:20 #76
862 Arcee
Look closer
pi_176153345
quote:
Dode door vuurwerk in Swifterbant

Een man is zaterdagmiddag in Swifterbant (Flevoland) door vuurwerk om het leven gekomen. Zo meldt de politie. Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekend.

Het zou gaan om iemand die woonachtig is aan de Vogelwikke in Swifterbant. Dat meldt een buurgenoot van het slachtoffer aan RTL Nieuws. Twee kinderen zijn uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht voor controle, om te kijken of ze geen gehoorbeschadiging hebben opgelopen.

Er waren veel mensen die het ongeluk zagen gebeuren. Ze worden opgevangen door de gemeente. Hen wordt slachtofferhulp aangeboden, zei een woordvoerster van de politie.

Bron: De Telegraaf
pi_176153432
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat zal wel weer zo'n carbid gebeuren zijn geweest.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 30 december 2017 @ 17:10:46 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176153448
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:08 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hier is iemand heel gevaarlijk aan het knutselen geweest. Illegaal, dus heeft niks met legaal vuurwerk te maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176154267
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar geloof ik niks van.
Waarom niet?
  zaterdag 30 december 2017 @ 17:32:34 #81
468509 _--_
In varietate concordia
pi_176154440
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hier is iemand heel gevaarlijk aan het knutselen geweest. Illegaal, dus heeft niks met legaal vuurwerk te maken.
Hoe weet je dat het illegaal is?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_176155092
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:32 schreef _--_ het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het illegaal is?
Jezelf opblazen en omstanders naar het ziekenhuis sturen ter controle voor een gehoorsbeschadiging lukt je niet met een Thunderking...
pi_176155189
quote:
Brand door naar binnen gegooid vuurwerk in woning Tilburg, vrouw redt kat uit de rook

TILBURG - Er heeft zaterdag rond 14.30 uur een brand gewoed in een woning aan De Ruijterstraat in Tilburg door vuurwerk, dat door de brievenbus naar binnen is gegooid. Folders die op de matten lagen vlogen daardoor in brand, wat voor veel brand- en rookschade heeft gezorgd.

Erik Luiten 30-12-17, 15:46 Laatste update: 16:06
De bewoonster was op het moment dat het vuurwerk naar binnen werd gegooid nog op weg naar huis. Ze kwam als geroepen. Haar kat zat binnen en kon geen kant op. Toen de bewoonster thuiskwam, zag ze rook uit de brievenbus komen. Bij het openen van de voordeur schoot een rookwalm naar buiten. Ze snelde naar binnen om haar kat te redden. In alle haast heeft ze de kat eerst in zijn draagkooi weten te loodsen, waardoor ze hem naar buiten kon dragen zonder dat hij zou kunnen opspringen.

Schade
Buiten heeft ze de hulpdiensten gebeld. De schade in de woning is groot. Op de deurpost is een grote vlek brandschade te zien. In de woning stinkt alles naar rook en lijkt de rookschade ernstig. De brandweer heeft de brand geblust en de woning geventileerd.

Met de vrouw en de kat lijkt alles in orde. Ze hoefden niet mee naar een ziekenhuis om behandeld te worden, al laat zij zichzelf nog wel door een huisarts nakijken.

Er is in de buurt constant vuurwerk te horen. Officieel mag vuurwerk pas vanaf zondag 18.00 uur worden afgestoken.


https://www.bd.nl/tilburg(...)it-de-rook~abd0d714/
pi_176155643
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:10 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat zal wel weer zo'n carbid gebeuren zijn geweest.
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 17:32 schreef _--_ het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het illegaal is?
Een lawinepijl dus... Ik probeerde er net nog 100 te halen bij het plaatselijke vuurwerkverkooppunt... Oh wacht, ze werden niet verkocht vanwege illegaal...

DeDrontenaar twitterde op zaterdag 30-12-2017 om 16:52:03 Volgens de eerste berichten is het vuurwerkslachtoffer in #Swifterbant een man, die een lawinepijl heeft afgestoken. https://t.co/2F0MUH0FHh reageer retweet
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:06:29 #87
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176155756
Heel Nederland over de zeik en in dit brave kutbuurtje is gvd geen knal te horen. :r
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176156375
Den Haag lijkt nu al een oorlogsgebied. Ik word niet goed van al die kutknallen :r !
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 18:21:15 #89
186611 Haags
pi_176156382
Het is allemaal wat he :)
Zonder wrijving geen glans
pi_176156451
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is allemaal wat he :)
Hier in Segbroek de ene knal na de andere al.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 18:23:40 #91
186611 Haags
pi_176156482
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:22 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Hier in Segbroek de ene knal na de andere al.
Hier ook, Syrië is er niets bij.
Zonder wrijving geen glans
pi_176156535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Den Haag lijkt nu al een oorlogsgebied. Ik word niet goed van al die kutknallen :r !
Nog ietsje harder janken dan hoor je het niet meer.
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:25:12 #93
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_176156538
Als elke gek die buiten de toegestane uren wordt betrapt, getracteerd zou worden op een boete van 1.000 euro en een taakstraf van een uur of 160, zou het ook vrij snel afgelopen zijn met deze onzin. En dan kan vuurwerk tijdens O&N gewoon legaal blijven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_176156601
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:25 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Nog ietsje harder janken dan hoor je het niet meer.
Dank je voor je tip. Misschien kan je zus me komen troosten.
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:28:10 #95
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176156656
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:25 schreef Strani het volgende:
Als elke gek die buiten de toegestane uren wordt betrapt, getracteerd zou worden op een boete van 1.000 euro en een taakstraf van een uur of 160, zou het ook vrij snel afgelopen zijn met deze onzin. En dan kan vuurwerk tijdens O&N gewoon legaal blijven.
Haha, goeie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:28:54 #96
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176156687
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Den Haag lijkt nu al een oorlogsgebied. Ik word niet goed van al die kutknallen :r !
Dan woon je in een andere buurt dan ik.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:33:29 #97
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_176156868
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:28 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Haha, goeie.
Het idee wel, vind ik, maar het is jammer dat de autoriteiten weinig interesse lijken te hebben in het daadwerkelijk betrappen van mensen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:34:45 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176156918
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:33 schreef Strani het volgende:
Het idee wel, vind ik, maar het is jammer dat de autoriteiten weinig interesse lijken te hebben in het daadwerkelijk betrappen van mensen.
Die hebben wel wat beters te doen!
Klaverjassen met oliebollen en glühwein bijvoorbeeld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 30 december 2017 @ 18:35:06 #99
186611 Haags
pi_176156930
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:33 schreef Strani het volgende:

[..]

Het idee wel, vind ik, maar het is jammer dat de autoriteiten weinig interesse lijken te hebben in het daadwerkelijk betrappen van mensen.
Omdat de politie bij lange na niet met genoeg is om alles en iedereen aan te kunnen pakken.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:36:28 #100
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_176156977
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Omdat de politie bij lange na niet met genoeg is om alles en iedereen aan te kunnen pakken.
Als ze zouden beginnen met veel zwaardere straffen, zou er spoedig een stuk minder aan te pakken zijn. Je moet dan ook echt het punt vinden waarop mensen echt bang worden voor eventuele gevolgen, zoals met elke straf.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:38:47 #101
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176157061
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:33 schreef Strani het volgende:

[..]

Het idee wel, vind ik, maar het is jammer dat de autoriteiten weinig interesse lijken te hebben in het daadwerkelijk betrappen van mensen.
En niet genoeg personeel. Maar ook de wil is er niet, nee.
En de straffen zijn ook lachwekkend.

Maar stel nou, overal lopen agenten. De gasten die dit doen zien ze van een afstand, lopen een straat verder en doen hun ding. Lopen weer weg.

Het is niet te handhaven. Hetzelfde zoals nu het verbod op vroeg afsteken niet te handhaven is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:41:05 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176157138
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:36 schreef Strani het volgende:
Als ze zouden beginnen met veel zwaardere straffen, zou er spoedig een stuk minder aan te pakken zijn. Je moet dan ook echt het punt vinden waarop mensen echt bang worden voor eventuele gevolgen, zoals met elke straf.
Zoals in de VS het gebruik van marihuana is gecriminaliseerd, zo zouden wij dat moeten doen met het afsteken van rotjes?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:41:16 #103
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_176157142
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En niet genoeg personeel. Maar ook de wil is er niet, nee.
En de straffen zijn ook lachwekkend.

Maar stel nou, overal lopen agenten. De gasten die dit doen zien ze van een afstand, lopen een straat verder en doen hun ding. Lopen weer weg.

Het is niet te handhaven. Hetzelfde zoals nu het verbod op vroeg afsteken niet te handhaven is.
Moet men eigenlijk echt op heterdaad betrapt worden? Het zou fijn zijn als een aantal getuigenverklaringen genoeg zou zijn.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:43:01 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176157207
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:41 schreef Strani het volgende:
Moet men eigenlijk echt op heterdaad betrapt worden? Het zou fijn zijn als een aantal getuigenverklaringen genoeg zou zijn.
Ja! En dan die vervelende hangjongeren van even verderop er lekker bij lappen! Ook al stonden ze alleen maar een sjekkie te roken, gewoon aangeven, maakt het jou wat uit!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 30 december 2017 @ 18:46:18 #105
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_176157301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:41 schreef Strani het volgende:

[..]

Moet men eigenlijk echt op heterdaad betrapt worden? Het zou fijn zijn als een aantal getuigenverklaringen genoeg zou zijn.
Drie problemen hiermee.
Ten eerste: hoe ga je hier in de stad die 100 bontkraagjes uit elkaar houden?
"Ja agent, hij was ongeveer 1,75, kort haar, grote neus, zwarte jas en lichtgetint uiterlijk." :')

Ten tweede: het wordt jullie woord tegen dat van die groep van een man of 8. En je mag een keer raden wat er dan gebeurt met je nadat je hen ergens van beschuldigd hebt.

Tot slot: Politie moet daadwerkelijk bereid zijn om het op te nemen. In mijn ervaring doen ze dat sowieso niet. Ze moedigden mij slechts actief aan om vooral weg te gaan.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:42:07 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176257568
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 09:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies, maar schijnbaar denken de mensen dat met een totaalverbod plotseling ook compleet defensie gaat patrouilleren op straat ofzo...
Of sommige mensen begrijpen beter hoe een groep mensen (zoals een samenleving) reageert in zo'n geval....

