abonnement Unibet Coolblue
pi_175751578
quote:
DEN HAAG - Voer een vergunning in voor sociale media en andere platforms. Alleen met zo’n licentie zou een dienst in Nederland en andere Europese landen actief kunnen worden, net zoals banken een vergunning nodig hebben. Dat is een van de suggesties die het Centraal Planbureau (CPB) vrijdag doet om misleidende informatie online tegen te gaan.

Digitale platforms als Facebook, Google en Amazon zouden volgens het CPB ook kunnen worden verplicht om ongewenste of schadelijke berichten, bijvoorbeeld spam of discriminatie, te markeren of filteren. Gebruikers zien dan gemakkelijk of ze met nepnieuws te maken hebben. Ook kunnen de platforms misschien worden verplicht om een feedback-mogelijkheid te bieden, zodat gebruikers commentaar kunnen geven. Een andere suggestie: laat zien waarom een bericht hoog staat in een tijdlijn. Verder kunnen de platforms alle gebruikers de mogelijkheid geven een ’verified account’ aan te maken. Hun identiteit is dan gecontroleerd en kan als betrouwbaar gelden.

Advertenties

Het CPB stelt ook voor om duidelijk te laten zien welke advertenties afkomstig zijn van politieke partijen of hun sponsors. En die advertenties zouden voor iedereen gelijk moeten zijn, het kan niet zijn dat de ene burger iets anders te zien krijgt dan een andere. Door de enorme berg data die platforms hebben, is het mogelijk heel gericht te adverteren. Daardoor kan iemand tegenstrijdige berichten maken om twee totaal verschillende groepen warm te maken voor één kandidaat, of om ze juist afkerig te maken.

Twijfels

ICT-jurist Arnoud Engelfriet heeft zijn twijfels bij sommige voorstellen, vooral het vergunningenstelsel. „Dit raakt aan de vrijheid van meningsuiting, hoe mensen hun meningen met elkaar delen. Je moet je in gigantische bochten wringen om dit legaal te houden.” Waar Engelfriet wel wat in ziet, is de openheid, zodat gebruikers zelf kunnen beslissen of ze iets geloven of niet. „Innovatie komt er, daar doe je niet zoveel aan, dit is de vaart der volkeren. Als de rest meegaat, moet jij mee. Maar hoe zorg je dat mensen minder gevoelig worden voor bepaalde boodschappen?”

Engelfriet vergelijkt het met een kanaal: „Je kunt een kanaal dichtgooien, dan kan niemand verdrinken. Je kunt een bordje ophangen: verboden te zwemmen. Maar je kunt ook trappen langs het water plaatsen en iedereen gratis zwemles geven. Dan heb je het probleem opgelost en heb je ook de voordelen van het kanaal.”

https://www.telegraaf.nl/(...)g-voor-sociale-media
Vergunningen en de verplichting tot content-filtering zijn uitermate gevaarlijke ideeën die je normaliter alleen bij een totalitair regime terugziet. Die hele hype omtrent 'nepnieuws' is volledig overtrokken en wordt enkel misbruikt om het internet te willen reguleren.
pi_175752024
Prima idee, zolang je als politicus geen vergunning kunt krijgen.
  vrijdag 15 december 2017 @ 22:06:16 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175752069
Ja, dit klinkt wel als een haalbaar plan :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 15 december 2017 @ 22:20:47 #5
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_175752485
Haha vast weer bedacht door een gristengroepje.
Fade to Black
  vrijdag 15 december 2017 @ 22:20:50 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_175752487
Vrij grote onzin allemaal, maar het heet ook niet voor niets het 'Planbureau', alsof we nog in de jaren 80 leven. In de DDR.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_175752626
Hoi, hier heb je mijn mening.

"Dat gaat zomaar niet, mag ik even je vergunning zien?"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 22:26:18 ]
pi_175752942
Inderdaad een gevaarlijke ontwikkeling. Om Alex Jones maar even te citeren: "There's a war on for your mind."

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 22:39:18 ]
  vrijdag 15 december 2017 @ 23:46:54 #9
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_175754657
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:05 schreef AchJa het volgende:
Uit wat voor ei komen die lui... :')
Ja, inderdaad. Dan hosten ze het toch lekker in Honolulu. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_175756023
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ja, dit klinkt wel als een haalbaar plan :')
Zo was net neutrality ook ontstaan, omdat bedrijven geld willen zien.

Ik kan je verzekeren dat een 1 of ander vorm van dit ook in Nederland toegepast zal worden, zowel niet in Europa.

