abonnement Unibet Coolblue
pi_175751106
Uitgerekende data:

2017
13 december: elliebell (jongen)
15 december: Pannenkoekenmix (jongen)
30 december: vencodark (meisje)

2018
1 januari: minilot (jongen)

6 februari: BellaaElisa (meisje)
11 februari: OliviaIsTaken (meisje)
13 februari: ***LuDann***
19 februari: EDMAN- [vader] (jongen)

2 maart: Kimpossible (meisje)
5 maart: Songeur (meisje)
11 maart: D.U.M.A.N. (jongen)
15 maart: Little Miss Naughty
19 maart: Aventura (meisje)
30 maart: DonnaRush (meisje)
31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer
10 juni: Aure

17 juli: coccinelle

7 augustus: noix
8 augustus: noa11

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote :+
pi_175751275
@Minilot is dit lampje iets voor bij je inktvisbehang? https://www.degeleflaming(...)utm_medium=banner-nl
pi_175751348
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 21:41 schreef Waterdruppel het volgende:
@Minilot is dit lampje iets voor bij je inktvisbehang? https://www.degeleflaming(...)utm_medium=banner-nl
Nah, maar schattig is -ie! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_175751381
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:55 schreef vencodark het volgende:
Ik neem mij trouwens elke avond voor om echt vroeg te gaan slapen omdat het weleens de laatste normale nacht kan zijn en ik zo uitgerust mogelijk wil zijn als de bevalling serieus gaat beginnen maar toch gaat iets te vaak het licht pas om 22:00 uur ofzo uit. :')
En dan de volgende dag weer spijt hebben dat ik niet eerder ben gaan slapen.
Poeh. Als ik vķķr elf uur 's avonds in bed lig, wat zelden gebeurt, dan vind ik al dat ik netjes vroeg naar bed ben gegaan. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175751656
Jeetje wat een heftige tijd Sethiwe, ik duim voor het positieve percentage. Emotioneel lijkt me, fijn dat je steun vindt bij je kinderen.

Ik las over slaapkussens, mijn vrouw slaapt nu met een gewoon kussentje en zal overgaan op het voedingskussen die op zolder klaarligt als de buik groter wordt.

Wij hadden vandaag echo bij AMC, 11 weken zitten we nu. Was prima! B2 was behoorlijk bewegelijk en liep iets voor wat betreft groei. Dus doei AMC bedankt maar hopelijk niet tot ziens. Nu officieel het reguliere circuit in zeg maar.
pi_175752344
Exode *O* *O* *O* wat goed! Nu genieten O+
pi_175752366
Even over die uitzet lijsten he - moet je echt ALLES daar van in huis hebben? :o
pi_175752399
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Even over die uitzet lijsten he - moet je echt ALLES daar van in huis hebben? :o
Nee joh. En als je wat nodig blijkt te hebben wat je niet in huis hebt is het zo gekocht!

Maar goed, ik ben wat dat betreft redelijk minimalistisch.
pi_175752407
Exode, wat fijn zeg!
pi_175752441
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Even over die uitzet lijsten he - moet je echt ALLES daar van in huis hebben? :o
Nou ja, je moet natuurlijk niks, en er zwerven nogal wat verschillende lijstjes rond..

Ik vond deze opsomming wel prettig relativerend:
https://kiind.nl/article31/

Bella, zijn er specifieke dingen die je op lijsten tegenkomt waarvan je denkt: huh, waarom? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175752475
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 21:52 schreef exode het volgende:

Wij hadden vandaag echo bij AMC, 11 weken zitten we nu. Was prima! B2 was behoorlijk bewegelijk en liep iets voor wat betreft groei. Dus doei AMC bedankt maar hopelijk niet tot ziens. Nu officieel het reguliere circuit in zeg maar.
*O* !
Let me see you stripped down to the bone
pi_175752562
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:19 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou ja, je moet natuurlijk niks, en er zwerven nogal wat verschillende lijstjes rond..

Ik vond deze opsomming wel prettig relativerend:
https://kiind.nl/article31/

Bella, zijn er specifieke dingen die je op lijsten tegenkomt waarvan je denkt: huh, waarom? :)
Inderdaad goed lijstje!
pi_175752606
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Even over die uitzet lijsten he - moet je echt ALLES daar van in huis hebben? :o
Ik heb die van de kraamzorg aangehouden. Dan heb je het noodzakelijke in huis en de rest is zo bijgekocht indien nodig nodig! En dit is ook nog wel even ok om te lezen, onderzoek van Consumentenbond https://www.google.nl/a(...)zetlijst%3famp=true
Maar veel andere lijsten vind ik echt teveel onzin spullen op staan.
pi_175752779
Exode *O*

Pannenkoekenmix slaap lekker en succes :*

Jeetje Sethiwe wat heftig :{ Vreselijk. Ik duim mee voor een goede afloop.

Over slapen zeg ik NIKS :(

Bella, wat Jagar zegt :Y Ik vind vaak op die ONMISBARE lijsten een hoop dingen staan waarvan ik denk.... :? Ik moet nog beginnen met verzamelen. Heb wel wat kleertjes en morgen komen de wollen luiertjes (en draagdoeken/zakken natuurlijk), maar het enige wat ik voor me zie als ik nu denk aan het verse kindje is lekker met z'n allen in het grote bed O+ Daar heb je dus alleen een groot bed voor nodig ;) In januari heb ik een paar dagen vrij om de spullen te verzamelen die op het verplichte lijstje van de kraamzorg staan (kruiken, klossen), de luiers te lanoliseren en beddengoed/hydrofiele luiers te wassen. De rest zien we gaandeweg wel weer :)
Make your own kind of music.
pi_175752812
Het is natuurlijk ook een beetje persoonlijk. Wij doen bijvoorbeeld bewust geen box, geen speentjes en geen babyfoon. Andere aanstormende ouders hoeven niet zo nodig een draagzak/doek en wij juist weer wel.
Maar wat je echt echt écht nodig hebt is volgens mij maar heel weinig. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175752961
Uitzetlijst, jeetje even mijn geheugen in....wij gebruikten veel hydrofiele luiers. Die dingen zijn multifunctioneel! Gebruikten geen natte billendoekjes maar gewoon washandjes met lauw water. En verder ben ik het kwijt, uhm luiers toch? :)
pi_175753056
Flanellen luiers bijv, veiligheids spelden, tape? Ik weet niet zo goed waarvoor dat gaat dienen. Ik zou eens een kijkje nemen bij die Consumentenbond lijst.

Cass, ik wil ook nog graag een draagdoek/zak aanschaffen. Maar ook daarin ben ik een noob haha :D
pi_175753790
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 22:45 schreef BellaaElisa het volgende:
Flanellen luiers bijv, veiligheids spelden, tape? Ik weet niet zo goed waarvoor dat gaat dienen. Ik zou eens een kijkje nemen bij die Consumentenbond lijst.

Cass, ik wil ook nog graag een draagdoek/zak aanschaffen. Maar ook daarin ben ik een noob haha :D
Die bovenste dingen en navelbandjes heb ik nooit gebruikt.

Wipstoel, box, spuugdoekjes, badthermometers, sterilisator enzo ook niet.

Maaar daarentegen draagdoek O+
pi_175754602
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:13 schreef Songeur het volgende:

[..]

Die bovenste dingen en navelbandjes heb ik nooit gebruikt.

Wipstoel, box, spuugdoekjes, badthermometers, sterilisator enzo ook niet.

Maaar daarentegen draagdoek O+
Spuugdoekjes hebben wij gekregen. Wipstoel willen wij zo'n 4moms Mamaroo halen (man vindt dat soort spullen te leuk! :') ). Sterilisator heb k ook nog niet in huis gehaald, maar of dat nodig is? Badthermometer heb ik vandaag gekocht - gewoon voor de zekerheid denk. Voorderest hebben wij denk ik alles wel in huis, alleen twijfel ik over de rompertjes enzo, of ik wel genoeg in huis heb :')
pi_175754650
Luieremmer ook zo iets, heb je die echt nodig? Wij willen zeg maar van die geurzakjes gebruiken en dan gewoon in de vuilnisbak en gelijk weg gooien (wij wonen in een flat). Of is dat ding echt onmisbaar?
pi_175754714
En over borstvoeding. Is het goed om toch van die test pakjes kv in huis te hebben in het geval dat het niet lukt? En borstkolf, is dat iets wat je pas in de kraamweek moet/kan aanschaffen voor het geval dat..? 8)7
pi_175754721
Ik heb geen luieremmer gekocht. Ik heb een paar rollen van die luchtdichte afscheurzakjes voor om de luiers gehaald. In de prullenbak ermee en de oogst van de dag gooi ik gewoon in de ondergrondse straatcontainer een paar meter bij mijn voordeur vandaan. Tenminste, dat is vooralsnog het plan :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175754789
Luieremmer ook niet nodig. Tenminste de luiers gaan hier buiten in de prullenbak. Dan neem ik ze dus wel altijd mee naar beneden. Oh en kv in huis hebben kan je rust geven. Ik had ze wel in huis maar nooit gebruikt. Kolf heb ik pas gekocht toen ik weer ging werken, daarvoor nooit nodig gehad. Eerst nog een handkolf maar dat was ik na 2 weken wel zat :P
pi_175754835
Ik ben voornemens om, als het lukt, alleen met mijn eigen handen te gaan kolven, wanneer er gekolfd moet worden. Verder dus niks voor gekocht.
Kunstvoeding haal ik niet vooraf. Ik reken er gewoon op dat de borstvoeding vanzelf wel komt en een versgeborene redt het schijnbaar na de bevalling wel een dag of wat op de eigen reserves. Als het bij nader inzien toch nodig is, is kunstvoeding in hoogstens een kwartiertje alsnog in huis te halen.
Let me see you stripped down to the bone
pi_175754838
Exode *O* wat fijn!

Voor degene die verliefd was op de nijntjeslamp:
https://m.nl.aliexpress.c(...)4b7a87ab101deb0fcb6e
Nog steeds aan de prijs, maar wel iets minder :)
pi_175754873
Het is toch best persoonlijk wat wel en niet handig is. Voor mij is een draagdoek echt onmisbaar terwijl ik daar ook de nodige opmerkingen over heb gehad. “Als je geen kinderwagen kan betalen kan je beter nog niet aan kinderen beginnen” van een wildvreemde bij de bakker. En “je lijkt wel een asielzoeker” zei mijn opa tegen mijn man.

En heb ook een vriendin die niet zonder babyfoon kan. Kan ik me dan weer niks bij voorstellen.
pi_175754898
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:00 schreef Songeur het volgende:
“Als je geen kinderwagen kan betalen kan je beter nog niet aan kinderen beginnen” van een wildvreemde bij de bakker. En “je lijkt wel een asielzoeker” zei mijn opa tegen mijn man.
Wow, serieus?! :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_175755073
K*t bloedverlies :'(

Wat nu te doen? Ben bijna 10 wkn
pi_175755209
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:07 schreef coccinelle het volgende:
K*t bloedverlies :'(

Wat nu te doen? Ben bijna 10 wkn
Alleen bloed? Of ook krampen? Alleen bloed hoeft niet zo veel te zeggen. En hoe lastig ook, maar afwachten is eigenlijk het enige wat je echt kan doen. Je kan morgen natuurlijk wel even bellen met de verloskundige om even te overleggen. Ik duim voor onschuldig bloedverlies en sterkte!
pi_175755228
Songeur bizarre opmerkingen zeg, beide! :o
pi_175755267
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:12 schreef elliebell het volgende:

[..]

Alleen bloed? Of ook krampen? Alleen bloed hoeft niet zo veel te zeggen. En hoe lastig ook, maar afwachten is eigenlijk het enige wat je echt kan doen. Je kan morgen natuurlijk wel even bellen met de verloskundige om even te overleggen. Ik duim voor onschuldig bloedverlies en sterkte!
Alleen bloed en stolsels. Zo bang dat het alsnog mis gaat
pi_175755389
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:16 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Alleen bloed en stolsels. Zo bang dat het alsnog mis gaat
Ach jee, dat snap ik ;( Ben je al bij een verloskundige geweest? Anders toch gewoon even bellen hoor, daarvoor zijn ze er wel. Helaas kunnen ze ook niet echt wat doen als het wel mis is, maar kunnen ze wel even meedenken. Heel veel sterkte!
pi_175755390
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:16 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Alleen bloed en stolsels. Zo bang dat het alsnog mis gaat
Je maakt je zorgen. Reden genoeg om even te bellen.
pi_175755437
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:58 schreef VitaBella het volgende:
Exode *O* wat fijn!

Voor degene die verliefd was op de nijntjeslamp:
https://m.nl.aliexpress.c(...)4b7a87ab101deb0fcb6e
Nog steeds aan de prijs, maar wel iets minder :)
Oh daar had ik nog niet gekeken 😀 Bedankt voor de tip 😉
pi_175755495
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Wow, serieus?! :o
Uhu, nou is opa gewoon oud en lomp. Dus dat kon ik snel loslaten. Maar die andere vond ik wel lastig.
pi_175755676
Songeur dat zijn wel hele nare opmerkingen ja, ik weet niet hoe ik daar mee om zou kunnen gaan. :{

Cocci nee toch! :{ Bellen naar de vk kan altijd he, ookal is het alleen maar om even gerust gesteld te worden!!
pi_175755696
Ik voel dat dit weer zo'n slapeloze nacht gaat worden. Mn benen staan weer helemaal in de brand, ik kan wel janken.

Ik voel mijzelf echt een zeur.. :'( terwijl ik wakker lig van de jeuk gebeuren er zoveel dingen op de wereld. Kutzooi. :'( Net even goed uitgehuild bij man.
pi_175756013
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 00:41 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik voel dat dit weer zo'n slapeloze nacht gaat worden. Mn benen staan weer helemaal in de brand, ik kan wel janken.

Ik voel mijzelf echt een zeur.. :'( terwijl ik wakker lig van de jeuk gebeuren er zoveel dingen op de wereld. Kutzooi. :'( Net even goed uitgehuild bij man.
Huil vooral even uit. Ik hoop dat je nog wat slaapt. :* Die jeuk lijkt me vreselijk!
pi_175756925
Ohh Bella ;( Jeuk is vreselijk! Schaam je niet voor je gevoel! Ze konden verder niks voor je betekenen toch tot ze de bloeduitslagen hebben? Anders zou ik zometeen gewoon de HAP bellen.
Wat de uitzetlijst betreft: ik zou vooral eens een kijkje nemen in het “Baby’s voor dummies topic”. Die ga ik binnenkort ook maar eens uitpluizen.

Sethiwe wat een nachtmerrie... :'( Ik hoop ZO dat het nog goedkomt. Sterkte :* Zou willen dat ik nog meer helende woorden had...

Pannenkoekenmix UD woeii *O*

Hier gisteren de SEO gehad. (Ik zag nog twee mensen die aan me gedacht hdden, lief, dank!) Was van tevoren erg zenuwachtig en heb van 1:30 tot 5:30 wakker gelegen gisternacht :') Maar alles was goed (van wat ze kunnen zien/beoordelen) en zo bijzonder om allemaal te zien O+ Heel speciaal. Ennnn mijn voorgevoel klopte. Mag er jongen achter mijn naam? :D Ik krijg een zoon O+
(Dus Sacre.... ik kom bij je aansluiten in het namentopic :')
Dit, dat, alles.
pi_175756933
Philomijn een goede echo en een jongen *G*

Bella die jeuk lijkt me vreselijk. Hoop dat je vandaag nog een beetje kan bij slapen :* en dat er snel een goede oplossing voor mag zijn :Y

Coccinelle hoe is het nu met jouw? Heb je de vk nog gebeld?

Adventura hoe gaat het met jouw en de baby en gaan ze de suikertest nog opnieuw doen?

Verder een dikke knuffel voor iedereen die er een nodig heeft :*

[ Bericht 26% gewijzigd door Waterdruppel op 16-12-2017 07:02:08 ]
pi_175756936
Oh en cocci ik zou de vk bellen! :* :* Ik duim voor je dat het niet hoeft te betekenen.
Dit, dat, alles.
pi_175756985
De placenta ligt overigens wel wat laag (gelukkig niet voor de uitgang vooralsnog) en daarom moet ik rond de 30 weken nog een echo om te kijken of ie misschien nog naar boven is gegaan / niet voor de baarmoedermond ligt.

Waterdruppel hoe is het met jou?

Oh en Songeur die opmerkingen, djeeees. :X
Dit, dat, alles.
pi_175757082
Hier een beroerde nacht. Gaaaaaap.

Fijn van de goede SEO Philo O+ dat van die bmm heb ik ook over week 2/3 gaan ze kijken. Volgens vk gaat ie echt bijna altijd nog omhoog!

Cocci, heb je nog gebeld? Hoe is het nu?