Als er een totaalverbod komt, heeft over een jaar of tien niemand het meer over particulier vuurwerk. Op een paar hardnekkige zeurpieten na, die in het verleden blijven hangen, dan. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:44:19 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176257602
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_176259230
quote:
Nee hoor, want dit had niks met consumentenvuurwerk te maken.
Daarnaast is de overlast/schade dit jaar flink afgenomen, dus weer wat minder stevige grond voor het nee-kamp
  woensdag 3 januari 2018 @ 14:48:48 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176259477
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of sommige mensen begrijpen beter hoe een groep mensen (zoals een samenleving) reageert in zo'n geval....

Als er een totaalverbod komt, heeft over een jaar of tien niemand het meer over particulier vuurwerk. Op een paar hardnekkige zeurpieten na, die in het verleden blijven hangen, dan. :)
Tuurlijk :').

Als er een totaalverbod komt worden de grensovergangen gewoon iets drukker. Een verbod is niet te handhaven. Wellicht dat het in het westen werkt, in de regio is het met een verbod hetzelfde als altijd. Zeg maar hetzelfde als er met de zwarte pieten discussie gebeurt.
  woensdag 3 januari 2018 @ 15:26:41 #111
194233 Friday12
Originele kloon
pi_176260428
quote:
Dit was prof vuurwerk.. wat is je punt?
pi_176260828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:41 schreef Strani het volgende:
Moet men eigenlijk echt op heterdaad betrapt worden? Het zou fijn zijn als een aantal getuigenverklaringen genoeg zou zijn.
Ah ja, de NSB mentaliteit, even je buurman erbij naaien |:(
  donderdag 4 januari 2018 @ 00:09:13 #113
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_176272312
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah ja, de NSB mentaliteit, even je buurman erbij naaien |:(
Ga jij maar lekker verder met het verknallen van onze vuurwerktraditie. Pun intended.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_176272773
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:41 schreef Strani het volgende:

[..]

Moet men eigenlijk echt op heterdaad betrapt worden? Het zou fijn zijn als een aantal getuigenverklaringen genoeg zou zijn.
Zoals 5 buurjongens die de zure buurman Strani en zijn ouwelullengezeik zat zijn.
pi_176272806
quote:
Er is hier laatst iemand van de brug gesprongen. Iemand heeft die jongen gevonden met een platgeslagen schedel en ik moet al maanden kijken naar bloemen op de reling. Tijd om bruggen te verbieden?
pi_176273980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 00:09 schreef Strani het volgende:
Ga jij maar lekker verder met het verknallen van onze vuurwerktraditie. Pun intended.
Verklaar je nader :?
pi_176273992
Steeds meer mensen krijgen genoeg van vuurwerk. Op een nabije dag zal het verboden worden omdat men het democratisch zo wil. Dit komt door mensen die zich misdragen. Hier viel het mee. Op zeg 3 families na. Die verpesten het dan voor anderen.
  donderdag 4 januari 2018 @ 07:26:01 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176274021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 07:14 schreef Jaroon het volgende:
Steeds meer mensen krijgen genoeg van vuurwerk. Op een nabije dag zal het verboden worden omdat men het democratisch zo wil. Dit komt door mensen die zich misdragen. Hier viel het mee. Op zeg 3 families na. Die verpesten het dan voor anderen.
Die 3 hebben je om middernacht uit je slaap gehouden?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_176274026
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2018 07:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Die 3 hebben je om middernacht uit je slaap gehouden?
Nee. Ervoor vooral en niet uit de slaap.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:53:29 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176297461
quote:
6s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

Nee hoor, want dit had niks met consumentenvuurwerk te maken.
Daarnaast is de overlast/schade dit jaar flink afgenomen, dus weer wat minder stevige grond voor het nee-kamp
Stupid + explosieven = dood. Welk deel van deze vergelijking begrijp je niet? En aangezien een slordige 80% van de bevolking het predikaat 'stupid' wel verdient....

[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 05-01-2018 11:12:42 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:56:59 #121
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176297507
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 14:51 schreef Scrummie het volgende:

Een verbod is niet te handhaven.
Is altijd zo'n zwakzinnigenargument. De maximumsnelheid is ook niet te handhaven; ook maar afschaffen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:58:36 #122
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_176297527
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 15:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah ja, de NSB mentaliteit, even je buurman erbij naaien |:(
Als de buurman zich aan de regels houdt, hoeft helemaal niemand NSB-er te spelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:08:11 #123
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_176297691
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is altijd zo'n zwakzinnigenargument. De maximumsnelheid is ook niet te handhaven; ook maar afschaffen?
En daarnaast zijn er ook veel mensen die zich ook zonder enige handhaving aan een verbod houden. Dat scheelt sowieso al flink, plus het feit dat vuurwerk niet meer legaal beschikbaar is.

Het is echt een minderheid die dan naar illegaal gaat, de meeste mensen zijn prima in staat hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 5 januari 2018 @ 11:17:27 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_176297828
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Stupid + explosieven = dood. Welk deel van deze vergelijking begrijp je niet? En aangezien een slordige 80% van de bevolking het predikaat 'stupid' wel verdient....
Laat me raden, jij hoort bij die 20%?
pi_176302805
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Als de buurman zich aan de regels houdt, hoeft helemaal niemand NSB-er te spelen.
En als iemand zich niet aan de regels houdt wil jij graag even klikken bij de politie he ?
Zonder bewijs, weerwoord of overige getuigen ?
pi_176302900
Maargoed, stel je voor dat je onder de huidige regels volle bak inzet op opsporing en vervolging van illegaal vuurwerk. Zelfs als dit succesvol is: dat gaat echt niet normaal veel geld kosten. Is het dat waard om de traditie in stand te houden?
pi_178131200
Komende jaarwisseling al verbod op rotjes

Om oud en nieuw veiliger te maken, worden rotjes nog dit jaar verboden. Ook worden vuurwerkverkopers verplicht hun klanten veiligheidsbrillen en stabiele afschietbuizen voor vuurpijlen mee te geven.

Dat melden ingewijden aan de Haagse redactie van het RTL Nieuws.
Gevaarlijkste dag van het jaar

Eind vorig jaar kwam de Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) met een schokkend onderzoek: de jaarwisseling is het gevaarlijkste moment van het jaar. Elk jaar raken honderden mensen gewond en sinds 2000 valt er gemiddeld één dodelijk slachtoffer per jaar. Om daar een einde aan te maken wil de OVV een verbod op vuurpijlen en knalvuurwerk.

Zo ver willen minister Ferd Grapperhaus van Justitie en staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur en Waterstaat) niet gaan. Ze voeren nu een verbod op rotjes in, of zoals het in het jargon heet: werpbaar knalvuurwerk.
Verplichte bril en afschietbuizen

Een ander voorstel om de veiligheid te vergroten, is het verbeteren van de stabiliteit van vuurpijlen. Vuurwerkverkopers zouden bij de verkoop van pijlen verplicht ook stabiele afschietbuizen moeten leveren. Ook moeten ze verplicht een veiligheidsbril en aansteeklonten meeleveren bij de verkoop van vuurwerk. Het kabinet wil de productie van zwaar knalvuurwerk verbieden. Nu is alleen de verkoop verboden.

Het plan om alleen rotjes te verbieden wordt in regeringskringen gezien als een eerste stap. Het kabinet is bang voor groot maatschappelijk verzet als in één keer de verkoop van al het vuurwerk wordt verboden. Om de weerstand te beperken, willen de bewindslieden volgens een betrokkene 'een behapbare stap' zetten.
's Nachts

Kamerleden van de regeringspartijen zouden al zijn geïnformeerd over de maatregelen. Het definitieve besluit wordt de komende weken door de ministerraad genomen.

Ook komt er overleg met politie over de handhaafbaarheid van de nieuwe regeling. Verder denken de bewindslieden aan het nog verder beperken van de periode dat vuurwerk afgestoken mag worden. Nu mag dat op oudejaarsdag van 18.00 uur 's avonds tot 02.00 uur 's nachts.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)-al-verbod-op-rotjes

----------------

Prima dit! *O*
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 20:22:08 #128
8781 crew  Frutsel
pi_178131287
Ja nog meer naar de illegaliteit!

Hoeveel gewonden vallen er eigenlijk door rotjes die je in Nederland bij dealers kunt kopen??
pi_178131294
Rotjes :') Ik kan me zoveel dingen bedenken om te verbieden, maar dan komen ze met rotjes die je zonder schade nog in je hand kan houden....

En daar zijn mensen een half jaar mee bezig hé. resultaat zal zijn dat er nog meer illegaal vuurwerk Nederland binnen komt (en dan kun je net zo goed nitraten,vlinders ed. binnen halen, net zo illegaal), want in de rest van de EU zijn de regels nog lang niet zo streng.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2018 20:23:09 ]
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 20:23:14 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178131309
het gaat niet om de rotjes he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 20:24:32 #131
8781 crew  Frutsel
pi_178131329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:23 schreef sp3c het volgende:
het gaat niet om de rotjes he
Ja om de rotje appels die het voor de rest verpesten
pi_178131332
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:23 schreef sp3c het volgende:
het gaat niet om de rotjes he
Werpbaar knalvuurwerk, wat heb je nog meer dan?
pi_178131346
Mooi.
Vuurwerk is voor tokkies
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 20:26:16 #134
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178131367
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:24 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Werpbaar knalvuurwerk, wat heb je nog meer dan?
ze gaan voor een sneeuwbaleffect

nu een rotje en straks onderaan de berg alles, geven ze gewoon zelf aan ook -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_178131417
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ze gaan voor een sneeuwbaleffect

nu een rotje en straks onderaan de berg alles, geven ze gewoon zelf aan ook -O-
Ja, dat was te verwachten, maar dacht dat ze dit jaar eerst de singleshots zouden verbieden, die kun je dan ook echt gevaarlijk noemen (als je er fout mee om gaat). Maar de rotjes die ze hier verkopen is in elk land kindervuurwerk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2018 20:28:34 ]
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 20:31:35 #136
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178131528
Is er een manier om terug naar 2005 te gaan oid? Ben deze maatschappij zat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178131577
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Is er een manier om terug naar 2005 te gaan oid? Ben deze maatschappij zat.
Je mag gewoon weg hoor.
pi_178131591
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:25 schreef superniger het volgende:
Mooi.
Vuurwerk is voor tokkies
Dit
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:34:21 #139
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178131624
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:31 schreef Nattekat het volgende:
Is er een manier om terug naar 2005 te gaan oid? Ben deze maatschappij zat.
Doei :W
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 20:36:10 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178131689
2005 was geen reet aan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:36:30 #141
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178131698
Want een vuurwerkpijl in de kont van iemamd douwen is onmogelijk. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door _--_ op 27-03-2018 20:59:52 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:39:40 #142
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_178131793
Iets verbieden wat het probleem niet veroorzaakt, geweldig plan. Echt briljant.

