abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_176289263
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
17s.gif Op donderdag 4 januari 2018 18:19 schreef Mabawa. het volgende:
Oké ik ga toch weer een hulplijn inzetten, voor mijn gevoel heb ik alle namen al 100x voorbij zien komen maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik zoek een 2e naam voor ons meisje in buik.
Niet beginnend met S, niet eindigend met ie-klank. Uit te spreken in zowel Nederlands als Engels. Graag een lange naam, minimaal 3 lettergrepen.

Juliëtte, Charlène, Eleonora, Estelle, Celeste, Camilla, Charlize, Julianne, Isabelle, Cecilia, Jillian zijn voorbeelden van wat ik mooi vind maar vallen af.
Noé en Danée dat soort vind ik ook leuk klinken maar toch te kort naar m'n zin. Bij naam 1, die zonder twijfel vast staat, klinkt lang echt veel mooier, echt "af" ofzo.

Heb nog naar vorige keer gekeken maar zit niet echt iets bij.
Help!

Ik heb trouwens wel een naam uit bovenstaand lijstje maar krijg 'm er echt onmogelijk doorheen :(
En mijn irl naam? Komt toch veel vaker voor bij mensen van antilliaanse afkomst dan bij mijn westerse afkomst.
pi_176289311
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:57 schreef mignonne het volgende:
Abigail O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liedje in mijn hoofd }:|
  donderdag 4 januari 2018 @ 21:10:39 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176289326
Victoria.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176289431
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:10 schreef Leandra het volgende:
Victoria.
Ja, en dan roepnaam Vicky
  donderdag 4 januari 2018 @ 21:19:11 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176289507
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:16 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Ja, en dan roepnaam Vicky
Ik ga er niet vanuit dat de tweede naam ook roepnaam wordt, maar dat is wat anders :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_176289689
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 20:46 schreef Lemijn het volgende:
Ik zou dat geen ramp vinden bij tweede naam.
Nee ik ben een zeurpiet, wil dat niet.

Ja Mignonne, als vl het nou normaal uit spreken. :') Een leuk ding... dat sowieso O+
En het is voor 2e hè, dus afkorten zal niet echt gebeuren.

Olivia is afgeschoten door VL, snao je toch niet? :(

FR, nee dat is het ook niet...

Victoria zou vriend wel willen maar vind ik weer niks.

8)7
pi_176290076
Felicity (of is dat -ie wat niet mag?)
Cordelia
Clementine
Josephine

Dat je niet de naam van je nicht wil hergebruiken kan ik nog wel inkomen. Dat je vriend Olivia heeft afgekeurd vind ik moeilijker te begrijpen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_176290376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:41 schreef Lemijn het volgende:
Felicity (of is dat -ie wat niet mag?)
Cordelia
Clementine
Josephine

Dat je niet de naam van je nicht wil hergebruiken kan ik nog wel inkomen. Dat je vriend Olivia heeft afgekeurd vind ik moeilijker te begrijpen.
Ja klopt, die ie bekt niet lekker met 1e naam en ook al zeg je dat niet elke dag zo samen, ik zal me er aan blijven storen.

Ja Olivia... O+ zucht... die man van mij. En dan zelf met Mieke komen. Dat past zooooo totaal niet bij ons en ons kindje :')
pi_176290627
Overigens herken ik wel het gevoel van alle namen hebben gezien en dat niks het is. Maar dan ging het hier om de eerste. De uiteindelijke naam stond gewoon op alle longlists, en opeens sprong ie eruit. Rijkelijk laat, dat wel. Maar hopelijk komt met de tijd dus opeens iets naar voren... :)
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Spellchecker donderdag 4 januari 2018 @ 22:07:05 #260
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_176290734
Ik kijk elke dag naar de overlijdensberichten in de krant ( :@ ) en zie daar ook vaak leuke combinaties van namen staan. Combinaties als broertjes en zusjes bedoel ik.
**hare scherpigheid*binge-checker**binnenstebuiten <3**
pi_176290741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat de tweede naam ook roepnaam wordt, maar dat is wat anders :D
Oh, gaat het hier om een tweede naam. Overheen gelezen :)
pi_176290920
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:02 schreef Lemijn het volgende:
Overigens herken ik wel het gevoel van alle namen hebben gezien en dat niks het is. Maar dan ging het hier om de eerste. De uiteindelijke naam stond gewoon op alle longlists, en opeens sprong ie eruit. Rijkelijk laat, dat wel. Maar hopelijk komt met de tijd dus opeens iets naar voren... :)
Dit ja! Heb het idee dat ik alle namen van de wereld al eens gelezen heb... Wij hebben nu een naam die man heel leuk vindt en ik ook wel maar tis niet wat ik in eerste instantie voor ogen had en dat vind ik wel lastig. Heb hem gevraagd nog wel open te blijven staan voor andere suggesties... Dus binnenkort nog even in de nieuwe svb-lijst graven. Ik vind het op de een of andere manier ook een gek gevoel om er met 22 weken al uit te zijn ofzo. :D