Pannenkoekenmix aan het puffen?
pi_175757515
Meld zonder baby. -O-
Heb een vreselijke nacht gehad met constant buikpijn en rugpijn. Heel veel toiletbezoekjes met meer viezigheid. Dan weer wakker doordat de baby druk was en ook als hij beweegt doet het pijn. Uiteindelijk maar oordopjes in gedaan omdat mijn gedachten te actief waren, toen kon ik wel weer slapen. Maar dan ook weer elk uur wakker van de pijn. Dus nog geen gepuf nog, maar wel gegrom en gezucht. :@

Exode en Philomijn fijn dat goede nieuws! *O*

Bella je hebt echt niet alles nodig. Ik maakte van alle lijsten die ik tegenkwam een grote lijst en ben daarvan gaan opzoeken wat nou echt nodig was. Plus wat ik zelf een fijn idee vond om te hebben. :)
Het is overigens maar goed dat de BabyMax niet meer aan de overkant zit, wat zou ik anders een hoop meer gekocht hebben. Manlief zei al dat hij dan elke avond naar de winkel zou kunnen om te retouren. :D

Heb je nog kunnen slapen Bella? Vergelijken met anderen zou je niet hoeven doen he. Andere mensen die het slecht hebben denken ook niet aan hoe erg het is om te leven met enorme jeuk. ;)

Songeur die opmerkingen, bizar wat mensen soms kunnen zeggen. :{

Succes Cocci, ik duim voor een goede afloop. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175757604
Philomijn fijn dat je een goede 20 weken echo had.
En leuk om je voorgevoel bevestigd te krijgen.
Die laagliggende placenta heb ik vorige 2 zwangerschappen ik gehad, waren beide keren met 30 weken omhoog meegegroeid.

Cocci hoe is het bij jou?

Bella, ik hoop dat ze snel iets aan je jeuk kunnen doen, want dat is zo zwaar continu jeuk te hebben.

Pannenkoekenmix hebben de krampen nog doorgezet? Oh ik lees het al, ben benieuwd of het een voorbode is voor het echte werk.

Aventura zijn de glucose waardes nu allemaal binnen de grenzen gebleven?
pi_175757727
Ooh lieve Sethiwe, nog helemaal niet op jullie rotnieuws gereageerd. Ik duim echt voor het best mogelijke scenario..veel sterkte met deze onzekerheid :*

Cocci jeetje wat schrikken. Hopelijk niets aan de hand.

Goede seo voor Philo! En een piemel, wat grappig dat je voorgevoel klopt.

Toch nog een beetje geslapen Bella? Die jeuk is heel heel kut he, dat mag je ook echt gewoon vinden.

Hier gisteren gebeld door de kraamzorg en een afspraak gemaakt. Dacht dat ze dat niet deden bij een 2e, maar goed. :')
Afspraak is ergens begin januari en ik verwacht niet dat we dan veel verder zijn dan nu. Maar goed qua kraam weet ik goed wat ik wel of niet wil, daar gaat het op dat moment om.

En yay 25 weken vandaag!
pi_175758262
Ja Philo, goede echo en een zoon!
Nog een beetje geslapen Bella?
Ah dat klinkt als een vermoeiende nacht Pannekoek. Hoe gaat het nu?

Leuk om die verschillen te lezen over wat iedereen in huis wil hebben.

Babyfoon gebruiken wij nog steeds terwijl B bijna 4 is. Meer voor de nacht en ochtend als een soort walkytalky, ideaal :)

Kolf hadden wij al wel in huis maar op aanraden van kraamzorg op dag 1 zo'n megakolf bij Medipoint gehuurd om borstvoeding op gang te brengen.
KV hadden we ook in huis en is ook gebruikt. Dat kwam door de start van B en hoe mijn vrouw eraan toe was. Gaan we nu ook weer kopen...better safe than sorry.
  zaterdag 16 december 2017 @ 11:00:42 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175758430
Wat ik niet had en wel aanraad is een grote warme omslagdoek. Die gebruik je overal voor, voor en na badderen, van auto naar binnen, en gewoon lekker om de baby heen als je hem vasthoudt. Luieremmer vind ik onzin. Kunstvoeding in huis geeft rust. Ik had het niet, maar de kraam wel. Baby viel meer dan tien procent van zijn gewicht af en toen vond ik het fijn dat ik een flesje voor hem kon maken, dan kon ik iets ontspannen bij het kolven. Maar goed, als je bv-purist ben wil je dat misschien niet :)
pi_175758550
Oh en ik was juist zo blij met de luchtdichte luieremmer! Topding. Ziet er niet uit maar ik vind het ideaal dus gaat weer gebruikt worden.

En wat we vrij snel kochten was zo'n spiegel voor in de auto. Dan kon ik hem zien tijdens het rijden. Naar mijn moeder is het een uur rijden en dat deden we vrij regelmatig.
pi_175758709
Philo, wat fijn van de goede echo. En een jommetje O+
Cocci, wat een spanning. Ik duim :*
Pannenkoekenmix, ik hoop op een rustig dagje en een beetje bijkomen :*

Ik vind die verschillen ook zo leuk! Ik word zelf bloednerveus van een babyfoon. Nooit gebruikt, ik ben met babyfoon altijd bang dat ik mini niet hoor. En van KV in huis hebben word ik ook eerder nerveus dan dat het geruststellend is. Ik kan BV geven, waarom zou ik daaraan twijfelen? Luieremmer heb ik ook niet, maar ken genoeg mensen die erbij zweren. Wat heb ik wel eigenlijk? :') Oh ja, luiers! De strikluiertjes en wolbroekjes kwamen net binnen O+ En een wollen slaapzakje. Het begint zowaar ergens op te lijken. Die opmerking "Als je geen kinderwagen kunt betalen" _O-
Make your own kind of music.
  zaterdag 16 december 2017 @ 11:30:07 #51
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175758735
Zo zie maar weer, het is inderdaad persoonlijk. Spiegel is een heel goede tip. Mijn zus had het er ook al over. We hadden die niet bij onze eerste, maar ik ga er zeker een kopen/noemen als iemand om een cadeausuggestie vraagt (ik weet dan nooit wat ik moet vragen).

Nieuws: we mogen vandaag naar huis! De ctg's zijn goed, mijn bloeddruk is top; 120/80 al dagenlang, eiwitverlies is maar heel weinig, bloed ziet er goed uit. Moet twee keer per week hier naartoe voor een aantal onderzoeken. Natuurlijk moet ik ook bellen als ik zelf denk dat dat nodig is. Ze maken nu mijn ontslagpapieren in orde. Jippie!!!
  zaterdag 16 december 2017 @ 11:32:19 #52
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175758752
Wat ik dus helemaal niets vind zijn juist die hydrofielen, ik heb ze omdat het moet.
Verder geen babyfoon, geen wipstoel, geen baby manicure set, geen voedingsbh's (kv), geen sterilisator (maar uitkoken), geen badthermometer.

Ik vind een luieremmer wel handig, ik ga namelijk snachts echt niet helemaal naar beneden lopen.
pi_175759001
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 11:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Wat ik dus helemaal niets vind zijn juist die hydrofielen, ik heb ze omdat het moet.
Verder geen babyfoon, geen wipstoel, geen baby manicure set, geen voedingsbh's (kv), geen sterilisator (maar uitkoken), geen badthermometer.

Ik vind een luieremmer wel handig, ik ga namelijk snachts echt niet helemaal naar beneden lopen.
Geen naam. :+
pi_175759294
Aventura wat een goed nieuws *O* Lekker naar huis.
Hopen dat de kleine nog lekker verder mag groeien en dat alles nu stabiel blijft.

Met mij en Thomas gaat het geweldig. Hij groeit goed en we zijn met zijn drieën een goed team.
pi_175759346
Ah fijn Aventura! Jaaaa wat ontzettend fijn!

We hebben B vanochtend verteld dat ie grote broer wordt. Meteen een dikke glimlach. Hij hoopt dat het een jongen wordt en anders een hondje....uhm....
  zaterdag 16 december 2017 @ 12:47:18 #56
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175759914
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:09 schreef exode het volgende:
Ah fijn Aventura! Jaaaa wat ontzettend fijn!

We hebben B vanochtend verteld dat ie grote broer wordt. Meteen een dikke glimlach. Hij hoopt dat het een jongen wordt en anders een hondje....uhm....
Haha!!

Die van mij zei, mam, ik wil toch maar liever dat het een jongetje wordt (hij wist al even dat het een meisje is). Um... :)
pi_175760076
Fijn nieuws Aventura!
pi_175760215
Wat fijn Aventura!
pi_175760272
Wat een fantastisch nieuws Aventura. O+ Misschien blijft je meisje nog wel een hele tijd zitten joh!

Exode, wat goed zeg! *O*

Wat fijn van de goede echo Philo, feli met je jongetje! *G*

Pannekoek, nog even volhouden he!

Ik vond de autospiegel ook onmisbaar, en de tientallen hydrofielen ook. Die gebruik ik nog steeds voor van alles, maar met een heftige spuugbaby gingen er zo 7 per dag doorheen ofzo.

KV had ik de eerste keer wel in huis, dit keer ga ik het niet in huis halen. Ik geef nog borstvoeding aan mijn peuter dus ik heb wel vertrouwen in mijn productie en kolf dan liever dat ik KV geef. Zeker met de koemelkallergie van mijn oudste in het achterhoofd. Ik vind daarnaast donormelk een fijnere optie, maar dat is heel persoonlijk denk ik. Ik heb zelf ook melk gedoneerd. In dat kader: ik vond een kolfbh ook superhandig, maar die knip je makkelijk zelf van een goedkope sportbh als het nodig is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 11:26 schreef CassElliot het volgende:
Ik vind die verschillen ook zo leuk! Ik word zelf bloednerveus van een babyfoon. Nooit gebruikt, ik ben met babyfoon altijd bang dat ik mini niet hoor. En van KV in huis hebben word ik ook eerder nerveus dan dat het geruststellend is. Ik kan BV geven, waarom zou ik daaraan twijfelen? Luieremmer heb ik ook niet, maar ken genoeg mensen die erbij zweren. Wat heb ik wel eigenlijk? :') Oh ja, luiers! De strikluiertjes en wolbroekjes kwamen net binnen O+ En een wollen slaapzakje. Het begint zowaar ergens op te lijken. Die opmerking "Als je geen kinderwagen kunt betalen" _O-
Geen luieremmer, nu ben ik nieuwsgierig. :P Jij gebruikt ook wasbaar toch, waar doe je dan de te wassen luiers in?
pi_175762023
Coccinelle, wat onwijs stressen van het bloedverlies.. Is het nu gestopt? En heb je alsnog de verloskundige gebeld?

Ik zou ook helemaal radeloos worden van de jeuk Bella, het lijkt me echt vreselijk :{ Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen.

*O* Wooehoe goede SEO voor Philomijn en een jongetje O+

Klinkt pittig Pannekoekenmix, jouw nacht. Is er nu al meer gaande?

En Avenatura naar huis *O* Wat fijn!

Exode, ook een goede echo *O*

Aanstaande woensdag hebben wij de 20 weken echo. Ik maakte me er eerst niet zo heel veel druk om omdat ik de afgelopen periode er al een aantal heb gehad en alles prima in orde was. Maar nu ik lees dat het maar liefst drie kwartier duurt -O- Wat gebeurt er allemaal in die tijd?

Ik las nog even terug over de aanschaf van babyspulletjes en dat sommigen geen box gebruiken? Nu ben ik benieuwd hoe dat dan gaat als je je huis wilt schoonmaken of gewoon om een andere reden geen beweeglijk kind wil :P
  zaterdag 16 december 2017 @ 15:03:10 #61
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175762309
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 11:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Geen naam. :+
:D
pi_175762393
Dorothy: de eerste maanden beweegt zo’n kleintje niet zoveel. Mijnes lagen of in bed of in de doek en veel op mij. Even wegleggen voor wc bezoekjes kan ook op speelkleedje. Ik had dus wel een box staan. Maar heb hem zo weinig gebruikt en vind het zo’n sta in de weg dat we hem nu denk ik niet gaan opzetten. En seo duurt inderdaad lang. Ze bekijken vanalles. Navelstreng, hart, hersenen, maag, nieren, longen, groei enz en dat moet natuurlijk allemaal gemeten worden en zichtbaar zijn.

Aventura wat fijn dat je naar huis mag *O*

Ben wel benieuwd naar cocci nu trouwens!
pi_175762467
Ik lees zo even bij.

Naar zkh geweest voor echo. Alles is goed O+ Pak van mijn hart. Bloeden lijkt ook weer gestopt.
pi_175762780
De SEO was voor m’n gevoel zo voorbij! En wat Songeur zegt... ze keren je kind bij wijze van spreken binnenstebuiten. Voetjes (geen klompvoet?) hazenlip, open rug, hoe lang zijn de botjes in de beentjes, zijn beide botten er in de armen, vingers, tenen, ruggengraat. Daarnaast bekijken ze zo’n beetje alle organen, nieren, hart, darmen, middenrif, hersenen, geslacht, longen, hart (zitten de kleppen er, is de doorbloeding goed?), bloedvaten van de navelstreng, hersenen... ze meten het hoofd... en als ze dat allemaal gedaan hebben, dan gaan ze ook nog eens van bovenaf kijken, als een dwarsdoorsnede van je baby. Dan kijken ze nog eens naar de organen. Uiteindelijk bekijken ze iets van 65 punten (echoscopiste maakte overal een foto van).
Mijn baby was ook nog eens heel bewegelijk en het duurde even voordat ze bijv het middenrif goed in beeld had.

Cocci wat fijn!!! Gelukkig!!
Dit, dat, alles.
pi_175762911
Het slapen }:| heb nog wel even kunnen slapen gelukkig!

Een goede SEO voor Philo! Wat fijn zeg, en ook nog een goed voor gevoel een jongetje O+ *O*

Aventura wat fijn dat je lekker naar huis mag, lekker bij je gezinnetje O+

Dat klinkt ook niet als een geweldige nacht Pannenkoekenmix, hopelijk kun je nu nog lekker bijtanken :*

Cocci!! O+ *O* *O*
pi_175763661
Dorothy, ik vond het van te voren wel spannend, maar tijdens de echo vooral heel leuk. Ze meten alles en bekijken alles heel goed en leggen uit dat is eigenlijk gewoon heel leuk, want je baby O+
pi_175764111
DG, wij hebben de box bij B gebruikt tot hij 1,5 jaar was....als de deurbel ging, als ik even snel naar boven liep en ook gewoon omdat hij het fijn vond om zo afgebakend te spelen. Sterker nog ik vond het doodeng toen hij de woonkamer uit ging.....maar hij leeft nog dus het is wel goed gegaan....

Mijn schoonvader kwam even snel langs vanochtend en B rende met de echo foto's naar hem toe 'Mama heeft een baby in de buiiikkkkk' hij wist het al maar deed net alsof het nieuw was, erg vermakelijk. Kortom binnenkort weer iedereen het die een voet binnen heeft gezet.
pi_175766805


Kusjes vanaf de Knocked up party, zwangerensilentdisco. :D

Vanavond even teruglezen, sorry!
Protčge moi de mes désirs.
pi_175769205
Ik wil vooral maar even zeggen.. Auw.

Nog altijd weeen om de paar minuten met enorme rugpijn en in mijn liezen. Om 22:00 komt de verloskundige kijken hoe het gaat. Ik hoop dat er wel wat ontsluiting is maar hou er rekening mee dat het nog niks is.

Verder las ik dat Aventura naar huis mag, daar ben ik blij om!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175769380
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:34 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ik wil vooral maar even zeggen.. Auw.

Nog altijd weeen om de paar minuten met enorme rugpijn en in mijn liezen. Om 22:00 komt de verloskundige kijken hoe het gaat. Ik hoop dat er wel wat ontsluiting is maar hou er rekening mee dat het nog niks is.

-
Ik duim voor ontsluiting :* O+ Succes! Het kan nu nooit lang meer duren voor je aan het baby knuffelen bent O+ _O_
  zaterdag 16 december 2017 @ 20:44:11 #71
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175769445
Pannenkoek!!
Zou dit het zijn, spannend!!
pi_175769583
Succes pkmix, zet m op! Hopelijk heb je over een uur wat centimeters binnenge-wee-d :%

Philomijn, een zoon O+, fijn dat alles goed was! Zo'n SEO is zo gaaf om te zien he.

Ik had een paar uur geleden een klein beetje (roze) bloedverlies -O-. Google zegt dat het heel goed niks kan zijn maar het zit me niet zo lekker :{
pi_175770553
Philomijn, fijn van de goede SEO. En een jongen *G*.

Pannenkoekenmix, succes :%. Hopelijk hebben de weeën al voor wat centimeters gezorgd.

Aventura, wat ontzettend fijn dat je thuis bent. Je eigen bed! Je eigen huis! Je mannen!

Exode, enthousiaste B, leuk O+.