Als ze dan echt dat vuurwerk willen verbieden, doen ze dat dan maar, maar ik weiger mee te betalen aan met belastinggeld gefinancieerde vuurwerkshows of andere onzin die men dan gaat inzetten om oudejaarsavond 'nog een beetje bijzonder te houden'.
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:41:30 #143
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178131857
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:39 schreef Zelva het volgende:
Iets verbieden wat het probleem niet veroorzaakt, geweldig plan. Echt briljant.

Als ze dan echt dat vuurwerk willen verbieden, doen ze dat dan maar, maar ik weiger mee te betalen aan met belastinggeld gefinancieerde vuurwerkshows of andere onzin om oudejaarsavond nog een beetje bijzonder te houden.
Waarom niet? Ik betaal nu ook mee aan de zorg voor mensen die zichzelf ongelukkig knallen en aan de grote schoonmaak van al het vuurwerkafval.

Komkom, aan een beetje solidariteit is nog nooit iemand dood gegaan.
pi_178131908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:39 schreef Zelva het volgende:
Iets verbieden wat het probleem niet veroorzaakt, geweldig plan. Echt briljant.

Als ze dan echt dat vuurwerk willen verbieden, doen ze dat dan maar, maar ik weiger mee te betalen aan met belastinggeld gefinancieerde vuurwerkshows of andere onzin die men dan gaat inzetten om oudejaarsavond 'nog een beetje bijzonder te houden'.
Succes daarmee! :D
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:44:35 #145
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_178131950
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik betaal nu ook mee aan de zorg voor mensen die zichzelf ongelukkig knallen en aan de grote schoonmaak van al het vuurwerkafval.

Denken dat dat ophoudt :')
  dinsdag 27 maart 2018 @ 20:50:19 #146
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178132073
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Denken dat dat ophoudt :')
Waar stel ik dat ik dat denk dan?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 20:57:21 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178132314
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:36 schreef sp3c het volgende:
2005 was geen reet aan
Er werd nog gezond en nuchter nagedacht in die tijd tenminste.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:00:08 #148
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178132399
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er werd nog gezond en nuchter nagedacht in die tijd tenminste.
Dida is het hier niet mee eens.
pi_178132414
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er werd nog gezond en nuchter nagedacht in die tijd tenminste.
Welnee, dan moet je nog minstens 10 jaar verder terug.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 21:04:24 #150
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178132511
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:00 schreef Embraer89 het volgende:

[..]

Welnee, dan moet je nog minstens 10 jaar verder terug.
Ik wil nog wel kunnen FOK!en.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:05:17 #151
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178132534
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik wil nog wel kunnen FOK!en.
Gezond en nuchter nadenken en FOK!?

Hoax.
pi_178132571
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er werd nog gezond en nuchter nagedacht in die tijd tenminste.
Vroeger was alles beter. :')
pi_178132607
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 04:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het gaat ze al aardig goed af, nu oom agent het internet heeft ontdekt. Kopers staan ineens in beeld bij de politie net als de verkopers, zelfs opsporing verzocht werd er voor gebruikt mocht ik mij dit goed herinneren. Politie neemt dit al behoorlijk serieus, nu de politiek nog en eerlijk gezegd denk ik dat een vuurwerkverbod een kwestie is van tijd. Deze gaat er komen vroeg of laat.
ondanks het internet helaas is de kennis nog erg ondermaats bij de agenten
ik heb meer dan genoeg voorbeelden.....ik zat zelf "in het vak"
pi_178132662
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En niet genoeg personeel. Maar ook de wil is er niet, nee.
En de straffen zijn ook lachwekkend.

Maar stel nou, overal lopen agenten. De gasten die dit doen zien ze van een afstand, lopen een straat verder en doen hun ding. Lopen weer weg.

Het is niet te handhaven. Hetzelfde zoals nu het verbod op vroeg afsteken niet te handhaven is.
de straffen zijn tegenwoordig voor handel hoger dan dat je een gewapende overval pleegt of iemand dood slaat.

en voor bezit van redelijke hoeveelheden houden ze je ook even een maandje vast.

dus zo "lachwekkend" zijn de straffen niet meer
pi_178132694
quote:
dit heeft totaal niks met legale rotjes te maken
en ook een DARWIN award.....
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 21:12:43 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178132747
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Vroeger was alles beter. :')
Wat dat betreft wel. De goede oude tijd dat die zeikstralen niets meer dan wat opstandelijke tieners waren.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 21:32:20 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178133338
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er werd nog gezond en nuchter nagedacht in die tijd tenminste.
ja nee die Balkenende was een nuchter en gezond nadenkend baasje inderdaad


emo.gif
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 21:34:43 #158
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178133424
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nee die Balkenende was een nuchter en gezond nadenkend baasje inderdaad


[ afbeelding ]
Die man heeft de term belerend een extra dimensie gegeven.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 27 maart 2018 @ 21:36:44 #159
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178133492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:10 schreef Predator38 het volgende:

[..]

dit heeft totaal niks met legale rotjes te maken
en ook een DARWIN award.....
Meer met een trieste idioot die het leuk vind om lekker overlast te veroorzaken.

Denken wij serieus dat een verbod op rotjes en astronauten de cobra's en uien gaat weg houden? Die zijn er nu ook en zullen alleen maar meer worden uit gebrek aan legale rommel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 21:48:58 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178133879
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nee die Balkenende was een nuchter en gezond nadenkend baasje inderdaad


[ afbeelding ]
Ik kan nou niet echt zeggen dat we er met Rutte flink vooruit op zijn gegaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 21:52:37 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178133964
natuurlijk kan dat wel, Balkenende was het hoogtepunt van die normen en waarden waanzin, alles sinds die tijd is terugkrabbelen naar waar we waren, 2 stappen vooruit, 1 achteruit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 22:02:38 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178134299
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:52 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk kan dat wel, Balkenende was het hoogtepunt van die normen en waarden waanzin, alles sinds die tijd is terugkrabbelen naar waar we waren, 2 stappen vooruit, 1 achteruit
Ik kan die stijl van Balkenende ook wel een beetje waarderen moet ik eerlijk bekennen :@
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 22:03:16 #163
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178134320
hoe oud was je toen 7?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 22:04:50 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178134358
10
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 27 maart 2018 @ 22:06:30 #165
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_178134399
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:04 schreef Nattekat het volgende:
10
Dan schelen we meer dan ik dacht, al was ik zelf ook wel vrij vroeg geïnteresseerd in politiek.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 22:07:33 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178134422
niet 1 van zijn kabinetten heeft de 4 jaar volgemaakt ... die gast was een ramp man _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 27 maart 2018 @ 22:12:49 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178134563
loopt gelukkig niet zo'n vaart

quote:
'Regeringspartijen ruziën over verbod op knalvuurwerk'
De regeringspartijen ruziën over strengere regels voor vuurwerk. Minister Grapperhaus (CDA, Justitie) en staatssecretaris Van Veldhoven (D66, Milieu) hebben geopperd om knalvuurwerk zoals rotjes te gaan verbieden. Regeringspartij VVD heeft echter binnenkamers direct al laten weten daar niet mee te zullen instemmen. Er komt daarom voorlopig geen kabinetsvoorstel.

Victor Schildkamp & Edwin van der Aa 27-03-18, 19:07 Laatste update: 21:29
5
Afgelopen december kwam de Onderzoeksraad voor de Veiligheid (OVV) met het advies om knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden. De OVV onderzocht de oorzaken van de extreme overlast die elk jaar oud en nieuw teistert. Elk jaar raken er met de jaarwisseling te veel mensen gewond. ook valt er jaarlijks minimaal één dode. Het kabinet heeft toegezegd met een reactie te komen op het OVV-advies. Maar die reactie laat nu al maanden op zich wachten.

De twee verantwoordelijke bewindslieden hebben meerdere opties in kaart gebracht. De meest haalbare optie is volgens Grapperhaus en Van Veldhoven een verbod op rotjes en de verplichting om bij vuurpijlen ook stabiele afschietbuizen en veiligheidsbrillen te verkopen. Die laatste maatregel is niet omstreden. De eerste wel. Bronnen binnen de VVD laten weten dat het voorstel nog in de voltallige ministerraad moet worden besproken. De liberalen laten echter bij voorbaat weten niet te zullen instemmen met wat voor vuurwerkverbod dan ook. Liever heeft de partij een strengere aanpak van illegaal vuurwerk.

'Afbreuk van traditie'
Leo Groeneveld, voorzitter van vuurwerkbranchevereniging Pyrotechniek Nederland, zegt dat een verbod op knalvuurwerk een enorme domper zou zijn. ,,Qua omzet weliswaar niet zo, knalvuurwerk is acht procent van de totale vuurwerkverkoop. Maar dit doet zou wél enorme afbreuk doen aan de vuurwerktraditie van oud en nieuw. En het is een schijnoplossing. Het helpt qua veiligheid niks. Sierpijlen knallen ook. We wonen hier in Nederland ook niet op een eiland. Knalvuurwerk kun je overal om ons heen krijgen. We waren trouwens allang op de goede weg. De overlast afgelopen jaarwisseling was al een stuk minder dan voorgaande jaren.''
https://www.gelderlander.(...)alvuurwerk~abc545b9/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 27 maart 2018 @ 22:29:33 #168
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178135025
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:07 schreef sp3c het volgende:
niet 1 van zijn kabinetten heeft de 4 jaar volgemaakt ... die gast was een ramp man _O-
Het mag eerder een wonder heten als het wel lukt :P
Rutte II heeft het ook alleen maar overleefd omdat het PvdA een mak schaap was.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178136102
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 20:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dit
Tja....voetbal ook
als we toch alles over 1 kam gaan scheren
  woensdag 28 maart 2018 @ 00:09:06 #170
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178137246
Het is toch best een sketch he, handhaving (gebrek aan dus) van dikke tntstaven aan cobratroep en met name het afsteken van dit soort bende in woonwijken is waar heel nederland op wacht.. nee laten we rotjes gaan verbieden dan is het opgelost.