Mawaba:
Amelia
Mabel
Elsenore
Viviënne
Carmen
Rosaline
Madeline
Dit, dat, alles.
pi_176291063
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:15 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Dit ja! Heb het idee dat ik alle namen van de wereld al eens gelezen heb... Wij hebben nu een naam die man heel leuk vindt en ik ook wel maar tis niet wat ik in eerste instantie voor ogen had en dat vind ik wel lastig.
Dat is het ook. Het hielp mij wel om te bedenken dat ik al die eerdere namen had bedacht voor niet bestaande kinderen. En dat er nu (samen!) een naam moest worden gekozen voor het concrete kind dat eraan kwam. Loslaten van de droom, voorbereiden op het echte werk. Zoiets.
Misschien bedoel je het heel anders... dan slaat dit nergens op :P
quote:
Mawaba:
Amelia
Mabel
Elsenore
Viviënne
Carmen
Rosaline
Madeline -> deze zou ik doen :Y
pi_176291362
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Dat is het ook. Het hielp mij wel om te bedenken dat ik al die eerdere namen had bedacht voor niet bestaande kinderen. En dat er nu (samen!) een naam moest worden gekozen voor het concrete kind dat eraan kwam. Loslaten van de droom, voorbereiden op het echte werk. Zoiets.
Misschien bedoel je het heel anders... dan slaat dit nergens op :P

[..]

Loslaten van een droom kan ik op zich wel wat mee. :) Ik houd van wat minder voorkomende namen. Zoals voor een meisje Elsenore, Eleonore of eh Odette of Olivera. En voor een jongen Florijn, Valentijn of Gijsbrecht.

En hij kwam van de Daan en Emma. Is gelukkig wel meer richting mijn hoek gekropen (langer, minder voorkomend), dus als ik erover nadenk mag ik al blij zijn. :) O+ De naam die we nu voor ogen hebben staat ongeveer op plek 50 in de top 100 geloof ik.

Fijn dat je je ervaring en je gedachten daarbij met me hebt gedeeld, dankjewel! En samen voor een naam kiezen voor ons kind, ja, die gedachte kan ik ook wel wat mee/helpt. :)
Dit, dat, alles.
pi_176291399
Moest trouwens gniffelen om de suggestie van Mieke door je vriend Mawaba :D
Ik vind de naam van je oudste heel tof, ben benieuwd wat de eerste naam van spruit 2 wordt.
Dit, dat, alles.
  donderdag 4 januari 2018 @ 23:00:46 #266
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_176292084
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:30 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Loslaten van een droom kan ik op zich wel wat mee. :) Ik houd van wat minder voorkomende namen. Zoals voor een meisje Elsenore, Eleonore of eh Odette of Olivera. En voor een jongen Florijn, Valentijn of Gijsbrecht.

En hij kwam van de Daan en Emma. Is gelukkig wel meer richting mijn hoek gekropen (langer, minder voorkomend), dus als ik erover nadenk mag ik al blij zijn. :) O+ De naam die we nu voor ogen hebben staat ongeveer op plek 50 in de top 100 geloof ik.

Fijn dat je je ervaring en je gedachten daarbij met me hebt gedeeld, dankjewel! En samen voor een naam kiezen voor ons kind, ja, die gedachte kan ik ook wel wat mee/helpt. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 23:13:43 #267
221912 crew  minilot
Puer aeternus
pi_176292340
Ha, hoe kan ik dit topic nou over het hoofd gezien hebben?! Wat leuk om al jullie overwegingen te lezen! O+

Ik ben inmiddels al ietsje over tijd en ik vind het een heel tof idee dat we binnen een paar dagen onze eerstgeborene de naam voor de rest van z'n leven gaan geven. De roepnaam mag ik van mijn lief niet online verklappen, maar is kort, eenvoudig, symmetrisch en zo'n beetje overal ter wereld erg makkelijk uit te spreken. Ter compensatie wordt de tweede naam er eentje die een stuk langer is en tot onze initiële verrassing blijkbaar nog helemaal niet als naam bestaat! Terwijl we vinden dat het absoluut een naam zou moeten zijn omdat het ook echt wel als een naam klinkt, dus we maken maar gewoon een beginnetje. *)