Ik las nog bloedverlies bij Cocci en Noix. Cocci gelukkig loos alarm. Noix, hopelijk bij jou ook. Hoe ver ben je nu?
pi_175770614
Pannenkoekenmix :% :% Zoals mijn vriend zei "Nog even en je ziet je poffertje😉"
Zet hem op en fijne ontmoeting straks :*
pi_175770716
Dorothy, de 20-weken echo is echt een heel uitgebreide echo. Ze kijken alle organen na en het ene kindje laat zich gemakkelijker bekijken dan de ander ;).

Oh, heel erg spuit 11, sorry.
Maar ik vond het ook best een spannende echo, logisch toch ook wel. Ze kijken zoveel na.
pi_175770788
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 15:09 schreef coccinelle het volgende:
Ik lees zo even bij.

Naar zkh geweest voor echo. Alles is goed O+ Pak van mijn hart. Bloeden lijkt ook weer gestopt.
Oh wat fijn zeg! *O*
pi_175770900
Pannenkoekenmix, wat spannend *O* Hopelijk zet het lekker door nu!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_175771144
Pannenkoekenmix, hopelijk heb je al heel wat cm in de pocket! Zet hem op :%

Aventura wat fijn dat je naar huis mag! Moet je nu thuis je glucosewaarde ook nog blijven controleren?

Cocci wat een opluchting *O*

Noix hopelijk valt het mee, kan mij voorstellen dat er je er onzeker van wordt.
pi_175771323
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:22 schreef Malteser het volgende:
Philomijn, fijn van de goede SEO. En een jongen *G*.

Pannenkoekenmix, succes :%. Hopelijk hebben de weeën al voor wat centimeters gezorgd.

Aventura, wat ontzettend fijn dat je thuis bent. Je eigen bed! Je eigen huis! Je mannen!

Exode, enthousiaste B, leuk O+.

Ik las nog bloedverlies bij Cocci en Noix. Cocci gelukkig loos alarm. Noix, hopelijk bij jou ook. Hoe ver ben je nu?
Ik denk nu iets van 6+3, maar ik weet het niet zeker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aventura ik had gemist dat je naar huis mocht, wat super fijn!
pi_175773401
Pannekoekenmix, ik hoop dat ik je succes en een fijne ontmoeting mag wensen! O+

Noix wat rot. Mijn vk zei dat je na een mk nooit meer zo onbezorgd zwanger bent. Dat is absoluut waar. Hoop dat het niks is :*

Cocci, fijn goed nieuws *O*
pi_175774768
Pannenkoekenmix spannend! Succes, ik duim voor ontsluiting!

Noix wat naar, vooral na je mk snap ik dat je er iets anders in staat. Ik hoop dat het niks is :* niet toevallig wilde seks gehad waarbij er een adertje kapot gegaan kan zijn? :9
pi_175774774
Oh en wat fijn Aventura dat je naar huis mag *O*
pi_175774869
Aventura naar huis!!! Geweldig!! *O* *O* *O*

Zet ‘m op Pannenkoekenmix! w/ Go go go!

Noix wat naar zeg! Anders morgen even je verloskundige bellen...?
Dit, dat, alles.
pi_175776968
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:47 schreef noix het volgende:

[..]

Ik denk nu iets van 6+3, maar ik weet het niet zeker
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aventura ik had gemist dat je naar huis mocht, wat super fijn!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175777076
Ich bin wieder da

#thebabymaker
pi_175777113
quote:
6s.gif Op zondag 17 december 2017 08:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Ich bin wieder da

#thebabymaker
Hoi! Welcome back :).
pi_175777133
Ik meld me ook maar vast een beetje hier :W
pi_175777464
Welkom dames!
  Moderator zondag 17 december 2017 @ 09:48:58 #89
382129 crew  Donna
pi_175778051
Jo hallo, welkom allemaal haha!

Cocci goed nieuws bij de echo, super fijn!

Aventura naar huis, dat is helemaal top zeg! *O*
pi_175778283
Welkom Kleurdoos en Silliegirl :W
pi_175778525
KD welkom terug :* hopelijk mag je nu heel lang blijven!

Sillie ook welkom!

Coach een goede echo en Avontura naar huis *O*

Ik mag morgen naar het ziekenhuis voor controle, spannend!
pi_175779243
Welkom dames!
pi_175781977
Welkom terug Kleurloos! Dat heb je snel gedaan.

Hier meldt met baby, vanmorgen 5:13 geboren. Ons bloed zweet en tranen verhaal komt nog wel. Nou lekker genieten van onze geweldige jongen!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_175782223
Gefeliciteerd pannenkoekenmix, daar is ie. O+ Lekker bijkomen NY. Ben benieuwd naar de specificaties.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175782554
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom terug Kleurloos! Dat heb je snel gedaan.

Hier meldt met baby, vanmorgen 5:13 geboren. Ons bloed zweet en tranen verhaal komt nog wel. Nou lekker genieten van onze geweldige jongen!
Gefeliciteerd!! O+ *G* Alle geluk gewenst!
pi_175782810
Pkmix, gefeliciteerd!! Hopelijk valt het bloedgedeelte mee ;). Veel geluk samen!

Sillie & Kleurdoos gefeliciteerd! Augustus wordt populair w/

Hoop dat ik ook mijn augustusplek bezet mag houden, hier geen druppeltje bloed meer gezien en ook geen kramp e.d. gehad.
pi_175782875
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:25 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Welkom terug Kleurloos! Dat heb je snel gedaan.

Hier meldt met baby, vanmorgen 5:13 geboren. Ons bloed zweet en tranen verhaal komt nog wel. Nou lekker genieten van onze geweldige jongen!
over snel gedaan gesproken! ;) Van harte gefeliciteerd!!! <3 )

en juhp, gelijk 3 weken na de miskraam raak!
  zondag 17 december 2017 @ 13:59:39 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_175782985
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 13:55 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en juhp, gelijk 3 weken na de miskraam raak!
Wat fijn!!! Gefeliciteerd!
in de haak.
pi_175783203
Pannenkoekenmix gefeliciteerd met jullie zoon *G* Geniet ervan
pi_175783416
Gefeliciteerd Pannenkoekenmix *O*

En Kleurdoos en Silliegirl welkom *O*

Verder had ik nog niet gejompeld voor Aventura die naar huis mocht!

En bloedverlies bij noix en coccinelle, zenuwslopend, maar het is echt iets dat best vaak voorkomt, zonder dat het fout hoeft te gaan. Linksom of rechtsom blijft het kut natuurlijk -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Little_Miss_Naughty op 17-12-2017 15:49:01 ]
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_175783570
Pannenkoekenmix gefeliciteerd! *O* Daar is hij dan!
pi_175783636
Kleurdoos en Silliegirl, welkom en gefeliciteerd! *O* Wat is dat weer snel gelukt zeg Kleurdoos!

En Aventura, jeej voor naar huis mogen! Wat fijn dat jullie meisje het nog zo goed doet, hopelijk blijft het nog heel lang rustig!

Noix, goed teken dus! Spannende tijd tijd blijft dit toch..

[ Bericht 13% gewijzigd door elliebell op 17-12-2017 15:09:41 ]
pi_175783698
En hier meld, zonder baby, maar met al wel de hele dag voorweeën. Ben benieuwd of het doorzet :s)
pi_175783767
Pannekoeoeoeoeoek, van harte! O+ :*

En ellie, heel veel succes - benieuwd of er wat gaat doorzetten :Y

Tevens, jakkes - aanbeland in de top drie van uitgerekenden nu - ieks! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_175785733
Pannenkoekenmix gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! O+ *O* *O*

Silliegirl en Kleurdoos gefeliciteerd *O* *O*
pi_175785914
Gefeliciteerd pannenkoekenmix *O*
Geniet van jullie zoontje! O+
pi_175786016
Ik kom ook om het hoekje kijken. Ik ga er van uit dat ik dit keer een plakker heb :6 *power of positive thinking*

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon pannenkoekenmix!
pi_175787149
Gefeliciteerd pannenkoekmix en veel geluk. O+

En Gefelicteerd nieuwkomers! *O*
pi_175790058
Jeej welkom KD, Sillie en Cass!
pi_175790240
Cassandra87 welkom :W Hopen op een plakker.
pi_175790395
O en Pannenkoek gefeliciteerd! Benieuwd naar je verhaal! Veel geluk samen!
pi_175791713
Cassandra ook welkom!

Gefeliciteerd met je zoon Pannenkoek! *O*
  zondag 17 december 2017 @ 19:23:26 #113
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_175791741
Pannekoek een baby! O+ *O*

Welkom (terug) verse zwangeren! Hopelijk blijven jullie nu de volle negen maanden plakken :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_175792187
Pannenkoek gefeliciteerd *O*

En welkom Cass, KD en Sillie! :)

We hebben kamertje voor de jongste klaar gemaakt. Zo tof geworden! Alleen wil hij niet in het grote bed. Heb nu ledikant naast peuterbed staan in de nieuwe kamer. Geen idee of ik er goed aandoe maar we zullen t zien. En dan kunnen we dus deze week met de babykamer beginnen *O* Ben er nu ook wel aan toe merk ik.

Oh en dat rijbewijs he.... hoe kon ik al die jaren zonder? Ik ben zoveel mobieler nu ik niet meer overal naartoe hoef te fietsen! Dus morgen lekker niet 10km fietsen naar werk maar lekker met de auto en in overleg werktijden aangepast dus nu dagen van 9u tot 14u. Ik ben blij!
pi_175792417
Welkom Cassandra! O+ *O*
  zondag 17 december 2017 @ 19:43:39 #116
409579 LuDann
All the way
pi_175792493
Van harte gefeliciteerd Sillie, KD en Cassandra! *O* Wat een drukte opeens!
  zondag 17 december 2017 @ 19:44:36 #117
409579 LuDann
All the way
pi_175792521
En Pannekoek, jij ook van harte gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar hoe je bevalling ging, en naar de status van je baby (en de naam). Ik wens jullie een fijne kraamperiode toe.
  zondag 17 december 2017 @ 20:12:37 #118
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175793450
Welkom nieuwelingen & gefeliciteerd Pannenkoek.

Ik wist niet goed in welk topic mijn vraag het beste past, maar hoe dik moet een matrasje voor een wieg zijn?
Ik heb dus een super toffe vintage rotan wieg gekocht via marktplaats en de maten zijn weer raar natuurlijk.
Het moet een matrasje zijn van 35x75 en ik zie alleen 4cm? maar het lijkt me zo dun.
pi_175793965
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:12 schreef SacreCoeur het volgende:
Welkom nieuwelingen & gefeliciteerd Pannenkoek.

Ik wist niet goed in welk topic mijn vraag het beste past, maar hoe dik moet een matrasje voor een wieg zijn?
Ik heb dus een super toffe vintage rotan wieg gekocht via marktplaats en de maten zijn weer raar natuurlijk.
Het moet een matrasje zijn van 35x75 en ik zie alleen 4cm? maar het lijkt me zo dun.
4cm is ongeveer zo als een matrasje in een kinderwagen dacht ik. Wiegjes zijn vaak voor een korte periode en dan is dit prima.
pi_175795427
Gefeliciteerd Pannekoek, hopelijk gaat het goed.
pi_175796315
Pannenkoekenmix! Gefeliciteerd!!! *O* *O* *O*
pi_175799399
Pannenkoekenmix van harte gefeliciteerd met jullie zoon *O*

Welkom KD, Silliegirl en Cassandra!

Elliebel hebben de voorweeen doorgezet?
  zondag 17 december 2017 @ 23:27:59 #123
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_175800337
Ik zie hier een aantal nieuwe zwangeren en baby's (gefeliciteerd allen!) voorbij komen maar in het update topic is al ruim 2 weken niet meer gepost. Jammer want het update topic is juist een centrale en overzichtelijke plek waar ook mensen kijken die niet actief in z&g meeposten. En ja, ook mobiel kun je een update posten ;)
pi_175800722
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 23:27 schreef Kyara het volgende:
Ik zie hier een aantal nieuwe zwangeren en baby's (gefeliciteerd allen!) voorbij komen maar in het update topic is al ruim 2 weken niet meer gepost. Jammer want het update topic is juist een centrale en overzichtelijke plek waar ook mensen kijken die niet actief in z&g meeposten. En ja, ook mobiel kun je een update posten ;)
Wij zijn zwanger hč, tegen de tijd dat wij van tab gewisseld zijn, zijn we vergeten wat we ook alweer aan het doen waren ;)

Pannenkoek van harte gefeliciteerd *O*
Aventura weer lekker thuis O+

Ik ben benieuwd hoe het inmiddels met ellie is :%

KD, welkom terug!
Sillie en Cass (gelukkig niet verwarrend ;) ), ik miste jullie al deze zwangerschap O+ Gefeliciteerd :*

Wij hebben vanavond een soort baby to do list voor de komende weken gemaakt. Die kan ik vanaf nu dan een soort stelselmatig gaan negeren, want er is geen tijd en ik mag niks doen etcetera }:| Afijn, morgen eerst maar weer eens naar het ziekenhuis om onze zorgvraag buiten de richtlijn te bespreken, yay.
Make your own kind of music.
  zondag 17 december 2017 @ 23:49:00 #125
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_175800890
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 23:41 schreef CassElliot het volgende:
Wij zijn zwanger hč, tegen de tijd dat wij van tab gewisseld zijn, zijn we vergeten wat we ook alweer aan het doen waren
Ja, in dit topic is altijd iedereen zwanger ;) Toch werd er in het verleden toch wel trouw ge-update. Dus ik wilde toch even zeggen dat ik dat jammer vind. :)
pi_175801597
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 23:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, in dit topic is altijd iedereen zwanger ;) Toch werd er in het verleden toch wel trouw ge-update. Dus ik wilde toch even zeggen dat ik dat jammer vind. :)
Je hebt helemaal gelijk, dus ik heb er even werk van gemaakt ;)
Welterusten allemaal :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175801701
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 00:29 schreef LeSage het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, dus ik heb er even werk van gemaakt ;)
Welterusten allemaal :*
O+ :*
pi_175801722
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 00:29 schreef LeSage het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, dus ik heb er even werk van gemaakt ;)
Welterusten allemaal :*
Eindbaas! O+
pi_175801755
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:58 schreef VitaBella het volgende:
Exode *O* wat fijn!

Voor degene die verliefd was op de nijntjeslamp:
https://m.nl.aliexpress.c(...)4b7a87ab101deb0fcb6e
Nog steeds aan de prijs, maar wel iets minder :)
Hey een referral link!
pi_175801779
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 23:27 schreef Kyara het volgende:
Ik zie hier een aantal nieuwe zwangeren en baby's (gefeliciteerd allen!) voorbij komen maar in het update topic is al ruim 2 weken niet meer gepost. Jammer want het update topic is juist een centrale en overzichtelijke plek waar ook mensen kijken die niet actief in z&g meeposten. En ja, ook mobiel kun je een update posten ;)
Had dat topic nooit gezien en nu las ik mijn eigen aankondiging in het test-topic terug. Grappig zeg! :D
pi_175803032
Ik vind het update topic juist zo confronterend :')
pi_175803123
Pannenkoek, gefeliciteerd met je ventje! Ben benieuwd naar je verhaal. Geniet van je blauwe wolk. :*

Cassandra, Silliegirl & Kleurdoos: welkom allen! Dat er nog meer uit WOHTS mogen volgen. :* En dat jullie dit topic helemaal uitzitten! :*

Elliebel, hoe gaat het met je?

Aventura, gaat alles goed thuis?

Bella, is het nog uit te houden?

Songeur, fijn dat de kamer af is. Kan je weer veel van je lijstje strepen!

Aure, succes vandaag in het ziekenhuis.

Noix en Coccinelle, hoe gaat het met jullie...?
Protčge moi de mes désirs.
pi_175803184
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 07:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind het update topic juist zo confronterend :')
Sorry.... :*
pi_175803207
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 07:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind het update topic juist zo confronterend :')
Ja, afhankelijk van de omstandigheden inderdaad. -O-
pi_175803219
Welkom nieuwe zwangeren! Hopelijk blijven jullie hier tot ergens in de zomer rondhangen. *O*

Ik lees een poffertje geboren! Yay gefeliciteerd! *G*
pi_175803400
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 07:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind het update topic juist zo confronterend :')
Sorry, wil je er wel in? :*
Er zijn nu wel extra veel duimen die voor je draaien!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175803404
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 07:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind het update topic juist zo confronterend :')
:*
We blijven gewoon allebei hier plakken, daar draaien mn duimen voor!

Ik begin langzaam te beseffen dat ik zwanger ben, al snap ik het nog niet helemaal. Ik voel me ook compleet anders dan bij mn eerste zwangerschap. Toen was ik al voor de eerste test moe, misselijk en hongerig. Nu merk ik nog niks, op rommelende darmen na.
pi_175803578
Welkom dames, mijn duimen draaien voor dikke vette plakkers!

Vrijdag zit mijn vrouw al op 12 weken.....eindelijk! Dan schreeuwen we het van de daken.