Alsof je een loodgieter besteld omdat je plee overspoeld door een hardnekkige ondergrondse verstopping en ipv dat hij de leidingen repareert trapt hij eerst de wasbak in 2en, zet hij een douchekop op de spoelbak en schiet met een glock een paar gaten in je wcbril. Dat is dus ons 'kabinet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 22:29 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het mag eerder een wonder heten als het wel lukt :P
Rutte II heeft het ook alleen maar overleefd omdat het PvdA een mak schaap was.
Ik denk dat het lukt want ze leven daar werkelijk in een (volgens mij zuurstofloze) bubbel want geen democratisch geluid bereikt die krankzinnigen nog. Elke nee is een keiharde ja voor ze.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178137260
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 23:14 schreef Predator38 het volgende:

[..]

Tja....voetbal ook
als we toch alles over 1 kam gaan scheren
Eens
  woensdag 28 maart 2018 @ 07:52:35 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178140942
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:10 schreef Predator38 het volgende:

dit heeft totaal niks met legale rotjes te maken
en ook een DARWIN award.....
Aangezien 70% van de mensheid in aanmerking komt voor een Darwin Award, moet je ze tegen zichzelf beschermen. Ik kreeg nogal wat sceptische reacties als ik zei dat consumentenvuurwerk zijn langste tijd heeft gehad. Dus dit is een typisch gevalletje van 'told you so'. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 07:53:43 #173
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178140946
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2018 21:36 schreef Red_85 het volgende:

Denken wij serieus dat een verbod op rotjes en astronauten de cobra's en uien gaat weg houden? Die zijn er nu ook en zullen alleen maar meer worden uit gebrek aan legale rommel.
Klinkt logisch. We zijn ook allemaal harder gaan rijden toen de maximum snelheid werd ingevoerd.

Oh.....wacht.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178141883
Lekkere onderbouwing van die “vuurwerk liefhebster” op het rtlnieuws :'( :')
Alsof ze hebben gedacht laten we het domste schaap zoeken om duidelijk te maken wat voor volk van knallen houdt. 8)7
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:49:59 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142238
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:29 schreef Logician2.0 het volgende:

laten we het domste schaap zoeken om duidelijk te maken wat voor volk van knallen houdt. 8)7
Uhmm.....maar dat is toch ook een beetje zo?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178142322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Uhmm.....maar dat is toch ook een beetje zo?
Overall wel gok ik, maar wel overduidelijk gecast om een punt te maken :D
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:53:19 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178142335
Ik haat al dat geknal met die rotjes rond de jaarwisseling. Maar om het nou officieel te gaan verbieden...
  woensdag 28 maart 2018 @ 09:58:11 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142444
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:52 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Overall wel gok ik, maar wel overduidelijk gecast om een punt te maken :D
Dat zou suggereren dat RTL Nieuws een standpunt inneemt. Denk je dat ze dat doen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178142482
quote:
Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.....
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:01:55 #180
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142514
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:00 schreef Nuff het volgende:

Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb.....
Ja....uhmmm.... :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 maart 2018 @ 10:02:05 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178142519
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik haat al dat geknal met die rotjes rond de jaarwisseling. Maar om het nou officieel te gaan verbieden...
Rotjes ploffen, die knallen niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178142618
De naam zegt het al: ROTje

Oprotjen met die zooi.
pi_178142653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 09:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat zou suggereren dat RTL Nieuws een standpunt inneemt. Denk je dat ze dat doen?
Vast niet :+
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:11:01 #184
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178142700
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rotjes ploffen, die knallen niet.
Ze noemen het 'knal'vuurwerk, niet 'plof'vuurwerk.

Anyway, het is een beginnetje. De rest zal snel volgen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 maart 2018 @ 10:17:40 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178142871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze noemen het 'knal'vuurwerk, niet 'plof'vuurwerk.

Anyway, het is een beginnetje. De rest zal snel volgen.
Wat boeit het nou hoe ze het noemen? Rotjes geven 0,0 overlast.

En stel je eens voor dat anderen één dag per jaar een hobby hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178143045
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rotjes geven 0,0 overlast.
Fake news!
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:34:48 #187
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178143226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:17 schreef Nattekat het volgende:

Wat boeit het nou hoe ze het noemen? Rotjes geven 0,0 overlast.
Dat is niet aan jou om te bepalen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:35:02 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178143231
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
De naam zegt het al: ROTje

Oprotjen met die zooi.
Heb jij er eentje in je anus geduwd gekregen toen je klein was?
Wat een gehuilebalk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 maart 2018 @ 10:42:19 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178143392
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Fake news!
0,01 dan voor de arme mieren die zich per ongeluk binnen 10cm van de plof bevinden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178143393
quote:
7s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:35 schreef Ringo het volgende:

[..]

Heb jij er eentje in je anus geduwd gekregen toen je klein was?
Wat een gehuilebalk.
Ik hoop dat een grote meneer boos wordt en er eentje in jouw anusje duwt als je die zooi voor zijn deur staat af te steken. :)
pi_178143406
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

0,01 dan voor de arme mieren die zich per ongeluk binnen 10cm van de plof bevinden.
Het was toch een plof? :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 maart 2018 @ 10:43:48 #192
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178143430
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het was toch een plof? :')
Niet dan?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_178143472
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niet dan?
Je noemt het zelf net knal. Make up your mind.
  woensdag 28 maart 2018 @ 10:45:30 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178143483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik hoop dat een grote meneer boos wordt en er eentje in jouw anusje duwt als je die zooi voor zijn deur staat af te steken. :)
Nou nou nou...
Je reageert wel erg emotioneel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 maart 2018 @ 10:45:59 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_178143494
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 10:45 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je noemt het zelf net knal. Make up your mind.
Voor mieren is het een knal.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:01:42 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178146167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 07:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Klinkt logisch. We zijn ook allemaal harder gaan rijden toen de maximum snelheid werd ingevoerd.

Oh.....wacht.....
Ooit gehoord/ gelezen wat er tijdens de drooglegging is gebeurd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:04:07 #197
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178146214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:01 schreef Red_85 het volgende:

Ooit gehoord/ gelezen wat er tijdens de drooglegging is gebeurd?
Drooglegging in Nederland? Wanneer was dat?

Een hele slechte (domme) vergelijking, natuurlijk. Ga jij maar lekker 'stiekem' vuurwerk af steken in het schuurtje achter in je tuin. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:06:01 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178146253
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Drooglegging in Nederland? Wanneer was dat?

Een hele slechte (domme) vergelijking, natuurlijk. Ga jij maar lekker 'stiekem' vuurwerk af steken in het schuurtje achter in je tuin. _O-
De knallers krijgen toch wel hun illegale vuurwerk. Dat is precies nu zo en dat is onder het 'verbod' op astronauten zo.
Het is toch niet de doelgroep die je er mee bereikt.

Dus je kan mij wel domme vergelijkingen verwijten, jouw strekking is gewoon kansloos.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:09:01 #199
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178146322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:06 schreef Red_85 het volgende:

Dus je kan mij wel domme vergelijkingen verwijten, jouw strekking is gewoon kansloos.
Ik vergeef het je; er is namelijk geen andere manier om consumentenvuurwerk te verdedigen, dan met domme vergelijkingen. Kun jij niets aan doen.

Dit is stap 1. Komende tien jaar komen er nog meer stappen en daarna is het klaar. Hoor je niemand meer over vuurwerk. Ja, een paar hardnekkige zeurpietjes die roepen dat vroeger alles beter was. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:11:21 #200
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178146389
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik vergeef het je; er is namelijk geen andere manier om consumentenvuurwerk te verdedigen, dan met domme vergelijkingen. Kun jij niets aan doen.

Dit is stap 1. Komende tien jaar komen er nog meer stappen en daarna is het klaar. Hoor je niemand meer over vuurwerk. Ja, een paar hardnekkige zeurpietjes die roepen dat vroeger alles beter was. :)
Aah, je bent gewoon een complete idioot met een principiële aversie tegen vuurwerk. Een beetje een afa'er maar dan tegen vuurwerk.

Met zulke idioten kun je gewoon niet fatsoenlijk een discussie aangaan.

Lamaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:14:24 #201
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178146440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:11 schreef Red_85 het volgende:

Aah, je bent gewoon een complete idioot met een principiële aversie tegen vuurwerk.
Ach, gossie...moet je nu een beetje huilen?

quote:
Met zulke idioten kun je gewoon niet fatsoenlijk een discussie aangaan.
Er is helemaal geen discussie. Consumentenvuurwerk is een aflopende zaak.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:16:02 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178146481
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ach, gossie...moet je nu een beetje huilen?

[..]

Er is helemaal geen discussie. Consumentenvuurwerk is een aflopende zaak.
Zeg jij. In een normale situatie qua economie wordt er steeds meer voor betaald.
Alleen je vriendjes als lobbygroepjes en je mede geitenwollensokken dragers blijven er om zeuren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:17:48 #203
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178146517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Er is helemaal geen discussie. Consumentenvuurwerk is een aflopende zaak.
We zullen de laatste rotjes door jouw brievenbus gooien.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:21:05 #204
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178146585
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:16 schreef Red_85 het volgende:

Zeg jij. In een normale situatie qua economie wordt er steeds meer voor betaald.
Alleen je vriendjes als lobbygroepjes en je mede geitenwollensokken dragers blijven er om zeuren.
Clutching at straws. :)

Ik heb overigens helemaal niets tegen vuurwerk, alleen tegen de mongolen die zich niet kunnen gedragen. En dat zijn er te veel. Jullie hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:21:48 #205
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178146603
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:17 schreef Ringo het volgende:

We zullen de laatste rotjes door jouw brievenbus gooien.
Gaat je niet lukken. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:25:00 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178146679
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Gaat je niet lukken. :)
We verzinnen wel een truc, ouwe.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 28 maart 2018 @ 13:28:48 #207
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178146761
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

We verzinnen wel een truc, ouwe.
In your dreams, junior. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 28 maart 2018 @ 15:28:34 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178149297
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Clutching at straws. :)

Ik heb overigens helemaal niets tegen vuurwerk, alleen tegen de mongolen die zich niet kunnen gedragen. En dat zijn er te veel. Jullie hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt.
Jullie?

