abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 december 2017 @ 12:10:17 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_175759353
Onze schuur wordt binnenkort gerenoveerd en daarbij komt er onder andere een nieuw dak op.

Een deel van de dakrand ligt op de erfgrens met de buren en ik wil hiervoor zoeken naar een oplossing die ik niet hoef te schilderen.
Op zich vind ik hout het mooiste maar voor delen waar ik er bijna niet bij kan vind ik dat eigenlijk geen optie.

Momenteel zit er trespa op met vegen kit die toch elke keer weer groen worden.

Als het weer trespa zou worden heb ik graag een oplossing zonder die kitvegen en als het even kan ook zonder schroeven aan de zijde van de buren.

Welke oplossingen zijn er allemaal? Ik heb zo ver Keralit en Trespa gevonden.
We zijn met onze jaren 30 woning wel gecharmeerd van elementen die die sfeer er een beetje in houden. Onze buren hebben ook de carport heel netjes gemaakt met een sier rand en we willen daar gewoon iets netjes naast zetten.

Onze wensen:
-Bij voorkeur iets met wat meer details dan een rechte plank (sfeer passend bij jaren 30)
-Bij voorkeur geen schroeven/spijkers aan zichtzijde
-Iets wat zich laat frezen om een vergelijkbaar randje te krijgen als de buren
-Geen schilderwerk vereist is een duidelijke pre
pi_175759458
Gebruik een goede 2-componenten verf dat gaat tientallen jaren mee.
pi_175759492
Rockpanel ply.

Is reeds voorgegrond. Eenmaal aflakken volstaat. Het is gemaakt van steen=rock en kan dus niet rotten.

Heb het dit jaar gebruikt om nieuwe boeiboorden van te maken. Super simpel en superstrak.

Had wat restanten via Marktplaats gekocht en was daardoor ook nog een goedkoop uit.

- het is freesbaar
- je verlijmt het tegen een rachel werk of tegen op de muurgeschroefde rockpanel plaatjes.
- Ik verwacht niet dat ik het de komende 25 jaar moet schilderen

[ Bericht 8% gewijzigd door PJ op 16-12-2017 12:24:25 ]
  zaterdag 16 december 2017 @ 12:32:42 #4
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_175759711
Kleine sfeer impressie:
Dit is wat de buurman heeft (en wat we graag willen benaderen):


Dit is wat we nu hebben:


Met die Rockpanel panelen zie ik alleen maar zulke vlakke oplossingen dat ik bang ben dat het over 10 jaar meer lijkt op "nu" dan "waar we naar toe willen"

Heb jij voorbeelden van gefreesde rockpanel? Ik lees alleen dat het te zagen is en Rockpanel zelf heeft alleen maar platte voorbeelden.

(excuses trouwens voor de geroteerde foto's; Tinypic draait ze op de een of andere manier 90 graden tov hoe ze geschoten zijn en hoe ze op mijn laptop verschijnen :')
pi_175759759
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:32 schreef TR08 het volgende:
Met die Rockpanel panelen zie ik alleen maar zulke vlakke oplossingen dat ik bang ben dat het over 10 jaar meer lijkt op "nu" dan "waar we naar toe willen"
Dan kijk je niet goed:

pi_175759777
Ik heb ervaring met zowel trespa, garantiemultiplex als WRC als materiaal voor boeidelen.

Garantiemultiplex is het minste spul en inderdaad wordt trespa flets, goor en groen. Overigens heb ik trespa geplakt (epoxylijm) op de ondergrond dus schroeven zie je niet en het zit al 10 jaar in weer en wind.

WRC heb ik recent toegepast en dat is ideaal qua duurzaamheid, bewerkbaarheid (randjes frezen, hoekjes zagen e.d. gaat perfect). Geschilderd met Sikkens urethaanverf en dat glimt nog altijd ....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175759826
Tricoya platen met een goede twee componentenverf?

Eternit cedral sidings?

Geprofileerde kunststof boeidelen gelijk aan de buren van een willekeurige fabrikant?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')