Want bedrijven hebben hier de macht, net als in de VS.
pi_175756134
Welke zot heeft dan ook ooit het plebs het recht gegeven om zich te mogen uiten..

Muil houden werken tot je dood en belasting betalen!!! ~O> ~O>
pi_175756576
:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175756727
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:38 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Inderdaad een gevaarlijke ontwikkeling. Om Alex Jones maar even te citeren: "There's a war on for your mind."
Over 'war on your mind' gesproken...

Heb je z'n verdovende middelen voor kinderen al gekocht?
pi_175756738
Ik sta hier volledig achter maar waarom werd Youtube niet genoemd? :? Je zal niet geloven wat voor de meest belachelijke stront daar voorbij komt, van video's tot commentaren. Van racisme, tot haat, tot openlijke oproepen tot geweld, tot doodsbedreigingen en -verwensingen. Gewoon die hele duistere praktijken aan banden leggen. Ook video's waarin misdrijven worden vertoond moeten gelijk worden verwijderd en aan de politie doorgestuurd.
pi_175756808
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 04:11 schreef Hdero het volgende:
Ik sta hier volledig achter maar waarom werd Youtube niet genoemd? :? Je zal niet geloven wat voor de meest belachelijke stront daar voorbij komt, van video's tot commentaren. Van racisme, tot haat, tot openlijke oproepen tot geweld, tot doodsbedreigingen en -verwensingen. Gewoon die hele duistere praktijken aan banden leggen. Ook video's waarin misdrijven worden vertoond moeten gelijk worden verwijderd en aan de politie doorgestuurd.
op welke feeds ben jij geabonneerd dat dit soort commentaar aanwezig is en je misdrijven ziet? Verder wel mee eens, wel wat domme comments gezien, maar weer geen discriminerende. Het kan me qua comments eigenlijk ook niet zoveel schelen wat er geschreven staat. Ook wel een beetje moeilijk om automatisch weg te filteren want dan pluk je ook andere context mee, je kunt het nu handmatig rapporteren.

Gewoon lekker iedereen onder eigen naam laten posten en laten zien hoe dom bepaalde mensen zijn met voor en achternaam erbij.
pi_175756851
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 05:18 schreef Beathoven het volgende:

Gewoon lekker iedereen onder eigen naam laten posten en laten zien hoe dom bepaalde mensen zijn met voor en achternaam erbij.
Geef zelf het "goede" voorbeeld dan.
pi_175756856
quote:
Op zaterdag 16 december 2017 06:05 schreef AchJa het volgende:
Geef zelf het "goede" voorbeeld dan.
Die user heet toch gewoon Bea 't Hoven :?
pi_175756858
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Geef zelf het "goede" voorbeeld dan.
zoiets moet van bovenaf komen, anders werkt zoiets niet

Gelijke monniken, gelijke kappen. Net als bij Facebook.

Je kunt als particulier ook geen boetes gaan uitdelen.

quote:
6s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:08 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Die user heet toch gewoon Bea 't Hoven :?
Bea van 't Hofje.
pi_175756861
Het CPB. :') Alleen die naam al. Doet denken aan een of ander stalinistisch Bureau voor de opvoeding van de Burger. Niet alleen in naam blijkbaar. :{
pi_175756897
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:09 schreef Beathoven het volgende:

[..]

zoiets moet van bovenaf komen, anders werkt zoiets niet

Gelijke monniken, gelijke kappen. Net als bij Facebook.
Wat? Heten de John Doe's op Facebook echt zo? :')
pi_175756958
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 06:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat? Heten de John Doe's op Facebook echt zo? :')
Ik heb nog nooit een John Doe gezien.
pi_175757127
Media met zo'n vergunning moeten wat mij betreft dan ook een grote disclaimer 'door de staat gecontroleerd' krijgen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_175757319
Ik moet pissen. Heb ik daar een vergunning voor nodig of mag ik dat nog steeds zelf beslissen ? -O-
pi_175757355
Cafés zijn ook van die staatsvijandige gebieden waar burgers elkaar misleiden met nepinformatie. :r Ik mag hopen dat de staat ook cafés in de gate gaat houden en in elk café een ambtenaar plaats om te controleren op nepinformatie. Als ze dat niet doen dan gaat het helemaal fout met dit land. -O-
pi_175757361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:44 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik moet pissen. Heb ik daar een vergunning voor nodig of mag ik dat nog steeds zelf beslissen ? -O-
Alleen als je geen http://istep.ifmefector.c(...)onitors-your-health/ gebruikt. De staat wil alles van je weten.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')