Correctie hier. Ik heb al jaren geen vuurwerk meer gekocht. Zonde geld. Maar ik gun een ander zijn plezier wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178156936
quote:
Ja maar... Dit jaar zou ik eindelijk andermans feestje verpesten :( :( :( WAT MOET IK NU MET MIJN LEVEN!!! IK GEEN PLEZIER NIEMAND PLEZIEEEEEER
pi_178156965
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja maar... Dit jaar zou ik eindelijk andermans feestje verpesten :( :( :( WAT MOET IK NU MET MIJN LEVEN!!! IK GEEN PLEZIER NIEMAND PLEZIEEEEEER [ afbeelding ]
Het zit je wel hoog hè.
Twiddel
pi_178157106
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:42 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Het zit je wel hoog hè.
Ik begin steeds cynischer te worden over mensen die dingen willen verbieden ja. Ik kan gewoon niks goeds bij de meeste verbodsstromingen ontdekken, maar ze doen vaak wel alsof ze de enige morele en redelijke groep van Nederland zijn. Ben er klaar mee. Nog even en mensen die onschuldige grappen maken worden ook de cel ingegooid net zoals in GB. Ik wil niet zo'n land.
  donderdag 29 maart 2018 @ 08:36:46 #214
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165010
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 15:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jullie?

Correctie hier. Ik heb al jaren geen vuurwerk meer gekocht. Zonde geld. Maar ik gun een ander zijn plezier wel.
Ik ook, maar nog meer vingers, handen, leven.... makkelijke keuze, lijkt me.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 29 maart 2018 @ 08:38:52 #215
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165030
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:47 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik begin steeds cynischer te worden over mensen die dingen willen verbieden ja. Ik kan gewoon niks goeds bij de meeste verbodsstromingen ontdekken, maar ze doen vaak wel alsof ze de enige morele en redelijke groep van Nederland zijn.
Komt hoofdzakelijk omdat je nooit geleerd hebt om met anderen rekening te houden of mee te leven. Empathie, heet dat. Zoek maar eens op.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 29 maart 2018 @ 08:49:14 #216
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178165099
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 20:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik begin steeds cynischer te worden over mensen die dingen willen verbieden ja. Ik kan gewoon niks goeds bij de meeste verbodsstromingen ontdekken, maar ze doen vaak wel alsof ze de enige morele en redelijke groep van Nederland zijn. Ben er klaar mee. Nog even en mensen die onschuldige grappen maken worden ook de cel ingegooid net zoals in GB. Ik wil niet zo'n land.
Dat jij iets niet snapt, wil niet zeggen dat er geen logica achter zit.

Als je werkelijk de motieven niet begrijpt van mensen die vuurwerk willen verbieden, dan is er iets serieus mis met je en lees je alles in dit topic met je hoofd in je reet.

Het er niet mee eens zijn is iets anders. Dat is je goed recht, uiteraard.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:00:11 #217
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178165183
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 08:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Komt hoofdzakelijk omdat je nooit geleerd hebt om met anderen rekening te houden of mee te leven. Empathie, heet dat. Zoek maar eens op.
Lang leve de slachtoffercultuur!
Ik ervaar overlast, o-o-overlast, hoor mij, help mij!
O-o-overheid, doe er wat aan!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:04:30 #218
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165239
Valt me wel op dat een hoop pro-vuurwerk mensen hier vanuit emotie reageren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:06:16 #219
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178165256
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:04 schreef Drekkoning het volgende:
Valt me wel op dat een hoop pro-vuurwerk mensen hier vanuit emotie reageren.
Het is natuurlijk ook het benepen verbodscultuurtje dat giftig maakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:08:48 #220
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165283
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook het benepen verbodscultuurtje dat giftig maakt.
Toch is het een teken van zwakte. Kom gewoon met argumenten in plaats van uit emotie proberen de anti-vuurwerkers op de persoon zelf te pakken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:09:42 #221
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178165293
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Lang leve de slachtoffercultuur!
Ik ervaar overlast, o-o-overlast, hoor mij, help mij!
O-o-overheid, doe er wat aan!
Wel grappig dat de mensen die slachtoffers proberen te voorkomen, nu het verwijt krijgen zich als slachtoffer te gedragen.

#leukeplottwist
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:10:26 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178165303
Het is zoʼn tien jaar geleden dat ik voor het laatst een rotje heb afgestoken en zeker vijfentwintig jaar geleden dat ik al knallend de straten afschuimde. Dus mij raak je niet met dat verbod.
Het ergert me alleen dat de zure bangepoeperds tegenwoordig zoveel ruimte krijgen om hun gram te halen. Niet alleen op dit vlak.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:11:51 #223
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178165316
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:08 schreef Drekkoning het volgende:
Toch is het een teken van zwakte. Kom gewoon met argumenten in plaats van uit emotie proberen de anti-vuurwerkers op de persoon zelf te pakken.
De hele vuurwerkverbodshysterie is gestoeld op angst en emotie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:15:35 #224
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165359
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:00 schreef Ringo het volgende:

Lang leve de slachtoffercultuur!

Elke 1ste-jaars psycholoog ziet van 20km afstand dat jij degene bent die in de slachtofferrol kruipt. Want "O-wee, o-wee, het is zo oneerlijk wat mij wordt aangedaan!" :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:17:14 #225
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165372
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

De hele vuurwerkverbodshysterie is gestoeld op angst en emotie.
Mwah, genoeg cijfers die het ondersteunen. Dat heeft weinig met emotie te maken.

En dan nog worden vuurwerkafstekers niet weggezet als:

“HEEYYY IK BEN EEN TOKKIE DIE LEKKER VUURWERK AF WIL STEKEN HAHA SCHIJT AAN DE GEWONDEN EN FUCK DE HUISDIEREN! HAHAH DAAR GAAN OME HENK ZIJN VINGERS”.

Maar aan de andere kant probeer jij wel de tegenstanders op een kinderachtige manier met flauwe imitaties weg te zetten als verzuurde mensen. Terwijl er prima argumenten zijn voor het afschaffen van consumentenvuurwerk. Die zijn voor mij vooral gestoeld op het veiligheidsaspect overigens, ik ervaar een avondje vuurwerk niet als overlast.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:17:16 #226
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165374
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

De hele vuurwerkverbodshysterie is gestoeld op angst en emotie.
Je bent in de war. Het is ratio en gezond verstand. Daarom ben jij degene die 'giftig' wordt en ik niet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178165455
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 08:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Komt hoofdzakelijk omdat je nooit geleerd hebt om met anderen rekening te houden of mee te leven. Empathie, heet dat. Zoek maar eens op.
Dat zal het zijn. Hoe staat het met jouw ehbo diploma en hoe vaak heb jij al vrijwilligerswerk gedaan op dat gebied als het lot van mensen je zo aangaat?
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 08:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat jij iets niet snapt, wil niet zeggen dat er geen logica achter zit.

Als je werkelijk de motieven niet begrijpt van mensen die vuurwerk willen verbieden, dan is er iets serieus mis met je en lees je alles in dit topic met je hoofd in je reet.

Het er niet mee eens zijn is iets anders. Dat is je goed recht, uiteraard.
Ik lees dit topic al jaren. Ik vind iets niet leuk is altijd nr1 en kijk eens naar al die gewonden is een verre nr2 om nr1 goed te praten. En als je serieus mensen hun keuze wil ontnemen om onveilige dingen te doen of ernaar te kijken vind ik je een enge control freak. En gezien het relatief geringe jaarlijkse gevaar van vuurwerk vermoed ik dat het je alsnog voornamelijk om nr1 te doen is.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:04 schreef Drekkoning het volgende:
Valt me wel op dat een hoop pro-vuurwerk mensen hier vanuit emotie reageren.
Ikke ikke ikke mensen zijn niet vatbaar voor rationele argumenten. Ik heb dat eerder gedaan hier en de uitkomst was dat alles maar verbieden inderdaad geen fijner land zou maken, maar dit verbod was heus een uitzondering hoor! Precies wat al die andere gewelddadige regeltjesmensen denken.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:28:22 #228
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165501
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:

Dat zal het zijn. Hoe staat het met jouw ehbo diploma en hoe vaak heb jij al vrijwilligerswerk gedaan op dat gebied als het lot van mensen je zo aangaat?
Ik doe elke week vrijwilligerswerk. Hoezo?

quote:
Ik vind iets niet leuk is altijd nr1 en kijk eens naar al die gewonden is een verre nr2
Dan heb jij al twee jaar lang met je ogen dicht gelezen.

quote:
Ikke ikke ikke mensen zijn niet vatbaar voor rationele argumenten.
Dat klopt, Dat zie je inderdaad bij de mensen die pro vuurwerk zijn heel goed. En aangezien ze niet voor rede vatbaar zijn, moet het dus wel via wetgeving geregeld worden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178165516
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

.[..]

Ikke ikke ikke mensen zijn niet vatbaar voor rationele argumenten. Ik heb dat eerder gedaan hier en de uitkomst was dat alles maar verbieden inderdaad geen fijner land zou maken, maar dit verbod was heus een uitzondering hoor! Precies wat al die andere gewelddadige regeltjesmensen denken.
Er komt geen vuurwerkverbod. Een verbod zal er alleen toe leiden dat mensen vuurwerk over de grens gaan halen en het hier alsnog gaan afsteken.

De politie in Nederland is zo beperkt in zijn kunnen dat ze een vuurwerkverbod in de praktijk nooit kunnen handhaven.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:30:29 #230
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178165521
Voor mij zijn het milieu aspect en het veiligheidsaspect het belangrijkst. Overlast ervaar ik er nauwelijks van, hooguit de rotzooi op straat die me stoort.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:31:20 #231
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165529
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:29 schreef Elzies het volgende:

Er komt geen vuurwerkverbod. Een verbod zal er alleen toe leiden dat mensen vuurwerk over de grens gaan halen en het hier alsnog gaan afsteken.

Ja, hoor. Komt er wel. 5 jaar geleden was het nog politieke zelfmoord om er over te praten, nu heeft een politieke partij al daadwerkelijk een wetsvoorstel gedaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:31:26 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165530
Ook hier trekt een ieder weer ergens anders de grens.

Ik zelf vind het absolute aantal van 450 slachtoffers op een avond veel te gortig. Het feit dat de SEH op oudejaarsdag al op voorhand volledige bezetting inplannend omdat bekend is dat er veel slachtoffers langs gaan komen vind ik best schokkend.
Overlast ervaar ik niet, vind het zelfs wel gezellig op de achtergrond met een glas champagne en een biertje.

Ik zou het bijvoorbeeld ook geen goed idee vinden om de maximumsnelheid af te schaffen. Niet omdat ik een bange poeperd ben, niet omdat ik anderen hun pleziertje op de snelweg niet gun, maar omdat het te veel (onschuldige) slachtoffers oplevert.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178165576
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, hoor. Komt er wel. 5 jaar geleden was het nog politieke zelfmoord om er over te praten, nu heeft een politieke partij al daadwerkelijk een wetsvoorstel gedaan.
Precies. Een wetsvoorstel die al snel in de ijskast is gezet.