Ze is ook op aanraden van de VK haar eten aan het aanpassen. Ze wil weer BV proberen, bij B ging dat goed maar ging daar zelf bijna aan onderdoor. Graatmager werd ze, zonder energie. Dus nu over op roomboter, volle melk etc etc. Binnenkort een afspraak met een voedingsdeskundige bij de VK. Ze is slank en valt enorm snel af. Dus ze moet nu al reservers op gaan bouwen.
pi_175803761
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 07:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pannenkoek, gefeliciteerd met je ventje! Ben benieuwd naar je verhaal. Geniet van je blauwe wolk. :*

Cassandra, Silliegirl & Kleurdoos: welkom allen! Dat er nog meer uit WOHTS mogen volgen. :* En dat jullie dit topic helemaal uitzitten! :*

Elliebel, hoe gaat het met je?

Aventura, gaat alles goed thuis?

Bella, is het nog uit te houden?

Songeur, fijn dat de kamer af is. Kan je weer veel van je lijstje strepen!

Aure, succes vandaag in het ziekenhuis.

Noix en Coccinelle, hoe gaat het met jullie...?
Zo, wat een attente post :+

Hier nu alles weer goed gelukkig. Geen nieuw bloed meer gezien na die ene keer en de zwangerschapskwaaltjes vieren hoogtij. Met als hoogtepunt de vermoeidheid, ik kan elk moment van de dag in slaap vallen :').

Nog 3 dagen tot de echo, dan zullen we zien of het daadwerkelijk door een levend embryo wordt veroorzaakt ;).

Cassandra, wat leuk! Gefeliciteerd!
pi_175803779
Duman wat lief dat je er naar vraagt. Het is nog steeds het zelfde - inmiddels zitten mn benen, armen en voeten vol met littekens :X

En hoe gaat het met jou?

Exode ik weet niet of je er op zit te wachten maar zou je dat dieet willen delen met mij? Ik ben op dit moment nog maar rond de 5 kilo aangekomen en ik denk dat ik ook totaal geen reserves heb. Ik denk dat het eerste trimester ook een rol daarin hebben gespeeld (lees: dat was een kotsfestijn!).
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 09:17:06 #141
382129 crew  Donna
pi_175804044
Haha een poffertje geboren! Gefeliciteerd Pannenkoekenmix! *O*

Ik zit in het ZKH voor de suikertest. So far, so good.
Vond het iig niet vies, maar tis altijd maar de vraag hoe het valt he :X
pi_175804119
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 08:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

Sorry, wil je er wel in? :*
Er zijn nu wel extra veel duimen die voor je draaien!
Ja die duimen zijn welkom O+

Ik weet het niet. Ik zit psychisch een beetje in een zwart gat. Onwijs moe, verdrietig, nergens zin in. Ik ben me gewoon aan het klaarmaken voor het onvermijdelijke lijkt wel. Maar toch ergens positief blijven he, laat het dan maar een vermelding in het updatetopic zijn :)
pi_175804139
Exode, yeah voor de 12 weken *O* Ik heb niet gepost in het andere topic maar wel heel erg meegeleefd dus dit vind ik fijn om te horen *O*

Noix fijn dat het bloedverlies opgehouden is! En nu nog even spannend tot de echo.

Succes met de (afloop van de) suikertest DonnaRush!
pi_175804143
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 08:55 schreef noix het volgende:

[..]

Hier nu alles weer goed gelukkig. Geen nieuw bloed meer gezien na die ene keer en de zwangerschapskwaaltjes vieren hoogtij. Met als hoogtepunt de vermoeidheid, ik kan elk moment van de dag in slaap vallen :').
Fijn dat je geen bloed meer hebt gezien!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Nog 3 dagen tot de echo, dan zullen we zien of het daadwerkelijk door een levend embryo wordt veroorzaakt ;).
Heel veel succes! Wat zullen die drie dagen aanvoelen als 3 jaren, zeg. :) Ik duim voor je.

quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 08:56 schreef BellaaElisa het volgende:
Duman wat lief dat je er naar vraagt. Het is nog steeds het zelfde - inmiddels zitten mn benen, armen en voeten vol met littekens :X
Wauw, dit lijkt me één van de meest nare dingen, zeg. ;( Overmorgen krijg je uitslag van de testen, toch? Hopelijk kunnen ze snel achterhalen wat het is.. konden ze al wel vertellen of komt door de zwangerschap - of niet?
Ik hoop voor je dat ze snel met een oplossing/zalfje/middeltje komen. :*

quote:
En hoe gaat het met jou?
Moe, moe, moe.. laatste weekje werken voordat ik een weekje verlof heb. Kijk er naar uit. Als het daarna zo blijft, wordt het tijd om eens te praten met m'n leidinggevende om het laatste maandje voor m'n verlof maar eens minder te werken.
Hij had het destijds over meer administratief werk ipv wat ik nu doe, maar ik denk niet dat dat veel op zal lossen.
Protčge moi de mes désirs.
pi_175804152
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:17 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zit in het ZKH voor de suikertest. So far, so good.
Vond het iig niet vies, maar tis altijd maar de vraag hoe het valt he :X
Succes! :*
Protčge moi de mes désirs.
pi_175804389
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

Moe, moe, moe.. laatste weekje werken voordat ik een weekje verlof heb. Kijk er naar uit. Als het daarna zo blijft, wordt het tijd om eens te praten met m'n leidinggevende om het laatste maandje voor m'n verlof maar eens minder te werken.
Hij had het destijds over meer administratief werk ipv wat ik nu doe, maar ik denk niet dat dat veel op zal lossen.
Doen! Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet en hoeveel je werkt maar ik werk maar 2,5 dag en ben minder gaan werken omdat het gewoon te zwaar werd. Uiteindelijk heeft je werkgever meer aan je als je er een aantal uur effectief bent, dan meer uren en niet effectief. En minder werken ivm zwangerschap wordt voor je werkgever vergoed door UWV net als verlof!
pi_175804436
Een poffertje voor pannenkoekmix O+ gefeliciteerd!

En exode de 12 weken voorbij *O* fijn!!

Donna succes daar, hopelijk komt er niks bijzonders uit.

Cassandra mijn duimen draaien ook voor jou :*
pi_175804533
Donna succes met de suikertest!

Bella ik ben benieuwd wat er uit die uitslag komt woensdag! Lijkt me niet uit te houden dit. Weer aan de bel trekken heeft natuurlijk geen zin? En alle huistuin en keukenmiddeltjes heb je inmiddels wel geprobeerd denk ik?

Noix, die vermoeidheid van het begin is zo allesomvattend he. Ik duim voor een goede echo! :)

Cassandra mijn duimen draaien ook voor jou!

Exode, 12 weken! *O* toch een mijlpaal. Denk dat het vooral belangrijk is om voedzame producten te eten. Toen ik bv gaf was ik soms echt verbaasd om hoeveel ik moest eten om mijn honger te stillen. Oh en drinken. Super goed dat ze naar een diëtist gaat want bv is natuurlijk goed maar je moet er zelf ook niet aan onderdoor gaan.
pi_175804646
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:38 schreef Songeur het volgende:

[..]

Doen! Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet en hoeveel je werkt maar ik werk maar 2,5 dag en ben minder gaan werken omdat het gewoon te zwaar werd. Uiteindelijk heeft je werkgever meer aan je als je er een aantal uur effectief bent, dan meer uren en niet effectief. En minder werken ivm zwangerschap wordt voor je werkgever vergoed door UWV net als verlof!
Oh, kijk eens! Dat wist ik niet.
Ik werk 36 uur, en moet voor werk zowel op kantoor zitten als buiten zijn (bedrijven controleren). LG stelde voor om niet meer, of iig minder, controles uit te voeren en meer op kantoor aanwezig te zijn. Maar dat zal voor mij geen enkel verschil maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 18 december 2017 @ 09:56:07 #150
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_175804695
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 09:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, kijk eens! Dat wist ik niet.
Ik werk 36 uur, en moet voor werk zowel op kantoor zitten als buiten zijn (bedrijven controleren). LG stelde voor om niet meer, of iig minder, controles uit te voeren en meer op kantoor aanwezig te zijn. Maar dat zal voor mij geen enkel verschil maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het enige waar je wel even rekening mee moet houden is dat je dus gedeeltelijk in zwangerschapsgerelateerd verzuim belandt en daarmee verplicht 6 weken voor u.d. met verlof moet. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar is wel een feit :)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_175804748
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:56 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Het enige waar je wel even rekening mee moet houden is dat je dus gedeeltelijk in zwangerschapsgerelateerd verzuim belandt en daarmee verplicht 6 weken voor u.d. met verlof moet. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar is wel een feit :)
ik heb ook al verlof aangevraagd voor 6 weken door UD, haha. :) Geen probleem, dus. Dank je wel! :*
Protčge moi de mes désirs.
pi_175804831
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 09:56 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Het enige waar je wel even rekening mee moet houden is dat je dus gedeeltelijk in zwangerschapsgerelateerd verzuim belandt en daarmee verplicht 6 weken voor u.d. met verlof moet. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk, maar is wel een feit :)
Goed dat je het zegt, die vergat ik even!
pi_175805405
Bella, ze heeft nu alleen nog wat tips gekregen zoals van alle halfvolle producten overstappen op volle producten en ze eet nu elke ochtend brinta ipv cruesli met yoghurt. Ze eet ook enorm veel fruit en dat is op zich goed maar zetten geen zoden aan de dijk tegen het afvallen. Dus ze eet nu bijvoorbeeld elke avond een handje noten.
Verder belegt ze haar boterhammen nog rijker met niet alleen kaas maar ook avocado, tomaten, komkommer dat soort dingen.

Kortom veel gezonde vetten moet ze eten. Ik ben benieuwd waar de dietiste ook nog mee komt.
pi_175805739
Exode, ik vind het zo leuk voor jullie! B grote broer O+ .

Duman, super lief dat je zo sociaal bent tov je werkgever maar jouw gezondheid gaat boven alles. Als je voelt dat het teveel is, moet je echt gas terug nemen. Dat ben je aan jezelf en je kindje verplicht. Vervelend voor werkgever, zeker omdat er al zoveel meer wisselingen zijn, maar het is niet anders. Financieel lijdt werkgever er niet van, daar het UWV dat opvangt.

Ik betrap mezelf er iedere keer op dat ik op mijn buik wakker word. Zou dat kwaad kunnen?
  maandag 18 december 2017 @ 10:58:03 #155
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_175805905
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:51 schreef Malteser het volgende:

Ik betrap mezelf er iedere keer op dat ik op mijn buik wakker word. Zou dat kwaad kunnen?
Volgens mij niet.

Maar toen ik mijn vriend laatst vertelde dat ik de baby iets minder goed voelde (placenta bleek voor de liggen) en weer op mijn buik kon liggen was het: heb je de baby niet per ongeluk gestikt? :')
pi_175806992
Pannenkoekenmix. Gefeliciteerd met je zoontje O+
pi_175807274
Gefeliciteerd pannenkoekenmix
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_175807281
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:58 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Volgens mij niet.

Maar toen ik mijn vriend laatst vertelde dat ik de baby iets minder goed voelde (placenta bleek voor de liggen) en weer op mijn buik kon liggen was het: heb je de baby niet per ongeluk gestikt? :')
Ik dacht ook van niet maar vind het toch een stom iets. Baby zit veilig en zulks, dat weet ik wel, toch voelt het niet zo fijn.
Maar vind maar eens een geschikte houding met sonde en bekkenaids :X .
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 12:00:53 #159
382129 crew  Donna
pi_175807370
Zolang het lekker ligt kan je volgens mij gewoon op je buik slapen.

Ik kan er iig niet meer plat op liggen :'(. Mis het wel hoor.

Suikertest zit erop. 100% meegevallen. Nu wachten op de uitslag via de VK, morgen of vanmiddag misschien wel.
pi_175808023
Pannenkoek, gefeliciteerd!

KD en Cassandra, welkom. Ik kan me goed voorstellen dat het erg spannend is, cassandra. Ik duim voor je!

Malteser, hoe is het met jou?

Bella, wanneer moet je weer naar het ziekenhuis voor de jeuk?

Hier heeft de duutser van het weekend de baby gevoeld! Die begint nu ook steeds duidelijker te schoppen, zo leuk.
pi_175808298
Pannenkoek gefeliciteerd met jullie zoon!
Welkom nieuwe zwangeren.

quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 10:35 schreef exode het volgende:
Bella, ze heeft nu alleen nog wat tips gekregen zoals van alle halfvolle producten overstappen op volle producten en ze eet nu elke ochtend brinta ipv cruesli met yoghurt. Ze eet ook enorm veel fruit en dat is op zich goed maar zetten geen zoden aan de dijk tegen het afvallen. Dus ze eet nu bijvoorbeeld elke avond een handje noten.
Verder belegt ze haar boterhammen nog rijker met niet alleen kaas maar ook avocado, tomaten, komkommer dat soort dingen.

Kortom veel gezonde vetten moet ze eten. Ik ben benieuwd waar de dietiste ook nog mee komt.
Daar ben ik ook benieuwd naar. wat je schrijft doe ik ook. heb het idee dat ik de hele dag door aan het eten ben. noten is nog wel een goede die zou ik nog wat vaker kunnen eten.
pi_175808344
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 07:35 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik vind het update topic juist zo confronterend :')
Snap ik :*

Ik duim ook heel hard voor een mooie plakker.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kyara op 18-12-2017 13:00:31 ]
pi_175808600
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 12:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Pannenkoek, gefeliciteerd!

KD en Cassandra, welkom. Ik kan me goed voorstellen dat het erg spannend is, cassandra. Ik duim voor je!

Malteser, hoe is het met jou?

Bella, wanneer moet je weer naar het ziekenhuis voor de jeuk?

Hier heeft de duutser van het weekend de baby gevoeld! Die begint nu ook steeds duidelijker te schoppen, zo leuk.
Status quo hier. Kindje doet het goed, sonde doet het goed. Ik doe het minder goed, bekken doet het minder goed.

Dat voelen is zo tof! Hier 's avonds vast ritueel. Kan er al bijna de klok op gelijk zetten.
pi_175809451
Hoera voor alle nieuwe zwangeren, Noix, Kleurdoos, Silliegirl en Cassandra 87 (spannend meis :* ) *O* Als ik het allemaal goed onthouden heb.

Nog dank voor de reacties op de 20 weken echo. Had ook de folder kunnen lezen :') Maar heb ook een beetje ontwijkend gedrag :P

En Pannekoekenmix gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon *O*

Wilde net aan jou Jagar (en Philomijn) vragen of jullie de baby ook al voelden omdat we rond dezelfde termijn zitten :) Ik voel nog helemaal niets. Heb wel het idee dat er iets gaande is, maar ik voel niet echt iets specifiek. Kan gewoon niet wachten O+

Vervelend Duman dat je zo moe bent. Hoop dat je gauw een goede oplossing vindt voor werk.

In tegenstelling tot anderen hier ben ik juist al enorm aangekomen, 10 kg en ben 19 + 3 :X Ik eet best gezond O-) Maar bewegen zit er nu tijdelijk niet in. Denk dat ik het ga bespreken donderdag met de vk. Als het kindje het maar goed blijft doen :)
pi_175809547
Zo hé! Je bent een paar dagen offline en mist een hoop!

Pannenkoekenmix, gefeliciteerd!! *O* Ik wens je een prachtige tijd toe.

Aventura naar huis! Hoe is het nu met je?

Gefeliciteerd en welkom (terug) aan de nieuwe zwangeren! Wat een hoop nieuwe aanwas in één keer, leuk! *O*

Malteser, ook nog eens bekkenklachten erbij, bah! Ben je in staat om naar de fysio te gaan/oefeningen te doen?
pi_175809959
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:53 schreef DorothyGale het volgende:
Hoera voor alle nieuwe zwangeren, Noix, Kleurdoos, Silliegirl en Cassandra 87 (spannend meis :* ) *O* Als ik het allemaal goed onthouden heb.

Nog dank voor de reacties op de 20 weken echo. Had ook de folder kunnen lezen :') Maar heb ook een beetje ontwijkend gedrag :P

En Pannekoekenmix gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon *O*

Wilde net aan jou Jagar (en Philomijn) vragen of jullie de baby ook al voelden omdat we rond dezelfde termijn zitten :) Ik voel nog helemaal niets. Heb wel het idee dat er iets gaande is, maar ik voel niet echt iets specifiek. Kan gewoon niet wachten O+

Vervelend Duman dat je zo moe bent. Hoop dat je gauw een goede oplossing vindt voor werk.

