abonnement Unibet Coolblue
pi_175759308
Ik heb een nieuw veiligheidsschild voor m'n deur gekocht en de knop die er nu op zit moet los worden gemaakt om hem op het andere schild te bevestigen. nu heb ik hem losgemaakt, maar ik weet niet hoe ik de knop er vanaf moet krijgen. wellicht heeft iemand hier een idee over ?


pi_175759821
Ergens een ringetje loswippen met een segertang?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_175759890
Kan die wel los, dan? Naar mijn weten zitten die knoppen al standaard voorgemonteerd en zijn niet (zomaar) verwijderbaar.
pi_175770711
Ik durf het niet te zeggen. ik hoopte dat iemand hier er wat over weet. het is een schild van het merk Hoppe, maar dat zegt ook niet zoveel. Ik zag zo snel geen mogelijkheid om het ringetje te verwijderen. Wellicht nog iemand een idee of het mogelijk is of niet ?
pi_175844771
quote:
Bedankt voor de link, maar dit is net hetzelfde probleem. deze persoon krijgt het schild niet van de deur af. dat is bij mij niet het geval, ik krijg de knop niet van de klink af, maar het schild wel van de deur.
pi_175845164
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:45 schreef benkruk het volgende:
Kan die wel los, dan? Naar mijn weten zitten die knoppen al standaard voorgemonteerd en zijn niet (zomaar) verwijderbaar.
pi_175845785
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:26 schreef Piet200 het volgende:
het is een schild van het merk Hoppe

https://www.hoppe.com/med(...)rnituren-NL-2015.pdf

schotelveer?
https://www.google.nl/sea(...)igB&biw=1280&bih=591

Denk dat het handigst is om het oude schild aan vodden te zagen. Inzagen of slijpen bij de kruk en dan breken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Oledanmaarweer op 19-12-2017 20:15:14 ]
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:20:17 #9
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_175846274
Dop op zetten en met een hamer eruit tikken?

Maatje dop zo groot als de binnenste ring die er in ligt
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_175848097
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:20 schreef lipje het volgende:
Dop op zetten en met een hamer eruit tikken?
Is te proberen. Die krengen vreten zich alleen steeds vaster vrees ik.
pi_175853030
Hoppe levert die dingen met de knop erop gemonteerd (knopschild). Het is niet de bedoeling dat je die knop overzet (ik zeg dus niet dat het niet kan, maar heb er wel mijn twijfels over).
Je had dus een veiligheidsschild met knop moeten kopen/bestellen, dat heet een knopschild.

Naar mijn idee is het (vrijwel) onmogelijk om van een gewoon schild een knopschild te maken.
pi_175858250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 22:41 schreef theiz het volgende:
Hoppe levert die dingen met de knop erop gemonteerd (knopschild). Het is niet de bedoeling dat je die knop overzet (ik zeg dus niet dat het niet kan, maar heb er wel mijn twijfels over).
Je had dus een veiligheidsschild met knop moeten kopen/bestellen, dat heet een knopschild.

Naar mijn idee is het (vrijwel) onmogelijk om van een gewoon schild een knopschild te maken.
Ok, ze leveren ook gewone schilden zonder knop, deze is qua maatgeving precies goed, maar het was me niet bekend dat een knop niet kan worden overgezet.
pi_175872531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 08:09 schreef Piet200 het volgende:

[..]

Ok, ze leveren ook gewone schilden zonder knop, deze is qua maatgeving precies goed, maar het was me niet bekend dat een knop niet kan worden overgezet.
Ik heb het spul verkocht. Soms kwam zo'n knop los en vaak kon je dat niet zomaar repareren. Was ook een beetje afhankelijk van merk.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar het is volgens mij in principe niet de bedoeling van de fabrikant het op die manier te doen. Het zit erg goed vast in ieder geval.
Wellicht is het wel mogelijk hoor. Als je niet meer kan ruilen kan je het proberen.
pi_175940727
Ik heb het schild omgewisseld voor 1 waar een knop op zit en gisteren gemonteerd. Naar aanleiding van de informatie hier leek met dat het verstandigst. bedankt voor het meedenken !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')