Het voorstel is onrealistisch zolang men ongestoord over de grens gemakkelijk aan veel harder knalvuurwerk kan komen met alle risico's van dien.

Nogmaals, je kan niet op iedere hoek van de straat een politie agent zetten die controleert of er iets wordt afgestoken. Daar hebben ze helemaal niet de mankracht en de zin voor.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:39:51 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165612
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Precies. Een wetsvoorstel die al snel in de ijskast is gezet.

Het voorstel is onrealistisch zolang men ongestoord over de grens gemakkelijk aan veel harder knalvuurwerk kan komen met alle risico's van dien.

Nogmaals, je kan niet op iedere hoek van de straat een politie agent zetten die controleert of er iets wordt afgestoken. Daar hebben ze helemaal niet de mankracht en de zin voor.
Je vergeet dat een groot deel van de bevolking enkel legaal vuurwerk afsteekt dat ze kopen bij de fietsenmaker op de hoek. Daarmee netjes wachten tot ze het af mogen steken.
Het feit dat vuurwerk niet meer beschikbaar is in Nederland en ook verboden is, zal al sorteren dat het deel dat netjes de wet volgt al geen vuurwerk meer af zal steken.

Handhaven wordt eenvoudiger, aangezien bezit en afsteken van elk soort vuurwerk nu verboden is. Daar hoeft dus geen onderscheid meer in gemaakt te worden. Tot slot zullen ook uiteindelijk de sociale normen en waarden zich aanpassen, zoals je ook bij andere verboden ziet, maar dat heeft vaak meer tijd nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178165625
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik doe elke week vrijwilligerswerk. Hoezo?

[..]

Dan heb jij al twee jaar lang met je ogen dicht gelezen.

[..]

Dat klopt, Dat zie je inderdaad bij de mensen die pro vuurwerk zijn heel goed. En aangezien ze niet voor rede vatbaar zijn, moet het dus wel via wetgeving geregeld worden.
Het zal.

Dat is niet mogelijk.

Nee jij!!! Doe je je vrijwilligerswerk op een basisschool toevallig?
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:42:31 #236
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165639
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:36 schreef Elzies het volgende:

Precies. Een wetsvoorstel die al snel in de ijskast is gezet.
Het is niet in de ijskast gezet, Het heeft nog niet voldoende steun. Maar met de ontwikkelingen in Nederland, kan dat volgend jaar zo maar anders zijn.

quote:
Het voorstel is onrealistisch zolang men ongestoord over de grens gemakkelijk aan veel harder knalvuurwerk kan komen met alle risico's van dien.
Maar om ooit tot een reeel verbod te komen, moet een eerste stap gezet worden. Dit is zo'n eerste stap. Het is juist onrealistisch om te denken dat alle brave huisvaders massaal illegaal vuurwerk gaan kopen. Want ook al zal er best een groot deel tokkies zitten in de groep knalvuurwerk-afstekers, er zal ook een groot deel normale Nederlanders bij zitten, die daar helemaal niet in geinteresseerd zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:44:09 #237
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165661
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:40 schreef Glazenmaker het volgende:

Het zal.

Veelzeggend.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178165666
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:39 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je vergeet dat een groot deel van de bevolking enkel legaal vuurwerk afsteekt dat ze kopen bij de fietsenmaker op de hoek. Daarmee netjes wachten tot ze het af mogen steken.
Het feit dat vuurwerk niet meer beschikbaar is in Nederland en ook verboden is, zal al sorteren dat het deel dat netjes de wet volgt al geen vuurwerk meer af zal steken.

Handhaven wordt eenvoudiger, aangezien bezit en afsteken van elk soort vuurwerk nu verboden is. Daar hoeft dus geen onderscheid meer in gemaakt te worden. Tot slot zullen ook uiteindelijk de sociale normen en waarden zich aanpassen, zoals je ook bij andere verboden ziet, maar dat heeft vaak meer tijd nodig.
Bezien de bedragen die jaarlijks worden uitgegeven om vuurwerk te mogen afsteken zegt al genoeg over de behoefte hiervoor.

Dat ruim je niet weg met een verbod. Volkomen nutteloze strijd.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:45:35 #239
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165679
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bezien de bedragen die jaarlijks worden uitgegeven om vuurwerk te mogen afsteken zegt al genoeg over de behoefte hiervoor.

Dat ruim je niet weg met een verbod. Volkomen nutteloze strijd.
Niet met je eens.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178165687
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:45 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Niet met je eens.
Dat mag natuurlijk.

Maar ik bekijk het van een realistisch standpunt.

Ieder jaar weer dezelfde discussie met ieder jaar weer dezelfde uitkomst.

Trek zelf de conclusie.
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:51:19 #241
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178165752
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:44 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bezien de bedragen die jaarlijks worden uitgegeven om vuurwerk te mogen afsteken zegt al genoeg over de behoefte hiervoor.

Dat ruim je niet weg met een verbod. Volkomen nutteloze strijd.
Met een verbod is het zo afgelopen.

Aanpassing:
Cijfers 2016: 99 euro per persoon, 68 miljoen totaal, geeft 680.000 Nederlanders die vuurwerk kopen op een totaal van 17 miljoen.

Jouw standpunt is niet per se realistisch.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 29 maart 2018 @ 09:51:50 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165760
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk.

Maar ik bekijk het van een realistisch standpunt.

Ieder jaar weer dezelfde discussie met ieder jaar weer dezelfde uitkomst.

Trek zelf de conclusie.
De meerderheid van de bevolking staat achter consumentenvuurwerk, maar mijn mening mag daar best van af wijken toch?

Ik vermoed ten eerste dat mensen die legaal vuurwerk kopen over het algemeen genomen bij een verbod ook geen vuurwerk over de grens gaan kopen. Dit zijn namelijk de mensen die zich aan de wet houden, terwijl vuurwerk over de grens mooier en soms ook goedkoper is.

Dan hebben we de illegale afstekers, daarvan vermoed ik ze vooral doen wat ze doen omdat ze het zelf een grijs gebied vinden. Vuurwerk is toegestaan, ach, dan kopen we het gewoon een stukje zwaarder. Bij een totaalverbod op ebzit en afsteken wordt het voor hen al een stuk minder grijs.

Plus het komt de handhaafbaarheid tegemoet.

Ook gaf je de hoeveelheden geld die worden uitgegeven aan als argument. Zijn dat vooral de legale of de illegale afstekers denk je?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178165824
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De meerderheid van de bevolking staat achter consumentenvuurwerk, maar mijn mening mag daar best van af wijken toch?

Zekers, maar dat neemt niet weg dat de vuurwerk branche ieder jaar weer miljoenen omzet .

Verbiedt je het in Nederland dan halen ze het wel over de grens over via het internet.

Zo simpel is het en dat weet de politiek ook wel.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:00:28 #244
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178165880
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zekers, maar dat neemt niet weg dat de vuurwerk branche ieder jaar weer miljoenen omzet .

Verbiedt je het in Nederland dan halen ze het wel over de grens over via het internet.

Zo simpel is het en dat weet de politiek ook wel.
Zo simpel is het niet. Als jet het hier verbied gaat niet opeens iedereen die legaal vuurwerk koopt en zich aan de regels houdt de grens over. Het gros zal zich aan het verbod confirmeren.

Zo simpel is het en dat weet de politiek ook wel, maar het is een kwestie die gevoelig ligt bij het electoraat dus ze zillen zich er niet zo snel aan branden. Wie weet in de toekomst...
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178165981
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zo simpel is het niet. Als jet het hier verbied gaat niet opeens iedereen die legaal vuurwerk koopt en zich aan de regels houdt de grens over. Het gros zal zich aan het verbod confirmeren.

Zo simpel is het en dat weet de politiek ook wel, maar het is een kwestie die gevoelig ligt bij het electoraat dus ze zillen zich er niet zo snel aan branden. Wie weet in de toekomst...
Een illusie die voorstanders van het vuurwerkverbod zichzelf blijven voorhouden.

Als het zo gemakkelijk was dan was zo'n verbod allang werkelijkheid geweest.

Maar een verbod creëert een waterbed effect met meer risico's op geïmporteerd vuurwerk. (te kopen via een klik met de muis) Vooral jongeren trekken zich geen reet aan van zo'n verbod.

De politie is in veel streken zwaar onbemand en helemaal niet in staat om zo'n verbod in de praktijk te handhaven.

Dus ieder jaar wordt de suggestie gedaan om zo'n verbod te realiseren. Maar het blijft bij suggesties alleen.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:13:03 #246
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178166111
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Elke 1ste-jaars psycholoog ziet van 20km afstand dat jij degene bent die in de slachtofferrol kruipt. Want "O-wee, o-wee, het is zo oneerlijk wat mij wordt aangedaan!" :)
Zoals ik al schreef, voor dat argument ben je zeker vijfentwintig jaar te laat.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:18:15 #247
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178166229
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een illusie die voorstanders van het vuurwerkverbod zichzelf blijven voorhouden.

Als het zo gemakkelijk was dan was zo'n verbod allang werkelijkheid geweest.

Maar een verbod creëert een waterbed effect met meer risico's op geïmporteerd vuurwerk. (te kopen via een klik met de muis) Vooral jongeren trekken zich geen reet aan van zo'n verbod.

De politie is in veel streken zwaar onbemand en helemaal niet in staat om zo'n verbod in de praktijk te handhaven.

Dus ieder jaar wordt de suggestie gedaan om zo'n verbod te realiseren. Maar het blijft bij suggesties alleen.
Jij denkt dus dat bij een verbod mensen die zich nu netjes aan de regels houden opeens illegaal vuurwerk gaan inkopen?

Ik denk het absoluut niet namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 maart 2018 @ 10:21:37 #248
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178166276
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:13 schreef Ringo het volgende:

Zoals ik al schreef, voor dat argument ben je zeker vijfentwintig jaar te laat.
Welk argument?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178166357
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat bij een verbod mensen die zich nu netjes aan de regels houden opeens illegaal vuurwerk gaan inkopen?

Ik denk het absoluut niet namelijk.
Dat is inderdaad een nogal simplistische redenering.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:09:34 #250
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178168642
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 10:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Welk argument?
Dat een vuurwerkverbod mij persoonlijk zou raken. Dat doet het namelijk niet, ik steek al jaren geen vuurwerk af.