In tegenstelling tot anderen hier ben ik juist al enorm aangekomen, 10 kg en ben 19 + 3 :X Ik eet best gezond O-) Maar bewegen zit er nu tijdelijk niet in. Denk dat ik het ga bespreken donderdag met de vk. Als het kindje het maar goed blijft doen :)
Gek is dat he, dat verschil in aankomen en kind voelen. Ik voel het denk ik al wel minstens een maand...Maar nu is het echt duidelijk schoppen, en soms voel ik ook een ruggetje/billen/hoofdje draaien. Allemaal heeeel laag in m'n buik, vlak boven m'n schaamstreek. Ik voel het of als ik op een rechte stoel zit, of alsi k plat op m'n rug lig.
pi_175810215
Wat bijzonder dat je al zolang de baby voelt O+ Het kan natuurlijk zijn dat het bij mij wat langer duurt omdat ik zwaarder ben :)
pi_175810331
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 14:25 schreef DorothyGale het volgende:
Wat bijzonder dat je al zolang de baby voelt O+ Het kan natuurlijk zijn dat het bij mij wat langer duurt omdat ik zwaarder ben :)
het is ook jouw eerste, toch? Het schijnt dat bij een tweede je het ook sneller herkent als zijnde baby.
pi_175810447
Ik voelde m’n aapje rond de 14 weken. O+ Ik ben ook super veel aangekomen, zo’n 10 kg. En dan moet m’n 3e trimester nog beginnen. :P
Protčge moi de mes désirs.
pi_175810705
Ik voel ook nog niks DG :) ben zondag 20 weken.
pi_175811061
Sterkte maar weer Malteser, wat zul jij uitkijken naar eind april!
pi_175811377
Wij kregen vrijdag bij de echo te horen dat de placenta voorligt. Dus ben benieuwd hoe snel ze het gaat voelen.

B was een enorm bewegelijk kind in de buik (en nog steeds), ik werd vaak geschopt in bed als mijn vrouw met haar buik mijn kant op lag. En zijn kont duwde hij ook al kanten op met een enorm scheve buik als gevolg bij mijn vrouw. De vk moest er ook altijd enorm om lachen 'ik denk niet dat jullie een kind krijgen dat lang stil kan zitten' true!

Bij de echo vrijdag zeiden ze ook dat ie veel bewoog voor een kindje van 11 weken.....ah joh doe er nog zo 1 bij...kunnen ze elkaar afmatten.
pi_175811424
Ik voel met 15 weken ook nog niks maar heb het wel flink zien bewegen op de echo :D

Mijn bloeddruk is nog steeds iets te hoog dus ik blijf onder controle in het ziekenhuis. Verder wel alles okay geloof ik. Helaas kon ze het geslacht niet goed zien en heb ik ook geen geweldige foto's mee gekregen om te nubben :P
pi_175811910
Jagär ik heb nog geen vervolg afspraak. Woensdag zijn de bloed uitslagen binnen van de galzuren/zouten, aan de hand daarvan zullen er vervolg stappen genomen worden. Wat dat zullen zijn weet ik nog niet.

Heb een hormoonzalf gehad en de gyn had gezegt dat als het door de hormonen zou komen dat ik vermindering zou merken, maar dat is niet het geval. Dus ik ben al aan het voorbereiden op rottig nieuws. Alhoewel het niet zo hoef te zijn, er zijn meerdere dingen die de jeuk kunnen veroorzaken.
pi_175811927
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 15:19 schreef Aure het volgende:
Ik voel met 15 weken ook nog niks maar heb het wel flink zien bewegen op de echo :D

Mijn bloeddruk is nog steeds iets te hoog dus ik blijf onder controle in het ziekenhuis. Verder wel alles okay geloof ik. Helaas kon ze het geslacht niet goed zien en heb ik ook geen geweldige foto's mee gekregen om te nubben :P
Wat rot zeg dat je onder controle moet. Hopelijk zakt het snel. :*
pi_175811952
Bewegelijke babies O+ Wat is dat een bijzonder gevoel he! _O_


Hoe gaat het met Elliebell? :%
pi_175812188
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 13:57 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Zo hé! Je bent een paar dagen offline en mist een hoop!

Pannenkoekenmix, gefeliciteerd!! *O* Ik wens je een prachtige tijd toe.

Aventura naar huis! Hoe is het nu met je?

Gefeliciteerd en welkom (terug) aan de nieuwe zwangeren! Wat een hoop nieuwe aanwas in één keer, leuk! *O*

Malteser, ook nog eens bekkenklachten erbij, bah! Ben je in staat om naar de fysio te gaan/oefeningen te doen?
Bekkenklachten had ik bij Twix ook, toen heb ik de laatste 10 weken ongeveer liggend doorgebracht. Nu ben ik ook chronisch rugpatient dus dat helpt niet echt mee. Heb dus structureel fysio en nu ook weer specifiek bekkenfysio. Indien mogelijk ga ik er naar toe en anders is het consult aan huis.
pi_175812197
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 15:41 schreef BellaaElisa het volgende:
Jagär ik heb nog geen vervolg afspraak. Woensdag zijn de bloed uitslagen binnen van de galzuren/zouten, aan de hand daarvan zullen er vervolg stappen genomen worden. Wat dat zullen zijn weet ik nog niet.

Heb een hormoonzalf gehad en de gyn had gezegt dat als het door de hormonen zou komen dat ik vermindering zou merken, maar dat is niet het geval. Dus ik ben al aan het voorbereiden op rottig nieuws. Alhoewel het niet zo hoef te zijn, er zijn meerdere dingen die de jeuk kunnen veroorzaken.
Wat rot zeg :( ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en vooral dat die jeuk eens weggaat! :*
pi_175813326
Hoi, ik geloof dat ik me bij jullie kan voegen. Ik heb vandaag een vroege echo gehad(op mijn verzoek) en een mooi kloppend hartje gezien. 7w3d nu. UD 3 augustus 2018. Nog even als kloon ivm herkenbaarheid. Met kerst gaan we het vertellen. Hoe origineel; onze dochter zal een shirtje dragen met ‘naam wordt grote zus’. Heel benieuwd naar de reacties. Waarschijnlijk zal ik me makkelijker bij jullie voegen als ik gewoon onder mn eigen naam kan posten :’)
  maandag 18 december 2017 @ 16:47:14 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_175813824
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 16:31 schreef Kloonclown123 het volgende:
Hoi, ik geloof dat ik me bij jullie kan voegen. Ik heb vandaag een vroege echo gehad(op mijn verzoek) en een mooi kloppend hartje gezien. 7w3d nu. UD 3 augustus 2018. Nog even als kloon ivm herkenbaarheid. Met kerst gaan we het vertellen. Hoe origineel; onze dochter zal een shirtje dragen met ‘naam wordt grote zus’. Heel benieuwd naar de reacties. Waarschijnlijk zal ik me makkelijker bij jullie voegen als ik gewoon onder mn eigen naam kan posten :’)
ik dénk dat ik het wel weet :D gefeliciteerd!
disclaimer
pi_175814139
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 16:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik dénk dat ik het wel weet :D gefeliciteerd!
Haha, ben benieuwd 😁 Dank!
  maandag 18 december 2017 @ 16:59:30 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_175814168
Pannekoekmix, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!
disclaimer
pi_175815213
Kloon, een knipper! *O* Wat fijn! Ben benieuwd naar de reacties op het shirt.
pi_175815440
Kloon een knipper! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je reguliere naam. Heb wel een vermoeden, daar zou tof zijn *) maar sowieso erg tof.

Ik heb zojuist mijzelf aangemeld bij de vk. Ik was vanochtend down na een lichte ebay test. Na de pauze met zeer ongeconcentreerde urine een kruidvat test gedaan en die was, 1 dag voor nod, nog donkerder als bij mijn zoontje rond dezelfde termijn. Dus ik ga in de 'ik zie wel stand'.
pi_175815579
Gefeliciteerd en welkom kloon! *O*
pi_175816289
Gefeliciteerd Kloon! *O*
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 18:46:39 #187
382129 crew  Donna
pi_175816341
Helaas zwangerschapsdiabetes.
Woensdagmiddag naar de diëtist, vk, gynaecoloog en diabetes consulent in het ziekenhuis en dan vingerprikken bij mezelf en dieet.
Ben wel wat teleurgesteld, maar het is niet anders.
Ik denk zelf dat m'n waardes met normaal eten wel wat meevallen. Ik eet al niet heel veel koolhydraten. Duimen maar!
pi_175816655
Balen Donna, ik duim met je mee voor goede waardes!
pi_175817950
Kloon gefeliciteerd en welkom

Aventura hoe gaat het thuis? Al voor controle geweest?

Jeetje Malteser je hebt ook wel een hele zware zwangerschap zo, alleen al door de misselijkheid, maar dan ook nog eens zulke bekkenklachten erbij :*

Donna wat balen dat je zwangerschapsdiabetes hebt, drukke middag voor je woensdag. Hopelijk valt het mee met je normale eetpatroon.

Ik las iets over dat je het bij 2de of volgende zwangerschap eerder voelt. Dat ging hier niet op, nu pas met 19.6 weken dat ik het zeker wist. Bij eerste met 18 weken. Maar nu ligt de placenta aan de voorkant.
(Of de kleine heeft nu veel minder kracht om te schoppen, maar daar wil ik liever niet aan denken)
pi_175818391
Herkenbaar Sethiwe, eerste voelde ik met 14 weken. Deze pas met 20 weken echt duidelijk. Beide keren placenta voor.

Heh wat balen Donna! Hopelijk valt het uiteindelijk mee en is het te doen met aanpassing dieet.

Ik had nog helemaal niet gejompeld voor Exode en dat wil ik nog wel even doen. Bij deze dus *O*

En welkom kloon *O*

Bella wat rot zeg dat het niet minder wordt :(

Aure wat balen van je bloeddruk. Ik had het bij mn eerste ook, met 7 weken aan de medicatie en dus medisch. Opzich is het uiteindelijk goed verlopen. Ben met 40/2 ingeleid omdat het toen weer boven de grens ging maar gewoon mooi termijn dus.

Nu met 25 weken nog steeds geen medicijnen. Wel steeds net onder het randje, maar dus nog wel goed.
  maandag 18 december 2017 @ 19:51:48 #191
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175818428
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 18:46 schreef DonnaRush het volgende:
Helaas zwangerschapsdiabetes.
Woensdagmiddag naar de diëtist, vk, gynaecoloog en diabetes consulent in het ziekenhuis en dan vingerprikken bij mezelf en dieet.
Ben wel wat teleurgesteld, maar het is niet anders.
Ik denk zelf dat m'n waardes met normaal eten wel wat meevallen. Ik eet al niet heel veel koolhydraten. Duimen maar!
Donna, bah, vervelend voor je.
Ik heb het dus ook. Dat wil zeggen, ik kwam niet door die gtt. Ik geloof zelf niet dat ik het heb. Ik prik mezelf nu vier dagen lang vier keer per dag, en m'n waarden liggen tussen de 4.0 en 6.
Het prikken valt wel mee hoor, en als je al normaal eet dan zal de diëtiste je niks nieuws vertellen. Het enige dat ik ervan heb opgestoken is dat ik fruit het beste tussen maaltijden door kan nemen.
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 20:03:04 #192
382129 crew  Donna
pi_175818812
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 19:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Donna, bah, vervelend voor je.
Ik heb het dus ook. Dat wil zeggen, ik kwam niet door die gtt. Ik geloof zelf niet dat ik het heb. Ik prik mezelf nu vier dagen lang vier keer per dag, en m'n waarden liggen tussen de 4.0 en 6.
Het prikken valt wel mee hoor, en als je al normaal eet dan zal de diëtiste je niks nieuws vertellen. Het enige dat ik ervan heb opgestoken is dat ik fruit het beste tussen maaltijden door kan nemen.
Netjes hoor, die waardes!

Ja prikken ben ik echt niet bang voor, m'n vader had diabetes dus ben er mee opgegroeid. Laat maar komen, dat prikding. Ben wel heel benieuwd hoe m'n waardes zijn bij normaal eten omdat ik dus al bewust met koolhydraten om ga. Hopelijk net zo mooi als bij jou!
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 20:06:59 #193
382129 crew  Donna
pi_175818955
Oh en gefeliciteerd Kloon! *O*
  maandag 18 december 2017 @ 20:07:16 #194
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175818964
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:03 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Netjes hoor, die waardes!

Ja prikken ben ik echt niet bang voor, m'n vader had diabetes dus ben er mee opgegroeid. Laat maar komen, dat prikding. Ben wel heel benieuwd hoe m'n waardes zijn bij normaal eten omdat ik dus al bewust met koolhydraten om ga. Hopelijk net zo mooi als bij jou!
Ja, ik hoop het voor je. Ik kan het bij mezelf zo niet plaatsen, het zit niet in de familie, ik heb een normaal bmi, en ik eet juist heel goed. Volkorenbrood, een ei, yoghurt of salade als lunch of bij ontbijt, een gezonde warme hap. Oke, net als iedereen snoep ik weleens maar dat lijkt me gewoon te kunnen. Maar ik begreep ook dat de zwangerschapshormonen de werking van je eigen insuline tegengaan. Dus in die zin kun je er zelf niks aan doen, hoogstens nog iets áan doen met een dieet, als je niet goed at.
pi_175819049
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 19:50 schreef Mabawa. het volgende:

Aure wat balen van je bloeddruk. Ik had het bij mn eerste ook, met 7 weken aan de medicatie en dus medisch. Opzich is het uiteindelijk goed verlopen. Ben met 40/2 ingeleid omdat het toen weer boven de grens ging maar gewoon mooi termijn dus.

Nu met 25 weken nog steeds geen medicijnen. Wel steeds net onder het randje, maar dus nog wel goed.
Ja het komt vast goed. Het is nu op het randje dus ik hoef nog geen medicatie. Maar ze houden het gewoon in de gaten en dan zien we wel :)

@ kloon: fijn! Welkom :)

@Donna: balen zeg... Snap dat je teleurgesteld bent :*
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 20:16:08 #196
382129 crew  Donna
pi_175819239
quote:
1s.gif Op maandag 18 december 2017 20:07 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, ik hoop het voor je. Ik kan het bij mezelf zo niet plaatsen, het zit niet in de familie, ik heb een normaal bmi, en ik eet juist heel goed. Volkorenbrood, een ei, yoghurt of salade als lunch of bij ontbijt, een gezonde warme hap. Oke, net als iedereen snoep ik weleens maar dat lijkt me gewoon te kunnen. Maar ik begreep ook dat de zwangerschapshormonen de werking van je eigen insuline tegengaan. Dus in die zin kun je er zelf niks aan doen, hoogstens nog iets áan doen met een dieet, als je niet goed at.
Ja klopt, dat is het ook. Je zwangerschapshormoon verstoord de werking van je eigen insuline. Het is niet dat je het krijgt omdat je iedere dag een zak winegums op eet ofzo. Ik voelde me dus ook even heel rot, want ik dacht dus wel dat ik teveel gesnoept had. Maar toen kreeg ik de uitleg en dacht ik; Ohhhh, het is niet mijn schuld.
Maar ik reageer sowieso heftig op veel suiker (hoofdpijn, jeuk) en dus eet ik al koolhydraten met mate. Je wilt ook niet weten hoe m'n hoofd voelt sinds dat drankje vanochtend. :')
  maandag 18 december 2017 @ 21:15:50 #197
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175821455
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 20:16 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja klopt, dat is het ook. Je zwangerschapshormoon verstoord de werking van je eigen insuline. Het is niet dat je het krijgt omdat je iedere dag een zak winegums op eet ofzo. Ik voelde me dus ook even heel rot, want ik dacht dus wel dat ik teveel gesnoept had. Maar toen kreeg ik de uitleg en dacht ik; Ohhhh, het is niet mijn schuld.
Maar ik reageer sowieso heftig op veel suiker (hoofdpijn, jeuk) en dus eet ik al koolhydraten met mate. Je wilt ook niet weten hoe m'n hoofd voelt sinds dat drankje vanochtend. :')
Herkenbaar. Ik reageer ook al nooit zo goed op snoepen. Ik be nergens meer toe in staat als ik een halve zak winegums op heb. Ik verwerk suikers denk ik niet zo goed. Daarom is zon suikerdrankje voor mij eigenlijk ook echt wel puur pesterij. Ik keek van de week eens mijn labuitslagen door van toen ik zwanger was van m'n zoon, dat is ruim zes jaar geleden. M'n glucosegehalte was toen 7.8 na prikken (geen gtt), en daar zei niemand toen wat van. Kind is wel geboren met 4140 gram (maar had nergens last van), wat op zich al een indicatie is voor een gtt bij een volgende zwangerschap. Zo bleek dus vorige week... Maar het kan nog steeds allemaal toeval zijn denk ik. Ik vind het niet zo erg allemaal. Stel dát m'n bloedsuikers niet goed zijn, dan weten we dat tenminste van te voren,dat is beter voor het kind.
  Moderator maandag 18 december 2017 @ 21:30:33 #198
382129 crew  Donna
pi_175821984
Ja ze houden me maar mooi in de gaten. En we hebben nu ook groei echo's. De aanleiding is minder leuk, maar wat vaker naar ons meisje kijken is geen straf. O+
pi_175822831
Pannenkoek, van harte gefeliciteerd met het poffertje! Hopelijk gaat het goed met jullie :-)
pi_175829191
Aventura en Donna een dikke knuffel voor jullie van mij. Hopelijk blijven jullie waardes goed en hebben jullie geen insuline nodig. Mocht het wel het geval zijn dan kan ik uit ervaring vertellen dat alles goed komt. Mijn zoontje zou een suikerbaby zijn groot en zwaar (werd geschat rond de acht pond), maar bij de laatste groeiecho werd dat teruggedraaid. Het is wel zo dat je uiteindelijk eerder wordt ingeleid zo rond de 38 weken. Dat was bij mijn ziekenhuis protocol het :Y
pi_175829520
Meld, met baby :W Gisterochtend is onze prachtige zoon geboren! Na een best prima bevalling en start, moeten we helaas een paar dagen in het ziekenhuis blijven. De kleine man is niet helemaal happy en ze vermoeden een ontsteking, dus nu aan de antibiotica. Mentaal is het even pittig daardoor, omdat we nu weinig bij onze mooie kleine jongen kunnen zijn. Maar we hebben wel echt een pracht exemplaar gemaakt,kan ik heel objectief zeggen O+ O+ O+
pi_175829547
Elliebel gefeliciteerd met jullie zoon, hopelijk is hij snel weer happy en kan hij met jullie mee naar huis!
pi_175829552
Gefeliciteerd Elliebel! *G*
Hopelijk knapt jullie jongetje snel op zodat jullie heerlijk kunnen knuffelen in jullie eigen huis. Sterkte voor nu en alle geluk voor de toekomst!
pi_175829567
Gefeliciteerd Elliebel! *O*
pi_175829626
Dus toch! Gefeliciteerd Ellie *O* ik hoop dat jullie snel naar huis mogen!
pi_175829766
Gefeliciteerd, Ellie! *O* Hopelijk knapt jullie knapperd snel op. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_175829836
Gefeliciteerd elliebell *O*
pi_175829866
Gefeliciteerd Elliebell! *O* Dat de kleine maar snel mag opknappen en mee naar huis kan!
pi_175829872
Gefeliciteerd Ellie *G*
Hopelijk mag hij snel mee naar huis!!
pi_175829883
Elliebell Gefeliciteerd met jullie zoon *G* Ik hoop dat jullie snel naar huis mogen en dat jullie dan lekker met elkaar kunnen knuffelen :* En natuurlijk hebben jullie de mooiste baby gemaakt😉Dat vond ik namelijk van mijn zoon ook 😁 Mag je nu we bij je zoon blijven in het ziekenhuis?
  dinsdag 19 december 2017 @ 08:09:08 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_175829927
Gefeliciteerd Elliebel!!
pi_175829984
Gefeliciteerd Elliebel! O+ Ik hoop dat je zoon snel opknapt en jullie als gezinnetje naar huis kunnen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_175830085
Gefeliciteerd Ellie! *O* Hopelijk knapt hij gauw op en kan hij lekker mee naar huis!
pi_175830498
Gefeliciteerd Elliebel!! Hopelijk snel naar huis.
pi_175830563
Gefeliciteerd Elliebel! Veel geluk en hopelijk is je baby gauw bij jullie huis. O+