Bijna, bijna! *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 04-01-2018 23:22:26 ]
Wo ist der Führer, der mich führt?
pi_176292875
Baby Lol Güntherufus O+
How I'll never be anything I hate
You smile, mention something that you like
How you'd have a happy life
if you did the things you like
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 23:43:35 #269
221912 crew  minilot
Puer aeternus
pi_176292936
Ah, de Günther-indoctrinatie van mijn vaste SC! O+ _O_ Ze willen het zo graag!
Wo ist der Führer, der mich führt?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 07:32:21 #270
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_176295252
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:13 schreef minilot het volgende:
Ha, hoe kan ik dit topic nou over het hoofd gezien hebben?! Wat leuk om al jullie overwegingen te lezen! O+

Ik ben inmiddels al ietsje over tijd en ik vind het een heel tof idee dat we binnen een paar dagen onze eerstgeborene de naam voor de rest van z'n leven gaan geven. De roepnaam mag ik van mijn lief niet online verklappen, maar is kort, eenvoudig, symmetrisch en zo'n beetje overal ter wereld erg makkelijk uit te spreken. Ter compensatie wordt de tweede naam er eentje die een stuk langer is en tot onze initiële verrassing blijkbaar nog helemaal niet als naam bestaat! Terwijl we vinden dat het absoluut een naam zou moeten zijn omdat het ook echt wel als een naam klinkt, dus we maken maar gewoon een beginnetje. *)

Bijna, bijna! *O*
Bob Xavierus O+
pi_176295302
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:43 schreef minilot het volgende:
Ah, de Günther-indoctrinatie van mijn vaste SC! O+ _O_ Ze willen het zo graag!
Nee nee. Sommigen willen Drafi.
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 5 januari 2018 @ 08:51:58 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_176295732
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:30 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Ik las: Oh! Livera :D Naar de ondergoedwinkel...

Maar lastig dilemma hebben jullie. Wat vind je van Avelin, Isabella, Rosalie en Valerie?
Gelukkig getrouwd sinds 29 april 2017
K&W / Tink en de lelijke Tegels - Deel 3
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_176296000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:02 schreef Lemijn het volgende:
Ja misschien moet ik het weer heel even laten rusten en de lijstjes laten zoals ze nu zijn ofzo.
We hebben nog 3 maanden dus achh...

quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:32 schreef Philomijn het volgende:
Moest trouwens gniffelen om de suggestie van Mieke door je vriend Mawaba :D
Ik vind de naam van je oudste heel tof, ben benieuwd wat de eerste naam van spruit 2 wordt.
Ja daar komt hij dan ineens mee, hij klinkt niet eens mooi met zijn accent.

Ja ik zag de naam op je lijstje staan vorige keer! Grappig want de rest is echt totaal anders.
Ik "leerde" laatst dat het ook best als kak of hockeynaam wordt gezien terwijl ik er met hele andere ogen naar kijk, maf is dat.
Ik vind het meer een algemene, open, stoere naam die door iedereen over de hele wereld uitgesproken kan worden, dat is in ieder geval de reden dat we ervoor gekozen hebben.

Meisje heeft ook een naam waar weinig twijfel is over uitspraak, maar zou 'm dus niet in hetzelfde hokje plaatsen.
Ben benieuwd naar jullie namen!
Odette vind ik ook mooi, Odillia trouwens ook. Maar vl zei gisteren nog dat het als een ziekte klinkt. :{
pi_176296227
Allemaal mooie namen Tink. O+ Maar we krijgen een jongen. ;) Voor een meisje zouden we er wel wat sneller uitkomen denk ik. Ik vind zoveel meisjesnamen mooi. De jongensnamen vind ik lastiger.

Sacre aan het raden :D Nee die zijn het niet! Tom is trouwens ook een van m’n favo’s maar gevetood door man want ex heet zo.

Ik gok ook op Bob dan minilot :D Een zelfverzonnen naam. O+ Nu ben ik razend nieuwsgierig. :P

Odilia O+ Vind ik ook prachtig!
{naam} een hockeynaam... hmmm misschien maar tis geen Diederik ofzo. Heb die associatie niet gelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door Philomijn op 05-01-2018 09:58:40 ]
Dit, dat, alles.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 09:55:32 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176296556
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 09:35 schreef Philomijn het volgende:

Melchior een hockeynaam... hmmm misschien maar tis geen Diederik ofzo. Heb die associatie niet gelijk.
Ik weet niet of je het nou over de naam van de zoon van Mabawa hebt, maar volgens mij doet die erg haar best de naam van haar kind niet online te gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 05-01-2018 10:18:16 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')