Ik ageer alleen tegen de stoet verbodsfetisjisten met hun eeuwige gemekker over "beperking van de overlast".
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 13:14:21 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178168725
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Ringo het volgende:

Dat een vuurwerkverbod mij persoonlijk zou raken.
Aangezien je de slachtofferrol opzoekt, heb je de schijn tegen.

quote:
Ik ageer alleen tegen de stoet verbodsfetisjisten met hun eeuwige gemekker over "beperking van de overlast".
'Sociaal' is blijkbaar niet je sterkste punt, maar dat was 20 posts geleden al duidelijk. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 29 maart 2018 @ 14:57:25 #252
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178170510
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Aangezien je de slachtofferrol opzoekt, heb je de schijn tegen.
Verkeerde inschatting, boy.
quote:
'Sociaal' is blijkbaar niet je sterkste punt, maar dat was 20 posts geleden al duidelijk. :)
Oh, was dat de bedoeling dan?
Ik vind de individuele vrijheid belangrijker dan het concept 'sociaal' vanuit het perspectief van een stel boosburgers en bangerikken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 15:20:28 #253
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178170967
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:57 schreef Ringo het volgende:

[..]

Verkeerde inschatting, boy.

[..]

Oh, was dat de bedoeling dan?
Ik vind de individuele vrijheid belangrijker dan het concept 'sociaal' vanuit het perspectief van een stel boosburgers en bangerikken.
Maximumsnelheid maar afschaffen? Is ook ingegeven door bangerikken en mensen houden zich er toch amper aan in mijn stad.

Oh en gaat ook ten koste van mijn individuele vrijheid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178171178
quote:
2s.gif Op donderdag 29 maart 2018 13:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat een vuurwerkverbod mij persoonlijk zou raken. Dat doet het namelijk niet, ik steek al jaren geen vuurwerk af.

Ik ageer alleen tegen de stoet verbodsfetisjisten met hun eeuwige gemekker over "beperking van de overlast".
Asbest ook maar weer in de woningbouw gaan toepassen dan?
  donderdag 29 maart 2018 @ 17:37:36 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178173628
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:20 schreef Drekkoning het volgende:
Maximumsnelheid maar afschaffen? Is ook ingegeven door bangerikken en mensen houden zich er toch amper aan in mijn stad.

Oh en gaat ook ten koste van mijn individuele vrijheid.
Ik snap de overeenkomst tussen het afsteken van rotjes tijdens Oud en Nieuw en een racetocht door de binnenstad met 120+ km/u niet zo.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 17:39:22 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178173667
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2018 15:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
Asbest ook maar weer in de woningbouw gaan toepassen dan?
Ik wist niet dat het afsteken van een rotje zo kankerverwekkend is.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 18:36:45 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178174840
Of bedoelen jullie dat er een algemeen verbod op autorijden en huizenbouwen zou moeten komen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 29 maart 2018 @ 21:08:07 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178178749
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 17:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik snap de overeenkomst tussen het afsteken van rotjes tijdens Oud en Nieuw en een racetocht door de binnenstad met 120+ km/u niet zo.
Het was ook voornamelijk een doortrekking van het feit dat jij mensen bangerikken noemt terwijl een bepaald fenomeen slachtoffers oplevert. Dat is gewoon een feit.

En net zoals dat levert een afschaffing van de maximumsnelheid ook slachtoffers op. Ben je dan een bangerik als je er tegen bent? Of ben je een boosmens omdat je mensen hun pleziertje (hard rijden) af wilt pakken? Nee. En hetzelfde geldt als je voor een vuurwerkverbod bent. Dat staat verder los van bang of boos zijn.

Ik ben niet bang. Ik ben al helemaal niet boos. Alsof ik last heb van vuurwerk, ik ben toch wakker met oud en nieuw. Het is enkel rationeel dat ik tegen vuurwerk ben.

Oh en nogmaals, mensen op die manier proberen te diskredieteren is een zwaktebod van je. Tevens een drogreden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_178178898
Alcohol afschaffen. Zorgt voor geweld en doden.
  Moderator donderdag 29 maart 2018 @ 21:28:53 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_178179377
autorijden verbieden valt met de argumenten die tegen consumentenvuurwerk gebruikt worden nog best wat voor te zeggen

alcohol kan ook maar is wat minder treffend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 2 april 2018 @ 17:58:20 #261
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178261203
quote:
7s.gif Op donderdag 29 maart 2018 14:57 schreef Ringo het volgende:

Ik vind de individuele vrijheid belangrijker dan het concept 'sociaal'
Daarmee bedoel je jouw individuele vrijheid, niet de vrijheid van anderen. En daar zijn de woorden 'egoistisch' en 'asociaal' op van toepassing.

Als iemand tegen jou zegt:" Wil je daar mee ophouden? Ik heb er last van.", dan krijgen ze van jou de middelvinger, wedden? En maar blijven zeiken over 'individuele vrijheid'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 18:13:54 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178261431
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 17:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Daarmee bedoel je jouw individuele vrijheid, niet de vrijheid van anderen. En daar zijn de woorden 'egoistisch' en 'asociaal' op van toepassing.
Hoezo? Ik steek al jaren geen vuurwerk meer af, heb er niks meer mee, iets te veel mee geklojood toen ik jonger was.
Ik zou alleen niet weten waarom ik nu ineens voor een verbod zou moeten pleiten. Zeikstralen zijn er al genoeg in dit landje.
quote:
Als iemand tegen jou zegt:" Wil je daar mee ophouden? Ik heb er last van.", dan krijgen ze van jou de middelvinger, wedden? En maar blijven zeiken over 'individuele vrijheid'.
Last waarvan? Waarmee moet ik ophouden? Ik wil dat eerst wel even weten voordat ik de eerste de beste kankerpit zʼn zin geef.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 2 april 2018 @ 18:22:16 #263
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178261547
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2018 18:13 schreef Ringo het volgende:

Ik zou alleen niet weten waarom ik nu ineens voor een verbod zou moeten pleiten. Zeikstralen zijn er al genoeg in dit landje.
En ook in deze reactie weer laat je zien dat je asociaal bent, want iemand die aangeeft ergens last van te hebben is een 'zeikstraal'. Of een 'boosburger'. Of een 'bangerik'. Of een 'verbodsfetisjist'. Of een kankerpit.

Het is nooit gewoon een mede-burger, die andere prioriteiten stelt of gewoon andere ideeen heeft. En daarmee geef je keer op keer aan, dat 'vrijheid, blijheid' voor jou geldt, niet voor anderen. Maar ik ben klaar met je. En ik ben blij dat jij niet bij mij in de straat woont.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 2 april 2018 @ 18:29:32 #264
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178261660
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maar ik ben klaar met je. En ik ben blij dat jij niet bij mij in de straat woont.
Oké, doei. Doe de groeten aan Buurman Bolderbast!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178261919
quote:
6s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:17 schreef Ringo het volgende:

[..]

We zullen de laatste rotjes door jouw brievenbus gooien.
Hij heeft gelijk. Vuurwerk kan echt niet meer. Zeker niet met de klimaatdoelen die wij hebben.
pi_178265210
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2018 18:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oké, doei. Doe de groeten aan Buurman Bolderbast!
Het valt me op dat je opeens overal voor bent waar je vroeger mordicus tegen was (vuurwerk, open haarden waarin men afval verbrandt, paasvuren, al die dingen met veel negatieve externaliteiten voor degenen die er niets mee te maken hebben...). Er is iets gebeurd blijkbaar. Of is je account misschien gehackt? Vertel me het codewoord en dat weten we het. Of je bent lid geworden van de JOVD (de liberale Waakhond van Nederland) maar dat kan ik me haast niet voorstellen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_178265388
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 18:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is nooit gewoon een mede-burger, die andere prioriteiten stelt of gewoon andere ideeen heeft. En daarmee geef je keer op keer aan, dat 'vrijheid, blijheid' voor jou geldt, niet voor anderen.
Dit is wel een hele goede. Dat is inderdaad de gevaarlijke mentaliteit die steeds meer overheerst.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 2 april 2018 @ 21:27:54 #268
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_178265846
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2018 09:39 schreef Drekkoning het volgende:
Handhaven wordt eenvoudiger, aangezien bezit en afsteken van elk soort vuurwerk nu verboden is. Daar hoeft dus geen onderscheid meer in gemaakt te worden.
Handhaven is nu ook supereenvoudig voor 31 december 20.00 uur. Komt ook geen zak van terecht.

quote:
Tot slot zullen ook uiteindelijk de sociale normen en waarden zich aanpassen, zoals je ook bij andere verboden ziet, maar dat heeft vaak meer tijd nodig.
Denk dat de sociale norm al lang en breed tégen illegaal vuurwerk is. Dat lost ook niets op, dat vuurwerk blijft gewoon.
  maandag 2 april 2018 @ 21:43:16 #269
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_178266297
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:27 schreef Zelva het volgende:

[..]

Handhaven is nu ook supereenvoudig voor 31 december 20.00 uur. Komt ook geen zak van terecht.
En toch was er een duidelijk verschil in slachtoffers toen die tijd krapper gezet werd naar 20.00, dus een verbod sorteert toch echt effect.

Daarnaast is legaal vuurwerk al wel eerder beschikbaar in Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 2 april 2018 @ 22:44:40 #270
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178267635
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:07 schreef Bart2002 het volgende:
Het valt me op dat je opeens overal voor bent waar je vroeger mordicus tegen was (vuurwerk, open haarden waarin men afval verbrandt, paasvuren, al die dingen met veel negatieve externaliteiten voor degenen die er niets mee te maken hebben...).
Volgens mij is mijn posthistorie aangaande deze onderwerpen zeer beperkt. Maar ik heb altijd al van een goede fik gehouden, daar is niet veel in veranderd.

Wat mij meer benauwt dan een nachtje knallen of de smog van een paasvuur, is de trend om iedereen voortdurend binnen de lijntjes te laten kleuren van een of ander normatief kader.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 8 december 2018 @ 11:12:42 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183602505
Kick!

Nu sinterklaas achter de rug is kunnen we weer verder met het volgende stokpaardje van de verbodsfetisjisten...

quote:
Vuurwerk splijt de Nederlandse huiskamer

Alle kritiek en discussies ten spijt, de Nederlandse man wil dat consumentenvuurwerk blijft. Vooral vanwege de gezelligheid en de lol van het zelf afsteken. De vrouwen lijken er echter wel klaar mee, blijkt uit een grote enquête van het AD plus alle aangesloten regionale kranten.