En dan sta ik nu bovenaan het lijstje. :+
Op deze termijn, 38 + 2 ben ik destijds bevallen van mijn zoon.
Dus...waar blijft ze?
En ik zei maanden van tevoren al dat ik mijn baby rond de 20e zo’n beetje verwacht. :P
Dus...waar blijft ze?

Tot nu toe geen nieuwe ontwikkelingen dus we blijven rustig afwachten. Morgen weer controle bij de vk. *O*
Heb ik mooi nog tijd mijn map van zwangerschapsyoga van toen door te lezen. :)
pi_175830611
Gefeliciteerd Ellie!!
pi_175830743
Pannenkoekenmix, gefeliciteerd met je zoon!

Elliebel, jij ook en hopelijk mag hij snel naar huis :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 09:44:13 #218
382129 crew  Donna
pi_175831143
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 04:41 schreef Waterdruppel het volgende:
Aventura en Donna een dikke knuffel voor jullie van mij. Hopelijk blijven jullie waardes goed en hebben jullie geen insuline nodig. Mocht het wel het geval zijn dan kan ik uit ervaring vertellen dat alles goed komt. Mijn zoontje zou een suikerbaby zijn groot en zwaar (werd geschat rond de acht pond), maar bij de laatste groeiecho werd dat teruggedraaid. Het is wel zo dat je uiteindelijk eerder wordt ingeleid zo rond de 38 weken. Dat was bij mijn ziekenhuis protocol het :Y
Ja met insuline is dat hier ook protocol. Ik ben wel benieuwd hoe vaak we een groei echo krijgen enzo. De aanleiding is niet leuk, maar vind de extra controles opzich wel fijn!
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 09:44:55 #219
382129 crew  Donna
pi_175831155
Gefeliciteerd Ellie, hopelijk knapt jullie zoon snel op en kan je lekker naar huis!
pi_175831398
Gefeliciteerd Elliebell, hopelijk mogen jullie snel naar huis O+ *O*
pi_175832222
Gefeliciteerd Elliebell *O*
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_175834832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 09:44 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja met insuline is dat hier ook protocol. Ik ben wel benieuwd hoe vaak we een groei echo krijgen enzo. De aanleiding is niet leuk, maar vind de extra controles opzich wel fijn!
Ik had ze om de vier weken. 28wk, 32 wk en 36 wk.Ze meten dan het hoofdje, de buik en de bovenbenen. En ze kijken naar het vruchtwater of er niet te veel of te weinig is.
pi_175835057
Elliebel gefeliciteerd!!! Wat jammer dat jullie naar het ziekenhuis moesten. Ik hoop dat je je mannetje snel mee naar huis kan nemen!

Malteser wat krijg je het voor je kiezen. :9 En Avontura gaat ook lekker met de bingokaart. :* Heel veel “beterschap” voor jullie!

Aure ik voelde de baby (ik zoek nog een goede werknaam. Dat was even Flipje maar ik probeer Philip erin te fietsen en dat lukt zo geloof ik niet) rond ong 16 weken twee keer heel licht in mijn zij. En ik denk een of twee wkn later echt 1x een heeeel duidelijke schop. Tijdens de 20wkn echo vorige week (19 wkn) voelde ik hem ook rommelen. Echt alsof mijn darmen aan het borrelen waren.
Maar overdag voel ik hem niet en ik kan al helemaal niet zoals Jagar een hoofd van lijf onderscheiden. Voel hem alleen ‘s avonds als ik rustig in bed lig en me erop concentreer. Ik verheug me op de momenten dat ik het ook overdag heel duidelijk ga voelen. O+ Mijn placenta ligt ook tegen mijn buikwand aan overigens...

Ik zag in de app van de verloskundige dat mijn glucose nuchter 3,8 was en Dr Google zegt dat dat prima is. Moet nog wel voor dat drankje denk ik.

Belle hoe gaat het? Kun je nog wel werken of ben je thuis?

Venco spannend zeg! Voel je je nog wel goed?

Wij oriënteren ons nu op kdv, kamertje en de naam ( :') ). Ben heel benieuwd wat jij nu hebt gekozen Sacre!

Ik heb ook een hoop vragen voor het Dummie-topic inmiddels. :') _O-
Dit, dat, alles.
pi_175835857
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:27 schreef Philomijn het volgende:
Wij oriënteren ons nu op kdv, kamertje en de naam ( :') ). Ben heel benieuwd wat jij nu hebt gekozen Sacre!

Ik heb ook een hoop vragen voor het Dummie-topic inmiddels. :') _O-
Kom maar door met die vragen! Ook leuk voor hier.

Oh en ik moest lachen om Flipje ;). Beter kies je inderdaad een andere werktitel als Philip een optie voor je is.
pi_175836003
Gefeliciteerd pannekoekenmix en elliebel *O*


10 weken *O* Dubbele cijfers!
pi_175836008
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 12:27 schreef Philomijn het volgende:
Elliebel gefeliciteerd!!! Wat jammer dat jullie naar het ziekenhuis moesten. Ik hoop dat je je mannetje snel mee naar huis kan nemen!

Malteser wat krijg je het voor je kiezen. :9 En Avontura gaat ook lekker met de bingokaart. :* Heel veel “beterschap” voor jullie!

Aure ik voelde de baby (ik zoek nog een goede werknaam. Dat was even Flipje maar ik probeer Philip erin te fietsen en dat lukt zo geloof ik niet) rond ong 16 weken twee keer heel licht in mijn zij. En ik denk een of twee wkn later echt 1x een heeeel duidelijke schop. Tijdens de 20wkn echo vorige week (19 wkn) voelde ik hem ook rommelen. Echt alsof mijn darmen aan het borrelen waren.
Maar overdag voel ik hem niet en ik kan al helemaal niet zoals Jagar een hoofd van lijf onderscheiden. Voel hem alleen ‘s avonds als ik rustig in bed lig en me erop concentreer. Ik verheug me op de momenten dat ik het ook overdag heel duidelijk ga voelen. O+ Mijn placenta ligt ook tegen mijn buikwand aan overigens...

Ik zag in de app van de verloskundige dat mijn glucose nuchter 3,8 was en Dr Google zegt dat dat prima is. Moet nog wel voor dat drankje denk ik.

Belle hoe gaat het? Kun je nog wel werken of ben je thuis?

Venco spannend zeg! Voel je je nog wel goed?

Wij oriënteren ons nu op kdv, kamertje en de naam ( :') ). Ben heel benieuwd wat jij nu hebt gekozen Sacre!

Ik heb ook een hoop vragen voor het Dummie-topic inmiddels. :') _O-
Oh nee, ik kan geen hoofd van lijf onderscheiden. Maar, soms voel ik iets groter langs schuiven...
pi_175836512
Even een *O* voor de dubbele cijfers van Cocci! Wanneer heb je je termijnecho?

IMA, hoe is het met jou? Wanneer heb jij je volgende echo? Deze week toch alweer?

Jagar, jouw T is zo oud als mijn Twix. Wat schaf je nieuw aan voor de baby? Of heb je ook alles van T nog? Ik kom niet verder dan wat nieuwe, frisse hydrofielen, een eerste pakje en wat accessoires voor de babykamer omdat Twix' accessoires mee gaan naar zijn nieuwe kamer. Of zie ik iets ontzettend over het hoofd?
pi_175836580
Aahh oke check :)

Ja Malteser man kwam met Flipje en zei toen Philip dus ik helemaal blij. Zeg ik gisteren iets over Flipje, zegt ie: ja dus Philip wordt het niet. Oke got the wrong turn here :7

Dummievragen:
- Ik krijg een meibaby. Rompers met lange of korte mouw?
- Waar moet ik op letten bij aanschaf kinderwagen (maar kan dat topic ook wel doorkammen)?
- Hoe pak je de nachtvoedingen de eerste maand aan? Ik wil een co-sleeper maar verplaats ik mezelf dan voor een voeding naar de babykamer? Ik wil man best zijn nachtrust gunnen tijdens mijn verlof maar ehhh ja ik vroeg me af hoe anderen dit aanpakken. Nu ik erover nadenk moet ik toch vast ook de luier verschonen...
- Vanaf wanneer slaapt een baby in een slaapzak ipv in bedje met dekentje&lakentjes?
Dit, dat, alles.
pi_175836611
Cocci die twaalf weken-mijlpaal komt goed dichtbij!!
Dit, dat, alles.
pi_175836662
Philo, lijkt me wel al heel bijzonder als je al iets voelt! Ik probeer me er in bed wel eens op te concentreren maar niks noppes nada. Komt vanzelf wel :)

Ik ben trouwens zowel lange en korte mouwenrompers aan het verzamelen. Las dat zo'n pasgeborene zich sowieso moeilijk zelf warm kan houden en dat lange mouwen romper dan wel fijn is, ook al is het buiten ook warm. Maar ik ga ook maar af op wat ik op internet lees. :D
pi_175836866
Cocci! Dubbele cijfers! *O*

Het lijkt me zo bijzonder als je iets voelt O+ ik heb 1 keer iets geks gevoeld maar sindsdien wacht ik nog steeds op een tweede keer om zeker te weten dat het de baby was en geen op hol geslagen darm :')
Gisteravond heel geconcentreerd in bed gelegen om te kijken of ik iets kon onderscheiden, maar helaas. Terwijl ze op de echo's steeds zo druk was!

En ik lees even mee over de vragen van Philo :7 ook een meibaby hier en eerste kindje.
pi_175837041
Ik lees ook mee voor de vragen van Philo. :P

Ik krijg een maartbaby, dus heb allemaal rompertjes met lange mouwen gehaald. Toch maar korte mouwen halen vanaf maat 68, of zo?

Daarnaast zag ik laatst een broekje bij de C&A die heel leuk was en was afgeprijst. Kwam er thuis pas achter dat het een thermobroek is. Volgens mij was het maat 62 of 68. Zou dat nog kunnen? :D
Ik koop steeds wat ik leuk vind, maar sta niet stil met de weersverwachtingen rondom maart. Mei kan alle kanten op gaan..
Protčge moi de mes désirs.
pi_175837124
Ik heb lang en kort in huis. Ik lees altijd dat laagjes handig zijn en het ene kind is ook het andere niet.
Soms is het in huis warm en buiten weer koud dus daar pas je de kleding weer op aan.
Heb voor de ziekenhuistas wel lange mouwen rompers en lange mouwen truitjes gekozen.
Dan zal ze beide wel nodig hebben, gok ik zo. O+
pi_175837329
Malteser: In principe zul je alle grote dingen wel hebben denk ik? Weet niet of een tweede kinderstoel handig is. Verder wat eigen kleertjes/sokjes. Ik wilde vooral voor mezelf nieuwe dingen en omdat ik bijna niks bewaar :P
pi_175837330
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:32 schreef Malteser het volgende:
Even een *O* voor de dubbele cijfers van Cocci! Wanneer heb je je termijnecho?

IMA, hoe is het met jou? Wanneer heb jij je volgende echo? Deze week toch alweer?

Jagar, jouw T is zo oud als mijn Twix. Wat schaf je nieuw aan voor de baby? Of heb je ook alles van T nog? Ik kom niet verder dan wat nieuwe, frisse hydrofielen, een eerste pakje en wat accessoires voor de babykamer omdat Twix' accessoires mee gaan naar zijn nieuwe kamer. Of zie ik iets ontzettend over het hoofd?
Ik heb er nog niet zo over nagedacht. Wij hebben box en badje verkocht, maar alle kleertjes en speelgoed enzo bewaard. Ik had al wel aan een nieuwe thermometer gedacht....
pi_175837402
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:35 schreef Philomijn het volgende:
Aahh oke check :)

Ja Malteser man kwam met Flipje en zei toen Philip dus ik helemaal blij. Zeg ik gisteren iets over Flipje, zegt ie: ja dus Philip wordt het niet. Oke got the wrong turn here :7

Dummievragen:
- Ik krijg een meibaby. Rompers met lange of korte mouw?
- Waar moet ik op letten bij aanschaf kinderwagen (maar kan dat topic ook wel doorkammen)?
- Hoe pak je de nachtvoedingen de eerste maand aan? Ik wil een co-sleeper maar verplaats ik mezelf dan voor een voeding naar de babykamer? Ik wil man best zijn nachtrust gunnen tijdens mijn verlof maar ehhh ja ik vroeg me af hoe anderen dit aanpakken. Nu ik erover nadenk moet ik toch vast ook de luier verschonen...
- Vanaf wanneer slaapt een baby in een slaapzak ipv in bedje met dekentje&lakentjes?
Wil je bv geven? Ik heb altijd in bed gevoed...,uiers verschonen snachts alleen de eerste weken als ze snachts poepen,daarna echt niet meer....

T ging in een slaapzak slapen toen hij bewegelijker werd, een maand of drie?

Qua rompers zou ik een mengelmoes aanschaffen, het weer kan in mei alle kanten op!
pi_175837461
Oh en @philo: lange mouwen rompers heb ik ook voor mijn augustusbaby veel gebruikt. Je kan altijd paar korte in huis halen maar in de minimaatjes 50:56 zul je vast meeste lang dragen (denk ik)
Als je bv gaat geven zou ik gewoon in bed blijven liggen. Zeker met een cosleeper. Luier verschonen snachts zou ik alleen bij poep doen... slaapzak/deken is volgens mij heel verschillend, niet perse vantevoren slaapzakken in huis halen. En geen kinderwagenadvies
pi_175837514
Ik wil graag bv geven ja, maar man denkt dat ie daarvan wakker wordt. Misschien ook maar iets wat we tegen die tijd moeten ervaren...

Korte & lange rompers check. Is het geen gefrot met lange mouw over lange mouw dan?
Slaapzakvraag beantwoord check.
Dit, dat, alles.
pi_175837592
Maak je om je man maar niet druk. Ze slapen overal doorheen joh.
Mocht je borstvoeding willen geven: vraag aan de kraam of ze je een prettige manier van liggend voeden kan leren. Dan hoef je zelf ook niet helemaal wakker te worden, maar kan je een beetje dommelen.