Ruim 157.000 bezoekers van de nieuwssites van dit bedrijf vulden de enquête in. Twee derde (65 procent) van alle mannen is tegen een vuurwerkverbod in zijn gemeente. Dat steekt opvallend af tegen de vrouwen: daar is 61 procent juist vóór een verbod.

,,Ik zeg altijd: begin zo'n enquête eens met de vraag: stel je eens een oud en nieuw voor zonder vuurwerk? Ik denk dat het percentage mensen dat voor vuurwerk is, dan snel omhoog gaat. De meerderheid van de Nederlanders is een beetje moe van dit soort discussies. Net als met Zwarte Piet: de mensen die zich er druk over maken, kapen de hele discussie. Ik ben er zeker van dat de meerderheid de vuurwerkdiscussie aan zich voorbij laat gaan en gewoon graag vuurwerk afsteekt met oud en nieuw, of toekijkt.''
Meer achter de link: AD

  zaterdag 8 december 2018 @ 11:19:09 #272
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183602590
Jeee *O*

Hieronder weer een hoop mensen die de vuurwerkslachtoffers gaan proberen goed te praten om zo toch hun hobby uit te kunnen oefenen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 december 2018 @ 11:39:06 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183602923
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:19 schreef Drekkoning het volgende:
Jeee *O*

Hieronder weer een hoop mensen die de vuurwerkslachtoffers gaan proberen goed te praten om zo toch hun hobby uit te kunnen oefenen.
*O*

Hieronder kunnen een hoop mensen weer gaan roepen dat illegaal vuurwerk verboden moet worden...
  zaterdag 8 december 2018 @ 11:40:16 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183602940
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

*O*

Hieronder kunnen een hoop mensen weer gaan roepen dat illegaal vuurwerk verboden moet worden...
Al het vuurwerk *O*
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183602983
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:12 schreef AchJa het volgende:
Kick!

Nu sinterklaas achter de rug is kunnen we weer verder met het volgende stokpaardje van de verbodsfetisjisten...
1) een verbod is voor de meeste tegenstanders van ZP geheel niet aan de orde.
2) vuurwerk *is* verboden. Er wordt een uitzondering voor gemaakt tijdens de jaarwisseling, en een deel van de mensen wil van die uitzondering af.

Dat laatste kan mij niet snel genoeg gebeuren. *O*
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183603188
Ik stook dit jaar maar extra O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2018 11:57:29 ]
pi_183603208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

1) een verbod is voor de meeste tegenstanders van ZP geheel niet aan de orde.
2) vuurwerk *is* verboden. Er wordt een uitzondering voor gemaakt tijdens de jaarwisseling, en een deel van de mensen wil van die uitzondering af.

Dat laatste kan mij niet snel genoeg gebeuren. *O*
Wat moet jij toch een enorm kutleven hebben dat je in alle discussies altijd en overal maar tegen bent.

Maargoed, jouw keuze.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183603468
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat moet jij toch een enorm kutleven hebben dat je in alle discussies altijd en overal maar tegen bent.

Maargoed, jouw keuze.
Persoonlijk lijkt me jouw leven veel kutter, maar da's jouw keuze. ;)

Dank voor je inhoudsloze bijdrage.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183603471
quote:
Ja dag....
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_183603521
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja dag....
:)
pi_183603575
Overigens vind ik het wel opvallend hoeveel mensen in kwesties zoals deze denken dat "wat de meeste mensen vinden" een doorslaggevende factor zou moeten zijn. Wellicht dat deze mensen zich eens zouden moeten verdiepen in de voor- en vooral de nadelen van utilitarisme. (Vrij vertaald: "the greatest good for the greatest number". Hier kleven toch best wel zeer ernstige nadelen aan namelijk.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 8 december 2018 @ 12:30:14 #283
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183603602
quote:
"Maar … er zijn helaas ook mensen die niet zo van vuurwerk houden en dit het liefste helemaal verbieden. Dit is slechts een zeer kleine groep"

:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 december 2018 @ 12:44:32 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183603818
quote:
9s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:57 schreef scrupuleus het volgende:
Ik stook dit jaar maar extra O+
Ik ook O+

Laat de azijnzeikers maar lekker zuur drinken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183603819
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:28 schreef Molurus het volgende:
Overigens vind ik het wel opvallend hoeveel mensen in kwesties zoals deze denken dat "wat de meeste mensen vinden" een doorslaggevende factor zou moeten zijn. Wellicht dat deze mensen zich eens zouden moeten verdiepen in de voor- en vooral de nadelen van utilitarisme. (Vrij vertaald: "the greatest good for the greatest number". Hier kleven toch best wel zeer ernstige nadelen aan namelijk.)
Democratie. Meeste stemmen gelden.

Wat jij wil is een dictatuur van magnieters, met vooral jezelf aan de top zodat jij geen last hebt van je eigen beperkte inzichten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 8 december 2018 @ 12:46:37 #286
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183603846
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Democratie. Meeste stemmen gelden.

Wat jij wil is een dictatuur van magnieters, met vooral jezelf aan de top zodat jij geen last hebt van je eigen beperkte inzichten.
Zo werkt de democratie natuurlijk niet in Nederland, en dat weet je zelf ook dondersgoed.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183603879
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zo werkt de democratie natuurlijk niet in Nederland, en dat weet je zelf ook dondersgoed.
Klopt idd. Uiteindelijk heb je maar 76 + 33 mensen nodig om te bepalen wat de overige 17mln moeten gaan doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 8 december 2018 @ 12:50:56 #288
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183603912
Godver. Na Zwarte Piet nu weer de eeuwige vuurwerkdiscussie.

Kunnen we nou gewoon eens leven en laten leven? Jezus.. :(
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 december 2018 @ 12:54:15 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183603968
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:50 schreef Sodeknetters het volgende:
Godver. Na Zwarte Piet nu weer de eeuwige vuurwerkdiscussie.

Kunnen we nou gewoon eens leven en laten leven? Jezus.. :(
Welnee joh, alles wat minimaal één van de 17 miljoen mensen niet leuk vindt moet verboden worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183604065
Zit straks iedereen onder de roetvegen, is het wéér niet goed..
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:02:25 #291
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183604092
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zit straks iedereen onder de roetvegen, is het wéér niet goed..
:D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:02:45 #292
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183604095
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welnee joh, alles wat minimaal één van de 17 miljoen mensen niet leuk vindt moet verboden worden.
Ja, is toch te achterlijk voor woorden?
Boo-fucking-hoo, ik vind iets niet leuk en dus gun ik het een ander ook niet. Verbieden!!
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:07:18 #293
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183604164
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ja, is toch te achterlijk voor woorden?
Boo-fucking-hoo, ik vind iets niet leuk en dus gun ik het een ander ook niet. Verbieden!!
Het gaat niet om het niet leuk vinden. Vuurwerk is hartstikke leuk.

Er vallen alleen veel te veel slachtoffers bij in mijn ogen, enkel voor vermaak. Er wordt van tevoren al volle bezetting ingezet op alle SEH-afdelingen, omdat we allemaal al weten dat er slachtoffers gaan vallen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:08:56 #294
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183604181
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Ja, is toch te achterlijk voor woorden?
Boo-fucking-hoo, ik vind iets niet leuk en dus gun ik het een ander ook niet. Verbieden!!
Het gaat meer om het feit dat er jaarlijks nogal wat slachtoffers vallen als gevolg van het zelf afsteken van vuurwerk, ook onder onschuldige voorbijgangers.
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:11:28 #295
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_183604218
Het overgrote deel van de mensen kan wel normaal met vuurwerk overweg.
Die hoeven voor mij niet te boeten voor die idioten die dat niet kunnen. Pak die idioten maar aan.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 december 2018 @ 13:11:34 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183604219
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:07 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het gaat niet om het niet leuk vinden. Vuurwerk is hartstikke leuk.

Er vallen alleen veel te veel slachtoffers bij in mijn ogen, enkel voor vermaak. Er wordt van tevoren al volle bezetting ingezet op alle SEH-afdelingen, omdat we allemaal al weten dat er slachtoffers gaan vallen.
Het aantal vuurwerkslachtoffers is min of meer gelijk aan het aantal zwaargewonden in het verkeer per week. En dat op een avond dat heeel veel mensen naar buiten gaan en er overal projectielen worden afgeschoten.

Er wordt een groter drama van gemaakt dan het is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183604296
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het aantal vuurwerkslachtoffers is min of meer gelijk aan het aantal zwaargewonden in het verkeer per week. En dat op een avond dat heeel veel mensen naar buiten gaan en er overal projectielen worden afgeschoten.

Er wordt een groter drama van gemaakt dan het is.
Als verkeer niet ongelofelijk nuttig was zou ik wel een voorstander zijn van een verbod op motorvoertuigen.

Idiote vergelijking dus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 8 december 2018 @ 13:18:46 #298
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183604308
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:11 schreef Sodeknetters het volgende:
Het overgrote deel van de mensen kan wel normaal met vuurwerk overweg.
Die hoeven voor mij niet te boeten voor die idioten die dat niet kunnen. Pak die idioten maar aan.
Dat is op zichzelf een goed principe. Hoe zou dat kunnen worden gerealiseerd? Middels een vergunningensysteem misschien?
pi_183604310
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Democratie. Meeste stemmen gelden.
Dat is helemaal niet wat democratie betekent. Daarom hebben we ook een grondwet: om mensen te beschermen tegen de dictatuur van de meerderheid.

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 12:44 schreef Red_85 het volgende:

Wat jij wil is een dictatuur van magnieters, met vooral jezelf aan de top zodat jij geen last hebt van je eigen beperkte inzichten.
Hersenloze ad hom. Stop die maar op een donkere plek.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 december 2018 @ 13:19:19 #300
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183604314
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als verkeer niet ongelofelijk nuttig was zou ik wel een voorstander zijn van een verbod op motorvoertuigen.

Idiote vergelijking dus.
Er zijn mensen die liever vandaag dan morgen een verbod op auto's zien. Jij bent nu net zo met vuurwerk. Dat jij er nou geen zak aan vindt, geeft je nog niet meteen het recht om het plezier van vele anderen te vergallen zoals je ook met het Sinterklaasfeest hebt gedaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183604425
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 13:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn mensen die liever vandaag dan morgen een verbod op auto's zien. Jij bent nu net zo met vuurwerk. Dat jij er nou geen zak aan vindt, geeft je nog niet meteen het recht om het plezier van vele anderen te vergallen zoals je ook met het Sinterklaasfeest hebt gedaan.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')