Luiers heb ik ook gewoon op bed verschoond. Gaat prima met een klein lampje van bijvoorbeeld je telefoon
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:15:03 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_175837707
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:08 schreef Philomijn het volgende:
Ik wil graag bv geven ja, maar man denkt dat ie daarvan wakker wordt. Misschien ook maar iets wat we tegen die tijd moeten ervaren...

Korte & lange rompers check. Is het geen gefrot met lange mouw over lange mouw dan?
Slaapzakvraag beantwoord check.
huh? Wakker worden van borstvoeding geven? Of mis ik nu context?
Wakker word je van een schreeuwende baby. Meestal schreeuwen ze langer als ze de fles krijgen, want dat duurt langer.
disclaimer
pi_175837742
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 13:35 schreef Philomijn het volgende:
Aahh oke check :)

Ja Malteser man kwam met Flipje en zei toen Philip dus ik helemaal blij. Zeg ik gisteren iets over Flipje, zegt ie: ja dus Philip wordt het niet. Oke got the wrong turn here :7

Dummievragen:
- Ik krijg een meibaby. Rompers met lange of korte mouw?
Ik start met lang. Twix hield zichzelf slecht warm de eerste weken. Mocht het heel warm worden, dan zijn korte mouwen zo bijgekocht. Je kunt ook van beide versies een aantal kopen. Ik had geloof ik 5 met lange mouw en 5 met korte mouw maar wij kochten dus lange mouw bij.
- Waar moet ik op letten bij aanschaf kinderwagen (maar kan dat topic ook wel doorkammen)?
Praktische zaken: wat past er in de auto? (Hoe klein moet 'ie kunnen opklappen) Waar ga je hem voor gebruiken, alleen in de stad of ook in het bos/op de hei? (Kunststof wielen, schuimwielen of luchtbanden) Heb je ruimte om hem beneden te stallen of woon je 3 hoog zonder lift? (Gewicht speelt dan een rol) Ben je van plan veel boodschappen te doen met kinderwagen? (Let op grootte van de mand).
- Hoe pak je de nachtvoedingen de eerste maand aan? Ik wil een co-sleeper maar verplaats ik mezelf dan voor een voeding naar de babykamer? Ik wil man best zijn nachtrust gunnen tijdens mijn verlof maar ehhh ja ik vroeg me af hoe anderen dit aanpakken. Nu ik erover nadenk moet ik toch vast ook de luier verschonen... Luier verschonen deden we 's nachts alleen in de kraamweek braaf en daarna alleen bij poep. Baby sliep bij ons, man sliep overal doorheen. Wel heb ik een dimbaar lampje naast mijn bed. Voldoende voor het verschonen en voor de voeding, niet te fel voor man (en voor baby die anders misschien te wakker wordt).
- Vanaf wanneer slaapt een baby in een slaapzak ipv in bedje met dekentje&lakentjes? Wij gebruikten een slaapzak vanaf het moment dat Twix iets meer ging bewegen in bed en dus niet altijd meer strak onder de dekens bleef liggen. Wel was het toen winter dus dat speelde wel mee.
pi_175837745
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:08 schreef Philomijn het volgende:
Ik wil graag bv geven ja, maar man denkt dat ie daarvan wakker wordt. Misschien ook maar iets wat we tegen die tijd moeten ervaren...

Korte & lange rompers check. Is het geen gefrot met lange mouw over lange mouw dan?
Slaapzakvraag beantwoord check.
Dan wordt hij maar even wakker. Van heen en weer lopen naar een andere kamer wordt jij helemaal wakker en is het veel moeilijker om weer in slaap te komen...
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:17:40 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_175837775
Ik word altijd plaatsvervangend boos van dat soort "mannenleed" merk ik, sorry :')
disclaimer
pi_175837844
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:08 schreef Philomijn het volgende:
Ik wil graag bv geven ja, maar man denkt dat ie daarvan wakker wordt. Misschien ook maar iets wat we tegen die tijd moeten ervaren...

Korte & lange rompers check. Is het geen gefrot met lange mouw over lange mouw dan?
Slaapzakvraag beantwoord check.
Hij zal niet perse wakker worden van het feit dat jij de baby bv geeft. Hij zal wakker worden van babyhuil of van een vrouw die om hulp vraagt. Als hij hoopt gewoon 8 uur aan een stuk te kunnen slapen 's nachts, moet je hem misschien even mentaal voorbereiden....
De baby is geen pop waar je 's avonds de uitknop van omschakelt ;).

Oh en mouw over mouw heb je zo geleerd! En als je dat echt bloedirritant vindt, kies je vanzelf voor korte mouwen.
pi_175837845
Thanks Malteser en de rest! Uitgebreide antwoorden :)

En met wakker worden van voeden bedoelde ik idd eventueel lamp aan bijv, opstaan om luier te verschonen (maar alleen indien poep begrijp ik nu) en van mij dat ik rechtop ga zitten.
Dit, dat, alles.
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 14:21:55 #246
382129 crew  Donna
pi_175837872
Mijn vriend wil juist graag dat ik in bed voed (als ik dat ook wil). Toen ik zei dat hij dan misschien wel wakker werd, keek hij me aan alsof ik gek geworden was :').
Hij wordt nu ook al iedere nacht een paar keer wakker van me, maar hij slaapt ook binnen 3sec weer in. Dus dat komt vast goed. En hij klaagt niet.
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 14:23:08 #247
382129 crew  Donna
pi_175837902
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:20 schreef Philomijn het volgende:
Thanks Malteser en de rest! Uitgebreide antwoorden :)

En met wakker worden van voeden bedoelde ik idd eventueel lamp aan bijv, opstaan om luier te verschonen (maar alleen indien poep begrijp ik nu) en van mij dat ik rechtop ga zitten.
Wij hebben een lampje met een sensor aan de muur tegenover onze kamer. Zodra ik achter het bed sta, kniptie aan. Super handig, want dan kan ik zonder bouwlamp aan naar de WC beneden en is niet meteen de hele buurt wakker.
pi_175837919
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb er nog niet zo over nagedacht. Wij hebben box en badje verkocht, maar alle kleertjes en speelgoed enzo bewaard. Ik had al wel aan een nieuwe thermometer gedacht....
Thermometer is een goede! Die zal wel weer in het kraampakket zitten maar wil voor de baby weer zo'n zelfde als we voor Twix hebben. Met flexibele punt en super snel resultaat.
pi_175837971
Och ik wilde er al een disclaimer bij zetten: dames, geen venijn richting man(nen in het algemeen). Hij gaat er idd wel achter komen en het is een enorme lieverd. Er is wat dat betreft nog geen onvertogen woord gevallen. Relaaax :D

Dit zijn praktische dingen waar ik me ook als moeder op probeer voor te bereiden maar die in de praktijk vaak anders lopen dan je denkt. Het is voor hem ook allemaal nieuw, ik lees hier al zes jaar mee en heb twee zussen met kinderen dus weet wel dat ik slaap vaarwel kan zeggen de komende tien jaar. :')
Dit, dat, alles.
pi_175837980
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:20 schreef Philomijn het volgende:
Thanks Malteser en de rest! Uitgebreide antwoorden :)

En met wakker worden van voeden bedoelde ik idd eventueel lamp aan bijv, opstaan om luier te verschonen (maar alleen indien poep begrijp ik nu) en van mij dat ik rechtop ga zitten.
Liggend voeden O+ . Zo relaxed! Lekker op je zij liggen en de baby kan dan heerlijk drinken.


@Malteser; de 28ste heb ik de termijnecho
pi_175838018
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:25 schreef Philomijn het volgende:
Och ik wilde er al een disclaimer bij zetten: dames, geen venijn richting man(nen in het algemeen). Hij gaat er idd wel achter komen en het is een enorme lieverd. Er is wat dat betreft nog geen onvertogen woord gevallen.
Ik vind dat het hier soms al snel de kant op gaat van man-bashing.

Dit zijn praktische dingen waar ik me ook als moeder op probeer voor te bereiden maar die in de praktijk vaak anders lopen dan je denkt. Het is voor hem ook allemaal nieuw, ik lees hier al zes jaar mee en heb twee zussen met kinderen.
Zo was mijn post ook geenszins bedoeld! Maar ik denk oprecht dat hij eerder wakker zal worden van het huilen van de baby dan van het feit dat jij de baby voedt.
pi_175838032
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik word altijd plaatsvervangend boos van dat soort "mannenleed" merk ik, sorry :')
Pff, nou, je krijgt dat kind samen hé.. stel oe niet an.

En vriend kwam hier altijd uit bed, gaf M aan en ging dan weer liggen slapen.
pi_175838044
Nee heb het al bij nader inzien aangepast. Doelde meer op SQ die plaatsvervangend pissig werd :) Wat ik overigens ook zou worden van een vent die bijv geen poot uit zou steken. Maar dat is hier niet het geval.

Als ik ook weer aan het werk moet is man ook zeker ‘s nachts aan de buurt.
Dit, dat, alles.
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:29:50 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_175838096
Ik wil niet manbashen. Maar het feit dat zijn angst om wakker te worden in zijn ogen een reden mag zijn om geen borstvoeding te geven, daar krijg ik wel jeuk van, sorry :')
disclaimer
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:31:19 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_175838131
Maar goed, als jij je daar niks van aantrekt zal ik het ook niet doen ;)
disclaimer
pi_175838133
Hahaha nee tuurlijk mag ik wel borstvoeding geven. :D Het was meer van: doe je dat dan op het eigen kamertje of in bed? Hoe werkt dat in de praktijk?
Dit, dat, alles.
pi_175838154
Leuk om alle verhalen te lezen over het voelen van de baby :) Jagar, het is inderdaad mijn eerste dus het kan best zijn dat het wat later komt.

Jemig Bellaa, wat een ellende toch. Ik hoop dat er woensdag duidelijkheid voor je komt en dat er echt iets gedaan kan worden aan de jeuk :{

Welkom Kloonclown123, gefeliciteerd *O*

Balen Donna van je zwangerschapsdiabetes. Hoop dat je waardes met normaal eten mee zullen vallen!

Elliebel, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon *O* Hopelijk kunnen jullie gauw samen naar huis O+
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:33:05 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_175838157
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:31 schreef Philomijn het volgende:
Hahaha nee tuurlijk mag ik wel borstvoeding geven. :D Het was meer van: doe je dat dan op het eigen kamertje of in bed? Hoe werkt dat in de praktijk?
ik deed het in een luie stoel op onze slaapkamer en later liggend in bed. Alleen een nachtlichtje aan van een halve watt ofzo. Mijn man heeft er niet onder geleden iig :P
disclaimer
pi_175838208
Haha nee dat verwacht ik ook niet. Sowieso slaapt ie nu ook altijd door onze mauwende katten heen dus ach loopt wel los. En dan wordt ie idd maar even wakker. Komt goed en hij gaat er nog wel achter komen ;)

Het is gewoon ook nog heel ongrijpbaar. Ik zei laatst tijdens een tv-uurtje op zondag: straks kan dit niet meer zo rustig. “Ah nee dan ligt de baby in de box” Tuurlijk schat _O- :*
Dit, dat, alles.
  dinsdag 19 december 2017 @ 14:42:16 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_175838299
Ja voor ons is dat al lastig voorstellen maar mannen hebben. echt geen idéé. Die denken ook dat ze een volledige dag thuis kunnen werken met baby "want die slapen toch de hele dag"

Mijn man is al 3 jaar vader en snapt nog steeds niet dat lunchafspraken met vrienden in de stad op zijn vrije-dag-met-kinderen niet handig zijn.

Maar goed, ze leven altijd alle drie nog als ik op vrijdag uit mijn wel kom, dus linksom of rechtsom loopt het wel los :')
disclaimer
pi_175838400
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:17 schreef Stormqueen het volgende:
Ik word altijd plaatsvervangend boos van dat soort "mannenleed" merk ik, sorry :')
Ik ook. Wat dat betreft kijk ik op tegen die eerste maanden. Hoe vaak ik snachts boos ben geworden omdat ik er voor mijn gevoel alleen voor stond..
pi_175838462
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja voor ons is dat al lastig voorstellen maar mannen hebben. echt geen idéé. Die denken ook dat ze een volledige dag thuis kunnen werken met baby "want die slapen toch de hele dag"

Mijn man is al 3 jaar vader en snapt nog steeds niet dat lunchafspraken met vrienden in de stad op zijn vrije-dag-met-kinderen niet handig zijn.

Maar goed, ze leven altijd alle drie nog als ik op vrijdag uit mijn wel kom, dus linksom of rechtsom loopt het wel los :')
Anderhalve maand na de bevalling ging vriend met baby en peuter even 'er rondje lopen' zodat ik thuis kon opruimen voor Lou's verjaardag. Belt hij na een tijdje op of ik even naar het centrum (1,5 a 2 km van ons huis) kon komen, want de baby bleef maar huilen, geen flesje met afgekolfd melk mee en geen luiers.
Eerste ritje op de fiets met krijsende baby in de draagzak: check
pi_175838506
Haha ja precies wat jij zegt SQ! Ze hebben soms geen idéé. Het helpt ook niet dat hij geen vrienden heeft met kinderen. Veel andere dingen kan ie zich wel voorstellen hoor. En ik leg wel veel uit. Maar ik ga ook voor het eerst bv geven (en mijn zussen gaven/geven kv) dus ik heb geen idee wat voor handelingen daar bij komen kijken.

Ik schrijf de tip voor liggend voeden op!
Dit, dat, alles.
pi_175839207
Mijn man heeft me met grote angst ogen gevraagd of we s'nachts geen gekolf meer kunnen doen deze keer. We zaten op een moordend kolf en voed schema opgelegd door kraam rn verlos. Allemaal maar om de productie op gang te laten komen. Wat niet gebeurde.

Toen we dat schema de deur uit gegooid hadden ging het s'nachts perfect. Als O kwam legde ik hem aan en ging mijn man een fles maken. Als hij dan die fles klaar had gaf hij die en nam ik O weer over voor een schone broek.

Dus ik kon hem lachend beloven dat ik nooit meer ga kolven! Misschien de eerste dagen in het ziekenhuis voor het geval dat. Maar als het dan weer niet komt gaan we het niet doen
pi_175839229
het voordeel van een co-sleeper lijkt me juist dat ik lekker warm in bed kan blijven liggen. hoe we dat doen met luiers verschonen merk ik dan wel.

Nu het toch over een cosleeper gaat. ik heb een ikea gulliver opgehaald om te gebruiken als cosleeper. heeft iemand het ledikantje in zijn geheel verhoogd ipv alleen de matrasbodem?
pi_175839729
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja voor ons is dat al lastig voorstellen maar mannen hebben. echt geen idéé. Die denken ook dat ze een volledige dag thuis kunnen werken met baby "want die slapen toch de hele dag"

Mijn man is al 3 jaar vader en snapt nog steeds niet dat lunchafspraken met vrienden in de stad op zijn vrije-dag-met-kinderen niet handig zijn.

Maar goed, ze leven altijd alle drie nog als ik op vrijdag uit mijn wel kom, dus linksom of rechtsom loopt het wel los :')
Die van mij heeft nog steeds niet door dat als ik niet thuis eet hij niet net zo gemakkelijk "even een frietje kan gaan halen". :P

Philomijn, ik ben vast spuit elf, maar ik heb een mei baby die geboren is in een hittegolf en ik heb echt alleen maar lange mouwen rompers gehad. Zodra hij het heel warm kreeg deed ik zijn boven kleertjes uit en lag hij in zijn lange mouwen romper.
pi_175840417
Philomijn, ik ben laatst naar een gratis voorlichtingsavondje over borstvoeding van mijn kraamzorgorganisatie geweest en dat was echt heel erg informatief en ik heb er een hoop van opgestoken. Het ziekenhuis hier in de buurt én de grootste thuiszorgorganisatie hier in de regio houden ook zo nu en dan dat soort avonden. Wellicht handig om er daar eens eentje van op te snorren en er met je vriend naartoe te gaan? Ik vond het in elk geval erg verhelderend. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_175840465
Elliebell, van harte! O+ En beterschap voor je ukkie natuurlijk! :* Hoe voel je je momenteel?
Let me see you stripped down to the bone
pi_175840495
Pssst, Venco en Bellaa.. *boks*
Top drie nu, dames! Aaaaa! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_175840655
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 14:50 schreef Skittles het volgende:

[..]

Anderhalve maand na de bevalling ging vriend met baby en peuter even 'er rondje lopen' zodat ik thuis kon opruimen voor Lou's verjaardag. Belt hij na een tijdje op of ik even naar het centrum (1,5 a 2 km van ons huis) kon komen, want de baby bleef maar huilen, geen flesje met afgekolfd melk mee en geen luiers.
Eerste ritje op de fiets met krijsende baby in de draagzak: check
Wow! :D Dat was vast de laatste keer dat je dude luier- en etenloos met de beeb de deur uit ging :7
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 19 december 2017 @ 16:18:02 #271
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_175840673
Wat heb jij hoge verwachtingen mini. Ik vermoed dat het zeker nog 3 keer is voorgekomen :') .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_175840698
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:18 schreef AwayTL het volgende:
Wat heb jij hoge verwachtingen mini. Ik vermoed dat het zeker nog 3 keer is voorgekomen :') .
Hehe, wie weet! Skittles wil het ons vast vertellen! *)
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator dinsdag 19 december 2017 @ 16:23:24 #273
382129 crew  Donna
pi_175840787
Voor wie volgend jaar gebruik wil maken van kraamzorg van Kraamzus, ze hebben in 2018 niet met iedereen een contract. Op hun FB pagina is dit plaatje te vinden.
pi_175840792
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:18 schreef AwayTL het volgende:
Wat heb jij hoge verwachtingen mini. Ik vermoed dat het zeker nog 3 keer is voorgekomen :') .
Maar hij gaat tenminste. :Y
pi_175840796
Even een andere aanpak van borstvoeding in het donker:
Bij ons lag dochter vanaf nacht 1 op haar eigen slaapkamer, en voeden gebeurde dus ook altijd daar in een stoel.
Mijn man heeft haar wel eens voor mij gehaald zodat ik kon blijven liggen, en viel daarna weer direct in slaap. Kon ik alsnog opstaan om haar terug te leggen (hij zei wel dat ik hem moest aanstoten als ik klaar was met voeden, maar dat kreeg ik niet voor elkaar :+ )
Ik gaf zelf ook de voorkeur aan zittend voeden, omdat ik bang was om in slaap te vallen met baby naast me. Regelmatig midden in de nacht slaapdronken tegen mijn man in paniek gezegd dat dochter nog ergens onder de deken lag :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_175840823
Dagoogst!





We naderen langgggzaam het moment dat er misschien wel genoeg kleertjes zijn. 8-)

Verder vanmorgen checkup bij de verloskundige gehad.

Kind:
- Nog steeds diep ingedaald.
- Hartslag prima.
- Huidige afmeting lastig te beoordelen op de tast, want lag als een balletje opgekruld O+

Ik:
- Niks aangekomen qua gewicht. Teller staat al even op zestien kilo sinds start zwangerschap.
- Onderdruk bloeddruk iets gestegen, maar dat is gebruikelijk in de laatste fase van de zwangerschap. Zei ze.

Na de kerst weer terug! Mocht het dan nog nodig zijn.
>:O
Let me see you stripped down to the bone
pi_175840920
Hij is al twee keer weer melkloos vertrokken. Toen was ik op mijn werk, dus kon hem ook niet eventueel uit de brand helpen. Het was, gelukkig voor hem, niet nodig het mee te nemen. Dat 'leren van je fouten' zit er nog niet zo in :+
pi_175841003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:23 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Even een andere aanpak van borstvoeding in het donker:
Bij ons lag dochter vanaf nacht 1 op haar eigen slaapkamer, en voeden gebeurde dus ook altijd daar in een stoel.
Mijn man heeft haar wel eens voor mij gehaald zodat ik kon blijven liggen, en viel daarna weer direct in slaap. Kon ik alsnog opstaan om haar terug te leggen (hij zei wel dat ik hem moest aanstoten als ik klaar was met voeden, maar dat kreeg ik niet voor elkaar :+ )
Ik gaf zelf ook de voorkeur aan zittend voeden, omdat ik bang was om in slaap te vallen met baby naast me. Regelmatig midden in de nacht slaapdronken tegen mijn man in paniek gezegd dat dochter nog ergens onder de deken lag :')
Met mijn zoon voedde ik altijd op bed maar zijn bedje stond dan ook bij ons op de kamer. Verschonen kon daar ook want we hadden geen extr slaapkamer voor hem.
Toen we gingen verhuizen kreeg hij zijn eigen slaapkamer maar hij was toen al 8 maanden en toen gaf ik de borst al niet meer.

Voor deze baby kan het bedje niet bij ons op de kamer maar heeft ze gelijk een eigen kamertje. Ze zou met wat aanpassingen wel bij ons op de kamer kunnen maar qua verschonen is het toch makkelijker op haar eigen kamer.
Ik denk dat ik in de praktijk haar op bed de borst geef en verschoon in haar kamer.
Even heen en weer om uit bed te gaan is dan niet erg.
Er staat wel een fatsoenlijke stoel op haar kamer dus wie weet doe ik ook daar voeden.
Wel gek dat ze nu niet bij ons op de kamer ligt maar denk dat het toch wel het makkelijkste is.
Eruit moet ik toch, die paar meter maakt dan niet uit.
We zien het wel in de praktijk.
Soms lopen de dingen toch anders dan je van tevoren bedenkt. :)
pi_175841815
Toffe oogst Minilot, vooral dat vestje O+!
pi_175842277
Oooo. Eerste schetsje binnen voor geboortekaartje met evolutietheorie-thema! *hypert* Zo! Gaaf! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_175842584
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:23 schreef DonnaRush het volgende:
Voor wie volgend jaar gebruik wil maken van kraamzorg van Kraamzus, ze hebben in 2018 niet met iedereen een contract. Op hun FB pagina is dit plaatje te vinden.
[ afbeelding ]
bij de verloskundige kwam ook al zo'n lijstje voorbij voor de 2018 zwangeren.

ik vind dat zo'n stom gedoe met zorgverzekeraars. ze moeten in november de prijzen bekend maken zodat iedereen voldoende tijd heeft om over te stappen. alleen schiet dat zijn doel een beetje voorbij wanneer de contracten nog niet rond zijn. ik zit ook nog te wachten op het contract met het ziekenhuis waarmee de onderhandelingen nog steeds lopen...
zal maar eens gaan uitpluizen wat optie 2 gaat worden.
pi_175842701
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:47 schreef Elleska het volgende:

[..]

bij de verloskundige kwam ook al zo'n lijstje voorbij voor de 2018 zwangeren.

ik vind dat zo'n stom gedoe met zorgverzekeraars. ze moeten in november de prijzen bekend maken zodat iedereen voldoende tijd heeft om over te stappen. alleen schiet dat zijn doel een beetje voorbij wanneer de contracten nog niet rond zijn. ik zit ook nog te wachten op het contract met het ziekenhuis waarmee de onderhandelingen nog steeds lopen...
zal maar eens gaan uitpluizen wat optie 2 gaat worden.
Voor een poliklinische bevalling of ook voor medische (geplande) zwangerscchapscontroles?

Een bevalling en consult valt namelijk onder spoedzorg en wordt altijd gewoon vergoedt, ook door bijv budgetpolissen. Als het gaat om planbare tweede lijns zorg, dus als je zwangerschap medisch is, wil een verzekeraar nog wel eens moeilijk doen.
:)
pi_175842792
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor een poliklinische bevalling of ook voor medische (geplande) zwangerscchapscontroles?

Een bevalling en consult valt namelijk onder spoedzorg en wordt altijd gewoon vergoedt, ook door bijv budgetpolissen. Als het gaat om planbare tweede lijns zorg, dus als je zwangerschap medisch is, wil een verzekeraar nog wel eens moeilijk doen.
O, jij daar! Gewoon even uit nieuwsgierigheid.. Ik verbaasde me er vandaag over dat verloskundigen, in elk geval de mijne, bij thuisbevallingen ook kunnen katheteriseren (ging om de zin danwel onzin om al dan niet een ondersteek paraat te hebben bij een thuisbevalling. :+ ) - in mijn hoofd is zo'n handeling namelijk iets dat ik met ziekenhuizen en medisch personeel associeer. 'Mogen' alle verloskundigen dat bij thuisbevallingen, of heeft de mijne toevallig een puike cursus gedaan ofzo?
Of heb ik er gewoon bijzonder weinig verstand van en het iets veel simpelers dan ik denk? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 19-12-2017 18:09:39 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_175842953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:02 schreef minilot het volgende:

[..]

O, jij daar! Gewoon even uit nieuwsgierigheid.. Ik verbaasde me er vandaag over dat verloskundigen, in elk geval de mijne, bij thuisbevallingen ook kunnen katheteriseren (ging om de zin danwel onzin om al dan niet een ondersteek paraat te hebben bij een thuisbevalling. :+ ) - in mijn hoofd is zo'n handeling namelijk iets dat ik met ziekenhuizen en medisch personeel associeer. 'Mogen' alle verloskundigen dat bij thuisbevallingen, of heeft de mijne toevallig een puike cursus gedaan ofzo? *)
Nee hoor dat zit gewoon in de opleiding en verloskundigen zijn bevoegd om zwangere/barende vrouwen te katheteriseren.
Het stelt eerlijk gezegd ook niet zoveel voor qua handeling en persoonlijk gebruik ik daar echt geen ondersteek voor. Vind k te log en onhandig. Meestal heeft kraamzorg een metalen nierbekkentje en anders heb ik die zelf bij me.
:)
pi_175842969
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 17:55 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor een poliklinische bevalling of ook voor medische (geplande) zwangerscchapscontroles?

Een bevalling en consult valt namelijk onder spoedzorg en wordt altijd gewoon vergoedt, ook door bijv budgetpolissen. Als het gaat om planbare tweede lijns zorg, dus als je zwangerschap medisch is, wil een verzekeraar nog wel eens moeilijk doen.
het is bij mij nog een beetje de vraag onder welk lijntje ik val. zoals het nu lijkt niet medisch maar daar is nog overleg over dus ik hou de opties graag open.

gaat me ook niet alleen om de zwangerschapszorg maar alle zorg. ik wil niet verplicht worden dat ik voor alles naar het academische ziekenhuis moet terwijl ik betere ervaringen heb met het streekziekenhuis. komt nog bij dat het academische ziekenhuis "makkelijke" zorg afstoot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 19-12-2017 18:43:55 ]
pi_175843478
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee hoor dat zit gewoon in de opleiding en verloskundigen zijn bevoegd om zwangere/barende vrouwen te katheteriseren.
Het stelt eerlijk gezegd ook niet zoveel voor qua handeling en persoonlijk gebruik ik daar echt geen ondersteek voor. Vind k te log en onhandig. Meestal heeft kraamzorg een metalen nierbekkentje en anders heb ik die zelf bij me.
Duidelijk, thanks! Weer wat geleerd. :)
En ja, de conclusie was inderdaad dat ik niet speciaal zes dorpen verderop naar de dichtstbijzijnde thuiszorgwinkel hoefde om een ondersteek te lenen, ondanks dat -ie wel op het benodigdheden-lijstjes voor een thuisbevalling stond. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_175844188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 18:12 schreef Elleska het volgende:

[..]

het is bij mij nog een beetje de vraag onder welk lijntje ik val. zoals het nu lijkt niet medisch maar daar is nog overleg over dus ik hou de opties graag open.

gaat me ook niet alleen om de zwangerschapszorg maar alle zorg. ik wil niet verplicht worden dat ik voor alles naar het academische ziekenhuis moet terwijl ik betere ervaringen heb met het streekziekenhuis. komt nog bij dat het academische ziekenhuis "makkelijke" zorg afstoot.
Ahja heel begrijpelijk!
:)
pi_175845020
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:10 schreef minilot het volgende:
Pssst, Venco en Bellaa.. *boks*
Top drie nu, dames! Aaaaa! *O*
Whuuut :o :o *O*
pi_175845107
Wat een leuk vestje Mini waar heb je die vandaan geoogst? :@
pi_175845157
Even over postzegels, schaffen jullie die ookal vast aan - ivm prijsverhoging enzoooo :') :D
pi_175845272
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:47 schreef BellaaElisa het volgende:
Even over postzegels, schaffen jullie die ookal vast aan - ivm prijsverhoging enzoooo :') :D
Ik heb nog geeneens een kaartje gekozen. :')
Heb ook niet zoveel te versturen trouwens.
pi_175845372
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb nog geeneens een kaartje gekozen. :')
Heb ook niet zoveel te versturen trouwens.
Haha dat kan ook :+
Hier zijn echt hele leuke! https://hippe-geboortekaartjes.nl
  dinsdag 19 december 2017 @ 19:55:40 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_175845417
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:47 schreef BellaaElisa het volgende:
Even over postzegels, schaffen jullie die ookal vast aan - ivm prijsverhoging enzoooo :') :D
ga je 500 kaarten versturen dan? :D
disclaimer
pi_175845810
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Haha dat kan ook :+
Hier zijn echt hele leuke! https://hippe-geboortekaartjes.nl
Seen it. :P
Ik twijfel tussen iets klassieks, zoals bij onze zoon (hartje, goud, strikje, wit) of iets totaal anders met kleurtjes en bomen ofzo. :P
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:08:49 #295
409579 LuDann
All the way
pi_175845820
Beetje laat, maar nog van harte gefeliciteerd Ellie! Hopelijk mogen jullie snel naar huis.

Donna, wat rot van de zwangerschapsdiabetes zeg. -O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 16:23 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Even een andere aanpak van borstvoeding in het donker:
Bij ons lag dochter vanaf nacht 1 op haar eigen slaapkamer, en voeden gebeurde dus ook altijd daar in een stoel.
Mijn man heeft haar wel eens voor mij gehaald zodat ik kon blijven liggen, en viel daarna weer direct in slaap. Kon ik alsnog opstaan om haar terug te leggen (hij zei wel dat ik hem moest aanstoten als ik klaar was met voeden, maar dat kreeg ik niet voor elkaar :+ )
Ik gaf zelf ook de voorkeur aan zittend voeden, omdat ik bang was om in slaap te vallen met baby naast me. Regelmatig midden in de nacht slaapdronken tegen mijn man in paniek gezegd dat dochter nog ergens onder de deken lag :')
Ik hoor dit wel eens voorbijkomen, meteen op de eigen kamer en ben dan altijd wel nieuwsgierig, waarom hebben jullie daarvoor gekozen toen? En hoe ging dat praktisch in zijn werk? Die van mij raakte instant in paniek wanneer er geen contact was en heeft de eerste weken/maanden alleen maar bovenop mij geslapen. Ik kan me er dus zo moeilijk iets bij voorstellen. _O- Moest ze niet huilen? Ging ze gewoon slapen en werd ze alleen wakker als ze honger had?

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 19-12-2017 20:20:52 ]
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:17:43 #296
409579 LuDann
All the way
pi_175846175
Wij deden de nachten in het begin wel min of meer samen (verschonen enzo) maar uiteindelijk deed ik alles alleen. Ze sliep toch op mij of in de co-sleeper naast me dus het was onnodig om dan met zijn tweeën wakker te zijn. Wel af en toe wat ergernis om hoe makkelijk man overal doorheen sliep. :')

Overigens wordt onze peuter nu ze bijna 2,5 is nog steeds 1 tot 3 keer wakker 's nachts maar meestal gaat man er nu heen. Hij wordt nu ook makkelijker wakker dan in het begin. Zoiets kan dus ook iets zijn om in te groeien. Wil overigens niet zeggen dat ze altijd genoegen neemt met hem, maar ok. :P

We zijn trouwens in de afrondende fase van de verbouwing. *O* Ik moet eerlijk zeggen, manlief heeft zich behoorlijk uit de naad gewerkt de laatste weken (en hij is nu nog in de bouwmarkt omdat we zo nog wat plinten weg moeten frezen). Daar ben ik echt heel blij mee want lange tijd ging het allemaal absoluut niet van harte. Na wat tegenslag gaat hopelijk morgen de vloer erin. Dan moeten we alleen nog het hele huis opnieuw inrichten, grote husseltruc.

Verder probeer ik niet te gaan hyperventileren bij de gedachte dat ik al in de top 5 ben beland of dat er ook nog zoiets moet gebeuren als een naam verzinnen en geboortekaartjes uitzoeken. :')
pi_175846266
Scheelt dat die 5e positie pas over 2 maanden is. ;)
  dinsdag 19 december 2017 @ 20:21:17 #298
409579 LuDann
All the way
pi_175846314
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:20 schreef vencodark het volgende:
Scheelt dat die 5e positie pas over 2 maanden is. ;)
Toch schrok ik me even een hoedje. _O-
pi_175846445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 december 2017 20:21 schreef LuDann het volgende:

[..]

Toch schrok ik me even een hoedje. _O-
Wel begrijpelijk. Vooral de naam. :P

Vanmorgen belde mijn leidinggevende op maar ik had er geen zin in dus kreeg ze mijn voicemail.
Of ik terug wilde bellen want ze hadden wat voor me.
Zal mijn kerstpakket wel zijn maar ik heb geen zin gehad terug te bellen.
Ik kan dat mens niet uitstaan. :') Daarbij: laat me met rust. :{w
pi_175846522
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 december 2017 19:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ga je 500 kaarten versturen dan? :D
Neee haha. Maar ik dacht je kunt ze alvast maar in huis hebben :+ :P
pi_175846623
Dicht :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')